abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:07:08 #1
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166220526
Sorry Hexx, we gaan nog even door met alles over/met Jehovah's Getuigen.

Game on!
pi_166220612
Why?! Why?! :'(
pi_166220802
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:09 schreef Hexxenbiest het volgende:
Why?! Why?! :'(
Dat moet je aan onze lieve Heer vragen. Hij schiep Jehova getuigen en Hij schiep Fokkers! :)
pi_166220829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat moet je aan onze lieve Heer vragen. Hij schiep Jehova getuigen en Hij schiep Fokkers! :)
Maar hij schiep niet dat hoatzin een nieuwe deel opent. Dat is hoatz eigen vrije wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2016 16:19:43 ]
  woensdag 26 oktober 2016 @ 17:29:59 #5
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166222262
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Maar hij schiep niet dat hoatzin een nieuwe deel opent. Dat is hoatz eigen vrije wil.
Is het dat Hexx...is het dat?

Je hoeft natuurlijk niet meer te reageren als je er klaar mee bent.

Lukt je toch niet... :P
pi_166223058
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:53 schreef Hexxenbiest het volgende:

Dat zei ik idd letterlijk, maar jij had het over het (ver)oordelen aan God overlaten. Dus dan bedoel je het Godse oordeel, aangezien God op aarde niet oordeelt en dat aan de ouderlingen overlaat. Die als rechter oordelen overeenkomstig het JG geloof. Niet naar wat jij gelooft, aangezien deze mensen JG zijn.

Zoals verwacht een hoop bla bla en gedraai dus..

quote:
Doe maar nog meer lectuur en videootjes. Dat is jouw kant en ik heb mijn kant.

Vervelend als blijkt dat je liefdevolle religie toch niet zo liefdevol is als je dacht he?
Jouw kant doet er niet toe, wat er echt toe doet is wat je religie je opdraagt en adviseert. Anders ben je zelf net zoals de religies die je verafschuwt: Niet luisteren zonder consequenties, zelf de regels maar invullen. Alleen de dingen eruit pikken die je fijn vindt.

Het is trouwens niet 'mijn' kant, het komt direct van de JG website!!

quote:
Er bestaan geen ex-JG die niet uitgesloten zijn.
Natuurlijk wel..

quote:
En ik veroordeel je niet dat je contact hou met je familie. Ik wijs je er alleen op wat jouw probleem eigenlijk is. Namelijk dat jij eruit zit en je familie niet en dat zij, overeenkomstig hun geloof, misschien niet veel contact met jou willen en dat jij daarom pissig bent op het JG geloof. Maar i.p.v. je videootjes en linkjes met hen te delen, spui jij liever hier je gal. Maar als het je ietsje oplucht, ga dan vooral je gang. Ik begrijp je frustraties.

Nee ik heb wel meer problemen dan alleen het geen contact meer hebben met mijn familie. Ik ben in feite 'wakker geworden' en zie nu alle misstanden van de JG's en die gaan verder dan de uitsluitingsregeling.

quote:
Denk dat mensen wel zelf kunnen beslissen.

Yep en dat kunnen ze op basis van wat ze op internet vinden.. oa. dit forum :)
Alpha kenny one
  woensdag 26 oktober 2016 @ 18:26:55 #7
452293 Bwoek
Fietsen lopen als een trein
pi_166223327
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 08:23 schreef Hexxenbiest het volgende:
Het was niet dat ik er niet van overtuigd was. Dacht gewoon niet veel over religie na en als ik er aan dacht dan was het Jehovah.
He? Dus je was altijd al overtuigd en altijd al Jehova's Getuige?

quote:
Ja, toen gebeurde er iets, ik zag namelijk dat moslims huichelachtig zijn, 5 keren per dag bidden en tussen het bidden door doen ze alles wat in Allah's ogen niet worden goedgekeurd.
Want je was moslim?

quote:
Dus ging ik nadenken over religie en zag dat JG zich gedroegen naar hun leerstellingen. Toen begon ik de bijbel te bestuderen en geloofde. En liet me dopen.
Je zag dat ze zich gedroegen naar hun leerstellingen en toen ging je de bijbel bestuderen? Hoe wist je dat van tevoren dan?

Ik vind het een heel warrig verhaal. Ik snap ook niet wat andermans gedrag te maken heeft met waarheid, iets is waar of het is niet waar, ongeacht of iemand zich er wel of niet naar gedraagt.
Gedrag is persoonlijk en ik weet zeker dat als je die dingen over JG's en kindermisbruik leest dat je dat ook geen voorbeeldig gedrag vindt in overeenkomst met leerstellingen. Dat ontkracht ook meteen je beweegreden om erbij te gaan.

Het is een hele vreemde manier om iets te toetsen in ieder geval. Andermans gedrag maakt iets niet waar of onwaar.
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
pi_166224718
Voorbeeldje van hoe hypocriet ze zijn... Toen het misbruikschandaal van de RKK boven water kwam moest je de JG's eens horen. Ze wijzen altijd al naar die kerk als het ultieme voorbeeld van 'valse religie' en dit paste natuurlijk perfect in hun straatje.

Zelfs waren de JG's natuurlijk heel anders:

quote:
Uiteraard moeten we niet al te tolerant zijn. Er wordt bijvoorbeeld verschrikkelijke schade aangericht wanneer religieuze instanties tolereren dat priesters herhaaldelijk jongens en meisjes misbruiken. „Het kerkbestuur beschouwde [het gebeurde met] de kinderen als incidentele zonden”, merkte een verslaggever in Ierland op, „en de schuldige priester werd gewoon overgeplaatst.”
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2001525

terwijl de JG's zelf nog niet eens overgaan tot overplaatsing van ouderlingen die kinderen hebben misbruikt.. die mogen gewoon les blijven geven in de bestaande gemeente!

Op steeds meer plekken wordt de JG beerput opengetrokken
Alpha kenny one
pi_166224906
Ik heb de laatste 2 delen gelezen en werd er haast ziek van.
Ik heb oprecht medelijden met de JG die hier zo fel hun geloof verdedigen zonder verder te kijken. Ik herken de oogkleppen en de cliché antwoorden. Ik herken hun 'wapens'. Bah.
Nee jullie mogen net niets onderzoeken! Jullie mogen geen kerk binnen gaan of een boek van Darwin ofzo lezen. Muziek, films,..Alles wordt bepaald voor jullie. Zelf denken hoort er niet meer bij.
En ja jullie ouderlingen houden commités waarbij ze alle onzin halen en dreigen en stalken om maar iemand die enigszins ietsje buiten de lijnen kleurt uit te sluiten. En ze zullen steeds ernstige zaken binnen de muren houden want owee als de buitenwereld het zou weten. En ook al mag je als naaste familie wel contact houden: het wordt zo gedraaid dat het wel enkel het hoogst nodige contact is. Liefst niet te gezellig. Als je helemaal contact weigerd als gelovige dan is dat natuurlijk alleen maar goed.
Dan heb ik het nog niet eens over het leed wat dit veroorzaakt bij de ex-JG's. Of de kleine kinderen die geen keuze hebben en schaamteloos gehersenspoeld worden.

Ik weet zelfs niet of ik wel verder wil lezen hier.
Ik hoop dat jullie ooit wakker worden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_166227590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:35 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb oprecht medelijden met de JG die hier zo fel hun geloof verdedigen zonder verder te kijken. Ik herken de oogkleppen en de cliché antwoorden. Ik herken hun 'wapens'. Bah.
Nee jullie mogen net niets onderzoeken! Jullie mogen geen kerk binnen gaan of een boek van Darwin ofzo lezen. Muziek, films,..Alles wordt bepaald voor jullie. Zelf denken hoort er niet meer bij.
En ja jullie ouderlingen houden commités waarbij ze alle onzin halen en dreigen en stalken om maar iemand die enigszins ietsje buiten de lijnen kleurt uit te sluiten. En ze zullen steeds ernstige zaken binnen de muren houden want owee als de buitenwereld het zou weten. En ook al mag je als naaste familie wel contact houden: het wordt zo gedraaid dat het wel enkel het hoogst nodige contact is. Liefst niet te gezellig. Als je helemaal contact weigerd als gelovige dan is dat natuurlijk alleen maar goed.
Dan heb ik het nog niet eens over het leed wat dit veroorzaakt bij de ex-JG's. Of de kleine kinderen die geen keuze hebben en schaamteloos gehersenspoeld worden.

Ben je zelf ook opgegroeid als JG? Of heb je familie die JG is ?
Alpha kenny one
pi_166228560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 17:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Lukt je toch niet... :P
Watch me!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 22:34:09 #12
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166231013
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:23 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Watch me!
Gotcha! :D
pi_166231092
Enough SC :P
OT aub.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_166235436
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:36 schreef falling_away het volgende:

Ik post de video.. je hebt de video gezien. Ouders die de telefoon nog niet opnemen als hun dochter belt.. Maar het komt niet aan. Je kunt het zelf niet accepteren dus de kortsluiting in je hoofd weerhoudt je ervan de waarheid te erkennen.
Nee jij komt gewoon met leugens over die video.
Je doet overkomen alsof kinderen uit huis gezet moeten worden.
Dat is gewoon onzin. Die video gaat niet meer over gwn een 'kind'.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:54 schreef falling_away het volgende:

Is het zo slecht dan in andere religies waar er geen gerechtelijk comite wordt gevormd bij misstanden? Volgens mij heb je een redelijk zwart/wit beeld gekregen omtrent religies tijdens je JG loopbaan.

Zoals ik al eerder zei: Als iemand echt bewust constant dingen wil doen die tegen een religie in gaan zal zo'n persoon vanzelf afdwalen en wegblijven. Dan hoef je hem niet bij twee fouten uit te sluiten en hem af te snijden van de enige contacten die hij over heeft.
Maar als iemand in de maatschappij misdaden doet dan moet zo'n persoon wel uit een dorp/stad verbannen worden.
Maar nee als het bij JG gedaan wordt dan is het ineens slecht.

Whoppa dubbele standaard omdat meneer een haat bril op heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:08 schreef hoatzin het volgende:

Ziek.... ;(

Vreemd ook dat je JG hier vergelijkt met een (foute) seksuele geaardheid.
Nee niets ziek....
In de maatschappij gebeurt het constant dat mensen om misdaden of slechte invloeden ergens uit verbannen worden. Tot aan een zieke vervolging aan toe.
Maar als wij als JG iemand uit de gemeenschap halen vanwege slechte daden dan is het ineens afgrijselijk? Nog iemand met een dubbele standaard....

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:57 schreef Panterjong het volgende:

Het reinigen van de tempel impliceert dat Jezus gesteund moet zijn geweest door een groep mensen die geweld niet schuwden. Niet alleen zijn groep volgelingen bestaande uit sicarieers en zeloten maar ook de mensenmassa die hem eerder daarvoor als koning hadden binnen gehaald. Zonder deze lieden had Jezus direct al gevangen genomen zijn door de Romeinen. Maar dit gebeurde pas later in een onbewaakt moment. Dit heeft alles met de overname te maken. Zijn afkomst, De geboorte, de intocht, de inname, het koningsgewaad, de zalving tot koning, de kruisiging als koning enz. Het heeft alles met het koningsschap te maken.

Wat je verder stelt is jouw interpretatie. Niet iets dat in de bijbel staat.
Ik denk dat je zelf eens je oogkleppen af moet doen en moet gaan leden in plaats van gehersenspoeld door het leven te gaan door wat je vanuit de traditie opgedrongen is.

Wat mij betreft is het evangelie niet veel meer dan Markus. Mattheus en Lucas zijn aardige boeken en duidelijk geschreven voor de groep aan wie het evangelie oorspronkelijk gericht was. Verder wordt de christologie er verder in uitgewerkt. Dat is allemaal aangenaam. Maar hierdoor is de afstand tussen de persoon Jezus zoals die hier ooit rond gelopen heeft en zoals die op schrift is gekomen wel groter geworden. En de schrijvers ervan zijn natuurlijk wel plagiators. Voor Johannes geldt dat het niets meer van doen heeft met de historische persoon Jezus.
Wauw en dan durf je te zeggen dat ik met eigen interpretatie kijk?
Terwijl jij zegt dat Jezus de tempel met een hele bende overvalt?
Wat helemaal nergens genoemd wordt, of zelfs maar naar gehint wordt....

En dan kom je ook nog aanzetten met dat het evangelie voor jou alleen maar Markus is. Nou dan hoef je al helemaal niet aankomen te zetten bij een gesprek over de Bijbel.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 08:32:48 #15
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166235469
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:29 schreef bianconeri het volgende:

Wat bijvoorbeeld ook geldt voor de naam Jehovah. Ik noem maar wat hoor....
pi_166235531
quote:

En jij durft JG te beschuldigen van oogkleppen?
Als ik jouw verhaal lees heb jij aardig dikke oogkleppen op....

1. Wij worden heel erg aangemoedigd alles te onderzoeken. OOK de evolutie en alles, want anders kun je niet stevig in je schoenen staan voor je geloof. Niet in de prediking en dergelijke.

2. Muziek en amusement voor ons bepaald? Absoluut niet. Nergens iets van een lijstje.

3. Iemand die buiten de lijntjes dreigt te lopen dreigen? Hahaha die is te hilarisch.
Wat is dat voor onzin?

4. Ernstige zaken binnen de muren? Wat niet naar buiten hoeft te komen komt niet naar buiten nee. Maar meeste is wel gwn bekend hoor.

5. Nee goh, de uitsluiting is Bijbels. Beetje raar als de organisatie zegt dat je gewoon gezellige omgang mag hebben met alle uitgesloten personen......

6. Kinderen gehersenspoeld? Och ja er worden ook zulke erge dingen verteld.... Nee gewoon verhalen over liefde uit de Bijbel.
En vanaf tienerjaren kunnen ze gewoon eigen keus maken. (jonger ofc niet want kunt niet zo alleen blijven).
pi_166235763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat bijvoorbeeld ook geldt voor de naam Jehovah. Ik noem maar wat hoor....
Of dat de 144000 joods zijn, of dat een avondmaal is om op te eten, of dat bloedtransfusie geen bloed nuttigen is, of dat de vroege christenen niet langs de deuren gingen. *O*
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_166236004
quote:
Pure logica, maar dat is jou vreemd.

quote:
En dan kom je ook nog aanzetten met dat het evangelie voor jou alleen maar Markus is. Nou dan hoef je al helemaal niet aankomen te zetten bij een gesprek over de Bijbel.
Algemeen geweten dat de later geschreven evangelies hiervan zijn afgeschreven en aangedikt. En jij beweerd iets van de bijbel af te weten ? _O-
  donderdag 27 oktober 2016 @ 09:26:37 #19
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166236120
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En jij durft JG te beschuldigen van oogkleppen?
Als ik jouw verhaal lees heb jij aardig dikke oogkleppen op....

1. Wij worden heel erg aangemoedigd alles te onderzoeken. OOK de evolutie en alles, want anders kun je niet stevig in je schoenen staan voor je geloof. Niet in de prediking en dergelijke.

2. Muziek en amusement voor ons bepaald? Absoluut niet. Nergens iets van een lijstje.

3. Iemand die buiten de lijntjes dreigt te lopen dreigen? Hahaha die is te hilarisch.
Wat is dat voor onzin?

4. Ernstige zaken binnen de muren? Wat niet naar buiten hoeft te komen komt niet naar buiten nee. Maar meeste is wel gwn bekend hoor.

5. Nee goh, de uitsluiting is Bijbels. Beetje raar als de organisatie zegt dat je gewoon gezellige omgang mag hebben met alle uitgesloten personen......

6. Kinderen gehersenspoeld? Och ja er worden ook zulke erge dingen verteld.... Nee gewoon verhalen over liefde uit de Bijbel.
En vanaf tienerjaren kunnen ze gewoon eigen keus maken. (jonger ofc niet want kunt niet zo alleen blijven).
Jouw reactie is 100% hetgeen Lenny77 (en vele anderen hier op het forum) kots- en kotsmisselijk van wordt. Liegen, ontkennen, wegdraaien en natuurlijk het selectief reageren, het komt allemaal naar voren in jouw reactie hier. :r
pi_166236580
quote:

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen, mocht je die willen delen. Lijkt me een stuk interessanter dan dat rancuneuze gedraai en geherhaal van Bianconeri.

Wil ook graag kwijt dat ik met interesse de bijdragen van Hexxenbiest lees. :)
pi_166236726
quote:

[..]

Nee jij komt gewoon met leugens over die video.
Je doet overkomen alsof kinderen uit huis gezet moeten worden.
Dat is gewoon onzin. Die video gaat niet meer over gwn een 'kind'.

Hier hebben we het echt te vaak over gehad.. laatste keer dan.. Een kind dat er nog niet uit ziet als 18 wordt uit huis getrapt.. maar wat eigenlijk nog erger is, haar ouders spreken niet meer met haar en nemen zelfs de telefoon niet op als ze belt.

Maar goed, in jouw hoofd is dat normaal.. blij dat ik uit die vreselijke sekte ben zeg.

Maar zelfs toen ik nog JG was had ik het altijd moeilijk met deze extreme vorm van verbanning.

quote:
Maar als iemand in de maatschappij misdaden doet dan moet zo'n persoon wel uit een dorp/stad verbannen worden.
Maar nee als het bij JG gedaan wordt dan is het ineens slecht.

Whoppa dubbele standaard omdat meneer een haat bril op heeft.

Deden de JG's de ergste criminelen maar verbannen!! maar vanwege de 2-getuigen regel blijven de ergste criminelen, de pedofielen, lekker in de gemeente en geven ze zelfs lezingen op het podium :r :r

Degenen die wel uitgesloten worden zijn de tieners die zich bijv. als 13 jarige hebben laten dopen, maar die er later achter komen dat ze toch geen JG meer willen zijn en een "werelds" vriendje krijgen..

Nou, wat een mooie regeling van Jehovah, beschermt de gemeente echt tegen zo'n vreselijke tiener, hoe durft ze wel!

Nogmaals, het is NIET normaal dat ouders alle contact met hun kind verbreken vanwege deze "misdaad"

quote:
Nee niets ziek....
In de maatschappij gebeurt het constant dat mensen om misdaden of slechte invloeden ergens uit verbannen worden. Tot aan een zieke vervolging aan toe.
Maar als wij als JG iemand uit de gemeenschap halen vanwege slechte daden dan is het ineens afgrijselijk? Nog iemand met een dubbele standaard....

Je kunt de misdaden waarvoor een crimineel naar de gevangenis moet niet vergelijken met de daden waarvoor je uitgesloten wordt (kerstmis vieren, roken, sex voor het huwelijk etc.).. die vergelijking gaat totaal mank

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 27-10-2016 10:23:52 ]
Alpha kenny one
pi_166237707
Een uitgelekte trainingsvideo voor ouderlingen laat zien hoe een uitsluiting eraan toe gaat..
In de video bekent een jongen dat hij seks heeft gehad met een meisje die daardoor zwanger is geraakt. Hij heeft overduidelijk spijt en vanaf minuut 29:00 smeekt de jongen om niet uigesloten te worden.

Toch wordt hij uitgesloten omdat hij blijkbaar niet genoeg heeft laten zien dat hij echt berouw heeft? (vanaf 37:00 ongeveer)

Het is maar een hypothetische situatie, maar die komt vaak in de praktijk voor. De arme jongen heeft nu dus niet alleen te maken met een enorm schuldgevoel en de verantwoordelijkheid van een nog ongeboren kind, maar nu kan hij ook nog alle hulp van zijn ouders en beste vrienden vergeten, juist nu hij het zo hard nodig heeft.

Oh wat liefdevol van Jehovah deze regeling!

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 27-10-2016 11:28:54 ]
Alpha kenny one
pi_166238426
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wil ook graag kwijt dat ik met interesse de bijdragen van Hexxenbiest lees. :)
Benieuwd zeker of ik uiteindelijk uitgesloten word :P
pi_166238730
Jehovah's Getuigen een vredelievende en vrijblijvende organisatie zonder bangmakerij?

Sure...
pi_166238948
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:28 schreef Engeltje1997 het volgende:
Jehovah's Getuigen een vredelievende en vrijblijvende organisatie zonder bangmakerij?

Sure...
:D Rijp voor therapie.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 13:15:06 #26
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166239576
quote:

Sure...
Hier wordt weer eens uit de doeken gedaan hoe Jehovah alle ongelovigen systematisch zal vernietigen, en dat de JG daar verheugd over zullen zijn. Homo's worden gelijkgesteld met moordenaars en drugsdealers.

En God zal wellicht "antimaterie" gebruiken om alle miljarden dode lichamen op te ruimen, want het ongedierte kan het niet aan.

En ze (JG) vinden dit ook nog eens volkomen normaal en rechtvaardig. Hoe krankzinnig kun je zijn.... Je kunt hier m.i. alleen in geloven als je echt compleet gehersenspoeld bent. En dat zier je dan ook duidelijk aan de reacties van sommige JG hier. Niet allemaal dus, JZD.
pi_166240167
quote:

Sure...
Past anders wel bij de bijbeltekst onder jouw nickname toch?
Alpha kenny one
  donderdag 27 oktober 2016 @ 14:20:16 #28
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166240741
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:06 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als je je zo blijft ontwikkelen zoals de laatste tijd is dat zeker niet denkbeeldig.
pi_166241069
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als je je zo blijft ontwikkelen zoals de laatste tijd is dat zeker niet denkbeeldig.
En dat is een duimpje waard?
  donderdag 27 oktober 2016 @ 14:41:59 #30
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166241136
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:38 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En dat is een duimpje waard?
of een knipoog... :*

(excuus voor de SC Laforest...)
pi_166241180
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

of een knipoog... :*

(excuus voor de SC Laforest...)
Wat. Is toch met en over Jehovah's Getuigen? Staat in de OP :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2016 14:45:05 ]
  donderdag 27 oktober 2016 @ 14:51:22 #32
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166241304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat. Is toch met en over Jehovah's Getuigen? Staat in de OP :P
ja dat was in #8 en 9 ook het geval maar toch commentaar... -O-
pi_166241359
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja dat was in #8 en 9 ook het geval maar toch commentaar... -O-
Billenkoek geven, die laforest ......
pi_166241567
quote:

[..]

Als je gewoon stopt met gaan zul je toch niet uitgesloten worden..
Dan ben je een zogenoemde 'fader'.. heeft vaak de minste consequenties :P
Alpha kenny one
pi_166241636
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:07 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als je gewoon stopt met gaan zul je toch niet uitgesloten worden..
Dan ben je een zogenoemde 'fader'.. heeft vaak de minste consequenties :P
Op een gegeven moment wordt wel aangekondigd dat je uitgesloten bent. Niet meer gaan betekent vaak dat je ook wereldse gewoontes gaat overnemen.
pi_166242057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wordt wel aangekondigd dat je uitgesloten bent. Niet meer gaan betekent vaak dat je ook wereldse gewoontes gaat overnemen.
Nee juist niet.. vandaar dat velen kiezen voor het 'faden'.. zoek maar een op Jehovah's witness fading.

Als je inactief wordt, stopt met vergadering bezoek etc. word je niet uitgesloten. Die route heb ik gevolgd. Zolang ze je maar niet betrappen op zaken die niet mogen natuurlijk (als een JG je ziet roken bijv.)

Overigens kun je dan alsog te maken krijgen met sommigen die niet meer met je willen praten, maar het is een minder groot issue dan als je uitgesloten wordt.
Alpha kenny one
pi_166242098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee juist niet.. vandaar dat velen kiezen voor het 'faden'.. zoek maar een op Jehovah's witness fading.

Als je inactief wordt, stopt met vergadering bezoek etc. word je niet uitgesloten. Die route heb ik gevolgd. Zolang ze je maar niet betrappen op zaken die niet mogen natuurlijk (als een JG je ziet roken bijv.)

Overigens kun je dan alsog te maken krijgen met mensen die niet meer met je willen praten.
In feite dus bijna hetzelfde als uitgesloten zijn.
pi_166242284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:35 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

In feite dus bijna hetzelfde als uitgesloten zijn.
Ja ik had die zin later aangepast. In mijn familie zijn er 2 personen die niet meer met ons praten. Van mijn oude gemeente zijn er een paar mensen die dat niet meer doen, maar dat zijn er zoals gezegd maar enkelen.

De overige gemeenteleden zijn wel nog vriendelijk als we ze bijv. op straat tegen komen.. Het is iig makkelijker voor je familie om contact te houden als je niet uitgesloten bent, maar dat is in jouw geval geloof ik toch niet zo'n issue (aangezien je zei dat je alleen JG bent geworden op latere leeftijd?).
Alpha kenny one
pi_166242327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:44 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja ik had die zin later aangepast. In mijn familie zijn er 2 personen die niet meer met ons praten. Van mijn oude gemeente zijn er een paar mensen die dat niet meer doen, maar dat zijn er zoals gezegd maar enkelen.

De overige gemeenteleden zijn wel nog vriendelijk als we ze bijv. op straat tegen komen.. Het is iig makkelijker voor je familie om contact te houden als je niet uitgesloten bent, maar dat is in jouw geval geloof ik toch niet zo'n issue (aangezien je zei dat je alleen JG bent geworden op latere leeftijd?).
Nee, ik ben de enige Getuige in de familie. Vrienden heb ik ook buiten de gemeente. Uitsluiting zou voor mij geen grote gevolgen hebben.
pi_166243632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee hoor, je wordt inderdaad gewoon inactief. Mensen mogen nog gewoon met je praten. De extremisten eruit zullen het waarschijnlijk niet doen maar langs de andere kant is een inactieve persoon wel een beetje een verdwaald schaapje. Dus dat moeten ze wel vriendelijk blijven behandelen. Dan keert het schaapje wel terug naar de kudde als het ontdekt hoe eng de buitenwereld is.
pi_166243693
Hoe zit het met Bianconeri? Is hij/zij een geboren jg? Hoe oud? En indien een hij: ouderling ofzo?
pi_166243859
[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:48 schreef falling_away het volgende:

[..]

Past anders wel bij de bijbeltekst onder jouw nickname toch?
idd :)
pi_166250375
quote:

[..]

:D

Nou, vooral hoe je je weg in je geloof zult gaan vinden. Ik ken je niet persoonlijk natuurlijk, maar ik zie wel een bepaalde worsteling, en die heb ik in mijn eigen omgeving meerdere keren meegemaakt.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:24:59 #44
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166251168
quote:

[..]

Probeer eens op een bericht in te gaan in plaats van woorden te verdraaien jij gehersenspoelde zielepiet.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_166257783
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

:D

Nou, vooral hoe je je weg in je geloof zult gaan vinden. Ik ken je niet persoonlijk natuurlijk, maar ik zie wel een bepaalde worsteling, en die heb ik in mijn eigen omgeving meerdere keren meegemaakt.
Het is erg lastig :)
pi_166257841
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:17 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

want?
pi_166257861
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:20 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

want?
Aan de ene kant geloof je, aan de andere kant al die tegenstrijdige dingen....
pi_166257981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:21 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Aan de ene kant geloof je, aan de andere kant al die tegenstrijdige dingen....
waarom zou je tegenstrijdigheden willen vinden/opzoeken?

Omdat je steeds minder geloof in hem hebt?
pi_166258013
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:27 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

waarom zou je tegenstrijdigheden willen vinden/opzoeken?

Omdat je steeds minder geloof in hem hebt?
Ik zoek niet.
Het wordt me hier op mijn neus gedrukt :P en of je wil of niet, het doet je nadenken.
pi_166258208
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:28 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik zoek niet.
Het wordt me hier op mijn neus gedrukt :P en of je wil of niet, het doet je nadenken.
neeneenee je laat het op je neus drukken.
pi_166258244
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:38 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

neeneenee je laat het op je neus drukken.
Neee. Zo simpel is het niet. Negeren is jezelf voor de gek houden. Wat heb ik daaraan?
pi_166258268
quote:

[..]

Ik zoek niet.
Hiermee wil dit nog niet zeggen dat je het geloof in een god moet laten vallen. Vraag is of die god van de Hebreeërs wel en juist beeld geeft.
pi_166258275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Neee. Zo simpel is het niet. Negeren is jezelf voor de gek houden. Wat heb ik daaraan?
Eens !
pi_166258309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Hiermee wil dit nog niet zeggen dat je het geloof in een god moet laten vallen. Vraag is of die god van de Hebreeërs wel en juist beeld geeft.
Geloof het of niet, ik kan niet in een 'gewoon God' geloven. Als Jehovah het niet is, dan geloof ik niet.
pi_166258342
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

helemaal niets.

Alleen zou mij het fijn lijken als ik in zon situatie zat, ik makkelijker een keus kon maken.

Wat houdt je tegen die keuzes te maken, dat gaat vast niet alleen over God.
pi_166258357
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:45 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

helemaal niets.

Alleen zou mij het fijn lijken als ik in zon situatie zat, ik makkelijker een keus kon maken.

Wat houdt je tegen die keuzes te maken, dat gaat vast niet alleen over God.
Toch wel, hoor. Ik kan Hem niet loslaten :D
pi_166258410
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:46 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Toch wel, hoor. Ik kan Hem niet loslaten :D
dat kan jij wel, maar jij durft het niet.
pi_166258442
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:49 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

dat kan jij wel, maar jij durft het niet.
Nee, dat is het niet. Ik ben niet bang.
pi_166258523
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Ik ben niet bang.
wat denk je dat er gebeurd als je hem loslaat?
pi_166258683
quote:

[..]

Ik zoek niet.
Postmoderne tijd waarin we leven. Om te geloven is lastiger dan wat dan ook. Volgens mij zijn we geloof gepasseerd in deze post moderne tijd. Ik kan het ook niet meee geloven.
pi_166258707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:44 schreef Hexxenbiest het volgende:
Geloof het of niet, ik kan niet in een 'gewoon God' geloven. Als Jehovah het niet is, dan geloof ik niet.
Maakt toch niet uit welke naam je aan jouw god wil geven, of het nu Ahura Mazda, de Ene, Al, JHWH, Jahwe of Jehovah is. Alle godsdiensten zijn verzonnen en op maat gebracht naar gelang de tijdsgeest en de cultuur. Een godsdienst staat los van het godsgeloof wat je zelf kunt invullen. Zo hoef je niet de fouten en bekrompenheid er niet bij te nemen.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:22:44 #62
441859 crew  Lenny77
pi_166262544
quote:

[..]

Ik zoek niet.
Nou.. weet je..daarom mag je dus eigenlijk niet op onderzoek gaan bij de JG. Want dan lees je dingen waarvan je zegt: ow shit.. Dat wist ik niet. En dan gaat je blinde geloof wankelen. En dan gaan je ogen open. Dat willen ze natuurlijk vermijden.
Maar niets houd je tegen om te blijven geloven in J. En de bijbel te volgen op jouw manier, met de goedheid die erin voorkomt. Het zijn de huidige mensen erachter die het kapot maken, die hun eigen wetten,regels en vooral beperkingen naar anderen maken. Denk je echt dat God mensen in het paradijs laat die kinderen misbruiken of de mensen erachter die het in een doofpot steken? Echt niet! De bijbel spreekt over vergeving, Jezus zegt tot 77 keer toe! Dan denk ik niet dat je het kan maken om een puber met wat hormoontjes of die rookt vreselijk uit de gemeenschap te sluiten. Die neem je net op met liefde en geduld.
De ouderlingen en vooral de dictators erachter zijn diegenen die de bijbel zo verdraaien dat er zeker geen twijfel in de hoofden van de brave mensen kan ontstaan . Dat mensen hun hersenen gevuld worden met angst, ze zorgen voor sociale isolatie zodat je er niet uit durft te gaan. Zeker bij kinderen. Die zijn weerloos in de echte wereld door van baby af aan gehersenspoeld te worden en lopen zo hard tegen een muur van eenzaamheid en naïviteit aan dat ze van pure ellende wel terug moeten komen.
Dus hou je geloof, het is een mooi iets. Maar let goed op de mannen erachter. Zo was het nooit bedoeld. En mocht er toch ooit een armageddon komen? Dan zullen zij er echt niet levend door geraken.
pi_166263168
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou.. weet je..daarom mag je dus eigenlijk niet op onderzoek gaan bij de JG. Want dan lees je dingen waarvan je zegt: ow shit.. Dat wist ik niet. En dan gaat je blinde geloof wankelen. En dan gaan je ogen open. Dat willen ze natuurlijk vermijden.
Maar niets houd je tegen om te blijven geloven in J. En de bijbel te volgen op jouw manier, met de goedheid die erin voorkomt. Het zijn de huidige mensen erachter die het kapot maken, die hun eigen wetten,regels en vooral beperkingen naar anderen maken. Denk je echt dat God mensen in het paradijs laat die kinderen misbruiken of de mensen erachter die het in een doofpot steken? Echt niet! De bijbel spreekt over vergeving, Jezus zegt tot 77 keer toe! Dan denk ik niet dat je het kan maken om een puber met wat hormoontjes of die rookt vreselijk uit de gemeenschap te sluiten. Die neem je net op met liefde en geduld.
De ouderlingen en vooral de dictators erachter zijn diegenen die de bijbel zo verdraaien dat er zeker geen twijfel in de hoofden van de brave mensen kan ontstaan . Dat mensen hun hersenen gevuld worden met angst, ze zorgen voor sociale isolatie zodat je er niet uit durft te gaan. Zeker bij kinderen. Die zijn weerloos in de echte wereld door van baby af aan gehersenspoeld te worden en lopen zo hard tegen een muur van eenzaamheid en naïviteit aan dat ze van pure ellende wel terug moeten komen.
Dus hou je geloof, het is een mooi iets. Maar let goed op de mannen erachter. Zo was het nooit bedoeld. En mocht er toch ooit een armageddon komen? Dan zullen zij er echt niet levend door geraken.
Eerlijke vraag.. schijnbaar geloof je nog wel dat de bijbel waar is. Maar heb je daar ook al eens echt onderzoek naar gedaan?
Alpha kenny one
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:19:40 #64
441859 crew  Lenny77
pi_166263732
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Eerlijke vraag.. schijnbaar geloof je nog wel dat de bijbel waar is. Maar heb je daar ook al eens echt onderzoek naar gedaan?
Nee ik geloof dat niet meer, hoewel de jarenlange indoctrinatie mijn denken wel zo bepaald heeft dat er steeds een onwelkom stemmetje is dat blijft werken op mijn schuldgevoel enz.
Maar dat ik niet meer geloof wil niet zeggen dat ik het geloof van anderen wil stuk maken. Ik wil wel duidelijk maken dat ze heel erg moeten opletten met de organisatie erachter
pi_166264066
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 15:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee ik geloof dat niet meer, hoewel de jarenlange indoctrinatie mijn denken wel zo bepaald heeft dat er steeds een onwelkom stemmetje is dat blijft werken op mijn schuldgevoel enz.
Maar dat ik niet meer geloof wil niet zeggen dat ik het geloof van anderen wil stuk maken. Ik wil wel duidelijk maken dat ze heel erg moeten opletten met de organisatie erachter
Geloven of niet geloven, op grond waarvan ?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:06:16 #66
452293 Bwoek
Fietsen lopen als een trein
pi_166270953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:46 schreef Hexxenbiest het volgende:
Toch wel, hoor. Ik kan Hem niet loslaten
Klinkt misschien vreemd komend van een niet-gelovige, maar als jij je prettig voelt bij dat concept van Jehovah dan kan je daar toch in geloven zonder die groep eromheen?

Er bestaan bijvoorbeeld ook "Getuigen" die onafhankelijk zijn en die geen lid meer zijn van het Wachttorengenootschap (of hoe het nu heet). Voormalig wachttoren apologeet Greg Stafford is een redelijk bekend voorbeeld.

Ik vind dat je moet doen waar je je happy en stabiel bij voelt, als dat bij JG is dan is het dat.
Dingen als naastenliefde en zingeving zijn universeel en de vorm die je eraan geeft is altijd persoonlijk en kies je uiteindelijk zelf. Ik denk niet dat het zo zwart/wit en absoluut is zoals het nu misschien voor je voelt.
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
pi_166277646
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:54 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

wat denk je dat er gebeurd als je hem loslaat?
Dan komt er een lege plek...

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:02 schreef Argo het volgende:

[..]

Postmoderne tijd waarin we leven. Om te geloven is lastiger dan wat dan ook. Volgens mij zijn we geloof gepasseerd in deze post moderne tijd. Ik kan het ook niet meee geloven.
Ja, alle vragen hebben nu een normale verklaring :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit welke naam je aan jouw god wil geven, of het nu Ahura Mazda, de Ene, Al, JHWH, Jahwe of Jehovah is. Alle godsdiensten zijn verzonnen en op maat gebracht naar gelang de tijdsgeest en de cultuur. Een godsdienst staat los van het godsgeloof wat je zelf kunt invullen. Zo hoef je niet de fouten en bekrompenheid er niet bij te nemen.
Zo zou iemand denken die altijd al in gewoon God gelooft. Ik heb alleen in J geloofd. Dé J. Geen Mazda, geen Al, geen Here. J!

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Uitsluiting gaat ook niet om vergeving. Maar om bescherming van de rest. En de tieners met hormonen krijgen ook altijd eerst hulp. Het is niet dat ze na één foutje worden weggestuurd.

Ik begrijp niet waarom ik dit blijf zeggen tegen ex-JG's. Tis niet dat ze het niet wéten.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat het aardig is, maar het is ook niet zo plomp(ik kan niet op een ander woord komen) als jij en falling het willen doen over komen.

quote:
Tja, dit geloof houden zonder alles wat het het geloof maakt is makkelijk gezegd. Het zou een lege geloof zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:06 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Klinkt misschien vreemd komend van een niet-gelovige, maar als jij je prettig voelt bij dat concept van Jehovah dan kan je daar toch in geloven zonder die groep eromheen?
Al geprobeerd. Maar dat gaat niet. Dit wat ik geloof vraagt ook om de "groep".

quote:
Er bestaan bijvoorbeeld ook "Getuigen" die onafhankelijk zijn en die geen lid meer zijn van het Wachttorengenootschap (of hoe het nu heet). Voormalig wachttoren apologeet Greg Stafford is een redelijk bekend voorbeeld.

Interessant.
Ik zoek hem straks op op Google.

quote:
Ik vind dat je moet doen waar je je happy en stabiel bij voelt, als dat bij JG is dan is het dat.

Het gekke is dat ik dat niet meer heb al sinds ik denk dat de bijbel niet godswoord is... Naast de wetenschappelijke verklaringen over ontstaan van leven enzo lijkt hrt er meer op te lijken dat God dan misschien toch niet bestaat...

quote:
Dingen als naastenliefde en zingeving zijn universeel en de vorm die je eraan geeft is altijd persoonlijk en kies je uiteindelijk zelf.
Inderdaad!

quote:
Ik denk niet dat het zo zwart/wit en absoluut is zoals het nu misschien voor je voelt.
In mijn geval is het dat wel. J, alles of niets. Omdat ik voor J ging en daarvoor was er niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2016 07:13:46 ]
pi_166277878
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:17 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ja, en daar wil ik je in elk geval heel veel succes of sterkte of wat je er ook bij nodig hebt bij wensen :)

Hoop dat je uiteindelijk die rust daarin kunt vinden.

Overigens, over die lege plek: voor mij is het vanuit Zen juist een mooi staaltje levenskunt om de leegte te omarmen. Dat wordt nog wel es verward met nihilisme, maar is het juist helemaal niet. Het kan je uiteindelijk een heleboel geven :)
pi_166277952
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 07:09 schreef Hexxenbiest het volgende:
Zo zou iemand denken die altijd al in gewoon God gelooft. Ik heb alleen in J geloofd. Dé J. Geen Mazda, geen Al, geen Here. J!
Wat is dat nu voor onzin. Het gaat hier om één en dezelfde god die in verschillende tijden en culturen een andere naam is toebedeeld. Christenen noemen god ( wat geen naam is ) ook wel eens Jahwee (JHWH). Die blijft hierdoor wel ongewijzigd hoor. Nog geen klachten ontvangen, jij wel ?
pi_166279465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jehovah is geen lieve god hoor, lees de bijbel maar.
pi_166279507
quote:

[..]

Dan komt er een lege plek...

[..]

Ja, alle vragen hebben nu een normale verklaring :D

[..]

[..]

Uitsluiting gaat ook niet om vergeving. Maar om bescherming van de rest. En de tieners met hormonen krijgen ook altijd eerst hulp. Het is niet dat ze na één foutje worden weggestuurd.

Ik begrijp niet waarom ik dit blijf zeggen tegen ex-JG's. Tis niet dat ze het niet wéten.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat het aardig is, maar het is ook niet zo plomp(ik kan niet op een ander woord komen) als jij en falling het willen doen over komen.

[..]

Tja, dit geloof houden zonder alles wat het het geloof maakt is makkelijk gezegd. Het zou een lege geloof zijn.

[..]

Al geprobeerd. Maar dat gaat niet. Dit wat ik geloof vraagt ook om de "groep".

[..]

Interessant.
Ik zoek hem straks op op Google.

[..]

Het gekke is dat ik dat niet meer heb al sinds ik denk dat de bijbel niet godswoord is... Naast de wetenschappelijke verklaringen over ontstaan van leven enzo lijkt hrt er meer op te lijken dat God dan misschien toch niet bestaat...

[..]

Inderdaad!

[..]

In mijn geval is het dat wel. J, alles of niets. Omdat ik voor J ging en daarvoor was er niets.
Niet geloven is net als fietsen zonder wieltjes of zwemmen zonder kurken.

Je kunt het! Zorg wel dat je niet in een sociaal gat valt: zoek daarom vrienden buiten de kerk, en ga bij een vereniging.
pi_166280200
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 08:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, en daar wil ik je in elk geval heel veel succes of sterkte of wat je er ook bij nodig hebt bij wensen :)

Hoop dat je uiteindelijk die rust daarin kunt vinden.
Thanks! Gaat wel lukken. Ik pas me altijd snel aan. :)

quote:
Overigens, over die lege plek: voor mij is het vanuit Zen juist een mooi staaltje levenskunt om de leegte te omarmen. Dat wordt nog wel es verward met nihilisme, maar is het juist helemaal niet. Het kan je uiteindelijk een heleboel geven :)
Wat is het eigenlijk? Meer dan alleen soort meditatie?

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 08:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor onzin. Het gaat hier om één en dezelfde god die in verschillende tijden en culturen een andere naam is toebedeeld. Christenen noemen god ( wat geen naam is ) ook wel eens Jahwee (JHWH). Die blijft hierdoor wel ongewijzigd hoor. Nog geen klachten ontvangen, jij wel ?
Dat je het niet begrijpt betekent niet dat het onzin is, he? Omdat J andere dingen leert dan de Here zijn ze in mijn ogen niet hetzelfde.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:29 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Niet geloven is net als fietsen zonder wieltjes of zwemmen zonder kurken.

Je kunt het! Zorg wel dat je niet in een sociaal gat valt: zoek daarom vrienden buiten de kerk, en ga bij een vereniging.
Ik heb nu buiten de gemeente ook genoeg sociale contacten, hoor. Ben vrijwilliger hier en daar en heb ook nog mijn werk waar ik veel in contact kom met mensen. Twee keer per week ga ik naar school. Het gaat me uitsluitend om J. Misschien niet te begrijpen voor jou, maar JG ontwikkelen in de loop der tijd een soort band met J., waardoor ze Hem als een soort persoon gaan zien. Ofzo. Net als dat wanneer je je vader niet kan vervangen door iemand anders of dat je opeens hoort dat je vader helemaal niet je vader blijkt te zijn...
pi_166280997
quote:

[..]

Ik kan hier bijna boos om worden.. Ik begrijp dat je het geloof nog los aan het laten bent en het misschien rot voelt om echte kritiek te uiten aan een organisatie die dat niet dult.

Maar hoe kun je nou na de voorbeelden die ik gegeven heb het niet 'plomp' noemen?
Neem nou het voorlichtingfilmpje van de vorige pagina. Die jongen wordt gewoon uitgesloten ondanks dat hij alles bekent en huilend vraagt om niet uitgesloten te worden.

Nu zullen zijn ouders en beste vrienden het contact verbreken in een tijd dat hij die mensen het hardste nodig heeft.

Hoe kun je dit niet 'plomp' noemen? Even een serieus antwoord a.u.b.
Alpha kenny one
pi_166281168
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Dat je het niet begrijpt betekent niet dat het onzin is, he? Omdat J andere dingen leert dan de Here zijn ze in mijn ogen niet hetzelfde.

[..]

Ik heb nu buiten de gemeente ook genoeg sociale contacten, hoor. Ben vrijwilliger hier en daar en heb ook nog mijn werk waar ik veel in contact kom met mensen. Twee keer per week ga ik naar school. Het gaat me uitsluitend om J. Misschien niet te begrijpen voor jou, maar JG ontwikkelen in de loop der tijd een soort band met J., waardoor ze Hem als een soort persoon gaan zien. Ofzo. Net als dat wanneer je je vader niet kan vervangen door iemand anders of dat je opeens hoort dat je vader helemaal niet je vader blijkt te zijn...
Heel herkenbaar, beschouw god verlaten maar als een soort overlijden van je ouders, rouwen mag best hoor. En J is dezelfde als de Heere.
pi_166282422
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:31 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ja toch, enkel zijn het de JG's die dit anders invullen zoals bv. de protestanten of de katholieken om er enkelen te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')