Thanks!quote:
Leuk om te horenquote:Op zondag 30 oktober 2016 00:25 schreef spijkerbroek het volgende:
tvp mag niet meer, dus bij deze: leuk idee! Ik zie de verhalen en foto's wel komen
Ik ga maart-mei door Europa reizen met een vriendin en een andere vriendin heeft me al overgehaald om daar ook een dagelijks verhaaltje over te schrijven.
Haha thanks! Vind het ook altijd leuk om reisverslagen te lezen dus wilde mijn steentje graag bijdragenquote:Op zondag 30 oktober 2016 00:42 schreef Isabeau het volgende:
Wat tof, MaJoIk ben zo'n sufkut die het leuk vindt andermans vakantiefoto's te bekijken, dus hoe meer hoe beter
Ik liep er al een tijdje mee rond maar jouw topic heeft daar zeker bij geholpenquote:
Thanksquote:Op zondag 30 oktober 2016 01:07 schreef liesje1979 het volgende:
Leuk eerste verslag, kijkt lekker weg.
Ik heb je topic ook hierbij gezet:
TRV / Reisverslagen van FOK!kers.
quote:Op zondag 30 oktober 2016 01:23 schreef MCH het volgende:
Waarom heb je de helft van de menukaart zwart gepaint bij die burgerfoto?
Ik heb niets gepaind, zo ziet de menukaart er gewoon uitquote:Op zondag 30 oktober 2016 01:23 schreef MCH het volgende:
Waarom heb je de helft van de menukaart zwart gepaint bij die burgerfoto?
Thanksquote:
Misschien omdat het toch wat meer buiten het seizoen is? Was wel fijn bij Niagara, er waren geen rijenquote:Op zondag 30 oktober 2016 01:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Herkenbare foto's van Toronto en Niagra falls.
Toen ik in Niagra on the lake was was er meer volk te zien dan alleen bejaarden
Thanks!quote:
Ik zie nu pas bij daglicht dat het de prikker in je burger was, leek net op kliederig gepaint.quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb niets gepaind, zo ziet de menukaart er gewoon uit
[..]
Thanks
[..]
Misschien omdat het toch wat meer buiten het seizoen is? Was wel fijn bij Niagara, er waren geen rijen
[..]
Thanks!
Ik zie nu wat jij ziet, dat ziet er inderdaad behoorlijk lomp uitquote:Op zondag 30 oktober 2016 13:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zie nu pas bij daglicht dat het de prikker in je burger was, leek net op kliederig gepaint.
De rest van Canada komt vanavondquote:Op zondag 30 oktober 2016 13:27 schreef polariteit het volgende:
Leuk! Ik blijf even volgen voor de rest van je Canada reis, die hoek wil ik ook nog eens heen
Niagara falls wel eens geweest, vanuit de VS. Alleen blijkbaar telt dat niet wantwoord ben niet met de boot geweest :p
Thanks!quote:
Vanavond deel 2!quote:Op zondag 30 oktober 2016 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooi verslag en mooie foto's. We want more!
Thanksquote:
Kancagamus highwayquote:Op zondag 30 oktober 2016 17:37 schreef DutchTrain het volgende:
Benieuwd naar de Kancamangudinges-in-de-herfst foto's
Schiet is opquote:Op zondag 30 oktober 2016 17:50 schreef MaJo het volgende:
Kancagamus highwayDie komt een dezer dagen. Eerst nog Canada afwerken en dan volgt Maine en daarna White Mountains & Green Mountains.
OMG OMG OMGquote:Op zondag 30 oktober 2016 18:49 schreef MaJo het volgende:
Om onze hongerige buikjes te vullen staat er een culinair Canadees gerecht op de planning: poutine. Patat met gesmolten kaas overladen met jus, en andere meuk waar je zin in hebt. Dit maal wel foto's speciaal voor Fles! Ik ben er geen fan van maar het valt me nog mee. Manlief vindt het helemaal geweldig
[ afbeelding ]
Thanks! Ik vond het inderdaad ook wel meevallen. Had meer een kapsalon verwacht maar dit zijn gewoon kleine stukjes kaas die een beetje smelten door de warmte. Een kleine voldoende dusquote:
Ik dacht al wel dat jij dit zou kunnen waarderenquote:
Grappig inderdaad die verschillen!quote:Op zondag 30 oktober 2016 19:34 schreef FlyingFish het volgende:
Grappig, die verschillen tussen beleving. Ik vond Niagara falls helemaal geen tourist trap, zelfs een van de hoogte punten van onze reis. Het is alleen over de top toeristisch, maar dat is Las Vegas ook. Andere hoogtepunt was Ottawa, een erg toffe stad en de enige stad van onze hele reis door oost Canada waar we ooit nog naar terug willen. We waren er nu op Canada Day waardoor bijvoorbeeld Parliament Hill ontoegankelijk was.
En de parkeerplaats bovenop montmorency falls was niet gratis volgens mij, je kan met je parkeerticket alleen zowel boven als beneden parkeren. Zo stond het tenminste op de bordjes, wij zijn met de kabelbaan en trap terug gegaan.
Zijn jullie niet naar de citadel van Quebec geweest? Dat was een erg leuke tour met geweldig uitzicht over de oude stad en het chateau. Sowieso vond ik Quebec een erg leuke stad, en Montréal maar een lelijke bouwplaats.
Ik ben benieuwd naar het deel over oost Amerika, we zijn nog aan het nadenken over waar we komend jaar naartoe willen en dat is een van de opties.
Die herfstkleuren gaan nog veel mooier wordenquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:40 schreef liesje1979 het volgende:
Schitterend die herfstkleuren.En die projecties vind ik ook heel tof.
Tuurlijk welquote:Op zondag 30 oktober 2016 22:31 schreef MaJo het volgende:
Thanks allemaalgisteren was ik bang dat niemand het wat zou interesseren, leuk om te merken dat het goed ontvangen wordt
Dan verheug ik me daarop.quote:Op zondag 30 oktober 2016 22:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die herfstkleuren gaan nog veel mooier wordenals ik nu terugkijk op Canada was het daar eigenlijk maar matig
Wij waren er met Canada Day (soort Koningsdag) dus dan zie je ook niet het echte Ottawa, maar wij vonden de musea tof (oorlogsmuseum met name, schone kunsten deels, de Royal Mint was erg leuk). Daarnaast zagen de meeste gebouwen er indrukwekkend uit, de Britse invloeden waren duidelijk zichtbaar. Alleen door Canada Day onmogelijk om bij in de buurt te komen of goed te zien door enorme podia.quote:Op zondag 30 oktober 2016 21:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Grappig inderdaad die verschillen!
Ik vond de falls zelf ook geen touristtrap, alleen het dorp eromheen. En dat vond ik wel weer meevallen, 1 straat en verder niet veelDe falls zelf waren een van de hoogtepunten
Wat beviel jullie dan zo goed aan Ottawa? Montreal vond ik een stad met veel sfeer, leuke wijken, leuke mensen en lekker eten. Ottawa had absoluut mooie gebouwen maar straalde desondanks niet veel uit, misschien ook omdat het een overheidsstad is. Die bouwput vond ik meer in Ottawa dan in Montreal
Bij de watervallen scheelde het maar 1 dollar als je met de kabelbaan omhoog ging en met de trap terug, niet echt de moeite dus.
De citadel van Quebec zijn we aan het begin langsgelopen met het idee om daar nog naar terug te gaan. Tegen de tijd dat we de rest hadden gezien hadden we daar eigenlijk geen zin meer in
Ik kan het je alleen maar aanradenquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:13 schreef ArannaeCor het volgende:
Ziet er tot nu toe uit als een mooie reis. Ik wil altijd nog een keer die kant op. =)
Ik meen hetquote:
Vanavond Maine! Daarna New-Hampshire en Vermont, die zijn qua blaadjes het allermooistquote:
Omdat we maar 1 dag in Ottawa waren hebben we geen museum aangedaan. Ik had al wel begrepen dat hier de beste musea van heel Canada te vinden zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij waren er met Canada Day (soort Koningsdag) dus dan zie je ook niet het echte Ottawa, maar wij vonden de musea tof (oorlogsmuseum met name, schone kunsten deels, de Royal Mint was erg leuk). Daarnaast zagen de meeste gebouwen er indrukwekkend uit, de Britse invloeden waren duidelijk zichtbaar. Alleen door Canada Day onmogelijk om bij in de buurt te komen of goed te zien door enorme podia.
Montréal was vooral druk en stonk (in de stad zelf dan, parc Jean drapeau en mont real waren uiteraard wel netjes). We hadden een stad verwacht zoals Old Quebec, niet een stad vol bouwputten met overal auto's. Maar misschien was dat dus ook een beetje een verkeerde verwachting. En uit eten konden wij sowieso amper dankzij m'n ongeduldige zoon van toen 10 maanden.
Wij hadden de trap genomen voor mooie foto's, hebben blijkbaar dus een euro teveel betaald zelfsJammer dat je de citadel gemist hebt. Dat is Dan wel weer een voordeel van met een klein kind reizen, je moet je dagen veel rustiger plannen, waardoor we minder plaatsen langs konden, maar overal wel ruim de tijd hadden.
Haha valt wel mee hoorquote:Op maandag 31 oktober 2016 13:06 schreef BeamofLight het volgende:
Ik weet dat je mij niet leuk vindt, maar ga dit toch volgen. Omdat we dezelfde interesses (maar andere meningen) hebben
Thanksquote:
Nee, alleen met de auto. Als ik ooit terug ga zou ik wel willen fietsenquote:Op maandag 31 oktober 2016 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
Nog gefietst op die Rockefeller paden in Acadia? Erg mooi. En geen last van auto's.
Morgen weer een deelquote:
Het grappige is dat Madison County totaal ergens anders ligt (Iowa. links van Chicago) maar dat de bruggen inderdaad hetzelfde zijnquote:Op maandag 31 oktober 2016 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Covered bridges... Een van de weinige films die ik sowieso kijk (auti-fles houdt niet van films) Bridges of Madison County
Gaat ook daarover. een beetje
Heb je de rest van Amerika allemaal gezien dan?quote:Op dinsdag 1 november 2016 10:04 schreef polariteit het volgende:
Leuk om te lezen weerNew England is 1 vd 3 regio's naast alaska en hawaii waar ik nog niet geweest ben. Staat nog wel een keer op de planning, net zoals Canada btw
Leuke foto's ook.
Heb btw wel eens van een Amerikaandere gehoord dat er daar tegenwoordig helemaal niet zoveel moose meer zitten, maar dat ze daar niet zoveel gerucht aan geven om toch nog een beetje toeristen te trekken...
Valt wel mee hoor, ben er pas 8x geweest waarvan laatste keer 6 maanden rondreis Door zo'n beetje hele landquote:Op dinsdag 1 november 2016 10:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je de rest van Amerika allemaal gezien dan?ik kan het je absoluut aanraden!
Dat van die moose zou me niets verbazen. Wij hadden ook als grap bedacht dat ze niet bestonden en het een soort mythe is
Thanksquote:
Maar toch, 8x is niet verkeerdquote:Op dinsdag 1 november 2016 19:12 schreef polariteit het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ben er pas 8x geweest waarvan laatste keer 6 maanden rondreis Door zo'n beetje hele land
New England gaan we misschien keertje combineren met nova scotia. Daar wil ik nog het meest graag heen in die hoek ook al is het Canada
Zijn jullie daar ook nog geweest of was dit alles van Canada waar jullie nu geweest zijn?
Haha 1 favoriet stuk is lastig, dat zijn er zeker meerderequote:Op dinsdag 1 november 2016 23:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Maar toch, 8x is niet verkeerdWat is je favoriete stuk tot nu toe? Mogen ook meerdere zijn
We zijn nu alleen in dit deel van Canada geweest. Oorspronkelijk wilden we New Brunswick en Nova Scotia nog meepikken maar je moet toch keuzes maken dus dat hebben we laten vallen en in plaats daarvan de omgeving van Boston meegepikt. Als we nog eens die kant op gaan zou ik dat zeker mee willen pikken en ook de omgeving boven Quebec, dat schijnt ook heel mooi te zijn. Maar ik zou ook wel eens naar West-Canada willen. Genoeg nog te zien dus!
als je in Yellowstone bent geweest ben je 99% zeker ook in Montana geweest. Die kun je dus afstrepen.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:14 schreef polariteit het volgende:
[..]
Haha 1 favoriet stuk is lastig, dat zijn er zeker meerdereMt. Rainier national park, Yellowstone national park en de omgeving van Bend, Oregon scoren iig erg hoog. Noord californië ook trouwens met bijv. Lassen.
Zuidwesten van de VS is ook erg gaaf, maar heb ik nu iets te vaak gezien. Ben een beetje rode-rotsen moe
Het diepe zuiden (missisippi, Texas etc) vond ik wat minder. 'Rare' mensen, benauwd en constant kansen op tornado's of hurricane's.. ook de natuur vind ik daar wat minder.
Bedenk me nu dat ik Colorado en Montana ook nog nooit geweest ben, wil ik ook nog eens heen.
Ben benieuwd naar je verslag over Boston
Volgens mij niet, de parkrondweg ligt volgens mij geheel in Wyoming. En we zijn er via het oosten/Cody ingekomen en via Grand Teton NP er weer uit. Die kleine stukjes dat het park in Montana ligt tellen imo niet om hem 'af te kunnen strepen'quote:Op woensdag 2 november 2016 09:34 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
als je in Yellowstone bent geweest ben je 99% zeker ook in Montana geweest. Die kun je dus afstrepen.
dan moet je terug. Balen.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:11 schreef polariteit het volgende:
[..]
Volgens mij niet, de parkrondweg ligt volgens mij geheel in Wyoming. En we zijn er via het oosten/Cody ingekomen en via Grand Teton NP er weer uit. Die kleine stukjes dat het park in Montana ligt tellen imo niet om hem 'af te kunnen strepen'
Ik kan me wel voorstellen dat het westen van Canada mooier is, al was het oosten met de herfstkleuren ook wel erg mooiquote:Op dinsdag 1 november 2016 23:59 schreef FlyingFish het volgende:
West Canada is qua natuur wel echt veel mooier dan het oosten, dat valt daarbij echt in het niets. Ook het deel boven Quebec kan daar absoluut niet aan tippen. En qua dieren ook overigens.
Wij hebben op de perce peninsula een heel aantal bordjes van overdekte bruggen gezien, maar geen zin om daar voor om te rijden. Plus dat die dingen voor mijn idee echt bij de VS horen, en niet bij Canada, dus moet ik die in de VS zienStaat op de agenda voor een volgende keer, ziet er wel tof uit (alleen niet handig voor auto's
Maar leuk verslagje weer!
Yellowstone lijkt me geweldigquote:Op woensdag 2 november 2016 08:14 schreef polariteit het volgende:
[..]
Haha 1 favoriet stuk is lastig, dat zijn er zeker meerdereMt. Rainier national park, Yellowstone national park en de omgeving van Bend, Oregon scoren iig erg hoog. Noord californië ook trouwens met bijv. Lassen.
Zuidwesten van de VS is ook erg gaaf, maar heb ik nu iets te vaak gezien. Ben een beetje rode-rotsen moe
Het diepe zuiden (missisippi, Texas etc) vond ik wat minder. 'Rare' mensen, benauwd en constant kansen op tornado's of hurricane's.. ook de natuur vind ik daar wat minder.
Bedenk me nu dat ik Colorado en Montana ook nog nooit geweest ben, wil ik ook nog eens heen.
Ben benieuwd naar je verslag over Boston
Ja best wel. Heel erg.quote:
wij gaan deze zomer ook weer. Verslaafd aan Yellowstonequote:Op vrijdag 4 november 2016 19:54 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ja best wel. Heel erg.
not... vind het niet zo erg die kant op te gaan
Thanks! Ze zijn zeker coolquote:Op dinsdag 8 november 2016 10:14 schreef polariteit het volgende:
Leuk stukje weer hoor![]()
Die covered bridges zijn cool 😎
Thanks! Ik ga proberen de volgende update vanavond te doen, dan is ie klaarquote:Op woensdag 20 september 2017 18:26 schreef Fogel het volgende:
Leuke update
Heb ongeveer dezelfde route gedaan bijna 20 jaar geleden.
Ik kijk uit naar je volgende update
quote:Op vrijdag 22 september 2017 20:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Volgens mij bevalt het goed in New York
Ik kan het je absoluut aanraden! De mensen zijn er supervriendelijk (Amerikanen vallen erbij in het nietquote:Op woensdag 7 november 2018 21:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Leuk verslag MaJo![]()
Ik ben alleen voor werk dat geweest en relatief weinig van het land gezien. Misschien toch overwegen er eens op vakantie te gaan
Nope, alleen langsgelopenquote:Op woensdag 7 november 2018 22:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Foto's van Boston bekeken. Riep veel herinneringen op. Ik was er in 2003. Ben je nog binnen geweest bij 'Cheers'?
Morgen even verder lezen
Weet iemand toevallig hoe deze struik heet, die met die witte kokervormige bloemen. Ik ben volgens mij op zoek naar de naam van deze struik. Hij geeft in de nacht een heerlijke maar zeer sterke geur af. Of het is een look a like.quote:Bij de laatste stop, Kawah Rengganis, maakt de mist het plaatje ook nog mooier dan het is. Deze heet water baden liggen verstopt in de heuvels waardoor er nog weinig toeristen komen. Als je zonder chauffeur bent heb je namelijk geen idee waar je precies moet zijn. Dit is echt een verborgen parel, zo mooi Laten we hopen dat dit zo lang mogelijk redelijk onontdekt blijft.
Thanks!quote:Op zaterdag 10 november 2018 02:24 schreef liesje1979 het volgende:
Leuk verslag weer!
[..]
Weet iemand toevallig hoe deze struik heet, die met die witte kokervormige bloemen. Ik ben volgens mij op zoek naar de naam van deze struik. Hij geeft in de nacht een heerlijke maar zeer sterke geur af. Of het is een look a like.
Ja tof, thanks! Ik ben totaal niet van plan ze te gaan eten maar de geur heeft veel indruk gemaakt. Maar ik weet niet of ik er mijn buren er een plezier mee doe om er 1 in mijn tuin te zetten.quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks!
Oef geen idee hoe die bloemen heten, vind ze wel heel mooiOnze gids vertelde dat je een paar dagen gaat trippen als je die bloemen eet. Ik ga er eens een Google zoektocht voor je aan wijden
Gevonden: ze heten Angel's Trumpets en vallen onder de Brugmansia familie. Je moet ze dus absoluut niet opeten want dan ga je trippen
Ja dat werd wel eens tijd hequote:Op woensdag 3 april 2019 07:34 schreef UIO_AMS het volgende:
Leuk! Eindelijk de rest van het verslag..
En ook eindelijk een beeld van hoe je er uit ziet..
En Menjangan.
Heb een bril, maar moet hem kennelijk vaker opzetten.quote:Op woensdag 3 april 2019 12:58 schreef MaJo het volgende:
Ja dat werd wel eens tijd heik ga mijn best doen om vaker te updaten!
Volgens mij heb je een bril nodig, in mijn vorige verslagen staan ook al foto’s van mij![]()
quote:Op dinsdag 9 april 2019 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Je verslag van Indonesië is inmiddels opgenomen in TRV / Reisverslagen van FOK!kers
Mooi verslag!quote:Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan het je absoluut aanraden! De mensen zijn er supervriendelijk (Amerikanen vallen erbij in het niet), heerlijk eten, mooie natuur, interessante cultuur. Ik wil zeker een keer terug
Ik snap goed dat dit je tegenhoudt om te gaanquote:Op woensdag 10 april 2019 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mooi verslag!
Wel jammer dat je daar als homo zijnde niet echt geaccepteerd wordt en op sommige plekken zelfs strafbaar is, dan gaan we het land ook niet sponseren verder.
Ja, is ook niet zo zeer dat ik bang ben dat er wat gebeurd, meer een principe dingetjequote:Op woensdag 10 april 2019 12:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap goed dat dit je tegenhoudt om te gaanEchter denk ik dat dit vooral op Java speelt. Mijn broer is helemaal verliefd op Bali en is er al 2x met zijn vriend geweest. Bali is niet islamitisch maar hindoeïstisch en dat verschil merk je wel. Bovendien zijn ze in Bali zo gewend aan toeristen dat ze denk ik niet meer snel opkijken van 2 mannen
Dat snap ik helemaal! Om die reden zou ik bijvoorbeeld niet naar Iran willen. Al vind ik het ook wel een lastige discussie want bijna geen een land heeft een zuiver regime. Kijk bijvoorbeeld maar naar Trump, die heeft ook afschuwelijke ideeën en wetgeving en toch gaan we naar de VS. Waar ligt dan precies de grens hè?quote:Op woensdag 10 april 2019 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, is ook niet zo zeer dat ik bang ben dat er wat gebeurd, meer een principe dingetjeen het is nu al onmogelijk om alles te zien wat we willen zien, dus dan is het wat makkelijker om puur landen te kiezen waar we ook echt welkom zijn
Ja, goed puntquote:Op woensdag 10 april 2019 15:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat snap ik helemaal! Om die reden zou ik bijvoorbeeld niet naar Iran willen. Al vind ik het ook wel een lastige discussie want bijna geen een land heeft een zuiver regime. Kijk bijvoorbeeld maar naar Trump, die heeft ook afschuwelijke ideeën en wetgeving en toch gaan we naar de VS. Waar ligt dan precies de grens hè?
Gewoon allemaal johquote:Op maandag 6 september 2021 23:30 schreef MaJo het volgende:
*superkick*
Nu er in coronatijd niet ver gereisd kan worden kan ik wel eens een reisverhaal gaan afstoffen en hier posten. Zou daar interesse voor zijn en zo ja, welke reis het liefst?
- Verenigde Staten 2017: Noordwesten (Seattle/Mount Rainier/Glacier/Yellowstone/Grand Tetons/Oregon/Washington state)
- Verenigde Staten 2019: Nevada, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah
- Cruise naar het noorden maart 2020: Faroer, IJsland en Shetlands (helaas eerder onderbroken vanwege covid)
- Slovenië/Oostenrijk/Duitsland 2021: weekje Bled, 1 dag Salzburg, 2 dagen Graz, 3 dagen Wenen en 2 dagen München
Ik ben wel benieuwd naar je laatste reis in dat rijtje. Salzburg, Wenen en München staan hier heel hoog op het lijstjequote:Op dinsdag 7 september 2021 10:04 schreef MaJo het volgende:
Alles op z’n tijdMoet naast werk en baby ook even de tijd ervoor vinden. Maar niets zo leuk als reizen dus wil daar wel wat moeite voor doen
Nog anderen die mee willen beslissen? @:AlwaysHappy @:UIO_AMS @:Dr_Flash @:liesje1979 @:polariteit @:Beamoflight @:budapestenaar @:Its-Jojo-4you @:MCH
De derde vanwege onbekendheid. De rest vanwege een mogelijk feest der herkenning. Dus doe maar eerst de cruise naar het noorden.quote:Op maandag 6 september 2021 23:30 schreef MaJo het volgende:
*superkick*
Nu er in coronatijd niet ver gereisd kan worden kan ik wel eens een reisverhaal gaan afstoffen en hier posten. Zou daar interesse voor zijn en zo ja, welke reis het liefst?
- Verenigde Staten 2017: Noordwesten (Seattle/Mount Rainier/Glacier/Yellowstone/Grand Tetons/Oregon/Washington state)
- Cruise naar het noorden maart 2020: Faroer, IJsland en Shetlands (helaas eerder onderbroken vanwege covid)
- Slovenië/Oostenrijk/Duitsland 2021: weekje Bled, 1 dag Salzburg, 2 dagen Graz, 3 dagen Wenen en 2 dagen München
Ik mag blijkbaar niet stemmenquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:04 schreef MaJo het volgende:
Alles op z’n tijdMoet naast werk en baby ook even de tijd ervoor vinden. Maar niets zo leuk als reizen dus wil daar wel wat moeite voor doen
Nog anderen die mee willen beslissen? @:AlwaysHappy @:UIO_AMS @:Dr_Flash @:liesje1979 @:polariteit @:Beamoflight @:budapestenaar @:Its-Jojo-4you @:MCH @:laziness @:spijkerbroek @:Isabeau
Uiteraard! Ik dacht je zelfs getagged te hebbenquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik mag blijkbaar niet stemmenMaar 3 lijkt mij mooi!
Die waterval inderdaad vaker gezien, maar blijft zo mooiquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:33 schreef MaJo het volgende:
Oke, spijkers met koppen. Here goes
5-7 maart 2020
Het eerste coronageval is ook al in Nederland opgedoken maar relatief zorgeloos togen wij richting Rotterdam vanwaar onze cruise voor de twee komende weken naar Faeröer, IJsland, Lerwick (Shetland-eilanden), Kirkwall (Orkney-eilanden) en Londen vertrekt.
Bij de terminal wordt onze temperatuur gecheckt en moeten we onze handen desinfecteren. Daarna gaan we de boot op waar we eerst 2 dagen op zee zitten voordat we aankomen op Faeröer. Oorspronkelijk zouden we aanmeren in de hoofdstad Tórshavn maar wegens logistieke problemen meren we noordelijker aan in Kollafjørður. Gelukkig gaat onze vooraf geboekte tour wel door, een ander wordt afgezegd wegens het slechte weer.
[ afbeelding ]
We rijden langs Tórshavn maar echt veel zien we er niet van door de regen en de mist. Gelukkig stopt het met regenen als we op het eiland Vágar aankomen. De eerste stop is in Sandavagur waar we een schattig kerkje bezoeken. De kerk zelf ziet er vooral van buiten mooi uit en de omgeving is erg idyllisch. We maken even een klein rondje, wat is het hier mooi!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende stop is de waterval bij Gasadalur. Het is waarschijnlijk de bekendste foto als je Googled op Faeröer en het is inderdaad heel idyllisch. Het is een hele gemakkelijke wandeling van een minuut of 10 dus echt veel moeite hoef je er niet voor te doen
[ [url=https://polarsteps.s3.amazonaws.com/u_1352805/092f49aa-2890-40e7-b387-38c8966bc143_67ED3111-1ABE-418C-8F86-3AC1855C7F4B.jpghttps://polarsteps.s3.ama(...)C7F4B.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We stoppen in het dorpje verderop voor een kopje koffie en een heerlijke cake. Op onze bus vol komen we geen enkele andere toerist tegen. Dat is wel echt het voordeel aan Faeröer, het is nog niet zo platgetreden door toeristen.
[ afbeelding ]
Graag hadden we ook nog even Tórshavn verkend maar dat zit er helaas niet in. We besluiten om richting het dorpje Kollafjørður te wandelen op zoek naar een winkeltje om een magneet te kopen. Na een paar kilometer zijn we nog geen teken van leven tegengekomen dus maken we maar rechtsomkeert naar de boot.
[ afbeelding ]
Ja het is wel ultiem idyllischquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die waterval inderdaad vaker gezien, maar blijft zo mooi
Dat was het voor ons ook na alle VS reizen en 1x Indonesiëquote:Op woensdag 8 september 2021 11:44 schreef Fogel het volgende:
Da’s een keer heel wat anders!
Bedankt
Dat was het zekerquote:
Oh nee dat staat raar omschreven, dit zijn de kleren onder de jas. We hebben ook een winterjas aan en een muts, sjaal en handschoenenquote:Op woensdag 8 september 2021 12:59 schreef laziness het volgende:
Maar loop je in NL rond het nulpunt dan ook zonder jas buiten?
Zoals jij op de foto staat zou ik zelf ook gegaan zijn jaquote:Op woensdag 8 september 2021 13:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh nee dat staat raar omschreven, dit zijn de kleren onder de jas. We hebben ook een winterjas aan en een muts, sjaal en handschoenenIk pas het gelijk even aan
Edit: ook even een fotootje van mijn outfit toegevoegd, zo koud ben ik toch niet gekleed?
Moet je je dus voorstellen dat dit een gevoerde winddichte jas is met daaronder een wollen trui en daaronder een shirt. En nog ging het er dwars doorheenquote:Op woensdag 8 september 2021 13:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Zoals jij op de foto staat zou ik zelf ook gegaan zijn ja
Niks gewendquote:Op woensdag 8 september 2021 13:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Moet je je dus voorstellen dat dit een gevoerde winddichte jas is met daaronder een wollen trui en daaronder een shirt. En nog ging het er dwars doorheenDe temperatuur was rond het vriespunt maar gevoelstemperatuur was volgens mij eerder -20
Mits mijn baby niet super dramatisch is staat het voor vanavond op de planningquote:Op woensdag 8 september 2021 16:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Bijgelezen! Hopelijk komt de volgende update snel..
Ik zal de andere reisverslagen binnenkort eens uitwerkenquote:Op woensdag 8 september 2021 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
ReisverslagenAndere ook graag
Mooie foto's hoor, watervallen in winter met ijs
IJsland moet ik zeker keer bezoeken, duur helaas wel
Vliegen en hotel is inderdaad wel te doen maar de uitgaven ter plekke zijn fiks. Ik zou een auto huren en een week of 2 rondrijden en dat is fiks aan de prijs.quote:Op woensdag 8 september 2021 22:27 schreef Fogel het volgende:
Icelandair heeft vaak goede aanbiedingen voor vlucht + hotel + tour. Gewoon even aanmelden voor de newsletter.
IJsland staat bij mij ook nog op de lijst van landen die ik wil bezoeken, maar die lijst is lang
Achja, dat zien we tegen die tijd wel. Na twee jaar in Noorwegen vakantie vieren zal het vast niet asociaal veel duurder zijn daar.quote:Op woensdag 8 september 2021 22:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vliegen en hotel is inderdaad wel te doen maar de uitgaven ter plekke zijn fiks. Ik zou een auto huren en een week of 2 rondrijden en dat is fiks aan de prijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV geboekt 2027: Indonesië
TRV geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Nederland, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
Als USA liefhebber ben ik eigenlijk best benieuwd naar je USA2019 reis...;)quote:Op maandag 6 september 2021 23:30 schreef MaJo het volgende:
*superkick*
quote:Op maandag 28 september 2026 16:06 schreef MaJo het volgende:
Wordt het misschien weer eens tijd voor een reisverslag?Ik kan een oudje doen maar ik heb inmiddels ook 2x Thailand en een keer Vietnam/Hong Kong erop zitten. Wie biedt?
He dit Majo-topic heb ik helemaal gemist en het is er ook al zolang.quote:Op maandag 28 september 2026 16:06 schreef MaJo het volgende:
Wordt het misschien weer eens tijd voor een reisverslag?Ik kan een oudje doen maar ik heb inmiddels ook 2x Thailand en een keer Vietnam/Hong Kong erop zitten. Wie biedt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |