abonnement Unibet Coolblue
pi_167007966
Die vraag kun je beter op www.airwork.nl stellen als je een antwoord wil.
pi_167013192
Zaterdag doe ik AMS-CDG en CDG-BLR.
Vertrek om 8:00 van AMS, volgens mij aankomst in terminal 2F wat ik online kan vinden. Kan iemand dit verifiëren? Mijn vertrekterminal is 2E. Betekent dat security uit en weer in? Ik hoor nogal nachtmerrieverhalen van CDG ("almost the worst airport in existence, second only to Heathrow!!!" heb ik vaak gehoord) en ben benieuwd wat er van waar is, tot nu toe is ieder vliegveld waar ik ben geweest eigenlijk wel redelijk chill geweest in vergelijking met de chaos die Schiphol kan zijn.
Bier.
pi_167035035
quote:
Vertrek om 8:00 van AMS, volgens mij aankomst in terminal 2F wat ik online kan vinden. Kan iemand dit verifiëren? Mijn vertrekterminal is 2E. Betekent dat security uit en weer in?
De security valt mee. Ik ben verder eens op 2F aangekomen en weer vertrokken, dan kun je als je goed oplet voorkomen dat je de terminal verlaat en via een niet zo opvallende trap in het vertrekdeel komen. Er is best kans dat je rechtstreeks naar het vertrekdeel van 2E kunt, je kunt het proberen in elk geval.
--
  vrijdag 2 december 2016 @ 07:47:29 #204
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167039929
quote:
TUI Nederland en easyJet sluiten monsterverbond

Prijzenslag in de lucht

SCHIPHOL - Prijsvechter easyJet en de grootste Nederlandse reisorganisatie TUI hebben een monsterverbond op Schiphol gesloten. Ze hebben heel veel vluchten naar steden en zon en zetten de prijsaanval in op KLM en Transavia.

„We gaan een langdurige strategische samenwerking aan met easyJet, waardoor TUI Nederland verder kan groeien”, bevestigde de woordvoerster gisteravond tegenover De Telegraaf.

Om te beginnen vliegt TUI komend zomerseizoen met easyJet van Amsterdam naar vijf steden, Londen, Liverpool, Lissabon, Milaan en Rome. „Dat is een start. We praten over meer garantievluchten.” EasyJet wil geen details geven. Dit pact op de Nederlandse markt brengt vakantievlieger Transavia verder in het nauw. Volgens topman Mattijs ten Brink is met alle grote concurrenten in Europa gepraat over samenwerking, maar die gesprekken zijn mislukt.

Pakketreizen
Budgetvlieger Ryanair begeeft zich nu ook actief op de vakantiemarkt met eigen ’pakketreizen’ van vlucht, hotel, transfer of autohuur. In eerste instantie in Engeland en Duitsland, volgend jaar volgen andere landen. Achter de schermen is er overleg met touroperators.

Ryanair Holidays doet voor online boekingen al zaken met een Spaans reisbureau en een hotelbeddenbank. Op Schiphol vliegt Ryanair vanaf maart 2017 naast Dublin vier keer per week naar toeristenoord Malaga aan de Costa del Sol. Ondanks schaarse ruimte op de luchthaven willen ze meer. Ook dat baart Transavia en TUIfly naar verluidt ernstige zorgen.

Ryanair en easyJet zijn de grootste prijsvechters in Europa met de laagste kosten. Dat zij nu pakketreizen gaan aanbieden, betekent dat de druk op Transavia wordt opgevoerd. De KLM-dochter bouwde de vakantiecharters de afgelopen jaren juist af ten gunste van lijnvluchten.

Transavia zou aanvankelijk binnen de Air France KLM Groep moeten uitgroeien tot een pan-Europese budgetmaatschappij, maar mist daarvoor voldoende schaalgrootte. Het nieuwe hoofdbestuur heeft die expansieplannen van Transavia door geldgebrek in de ijskast gezet.
De Air France - KLM groep krijgt het lastiger en lastiger.
pi_167040025
Gelukkig komt de nieuwe airline eraan.

Die producten van TUI worden ook wel steeds kariger, met easyJet op vakantie. Maar ach, voor die korte Europese vluchtjes nog wel te doen en er is gewoon een ontzettende 'budgetmarkt' voor weekendtrips en dat soort dingen.
Jack does it in real time...
pi_167040152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:30 schreef inkjet het volgende:

[..]

De security valt mee. Ik ben verder eens op 2F aangekomen en weer vertrokken, dan kun je als je goed oplet voorkomen dat je de terminal verlaat en via een niet zo opvallende trap in het vertrekdeel komen. Er is best kans dat je rechtstreeks naar het vertrekdeel van 2E kunt, je kunt het proberen in elk geval.
Okay top, bedankt!
Bier.
pi_167087643
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:15 schreef Iemand91 het volgende:
Veelbesproken F-16 komt begin december op rotonde bij vliegbasis Volkel

Toestel komt dus hier te staan.
Gaat om J-246; een toestel dat stamt uit 1981.

[ afbeelding ]
Aldus:

F16 is geland op rotonde in Volkel
quote:
VOLKEL – De F16 is geland. De J-246 straaljager van de Nederlandse Luchtmacht is zaterdagochtend onder het toeziend oog van veel inwoners, defensie en genodigden op zijn sokkel geplaatst op de rotonde van de kruising N264 en de Zeelandsedijk.

Het uitgekozen toestel, de J-246 is door de vliegbasis volledig opgelapt met de nodige likjes verf en een aantal preparaties. Het verkeer werd zaterdagochtend voor een paar uur stilgelegd, zodat het oorlogsvliegtuig op zijn sokkel geplaatst kon worden. Dat ging aanvankelijk nog niet zo soepel als verwacht, waardoor de inwoners langer in de kou stonden om te kijken naar ‘hun’ F16. Onder meer burgemeester Hellegers en voorvechter voor het vliegtuig namens de Volkelse dorpsraad Rinus Verhoeven spraken de genodigden op de basis toe.

De dorpsraad zet zich al ruim tien jaar in voor het ‘kunstobject waarin een stukje eigenheid van Volkel herkend moet worden’. Verhoeven schetste kort welke obstakels in die tien jaar moesten worden overwonnen om uiteindelijk tot de plaatsing van zaterdag over te gaan.

Niet iedereen is echter blij met het oorlogsgeschut in de openbare ruimte. Afzwaaiend activist Theo van den Heuvel van Atoomvrijstaat protesteerde zaterdag bij de rotonde met een aantal borden. ,,Hierna ga ik het rustiger aandoen”, verklapt Theo, die voor de gelegenheid wat borden en spandoeken heeft opgehangen.






En afgelopen donderdag (ik ben laat/druk ja :+ ) is de 500e gebouwde Boeing 787 ook geleverd.
Het is de eerste 787-9 voor Air France en de 50e 787 van AerCap waarvan Air France het leased.

Op 7 en 8 januari vinden er 4 rondvluchten plaats met het nieuwe toestel boven Frankrijk.




Op 9 januari volgt de eerste commerciële vlucht: AF570 naar Caïro.
Ook wordt de 787-9 zesmaal per week ingezet op de route Parijs - London Heathrow tussen 6 februari en 28 oktober. (was eerst t/m 25 maart).

F-HRBA Air France 500th 787-900 by Ragoucy Arthur, on Flickr
Bienvenue chez Air France!!! :-) by Bruno, on Flickr

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2016 01:18:03 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 4 december 2016 @ 00:41:43 #208
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_167087659
Zonde, binnen een paar dagen is dat die kist beklad.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_167125732
In de categorie vlootvernieuwing KLM is opvallend nieuws verschenen (bron: Scamble). De PH-BFN wordt niet uitgefaseerd in maart, het toestel gaat op D-check. De BFE/R en -C staan nog wel op uitfasering in 2017. Ook de BFD wordt uitgefaseerd, maar dat is al een uitstel van dit jaar.

Er komen volgend jaar vier nieuwe toestellen voor de lange afstand (2*789 en 2*77W) terwijl naast de genoemde toestellen waarschijnlijk de PH-AOE vertrekt. Voor de korte afstand komen de PH-HSD en -E over van Transavia.
--
  maandag 5 december 2016 @ 19:51:31 #210
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_167126016
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 00:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Aldus:

F16 is geland op rotonde in Volkel

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


En afgelopen donderdag (ik ben laat/druk ja :+ ) is de 500e gebouwde Boeing 787 ook geleverd.
Het is de eerste 787-9 voor Air France en de 50e 787 van AerCap waarvan Air France het leased.

Op 7 en 8 januari vinden er 4 rondvluchten plaats met het nieuwe toestel boven Frankrijk.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Op 9 januari volgt de eerste commerciële vlucht: AF570 naar Caïro.
Ook wordt de 787-9 zesmaal per week ingezet op de route Parijs - London Heathrow tussen 6 februari en 28 oktober. (was eerst t/m 25 maart).

[ link | afbeelding ]F-HRBA Air France 500th 787-900 by Ragoucy Arthur, on Flickr
[ link | afbeelding ]Bienvenue chez Air France!!! :-) by Bruno, on Flickr
embleem van de 312 squadron zit er nog op :o
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_167133738
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 00:41 schreef Cobra4 het volgende:
Zonde, binnen een paar dagen is dat die kist beklad.
Welke? De F-16 of de Air France 787? :+
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:43 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFN wordt niet uitgefaseerd in maart, het toestel gaat op D-check.
Ik las het inderdaad. Mooi nieuws. :9
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 5 december 2016 @ 23:48:00 #212
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_167134189
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Welke? De F-16 of de Air France 787? :+

De F-16. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 6 december 2016 @ 07:37:34 #213
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167136157
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 19:43 schreef inkjet het volgende:
In de categorie vlootvernieuwing KLM is opvallend nieuws verschenen (bron: Scamble). De PH-BFN wordt niet uitgefaseerd in maart, het toestel gaat op D-check. De BFE/R en -C staan nog wel op uitfasering in 2017. Ook de BFD wordt uitgefaseerd, maar dat is al een uitstel van dit jaar.

Er komen volgend jaar vier nieuwe toestellen voor de lange afstand (2*789 en 2*77W) terwijl naast de genoemde toestellen waarschijnlijk de PH-AOE vertrekt. Voor de korte afstand komen de PH-HSD en -E over van Transavia.
PH-BFN _O_
Veel slechte ervaringen mee gehad :D
  dinsdag 6 december 2016 @ 15:55:35 #214
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_167145200
KLM heeft zojuist de vacature van Cabin Attendant opengegooid.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 6 december 2016 @ 16:32:20 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167146073
Die nieuwe Beta site van Schiphol is echt drama.
pi_167146323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:32 schreef Sunri5e het volgende:
Die nieuwe Beta site van Schiphol is echt drama.
enorme ramp. een gewoon overzicht van aankomende en vertrekkende vluchten in een bepaald tijdvak is niet te krijgen (op mobiel in elk geval)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 6 december 2016 @ 17:19:56 #217
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167147082
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:43 schreef Karstman het volgende:

[..]

enorme ramp. een gewoon overzicht van aankomende en vertrekkende vluchten in een bepaald tijdvak is niet te krijgen (op mobiel in elk geval)
PC ook niet volgens mij. Registraties zijn ook niet boven water te krijgen.
  dinsdag 6 december 2016 @ 17:24:44 #218
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167147193
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:43 schreef Karstman het volgende:

[..]

enorme ramp. een gewoon overzicht van aankomende en vertrekkende vluchten in een bepaald tijdvak is niet te krijgen (op mobiel in elk geval)
Aan de rechterkant staat btw een feedback knop. Hier heb ik mijn ervaringen gedeeld (slechte website). echter lijkt deze feedbackknop ook niet te werken.
pi_167205220
BoeingAirplanes twitterde op donderdag 08-12-2016 om 17:35:04 We're starting final assembly on the newest member of the #Boeing 787 #Dreamliner family, the 787-10! Read more:… bit.ly/2h7qvkR reageer retweet
pi_167205448
Was half vergeten dat er een 787-10 aankwam. :o Al lijkt het mij toch iets te laat om er nog volop de concurrentie met de A350-900 mee aan te gaan, die heeft ook wel een bak orders ondertussen. Al zal Boeing de 787's nog wel geruime tijd blijven bouwen natuurlijk...
Jack does it in real time...
pi_167221744
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 00:51 schreef DeeBee het volgende:
Was half vergeten dat er een 787-10 aankwam. :o Al lijkt het mij toch iets te laat om er nog volop de concurrentie met de A350-900 mee aan te gaan, die heeft ook wel een bak orders ondertussen. Al zal Boeing de 787's nog wel geruime tijd blijven bouwen natuurlijk...
De 787-10 is ietsepietsie groter dan de A350-900 maar die laatste heeft vanaf een bepaalde vliegafstand betere papieren qua payload.
De 787-10 is eigenlijk gewoon een verlengde 787-9 met zowel de voor- als nadelen daarvan; meer pax en cargo maar minder range.

Dit artikel maakt de feiten ook wel weer heel duidelijk:

IATA: regels buitenlands eigenaarschap staan consolidatie in de weg
quote:
GENÈVE - Strenge regels over buitenlands eigenaarschap staan een verdere consolidatie van de luchtvaartsector in de weg. Dat is een probleem, vindt IATA-topman Alexandre de Juniac. “In een kapitaalintensieve sector met lage winstmarge en veel concurrentie zou consolidatie normaalgesproken de oplossing zijn.”

Maar overal in de wereld gelden limieten wat betreft het percentage ‘vreemde’ aandeelhouders dat een luchtvaartmaatschappij mag hebben. Al tientallen jaren houdt dat een consolidatie in de luchtvaartsector tegen. “Het is een van de redenen van de luchtvaart al die jaren nooit winstgevend is geweest. Alleen de afgelopen jaren is daar verandering in gekomen.”

In India zijn de beperkingen voor buitenlands eigenaarschap recentelijk opgeheven, maar De Juniac ziet dat niet snel gebeuren in de Verenigde Staten en Europa. Binnen Europa heeft wel consolidatie plaatsgevonden, bijvoorbeeld met de fusie van Air France en KLM. “Maar in verband met traffic rights zaten ook daar de nodige haken en ogen aan”, geeft De Juniac aan.

Op de vraag of er in Europa teveel luchtvaartmaatschappijen zijn antwoordt De Juniac bevestigend. “Kijk naar Amerika, daar zijn drie grote legacy-airlines overgebleven, plus enkele low cost carriers. In Europa worstelen veel airlines om hun voortbestaan.

Consolidatie is dus nodig, maar een probleem voor Europese luchtvaartmaatschappijen is volgens De Juniac het beperkte vreemde eigenaarschap van maximaal 49 procent. “Dat staat verdere consolidatie in de weg. Een probleem dat ook elders in de wereld speelt.”
Vraag me af namens wie hij hier spreekt. De Europese maatschappijen zullen vast toekomst zien in meer samenwerking maar domweg overgenomen worden en (qua naam/airline) verdwijnen zullen de meesten niet zien zitten.

Het voorbeeld van de 3 airlines in de VS is mogelijk wel de slechtste voorbeeld wat hij kon noemen.

En dan komt uiteindelijk de aap uit de mouw; die max. van 49% moet eigenlijk worden afgeschaft. Met andere woorden; de uitbreiding/investeringen van bijvoorbeeld Etihad en Qatar Airways moeten uitgebreid worden.

De naam van Alexandre de Juniac kun je geloof ik ook wel zo ongeveer vervangen met Willie Walsh.

En dit was al een tijd bekend maar blijft interessant om te volgen:

Onderhandelingen met VS over preclearance op Schiphol
quote:
Het kabinet gaat komend jaar met de Verenigde Staten onderhandelen over het invoeren van preclearance op Schiphol. Dit meldt de Rijksoverheid vrijdag.

Bij preclearance gaan reizigers naar de Verenigde Staten al op Schiphol door de Amerikaanse grens- en douanecontrole. Dit gebeurt pas nadat de reiziger de Nederlandse paspoortcontrole heeft gehad. Door de preclearance hoeven passagiers in de VS niet meer te wachten bij de Amerikaanse controle en kunnen ze sneller doorlopen. De VS voeren nu al preclearance uit in andere landen. onder andere in Ierland, Canada, de Dominicaanse Republiek en Qatar. Op Aruba draait een proef.

Volgens de overheid past het invoeren van preclearance bij de ontwikkeling van Schiphol. De luchthaven wil in 2018 Europe’s most digital airport zijn. “Preclearance maakt de luhcthaven Schiphol aantrekkelijker, wat goed is voor de Nederlandse economie”, stelt de overheid.

Het kabinet benadrukt dat er geen ‘concessies’ gedaan worden aan de Nederlandse grensbewaking, het douanetoezicht en de veiligheid op Schiphol.


[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 09-12-2016 21:22:41 ]
pi_167233699
quote:
PH-BFN _O_
Veel slechte ervaringen mee gehad
Hopelijk haalt de D-check ook het pechduiveltje eruit.

Overigens wel een signaal dat de vlootvernieuwing op een lager pitje is gezet, zoals ook bleek uit de latere levering van de PH-BVS en de levering van de eerste 787-9 aan Air France. Dat toestel was eerder voor KLM bedoeld. Voor 2018 staat er momenteel maar 1 nieuw toestel (Dreamliner) in de planning.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 10-12-2016 14:51:01 (woord vergeten) ]
--
pi_167262838
Twee opvallende nieuwsberichten vandaag:

Qantas non-stop van Australië naar Londen
quote:
DRIEBERGEN - Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu heeft de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas dan officieel bevestigd dat ze non-stop gaat vliegen tussen Australië en Londen op de 'Kangaroo Route'. De maatschappij kan nu non-stop tussen Perth en Londen vliegen met de Boeing 787-9 met 236 passagiers aan boord. De vlucht duurt 17 uur, gaat over 14.498 kilometer en start op 28 maart.

De route van Perth naar Londen wordt door de mogelijkheid deze rechtstreeks uit te voeren, een stuk in tijd verkort. Het is ook de eerste rechtstreeks verbinding tussen Australië en Europa. Bij de inrichting van de Boeing 787-9 Dreamliner heeft Qatar rekening gehouden met het aanbieden van voldoende comfort om zo'n lange route dragelijk te maken voor passagiers.

Overstapluchthaven
De Australische airline is van plan om Perth Airport te laten uitgroeien tot een belangrijke overstapluchthaven. Passagiers zullen dan vanuit heel Australië naar de West-Australische stad vliegen, om daar over te stappen op vluchten naar Europa. Want na Londen wil Qantas via Perth ook op andere Europese bestemmingen gaan vliegen.

Qantas Group CEO Alan Joyce spreekt van een historisch moment voor de de reisindustrie, toerisme en handel. "Toen Qantas de 'Kangaroo Route' route naar Londen in 1947 opende duurde de reis vier dagen en werden er negenstops gemaakt. Nu gaan we het doen in 17 uur van Perth naar de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk", meldt Joyce.

Mini First Class
"Bij het ontwerp van de Dreamliner hebben we rekening gehouden met het aanbrengen van extra comfort. We hebben voordelen in onze Economy Class die andere maatschappijen aanbieden in hun Premium Economy. Onze Business Suite heeft de bijnaam 'Mini First Class' gekregen van onze frequent flyers”, voegt hij toe.

De vluchten vertrekken vanaf de terminals T3 en T4 in Perth. De huidige domerstic terminals worden klaargemaakt om intercontinentale vluchten te kunnen accommoderen. Vanaf 2015 wil Qatar vertrekken vanaf terminal 1. De luchthaven moet hiervoor fors investeren om het niveau te bieden dat Qatas wil hebben.
Let wel; Dubai - Auckland is maar iets korter dan London - Perth. En in februari start Qatar met de route Doha - Auckland dat nog nét wat langer is dan London - Perth.
En de Air India Delhi - San Francisco uitgaande vlucht gaat via het oosten (gebruik maken van de straalstromen) en is qua afstand nóg verder.

Qantas kijkt ook naar non-stop vluchten van Perth naar Parijs, Rome en Frankfurt.

Megaorder Iran bij Boeing
quote:
TEHERAN - Iran heeft een deal gesloten met vliegtuigbouwer Boeing over de levering van tachtig nieuwe vliegtuigen in de komende tien jaar. Met die zondag bekendgemaakte deal is een bedrag van ongeveer 16,6 miljard dollar (15,7 miljard euro) gemoeid.

Iran koopt voor het eerst in decennia vliegtuigen van het Amerikaanse bedrijf. Vanwege de handelssancties die in 1979 na de Islamitische Revolutie werden opgelegd aan Iran, kon het land jarenlang geen vliegtuigen kopen van Boeing. Begin dit jaar werd een groot deel van de sancties opgeheven na een akkoord over het Iraanse nucleaire programma.

In juni werd al een voorlopige overeenkomst getekend tussen Iran en Boeing. Op dat moment ging het nog om honderd vliegtuigen en moest nog worden gewacht op groen licht van Amerikaanse autoriteiten. Die toestemming zou volgens het Iraanse staatspersbureau nu rond zijn.

Iran koopt, volgens Boeing, vijftig 737 MAX-8s, vijftien 777-300ER's en vijftien 777-9's. In 2018 moet het eerste toestel worden geleverd. Volgens Boeing zijn er zo'n 100.000 banen en 13.600 Amerikaanse leveranciers betrokken bij de bouw van de vliegtuigen.

Airbus
Iran tekende eerder dit jaar een megadeal met Airbus voor tientallen vliegtuigen, variërend van de A320 tot de A350 en zelfs A380. Of de superjumbo daadwerkelijk wordt afgenomen is de vraag, aangezien het land alsnog mag kiezen voor kleinere modellen.
Helaas dus geen 747-8i's. :'(

En let in het persbericht van Boeing ook eens op het stuk van werkgelegenheid; heel toevalllig...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2016 21:48:43 ]
pi_167269804
In het stuk over Qantas staat een keer Qatar. :P Interessante nieuwtjes verder. ^O^ DOH-AKL is al een paar keer naar achter verschoven maar gaat als het goed is 7 februari beginnen met 777-200LR. Perth is verder wel een schraal 'point-of-entry', want dan moet 90% van Australie alsnog overstappen...

Overigens is er in Doha / Qatar geen pre-clearance, maar in Abu Dhabi. Etihad gebruikt dit als selling point, maar het kost een bom duiten om het te opereren naar wat ik begreep, aangezien je ook allemaal Amerikaans personeel moet huisvesten etc.
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 12 december 2016 @ 13:34:52 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167278187
Nu live op de FB pagina van I fucking Love science, raketlancering van de Pegasus XL met een Lockheed Stargazer.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stargazer_(aircraft)

Staat nu op runway, rakeoff in 3 minuten geloof ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')