Ze hadden 'm net zo dik moeten laten als de oude, dan hadden ze geen concessies hoeven doen op de hardware, alle ruimte die overblijft vul je op met accu voor een ziek lang bedrijfsduur, en dan heb je pas een notebook die Pro in de naam mag dragen. Ultradunne laptops zijn het domein van consumenten, en nu hebben ze geen enkel model meer dat echt op zwaar gebruik gericht is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben ern groot Apple fan maar ik ga deze MBP pro niet kopen. Ik vind de specs gewoonweg te mager voor de prijs. De maximale configuratie mag toch wel een keer worden opgetild naar 32GB RAM en waar het retinascherm ooit ongekend was wordt die door andere fabrikanten links en rechts ingehaald (4k in een XPS bijv). Verder begrijp ik niet goed dat Apple een succesnummer als de magsafe adapter de nek om heeft gedraaid. De touchbar ga ik niet gebruiken aangezien ik 95% van de tijd een extern keyboard gebruik.
Kortom: mooie laptops, maar ondergedimensioneerd en overpriced. Ik zal het nog even met mijn early 2015 MBP moeten doen.
https://tweakers.net/nieu(...)ve-van-accuduur.html.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben ern groot Apple fan maar ik ga deze MBP pro niet kopen. Ik vind de specs gewoonweg te mager voor de prijs. De maximale configuratie mag toch wel een keer worden opgetild naar 32GB RAM en waar het retinascherm ooit ongekend was wordt die door andere fabrikanten links en rechts ingehaald (4k in een XPS bijv). Verder begrijp ik niet goed dat Apple een succesnummer als de magsafe adapter de nek om heeft gedraaid. De touchbar ga ik niet gebruiken aangezien ik 95% van de tijd een extern keyboard gebruik.
Kortom: mooie laptops, maar ondergedimensioneerd en overpriced. Ik zal het nog even met mijn early 2015 MBP moeten doen.
Dan maak je je laptop 3mm dikker voor wat meer accu. Een uurtje minder accuduur kan ik trouwens ook prima mee leven. Ik ben nooit 8 uur lang unplugged.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)ve-van-accuduur.html..
Dat hangt toch ook samen met het feit dat Apple graag de laptops zo dun en licht mogelijk wil hebben? Je zou er immers een accu in kunnen stoppen die een grotere capaciteit heeft (hopelijk druk ik het zo goed uit) maar die is groter en weegt zwaarder. Daarnaast zou het het zwaartepunt al snel meer van het midden van de laptop trekken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zie mijn laatste reactie. Het is een bewuste ontwerpkeuze van Apple, om dezelfde reden gebruiken ze zo weinig mogelijke poorten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dan maak je je laptop 3mm dikker voor wat meer accu. Een uurtje minder accuduur kan ik trouwens ook prima mee leven. Ik ben nooit 8 uur lang unplugged.
Max. 16 GB in een Pro-model in 2016 is onverdedigbaar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hangt toch ook samen met het feit dat Apple graag de laptops zo dun en licht mogelijk wil hebben? Je zou er immers een accu in kunnen stoppen die een grotere capaciteit heeft (hopelijk druk ik het zo goed uit) maar die is groter en weegt zwaarder. Daarnaast zou het het zwaartepunt al snel meer uit het midden van de laptop trekken.
Het is een verdedigbare keuze maar zelf vind ik het niet handig.
Ik vind de zwakke CPU en grafische kaart een groter probleem, 16 GB volstaat tenminste nog voor verreweg de meeste laptopgebruikers maar een wat zwaardere CPU en grafische kaart zou erg fijn zijn. In een laptop voor dat bedrag zou toch ook een M.2 NVMe SSD moeten zitten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Max. 16 GB in een Pro-model in 2016 is onverdedigbaar.
Dit is het mismaakte kindje van Air en Pro dat nergens in uitblinkt.
De ssd schijnt 'wel aardig' te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind de zwakke CPU en grafische kaart een groter probleem, 16 GB volstaat tenminste nog voor verreweg de meeste laptopgebruikers maar een wat zwaardere CPU en grafische kaart zou erg fijn zijn. In een laptop voor dat bedrag zou toch ook een M.2 NVMe SSD moeten zitten.
Wat het virtuele geheugen ook weer een stuk sneller maakt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:38 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
De ssd schijnt 'wel aardig' te zijn.
Het is spijtig dat de random niet wordt vermeld. Afgaande op de seq l en s snelheid lijkt het om een Samsung 960 Pro/Evo te gaan, het is de enige die ik kan vinden die deze snelheden haalt maar dan kloppen de specificaties niet voor 100%. Of het zou om early access moeten gaan, Apple die een zak geld geeft aan een bedrijf om een bepaald model in eerste instantie enkel aan Apple te verkopen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:38 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
De ssd schijnt 'wel aardig' te zijn.
Thx, dat somt alles wel zo'n beetje op.... Ik geloof dat ik de MagSafe nog mis, en het feit dat bij de 13 inch met touch bar, de USB-C poorten aan de rechterkant gelimiteerd zijn qua snelheid (en ik meende ook laadvermogen, maar ik ben de bron kwijt):quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar heb jij 32 GB voor nodig?quote:Op woensdag 2 november 2016 00:58 schreef hottentot het volgende:
Ik vind de nieuwe macs geweldig, en ja ik vind ze ook erg duur, ik ben verliefd op de touchbar.
Maar fuck op zeg, max 16GB in het topmodel, en het dan nog Pro willen noemen, veel pro's gaan overstappen omdat 16GB gewoon niet genoeg is voor hun gebruik. Voor huis, tuin en keuken gebruik is het meer dan genoeg, maar noem het dan geen Pro.
Waar lees jij dat ik dat nodig heb?quote:Op woensdag 2 november 2016 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb jij 32 GB voor nodig?
En waar heeft zij dat voor nodig?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik dat nodig heb?
Mijn vrouw stapt van Macbooks af tenzij wanneer zij een nieuwe koopt (ze heeft nu het vorig model in topuitvoering) dat die dingen dan tot 32GB kunnen. En meerdere collega's met haar.
Voor haar werk als developer die niet telkens wil wachten tot haar laptop klaar is met te doen wat deze moet doen.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waar heeft zij dat voor nodig?
Daar heeft een snelle SSD veel meer invloed, het schrijven van sw en het compileren ervan is een i/o intensieve taak, niet een geheugenintensieve.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Voor haar werk als developer die niet telkens wil wachten tot haar laptop klaar is met te doen wat deze moet doen.
Je koopt zo'n machine niet om er een jaartje gebruik van te maken. 16 GB RAM is nu al de norm, over een paar jaar is het waarschijnlijk aan de karige kant. Dat is niet wat je verwacht van een computer met het label "pro".quote:Op woensdag 2 november 2016 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb jij 32 GB voor nodig?
Dat is toch niet interessant? Er zijn mensen die dingen doen waarbij veel RAM belangrijk is. En het is vreemd als er wat betreft dimensionering in jaren nauwelijks iets aan de pro-lijn verandert (opslag uitgezonderd), en dat de prijzen wel sky-high gaan. De prijsontwikkeling en de ontwikkeling van de hardware houden geen gelijke tred. Zo een touch bar is een gimmick. Iedereen die met een extern toetsenbord werkt, en dat zijn nogal wat developers, heeft daar niets aan. In plaats van dat soort marginale zooi hadden ze beter kunnen zorgen dat de computing hardware weer wat opgeschaald wordt. Er zit wat mij betreft nauwelijks verschil tussen de 2015 macbooks en deze serie, vanuit de behoefte van een pro-user. De touchbar is misbaar en het ontbreken van iets als magsafe zal wel degelijk voelbaar zijn zodra er iemand een keer je macbook van tafel trekt. Vooruitgang zou wat mij betreft betekenen:quote:Op woensdag 2 november 2016 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waar heeft zij dat voor nodig?
Is geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je koopt zo'n machine niet om er een jaartje gebruik van te maken. 16 GB RAM is nu al de norm, over een paar jaar is het waarschijnlijk aan de karige kant. Dat is niet wat je verwacht van een computer met het label "pro".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |