Hij haalde ook spelers als Milik, Cillessen (?) en die Dolberg. Als je zo wilt redeneren moet je ook de goede spelers benoemen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Boer had echt een hele dikke vinger in de pap met spelers wie er moesten komen, zo haalde hij zelf een Sigthorsson als spits en bleef hij maar roepen dat hij een spits was die er 30 zou gaan maken. En met aankopen als van der Hoorn, Moisander, Duarte vroeg hij om.
100% dat Ziyech, Sanchez en Cassierra niet naar Ajax waren gekomen als De Boer was gebleven.
Je onderschat redelijk hoe je een jarenlange aanvallende speelwijze voor een nationaal elftal kunt creëren. In onderstaand artikel wordt beschreven hoe Löw bij Duitsland door middel van extreem veel factoren het ontwikkeld heeft. Als je denkt dat zoiets binnen een paar weken of maandjes is neergezet, ben je van God los.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat bij beide internationaal wat meer gelouterde trainers aan het roer staan vaak en het dus tactisch beter weten neer te zetten. Daar hoef je ook niet zo heel lang voor te trainen, dat weten de meeste spelers wel.
Ik zie nu al voor me dat een ploeg als Wit-Rusland zich dan gaat ingraven tegen een Oranje van Frank, waarna we alleen maar tikkie breed-tikkie terug voetbal zien en dan de bekende teksten na afloop. Nee Frank kan beter bij een laagvlieger in de Duitse competitie oid instappen, en dan rustig zich weer ontwikkelen en bouwen aan een team zonder dat de druk er is dat je elke week moet winnen.
twitter:michieldehoog twitterde op maandag 31-10-2016 om 13:07:52Jogi Löw blijft Duits bondscoach. Hier mijn verhaal over zijn begeleidingsstaf tijdens het WK 2014 (en @BlindDaley)… https://t.co/3zcGTu28rz reageer retweet
De jeugdaankopen werden gedaan door Overmars, daar had De Boer dus niet veel mee te maken. Cillessen heeft hij gehaald (dat was namelijk in zijn eerste transferperiode toen er nog geen TD was en hij mocht investeren omdat hij Ajax kampioen had gemaakt). Milik was hij zoals bekend niet heel tevreden mee want die kwam er nooit in te staan ook al presteerde hij naar behoren, maar die kwam uit de koker van Overmars nav een tip.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij haalde ook spelers als Milik, Cillessen (?) en die Dolberg. Als je zo wilt redeneren moet je ook de goede spelers benoemen.
Ziyech was vrij duur, de Boer had vast ook wel wat wensen in de 10+ miljoen categorie maar die bleken dan te duur.
Mede omdat het beleid onder JC opeens was dat alles van De Toekomst moest komen. Toch jankte hij nooit en werd 4/5 kampioen. Dat siert de beste man.
Waar heb ik het over een aanvallende speelwijze?quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je onderschat redelijk hoe je een jarenlange aanvallende speelwijze voor een nationaal elftal kunt creëren. In onderstaand artikel wordt beschreven hoe Löw bij Duitsland door middel van extreem veel factoren het ontwikkeld heeft. Als je denkt dat zoiets binnen een paar weken of maandjes is neergezet, ben je van God los.twitter:michieldehoog twitterde op maandag 31-10-2016 om 13:07:52Jogi Löw blijft Duits bondscoach. Hier mijn verhaal over zijn begeleidingsstaf tijdens het WK 2014 (en @BlindDaley)… https://t.co/3zcGTu28rz reageer retweet
Bij interlandvoetbal vind ik niet dat je tactisch een grootheid moet zijn, maar enkele simpele principes aan moet leren met per tegenstander wat instructies. In de interlandwereld lopen echt niet massaal geweldige tactici rond. Interlandvoetbal is juist meer peoplemanaging vanwege de korte periodes.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een aanvallende speelwijze?
Ik vind Frank niet iemand met zo'n speelwijze, het is vooral heel controlerend en defensief in mijn ogen.
En bij een nationaal elftal gaat het veel vaker om individuele wedstrijden waar je een andere ploeg tactisch de baas bent, en dat is niet Franks sterkste punt.
Je moet wel wat tactische accenten kunnen verleggen vaak.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bij interlandvoetbal vind ik niet dat je tactisch een grootheid moet zijn, maar enkele simpele principes aan moet leren met per tegenstander wat instructies. In de interlandwereld lopen echt niet massaal geweldige tactici rond. Interlandvoetbal is juist meer peoplemanaging vanwege de korte periodes.
Alleen vindt Frank zelf dat hij aanvallend voetbal speelt. Ook die interviews dat er eigenlijk niet zoveel verschil was tussen het spel van Ajax onder Bosz en onder hem.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vind Frank niet iemand met zo'n speelwijze, het is vooral heel controlerend en defensief in mijn ogen.
Hij begon ook nog wel met enigszins aanvallend voetbal, maar dat werd met het jaar minder en de focus ging steeds meer naar de controle. Hij heeft zich gewoon totaal niet meer ontwikkeld.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:48 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Alleen vindt Frank zelf dat hij aanvallend voetbal speelt. Ook die interviews dat er eigenlijk niet zoveel verschil was tussen het spel van Ajax onder Bosz en onder hem.
Goede gozer, respect voor de titels die hij gebracht heeft, maar hij heeft wel een gigantische plaat voor zijn kop en is tactisch niet sterk. Als hij dan zich ook nog eens met aankopen mag bemoeien...
Ik denk dat hij bij Ajax grotendeels geslaagd is, omdat het Ajax is. Hij kent de club, had respect van de fans en creeerde een frisse wind. Toen die wind gezakt was na 1,5 jaar, was het ook snel over en begon het gemor van de buitenwacht.
Ik vind het wel meevallen. Hij is vaak duidelijk over wat hij wil zien en hoe. Dat er spelers tussen zitten die nogal uitgesproken zijn, boeit me niet zo. Dat zijn meestal spelers die om het minste of geringste al in een foetushouding liggen. Dat hij er een andere speelwijze op na houdt, boeit me niet zo.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet wel wat tactische accenten kunnen verleggen vaak.
En peoplemanaging is ook belangrijk, maar dat heeft hij ook niet echt in de vingers. Ja met bepaalde types kan hij goed overweg als de Veltmannetjes en Klaassens.
Omdat hij de creatieve spelers niet goed meer gebruikt en in een keurslijf wil duwen, nu heeft Nederland dat ook niet echt dus misschien kan hij het dan doen. Maar dan weet ik in elk geval zeker dat ik die wedstrijden niet hoef te gaan kijken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Hij is vaak duidelijk over wat hij wil zien en hoe. Dat er spelers tussen zitten die nogal uitgesproken zijn, boeit me niet zo. Dat zijn meestal spelers die om het minste of geringste al in een foetushouding liggen. Dat hij er een andere speelwijze op na houdt, boeit me niet zo.
Noem mij spelers die veel aanvaringen met hem gehad hebben. El Hamdaoui, Kishna, Janssen en? Zeker de eerste en derde zijn vaak zat gekke mensen, ook in het veld.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat hij de creatieve spelers niet goed meer gebruikt en in een keurslijf wil duwen, nu heeft Nederland dat ook niet echt dus misschien kan hij het dan doen. Maar dan weet ik in elk geval zeker dat ik die wedstrijden niet hoef te gaan kijken.
Kijk maar hoe hij met Milik om ging, en die presteerde gewoon goed. Of dat rare gedoe dat hij Boilesen eerst aanvoerder maakte en daarna opeens geen blik waard meer gunde, ook slecht gemanaged. Hij speelde afschuwelijk, maar dan moet je hem geen aanvoerder maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Noem mij spelers die veel aanvaringen met hem gehad hebben. El Hamdaoui, Kishna, Janssen en? Zeker de eerste en derde zijn vaak zat gekke mensen, ook in het veld.
Dat met Milik heeft meer te maken met visie op het spel wat mij betreft. Inzake Boilesen lag het natuurlijk ook wat dieper dan alleen op het veld. Inzake contracten en tevens: zijn zelfbeeld en de afstand met de spiegel is kilometers lang.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kijk maar hoe hij met Milik om ging, en die presteerde gewoon goed. Of dat rare gedoe dat hij Boilesen eerst aanvoerder maakte en daarna opeens geen blik waard meer gunde, ook slecht gemanaged. Hij speelde afschuwelijk, maar dan moet je hem geen aanvoerder maken natuurlijk.
Of je het er mee eens bent of niet, maar De Boer probeerde een soort totaalvoetbal na te streven, klein-Barca zeg maar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kijk maar hoe hij met Milik om ging, en die presteerde gewoon goed.
Dit is alles behalve waar. Sterker nog, de meeste tactische beslissingen die hij in zijn loopbaan heeft gemaakt staan lijnrecht tegenover die van Cruijff. Opbouwen over de backs, spelen met een 10 en nog meer van dat soort dingen. Rondspelen om het rondspelen is geen totaalvoetbal, er moet een gedachte achter zitten en die gedachte is bij geen enkel team waar de Boer leiding aan heeft gegeven te vinden. Al zijn ploegen eindigen in een U-vorm. Passes van back naar centrum verdediger, naar centrum verdediger naar back en weer terug.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of je het er mee eens bent of niet, maar De Boer probeerde een soort totaalvoetbal na te streven, klein-Barca zeg maar.
Vandaar dat hij vasthield aan Sigthorsson, wiens aanname altijd het halve veld over vloog, of dat hij Mike van der Hoorn maar in de spits zette om lange halen te gaan spelen. Frank had allang niet meer het idee om "totaalvoetbal" te spelen in zijn laatste jaren, het was gewoon vaak heel opportunistisch.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of je het er mee eens bent of niet, maar De Boer probeerde een soort totaalvoetbal na te streven, klein-Barca zeg maar.
In dat systeem functioneerde Milik niet zo geweldig. Totaal voetbal vraagt om een mee-voetballende spits en Milik is gewoon een pure afmaker.
Binnen dat systeem was Milik, ondanks zijn goals, vaak een dissonant.
Over de kwaliteiten van Sightorsson wil ik niet te veel kwijt maar hij paste beter in het systeem van de Boer dan Milik terwijl ondertussen wel duidelijk is wie de beste spits is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vandaar dat hij vasthield aan Sigthorsson, wiens aanname altijd het halve veld over vloog, of dat hij Mike van der Hoorn maar in de spits zette om lange halen te gaan spelen. Frank had allang niet meer het idee om "totaalvoetbal" te spelen in zijn laatste jaren, het was gewoon vaak heel opportunistisch.
Hoezo paste hij er dan beter in? Sigthorsson bakte er meevoetballend niks van en scoorde ook maar zeer weinig. Een Milik scoorde tenminste nog wel eens, en was voetballend gezien ook niet zo slecht als iedereen beweerde.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Over de kwaliteiten van Sightorsson wil ik niet te veel kwijt maar hij paste beter in het systeem van de Boer dan Milik terwijl ondertussen wel duidelijk is wie de beste spits is.
Daar verschillen we dan toch van mening. Volgens mij hebben ze beiden bij hun nationale elftallen het tegendeel bewezen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoezo paste hij er dan beter in? Sigthorsson bakte er meevoetballend niks van en scoorde ook maar zeer weinig. Een Milik scoorde tenminste nog wel eens, en was voetballend gezien ook niet zo slecht als iedereen beweerde.
Enige reden het niet te doen is zijn gegeil op Veltman.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is de domste keuze die je kan maken. De Boer kan totaal geen kwaliteiten inschatten dus roept dan ook de verkeerde spelers op, en hij speelt ook nog walgelijk kutvoetbal. Echt nog liever Blind.
vindquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Enige reden het niet te doen is zijn gegeil op Veltman.
Maar jij volgt het beter natuurlijk vindt het wel knap hoe hij met een matige selectie elke keer kampioen wist te worden dan doe je wel iets goed.
Hopelijk nog een paar jaar. Hoewel in FdB hoger in schat dan Blind denk ik niet dat hij het Nederlands elftal gaat redden.quote:Op woensdag 2 november 2016 05:04 schreef MakkieR het volgende:
Hoe lang zal het duren tot dat de KNVB wakker wordt en dat ene belangrijke telefoontje pleegt naar Frank de Boer. Frank de Boer opvolger van Danny Blind, lijkt mij een prima oplossing voor het Oranje debacle.
Mwa, wat is t scorelijstje? 4x winst en 5x verlies, of net andersom? Hij heeft niet echt voldoende tijd gekregen om alles op de rails te krijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:53 schreef Pleun2011 het volgende:
De Boer dacht dat het mijn zijn 'filosofie' wel zou lukken bij Inter. Helaas pindakaas.
Hij presteerde bij dit Ajax boven verwachting. Er zijn veel trainers met kleine dipjes op hun CV. Hiddink heeft ze ook gehad bij Rusland en Turkije. Maar het zijn de prestaties die op de wereldwijde schaal blijven staan.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:13 schreef TheJanitor het volgende:
En bij zijn volgende club gaat hij ook niet presteren. Zal dan ook weer aan die club liggen.
Boven verwachting? Heeft in 5.5 jaar tijd nooit een fatsoenlijk puntenaantal gehaald en afschuwelijk voetbal gespeeld. Dat mensen ook zeggen dat hij meer tijd had moeten krijgen bij Inter... we hebben allemaal kunnen zien bij Ajax dat zelfs 5.5 jaar de tijd krijgen niet genoeg is.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij presteerde bij dit Ajax boven verwachting. Er zijn veel trainers met kleine dipjes op hun CV. Hiddink heeft ze ook gehad bij Rusland en Turkije. Maar het zijn de prestaties die op de wereldwijde schaal blijven staan.
Hij heeft een succesvolle reeks gekend en Inter vond zn prestaties bij Ajax voldoende om 'm naar Milaan te halen.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Boven verwachting? Heeft in 5.5 jaar tijd nooit een fatsoenlijk puntenaantal gehaald en afschuwelijk voetbal gespeeld. Dat mensen ook zeggen dat hij meer tijd had moeten krijgen bij Inter... we hebben allemaal kunnen zien bij Ajax dat zelfs 5.5 jaar de tijd krijgen niet genoeg is.
Ik verwacht helemaal geen wonderen en niet het voetbal van '60 en '90. Ben nu al zat tevreden met Bosz.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij heeft een succesvolle reeks gekend en Inter vond zn prestaties bij Ajax voldoende om 'm naar Milaan te halen.
Qua sierlijk voetbal waarmee ook nog eens de wereld verovert moet worden moet je geen wonderen verwachten. Het zal wel eens lang kunnen duren voor de jaren '60 en '90 weer herleven. Die mijlpalen zijn in de huidige tijd nagenoeg onhaalbaar. In de genoemde periodes werkte het systeem omdat topklasse spelers de posities prima vervulden en andere teams hier niet op ingespeeld waren omdat ze Ajax onderschatten. Maar tegenwoordig zijn er andere populaire en effectieve systemen in de mode waarmee effectief successen worden behaald.
Met Frank de Boer heb ik wel het gevoel dat er iemand staat, net als met Ronald Koeman destijds. Dat Frank de Boer het gaat redden bij het Nederlands Elftal, gaat natuurlijk gepaard met de resultaten. Maar dat geldt voor elke coach, zelfs voor JC als hij nog had geleefd.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hopelijk nog een paar jaar. Hoewel in FdB hoger in schat dan Blind denk ik niet dat hij het Nederlands elftal gaat redden.
Dan zou de KNVB een paar miljoen neer moeten tellen om Blind te saneren en er iemand ''met een naam'' weg te zetten. Een naam die buiten een paar leuke seizoenen bij Ajax ook nog niet echt iets heeft laten zien.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Met Frank de Boer heb ik wel het gevoel dat er iemand staat, net als met Ronald Koeman destijds. Dat Frank de Boer het gaat redden bij het Nederlands Elftal, gaat natuurlijk gepaard met de resultaten. Maar dat geldt voor elke coach, zelfs voor JC als hij nog had geleefd.
Maar je hebt daar in ieder geval een naam staan en niet zo'n naamloze figuur als Blind, die werkelijk nog geen enkel succes heeft behaald als coach.
Nee ..quote:Op maandag 7 november 2016 17:59 schreef Idisrom het volgende:
Inter won gisteren thuis met 3 - 0
Tegen de hekkensluiter, maar dat was volgens mij met Frank op de bank ook wel gelukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |