abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166344621

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166344626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het was een heel domme actie als het geen corruptie was. Wat ze had moeten doen is even gedag zeggen en dan wegwezen. Wat ze na het gesprek minstens had moeten doen is zichzelf terugtrekken.

Hoe weet je dat het een privé-gesprek was? Jij denkt dat het normaal is om op een vliegveld bij elkaar even binnen te lopen? Midden op de dag een gesprek van een half uur tussen de Attorney General en de man van de vrouw die een paar dagen later toch niet door haar vervolgd gaat worden; dit is geen privé-gesprek.

De FBI werkt onder de Department of Justice (waar Loretta Lynch aan het hoofd staat), dus de kans dat ze in deze zaak aan bepaalde touwtjes kon trekken is heel groot.
Wat het privé-gesprek betreft, dat zegt zij. Of je dat gelooft of niet moet je zelf weten. Punt is dat het niet relevant is voor het al dan niet vervolgen, want zij heeft voor de uitkomst van het onderzoek al aangegeven die beslissing te zullen volgen en dus de verantwoordelijkheid uit handen gegeven. Als ze al heeft aangegeven Hillary niet te zullen vervolgen aan Bill had ze het alsnog wel moeten doen als de FBI dat advies had gegeven.

Daarna wordt het verwarrend. Je stelt hier nu dat zij invloed heeft uitgeoefend op de FBI om haar niet te vervolgen, maar als dat zo is, waarom gaan ze dan nu nog meer e-mails lezen? Had ze dat dan niet ook kunnen voorkomen? Is de FBI nu corrupt of niet?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166344904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

We zullen zien. Er werd gesteld dat het wordt gedaan om te voorkomen dat ze nog tijd hebben een vervanger te zoeken.

We zullen zien ik baseer me op wat ik hoor.
Ze zijn al veel te laat om nog een vervanger te zoeken, dat kan dus geen excuus meer zijn.
Maar het laat wel zien dat het ze blijkbaar vooral gaat om het aan de macht krijgen van Trump en niet zozeer om het zogenaamd onschadelijk maken van Clinton. Op en top een politiek clubje geworden dus dat wikileak.
pi_166344985
Is er eigenlijk nog verschuiving van Johnson voters gezien in polls na de oproep van zijn running mate om voor Clinton te stemmen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:13:14 #5
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166345026
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze zijn al veel te laat om nog een vervanger te zoeken, dat kan dus geen excuus meer zijn.
Maar het laat wel zien dat het ze blijkbaar vooral gaat om het aan de macht krijgen van Trump en niet zozeer om het zogenaamd onschadelijk maken van Clinton. Op en top een politiek clubje geworden dus dat wikileak.
Van origine bemoeit WikiLeaks zich zo min mogelijk met politiek. We zullen zien of het uiteindelijk te doen was om Trump te lanceren of dat er toch meer achter zit.
pi_166345048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Van origine bemoeit WikiLeaks zich zo min mogelijk met politiek. We zullen zien of het uiteindelijk te doen was om Trump te lanceren of dat er toch meer achter zit.
Assange maakt er nou niet bepaald een geheim van dat hem er alles aan is gelegen om Clinton selectief kapot te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166345066
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Van origine is WikiLeaks niet politiek bezig. We zullen zien of het uiteindelijk te doen was om Trump te lanceren of dat er toch meer achter zit.
Van origine niet, daar is echter weinig meer van over zo lijkt het. Immers, als het doel is om Clinton te wippen dan heeft wachten tot vlak voor de verkiezingen toch geen nut? Dat heeft alleen nut als je doel is om Trump aan de macht te brengen. Maar goed, ik verwacht dat ze toch niet veel zullen hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef oompaloompa het volgende:
Is er eigenlijk nog verschuiving van Johnson voters gezien in polls na de oproep van zijn running mate om voor Clinton te stemmen?
Vallen zijn peilingen niet sowieso al grotendeels binnen de foutmarges :P?
pi_166345070
Opvallend stukje uit het working paper dat Monolith gepost had:

quote:
Those with a favorable view of Trump report far greater financial insecurity, as shown in Table 2, than
those who do not. Even within income groups, the gaps are quite wide (over one decile in higher income
categories) between Trump supporters and those who hold an unfavorable view of him and only slightly
lower among Republicans. Table 2 reports the results in categories of household income.
Very affluent Trump supporters (with household incomes above $200,000) constitute 8 percent of all
who hold a favorable view of him in the database. Amazingly, the average respondent in this group
expressed financial anxiety at the 42.2 centile. This compares to a score of 35.1 for very affluent
Republicans who do not favor Trump and just 29.5 for all very affluent respondents who do not favor Trump. To put this in perspective, extremely affluent Trump supporters report almost the same level of
financial insecurity as lower middle class Americans who do not like Trump.
MAW, Trump supporters voelen zich armer / minder financieel stabiel in vergelijking tot anderen met hetzelfde inkomen.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:15:46 #9
440653 BarryOSeven
pi_166345073
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Assange maakt er nou niet bepaald een geheim van dat hem er alles aan is gelegen om Clinton selectief kapot te maken.
Yup maar dat hoeft niet betekenen dat hij Trump wil lanceren.

Overigens is tot op heden al bijna een maand geen valide bewijs dat Assange nog leeft. Dat even terzijde.
pi_166345095

Voor de eerste keer leidt Trump in de ABC-polls.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:17:50 #11
440653 BarryOSeven
pi_166345116
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van origine niet, daar is echter weinig meer van over zo lijkt het. Immers, als het doel is om Clinton te wippen dan heeft wachten tot vlak voor de verkiezingen toch geen nut? Dat heeft alleen nut als je doel is om Trump aan de macht te brengen. Maar goed, ik verwacht dat ze toch niet veel zullen hebben.

[..]

Vallen zijn peilingen niet sowieso al grotendeels binnen de foutmarges :P?
Het kan een meerfasen plan zijn. Het zou mij niets verbazen als ze net zo'n batch mails over de RNC hebben maar dat ze beginnen met Hillary. Het is toch wel urgent om aller eerst het korte termijngevaar uit de wereld te helpen.

Als het WikiLeaks puur en alleen te doen was om Trump in het zadel te helpen zet ik mijn ondersteunende pet af.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:18:00 #12
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166345119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

en terecht anders kan hij een drone verwachten...
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 november 2016 @ 13:18:49 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166345135
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Yup maar dat hoeft niet betekenen dat hij Trump wil lanceren.

Overigens is tot op heden al bijna een maand geen valide bewijs dat Assange nog leeft. Dat even terzijde.
Dat bezoek van Pamela Anderson was inderdaad nogal verdacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:22:11 #14
440653 BarryOSeven
pi_166345189
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat bezoek van Pamela Anderson was inderdaad nogal verdacht.
Yup en alles wat er gebeurde de dag erna. Van het internet dat werd afgesneden tot de foto van de bewapende agent in de auto voor de ambassade.

Sindsdien is er alles geprobeerd een valide bewijs van leven te verkrijgen maar hebben ze dat structureel geweigerd. Ontzettend verdacht.
pi_166345215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het kan een meerfasen plan zijn. Het zou mij niets verbazen als ze net zo'n batch mails over de RNC hebben maar dat ze beginnen met Hillary. Het is toch wel urgent om aller eerst het korte termijngevaar uit de wereld te helpen.

Als het WikiLeaks puur en alleen te doen was om Trump in het zadel te helpen zet ik mijn ondersteunende pet af.
Nuchter bezien is Trump minstens zo zot en gevaarlijk als Clinton en gezien zijn onberekenbaarheid wellicht zelfs veel gevaarlijker. Dat kan dus bijna niet anders dan een bewuste politieke keuze zijn.
Wat verder prima is maar het zorgt er wel voor dat bijna niemand wikileaks nog serieus neemt.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:25:31 #16
440653 BarryOSeven
pi_166345245
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nuchter bezien is Trump minstens zo zot en gevaarlijk als Clinton en gezien zijn onberekenbaarheid wellicht zelfs veel gevaarlijker. Dat kan dus bijna niet anders dan een bewuste politieke keuze zijn.
Wat verder prima is maar het zorgt er wel voor dat bijna niemand wikileaks nog serieus neemt.
En als je nou een paar dagen voor de verkiezingen de RNC files (als ze er zijn) zou vrij geven?

De DNC files zijn niet serieus genomen, moeten dan de RNC files wel serieus genomen worden? Gaan we dan alles of niets serieus nemen?

Dat zou wel een interessante move zijn. Maar deze verzin ik.
pi_166345260
http://archive.is/f9De4
Wordt nog spannend, de abc poll heeft +1 voor trump.
  Overall beste user 2022 dinsdag 1 november 2016 @ 13:25:59 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166345263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Yup en alles wat er gebeurde de dag erna. Van het internet dat werd afgesneden tot de foto van de bewapende agent in de auto voor de ambassade.

Sindsdien is er alles geprobeerd een valide bewijs van leven te verkrijgen maar hebben ze dat structureel geweigerd. Ontzettend verdacht.
Ik zag ooit in Den Haag een bewapende agent voor een ambassade voorbij fietsen. Dat baarde me ook zorgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:26:41 #19
440653 BarryOSeven
pi_166345276
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik zag ooit in Den Haag een bewapende agent voor een ambassade voorbij fietsen. Dat baarde me ook zorgen.
Kan me niet voorstellen dat iemand zijn best heeft gedaan bewijs van leven voor je te verkrijgen.
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:29:37 #20
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166345336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat iemand zijn best heeft gedaan bewijs van leven voor je te verkrijgen.
Kan ook niet want Ulx heeft geen leven.... O-) *O* *O* *O* oO/
pi_166345340
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:25 schreef 6star6lord6 het volgende:
http://archive.is/f9De4
Wordt nog spannend, de abc poll heeft +1 voor trump.
Niet echt een conclusie die te trekken valt uit een uptick in één tracking poll.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166345370
quote:
BEIJING
China on Tuesday rejected a plan by U.S. Republican presidential candidate Donald Trump to back out of a global climate change pact, saying a wise political leader should make policy in line with global trends, a rare comment on a foreign election.

The world is moving towards balancing environmental protection and economic growth, China's top climate change negotiator told reporters, in response to a query on how China would work with a Trump administration on climate change. . .

"If they resist this trend, I don't think they'll win the support of their people, and their country's economic and social progress will also be affected," Xie Zhenhua said.

"I believe a wise political leader should take policy stances that conform with global trends," China's veteran climate chief said.

Trump has threatened to reject the Paris Agreement, a global accord negotiated by nearly 200 governments to battle climate change that takes effect on Friday.

Chinese officials are often hesitant to weigh in on foreign elections, although they will defend Chinese policies when attacked in candidates' policy platforms.

Xie's comments come as China plans to launch a national carbon trading scheme in 2017.

The scheme is on track and pilot programs have already traded 120 million carbon allowances with total transactions amounting to 3.2 billion yuan ($472.29 million), he added.

"It will take time for the market to be fully operational, but once it's operational, it'll be the largest carbon trading market in the world," said Xie.

China's coal consumption has declined as the world's second-largest economy slows, but Xie said it was too early to decide if it had peaked.
http://www.reuters.com/ar(...)a-idUSKBN12W349?il=0
China krijgt het benauwd. :P
pi_166345406
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet echt een conclusie die te trekken valt uit een uptick in één tracking poll.
Dus je denkt niet dat het spannend wordt? Trump staat in meerdere polls momenteel voor.
pi_166345464
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

De tracking poll heeft rare antwoord categorien, op wie ga je stemmen?
Hillary
Trump
Johnson
Stein
Other
None of these
Not going to vote
No opinion

Dat kan toch niet???
pi_166345490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En als je nou een paar dagen voor de verkiezingen de RNC files (als ze er zijn) zou vrij geven?

De DNC files zijn niet serieus genomen, moeten dan de RNC files wel serieus genomen worden? Gaan we dan alles of niets serieus nemen?

Dat zou wel een interessante move zijn. Maar deze verzin ik.
Zo kort voor de verkiezingen is het allemaal leuk en aardig maar zal het geen groot effect hebben. Immers die verkiezingen gaan gewoon door en er zal iemand verkozen worden, of dat nu Trump of Clinton is.

Maar door zo gefaseerd en gestuurd berichten vrij te geven geloof ik weinig van de nobele motieven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')