nee hoorquote:Op zondag 6 november 2016 12:44 schreef ATON het volgende:
[..]
Nogmaals, het ging hem over wat jij beweerde. Pure nonsens waar ook jij dit vandaan hebt !!
Dit :
[..]
Verder alles nog in orde ?quote:Op maandag 7 november 2016 09:56 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
nee hoor
bar kochba heeft ie wel bestaan of is dat ook nonsens?
Die afspraak was gemaakt vóór Chr. Ná Chr. geldt geen afspraken meer die voor die tijd zijn gemaakt. Behalve wat Jezus later opnoemde die nog moet gelden.quote:Op zaterdag 5 november 2016 16:12 schreef ATON het volgende:
[..]Die smoes heb ik hier al zien passeren. Dit wil dus zeggen dat alle JG's die geen etnische joden zijn zo wie zo niet in aanmerking komen voor de total make over. Trek zelf hieruit je conclusies.
Je vindt dus dat de joden Jezus niet hebben verraden? En je afleiding slaat nergens op. Het wil dat helemaal niet zeggen.quote:[..]
Je omzeilt hier weer duidelijk m'n vraag. Hieruit kan ik afleiden dat de JG's antisemitisch zijn.
( vergeven kan men enkel aan iemand die schuld heeft )
Altijd eigenwijs. Al heeft hij het nog zo duidelijk foutquote:[..]
Ik hou het op JG's.
Maar de profeet die zich aanmatigt in mijn naam een woord te spreken dat ik hem niet geboden heb te spreken,+ of die in de naam van andere goden spreekt,+ die profeet moet sterven.+ 21 En ingeval gij in uw hart zegt: „Hoe zullen wij weten welk woord Jehovah niet heeft gesproken?”+ — 22 wanneer de profeet in de naam van Jehovah spreekt en het woord geschiedt niet of komt niet uit, dan is dat het woord dat Jehovah niet gesproken heeft. In overmoed heeft de profeet het gesproken.+ Gij moogt niet verschrikt voor hem worden.’+quote:Op maandag 7 november 2016 11:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het mis hebben (wat ze later ook hebben toegegeven) zou ik geen leugen noemen.
amenquote:Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maar de profeet die zich aanmatigt in mijn naam een woord te spreken dat ik hem niet geboden heb te spreken,+ of die in de naam van andere goden spreekt,+ die profeet moet sterven.+ 21 En ingeval gij in uw hart zegt: „Hoe zullen wij weten welk woord Jehovah niet heeft gesproken?”+ — 22 wanneer de profeet in de naam van Jehovah spreekt en het woord geschiedt niet of komt niet uit, dan is dat het woord dat Jehovah niet gesproken heeft. In overmoed heeft de profeet het gesproken.+ Gij moogt niet verschrikt voor hem worden.’+
Bron?quote:Op maandag 7 november 2016 11:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Vóór Chr. ?quote:Op maandag 7 november 2016 11:38 schreef Hexxenbiest het volgende:
Die afspraak was gemaakt vóór Chr. Ná Chr. geldt geen afspraken meer die voor die tijd zijn gemaakt. Behalve wat Jezus later opnoemde die nog moet gelden.
Waren alle Duitsers tijdens WO II allemaal nazi's ? De gelovige joden ( Torah getrouwen ) stond als één man achter Jezus. Het waren een deel van het Sanhedrin wat Jezus verraden heeft, bang om hun plaats te verliezen indien Jezus zou slagen in zijn verzet. Deze corrupte leden van het Sanhedrin waren stromannen van Herodus Antipas en collaboreerden met de Romeinen. En verder weet jij zo te zien bitter weinig over deze geschiedenis, maar zoals je reeds aangaf heb je daar ook geen interesse in. Dan zou je best zover weg blijven betreft deze geschiedenis.quote:Je vindt dus dat de joden Jezus niet hebben verraden? En je afleiding slaat nergens op. Het wil dat helemaal niet zeggen.
Zo duidelijk fout is dit niet. Hier heb ik nu net aangetoond dat jij duidelijk fout zit. Heeft niks met eigenwijs te maken.quote:Altijd eigenwijs. Al heeft hij het nog zo duidelijk fout
Ze hebben toegegeven het mis te hebben. Zoals ook nog steeds zijn veel dingen nog onduidelijk en worden er nog steeds aanpassingen gedaan. Dat is niet vreemd als je bedenkt dat de bijbel vaak verschillend te interpreteren is.quote:Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maar de profeet die zich aanmatigt in mijn naam een woord te spreken dat ik hem niet geboden heb te spreken,+ of die in de naam van andere goden spreekt,+ die profeet moet sterven.+ 21 En ingeval gij in uw hart zegt: „Hoe zullen wij weten welk woord Jehovah niet heeft gesproken?”+ — 22 wanneer de profeet in de naam van Jehovah spreekt en het woord geschiedt niet of komt niet uit, dan is dat het woord dat Jehovah niet gesproken heeft. In overmoed heeft de profeet het gesproken.+ Gij moogt niet verschrikt voor hem worden.’+
(Mijn) Bron is gemeente.quote:
Lees dan goed wat ik schrijf: Behalve wat Jezus later zelf aangaf als geldig, waar ook de 10 geboden bij hoort. Of wist je dit niet?quote:Op maandag 7 november 2016 11:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Vóór Chr. ?![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaring_van_Johannes
Openbaringen 7 : 1 - 8.
De 10 geboden dan ook maar schrappen ? ( wat-een-onzin !!)
Wat heeft JG met Duitse nazi's te maken? JG werd ook gevangen gehouden door de Duitsers. Of wist je dat niet?quote:[..]
Waren alle Duitsers tijdens WO II allemaal nazi's ? De gelovige joden ( Torah getrouwen ) stond als één man achter Jezus. Het waren een deel van het Sanhedrin wat Jezus verraden heeft, bang om hun plaats te verliezen indien Jezus zou slagen in zijn verzet. Deze corrupte leden van het Sanhedrin waren stromannen van Herodus Antipas en collaboreerden met de Romeinen. En verder weet jij zo te zien bitter weinig over deze geschiedenis, maar zoals je reeds aangaf heb je daar ook geen interesse in. Dan zou je best zover weg blijven betreft deze geschiedenis.
Echt, een tik met die pan op je achterhoofd moet je eerst krijgen om te kunnen zien dat Jehovah's Getuigen's geen normake Nederlandse taal is...... Oh wait, jij bent een Belg!quote:[..]
Zo duidelijk fout is dit niet. Hier heb ik nu net aangetoond dat jij duidelijk fout zit. Heeft niks met eigenwijs te maken.
Het punt is dat ze in naam van Jehovah (want ze zijn Getuigen van Jehovah die vanuit het besturende lichaam deze uitspraken hebben gedaan) "een woord gesproken dat niet is geschiedt of uitgekomen"quote:Op maandag 7 november 2016 12:29 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ze hebben toegegeven het mis te hebben. Zoals ook nog steeds zijn veel dingen nog onduidelijk en worden er nog steeds aanpassingen gedaan. Dat is niet vreemd als je bedenkt dat de bijbel vaak verschillend te interpreteren is.
[..]
Dat dacht ik al. De (valse)profetie was voorpagina nieuws in de Wachttoren en is met een oplage van miljoenen in honderden talen uitgegeven.... En het "wat ze later ook hebben toegegeven" (zoals jij zegt) staat in geen enkel van de honderden verschillende tijdschriften, boeken, cd-roms of de website van de jehovah's getuigen? Maar heb jij van iemand uit jouw gemeente van misschien max 100 personen gehoord...Zucht.quote:
Dit gaat over een zaak die te controleren is en daar gaat het meteen mis. Ze hebben het trouwens op zeer veel vlakken mis....met alles eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 11:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
En maar draaien, en maar keren.... Openbaringen heeft Jezus nooit aangegeven en is zowat 100 jaar na Chr. geschreven. Die 144.000 kan je dus op je hoed zetten. En laat me eens zien waar Jezus het heeft over de 10 geboden. En dan nog, welke 10 geboden, gezien er meerdere versies van bestaan, of wist je dat niet ?quote:Op maandag 7 november 2016 12:29 schreef Hexxenbiest het volgende:
Lees dan goed wat ik schrijf: Behalve wat Jezus later zelf aangaf als geldig, waar ook de 10 geboden bij hoort. Of wist je dit niet?
En maar draaien en keren...Mijn vraag was anders wel duidelijk : Waren alle Duitsers nazi ? Hadden alle joden schuld aan Jezus' dood ? Zie je de vergelijking niet ? Ik had het duidelijk niet over de JG's tijdens WO II, of is dat ook al niet duidelijk?quote:Wat heeft JG met Duitse nazi's te maken? JG werd ook gevangen gehouden door de Duitsers. Of wist je dat niet?
En maar draaien en keren.... Het antisemitisme heeft niks, maar dan ook niks met de 12 stammen te maken, maar om het feit dat jouw sekte de joden de schuld heeft aan de veroordeling van Jezus. Dat is een gedachtegoed uit de middeleeuwen meisje en heeft door deze leugen miljoenen onschuldige joden het leven gekost.quote:Wat wel duidelijk is, is dat jij geen benul hebt van wat JG is. Zomaar antisemitisch zeggen op basis van alleen maar één kennis: 144.000, die jij op jouw manier hebt geïnterpreteerd.
En als ze het niet kunnen halen op argumenten, gaan ze op de man spelen. Wat een leuke club.quote:Op maandag 7 november 2016 12:29 schreef Hexxenbiest het volgende:
Oh wait, jij bent een Belg!
Of wist je dat zelf niet?
Zoals je weet worden er alleen geschrevenen besproken, dus het zal wel ergens op papier staan. Dat een randfiguur die het niet zo nauw neemt met de regels, volgens sommige ex extremen, niet weet waar iets opgeschreven staat betekent niet dat het nergens staat.quote:Op maandag 7 november 2016 12:39 schreef Engeltje1997 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. De (valse)profetie was voorpagina nieuws in de Wachttoren en is met een oplage van miljoenen in honderden talen uitgegeven.... En het "wat ze later ook hebben toegegeven" (zoals jij zegt) staat in geen enkel van de honderden verschillende tijdschriften, boeken, cd-roms of de website van de jehovah's getuigen? Maar heb jij van iemand uit jouw gemeente van misschien max 100 personen gehoord...Zucht.
JG is hier niet uniek in. Nergens is JG eigenlijk uniek in. Behalve dat regels voor JG ook regels zijn. Als de regel is : gij zult geen seks hebben vóór het huwelijk, dan is dat ook een regel. M.a.w, je kunt het niet doen zonder verantwoording af te leggen. Bij de christenheid is het een loze regel.quote:Op maandag 7 november 2016 13:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dit gaat over een zaak die te controleren is en daar gaat het meteen mis. Ze hebben het trouwens op zeer veel vlakken mis....met alles eigenlijk.
Ben je niet trots dat je een belg bent?quote:Op maandag 7 november 2016 15:11 schreef ATON het volgende:
[..]
En als ze het niet kunnen halen op argumenten, gaan ze op de man spelen. Wat een leuke club.
Alweer een leugen. Nu moet je ophouden hexxenbiest. Of kwam dit ook ergens uit een geschreven stuk:quote:Op maandag 7 november 2016 15:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Zoals je weet worden er alleen geschreven besproken, dus het zal wel ergens op papier staan.
Ik vindt dat jij moet ophouden over leugens leugens. Jij kan pas spreken over leugen als jij erbij was en het er niet was besproken. Zolang jij nooit naar vergaderingen gaat en zeker niet waar ik ging, kun je jouw leugens voor je houden.quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Engeltje1997 het volgende:
[..]
Alweer een leugen. Nu moet je ophouden hexxenbiest. Of kwam dit ook ergens uit een geschreven stuk:
[ afbeelding ]
De kat in het nauw.quote:Op maandag 7 november 2016 15:57 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik vindt dat jij moet ophouden over leugens leugens. Jij kan pas spreken over leugen als jij erbij was en het er niet was besproken. Zolang jij nooit naar vergaderingen gaat en zeker niet waar ik ging, kun je jouw leugens voor je houden.
Alles is leugens. Te pas en te onpas. Tsk!
Maar geef eens antwoord, Ontken je dat ze in naam van Jehovah een woord of voorspelling hebben gesproken dat niet uit is gekomen?quote:Op maandag 7 november 2016 15:57 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik vindt dat jij moet ophouden over leugens leugens. Jij kan pas spreken over leugen als jij erbij was en het er niet was besproken. Zolang jij nooit naar vergaderingen gaat en zeker niet waar ik ging, kun je jouw leugens voor je houden.
Alles is leugens. Te pas en te onpas. Tsk!
Duidelijk, je bent aan het eind van je verhaal. Nu bent je aan de verwijten toe die natuurlijk weer op niks slaan.quote:Op maandag 7 november 2016 15:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ben je niet trots dat je een belg bent?
En ATON's, het heeft niets te maken met argumenten halen en clubs. Het is gewoon een verklaring.
Op de man spelen ben jij ook bedreven in trouwens. Dus laten we niet weer ketel pot spelletje spelen.
Quote 1 leugen van mij.quote:Op maandag 7 november 2016 16:05 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik wil niets meer horen over leugens. Praat es normaal of anders hoeft het voor mij niet. Ben wel klaar met alle leugens. Van wie dan ook.
Hoezo KANS op opstanding.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:50 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Wat? Whao! Waar baseer je dat op? Dit hoor ik voor het eerst.
Of denk je dat omdat JG niet geloven dat de joden de 144.000 zijn? Maar dat zegt toch niet dat het antisemitisch is? De joden zijn voor ons net als iedere hindoe of neger of alle niet-JG. Kans op opstanding en welkom in de gemeente.
Ik vergelijk je teksten en probeer eerst te checken of wat je zegt waar is of niet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik heb niet eroverheen gelezen. Je begon al met "verkeerde opvattingen" en "niet klopt met de bijbel". De zin om erop in te gaan is al meteen weg. Bovendien luister je nooooooooooiiiiiittttttt! Je vraagt mij alleen zodat jij jouw evangelie kan prediken.
quote:Op maandag 7 november 2016 16:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
En als ik zie dat het niet klopt, dan vertel ik dat hier en probeer ik duidelijk te maken aan de hand van bijbel teksten hoe het wel zou moeten kloppen.
Sjoemie, pleasequote:Op maandag 7 november 2016 16:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo KANS op opstanding.
Geloven is geen gokje wagen en hopen op een kans om in de hemel te komen.
Als je in Jezus gelooft mag je weten dat je gered bent.
[..]
Ik vergelijk je teksten en probeer eerst te checken of wat je zegt waar is of niet.
En als ik zie dat het niet klopt, dan vertel ik dat hier en probeer ik duidelijk te maken aan de hand van bijbel teksten hoe het wel zou moeten kloppen.
Als jij straks kinderen misbruikt je buurman vermoord en gifgas loslaat op een basisschool...Mag jij als je oprecht spijt (berouw) hebt nog steeds in jehova's paradijs komen en leef je voor eeuwig. Dus vanwaar je punt?quote:Op maandag 7 november 2016 17:31 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik denk er opeens aan: dus als jij straks je buurman in elkaar slaat en in de goot duwt en zijn kinderen levenslang chanteert, dan nog kom jij in de hemel want je gelooft in Jezus? Beste geloof ooit.
Dat, en:quote:Op maandag 7 november 2016 11:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
Mij boeit het niet meer sinds ik denk dat de bijbel niet godswoord is. Denk zelfs niet meer dat God bestaat. Ik weet alleen nog wel wat JG geloven en ik heb begrip ervoor, of ik begrijp ze. Ooit was je ook een van hen. En binnenkort zal ik aankondigen eruit te stappen, ik zal klaar ermee zijn en niet halfslachtige manier kiezen door gewoon weg te blijven. Maar ik hoop dat je besef dat je je familie en andere JG vrienden waar je van houdt, een beetje te kijk zet op dit forum. Hoe goedgelovig, gek en stug ze zijn zonder een keer open te staan voor iets anders. Dat ze bij deze sekte horen. Hoor hoe ATON om ze lacht.quote:Op maandag 7 november 2016 16:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maar geef eens antwoord, Ontken je dat ze in naam van Jehovah een woord of voorspelling hebben gesproken dat niet uit is gekomen?
quote:Op maandag 7 november 2016 18:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat, en:
1 JG zijn de enige christenen die geen brood eten en wijn drinken ter gedachtenis aan Jezus, het is er wel, maar ze vinden dat ze er niet aan mogen komen.
2 levensreddende bloedtransfusie wordt door JG als satanisch bloeddrinken beschouwd.
3 JG denken door een vertaalfout dat de vroege christenen ook langs de deuren gingen met het geloof
4 En JG denken dat de 144000 uit de met name genoemde joodse stammen geen joden zijn maar JG.Oke, maar zijn ze daarmee anders dan de katholieken die ook hun dingens "denken" wat niemand anders denkt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle geloven hebben het fout, maar dat js het punt niet, ik wijs hier op de punten die aantoonbaar strijdig zijn met de eigen JG bijbel.quote:Op maandag 7 november 2016 20:12 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Oke, maar zijn ze daarmee anders dan de katholieken die ook hun dingens "denken" wat niemand anders denkt?
Ik heb geen JG vrienden, alleen nog directe familie die JG is. De reden dat ik hier post is om mijn gevoelens van me af te schrijven en om anderen te waarschuwen. Ik noem verder geen namen of persoonlijke details dus zet niemand te kijk. Ik reageer wel eens geagiteerd als anderen de gevolgen downplayen, en mijn familie zal het niet eens zijn met wat ik schrijf maar dat is iets anders. Die gevoelens zijn wederzijds, maar het blijft toch familiequote:Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Mij boeit het niet meer sinds ik denk dat de bijbel niet godswoord is. Denk zelfs niet meer dat God bestaat. Ik weet alleen nog wel wat JG geloven en ik heb begrip ervoor, of ik begrijp ze. Ooit was je ook een van hen. En binnenkort zal ik aankondigen eruit te stappen, ik zal klaar ermee zijn en niet halfslachtige manier kiezen door gewoon weg te blijven. Maar ik hoop dat je besef dat je je familie en andere JG vrienden waar je van houdt, een beetje te kijk zet op dit forum. Hoe goedgelovig, gek en stug ze zijn zonder een keer open te staan voor iets anders. Dat ze bij deze sekte horen. Hoor hoe ATON om ze lacht.
Het gaat ook niet om het persoonlijke (volgens mij zijn we hier allemaal anoniem, op een paar na), maar om de gedachte. Maar ik begrijp je wel. Je bent boos weggegaan; ik ga weg omdat ik niet meer geloof. Degenen die echt geloven zijn er ook gelukkig. Ze hebben liefhebbende geloofsgenoten en een liefhebbende God. Ze blijven dapper langs de deuren gaan ondanks hoon van mensen die niet begrijpen waarom ze een manier van leven kiezen die anders is dan wat in de maatschappij verwacht wordt. Het geeft ze voldoening deze God te dienen. Dát is het geluk in hún leven. We kunnen niet allemaal op dezelfde plek gelukkig zijn. Sommigen die buiten ronddwalen, zouden misschien ook daar eindelijk hun bestemming vinden. Waarom zou je voor ze willen bepalen of zou je ze willen zeggen wat wel of niet goed voor ze is in jóuw optiek?quote:Op maandag 7 november 2016 20:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik heb geen JG vrienden, alleen nog directe familie die JG is. De reden dat ik hier post is om mijn gevoelens van me af te schrijven en om anderen te waarschuwen. Ik noem verder geen namen of persoonlijke details dus zet niemand te kijk. Ik reageer wel eens geagiteerd als anderen de gevolgen downplayen, en mijn familie zal het niet eens zijn met wat ik schrijf maar dat is iets anders. Die gevoelens zijn wederzijds, maar het blijft toch familie
Ik schrijf alleen "de waarheid"....
Je bedoelt hoe je het op een bizarre manier ooit iemand anders hebt horen interpreteren die wel in je straatje past.quote:Op maandag 7 november 2016 16:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo KANS op opstanding.
Geloven is geen gokje wagen en hopen op een kans om in de hemel te komen.
Als je in Jezus gelooft mag je weten dat je gered bent.
[..]
Ik vergelijk je teksten en probeer eerst te checken of wat je zegt waar is of niet.
Het is een hele slechte regel. Staat er niet vaak in de bijbel: Hij nam haar (tot vrouw) en huwde haar?. Dat impliceert dat er eerst geneukt wordt en als het goed is bevallen wordt er gehuwd.quote:Op maandag 7 november 2016 15:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
JG is hier niet uniek in. Nergens is JG eigenlijk uniek in. Behalve dat regels voor JG ook regels zijn. Als de regel is : gij zult geen seks hebben vóór het huwelijk, dan is dat ook een regel. M.a.w, je kunt het niet doen zonder verantwoording af te leggen. Bij de christenheid is het een loze regel.
Als dat jou gelukkig maakt, dan is dat goed voor jou. Wat voor de een wel goed is, hoeft niet voor de ander goed te zijn. Wat maakt goed en wat maakt slecht? Wie bepaalt dat voor de mens?quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het is een hele slechte regel. Staat er niet vaak in de bijbel: Hij nam haar (tot vrouw) en huwde haar?. Dat impliceert dat er eerst geneukt wordt en als het goed is bevallen wordt er gehuwd.
Zo heb ik het ook gedaan. Goed bevallen.....
Zoek uzelf.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:15 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Als dat jou gelukkig maakt, dan is dat goed voor jou. Wat voor de een wel goed is, hoeft niet voor de ander goed te zijn. Wat maakt goed en wat maakt slecht? Wie bepaalt dat voor de mens?
"Wij oordelen niet. God oordeelt rechtvaardig en heeft het tijdstip vastgesteld". (5e kolom)quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Engeltje1997 het volgende:
[..]
Alweer een leugen. Nu moet je ophouden hexxenbiest. Of kwam dit ook ergens uit een geschreven stuk:
[ afbeelding ]
1975 als einde van de wereld is niet glashard beweerd door het wachttorengenootschap zoals de profetie over de mensen die niet meer zouden sterven dat wel was. Er is wel in veel lectuur op aangestuurd (verwachting kweken) dat het wel eens in 1975 zou kunnen gebeuren. Zoals:quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
"Wij oordelen niet. God oordeelt rechtvaardig en heeft het tijdstip vastgesteld". (5e kolom)
Sjongejonge...en dan nòg ontkennen dat JG aan voorspellingen doen?
Komt dat door je ervaringen hier op het forum? (just curious..)quote:Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Mij boeit het niet meer sinds ik denk dat de bijbel niet godswoord is. Denk zelfs niet meer dat God bestaat.
Dat is helemaal geen reden om te lachen, daarvoor is het te triest. Met enkel denken dat de Bijbel niet het woord Gods is vind ik persoonlijk niet voldoende. Deze gedachte moet je eerst kunnen onderbouwen om die eeuwige twijfel te kunnen wegnemen.quote:Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Mij boeit het niet meer sinds ik denk dat de bijbel niet godswoord is. Denk zelfs niet meer dat God bestaat. Ik weet alleen nog wel wat JG geloven en ik heb begrip ervoor, of ik begrijp ze. Ooit was je ook een van hen. En binnenkort zal ik aankondigen eruit te stappen, ik zal klaar ermee zijn en niet halfslachtige manier kiezen door gewoon weg te blijven. Maar ik hoop dat je besef dat je je familie en andere JG vrienden waar je van houdt, een beetje te kijk zet op dit forum. Hoe goedgelovig, gek en stug ze zijn zonder een keer open te staan voor iets anders. Dat ze bij deze sekte horen. Hoor hoe ATON om ze lacht.
Dan is de vraag wat je geloofd, want als je in Jezus geloofd ga je niet zomaar je buurman in elkaar slaan.quote:Op maandag 7 november 2016 17:31 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Sjoemie, please
Edit:
Ik denk er opeens aan: dus als jij straks je buurman in elkaar slaat en in de goot duwt en zijn kinderen levenslang chanteert, dan nog kom jij in de hemel want je gelooft in Jezus? Beste geloof ooit.
Ik doe dat niet uit liefde voor m'n medemens en heb daar geen denkbeeldig vriendje voor nodig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
Door het geloof in Jezus wil je namelijk ook graag aan de wet houden uit liefde voor God, is dus bijna een soort automatisme.
Mahahaha dat jij je eigen quote nog serieus neemt.quote:Op maandag 7 november 2016 08:58 schreef ATON het volgende:
En hij werd daar niet voor gearresteerd door de tempelwacht ? Hoe verklaar je dat ?
Zal ik je een handje helpen ? :
Jij weet ook wel dat dit helemaal niet bekend is.quote:Op maandag 7 november 2016 09:42 schreef hoatzin het volgende:
Nee, geen Jehovah, dat is foutief en dat weet je best. Staat gewoon niet in de bijbel.
Moet ik ergens dan duidelijk van afwijken?quote:Geef mij eens een voorbeeld van iets waar jij duidelijk van mening afwijkt?
Ah als ik jou eigen gevolg van domme verhalen erbij haal dan kun je alleen maar je als een gek gedragen. Typisch. Maar als wij gewoon achter dezelfde standpunten staan als de organisatie dan is het ineens sektarisch.quote:Mekker mekker mekker. Alle anderen zijn dom en alleen jij niet.
Sinds wanneer was dat een profetie?quote:Op maandag 7 november 2016 09:46 schreef Engeltje1997 het volgende:
Een valse profetie is ook een leugen toch?
De waarheid?quote:Op maandag 7 november 2016 20:47 schreef falling_away het volgende:
Ik schrijf alleen "de waarheid"....
Jazeker. Hahahaquote:Op woensdag 9 november 2016 08:27 schreef bianconeri het volgende:
Mahahaha dat jij je eigen quote nog serieus neemt.
Jezus actie was om het Romeinse geld omver te werpen? Hahaha
Gelukkig zie je het wel als een voorspelling. En wist je dat wikipedia over een profetie zegt dat dit een "Voorspellende uitspraak is over gebeurtenissen in de toekomst."? Als een voorspelling niet uitkomt noemen we dat in de volksmond gewoon een leugen. Nou ja.... In ieder geval niet "de waarheid".quote:Op woensdag 9 november 2016 08:27 schreef bianconeri het volgende:
Sinds wanneer was dat een profetie?
Het was niet eens een leugen want de Bijbel zegt duidelijk dat dat geslacht niet voorbij zou gaan.
Ze pasten het alleen niet helemaal goed toe omdat ze niet de gehele lijnen van die voorspelling zagen.
Begrijpend lezen is lastig he.quote:Op woensdag 9 november 2016 08:46 schreef Engeltje1997 het volgende:
Gelukkig zie je het wel als een voorspelling. En wist je dat wikipedia over een profetie zegt dat dit een "Voorspellende uitspraak is over gebeurtenissen in de toekomst."? Als een voorspelling niet uitkomt noemen we dat in de volksmond gewoon een leugen. Nou ja.... In ieder geval niet "de waarheid".
Waarom beweer jij dan dat het "gewoon in de bijbel staat"?quote:Op woensdag 9 november 2016 08:27 schreef bianconeri het volgende:
Jij weet ook wel dat dit helemaal niet bekend is.
Ik weet genoeg...quote:[..]
Moet ik ergens dan duidelijk van afwijken?
Ik zeg toch dat je je juist ergens bij aansluit waar je mee eens bent? Dat ben je niet omdat je die organisatie wilt volgen maar omdat je daar zelf van overtuigd bent.
Ja, want als het besturend orgaan ineens van koers verandert dan veranderen wij kritiekloosquote:[..]
Ah als ik jou eigen gevolg van domme verhalen erbij haal dan kun je alleen maar je als een gek gedragen. Typisch. Maar als wij gewoon achter dezelfde standpunten staan als de organisatie dan is het ineens sektarisch.
betrapt? Door wie, door jou? Hahahaha nou moet IK eens lachen...quote:De waarheid?
Vandaar dat je al zo vaak op leugens betrapt bent. Goed bezig hoor.
Zeg dat wel.quote:
Nou moe, zo kan ik het ook, iets voorspellen wat al enkele eeuwen voordien gebeurd is.quote:Dat uit de Bijbel was een voorspelling.
Alle oude beesten uit de zee ten spijt MOET het nieuwe beest natuurlijk wel Donald Trump zijn he?quote:Op woensdag 9 november 2016 09:48 schreef ATON het volgende:
Nou moe, zo kan ik het ook, iets voorspellen wat al enkele eeuwen voordien gebeurd is.
Armageddon !quote:Op woensdag 9 november 2016 09:56 schreef hoatzin het volgende:
Alle oude beesten uit de zee ten spijt MOET het nieuwe beest natuurlijk wel Donald Trump zijn he?
De organisatie (o.a. het besturendlichaam) heeft een profetie uit de Bijbel verkeerd begrepen en deed hierdoor een verkeerde voorspelling in de Wachttoren. Triest genoeg komen de "die zeiden alleen maar wat" artikelen in de JG lectuur regelmatig voor evenals verkeerde voorspellingen. Niets nieuws.quote:Op woensdag 9 november 2016 08:58 schreef bianconeri het volgende:
Dat uit de Bijbel was een voorspelling.
Niet dat van de organisatie, die zeiden alleen maar wat over die voorspelling. Niets nieuws.
Nee, ik ben niet boos weggegaan, ik ben net als jou weg gegaan omdat ik niet meer geloofde in de bijbel. Het had niet eens met de JG doctrines te maken. Ik werd enorm teleurgesteld in de reactie van sommige familieleden, dat had ik toch niet verwacht.quote:Op dinsdag 8 november 2016 04:44 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het persoonlijke (volgens mij zijn we hier allemaal anoniem, op een paar na), maar om de gedachte. Maar ik begrijp je wel. Je bent boos weggegaan; ik ga weg omdat ik niet meer geloof.
Ik bepaal niks voor niemand.. ik laat alleen zien dat er een flinke keerzijde aan die medaille hangt.. en die keerzijde wordt steeds smeriger.quote:Waarom zou je voor ze willen bepalen of zou je ze willen zeggen wat wel of niet goed voor ze is in jóuw optiek?
maar er moet toch wel een reden zijn waarom men niet meer in God/ de bijbel geloofd?quote:Op donderdag 10 november 2016 14:14 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet boos weggegaan, ik ben net als jou weg gegaan omdat ik niet meer geloofde in de bijbel. Het had niet eens met de JG doctrines te maken. Ik werd enorm teleurgesteld in de reactie van sommige familieleden, dat had ik toch niet verwacht.
En ik kan er niet tegen als dan hier zaken gedownplayd of zelfs ontkend worden, dan kan ik boos worden ja.
[..]
Ik bepaal niks voor niemand.. ik laat alleen zien dat er een flinke keerzijde aan die medaille hangt.. en die keerzijde wordt steeds smeriger.
Hm...inderdaad. Ik vond al dat mijn moeder nogal mysterieus apocalyptisch deed!quote:Op woensdag 9 november 2016 09:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Alle oude beesten uit de zee ten spijt MOET het nieuwe beest natuurlijk wel Donald Trump zijn he?
Ik kan hier wel antwoord op geven, maar anderen hebben je de redenen wel vaker proberen uit te leggen. Het probleem is dat jij in deze circel vast zit:quote:Op vrijdag 11 november 2016 12:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar er moet toch wel een reden zijn waarom men niet meer in God/ de bijbel geloofd?
kan toch niet zomaar zijn dat je niet meer geloofd.
Vaak is men of teleurgesteld in de "kerk" of de mensen die een gemeente leiden.
bijvoorbeeld de passie voor God straald er niet (meer) vanaf.
En de regels etc die gehanteerd worden staat men niet aan, of het strookt niet met wat men leest in de bijbel. Dus gemeente doet zus en zo etc, maar bijbel zegt dit en dat.
Of men denkt niet goed genoeg te leven om in de hemel te komen etc.
En ondertussen sluit jij je ogen voor alle bewijzen voor de Bijbel.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:26 schreef falling_away het volgende:
Ik kan hier wel antwoord op geven, maar anderen hebben je de redenen wel vaker proberen uit te leggen. Het probleem is dat jij in deze circel vast zit:
Ach ja, mensen staan natuurlijk vrij om dingen te denken hoor. En de Bijbel geeft natuurlijk bepaalde voorspellingen en je mag zelf dingen plakken aan gebeurtenissen in deze wereld. Waaronder dat met Trump.quote:Op vrijdag 11 november 2016 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
Hm...inderdaad. Ik vond al dat mijn moeder nogal mysterieus apocalyptisch deed!
Was ze ook met 9/11 trouwens. Het vallen van de 2 broers.
Nogmaals, over welke bewijzen heb je het ?quote:Op zaterdag 12 november 2016 08:51 schreef bianconeri het volgende:
En ondertussen sluit jij je ogen voor alle bewijzen voor de Bijbel.
Slecht geslapen ?quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:22 schreef Haushofer het volgende:
Echt, waarom vraag je daar nou nog naar?Zodat jij er weer een hautain weerwoord mag spuien en Bianconeri met nog meer verbale gehersenspoelde diarree komt?
Je kunt ook de intocht van Sinterklaas gaan kijken.
Wil hier wel op antwoorden hoor. Bianconeri is voor mij een uitstekend aangever van misvattingen uit de bijbel. Dit zou je zelf zijn opgevallen door de wijze waarop ik zijn naïeve en bekrompen inhoud van zijn post invul en de lezer tot nadenken stemt, als je wat meer aandacht zou hebben op de inhoud en minder op de verpakking. Jouw beoordeling zegt meer over jezelf .quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:54 schreef Haushofer het volgende:
Nee, ik vraag me serieus af wat jij uit dat soort discussies haalt. Je bent niet zo dom om er iets nuttigs van te verwachten, dus of je bent een fanaticus, of je hebt mensen als Bianconeri nodig om je beter te voelen.
Maar je hoeft er geen antwoord op te geven, natuurlijk.
Oceania has always been at war with Eastasia!quote:Op woensdag 9 november 2016 09:40 schreef hoatzin het volgende:
Ja, want als het besturend orgaan ineens van koers verandert dan veranderen wij kritiekloos
mee.Verder ontkennen wij daarna in alle toonaarden dat we eerder iets totaal anders dachten...
Ja ik ben ook wel benieuwd welke bewijzen je bedoelt..quote:Op zaterdag 12 november 2016 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En ondertussen sluit jij je ogen voor alle bewijzen voor de Bijbel.
[..]
Leg dat maar eens aan Jehovah Getuigen uit.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Het is bewezen dat JG valse profeten zijn.
Nou nee hoor die spoort totaal niet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Dat die Bianconeri hier zo serieus genomen wordtNaast de evolutietheorie ontkent hij zelfs dat evolutie als proces plaatsvindt! Terwijl we dit dagelijks waarnemen. En dat durft dan anderen te beschuldigen van het sluiten van de ogen voor bewijzen.
Wauw....quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:14 schreef falling_away het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd welke bewijzen je bedoelt..
Als je het hebt over voorspellingen die gedaan zijn in de bijbel, die ook later in de bijbel zijn uitgekomen: Zie het plaatje met de cirkelredenatie hierboven
Als je het hebt over voorspellingen in de bijbel waarvan je denkt dat die nu uitkomen: Die voorspellingen zijn nog vager beschreven dan die van Nostradamus. Die kun je dus op vrijwel alle tijdperken projecteren als je wil.
welke bewijzen heb je het over?
Ik ontken niet dat er een vorm van evolutie voorkomt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Dat die Bianconeri hier zo serieus genomen wordtNaast de evolutietheorie ontkent hij zelfs dat evolutie als proces plaatsvindt! Terwijl we dit dagelijks waarnemen. En dat durft dan anderen te beschuldigen van het sluiten van de ogen voor bewijzen.
Ahum?quote:Op zondag 13 november 2016 13:11 schreef Panterjong het volgende:
Nou nee hoor die spoort totaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |