abonnement Unibet Coolblue
pi_166130384
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 15:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Familieleden worden niet volledig uitgesloten, hoor. Ze mogen altijd contact hebben met elkaar. Wie jou iets anders vertelt is niet goed geïnformeerd.

[..]

Wat is dan jouw definitie?
Vergelijk het met jouw kind dat herhaaldelijk stout doet. Als goede ouder zal je hem aanpakken, misschien naar zijn kamer sturen om over zijn daden na te denken. Op die manier zal het kind op den duur leren wat goed is en niet en blijft hij op het rechte pad.
Als dat kind daar niets van leert? Verstoot je het kind dan als jouw eigen kind? Zeg je dan dat het niet meer welkom is in jouw gezin of familie?

Bovendien hoeft jouw versie van wat goed is niet altijd de precieze versie te zijn van wat iemand anders vind.

Ik zie de Bijbel niet als het enige juiste woord. Integendeel, net als alle andere geschreven religieuze geschriften beschouw ik ze als door mensen geschreven opvattingen. Vaak lenen ze (ongewild of door vermengde culturele invloeden) leentjebuur van elkaar. Maar stel dat jij als ouder wel gelooft in God en je voedt je kind daarmee op. Komt bij de kerk of organisatie waarvan je deel uitmaakt totdat het kind (wanneer het ouder wordt) zegt ik geloof er niet meer in. Dat maakt zo'n kind toch niet per definitie slecht of zondig?

Een goed mens hoeft mijnsinziens niet perse een bepaald religieus geschrift te volgen. Of te geloven in God. Empathie, behulpzaamheid, rechtschapenheid, verbinder, vergevinggezinder, altruïst zonder er iets voor terug te moeten, liefdevol. Dat zijn mijnsinziens de juiste karaktereigenschappen waar een goed mens voor staat. Maar ook de eigen fouten durven erkennen en daarvan proberen te leren. Dit in de praktijk brengen in het leven met anderen, het samen doen ongeacht ze wel of niet geloven in een godsbeeld. Daar draait het mijnsinziens om.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:12:08 #227
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166130441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jezus sprak genoeg tegen aangaande zijn koningschap op aarde. Hij verwierp het toen het volk hem koning wou maken. Hij ging er bij Pilatus niet op in. Hij leerde zijn volgelingen dat hij niet op aarde koning zou worden.
Dus Jezus leerde heel wat anders dan wat sommigen dachten, en wat een aantal hier denken.

Iets interns is geen politiek.

Ik geloof dat ik wel wat gezegd heb over het ''staats''bezoek aan Jezus hoor.
Lekker boeiend dat er koningen bij hem kwamen. Lekker interessant, not....
Ja Jezus was staatsvijand nummer 1, omdat er bij de Romeinen en veel joden de gedachte was dat Jezus nu koning zou worden.
Dat was dus gewoon onzin.

Het NT ademt totaal geen politiek uit, en gaat totaal niet om een strijdt tegen een overheerser.
Verre van zelfs want je wordt er aangemoedigd de wetten na te volgen, je wang toe te keren, liefde jegens allen. En ga maar door.

[..]

Hoogmoed hebben velen hier idd.
Ik doelde uiteraard op jou met je hoogmoedige reactie in je vorige post. Maar ik realiseer me dat je dat wel weet en dat je jezelf nu even van de domme houdt.
Maar ach, ieder mens maakt weleens een foutje, dus ik neem het je niet kwalijk.

Verder ben ik het met je eens voor wat betreft de oproep tot liefde in het NT.

De rest van wat je brabbelt kan ik niet zo veel mee. Al je constant een asrgument van mij afdoet met woorden als 'poehoe' , 'lekker boeiend' of 'onzin' en de rest van mijn argumenten totaal negeert, tja dan kan ik net zo goed tegen een muur praten.

Verder snap ik niet dat je die strijd tegen de overheerser niet ziet, de geboorte als koning, de inname van de tempel, de intocht in Jeruzalem waar Jezus als koning onthaalt wordt, het koningsgewaad dat Jezus droeg, de zalving tot koning, het koningsgraf, de titel boven aan zijn kruis, het vonnis. Het staat allemaal gewoon in Marcus, het meest zuivere evangelie. Maar jij zal dit wel afdoen met woorden als 'poehoe' of 'onzin'. Maar ga me dan niet vertellen dat je iets van de bijbel snapt.

Ik zie overigens ook niet in Marcus staan dat Jezus tegenspreekt dat hij koning is. Wel valt mij op dat hij zichzelf daar NOOIT zoon van God noemt of iets in die trant. Jezus noemt zichzelf constant een menszoon. Maar dat hij zichzelf niet zo noemt is niet zo belangrijk. Zijn geboorte, afkomst, zalving, kruisiging, de kleren die hij droeg en zijn begrafenis zeggen genoeg.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:59:12 #228
452293 Bwoek
Fietsen lopen als een trein
pi_166131447

Hier ook weer zo'n schrijnend verhaal. Een vrouw die twaalf jaar lang seksueel misbruikt werd door haar vader en toen ze geen Jehova's Getuige meer wilde zijn meteen verstoten werd door haar hele familie.
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
pi_166131822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:34 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Zo wat een ziek verhaal zeg, zulke situaties moeten enorm veel lijdensdruk veroorzaken.
Die veroordelende koppen ook op 3:28, bah bah.

Komt dit filmpje echt van de JG's zelf?
Yep.. het werd wereldwijd getoond tijdens het afgelopen congres.. vertaald in alle locale talen waar het werd uitgezonden

Het verweer van Hexxenbiest en Bianconeri is dat er nergens staat dat je je familie MOET verstoten, en als je toch met uitgesloten familie praat zul je zelf niet uitgesloten worden.

Echter, zoals ik al zei, dit is wel het goede voorbeeld dat gegeven wordt door de organisatie. Daarbij weet ik uit eerste hand dat dit vaak wel gebeurt en staat het internet er vol mee!

Ik zie persoonlijk niet hoe je zo'n filmpje goed kunt praten...

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 22-10-2016 20:45:52 ]
Alpha kenny one
pi_166141404
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als dat kind daar niets van leert? Verstoot je het kind dan als jouw eigen kind? Zeg je dan dat het niet meer welkom is in jouw gezin of familie?
Nee.

quote:
Bovendien hoeft jouw versie van wat goed is niet altijd de precieze versie te zijn van wat iemand anders vind.
Zeg ik toch ook echt helemaal nergens?

quote:
Ik zie de Bijbel niet als het enige juiste woord. Integendeel, net als alle andere geschreven religieuze geschriften beschouw ik ze als door mensen geschreven opvattingen. Vaak lenen ze (ongewild of door vermengde culturele invloeden) leentjebuur van elkaar. Maar stel dat jij als ouder wel gelooft in God en je voedt je kind daarmee op. Komt bij de kerk of organisatie waarvan je deel uitmaakt totdat het kind (wanneer het ouder wordt) zegt ik geloof er niet meer in. Dat maakt zo'n kind toch niet per definitie slecht of zondig?

Nee.

quote:
Een goed mens hoeft mijnsinziens niet perse een bepaald religieus geschrift te volgen. Of te geloven in God. Empathie, behulpzaamheid, rechtschapenheid, verbinder, vergevinggezinder, altruïst zonder er iets voor terug te moeten, liefdevol. Dat zijn mijnsinziens de juiste karaktereigenschappen waar een goed mens voor staat. Maar ook de eigen fouten durven erkennen en daarvan proberen te leren. Dit in de praktijk brengen in het leven met anderen, het samen doen ongeacht ze wel of niet geloven in een godsbeeld. Daar draait het mijnsinziens om.
Ik zeg ook nergens dat een goed mens per se religieus moet zijn....


quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:17 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Oke ja dat vroeg ik me dus af. Want er is een tijd geweest dat je er niet van overtuigd was en nu een tijd dat je ervan overtuigd bent en daar tussenin is iets gebeurd.
Dat vind ik interessant. Vaak gaat dat samen met veel andere veranderingen.
Als het tenminste een concreet besluit was, denk het wel want je moet je dan ook laten dopen toch?
Het was niet dat ik er niet van overtuigd was. Dacht gewoon niet veel over religie na en als ik er aan dacht dan was het Jehovah. Ja, toen gebeurde er iets, ik zag namelijk dat moslims huichelachtig zijn, 5 keren per dag bidden en tussen het bidden door doen ze alles wat in Allah's ogen niet worden goedgekeurd. Dus ging ik nadenken over religie en zag dat JG zich gedroegen naar hun leerstellingen. Toen begon ik de bijbel te bestuderen en geloofde. En liet me dopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

En dan moeten ze veroordeeld worden door iemand anders dan god?
Als je in een organisatie zit en een regel overtreedt, moet de organisatie dan wachten op God en ondertussen de overtreder zijn gang laten gaan en zijn omgeving verpesten?
quote:
[..]

Ze worden wel degelijk veroordeeld door de ouderlingen.. Die starten een comitezaak waarin bewijs wordt verzameld. Als er voldoende bewijs is volgen er sancties uit zoals het verliezen van voorrechten, het omroepen vanaf het podium dat iemand 'streng is toegesproken', of in het ergste geval volgt de uitsluiting

Net als rechters, he. Rechters doen het om het land en haar inwoners te beschermen, ouderlingen om hun gemeente te beschermen. Precies zo.

quote:
Het zijn amateurs omdat het vaak vrij eenvoudige mensen zijn die totaal geen opleiding hebben gehad als psycholoog of rechten of wat dan ook (aangezien wereldse opleidingen worden ontmoedigd) - let op ik zei 'vaak', niet 'altijd' -
Je hoeft geen wereldse opleiding te hebben om te kunnen onderscheiden wat Jehovah's verlangens, goedkeuringen en afkeuringen zijn. Het enige wat ze nodig hebben is bijbelkennis. Wat ze ook hebben. Dus welke amateur?

quote:
[..]


vanaf 3:47 - 4:02

En nog erger vanaf 5:22 tot 5:50 :r :r :r
Het goede voorbeeld, rechtstreeks van de hoge heren in New York!

[..]

maar als ouder zul je hem nooit uit huis sturen en niet meer met hem praten

Het zit je echt hoog.
Maar dit onderwerp is miljoen keer uitgelegd al.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 08:29:19 ]
pi_166165810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:00 schreef Bwoek het volgende:

Ga dan niet ineens op mij reageren omdat ik het tegen je geloofsgenoot heb, jou vroeg ik niks.
Een reactie op je vraag is een reactie op je vraag...

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

En dan moeten ze veroordeeld worden door iemand anders dan god?
God heeft in de Bijbel laten optekenen waarvoor je uitgesloten kunt worden,
en die dingen zijn prima te herkennen. Dus niet zo kinderachtig doen....

quote:
vanaf 3:47 - 4:02

En nog erger vanaf 5:22 tot 5:50 :r :r :r
Het goede voorbeeld, rechtstreeks van de hoge heren in New York!

maar als ouder zul je hem nooit uit huis sturen en niet meer met hem praten

Een kind hoeft ook niet uit huis gestuurd te worden!!!
Kap nou eens met je leugens. De organisatie heeft dat nooit gezegd en zal dat nooit zeggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:34 schreef Bwoek het volgende:

Zo wat een ziek verhaal zeg, zulke situaties moeten enorm veel lijdensdruk veroorzaken.
Die veroordelende koppen ook op 3:28, bah bah.

Komt dit filmpje echt van de JG's zelf?
Bwoek serieus geloof jij de leugens van Falling_Away?

Het gaat in dat filmpje niet over een kind.....
Een kind wordt niet uit huis gezet. Andere

Wel grappig, als een pedofiel uit een buurt gezet wordt is er niets mis mee. Maar als JG een persoon uit hun omgeving halen vanwege de slechte invloed dan is het ineens walgelijk.
Kromme standaard.
Wat is er nou ziek aan het volgen van een Bijbelse richtlijn?
Iemand heeft een slechte invloed dus klaar.
pi_166165827
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:08 schreef Elzies het volgende:

Als dat kind daar niets van leert? Verstoot je het kind dan als jouw eigen kind? Zeg je dan dat het niet meer welkom is in jouw gezin of familie?

Een kind zul je nooit verstoten.
Dat zal de organisatie niet eens toe gaan laten als je dat zo maar doet, ook niet bij een uitgesloten kind.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 19:12 schreef Panterjong het volgende:

Verder snap ik niet dat je die strijd tegen de overheerser niet ziet, de geboorte als koning, de inname van de tempel, de intocht in Jeruzalem waar Jezus als koning onthaalt wordt, het koningsgewaad dat Jezus droeg, de zalving tot koning, het koningsgraf, de titel boven aan zijn kruis, het vonnis. Het staat allemaal gewoon in Marcus, het meest zuivere evangelie. Maar jij zal dit wel afdoen met woorden als 'poehoe' of 'onzin'. Maar ga me dan niet vertellen dat je iets van de bijbel snapt.

Ik zie overigens ook niet in Marcus staan dat Jezus tegenspreekt dat hij koning is. Wel valt mij op dat hij zichzelf daar NOOIT zoon van God noemt of iets in die trant. Jezus noemt zichzelf constant een menszoon. Maar dat hij zichzelf niet zo noemt is niet zo belangrijk. Zijn geboorte, afkomst, zalving, kruisiging, de kleren die hij droeg en zijn begrafenis zeggen genoeg.
En ik snap niet dat jij ergens wel een strijd ziet....
Nou wat erg dat Jezus de tempel reinigt.... Dat heeft niets met overnemen te maken.
Jezus ging naar Jeruzalem inderdaad, maar dat heeft helemaal niets met koningschap te maken.
Lees de Bijbel toch een keer, de MENSEN dachten dat hij koning zou worden. Althans een deel die niet goed op de hoogte waren. Jezus zelf niet en was hij ook totaal niet van plan.
Toen de mensen hem koning wouden maken weigerde hij dat.

En wat kan mij dat schelen of het niet in Markus staat. De Bijbel bestaat uit meer dan Markus.
En ook in Markus zal best een verwijzing staan dat Jezus' regering niet toen zou zijn (ken zo niet elke vers uit mijn hoofd).
  maandag 24 oktober 2016 @ 08:57:54 #233
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166165975
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:28 schreef bianconeri het volgende:
at jij ergens wel een strijd ziet....
Nou wat erg dat Jezus de tempel reinigt.... Dat heeft niets met overnemen te maken.
Jezus ging naar Jeruzalem inderdaad, maar dat heeft helemaal niets met koningschap te maken.
Lees de Bijbel toch een keer, de MENSEN dachten dat hij koning zou worden. Althans een deel die niet goed op de hoogte waren. Jezus zelf niet en was hij ook totaal niet van plan.
Toen de mensen hem ko
Het reinigen van de tempel impliceert dat Jezus gesteund moet zijn geweest door een groep mensen die geweld niet schuwden. Niet alleen zijn groep volgelingen bestaande uit sicarieers en zeloten maar ook de mensenmassa die hem eerder daarvoor als koning hadden binnen gehaald. Zonder deze lieden had Jezus direct al gevangen genomen zijn door de Romeinen. Maar dit gebeurde pas later in een onbewaakt moment. Dit heeft alles met de overname te maken. Zijn afkomst, De geboorte, de intocht, de inname, het koningsgewaad, de zalving tot koning, de kruisiging als koning enz. Het heeft alles met het koningsschap te maken.

Wat je verder stelt is jouw interpretatie. Niet iets dat in de bijbel staat.
Ik denk dat je zelf eens je oogkleppen af moet doen en moet gaan leden in plaats van gehersenspoeld door het leven te gaan door wat je vanuit de traditie opgedrongen is.

Op de rest van mijn punten ga je trouwens wederom niet in. Je reageert selectief. Ik ga ervan uit dat je met je bek vol tanden staat en niets weet uit de kranen als reactie. Want waarom reageer je anders niet?

Wat mij betreft is het evangelie niet veel meer dan Markus. Mattheus en Lucas zijn aardige boeken en duidelijk geschreven voor de groep aan wie het evangelie oorspronkelijk gericht was. Verder wordt de christologie er verder in uitgewerkt. Dat is allemaal aangenaam. Maar hierdoor is de afstand tussen de persoon Jezus zoals die hier ooit rond gelopen heeft en zoals die op schrift is gekomen wel groter geworden. En de schrijvers ervan zijn natuurlijk wel plagiators. Voor Johannes geldt dat het niets meer van doen heeft met de historische persoon Jezus.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_166168842
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:57 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Het reinigen van de tempel impliceert dat Jezus gesteund moet zijn geweest door een groep mensen die geweld niet schuwden. Niet alleen zijn groep volgelingen bestaande uit sicarieers en zeloten maar ook de mensenmassa die hem eerder daarvoor als koning hadden binnen gehaald. Zonder deze lieden had Jezus direct al gevangen genomen zijn door de Romeinen. Maar dit gebeurde pas later in een onbewaakt moment. Dit heeft alles met de overname te maken. Zijn afkomst, De geboorte, de intocht, de inname, het koningsgewaad, de zalving tot koning, de kruisiging als koning enz. Het heeft alles met het koningsschap te maken.

Wat je verder stelt is jouw interpretatie. Niet iets dat in de bijbel staat.
Ik denk dat je zelf eens je oogkleppen af moet doen en moet gaan leden in plaats van gehersenspoeld door het leven te gaan door wat je vanuit de traditie opgedrongen is.

Op de rest van mijn punten ga je trouwens wederom niet in. Je reageert selectief. Ik ga ervan uit dat je met je bek vol tanden staat en niets weet uit de kranen als reactie. Want waarom reageer je anders niet?

Wat mij betreft is het evangelie niet veel meer dan Markus. Mattheus en Lucas zijn aardige boeken en duidelijk geschreven voor de groep aan wie het evangelie oorspronkelijk gericht was. Verder wordt de christologie er verder in uitgewerkt. Dat is allemaal aangenaam. Maar hierdoor is de afstand tussen de persoon Jezus zoals die hier ooit rond gelopen heeft en zoals die op schrift is gekomen wel groter geworden. En de schrijvers ervan zijn natuurlijk wel plagiators. Voor Johannes geldt dat het niets meer van doen heeft met de historische persoon Jezus.
Je moet ook weten dat de tempel toen der tijd het huis was van Jezus vader (God) het was een heilig huis, waar je geen handel hoort te drijven.
Het werd gebruikt waarvoor het niet bedoelt was.
En daar werd Jezus dus boos over en gooide de tafels etc omver. men vereerde daar dus eigenlijk de mammon in plaats van dat ze God vereerden daar in de tempel.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_166169164
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je moet ook weten dat de tempel toen der tijd het huis was van Jezus vader (God) het was een heilig huis, waar je geen handel hoort te drijven.
Het werd gebruikt waarvoor het niet bedoelt was.
En daar werd Jezus dus boos over en gooide de tafels etc omver. men vereerde daar dus eigenlijk de mammon in plaats van dat ze God vereerden daar in de tempel.
Je toch eerst eens beter informeren voordat je zulke onzin neerschrijft !!
pi_166169210
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Een kind hoeft ook niet uit huis gestuurd te worden!!!
Kap nou eens met je leugens. De organisatie heeft dat nooit gezegd en zal dat nooit zeggen.

Ik post de video.. je hebt de video gezien. Ouders die de telefoon nog niet opnemen als hun dochter belt.. Maar het komt niet aan. Je kunt het zelf niet accepteren dus de kortsluiting in je hoofd weerhoudt je ervan de waarheid te erkennen.
Alpha kenny one
pi_166169479
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 08:23 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als je in een organisatie zit en een regel overtreedt, moet de organisatie dan wachten op God en ondertussen de overtreder zijn gang laten gaan en zijn omgeving verpesten?

Is het zo slecht dan in andere religies waar er geen gerechtelijk comite wordt gevormd bij misstanden? Volgens mij heb je een redelijk zwart/wit beeld gekregen omtrent religies tijdens je JG loopbaan.

Zoals ik al eerder zei: Als iemand echt bewust constant dingen wil doen die tegen een religie in gaan zal zo'n persoon vanzelf afdwalen en wegblijven. Dan hoef je hem niet bij twee fouten uit te sluiten en hem af te snijden van de enige contacten die hij over heeft.

quote:
Net als rechters, he. Rechters doen het om het land en haar inwoners te beschermen, ouderlingen om hun gemeente te beschermen. Precies zo.

Je hoeft geen wereldse opleiding te hebben om te kunnen onderscheiden wat Jehovah's verlangens, goedkeuringen en afkeuringen zijn. Het enige wat ze nodig hebben is bijbelkennis. Wat ze ook hebben. Dus welke amateur?

Ik reageerde op het feit dat je zei dat ouderlingen niemand veroordelen. Je geeft nu dus toe dat je fout zat?

Stel iemand heeft een kind misbruikt. Het kind komt er na een tijdje eindelijk voor uit en dient beschermd te worden.

Vervolgens wordt er een gerechtelijk comite gevormd waarin een dakdekker, een ramenwasser en een marktkoopman (met alle respect) een oordeel gaan vormen over de situatie. Er komt zo veel op deze mensen af, zij kunnen absoluut niet in staat zijn om zonder professionele hulp van buitenaf deze zaak tot een goed einde te leiden.

Nee, in plaats daarvan komen ze tot de conclusie dat een enkele getuige niet genoeg bewijs is voor veroordeling en ziet het kind in een volgende vergadering dat degene die haar misbruikt heeft ijskoud een lezing houdt op het podium. De ouders van het meisje worden niet aangemoedigd om aangifte te doen bij 'wereldse' autoriteiten.

Een week later wordt bekend dat een ander meisje uit de gemeente voor de 2de keer seks voor het huwelijk heeft gehad. Zij moet voor zo'n zelfde comite komen en wordt naar vrij persoonlijke details over deze rendez-vouz gevraagd. Toch wordt dat meisje uitgesloten met alle gevolgen van dien.

Nou, top hoor die bescherming van deze rechters!

quote:
Het zit je echt hoog.
Maar dit onderwerp is miljoen keer uitgelegd al.
Yep.. ik reageerde ook op deze quote van jou:

quote:
Familieleden worden niet volledig uitgesloten, hoor. Ze mogen altijd contact hebben met elkaar. Wie jou iets anders vertelt is niet goed geïnformeerd.
Dat je dat nog durft te zeggen. Ik zal het filmpje iedere keer blijven posten als dit onderwerp ter sprake komt zodat zo veel mogelijk mensen deze misselijkmakende praktijken te zien krijgen.
Alpha kenny one
pi_166170688
De JG's hebben elke jaar grotere bijeenkomsten. Buiten de congressen zijn er ook iets kleinere kringvergaderingen. Tijdens deze kringvergaderingen wordt er meerdere keren omgeroepen wat de financiele status is. Er wordt opgelezen wat de kosten van de vergadering zijn en hoeveel geld er binnen is gekomen (gedoneerd).

Ik herinner me nog goed hoe verbaasd ik elke keer was over de zeer hoge kosten van deze kringvergaderingen, die altijd in een hal in Bennekom gehouden werden die al lang was afbetaald.

Iedere kringvergadering opnieuw werd er de dringende oproep gedaan om te doneren aangezien het tekort vrij groot was. De kosten zouden zo hoog zijn vanwege het hoge energieverbruik etc, maar het klonk eigenlijk niet logisch. Ik merkte dat kritische vragen hierover niet op prijs werden gesteld dus dat deed ik dan ook maar niet.

In dit filmpje legt een Ex-ouderling uit waar deze hoge kosten vandaan komen.. Voor de kring begint wordt er gewoon een bepaald bedrag per 'verkondiger' berekend dat ze binnen willen krijgen. Het staat totaal los van de echte kosten die gemaakt zijn!


Misschien minder interessant voor niet-JG's maar het werd mij in ieder geval ineens heel erg duidelijk! - Het is dus eigenlijk een soort entreegeld!

[ Bericht 2% gewijzigd door falling_away op 24-10-2016 14:24:44 ]
Alpha kenny one
pi_166171181
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 13:56 schreef falling_away het volgende:

(misschien minder interessant voor niet-JG's maar het werd mij in ieder geval ineens heel erg duidelijk!)
Rijk worden op kosten van de goedgelovigen.
pi_166171885
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:24 schreef ATON het volgende:

[..]

Rijk worden op kosten van de goedgelovigen.
Tsja alles wijst erop dat het op dat de Watchtower organisatie er niet best voor staat financieel gezien. Vorig jaar werd het zelfs ronduit toegegeven op hun officiele kanaal JW TV dat er minder geld binnen kwam dan dat er uit ging.

Ze hebben hun duurste gebouwen verkocht.Ook zijn er veel mensen ontslagen op de hoofd- en bijkantoren.. Mensen die veelal geen opleiding hebben genoten en nu van de een op de andere dag op straat staan aangezien ze kost en inwoning kregen (verder geen salaris).

De getuigenissen van deze ex-bethelieten staan op oa. Youtube.

Het helpt natuurlijk niet als de organisatie tientallen miljoenen dollars moet betalen aan slachtoffers van misbruik!
Alpha kenny one
pi_166171891
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:54 schreef falling_away het volgende:

[..]

Is het zo slecht dan in andere religies waar er geen gerechtelijk comite wordt gevormd bij misstanden? Volgens mij heb je een redelijk zwart/wit beeld gekregen omtrent religies tijdens je JG loopbaan.

Zoals ik al eerder zei: Als iemand echt bewust constant dingen wil doen die tegen een religie in gaan zal zo'n persoon vanzelf afdwalen en wegblijven. Dan hoef je hem niet bij twee fouten uit te sluiten en hem af te snijden van de enige contacten die hij over heeft.
Als ex-JG weet jij heel goed waar het eigenlijk om gaat.
quote:
[..]

Ik reageerde op het feit dat je zei dat ouderlingen niemand veroordelen. Je geeft nu dus toe dat je fout zat?

Helemaal niet. Jij zegt dat het oordelen aan God moet worden overgelaten. Maar God oordeelt niet op aarde. Wanneer de persoon dood is zal dat een zaak zijn tussen God en hem. Maar zolang hij nog onder de leden bevindt van de gemeente zal een ouderling erover oordelen. En niet op de Godse manier, maar als rechter.

quote:
Stel iemand heeft een kind misbruikt. Het kind komt er na een tijdje eindelijk voor uit en dient beschermd te worden.

Vervolgens wordt er een gerechtelijk comite gevormd waarin een dakdekker, een ramenwasser en een marktkoopman (met alle respect) een oordeel gaan vormen over de situatie. Er komt zo veel op deze mensen af, zij kunnen absoluut niet in staat zijn om zonder professionele hulp van buitenaf deze zaak tot een goed einde te leiden.

Nee, in plaats daarvan komen ze tot de conclusie dat een enkele getuige niet genoeg bewijs is voor veroordeling en ziet het kind in een volgende vergadering dat degene die haar misbruikt heeft ijskoud een lezing houdt op het podium. De ouders van het meisje worden niet aangemoedigd om aangifte te doen bij 'wereldse' autoriteiten.

Een week later wordt bekend dat een ander meisje uit de gemeente voor de 2de keer seks voor het huwelijk heeft gehad. Zij moet voor zo'n zelfde comite komen en wordt naar vrij persoonlijke details over deze rendez-vouz gevraagd. Toch wordt dat meisje uitgesloten met alle gevolgen van dien.

Nou, top hoor die bescherming van deze rechters!

[..]

Yep.. ik reageerde ook op deze quote van jou:
Ook hier hebben we het al over gehad. Drieduizend miljoen keer.
quote:
[..]

Dat je dat nog durft te zeggen. Ik zal het filmpje iedere keer blijven posten als dit onderwerp ter sprake komt zodat zo veel mogelijk mensen deze misselijkmakende praktijken te zien krijgen.
Waarom zou ik niet durven zeggen? Dat is mijn kant van het verhaal.
En je bent vrij om het filmpje bij elke reactie van jou te posten in dit forum, maar daarmee bereik je niet wat je wilt bereiken. Jij hebt serieuze issues met JG, omdat je uitgesloten bent en je familie nog erin zit. Je zou beter je filmpjes aan hen kunnen laten zien en je zegje doen.

Oh nee, dat durf je niet. Ze zouden je zomaar helemaal uit hun leven kunnen snijden met je afwijkende ideeën. Slechte omgang enzo.
Maar je hier afreageren gaat niet veel helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 15:01:29 ]
pi_166172657
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als ex-JG weet jij heel goed waar het eigenlijk om gaat.

Als ex-JG weet ik hoe jij wellicht denkt inderdaad op basis van de jarenlange indoctrinatie.. maar nu ik niet meer die oogkleppen op heb zie ik dat het echt niet beter bij de JG's is dan bij andere religies..

quote:
Helemaal niet. Jij zegt dat het oordelen aan God moet worden overgelaten. Maar God oordeelt niet op aarde. Wanneer de persoon dood is zal dat een zaak zijn tussen God en hem. Maar zolang hij nog onder de leden bevindt van de gemeente zal een ouderling erover oordelen. En niet op de Godse manier, maar als rechter.

Nee.. je zei eerder letterlijk: Ze worden niet veroordeeld door de ouderlingen.
Hier: F&L / [CENTRAAL] Jehovah's getuigen #26

Maar goed ik heb even genoeg van dat gedraai.

quote:
Ook hier hebben we het al over gehad. Drieduizend miljoen keer.

Oh ja? Ik geef een voorbeeld over hoe die 'amateurs' het nooit goed kunnen doen. Waar is die bescherming van de gemeente in mijn voorbeelden?

quote:
Waarom zou ik niet durven zeggen? Dat is mijn kant van het verhaal.
Ja maar jouw kant van het verhaal klopt gewoonweg niet.
Moet ik nog een voorbeeld geven uit jullie eigen lectuur? Hier uit de Wachttoren van april 2012:

http://wol.jw.org/nl/wol/(...)sloten+familie&p=par

quote:
En als er nu een familielid of een goede vriend uitgesloten wordt? Dat kan een test zijn op onze loyaliteit, niet aan die persoon maar aan God. Jehovah kijkt naar ons om te zien of we ons houden aan zijn gebod om met geen enkele uitgeslotene contact te hebben.

Hier is één voorbeeld van de goede resultaten die het kan hebben als een gezin zich loyaal aan Jehovah’s gebod houdt om niet met uitgesloten familieleden om te gaan. Een jonge man was ruim tien jaar uitgesloten. In die tijd gingen zijn vader, moeder en vier broers niet met hem om. Soms probeerde hij nog wel contact met ze te zoeken, maar ze bleven allemaal standvastig, en dat is te prijzen. Na zijn herstel in de gemeente zei hij dat hij de omgang met zijn familie altijd had gemist, vooral ’s avonds als hij alleen was. Maar hij gaf toe dat als ze zelfs maar een beetje omgang met hem hadden gehad, die kleine dosis voor hem voldoende was geweest. Omdat ze zelfs niet de minste communicatie met hem hadden, werd het intense verlangen om bij ze te zijn een van de redenen om zijn band met Jehovah te willen herstellen. Denk aan dit voorbeeld als je ooit in de verleiding komt met uitgesloten familieleden om te gaan.
Jouw quote is:
quote:
Familieleden worden niet volledig uitgesloten, hoor. Ze mogen altijd contact hebben met elkaar. Wie jou iets anders vertelt is niet goed geïnformeerd.
Heb je hier nog iets tegenin te brengen?

quote:
En je bent vrij om het filmpje bij elke reactie van jou te posten in dit forum, maar daarmee bereik je niet wat je wilt bereiken. Jij hebt serieuze issues met JG, omdat je uitgesloten bent en je familie nog erin zit. Je zou beter je filmpjes aan hen kunnen laten zien en je zegje doen.

Oh nee, dat durf je niet. Ze zouden je zomaar helemaal uit hun leven kunnen snijden met je afwijkende ideeën. Slechte omgang enzo.
Maar je hier afreageren gaat niet veel helpen.
Wow.. echt wow.. je gaat me nu dus veroordelen omdat ik liever nog contact hou met mijn familie? Omdat mijn vorige geloof me in een soort houdgreep heeft en ik eigenlijk geforceerd wordt om mijn mond te houden over sommige zaken omdat ik anders afgesneden wordt van mijn familie? Ik ben overigens niet uitgesloten.

Ik probeer mensen die wellicht geinteresseerd zijn in de JG's en die hier terecht komen te behoeden voor een grote fout.

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 24-10-2016 15:42:46 ]
Alpha kenny one
pi_166173001
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:01 schreef Hexxenbiest het volgende:
Jij zegt dat het oordelen aan God moet worden overgelaten. Maar God oordeelt niet op aarde.
Volgens de bijbel oordeelt hij wel op aarde. Voorbeelden te over.
pi_166173031
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als ex-JG weet ik hoe jij wellicht denkt inderdaad op basis van de jarenlange indoctrinatie.. maar nu ik niet meer die oogkleppen op heb zie ik dat het echt niet beter bij de JG's is dan bij andere religies..
Als ex-JG weet jij wat de regels zijn, hoe en waarom. En dat ik het uitsluitend had over leefwijze overeenstemmend met de leerstellingen.

quote:
[..]

Nee.. je zei eerder letterlijk: Ze worden niet veroordeeld door de ouderlingen.

Maar goed ik heb even genoeg van dat gedraai.
Dat zei ik idd letterlijk, maar jij had het over het (ver)oordelen aan God overlaten. Dus dan bedoel je het Godse oordeel, aangezien God op aarde niet oordeelt en dat aan de ouderlingen overlaat. Die als rechter oordelen overeenkomstig het JG geloof. Niet naar wat jij gelooft, aangezien deze mensen JG zijn.
quote:
[..]

Oh ja? Ik geef een voorbeeld over hoe die 'amateurs' het nooit goed kunnen doen. Waar is die bescherming van de gemeente in mijn voorbeelden?

[..]

Ja maar jouw kant van het verhaal klopt gewoonweg niet.
Moet ik nog een voorbeeld geven uit jullie eigen lectuur? Hier uit de Wachttoren van april 2012:

http://wol.jw.org/nl/wol/(...)sloten+familie&p=par

Doe maar nog meer lectuur en videootjes. Dat is jouw kant en ik heb mijn kant.

quote:
[..]

Jouw quote is:

[..]

Heb je hier nog iets tegenin te brengen?
Ja, zoek mijn eerdere posts nog maar weer.
[..]
quote:
Wow.. echt wow.. je gaat me nu dus veroordelen omdat ik liever nog contact hou met mijn familie? Omdat mijn vorige geloof me in een soort houdgreep heeft en ik eigenlijk geforceerd wordt om mijn mond te houden over sommige zaken omdat ik anders afgesneden wordt van mijn familie? Ik ben overigens niet uitgesloten.
Dan had je je een keer vast versproken. Bovendien zijn ex-JG allemaal uitgesloten en je noemt je ex-JG.
Er bestaan geen ex-JG die niet uitgesloten zijn.

En ik veroordeel je niet dat je contact hou met je familie. Ik wijs je er alleen op wat jouw probleem eigenlijk is. Namelijk dat jij eruit zit en je familie niet en dat zij, overeenkomstig hun geloof, misschien niet veel contact met jou willen en dat jij daarom pissig bent op het JG geloof. Maar i.p.v. je videootjes en linkjes met hen te delen, spui jij liever hier je gal. Maar als het je ietsje oplucht, ga dan vooral je gang. Ik begrijp je frustraties.

quote:
Ik probeer mensen die wellicht geinteresseerd zijn in de JG's en die hier terecht komen te behoeden voor een grote fout.
Denk dat mensen wel zelf kunnen beslissen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:51 schreef ATON het volgende:

[..]

Volgens de bijbel oordeelt hij wel op aarde. Voorbeelden te over.
Niet meer na Christus.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 16:07:54 ]
pi_166173730
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:53 schreef Hexxenbiest het volgende:
Niet meer na Christus.
Niet meer in het N.T. zul je bedoelen, en dat is logisch, gezien dit door Helleense joden geschreven is en niet door vrome joden die het O.T. hebben geschreven. En toch zijn beiden een deel van de Bijbel dat volgens gelovigen over dezelfde God gaat. Andere redactie, andere lezersaanpak. :)
pi_166175033
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet meer in het N.T. zul je bedoelen, en dat is logisch, gezien dit door Helleense joden geschreven is en niet door vrome joden die het O.T. hebben geschreven. En toch zijn beiden een deel van de Bijbel dat volgens gelovigen over dezelfde God gaat. Andere redactie, andere lezersaanpak. :)
Okay.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:05:16 #247
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_166186812
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Je moet ook weten dat de tempel toen der tijd het huis was van Jezus vader (God) het was een heilig huis, waar je geen handel hoort te drijven.
Het werd gebruikt waarvoor het niet bedoelt was.
En daar werd Jezus dus boos over en gooide de tafels etc omver. men vereerde daar dus eigenlijk de mammon in plaats van dat ze God vereerden daar in de tempel.
Handel drijven was normaal in de tempel. Net als het omwisselen van geld.
Anders konden de bezoekers geen dieren kopen om te offeren.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:08:07 #248
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166187300
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 08:24 schreef bianconeri het volgende:

Wel grappig, als een pedofiel uit een buurt gezet wordt is er niets mis mee. Maar als JG een persoon uit hun omgeving halen vanwege de slechte invloed dan is het ineens walgelijk.
Kromme standaard.
Wat is er nou ziek aan het volgen van een Bijbelse richtlijn?
Iemand heeft een slechte invloed dus klaar.
Ziek.... ;(

Vreemd ook dat je JG hier vergelijkt met een (foute) seksuele geaardheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 25-10-2016 11:07:23 ]
pi_166187473
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 12:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je moet ook weten dat de tempel toen der tijd het huis was van Jezus vader (God) het was een heilig huis, waar je geen handel hoort te drijven.
1- De vader van Jezus was Jozef. In het monotheïsme heeft god geen kinderen. Abba ( vader ) was een koosnaam wat ALLE joden gebruikten omdat de naam van god niet mocht worden uitgesproken.
2- In geval je weer eens mijn vorige post niet hebt gelezen: Ambtenaren van de Tempel stonden aan de ingang van de Tempel om de Dinar en de Sjekel om te wisselen tegen jetons waarmee men enkel offergaven kon kopen binnen de muren van de Tempel. Ook Jezus en zijn familie deed dit.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:05:13 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166189101
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 15:53 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niet meer na Christus.
En Ananias en Safira dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')