Dank voor je advies. Zelf neig ik nu meer naar blijven, maar wel met grote twijfel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
Uit elkaar gaan en goede afspraken maken over co-ouderschap.
Succes en sterkte.
Inderdaad, gewoon blijven. Voor de kinderen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:47 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Dank voor je advies. Zelf neig ik nu meer naar blijven, maar wel met grote twijfel.
Blijkbaar nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon blijven. Voor de kinderen.
Misschien helpt het om nog een kind met hem te maken, meestal helpt een kind om de relatie te verbeteren.
Blijven bij iemand die willens en wetens voor blijft liegen is jezelf voor de gek houden en ook nog eens slecht voor je eigen welzijn. Eenmaal vergeten, soit, maar als iemand dan gewoon doorgaat zou echt einde verhaal moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:47 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Dank voor je advies. Zelf neig ik nu meer naar blijven, maar wel met grote twijfel.
Nope, is niet makkelijk. Het alternatief, toch bij elkaar blijven, is ook niet makkelijk. Ik denk zelfs op termijn veel zwaarder. En de vader wil het ook (neem ik aan)quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:49 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Blijkbaar nietIk snap je sacasme maar het is niet eenvoudig om weg te gaan in deze situatie.
Hij wil niet weg bij zijn kinderen, dus een soort verstandshuwelijk houden. Hij heeft haar overal geblokkeerd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hoe is t nu met hem en haar?
Hebben ze nog contact?
Weet je wat híj wil?
Waarom heeft hij haar geblokkeerd?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:54 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Hij wil niet weg bij zijn kinderen, dus een soort verstandshuwelijk houden. Hij heeft haar overal geblokkeerd.
maar waarom een verstandshuwelijk? En geen gewoon huwelijk?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:54 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Hij wil niet weg bij zijn kinderen, dus een soort verstandshuwelijk houden. Hij heeft haar overal geblokkeerd.
Ja, nee dus. Jij wilt je leven op z'n minst 15 jaar 'on hold' zetten zogenaamd voor het welzijn van je kinderen? uiteindelijk zijn jullie van zo'n beslissing allemaal de dupe....quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:54 schreef proudmum86 het volgende:
dus een soort verstandshuwelijk houden
Ja, dat heeft hij tegen haar gezegd, dat hij niet van mij houdt. Zelf kreeg ik de indruk dat hij heus wel van me hield. Aanvaarden dat het niet zo is, is lastig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:52 schreef Zure het volgende:
Je blijft toch niet bij zo'n gast? Een affaire is toch wel iets heel anders dan een keer vreemdgaan. Uit alles blijkt dat hij niet meer van jou houdt. Wil je serieus bij iemand blijven die eigenlijk niet meer bij jou wil zijn?
Vooral het feit dat hij rustig doorgaat met de affaire terwijl jij het weet moet toch toch wel helpen bij de beslissing. Waar is je zelfrespect gebleven??
hij wil dus niet júllie relatie houden en verbeteren, hij wil niet weer samen met jou een echt stel zijn?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:54 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Hij wil met haar kappen, omdat hij zijn kinderen dagelijks wil blijven zien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom heeft hij haar geblokkeerd?
En neit omdat hij dus van jou houdt. Dát is belangrijk in een relatie/huwelijk. Als hij z'n kinderen wil blijven zien kan dat ook op een volwassen manier als jullie uit elkaar zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Hij wil met haar kappen, omdat hij zijn kinderen dagelijks wil blijven zien.
maar niet om jou dus. Dat is toch super pijnlijk? Wat vind je daar oke aan? Hij doet iets wat super kwetsend is en wil dan bij je blijven, niet voor jou maar voor zijn eigen gewinquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Sorry, ik heb er geen antwoord op. Hij wil er een soort van het beste ervan maken. Dus proberen minder ruzie, een betere verstandhouding en als gezin verder.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij wil dus niet júllie relatie houden en verbeteren, hij wil niet weer samen met jou een echt stel zijn?
En jij, zou jij dat wíllen?
Even trots, boosheid, wat je zou moeten willen/voelen en de kinderen daargelaten.
Wat zou jij willen, met hem?
Het idee dat er een soort stiefmoeder gaat komen, breekt mijn hart. Je hebt natuurlijk wel gelijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, nee dus. Jij wilt je leven op z'n minst 15 jaar 'on hold' zetten zogenaamd voor het welzijn van je kinderen? uiteindelijk zijn jullie van zo'n beslissing allemaal de dupe....
Uit elkaar gaan en alles goed regelen kost moeite ja, wrsch ook heel veel moeite de komende jaren die nog volgen, maar als het meezit leer je in die nieuwe periode beide iemand kennen die jullie daar liefdevol in kunnen steunen. Anders sta je er helemaal alleen voor.
Ach, als je het samen goed regelt kunnen de kinderen twéé liefdevolle ouderparen hebben waar ze op terug kunnen vallen. Als je zo blijft aanmodderen hebben ze wrsch het gevoel niet in een liefdevol afstandelijk gezin op te groeien...quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:02 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Het idee dat er een soort stiefmoeder gaat komen, breekt mijn hart. Je hebt natuurlijk wel gelijk.
Weet je wat het is?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:49 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
Blijkbaar nietIk snap je sacasme maar het is niet eenvoudig om weg te gaan in deze situatie.
Dat is nu. Zou hij dat de komende twintig jaar nog steeds willen? En daarna wel uit elkaar?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:59 schreef proudmum86 het volgende:
[..]
dit!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Weet je wat het is?
Blijkbaar is de situatie nog houdbaar en niet erg genoeg voor je. Blijkbaar vind je het prima hoe je wordt behandeld. Je bent boos, maar je bent het niet zat genoeg om er iets aan te willen veranderen.
Advies is daarom ook een beetje nutteloos, want wij kunnen je niet overtuigen om actie te ondernemen, omdat jij je kookpunt nog niet hebt bereikt.
Het is niet eenvoudig, dat wil ik ook niet beweren. Maar besef wel het volgende:
- Je bent bij iemand die jouw vertrouwen heeft geschaad en blijft schaden, bij iemand die geen respect voor je heeft.
- Hij zal doorgaan met zijn gedrag, je accepteert het toch wel; voor hem zijn er geen gevolgen aan verbonden.
- Je twee kinderen op laat groeien in een omgeving waar de ouders geen liefde voor elkaar kennen, waarschijnlijk levert dat wrijvingen op en dat zullen ze merken.
- Zolang je bij hem blijft, werk je niet aan je eigen geluk. Hoe eerder je begint met losraken, des te eerder je weer aan je eigen toekomst en geluk kunt werken.
Het is eng om opnieuw te beginnen, maar jij en je kinderen zullen daar gelukkiger mee zijn. Zolang jullie bij elkaar blijven kan het alleen maar giftiger worden en zal dat alleen maar nadelen hebben voor jullie allemaal.
Misschien is het slim om even te bedenken wat jij zelf wil. En wat jij voor je kinderen wil.
Hoe heb jij het aangepakt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:31 schreef nikky het volgende:
Ik begrijp dat je er alles aan wilt doen om een gezin te zijn voor de kinderen. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten.
Wat zou jouw advies zijn wanneer jouw kind in zo'n situatie zou zitten? Dat iemand respectloos met haar/zoon gevoelens omgaat. Wil je daarnaast een voorbeeld zijn voor je kinderen daar het oké is dat iemand je zo behandeld? Wens je je eigen kinderen een betere relatie?
Wat Lienekien zei vind ik ook wel een mooie. Kijk of jullie er samen uit kunnen komen. Wanneer dit lukt, dan is het prachtig. Lukt het niet, dan heb je er alles aan gedaan. Wil hij niet? Dan houdt het ook op.
Kies er niet voor om in een ongelukkig huwelijk/relatie te blijven plakken. Daar is niemand bij gebaat.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:13 schreef Lienekien het volgende:
Ga vol voor de relatietherapie. Leg alles op tafel. Kijk of er een streep kan onder zijn misstappen en of jullie een basis kunnen vinden om weer een respect- en liefdevolle relatie met elkaar op te bouwen. Lukt dat niet, dan heb je er in ieder geval wel alles aan gedaan.
De relatie beëindigd. Ik laat me door niemand behandelen zoals hij me behandelde.quote:
maar hij wil geen gewoon huwelijk meerquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan.
Alleen moet je duidelijk krijgen van beiden kanten of er iets is om voor te vechten.
Huwelijken kennen soms zware tijden en misstappen, het is enkel aan jullie om te bepalen of je elkaar kunt vergeven en of er nog een basis is om op te bouwen.
Als dat duidelijk is, dan is de keus simpel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:50 schreef Allures het volgende:
[..]
maar hij wil geen gewoon huwelijk meer
voor hem is het ook allemaal heel vers en hoe je het ook wendt of keert, hij moet ook dingen verwerken en op een rijtje krijgen nu.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 15:50 schreef Allures het volgende:
[..]
maar hij wil geen gewoon huwelijk meer
Het boeit hem niet zolang ts geen consequenties verbindt aan zijn bedrog.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:20 schreef Voetstappen het volgende:
Wss boeit het hem niet eens als de relatie kapot gaat.
Het interesseert hem gewoon niet. Zij interesseert hem niet. Als je nadat het uitkomt nog steeds doorgaat met een affaire, is dat wel de ultieme middelvinger naar iemand toe.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het boeit hem niet zolang ts geen consequenties verbindt aan zijn bedrog.
wat stel je voor?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het boeit hem niet zolang ts geen consequenties verbindt aan zijn bedrog.
ja, leuk. Niet iedereen is zoals jij.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:31 schreef Voetstappen het volgende:
[..]
Het interesseert hem gewoon niet. Zij interesseert hem niet. Als je nadat het uitkomt nog steeds doorgaat met een affaire, is dat wel de ultieme middelvinger naar iemand toe.
Dan moet je niet eens overwegen om een relatie te beëindigen of om ergens aan te werken, dan beëindig je de relatie gewoon. Punt.
Hoeft ook niet. Maar dan laat je wel heel sneu over je heenlopen als je het presteert om bij zo iemand te blijven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, leuk. Niet iedereen is zoals jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |