Dit ja. Hij is nou niet huilend op zijn knieën gaan liggen aan de voeten van TS om te vragen of ze hem ajb wil vergeven voor zijn misstappen omdat hij haar niet kwijt wil en dat hij er alles aan wil doen haar hart terug te winnen. Nee, hij deed het tegenovergestelde nadat TS het wist. Hij ging gewoon alsnog weer een weekend met de ander weg en hij mist de ander overduidelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:59 schreef loveli het volgende:
Voor herstel is op z'n minst iets van berouw nodig van zijn kant. En een hoop inzet om het beter te doen.
Voorlopig is zelfmedelijden het enige wat hij heeft kunnen opbrengen. Dat lijkt me onvoldoende.
Verkeerd geformuleerd. Met dat ... weg terwijl kindje bij zijn moeder was.quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:53 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hij gaf aan een weekendje naar zijn ma te gaan met jullie kind?
De ander wel mist..quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens natuurlijk, dat rekening houden met zijn liefdesverdriet belachelijk is. Dat vond ik destijds toen het mij overkwam ook. Bedoel alleen dat ik begrijp hoe walgelijk en kwetsend het is voor TS om te moeten zien dat hij de ánder mist.
Dat zei hij tegen zijn eigen moeder zoals ik het lees. Waarom zou hij het kind meenemen op een werkweekend?quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:55 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nee, hij is een weekend weggegaan met haar aan zee, terwijl hij had gezegd dat het voor werk was.
Daar zeg je het al, hij wil niet bij de kinderen weg. Wat valt er vlot te trekken als dat zijn enige motivatie zou zijn?quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Bij hem in principe ook, maar toch niet. Het vergt wel extreem veel inspanning en het kan hartstikke hard falen natuurlijk maar als zij niet bij hem weg wil en hij wil niet bij de kinderen weg is er in ieder geval bereidheid om het weer vlot te trekken. Uit elkaar gaan kan altijd nog en dat heeft de voorkeur boven een verstandshuwelijk.
Dit wel ja, want wat heeft hij nou laten zien aan bereidheid om verder te kunnen gaan samen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:59 schreef loveli het volgende:
Voor herstel is op z'n minst iets van berouw nodig van zijn kant. En een hoop inzet om het beter te doen.
Voorlopig is zelfmedelijden het enige wat hij heeft kunnen opbrengen. Dat lijkt me onvoldoende.
Niet veel bereidheid, al zet hij nu stuk te gaan omdat hij zijn zoontje mist.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:05 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
De ander wel mist..
[..]
Dat zei hij tegen zijn eigen moeder zoals ik het lees. Waarom zou hij het kind meenemen op een werkweekend?
[..]
Daar zeg je het al, hij wil niet bij de kinderen weg. Wat valt er vlot te trekken als dat zijn enige motivatie zou zijn?
[..]
Dit wel ja, want wat heeft hij nou laten zien aan bereidheid om verder te kunnen gaan samen?
Oh, hij heeft er toen tegen jou ook nog over lopen liegen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 11:45 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
En dat laatste wat je zegt; dat vind ik ook zo pijnlijk he. Misschien wel het pijnlijkste van allemaal. Hij heeft toen mijn pijn gezien want ik wist het al. Het kindje was er net en hij heeft ons andere zoontje bij zijn moeder gestald. En vervolgens een weekend aan zee met haar. Nu ik het schrijf, voel ik de vernedering weer. Hij heeft eht ook heel geraffineerd aangepakt met het verbergen van de bewijzen.
Maar jou dus niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:07 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Niet veel bereidheid, al zet hij nu stuk te gaan omdat hij zijn zoontje mist.
Eens. Iemand die je zo glashard voor staat te liegen, hoort nooit meer een blik gegund te krijgen van TS. Als schoonmoedertje, die net zo goed deelneemt aan dit hele circus, zo graag die kinderen wilt blijven zien, komt zij ze ook maar elke keer ophalen zodat TS niet de hele tijd met die lul geconfronteerd wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, hij heeft er toen tegen jou ook nog over lopen liegen?
Ik zou er zo totaal klaar mee zijn, ik zou iemand niet eens meer in m'n buurt willen hebben, laat staan in m'n bed, slaapkamer of woonkamer, gewoon niet.
Als hij van tevoren had gezegd dat hij met haar op stap zou gaan, zou ik hem bij wijze van spreken achterna rijden die twee uur in de auto. Met een mesquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, hij heeft er toen tegen jou ook nog over lopen liegen?
Ik zou er zo totaal klaar mee zijn, ik zou iemand niet eens meer in m'n buurt willen hebben, laat staan in m'n bed, slaapkamer of woonkamer, gewoon niet.
Hij weet je denk ik goed te raken met zulke uitspraken, maar waar is zijn gemis voor jou?quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:07 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Hij heeft tegen zowel mij als zijn moeder gezegd dat hij voor werk weg moest en daarom het kindje bij moeders onderbracht.
Het is inderdaad minimaal, eens.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:05 schreef Scary_Mary het volgende:
Daar zeg je het al, hij wil niet bij de kinderen weg. Wat valt er vlot te trekken als dat zijn enige motivatie zou zijn?
Dan begrijp ik de mensen die de boel willen 'redden' niet. Je laat je niet op deze manier behandelen, te kakken zetten, mishandelen en misbruiken. Je wordt als een stuk vuil behandeld dat nog eens een schop na krijgt. Misselijker dan dit heb ik het echt nog niet gehoord.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:19 schreef loveli het volgende:
Als je erover hoort kun je je niet voorstellen dat iemand nog verder zou willen. In de praktijk blijkt toch dat veel mensen de boel willen redden.
Als hij niks aan de omstandigheden verandert die dit dubbelleven mogelijk maakten, zal het (volgens de statistieken) nog een keer gebeuren. Verandert hij echt, dan is een succesvolle doorstart mogelijk.
Nu had hij thuis iemand die z'n vieze sokken en onderbroeken waste en z'n kind verzorgde, en buitenshuis eentje die niet soms moe was van een drukke dag, naar z'n verhalen luisterde en lekker warm in bed was. Ideaal.
Zonder die wasvrouw/babysitter thuis was z'n nieuwe vriendin ook niet extreem vrolijk geweest over rondslingerende sokken en vuile onderbroeken naast de wasmand. Juist omdat hij er 2 had, was het met die tweede zo gezellig. Daar deed 'ie alle leuke dingen mee. Z'n geweten was stuk en voor hem was de situatie ideaal.
Een tweede kindje zorgt er ook voor dat vrouw nummer 1 niet weggaat. Zal niet de eerste zijn die zijn bedrogen vrouw daarom zwanger maakt.
PS: Volgens mij heb ik nergens de indruk gewekt dat hij ons zoontje heeft meegenomen; moest er nog bijkomenquote:Op dinsdag 1 november 2016 12:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hij weet je denk ik goed te raken met zulke uitspraken, maar waar is zijn gemis voor jou?
Lijkt me dan inderdaad verkeerd verwoord, want je wist dus dat het kind bij je schoonmoeder zou zijn. Beter ook dat hij jullie kind niet meenam naar zijn romantische weekendje..
Ocherm.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:07 schreef proudmum86 het volgende:
Zo komt het op mij over als jij aangeeft dat hij jullie zoontje daar heeft gestald ipv aan te geven dat jullie het samen beter vonden dat hij daar zou zijn. Wel snap ik dat je het hem aanrekent, want kennelijk had jullie zoontje daar dus niet heen gehoeven ivm zijn werk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:26 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
PS: Volgens mij heb ik nergens de indruk gewekt dat hij ons zoontje heeft meegenomen; moest er nog bijkomen![]()
Op het ogenblik kan hij me niet meer raken, dat weekendje was al de limit.
Je doet wel veel aannames. Ik zie dat niet als bereidheid, was gewoon een los feit wat ik benoemde. Dan vind je het misschien niet geloofwaardig, maar zulke nieuwe feiten raken mij gewoon nu niet. Ik ben nog aan het rouwen om de rest.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zo komt het op mij over als jij aangeeft dat hij jullie zoontje daar heeft gestald ipv aan te geven dat jullie het samen beter vonden dat hij daar zou zijn. Wel snap ik dat je het hem aanrekent, want kennelijk had jullie zoontje daar dus niet heen gehoeven ivm zijn werk.
Eerlijk gezegd vind ik die laatste zin niet zo geloofwaardig als je aangeeft dat hij zegt zijn zoon zo te missen. Misschien ben ik dan te cynisch, maar het klinkt een beetje als emotionele chantage van zijn kant. En dat noem je hier dan als een klein beetje bereidheid lijken te tonen ofzo..
Het was op zích natuurlijk niet nodig want hij hóefde niet weg voor zijn werk, dat was nep en hij hóefde niet per se met dat wicht naar de kust. Dus hij had gewoon bij jou en je kinderen thuis kunnen zijn dat weekend zo vlak na de geboorte van jullie kindje.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Zoontje was in overleg bij moeders, daar wist ik van. Maar hji was degene die het geregeld had. Ik vind dat "alleen" maar erg omdat het zo geraffineerd en gepland is, niet omdat het neit had gehoeven. Want het was wel nodig om mijn zoontje elders door te brengen bij zijn afwezigheid.
Wat is er dan zo geraffineerd en gepland aan in jouw ogen als het niet de onnodigheid was?quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:47 schreef proudmum86 het volgende:
Zoontje was in overleg bij moeders, daar wist ik van. Maar hij was degene die het geregeld had. Ik vind dat "alleen" maar erg omdat het zo geraffineerd en gepland is, niet omdat het niet had gehoeven. Want het was wel nodig om mijn zoontje elders door te brengen bij zijn afwezigheid.
Tot een jaar of 2 kun je zelfs wel pleiten dat het beter is om een kind niet voor lange tijd van de primaire verzorger te scheiden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:54 schreef loveli het volgende:
De pest is dat je in een emotionele achtbaan zit. Nu raakt het je niet, straks komt het weer vol binnen. Vraag of hij bij z'n moeder kan intrekken, zodat jij in het huis kunt wonen met de kids.
Kun je het aan om hem te zien? Zo nee, dan bezoekregeling van de oudste afspreken via een tussenpersoon. De jongste moet je niet afgeven zolang je voedt. Dat zou wreed zijn.
Dat hij onder het mom van dingen goed voor vrouw/kids regelen, in werkelijkheid z'n affaire goed regelde.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat is er dan zo geraffineerd en gepland aan in jouw ogen als het niet de onnodigheid was?
Nog beter.quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tot een jaar of 2 kun je zelfs wel pleiten dat het beter is om een kind niet voor lange tijd van de primaire verzorger te scheiden.
Bij mij ging de jongste pas later ook nachtjes bij de vader slapen.
Ik had al geëdit, maar als hij echt was gaan werken had het kind daar net zo goed gezeten. Hair splitting waar ts niet zoveel heeft inderdaad..quote:Op dinsdag 1 november 2016 12:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat hij onder het mom van dingen goed voor vrouw/kids regelen, in werkelijkheid z'n affaire goed regelde.
Maar dit soort vragen zijn bijzaak.
Maar blijkbaar ging eigen genot wel boven eigen kind.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik had al geëdit, maar als hij echt was gaan werken had het kind daar net zo goed gezeten. Hair splitting waar ts niet zoveel heeft inderdaad..
Ik was het helemaal eens dat ons zoontje bij oma zat. Maar dat hij helemaal zo'n plan opzet om maar bij zijn scharrel te zijn, vind ik zo laag en doet mij pijn.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik had al geëdit, maar als hij echt was gaan werken had het kind daar net zo goed gezeten. Hair splitting waar ts niet zoveel heeft inderdaad..
Alleen was het helemaal niet zo een plan, maar business as usual dat hij ging werken en zijn moeder weer eens oppastte. Niet minder kwetsend en jouw gevoel zal om meer dan dit incident alleen draaien natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:12 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Ik was het helemaal eens dat ons zoontje bij oma zat. Maar dat hij helemaal zo'n plan opzet om maar bij zijn scharrel te zijn, vind ik zo laag en doet mij pijn.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:38 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alleen was het helemaal niet zo een plan, maar business as usual dat hij ging werken en zijn moeder weer eens oppastte. Niet minder kwetsend en jouw gevoel zal om meer dan dit incident alleen draaien natuurlijk.
Ik ben er helemaal voor als jij je empowert kan voelen door de pijn van zijn kwetsende gedrag, maar pas wel op dat je hem niet alle credits geeft alsof hij een soort puppetmaster is. Dat kan averechts werken als je straks tegen hem op moet gaan boksen als je er niet samen uit kan komen. (Voldoende naar zijn zin).
Onzin. Het was helemaal geen business as usual dat hij ging werken want HIJ GING NIET WERKEN. Hij had dus gewoon thuis kunnen zitten bij zijn vrouw en pasgeboren kindje en dan had hij zijn andere kind ook niet bij zijn moeder hoeven brengen. Maar nee, hij verzon dat hij een weekend weg moest voor zijn werk, hij bracht het kind bij zijn moeder omdat 'hij moest werken' en dook vervolgens een hotel in met zijn scharrel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:38 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alleen was het helemaal niet zo een plan, maar business as usual dat hij ging werken en zijn moeder weer eens oppastte. Niet minder kwetsend en jouw gevoel zal om meer dan dit incident alleen draaien natuurlijk.
Natuurlijk wel een plan, maar niet zo een plan als in geraffineerd. En dat mag je gerust mijn zeikerige definitie vinden. Feit blijft toch dat hij meer moeite steekt dan in zijn relatie en dat het allemaal kwetsend en kut is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Onzin. Het was helemaal geen business as usual dat hij ging werken want HIJ GING NIET WERKEN. Hij had dus gewoon thuis kunnen zitten bij zijn vrouw en pasgeboren kindje en dan had hij zijn andere kind ook niet bij zijn moeder hoeven brengen. Maar nee, hij verzon dat hij een weekend weg moest voor zijn werk, hij bracht het kind bij zijn moeder omdat 'hij moest werken' en dook vervolgens een hotel in met zijn scharrel.
Hoe kom je er nou toch bij dat dit geen plan was?
Ik snap ook niet zo goed waarom het nu daarover gaat. Het gegeven dat hij met haar wegging vlak na de geboorte en dat ze het al wist, steekt het meest, denk ik. En dat hij dan ook nog eens zo gepland te werk gaat, ook pijnlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Onzin. Het was helemaal geen business as usual dat hij ging werken want HIJ GING NIET WERKEN. Hij had dus gewoon thuis kunnen zitten bij zijn vrouw en pasgeboren kindje en dan had hij zijn andere kind ook niet bij zijn moeder hoeven brengen. Maar nee, hij verzon dat hij een weekend weg moest voor zijn werk, hij bracht het kind bij zijn moeder omdat 'hij moest werken' en dook vervolgens een hotel in met zijn scharrel.
Hoe kom je er nou toch bij dat dit geen plan was?
Hoe reageerde je schoonmoeder toen? Oh gezellig nog een schoondochter?quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:50 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze iedereen heeft gezien? Schoonmoeder heeft haar ontmoet en wat vriednen bij hun eerste ontmoeting bij het uitgaan. En toen de familie haar contacteerde, wist ze het natuurlijk al.
Nee geen social media, hij is zo gesloten en anoniem als wat. Niet google-baar, geen profielen en zijn mobiel is vergrendeld met vingerafdruk.
Als je van tevoren een weekend plant en er een heel verhaal van maakt over werkverplichtingen, en dan oppas regelt, vind ik dat een vooropgezet plan. Ik zie niet hoe ik hem daar credits voor geef of een puppetmaster van hem maak..quote:Op dinsdag 1 november 2016 13:38 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor als jij je empowert kan voelen door de pijn van zijn kwetsende gedrag, maar pas wel op dat je hem niet alle credits geeft alsof hij een soort puppetmaster is. Dat kan averechts werken als je straks tegen hem op moet gaan boksen als je er niet samen uit kan komen. (Voldoende naar zijn zin).
Hield zich op de vlakte tegen die dame en heeft hem daarna de wind van voren gegeven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hoe reageerde je schoonmoeder toen? Oh gezellig nog een schoondochter?
Ik denk dat je gewoon van hem af moet en zo snel als mogelijk alles moet regelen. En probeer de wraak vooral te nemen op zakelijk vlak, oftewel probeer er een ruime alimentatie uit te halen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:25 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Als je van tevoren een weekend plant en er een heel verhaal van maakt over werkverplichtingen, en dan oppas regelt, vind ik dat een vooropgezet plan. Ik zie niet hoe ik hem daar credits voor geef of een puppetmaster van hem maak..
Het zou mijn reactie ook zijn. Denk ik nu. Alleen werkt dat in de praktijk vast niet zo.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:30 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon van hem af moet en zo snel als mogelijk alles moet regelen. En probeer de wraak vooral te nemen op zakelijk vlak, oftewel probeer er een ruime alimentatie uit te halen.
En de beste wraak is vervolgens om je neus op te trekken en verder te gaan met je leven en hem verder geen gesprek waardig meer te vinden. Gewoon, het is klaar, doei.
Waarom is dat wraak? Wie weet wordt hij ook wel gelukkiger zonder haar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:37 schreef Norma_Jeane het volgende:
De beste wraak is nog gelukkiger zijn zonder hem.
Ik zou inderdaad ook je huis terugclaimen. En een beetje wraak nemen mag best, dat is menselijk. Ik denk dat je anders met wrok blijft zitten. Als je eens boos wordt krijg je ook je eigenwaarde terug weet ik uit eigen ervaringquote:Op dinsdag 1 november 2016 14:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Het zou mijn reactie ook zijn. Denk ik nu. Alleen werkt dat in de praktijk vast niet zo.
Denk dat je goed bezig bent TS maar ga gewoon terug naar huis, als daar je comfort zone is. Hij kan dan vertrekken naar zijn moeder of wat dan ook, en dan ga je vanaf daar verder. Je moet de controle weer grijpen.
Hij kan een leuke vader blijven zonder dat hij je partner is he.
Eens. En je hebt gewoon gelijk. Laat je dat idd niet door anderen aanpraten ajb.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:25 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Als je van tevoren een weekend plant en er een heel verhaal van maakt over werkverplichtingen, en dan oppas regelt, vind ik dat een vooropgezet plan. Ik zie niet hoe ik hem daar credits voor geef of een puppetmaster van hem maak..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |