abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:42:48 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166267519
Politici zijn gewoon mensen die geleerd hebben heel weinig te zeggen met heel veel woorden. Dat komt omdat als men wel wat zegt ze daar verantwoording over af moeten leggen. En dat willen ze niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166320498
Zijn er serieus nog mensen die het spel van de politiek niet snappen dan?
Die proberen gewoon met mooie woorden heel Nederland achter zich te krijgen, mooie campagne verhalen en dergelijke. Maar na elke verkiezing komt er helemaal niets van.
Dat de gemiddelde Nederlander dat niet ziet en toch blijft stemmen en niet snapt dat die idealen er niet komen is zijn/haar eigen probleem.

Maar heeft verder niets te maken met dat de elite lastig praat of iets dergelijks. Iedereen snapt hopelijk wel de boodschap van manipulatie, leugens en bedrog.
pi_166320719
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:15 schreef bianconeri het volgende:
Die proberen gewoon met mooie woorden heel Nederland achter zich te krijgen, mooie campagne verhalen en dergelijke. Maar na elke verkiezing komt er helemaal niets van.
Dat de gemiddelde Nederlander dat niet ziet en toch blijft stemmen en niet snapt dat die idealen er niet komen is zijn/haar eigen probleem.

Maar heeft verder niets te maken met dat de elite lastig praat of iets dergelijks. Iedereen snapt hopelijk wel de boodschap van manipulatie, leugens en bedrog.
Misschien snapt de gemiddelde Nederlander juist wel dat politiek een spelletje van compromissen is.

Als je denkt dat een partij 100% kan gaan uitvoeren van wat ze in hun verkiezingsprogramma opschrijven dan heb je een verkeerd beeld van hoe de democratie in Nederland werkt.
pi_166320834
quote:
Er is snappen en er is snappen. Het probleem is juist, dat iedereen gelooft dat hij het helemaal snapt.

Populisme rond dingen die je zelf gelooft, ervaren mensen niet als populisme maar als een slimme manier van de goede boodschap verbreidden. Maar als je er zelf niet in gelooft, is het wel evident populisme.

Een kenmerk van populisme is het geloof dat je de waarheid kent, samen met een ruime meerderheid van de bevolking of bevolkingsgroep. De overtuiging dat er veel goede redenen zijn om daaraan te twijfelen, is niet populistisch.

Als mensen zich uitleven in manipulatie om hun waarheid te laten zegevieren, is er veel misleidend taalgebruik.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 31-10-2016 09:11:21 ]
The view from nowhere.
pi_166321219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:30 schreef Cockwhale het volgende:
Het gaat om het chronisch achterhouden van informatie, het presenteren van gegevens op een andere wijze dan de werkelijke (misleiding), het toepassen van afleidende manoeuvres om andere onderwerpen buiten zicht te houden, en het eigen belang boven die van de maatschappij te stellen.
Bedrijven doen het ook. Die maken doelbewust zulke ingewikkelde clausules met onbegrijpelijk taalgebruik dat de klant toch maar tekent. Wanneer bedrijven als Apple en Google weer met hun nieuwe voorwaarden komen, zodat de gebruiker weer gebruik mag maken van hun diensten. De meeste nemen het voor waar aan omdat ze de inhoud niet begrijpen en stemmen toe. Daarmee offeren ze ongewild opnieuw weer wat privacy rechten in.
pi_166322755
quote:

Ik denk niet zozeer dat er totaal geen besef is van 'what you see, is not what you get', maar als alle opties hetzelfde leveren wordt het problematisch om een keuze te maken. Technische gezien heb je geen keuze om te kiezen voor eerlijkheid en openheid als er alleen misleiding en verduistering wordt aangeboden. Het lijkt me vrij problematisch dat de politieke en economische wereld op deze benadering gebouwd is. Daarnaast worden we dood gegooid met deze aanpak. Het wordt gezien als normatief, simpelweg een strategie om je zin te krijgen, oftewel -> slim handelen. Wat slim is voor het individu of een selectief collectief, is alsnog een tik voor slachtoffers. Dat laatste is klaarblijkelijk niet erg, want dan moesten zij maar slimmer handelen. Zij hebben er zelf voor gekozen om genaaid te worden, oftewel de visie van de huidige, regerende ideologie.
pi_166323635
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik denk niet zozeer dat er totaal geen besef is van 'what you see, is not what you get', maar als alle opties hetzelfde leveren wordt het problematisch om een keuze te maken. Technische gezien heb je geen keuze om te kiezen voor eerlijkheid en openheid als er alleen misleiding en verduistering wordt aangeboden. Het lijkt me vrij problematisch dat de politieke en economische wereld op deze benadering gebouwd is. Daarnaast worden we dood gegooid met deze aanpak. Het wordt gezien als normatief, simpelweg een strategie om je zin te krijgen, oftewel -> slim handelen. Wat slim is voor het individu of een selectief collectief, is alsnog een tik voor slachtoffers. Dat laatste is klaarblijkelijk niet erg, want dan moesten zij maar slimmer handelen. Zij hebben er zelf voor gekozen om genaaid te worden, oftewel de visie van de huidige, regerende ideologie.
^O^

Het is een valkuil om de manipulatie van anderen slechts te zien als een uitdaging. Dat het de kunst is om je niet te laten inpakken, en jezelf te feliciteren met de gedachte het spelletje te doorzien. Wat weet je, als je begrijpt dat alles wat men beweert onzin is? Het voedt zich op de illusie van mensen dat ze zelf geen beperkingen hebben. Een hele prettige illusie, maar zeer misleidend.
The view from nowhere.
pi_166323808
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

^O^

Het is een valkuil om de manipulatie van anderen slechts te zien als een uitdaging. Dat het de kunst is om je niet te laten inpakken, en jezelf te feliciteren met de gedachte het spelletje te doorzien. Wat weet je, als je begrijpt dat alles wat men beweert onzin is? Het voedt zich op de illusie van mensen dat ze zelf geen beperkingen hebben. Een hele prettige illusie, maar zeer misleidend.
Eigenlijk is de redenering hetzelfde als: ja, de dame in kwestie liep in een kort rokje, dus had ik het recht om haar aan te randen. Ze vroeg erom.

En het aanzien van de 'slimme ondernemer' is niet minder primitief dan 'wie heeft de grootste biceps'. Alleen wordt het eerste gezien als productief en vrij gekozen, het voorbeeld van de beschaafde moderne man/vrouw (maar vooral man). Ethisch gezien is er geen verschil met de "caveman" die leeft volgens het recht van de sterkste en iedereen neerknuppelt wanneer hij daar profijt bij heeft. Fysiek schaden is primitief, financieel en geestelijk (al dan subtiel) is normatief, zolang het maar binnen de wetten van de staat valt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cockwhale op 31-10-2016 12:17:28 ]
pi_166362839
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:49 schreef Mystikvm het volgende:

Misschien snapt de gemiddelde Nederlander juist wel dat politiek een spelletje van compromissen is.

Als je denkt dat een partij 100% kan gaan uitvoeren van wat ze in hun verkiezingsprogramma opschrijven dan heb je een verkeerd beeld van hoe de democratie in Nederland werkt.
Dit betwijfel ik.
Het heeft sowieso geen nut om voor een bepaalde partij te gaan, want als ze toch eenmaal de macht hebben staan ze niet meer voor hun standpunten omdat dat niet mogelijk is.
Of dat nou gaat om een linkse partij of een rechtse partij, of denk aan een christelijke partij die toch drugs/homo-huwelijk of weet ik het wat moet toelaten (buiten dat in de politiek gaan al niet christelijk is).

En ik mag toch hopen dat er begrepen wordt dat je ze niet 100% kunnen uitvoeren.
Alleen altijd dat als schaapjes ergens achteraan...

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:16 schreef Cockwhale het volgende:

Uiteindelijk komt de uitkomst toch weer op hetzelfde uit.
Alleen de weg naar dat punt krijg je in 10 verschillende wegen om maar voor iedereen een weg te kunnen bieden. Het is maar een beetje opkomen voor idealen terwijl je misschien allang weet dat het bij opkomen ervoor blijft.

Dat is politiek. En wel meer dingen werken zo ziek.
  donderdag 3 november 2016 @ 08:49:06 #35
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_166385427
Ik word zo moe van die mensen die de schuld van alle ellende in hun leven bij anderen leggen. Zo ook hier bij politici. Als jij een partijprogramma in handen krijgt dan lees je waar een partij voor staat. daar is helemaal niks manipulatiefs aan verder, dat zijn de belangen die de partij wilt nastreven.

Verder worden er bij elke politieke discussie compromissen gesloten. Het is niet allemaal leugen, en bedrog en moedwillig voor de gek houden. Het zijn dwazen die zo denken. En als je het niet snapt.. bijvoorbeeld toen Rutte zijn excuses ging aanbieden maar dat eigenlijk niet deed.. bemoei je er dan alstjeblieft niet meer mee.

En trouwens, als je er echt mee zit, begin eens bij je lokale politiek. Daar zitten ook gewoon simpele boeren in die meer duidelijk dergelijke machtspelletjes proberen mee te spelen. Daar zit vaak een veel grotere corruptie die op jouw dagelijkse leven meer invloed heeft.
I wonder what it's all about
pi_166386656
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:49 schreef Habbezak het volgende:
Ik word zo moe van die mensen die de schuld van alle ellende in hun leven bij anderen leggen. Zo ook hier bij politici. Als jij een partijprogramma in handen krijgt dan lees je waar een partij voor staat. daar is helemaal niks manipulatiefs aan verder, dat zijn de belangen die de partij wilt nastreven.

Verder worden er bij elke politieke discussie compromissen gesloten. Het is niet allemaal leugen, en bedrog en moedwillig voor de gek houden. Het zijn dwazen die zo denken. En als je het niet snapt.. bijvoorbeeld toen Rutte zijn excuses ging aanbieden maar dat eigenlijk niet deed.. bemoei je er dan alstjeblieft niet meer mee.

En trouwens, als je er echt mee zit, begin eens bij je lokale politiek. Daar zitten ook gewoon simpele boeren in die meer duidelijk dergelijke machtspelletjes proberen mee te spelen. Daar zit vaak een veel grotere corruptie die op jouw dagelijkse leven meer invloed heeft.
Laat kamerleden maar eens discussies voeren op de TV:
- niet feitenvrij,
- niet opdrijvend naar een vooropgezet resultaat,
- in samenspraak met allerlei maatschappelijke groepen,
- geen domme debating (minder competitie, meer cooperatie)
- minder angst zaaien tav andere groepen (rond etniciteit, klassenstrijd of geopolitiek)
- meer gevoel voor hoofd- en bijzaken
- geen dom moralisme,
- minder ontkoppelt (samenhang bestaat)
- en dus meer analyse graag !!!

Open, eerlijk en leerzaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 03-11-2016 12:45:41 ]
The view from nowhere.
pi_166390351
Ideeen die in het machtsdenken een grote rol spelen, maar incorrect en/of destructief zijn:

1. Het idee dat je bestaat, los van je constitutie, omgeving en geschiedenis. Een 'ik' dat bestaat uit niets, het startpunt is van al je keuzes en onkwetsbaar.

2. Het idee dat competitie de bron is van alle ontwikkeling, terwijl alles begint met een cooperatieve omgeving die leren en groei bevordert. Je moet eerst van de grond zien te komen.

3. Het idee dat je waardering oogst door ernaar te streven meer te zijn dan een ander. Het maakt de omgeving onbetrouwbaar en bedreigend, en blokkeert samenwerking.

4. Het streven naar succes, in plaats van het worstelen met een inhoudelijk probleem of idee. Succes is een consequentie.

5. Winner takes all. Wie doet de ondersteunende arbeid en zorg, als je daarmee automatisch in een ondergeschikte positie beland?

6. Het idee dat mensen van nature passief of lui zijn, en dus altijd van buitenaf onder druk gezet moeten worden (stok of wortel).

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 03-11-2016 17:53:49 ]
The view from nowhere.
pi_166415073
Mensen die klagen over de elite. :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_166415458
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:50 schreef laforest het volgende:
Het klagen door de elite. :')
The view from nowhere.
pi_166416776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:38 schreef deelnemer het volgende:
Ideeen die in het machtsdenken een grote rol spelen, maar incorrect en/of destructief zijn:

1. Het idee dat je bestaat, los van je constitutie, omgeving en geschiedenis. Een 'ik' dat bestaat uit niets, het startpunt is van al je keuzes en onkwetsbaar.

2. Het idee dat competitie de bron is van alle ontwikkeling, terwijl alles begint met een cooperatieve omgeving die leren en groei bevordert. Je moet eerst van de grond zien te komen.

3. Het idee dat je waardering oogst door ernaar te streven meer te zijn dan een ander. Het maakt de omgeving onbetrouwbaar en bedreigend, en blokkeert samenwerking.

4. Het streven naar succes, in plaats van het worstelen met een inhoudelijk probleem of idee. Succes is een consequentie.

5. Winner takes all. Wie doet de ondersteunende arbeid en zorg, als je daarmee automatisch in een ondergeschikte positie beland?

6. Het idee dat mensen van nature passief of lui zijn, en dus altijd van buitenaf onder druk gezet moeten worden (stok of wortel).
^O^
pi_166416824
Het verbaast me dat je niet kritisch mag zijn op de politiek, elite (gezamelijk de beslissende en meest invloedrijke partijen) en ideologie in deze maatschappij. Iedereen vreet benadeling en leugens als zoete koek, omdat het "normaal" is.

En iedere keer dat eigen schuld dikke bult verhaal en dat doorgeslagen individualisme. Zijn we zo naļef?

Religieuze mensen worden vaak met een scheef oog aangekeken, maar het is overduidelijk dat praktisch iedereen op geloof teert, zij het in de vorm van ideologie en aangeleerde principes. Wat dat betreft zijn we allen even gek.
  zaterdag 5 november 2016 @ 01:19:10 #42
314096 yarnamc
nitimur in vetitum
pi_166426653
quote:
Naar mijn maatstaven zou deelnemer tot de elite behoren.

Zie ook posting #12 van dit topic.
pi_166851351
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat snap je gelukkig wel. :)
Ik ben het met het gequote eens. Ik vind het echt jammer dat je zo bent.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 23 november 2016 @ 17:05:38 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166851371
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik ben het met het gequote eens. Ik vind het echt jammer dat je zo bent.
Nou, dat doet wel echt pijn.
pi_166851423
quote:
Moderne versie van de duivel als zondebok.
Conscience do cost.
  woensdag 23 november 2016 @ 17:15:47 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166851492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 17:45 schreef Cockwhale het volgende:
Het verbaast me dat je niet kritisch mag zijn op de politiek, elite (gezamelijk de beslissende en meest invloedrijke partijen) en ideologie in deze maatschappij. Iedereen vreet benadeling en leugens als zoete koek, omdat het "normaal" is.
Is dat zo? Volgens mij is vrijwel alles en iedereen kritisch op politici en andere vermeende 'elite'. Dat ze vervolgens met die kritiek niets doen (en een groot gedeelte van de kritiek gebaseerd is op wensdenken) is een ander verhaal. Maar volgens mij is het andersom van wat jij stelt, kritiek leveren op de 'elite' is juist een van de makkelijkste manieren om mensen naar je hand te zetten. Je hoeft het niet eens te onderbouwen.

quote:
Religieuze mensen worden vaak met een scheef oog aangekeken, maar het is overduidelijk dat praktisch iedereen op geloof teert, zij het in de vorm van ideologie en aangeleerde principes. Wat dat betreft zijn we allen even gek.
Religie is ook maar een ideologie uiteindelijk, met (meestal) een bovennatuurlijke dictator als extra toevoeging. Wat mij betreft is er nogal een verschil tussen een geloof en een aanname gebaseerd op iets.
pi_166851637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, dat doet wel echt pijn.
Het is gewoon mijn mening. Ik zie in je reacties altijd wel erg weinig mens in je. Dat vind ik gewoon jammer, want de kunde is er wel. Maar vaak is het niet nodig om iemand vakkundig in de grond te stampen. Wat mijzelf betreft vind ik het niet erg. Ik zit er niet zo mee, maar ik vind het wel iets voor jou om over na te denken om verder te gaan in je leven. Zie het als een welgemeende meelevende tip voor de dagen die nog komen gaan.
Wees niet zo hard. Bij jou straalt de vrieskou er van af (ik was stomverbaasd toen ik las dat je leraar bent, meen ik echt. Ik oordeel niet, maar denk ook eens aan andere mensen). :)

Goed gemeend, zonder kwaad in mijn ziel. O+
  woensdag 23 november 2016 @ 17:29:58 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166851707
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:25 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is gewoon mijn mening. Ik zie in je reacties altijd wel erg weinig mens in je. Dat vind ik gewoon jammer, want de kunde is er wel. Maar vaak is het niet nodig om iemand vakkundig in de grond te stampen. Wat mijzelf betreft vind ik het niet erg. Ik zit er niet zo mee, maar ik vind het wel iets voor jou om over na te denken om verder te gaan in je leven. Zie het als een welgemeende meelevende tip voor de dagen die nog komen gaan.
Wees niet zo hard. Bij jou straalt de vrieskou er van af (ik was stomverbaasd toen ik las dat je leraar bent, meen ik echt. Ik oordeel niet, maar denk ook eens aan andere mensen). :)

Zijn posts zijn juist meestal grappig. Veel meer kun je hier niet verwachten.
pi_166851803
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Veel meer kun je hier niet verwachten.
Bij veel topics is dat ook gerechtvaardigd.
Maar verkijk je niet op diepgaande topics hier waarbij onderwerpen de ziel van een mens raken. Dan ga je om met gevoelens. Daar doel ik op.
Ik ben ook zeer vaak oppervlakkig hier, maar ik herken wel als het om het echie gaat en dan krijg je te maken met zielsvonken. En ik zie dan sommige users hier die daar misbruik van maken en iemand bijna letterlijk de hel in trappen. Dat gaat niet met platte taal, maar met subtiele bewoordingen met veel omhaal. Daar doel ik op.
  woensdag 23 november 2016 @ 18:10:48 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166852435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:25 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Meh, als iemand voor de derde keer dezelfde onzin herhaalt ondanks dat hem al twee keer verteld is dat hij ernaast zit, dan rest er niet veel meer dan vakkundig de grond in stampen.

Ach, en iedereen is ergens goed in. Als je een vis beoordeelt op zijn vermogen om in bomen te klimmen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')