Waar zeg ik dat ze bij Apple dom zijn? Ze zijn heel slim. Ze hebben schapen zoals jij zover gekregen dat ze alles klakkeloos slikken. Daar moet hele slimme marketing achter zitten.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Apple zijn het ook vast allemaal sukkels. Daarom is het ook het meest succesvolle merk.
Als jij met al jouw slimheid morgen een concurrent begint ben jij vast over een paar jaar drie keer zo groot. Succes ermee.
Bij de 13" zonder touchbar is de SSD verwisselbaar, bij de modellen met touchbar zit ook deze vastgesoldeerd. Net als alle rest, dus veel plezier met reparerenquote:Op donderdag 3 november 2016 13:34 schreef oheng het volgende:
aangezien ik deze dingen over een x tijd zal moeten repareren, vraag ik me af: hoeveel zit er dit keer vastgesoldeerd op het moederbord? het RAM geheugen én de SSD? Is de accu makkelijk te verwijderen?
quote:Op donderdag 3 november 2016 13:34 schreef oheng het volgende:
aangezien ik deze dingen over een x tijd zal moeten repareren, vraag ik me af: hoeveel zit er dit keer vastgesoldeerd op het moederbord? het RAM geheugen én de SSD? Is de accu makkelijk te verwijderen?
HUH. WTF? Dus de goedkopere Macbook is dus "beter" op de lange termijn?quote:Op donderdag 3 november 2016 13:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Bij de 13" zonder touchbar is de SSD verwisselbaar, bij de modellen met touchbar zit ook deze vastgesoldeerd. Net als alle rest, dus veel plezier met repareren
Oeh, thx, ik wist niet dat er al tear downs waren!quote:
Innovatie vereist compromis, eindgebruiker in gedachten, alles ten bate van de consument..quote:Op donderdag 3 november 2016 13:38 schreef oheng het volgende:
[..]
HUH. WTF? Dus de goedkopere Macbook is dus "beter" op de lange termijn?![]()
Zucht. Ik snap er echt helemaal niks meer van, waar Apple mee bezig is.
En weer die tokkie manier van discussie voeren.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waar zeg ik dat ze bij Apple dom zijn? Ze zijn heel slim. Ze hebben schapen zoals jij zover gekregen dat ze alles klakkeloos slikken. Daar moet hele slimme marketing achter zitten.
Je lijkt er nog van te genieten ook...quote:Op donderdag 3 november 2016 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We zijn het er in ieder geval over eens dat de Macbook pro prima verkocht zal worden voor heerlijk veel geld. Vanuit de onderneming bezien is het dus een perfect apparaat.
Er is nog geen moment sprake geweest van een discussie. In een discussie dragen beide partijen argumenten aan. Jij hebt dat nog geen enkele keer gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En weer die tokkie manier van discussie voeren.
Maar je scheert (pun intended) wel even alle macbook kopers over 1 kam....quote:Op donderdag 3 november 2016 14:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Er is nog geen moment sprake geweest van een discussie. In een discussie dragen beide partijen argumenten aan. Jij hebt dat nog geen enkele keer gedaan.
Waar?quote:Op donderdag 3 november 2016 14:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je scheert (pun intended) wel even alle macbook kopers over 1 kam....
Ik vond dit vrij generalistisch overkomen....quote:Op donderdag 3 november 2016 14:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar?
Gezien ik zelf ook een MacBook koper ben, was dat dan niet de bedoeling. Wat wél de bedoeling was, is alle gebruikers zoals VEM2012 over één kam scheren.
Maar als je het zo niet bedoeld, prima.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waar zeg ik dat ze bij Apple dom zijn? Ze zijn heel slim. Ze hebben schapen zoals jij zover gekregen dat ze alles klakkeloos slikken. Daar moet hele slimme marketing achter zitten.
Ik bedoelde het niet zo, inderdaad. Niet iedereen die een MacBook koopt, is een blind schaap. MacOS is nog steeds hét argument om voor een MacBook te gaan, zelfs wanneer dat betekent dat je meer betaalt voor minder. Wij hebben een meisje van 11 in huis dat volgend jaar naar de middelbare school gaat en zij krijgt gewoon een MacBook. Zij heeft niet veel power nodig en heeft meer baat bij een lichte laptop met lange accuduur die ten alle tijden zonder gezeik zal werken.quote:Op donderdag 3 november 2016 14:13 schreef truthortruth het volgende:
Maar als je het zo niet bedoeld, prima.
Het is helemaal mijn favoriete bedrijf niet. Ik ageer een beetje tegen het gefrustreerde gelul van iemand die graag een andere macbook pro wil kopen dan nu op de markt is gekomen.quote:Op donderdag 3 november 2016 13:55 schreef PjotterFRL het volgende:
Je lijkt er nog van te genieten ook...
Als een koe die lachend naar de slachtbank gaat. Newsflash; je mag ook wel iets van je favoriete bedrijf bekritiseren hoor.
Wijs eens aan waar ik dat doe.quote:Op donderdag 3 november 2016 14:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar?
Gezien ik zelf ook een MacBook koper ben, was dat dan niet de bedoeling. Wat wél de bedoeling was, is alle gebruikers zoals VEM2012 over één kam scheren.
Dus jij beschuldigt mij van alle gebruikers over één kam scheren, ik vraag jou waar en jij reageert dat ik begrijpend moet leren lezen.quote:Op donderdag 3 november 2016 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Leer eens begrijpend lezen.
Ik beschuldig jou er niet van alle gebruikers over één kam te scheren. Dát is dan ook precies de reden dat jij aan je leesvaardigheid moet werken, jongen. Heerlijk, dat je mijn punt zelf zo duidelijk illustreertquote:Op donderdag 3 november 2016 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij beschuldigt mij van alle gebruikers over één kam scheren, ik vraag jou waar en jij reageert dat ik begrijpend moet leren lezen.
Dit is echt bizar aan het worden.
Het is overigens logisch dat je het niet aan kan wijzen omdat je voor de zoveelste keer mijn woorden aan het verdraaien bent.
Los van waar je het nu al voor kan gebruiken, een beetje futureproofing is toch ook wel prettig. Het kost geen drol om twee extra RAM-sloten op het moederbord te hebben zitten.quote:Op donderdag 3 november 2016 08:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor het verwerken van 3d pointclouds afkomstig van laserscanners. E zelfs dat is soms aan de krappe kant
Correct.quote:Wat moet je met virtueel geheugen. Waarom zou je willen swappen? Kun je beter een paar tientjes extra uitgeven aan extra ram.
quote:Op donderdag 3 november 2016 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder modern besturingssysteem gebruikt virtueel geheugen, het is namelijk beter daar gebruik van te maken.
Dat klopt en swappen is zeker nuttig ongeacht hoeveel RAM-geheugen je hebt (bij 'normale' capaciteiten) maar je wil niet moeten swappen met data die je direct nodig hebt, enkel met data die je niet meer gebruikt maar misschien later tijdens de sessie (totdat je de computer afsluit) nog eens gebruikt. Op het moment dat je enkel voor de programma's die je op dat moment draait (simpel gezegd, dat moet eigenlijk wat exacter worden gedefinieerd) RAM tekort komt dan is het wel een probleem.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder modern besturingssysteem gebruikt virtueel geheugen, het is namelijk beter daar gebruik van te maken.
Het probleem van Apple, buiten de USA (daar zijn hun laptops en desktops wel populair), is dat ze een premium prijs vragen voor middelmatige hardware (op de SSD na). Als mensen een premium prijs betalen dan willen ze ook premium hardware. Apple leunt nu no sterk op de vendor lockin (hun eigen op BSD gebaseerde OS, Final Cut Pro), daar kan je niet op blijven leunen als het gat voor de hardware zo groot blijft en je ook nog eens het probleem hebt dat je die computers slecht kan upgraden.quote:Op donderdag 3 november 2016 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wel vrij specifiek gebruik. Voor een producent is het vooral interessant wat de grote bulk wil en kan met het apparaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |