Politiek is geen gevoelskwestie, wat mij betreft. Politiek moet altijd gemaakt worden op basis van feiten.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het klopt dat ze meer feitenkennis heeft, maar het gaat echt niet alleen daarom. Ook wat je ermee doet en wat voor persoonlijkheid je eraan koppelt. Zij is een gewetenloze psychopaat. Ik heb liever iemand die de banden wat aanhaalt met Rusland dan iemand die met oorlog dreigt, daar ben ik misschien wat egoistisch in, maar ik wil wel nog even blijven leven.
Trump is dan ook een gigantische populist die allerlei dingen roept. Toch acht ik hem op buitenlands beleid minder gevaarlijk dan havik Hillary en prefereer ik hem. Maar goed, ik kan ernaast zitten. Met Trump is het zo'n geval dat er of eigenlijk vrij weinig verandert of dat hij er echt een teringzooi van maakt en met iedereen ruzie heeft op diplomatiek vlak.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is het enige punt waarop ze verschillen inderdaad. Dingen als 'global warming is een chinese hoax' zeggen ze verder allebei.
Dat is weer iets heel anders, het ging over de leugens die ze vertelden.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Trump is dan ook een gigantische populist die allerlei dingen roept. Toch acht ik hem op buitenlands beleid minder gevaarlijk dan havik Hillary en prefereer ik hem. Maar goed, ik kan ernaast zitten. Met Trump is het zo'n geval dat er of eigenlijk vrij weinig verandert of dat hij er echt een teringzooi van maakt en met iedereen ruzie heeft op diplomatiek vlak.
Als je de link daaronder leest dan tref je tientallen leugens van Trump aan. En dat zijn dan alleen nog de leugens van de ergste categorie.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus ik heb gewonnen? Zijn er volgens mij niet 3x zoveel.
Tsja, die vertellen ze allebei en in nogal grote mate.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is weer iets heel anders, het ging over de leugens die ze vertelden.
Als hij president wordt dan gaat de wereld echt niet naar de kloten. Misschien is het ook wel goed omdat mensen dan terug zullen komen van hun mening dat een populist een goede keuze is.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Trump is dan ook een gigantische populist die allerlei dingen roept. Toch acht ik hem op buitenlands beleid minder gevaarlijk dan havik Hillary en prefereer ik hem. Maar goed, ik kan ernaast zitten. Met Trump is het zo'n geval dat er of eigenlijk vrij weinig verandert of dat hij er echt een teringzooi van maakt en met iedereen ruzie heeft op diplomatiek vlak.
Het punt is dus dat Trump dat, zelfs voor een politicus, onevenredig veel meer doet dan 'normaal' is.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, die vertellen ze allebei en in nogal grote mate.
Zou ze zelf het liefst waarderen op wat ze daadwerkelijk doen. Dat is bij Trump wat moeilijk omdat die geen politiek verleden heeft, toch heb ik er weinig vertrouwen in. Bij Clinton is het niet zo moeilijk om te zien wat ze gedaan heeft in het verleden. Ergo, ik vertrouw ze allebei voor geen meter.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als hij president wordt dan gaat de wereld echt niet naar de kloten. Misschien is het ook wel goed omdat mensen dan terug zullen komen van hun mening dat een populist een goede keuze is.
Wat mij gewoon verbaast is dat, op een forum als dit, waar de meeste mensen hoger opgeleid zijn, dingen die je op de middelbare school leert zoals "bronnen checken" en "verifiëren van uitspraken" zo worden verloochend omdat Trump tussen de leugens door een aantal waarheden vertelt waar je het dan wel mee eens bent.
Een politicus moet je altijd beoordelen op het aantal leugens die hij of zij verkondigt, niet op het aantal waarheden.
Sorry maar dan zijn beiden ongeschikt. Hoe kan je dan wel iemand serieus nemen die een heel verhaal bij elkaar verzint over sniper fire, liegt over haar e-mails en tijdens de Benghazi hearing ook liegt? Iemand die van standpunt draait over abortus, die haar liegende man ondersteunt en ga zo maar door. Het is niet alsof je dan een beter alternatief te pakken hebt.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als hij president wordt dan gaat de wereld echt niet naar de kloten. Misschien is het ook wel goed omdat mensen dan terug zullen komen van hun mening dat een populist een goede keuze is.
Wat mij gewoon verbaast is dat, op een forum als dit, waar de meeste mensen hoger opgeleid zijn, dingen die je op de middelbare school leert zoals "bronnen checken" en "verifiëren van uitspraken" zo worden verloochend omdat Trump tussen de leugens door een aantal waarheden vertelt waar je het dan wel mee eens bent.
Een politicus moet je altijd beoordelen op het aantal leugens die hij of zij verkondigt, niet op het aantal waarheden.
Tsja, als het om daden gaat is de persoon zonder politiek verleden altijd de beste keuze, omdat politici nu eenmaal hun beloftes niet na gaan komen. Daarvoor ben je politicus, en het is naïef om te denken dat Clinton en Trump als president alles gaan doen wat ze beloofd hebben. Sterker nog, het merendeel van hun plannen zullen ze niet uit gaan voeren.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:34 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Zou ze zelf het liefst waarderen op wat ze daadwerkelijk doen. Dat is bij Trump wat moeilijk omdat die geen politiek verleden heeft, toch heb ik er weinig vertrouwen in. Bij Clinton is het niet zo moeilijk om te zien wat ze gedaan heeft in het verleden. Ergo, ik vertrouw ze allebei voor geen meter.
Ze zijn ook allebei ongeschikt en ik vind het onvoorstelbaar dat de Democratische partij een kandidaat naar voren heeft geschoven die zo'n besmet blazoen heeft.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry maar dan zijn beiden ongeschikt. Hoe kan je dan wel iemand serieus nemen die een heel verhaal bij elkaar verzint over sniper fire, liegt over haar e-mails en tijdens de Benghazi hearing ook liegt? Iemand die van standpunt draait over abortus, die haar liegende man ondersteunt en ga zo maar door. Het is niet alsof je dan een beter alternatief te pakken hebt.
Waarom kunnen politici niet gewoon eerlijk en schoon zijn? Waarom moet je überhaupt tussen twee van dit soort fantasten kiezen? Maar feit is dat één van de twee het wordt en daarbinnen prefereer ik Trump. Leugens en bombastische populistische uitspraken til ik minder zwaar aan dat wat Hillary met Syrië gaat doen en God weet wat voor andere landen nog meer.
Iemand?quote:Op woensdag 2 november 2016 08:39 schreef Nielsch het volgende:
Hoe werkt zo'n gecombineerde alles-in-een peiling eigenlijk? Wat zegt het dat kandidaat A een X aantal punten voorstaat? In Nederland zou ik dat nog wel begrijpen maar hoe vertaal je dat naar zo'n kiesmannenstelsel per staat als in de VS?
Clinton lijkt me verre van ongeschikt, ze heeft alleen niet echt de gunfactor.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:38 schreef Mystikvm het volgende:
Hoe dan ook lijkt het me duidelijk dat we na deze presidentsverkiezing maar moeten hopen dat die vier jaar snel voorbij zijn zodat er iemand anders gekozen kan worden, want deze campagne is toch wel rock bottom wat betreft geschiktheid van de kandidaten.
Ik vind haar uitermate ongeschikt gezien de sfeer van corruptie en leugens die om haar heen hangt. Dan had je beter iemand anders kunnen kiezen, want dit is allemaal munitie voor de Trump-campaign. En je ziet dat ze er nog succes mee hebben ook, terwijl het eigenlijk ondenkbaar zou moeten zijn dat een leugenaar als Trump überhaupt kans maakt op het presidentschap. Dat hij kans maakt komt niet omdat hij zo'n sterke kandidaat is, dat komt omdat zij zo'n zwakke kandidaat is.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:47 schreef Kaji het volgende:
[..]
Clinton lijkt me verre van ongeschikt, ze heeft alleen niet echt de gunfactor.
Om de redenen die jij noemt is ze wellicht ongeschikt als presidentskandidaat voor de Democraten, maar als ze eenmaal president is hoeft het haar niet veel te hinderen bij haar werk.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind haar uitermate ongeschikt gezien de sfeer van corruptie en leugens die om haar heen hangt. Dan had je beter iemand anders kunnen kiezen, want dit is allemaal munitie voor de Trump-campaign. En je ziet dat ze er nog succes mee hebben ook, terwijl het eigenlijk ondenkbaar zou moeten zijn dat een leugenaar als Trump überhaupt kans maakt op het presidentschap. Dat hij kans maakt komt niet omdat hij zo'n sterke kandidaat is, dat komt omdat zij zo'n zwakke kandidaat is.
Dat is waar. Maar dan nog speelt integriteit mee en ik denk dat het teveel een gok is om iemand die duidelijk in integriteit heeft gefaald in het zadel te helpen als president. Dat zou per definitie iemand van onbesprokener politiek gedrag moeten zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:54 schreef Kaji het volgende:
[..]
Om de redenen die jij noemt is ze wellicht ongeschikt als presidentskandidaat voor de Democraten, maar als ze eenmaal president is hoeft het haar niet veel te hinderen bij haar werk.
De media (vooral onze media) is veel te lang op de hand van Clinton geweest. Onbewezen aanrandings- en verkrachtingsclaims van Trump uitvergroten, terwijl het e-mailschandaal en andere corrupte zaken rondom Clinton feitelijk veel kwalijker zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ligt aan wat je kwalijk vindt. Ik vind het e-mailschandaal heel kwalijk (zie mijn post over integriteit) maar heb niet de illusie dat Trump daarom een betere president zou zijn. We hebben het hier over een rücksichtslose zakenman die meerdere bedrijven om zeep heeft geholpen, vooral teert op geld wat hij uit een erfenis verkregen heeft en over heel veel zaken waarover wetenschappelijke consensus is leugens vertelt, of gewoon leugens verzint omdat hem dat op dat moment goed uit komt (die van de birther-myth vind ik wel héél kwalijk)quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
De media (vooral onze media) is veel te lang op de hand van Clinton geweest. Onbewezen aanrandings- en verkrachtingsclaims van Trump uitvergroten, terwijl het e-mailschandaal en andere corrupte zaken rondom Clinton feitelijk veel kwalijker zijn.
Bovendien zie je dezelfde tendens in Amerika wat we hier feitelijk ook zagen. Veel burgers zeggen niet op Trump te gaan stemmen omdat ze dan in een door de media verzonnen hokje worden geduwd (racist, laag opgeleid, extremist, etc) maar stemmen uiteindelijk stilzwijgend in het stemhokje op Trump. De PVV is hiermee ook groot geworden, want het blijkt vaak toch dat de nietsvermoedende buurman, zwager of leraar juist op een populist stemt bij gebrek aan vertrouwen in de huidige politiek.
http://fivethirtyeight.co(...)l-election-forecast/quote:
Die corruptieschandalen zijn ook niet bewezen, dus ik weet niet zo goed wat je nu wilt. Alleen bewezen zaken coveren, of van beide alle onbewezen kwesties uitvergroten?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
De media (vooral onze media) is veel te lang op de hand van Clinton geweest. Onbewezen aanrandings- en verkrachtingsclaims van Trump uitvergroten, terwijl het e-mailschandaal en andere corrupte zaken rondom Clinton feitelijk veel kwalijker zijn.
Dat is het Bradley-effect (tenminste, een vorm van), en dat zien we helemaal niet. Trump stond in de polls voor de primaries vrij ver voor, en die won hij ook. Nu doet hij het minder goed in de polls, maar er is geen enkel bewijs dat dat komt omdat mensen niet durven toe te geven dat ze op hem stemmen.quote:Bovendien zie je dezelfde tendens in Amerika wat we hier feitelijk ook zagen. Veel burgers zeggen niet op Trump te gaan stemmen omdat ze dan in een door de media verzonnen hokje worden geduwd (racist, laag opgeleid, extremist, etc) maar stemmen uiteindelijk stilzwijgend in het stemhokje op Trump. De PVV is hiermee ook groot geworden, want het blijkt vaak toch dat de nietsvermoedende buurman, zwager of leraar juist op een populist stemt bij gebrek aan vertrouwen in de huidige politiek.
In je reactie lees ik al hoe beïnvloed je bent door de Clinton-propaganda. Trump is geen rücksichtslose zakenman, maar juist een succesvolle zakenman. Anders kun je niet uit eigen zak een presidentscampagne bekostigen en zo hoog eindigen. Tja, wat is er mis mee als je van een erfenis zo'n imperium kunt opzetten? Dat luk je nooit zonder enige kwaliteiten.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ligt aan wat je kwalijk vindt. Ik vind het e-mailschandaal heel kwalijk (zie mijn post over integriteit) maar heb niet de illusie dat Trump daarom een betere president zou zijn. We hebben het hier over een rücksichtslose zakenman die meerdere bedrijven om zeep heeft geholpen, vooral teert op geld wat hij uit een erfenis verkregen heeft en over heel veel zaken waarover wetenschappelijke consensus is leugens vertelt, of gewoon leugens verzint omdat hem dat op dat moment goed uit komt (die van de birther-myth vind ik wel héél kwalijk)
Het is vooral wat je belangrijk vindt in een politicus. Ik hecht heel veel waarde aan de waarheid vertellen, en controleerbaarheid. Daar komen ze beiden slecht uit de bus, maar los van het emailschandaal en de vaagheid van de Clinton Foundation kan ik haar niet zo vaak betrappen op regelrechte leugens over de staat van het land en de oplossingen die zij voor ogen heeft.
Het een sluit het ander niet uit in dit geval.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
In je reactie lees ik al hoe beïnvloed je bent door de Clinton-propaganda. Trump is geen rücksichtslose zakenman, maar juist een succesvolle zakenman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |