De security valt mee. Ik ben verder eens op 2F aangekomen en weer vertrokken, dan kun je als je goed oplet voorkomen dat je de terminal verlaat en via een niet zo opvallende trap in het vertrekdeel komen. Er is best kans dat je rechtstreeks naar het vertrekdeel van 2E kunt, je kunt het proberen in elk geval.quote:Vertrek om 8:00 van AMS, volgens mij aankomst in terminal 2F wat ik online kan vinden. Kan iemand dit verifiëren? Mijn vertrekterminal is 2E. Betekent dat security uit en weer in?
De Air France - KLM groep krijgt het lastiger en lastiger.quote:TUI Nederland en easyJet sluiten monsterverbond
Prijzenslag in de lucht
SCHIPHOL - Prijsvechter easyJet en de grootste Nederlandse reisorganisatie TUI hebben een monsterverbond op Schiphol gesloten. Ze hebben heel veel vluchten naar steden en zon en zetten de prijsaanval in op KLM en Transavia.
„We gaan een langdurige strategische samenwerking aan met easyJet, waardoor TUI Nederland verder kan groeien”, bevestigde de woordvoerster gisteravond tegenover De Telegraaf.
Om te beginnen vliegt TUI komend zomerseizoen met easyJet van Amsterdam naar vijf steden, Londen, Liverpool, Lissabon, Milaan en Rome. „Dat is een start. We praten over meer garantievluchten.” EasyJet wil geen details geven. Dit pact op de Nederlandse markt brengt vakantievlieger Transavia verder in het nauw. Volgens topman Mattijs ten Brink is met alle grote concurrenten in Europa gepraat over samenwerking, maar die gesprekken zijn mislukt.
Pakketreizen
Budgetvlieger Ryanair begeeft zich nu ook actief op de vakantiemarkt met eigen ’pakketreizen’ van vlucht, hotel, transfer of autohuur. In eerste instantie in Engeland en Duitsland, volgend jaar volgen andere landen. Achter de schermen is er overleg met touroperators.
Ryanair Holidays doet voor online boekingen al zaken met een Spaans reisbureau en een hotelbeddenbank. Op Schiphol vliegt Ryanair vanaf maart 2017 naast Dublin vier keer per week naar toeristenoord Malaga aan de Costa del Sol. Ondanks schaarse ruimte op de luchthaven willen ze meer. Ook dat baart Transavia en TUIfly naar verluidt ernstige zorgen.
Ryanair en easyJet zijn de grootste prijsvechters in Europa met de laagste kosten. Dat zij nu pakketreizen gaan aanbieden, betekent dat de druk op Transavia wordt opgevoerd. De KLM-dochter bouwde de vakantiecharters de afgelopen jaren juist af ten gunste van lijnvluchten.
Transavia zou aanvankelijk binnen de Air France KLM Groep moeten uitgroeien tot een pan-Europese budgetmaatschappij, maar mist daarvoor voldoende schaalgrootte. Het nieuwe hoofdbestuur heeft die expansieplannen van Transavia door geldgebrek in de ijskast gezet.
Okay top, bedankt!quote:Op donderdag 1 december 2016 22:30 schreef inkjet het volgende:
[..]
De security valt mee. Ik ben verder eens op 2F aangekomen en weer vertrokken, dan kun je als je goed oplet voorkomen dat je de terminal verlaat en via een niet zo opvallende trap in het vertrekdeel komen. Er is best kans dat je rechtstreeks naar het vertrekdeel van 2E kunt, je kunt het proberen in elk geval.
Aldus:quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:15 schreef Iemand91 het volgende:
Veelbesproken F-16 komt begin december op rotonde bij vliegbasis Volkel
Toestel komt dus hier te staan.
Gaat om J-246; een toestel dat stamt uit 1981.
[ afbeelding ]
quote:VOLKEL – De F16 is geland. De J-246 straaljager van de Nederlandse Luchtmacht is zaterdagochtend onder het toeziend oog van veel inwoners, defensie en genodigden op zijn sokkel geplaatst op de rotonde van de kruising N264 en de Zeelandsedijk.
Het uitgekozen toestel, de J-246 is door de vliegbasis volledig opgelapt met de nodige likjes verf en een aantal preparaties. Het verkeer werd zaterdagochtend voor een paar uur stilgelegd, zodat het oorlogsvliegtuig op zijn sokkel geplaatst kon worden. Dat ging aanvankelijk nog niet zo soepel als verwacht, waardoor de inwoners langer in de kou stonden om te kijken naar ‘hun’ F16. Onder meer burgemeester Hellegers en voorvechter voor het vliegtuig namens de Volkelse dorpsraad Rinus Verhoeven spraken de genodigden op de basis toe.
De dorpsraad zet zich al ruim tien jaar in voor het ‘kunstobject waarin een stukje eigenheid van Volkel herkend moet worden’. Verhoeven schetste kort welke obstakels in die tien jaar moesten worden overwonnen om uiteindelijk tot de plaatsing van zaterdag over te gaan.
Niet iedereen is echter blij met het oorlogsgeschut in de openbare ruimte. Afzwaaiend activist Theo van den Heuvel van Atoomvrijstaat protesteerde zaterdag bij de rotonde met een aantal borden. ,,Hierna ga ik het rustiger aandoen”, verklapt Theo, die voor de gelegenheid wat borden en spandoeken heeft opgehangen.
embleem van de 312 squadron zit er nog opquote:Op zondag 4 december 2016 00:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Aldus:
F16 is geland op rotonde in Volkel
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En afgelopen donderdag (ik ben laat/druk ja ) is de 500e gebouwde Boeing 787 ook geleverd.
Het is de eerste 787-9 voor Air France en de 50e 787 van AerCap waarvan Air France het leased.
Op 7 en 8 januari vinden er 4 rondvluchten plaats met het nieuwe toestel boven Frankrijk.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Op 9 januari volgt de eerste commerciële vlucht: AF570 naar Caïro.
Ook wordt de 787-9 zesmaal per week ingezet op de route Parijs - London Heathrow tussen 6 februari en 28 oktober. (was eerst t/m 25 maart).
[ link | afbeelding ]F-HRBA Air France 500th 787-900 by Ragoucy Arthur, on Flickr
[ link | afbeelding ]Bienvenue chez Air France!!! :-) by Bruno, on Flickr
Welke? De F-16 of de Air France 787?quote:Op zondag 4 december 2016 00:41 schreef Cobra4 het volgende:
Zonde, binnen een paar dagen is dat die kist beklad.
Ik las het inderdaad. Mooi nieuws.quote:Op maandag 5 december 2016 19:43 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFN wordt niet uitgefaseerd in maart, het toestel gaat op D-check.
De F-16.quote:Op maandag 5 december 2016 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Welke? De F-16 of de Air France 787?
PH-BFNquote:Op maandag 5 december 2016 19:43 schreef inkjet het volgende:
In de categorie vlootvernieuwing KLM is opvallend nieuws verschenen (bron: Scamble). De PH-BFN wordt niet uitgefaseerd in maart, het toestel gaat op D-check. De BFE/R en -C staan nog wel op uitfasering in 2017. Ook de BFD wordt uitgefaseerd, maar dat is al een uitstel van dit jaar.
Er komen volgend jaar vier nieuwe toestellen voor de lange afstand (2*789 en 2*77W) terwijl naast de genoemde toestellen waarschijnlijk de PH-AOE vertrekt. Voor de korte afstand komen de PH-HSD en -E over van Transavia.
enorme ramp. een gewoon overzicht van aankomende en vertrekkende vluchten in een bepaald tijdvak is niet te krijgen (op mobiel in elk geval)quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:32 schreef Sunri5e het volgende:
Die nieuwe Beta site van Schiphol is echt drama.
PC ook niet volgens mij. Registraties zijn ook niet boven water te krijgen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:43 schreef Karstman het volgende:
[..]
enorme ramp. een gewoon overzicht van aankomende en vertrekkende vluchten in een bepaald tijdvak is niet te krijgen (op mobiel in elk geval)
Aan de rechterkant staat btw een feedback knop. Hier heb ik mijn ervaringen gedeeld (slechte website). echter lijkt deze feedbackknop ook niet te werken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:43 schreef Karstman het volgende:
[..]
enorme ramp. een gewoon overzicht van aankomende en vertrekkende vluchten in een bepaald tijdvak is niet te krijgen (op mobiel in elk geval)
twitter:BoeingAirplanes twitterde op donderdag 08-12-2016 om 17:35:04 We're starting final assembly on the newest member of the #Boeing 787 #Dreamliner family, the 787-10! Read more:… bit.ly/2h7qvkR reageer retweet
De 787-10 is ietsepietsie groter dan de A350-900 maar die laatste heeft vanaf een bepaalde vliegafstand betere papieren qua payload.quote:Op vrijdag 9 december 2016 00:51 schreef DeeBee het volgende:
Was half vergeten dat er een 787-10 aankwam. Al lijkt het mij toch iets te laat om er nog volop de concurrentie met de A350-900 mee aan te gaan, die heeft ook wel een bak orders ondertussen. Al zal Boeing de 787's nog wel geruime tijd blijven bouwen natuurlijk...
Vraag me af namens wie hij hier spreekt. De Europese maatschappijen zullen vast toekomst zien in meer samenwerking maar domweg overgenomen worden en (qua naam/airline) verdwijnen zullen de meesten niet zien zitten.quote:GENÈVE - Strenge regels over buitenlands eigenaarschap staan een verdere consolidatie van de luchtvaartsector in de weg. Dat is een probleem, vindt IATA-topman Alexandre de Juniac. “In een kapitaalintensieve sector met lage winstmarge en veel concurrentie zou consolidatie normaalgesproken de oplossing zijn.”
Maar overal in de wereld gelden limieten wat betreft het percentage ‘vreemde’ aandeelhouders dat een luchtvaartmaatschappij mag hebben. Al tientallen jaren houdt dat een consolidatie in de luchtvaartsector tegen. “Het is een van de redenen van de luchtvaart al die jaren nooit winstgevend is geweest. Alleen de afgelopen jaren is daar verandering in gekomen.”
In India zijn de beperkingen voor buitenlands eigenaarschap recentelijk opgeheven, maar De Juniac ziet dat niet snel gebeuren in de Verenigde Staten en Europa. Binnen Europa heeft wel consolidatie plaatsgevonden, bijvoorbeeld met de fusie van Air France en KLM. “Maar in verband met traffic rights zaten ook daar de nodige haken en ogen aan”, geeft De Juniac aan.
Op de vraag of er in Europa teveel luchtvaartmaatschappijen zijn antwoordt De Juniac bevestigend. “Kijk naar Amerika, daar zijn drie grote legacy-airlines overgebleven, plus enkele low cost carriers. In Europa worstelen veel airlines om hun voortbestaan.
Consolidatie is dus nodig, maar een probleem voor Europese luchtvaartmaatschappijen is volgens De Juniac het beperkte vreemde eigenaarschap van maximaal 49 procent. “Dat staat verdere consolidatie in de weg. Een probleem dat ook elders in de wereld speelt.”
quote:Het kabinet gaat komend jaar met de Verenigde Staten onderhandelen over het invoeren van preclearance op Schiphol. Dit meldt de Rijksoverheid vrijdag.
Bij preclearance gaan reizigers naar de Verenigde Staten al op Schiphol door de Amerikaanse grens- en douanecontrole. Dit gebeurt pas nadat de reiziger de Nederlandse paspoortcontrole heeft gehad. Door de preclearance hoeven passagiers in de VS niet meer te wachten bij de Amerikaanse controle en kunnen ze sneller doorlopen. De VS voeren nu al preclearance uit in andere landen. onder andere in Ierland, Canada, de Dominicaanse Republiek en Qatar. Op Aruba draait een proef.
Volgens de overheid past het invoeren van preclearance bij de ontwikkeling van Schiphol. De luchthaven wil in 2018 Europe’s most digital airport zijn. “Preclearance maakt de luhcthaven Schiphol aantrekkelijker, wat goed is voor de Nederlandse economie”, stelt de overheid.
Het kabinet benadrukt dat er geen ‘concessies’ gedaan worden aan de Nederlandse grensbewaking, het douanetoezicht en de veiligheid op Schiphol.
Hopelijk haalt de D-check ook het pechduiveltje eruit.quote:PH-BFN
Veel slechte ervaringen mee gehad
Let wel; Dubai - Auckland is maar iets korter dan London - Perth. En in februari start Qatar met de route Doha - Auckland dat nog nét wat langer is dan London - Perth.quote:DRIEBERGEN - Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu heeft de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas dan officieel bevestigd dat ze non-stop gaat vliegen tussen Australië en Londen op de 'Kangaroo Route'. De maatschappij kan nu non-stop tussen Perth en Londen vliegen met de Boeing 787-9 met 236 passagiers aan boord. De vlucht duurt 17 uur, gaat over 14.498 kilometer en start op 28 maart.
De route van Perth naar Londen wordt door de mogelijkheid deze rechtstreeks uit te voeren, een stuk in tijd verkort. Het is ook de eerste rechtstreeks verbinding tussen Australië en Europa. Bij de inrichting van de Boeing 787-9 Dreamliner heeft Qatar rekening gehouden met het aanbieden van voldoende comfort om zo'n lange route dragelijk te maken voor passagiers.
Overstapluchthaven
De Australische airline is van plan om Perth Airport te laten uitgroeien tot een belangrijke overstapluchthaven. Passagiers zullen dan vanuit heel Australië naar de West-Australische stad vliegen, om daar over te stappen op vluchten naar Europa. Want na Londen wil Qantas via Perth ook op andere Europese bestemmingen gaan vliegen.
Qantas Group CEO Alan Joyce spreekt van een historisch moment voor de de reisindustrie, toerisme en handel. "Toen Qantas de 'Kangaroo Route' route naar Londen in 1947 opende duurde de reis vier dagen en werden er negenstops gemaakt. Nu gaan we het doen in 17 uur van Perth naar de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk", meldt Joyce.
Mini First Class
"Bij het ontwerp van de Dreamliner hebben we rekening gehouden met het aanbrengen van extra comfort. We hebben voordelen in onze Economy Class die andere maatschappijen aanbieden in hun Premium Economy. Onze Business Suite heeft de bijnaam 'Mini First Class' gekregen van onze frequent flyers”, voegt hij toe.
De vluchten vertrekken vanaf de terminals T3 en T4 in Perth. De huidige domerstic terminals worden klaargemaakt om intercontinentale vluchten te kunnen accommoderen. Vanaf 2015 wil Qatar vertrekken vanaf terminal 1. De luchthaven moet hiervoor fors investeren om het niveau te bieden dat Qatas wil hebben.
Helaas dus geen 747-8i's.quote:TEHERAN - Iran heeft een deal gesloten met vliegtuigbouwer Boeing over de levering van tachtig nieuwe vliegtuigen in de komende tien jaar. Met die zondag bekendgemaakte deal is een bedrag van ongeveer 16,6 miljard dollar (15,7 miljard euro) gemoeid.
Iran koopt voor het eerst in decennia vliegtuigen van het Amerikaanse bedrijf. Vanwege de handelssancties die in 1979 na de Islamitische Revolutie werden opgelegd aan Iran, kon het land jarenlang geen vliegtuigen kopen van Boeing. Begin dit jaar werd een groot deel van de sancties opgeheven na een akkoord over het Iraanse nucleaire programma.
In juni werd al een voorlopige overeenkomst getekend tussen Iran en Boeing. Op dat moment ging het nog om honderd vliegtuigen en moest nog worden gewacht op groen licht van Amerikaanse autoriteiten. Die toestemming zou volgens het Iraanse staatspersbureau nu rond zijn.
Iran koopt, volgens Boeing, vijftig 737 MAX-8s, vijftien 777-300ER's en vijftien 777-9's. In 2018 moet het eerste toestel worden geleverd. Volgens Boeing zijn er zo'n 100.000 banen en 13.600 Amerikaanse leveranciers betrokken bij de bouw van de vliegtuigen.
Airbus
Iran tekende eerder dit jaar een megadeal met Airbus voor tientallen vliegtuigen, variërend van de A320 tot de A350 en zelfs A380. Of de superjumbo daadwerkelijk wordt afgenomen is de vraag, aangezien het land alsnog mag kiezen voor kleinere modellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |