abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 23 november 2016 @ 22:15:29 #226
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_166859453
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:03 schreef relativity het volgende:

[..]

Gewoon beginnen met kwark of Griekse yoghurt en eindigen ermee. Dan kom je er sneller al. Moet gewoon een gewoonte worden.

Ik let helemaal niet meer op mijn inname van vetten, koolhydraten en eiwitten.
Ik eet sws al 1 pot kwark per dag, eerst wel eens 2 maar merk dat mijn huid daar niet zo goed op reageerd.

Heb wel moeite met kale kip eten, hoe lossen jullie dat op? Of gewoon er overheen zetten en naar binnen werken?
pi_166859529
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:15 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ik eet sws al 1 pot kwark per dag, eerst wel eens 2 maar merk dat mijn huid daar niet zo goed op reageerd.

Heb wel moeite met kale kip eten, hoe lossen jullie dat op? Of gewoon er overheen zetten en naar binnen werken?
doormidden snijden. Peper, zout en een helehoop paprikapoeder. Dan blokjes van snijden en dan pas de pan in. Dat scheelt al een hoop.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 24 november 2016 @ 02:28:05 #228
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_166863271
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:18 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Omdat ik anders honger heb. :D
2200kcal/day master race. Geen Idee wat er is gebeurd, mijn onderhoud lag rond de 2600kcal. Yolo, scheelt in boodschappen doen.

Boulder je nog steeds farao, kan me voorstellen dat je met zo'n inname op een relatief hoog lichaamsgewicht zit?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 24 november 2016 @ 02:40:51 #229
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_166863292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:29 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar na weet ik het hoeveel jaar trainen 50kg bankdrukken vind ik wel redelijk triest eigenlijk.

[..]

Oh.
Ik train al weet ik veel hoeveel jaar, maar bench press met 50kg voor reps heb ik moeite mee. Dumbell press met 65kg niet en Cable flyes met 62kg ook niet. Zal wel weinig voorstellen vergeleken met de rest, maar gek genoeg kan ik dan wel weer weighted dips +20kg (+15kg op ringen). Borst is niet onderontwikkeld. Als ik full ROM ga krijg ik de stang gewoon niet makkelijk meer uit de hole. Merk dat de meeste mensen een veel kleinere ROM hebben tot hun borst en als ik dat aanhoud kan ik ook wel meer pressen maar dat voelt als cheaten. Heb een hele tijd ook met schouderproblemen rondgelopen met het advies van de fysio niet meer dan 40kg te benchen. Liever een zwakke bench dan verneukte schouders over een paar jaar denk ik dan ;(
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_166863356
Wat banken jullie nu inmiddels een paar jaar laten?
pi_166863365
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 04:08 schreef ZetaOS het volgende:
Wat banken jullie nu inmiddels een paar jaar laten?
Had altijd echt moeite met/hekel aan bankdrukken, dus ben db bp gaan doen. Zit aan de zwaarste dumbells van 40 kg x 10, dus moet weer terug naar de barbell. 8x80 kg lukt aardig, maar zal wel aan techniek moeten werken. Merk dat Mn chest echt veel sterker is geworden met de dumbells, kon eerst amper 65 kg bankdrukken
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_166863378
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 04:20 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Had altijd echt moeite met/hekel aan bankdrukken, dus ben db bp gaan doen. Zit aan de zwaarste dumbells van 40 kg x 10, dus moet weer terug naar de barbell. 8x80 kg lukt aardig, maar zal wel aan techniek moeten werken. Merk dat Mn chest echt veel sterker is geworden met de dumbells, kon eerst amper 65 kg bankdrukken
Yesp, toen ik vroeger dumbells voor borst ging drukken schoot mijn BP ook ineens omhoog.
Toen ik 16 was kon ik door die extra dumbells pressen de magische grens van 100kg Bankdrukken.
pi_166864436
Ik heb bij deadliften het probleem dat stang zo lastig langs de knieen gaat...wat doe ik verkeerd?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_166864897
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:15 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ik eet sws al 1 pot kwark per dag, eerst wel eens 2 maar merk dat mijn huid daar niet zo goed op reageerd.

Heb wel moeite met kale kip eten, hoe lossen jullie dat op? Of gewoon er overheen zetten en naar binnen werken?
Kipfilet in 3 dikke plakken snijden, peper en zout erop, andere kruiden naar smaak, platslaan met een koekenpan en dan grillen in een knetterhete grilpan, heb je ook nog eens geen olie nodig, mocht je aan het cutten zijn
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  donderdag 24 november 2016 @ 10:11:15 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166864986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:23 schreef Patroon het volgende:
Ik heb bij deadliften het probleem dat stang zo lastig langs de knieen gaat...wat doe ik verkeerd?
Waarschijnlijk omdat je knieen naar voren komen. Je schenen moeten 90 graden tov de grond blijven. Hierdoor zal je merken dat je je rug zwaarder belast omdat je nu vooral vanuit je benen lift.

Zo dus.

pi_166865146
Tot nu toe heb ik 7 workouts van het 5X5 schema achter de rug, en langzaam begin ik weer in de richting de gaan van de gewichten die ik hiervoor haalde. Verwacht over een week of 2 wel eens een setje te failen, waarschijnlijk de OHP als ik het zo voel.
Maar eigenlijk is het wel even fijn zo, kan goed focussen op techniek en andere manieren om de oefeningen uit te voeren. BP bijvoorbeeld 4 seconden naar beneden, paar seconden vasthouden, en weer langzaam omhoog. Bij squat ook een paar seconden vasthouden als ik beneden ben. Geeft toch een soort van voldaan gevoel.
pi_166866158
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2016 10:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je knieen naar voren komen. Je schenen moeten 90 graden tov de grond blijven. Hierdoor zal je merken dat je je rug zwaarder belast omdat je nu vooral vanuit je benen lift.

Zo dus.

[ afbeelding ]
Ja voel het nu vooral vanuit mijn benen. Ben wat bang om mijn rug verkeerd te belasten als ik meer vanuit mijn rug til...
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 24 november 2016 @ 11:46:48 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166866469
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja voel het nu vooral vanuit mijn benen. Ben wat bang om mijn rug verkeerd te belasten als ik meer vanuit mijn rug til...
Alleen als je form verkeerd is zou je rug gevaar kunnen lopen. Hoewel je bij DL je hele posterior chain gebruikt is het vooral een hip hinge beweging. Om die omgeving, hamstrings, glutes en onderrug sterker te maken kan je verschillende dingen doen. Romanian DL en straight leg DL bv. En wat ook helpt is 1x per week een paar setjes kettlebell swings te doen. Richt je bij voorstaande oefeningen vooral op goede form en niet zo op gewicht.

Wat voor mij goed werkt is paused DL. Je lift daarbij de bar van de grond, je komt tot een totale stop net onder je knieen, houd de bar daar voor 2 - 4 seconden, en maak je de lift af. ook hier gaat form boven gewicht. Je zal zien dat je onderrug hier flink aan de slag moet, en goede form echt noodzakelijk is, dus nogmaals, begin met een laag gewicht. 4 - 6 setjes 2 reps is voldoende.
pi_166870780
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 02:28 schreef Drinky het volgende:

[..]

2200kcal/day master race. Geen Idee wat er is gebeurd, mijn onderhoud lag rond de 2600kcal. Yolo, scheelt in boodschappen doen.

Boulder je nog steeds farao, kan me voorstellen dat je met zo'n inname op een relatief hoog lichaamsgewicht zit?
Ik probeer elke donderdag wel te boulderen, maar het schiet er af en toe in vanwege tijdsgebrek (Kizomba avond gaat soms voor ;)). Lichaamsgewicht valt nog wel mee, maar ik zou wel iets lager in vet willen zitten volgend jaar. Voorlopig nog wennen aan het BB wereldje qua spierspanning ipv alleen verplaatsen van gewicht (PL). Het is ook niet dat ik competitive boulderen doe, gewoon voor de leuk en de extra grip erdoor is altijd mooi meegenomen.

Ben eigen behoorlijk aan het recompen. Heb een hele lange tijd puur PL gedaan, en amper wat BB dus veel balansproblemen in het uiterste begin en eind van de spieren. Nu ik meer een mix doe (wel meer richting BB), moet ik behoorlijk wat meer eten in vergelijking met hiervoor. Heb het wel in stapjes verhoogt steeds, maar ik reageer echt slecht op carbs qua bulk. Ik kom sneller in gewicht aan qua ophogen vet grammen dan carb grammen (watergewicht van carb niet meegerekend) ondanks netto dezelfde verhoging in calorieën. Bij carbs merk ik voornamelijk dat m'n workouts alleen maar meer volume worden, waardoor ik nóg meer moet eten om in een calorie surplus te blijven. :')

Lifts gaan tegenwoordig wel redelijk omhoog, met name de squat. Heb/had een enorme zwakte in de onderkant van m'n backsquat, dus echt de overgang hams/glute naar quads die ik langzamerhand aan het wegwerken ben met box-squats en reversed leg extensions/standing ham curls.
pi_166926546
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 04:20 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Had altijd echt moeite met/hekel aan bankdrukken, dus ben db bp gaan doen. Zit aan de zwaarste dumbells van 40 kg x 10, dus moet weer terug naar de barbell. 8x80 kg lukt aardig, maar zal wel aan techniek moeten werken. Merk dat Mn chest echt veel sterker is geworden met de dumbells, kon eerst amper 65 kg bankdrukken
Ik was ook begonnen met dumbells, maar dat was meer uit nood, omdat ik zelf nog geen barbell had. Maar zag wel degelijk flinke gains i.t.t. barbell bench press.

Heb ook het idee doordat je dieper kan met dumbells je pecs veel meer moeite moeten doen.

Een andere vraag voor de bezoekers van dit topic: Ik zit met een probleem. Mijn wervels in mijn hals (vertebrae cervicales) steken enigzins uit, waardoor het squaten soms erg pijnlijk is omdat hij op het bot drukt. Heb geprobeerd met foam om de stang te squatten - en hoewel dit enigzins de pijn verminderd - verneukt dit mijn hele form. Nu doe ik maar mijn trapezius spieren aanspannen en leg ik de bar daarop, maar dat is ook niet echt de oplossing.

Hierdoor lopen mijn squats best achter op de rest, misschien bulgarian split squats als vervanging doen en squats minder zwaar?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 27 november 2016 @ 11:22:16 #241
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_166927600
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:07 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik was ook begonnen met dumbells, maar dat was meer uit nood, omdat ik zelf nog geen barbell had. Maar zag wel degelijk flinke gains i.t.t. barbell bench press.

Heb ook het idee doordat je dieper kan met dumbells je pecs veel meer moeite moeten doen.

Een andere vraag voor de bezoekers van dit topic: Ik zit met een probleem. Mijn wervels in mijn hals (vertebrae cervicales) steken enigzins uit, waardoor het squaten soms erg pijnlijk is omdat hij op het bot drukt. Heb geprobeerd met foam om de stang te squatten - en hoewel dit enigzins de pijn verminderd - verneukt dit mijn hele form. Nu doe ik maar mijn trapezius spieren aanspannen en leg ik de bar daarop, maar dat is ook niet echt de oplossing.

Hierdoor lopen mijn squats best achter op de rest, misschien bulgarian split squats als vervanging doen en squats minder zwaar?
Ik heb ook precies die wervel die uitsteekt, ik leg de stang iets verder naar achteren (de kant van de rug op) en dat werkt voor mij goed, bij good mornings heb ik er wel veel last van.
pi_166928441
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:07 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik was ook begonnen met dumbells, maar dat was meer uit nood, omdat ik zelf nog geen barbell had. Maar zag wel degelijk flinke gains i.t.t. barbell bench press.

Heb ook het idee doordat je dieper kan met dumbells je pecs veel meer moeite moeten doen.

Een andere vraag voor de bezoekers van dit topic: Ik zit met een probleem. Mijn wervels in mijn hals (vertebrae cervicales) steken enigzins uit, waardoor het squaten soms erg pijnlijk is omdat hij op het bot drukt. Heb geprobeerd met foam om de stang te squatten - en hoewel dit enigzins de pijn verminderd - verneukt dit mijn hele form. Nu doe ik maar mijn trapezius spieren aanspannen en leg ik de bar daarop, maar dat is ook niet echt de oplossing.

Hierdoor lopen mijn squats best achter op de rest, misschien bulgarian split squats als vervanging doen en squats minder zwaar?
Front squats, of degelijke machines als je er erg last van hebt.

V-squat ;)


Of helemaal ghetto rack hack-squats
pi_166928973
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:07 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik was ook begonnen met dumbells, maar dat was meer uit nood, omdat ik zelf nog geen barbell had. Maar zag wel degelijk flinke gains i.t.t. barbell bench press.

Heb ook het idee doordat je dieper kan met dumbells je pecs veel meer moeite moeten doen.

Een andere vraag voor de bezoekers van dit topic: Ik zit met een probleem. Mijn wervels in mijn hals (vertebrae cervicales) steken enigzins uit, waardoor het squaten soms erg pijnlijk is omdat hij op het bot drukt. Heb geprobeerd met foam om de stang te squatten - en hoewel dit enigzins de pijn verminderd - verneukt dit mijn hele form. Nu doe ik maar mijn trapezius spieren aanspannen en leg ik de bar daarop, maar dat is ook niet echt de oplossing.

Hierdoor lopen mijn squats best achter op de rest, misschien bulgarian split squats als vervanging doen en squats minder zwaar?
Dit doe ik eigenlijk altijd, wat is het probleem daarmee? Raak je dan nog steeds je botje?
Sinds ik flinke traps heb en ze een beetje aanspan heb ik geen pijn bij high bar back squats. Doe je eigenlijk high of low bar?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_166930633
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2016 11:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Alleen als je form verkeerd is zou je rug gevaar kunnen lopen. Hoewel je bij DL je hele posterior chain gebruikt is het vooral een hip hinge beweging. Om die omgeving, hamstrings, glutes en onderrug sterker te maken kan je verschillende dingen doen. Romanian DL en straight leg DL bv. En wat ook helpt is 1x per week een paar setjes kettlebell swings te doen. Richt je bij voorstaande oefeningen vooral op goede form en niet zo op gewicht.

Wat voor mij goed werkt is paused DL. Je lift daarbij de bar van de grond, je komt tot een totale stop net onder je knieen, houd de bar daar voor 2 - 4 seconden, en maak je de lift af. ook hier gaat form boven gewicht. Je zal zien dat je onderrug hier flink aan de slag moet, en goede form echt noodzakelijk is, dus nogmaals, begin met een laag gewicht. 4 - 6 setjes 2 reps is voldoende.
Heb de DL nu anders uitgevoerd zoals je zei. Meer naar achteren en vanuit de onderrug. Ging nu goed! Thnx
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 27 november 2016 @ 14:59:46 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_166931794
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb de DL nu anders uitgevoerd zoals je zei. Meer naar achteren en vanuit de onderrug. Ging nu goed! Thnx
Very good. :)

Ik zou nu vooral op techniek deadliften voor een tijdje. Je kan dan eventueel nog steeds progressief trainen, maar doe dan een paar setjes na je zwaarste set op 50%. Op de lange termijn gaat een perfecte techniek je enorm helpen.
pi_166943720
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:02 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dit doe ik eigenlijk altijd, wat is het probleem daarmee? Raak je dan nog steeds je botje?
Sinds ik flinke traps heb en ze een beetje aanspan heb ik geen pijn bij high bar back squats. Doe je eigenlijk high of low bar?
Ik heb ook flinke traps. Maar zit er nog steeds tegen aan ofzo. Merk het tijdens het squaten nog niet eens zo erg. Maar vanmorgen wat setjes gedaan en nu de hele tijd last van me nek. Precies bij die wervel is het gevoelig. Erg vervelend.

Ik doe overigens high bar. Voelt natuurlijker aan.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_166955737
Ik heb een vraag aan jullie op basis van jullie ervaring. Ik heb de afgelopen maanden echt een stevige bulk gezet en dat heeft geleid tot het sterker worden dan toen ik begon (heel simpel meer gewicht aankunnen bij de grote compounds) maar natuurlijk is er ook wat vet bijgekomen. Nu wil ik binnenkort beginnen aan mijn eerste cut om zo die vet kwijt te geraken door een kcaltekort te creeëren.
Alleen nu lees ik toch wel verschillende dingen. Ik snap dat je bij het cutten niet sterker wordt, maar volgens sommige ga je (uiteraard uitgaan van geode macro's en kcal etc) toch achteruit in spiermassa (je wordt slapper) maar volgens de ander zal je (ook uiteraard goede voeding) alleen vet verliezen en zal je spiermassa ongeveer gelijk blijven.
Nu heb ik een vraagje aan jullie, dus op basis van jullie ervaring, wat merkten jullie toen je na een bulk (lang?) ging cutten, werd je inderdaad 'slapper' of bleef het 'ongeveer gelijk'? Dat je vet afneemt en dus VP verlaagt snap ik, is niet mijn vraag.
Wil overigens wel weer bulken na het cutten en dus in die cyclus komen. Wil ook weer niet al te lang gaan cutten (tot 8% VP ofzo), dat is niet mijn doel. Ik hoef die 'zomerbody' niet. Beetje vet kan ik prima mee leven.
pi_166974108
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 15:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie op basis van jullie ervaring. Ik heb de afgelopen maanden echt een stevige bulk gezet en dat heeft geleid tot het sterker worden dan toen ik begon (heel simpel meer gewicht aankunnen bij de grote compounds) maar natuurlijk is er ook wat vet bijgekomen. Nu wil ik binnenkort beginnen aan mijn eerste cut om zo die vet kwijt te geraken door een kcaltekort te creeëren.
Alleen nu lees ik toch wel verschillende dingen. Ik snap dat je bij het cutten niet sterker wordt, maar volgens sommige ga je (uiteraard uitgaan van geode macro's en kcal etc) toch achteruit in spiermassa (je wordt slapper) maar volgens de ander zal je (ook uiteraard goede voeding) alleen vet verliezen en zal je spiermassa ongeveer gelijk blijven.
Nu heb ik een vraagje aan jullie, dus op basis van jullie ervaring, wat merkten jullie toen je na een bulk (lang?) ging cutten, werd je inderdaad 'slapper' of bleef het 'ongeveer gelijk'? Dat je vet afneemt en dus VP verlaagt snap ik, is niet mijn vraag.
Wil overigens wel weer bulken na het cutten en dus in die cyclus komen. Wil ook weer niet al te lang gaan cutten (tot 8% VP ofzo), dat is niet mijn doel. Ik hoef die 'zomerbody' niet. Beetje vet kan ik prima mee leven.
Het schijnt zo te zijn dat als je een echt goede cut doet je geen spiermassa verliest. Is mij persoonlijk nog nooit gelukt, ben altijd wel wat spiermassa verloren maar dat zal dan aan mij liggen. Is op zich ook niet zo'n ramp. Ben in keer zelfs veel te ver doorgeslagen in een cut waardoor ik bijna negen kilo verloor (komt omdat ik mijn smalle gezichtje beter kon handelen dan die dikke bulkkop, waardoor ik een beetje doorsloeg ;( ). Toen is er wel veel spiermassa afgebroken, wat eigenlijk hartstikke zonde is omdat ik nu niet meer veel kan trainen en daardoor mijn vetpercentage wel wat omhoog is gegaan (soms voel ik me nu dus skinnyfat).

Als je met 'slapper' op krachtverlies doelt dan kan ik zeggen dat het reuze meevalt, maar ik probeerde dan ook zo te eten dat ik voor een training voldoende binnen had (bijv flinke kom brinta, banaan en appel) zodat ik tijdens de training voldoende energie had om hard te trainen. Na de training wat hoger in de eiwitten en dan valt het qua krachtverlies (in ieder geval bij mij) behoorlijk mee.
pi_166974902
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 15:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie op basis van jullie ervaring. Ik heb de afgelopen maanden echt een stevige bulk gezet en dat heeft geleid tot het sterker worden dan toen ik begon (heel simpel meer gewicht aankunnen bij de grote compounds) maar natuurlijk is er ook wat vet bijgekomen. Nu wil ik binnenkort beginnen aan mijn eerste cut om zo die vet kwijt te geraken door een kcaltekort te creeëren.
Alleen nu lees ik toch wel verschillende dingen. Ik snap dat je bij het cutten niet sterker wordt, maar volgens sommige ga je (uiteraard uitgaan van geode macro's en kcal etc) toch achteruit in spiermassa (je wordt slapper) maar volgens de ander zal je (ook uiteraard goede voeding) alleen vet verliezen en zal je spiermassa ongeveer gelijk blijven.
Nu heb ik een vraagje aan jullie, dus op basis van jullie ervaring, wat merkten jullie toen je na een bulk (lang?) ging cutten, werd je inderdaad 'slapper' of bleef het 'ongeveer gelijk'? Dat je vet afneemt en dus VP verlaagt snap ik, is niet mijn vraag.
Wil overigens wel weer bulken na het cutten en dus in die cyclus komen. Wil ook weer niet al te lang gaan cutten (tot 8% VP ofzo), dat is niet mijn doel. Ik hoef die 'zomerbody' niet. Beetje vet kan ik prima mee leven.
Mijn ervaring is dat de eerste paar weken krachtafname niet tot nauwelijks voor komt, daarna weer wel. Maar zodra je weer een paar weken op onderhoudsniveau komt of begint aan de slow-bulk is dat meestal in no time weer bijgetrokken. Heb soms zelfs PRs gezet in een cut, dus hangt echt af van wat je doet.

Meeste mensen zijn het er wel over eens om je eiwitten iets hoger te gooien, en vooral niet stil gaan lopen zitten. Gewoon goede trainingen neerzetten ondanks minder energie. Zou ook wel rekening houden met je macro balans, te weinig carbs of weer te weinig vet grammen kan echt vervelend worden. Is heel persoonlijk.

Geen idee of het bro-science is, maar ik hoor vaak dat wanneer je spieren als 'niet/minder nodig' worden gezien (door dus amper te trainen), deze meer in massa zouden afnemen dan wel gewoon goed door te blijven trainen. Heb het persoonlijk nooit zo bijgehouden.
pi_166977757
(te) weinig vetten eten kan toch ook tot een laag libido leiden? Dat is wel het laatste wat je wil :s) . Al zal dat voor al die testosteronbommetjes hier misschien niet eens zo verkeerd zijn :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')