Ik vind het zelf nogal bedenkelijk deze argumentatie en zou er zelf niet in meegaan. Het normaliseren van geweld dient naar mijn idee geen enkele stimulans te krijgen in de vorm van strafvermindering. Kinderen uit het raam slingeren lijkt me weinig met omgangsvormen van doen te hebben.quote:Levenslang geëist tegen vluchteling die kinderen uit raam slingerde
Tegen een 35-jarige Syrische vluchteling die zijn drie kinderen uit het raam slingerde om zijn vrouw te straffen, is vandaag in Duitsland levenslang geëist.
De man zat met zijn gezin in een asielzoekerscentrum. Daar gooide hij zijn kinderen vanaf de eerste verdieping uit het raam. Volgens de openbaar aanklager in Bonn behandelde hij zijn kinderen daarbij 'als een oude kerstboom'. De kinderen raakten zwaargewond, maar hebben de val overleefd.
'Geweld heel normaal in Syrië'
De verdediging bracht naar voren dat de man uit een omgeving komt waar geweld heel normaal is en eiste daarom een veel lagere straf. De man zou niet uit de voeten kunnen met de Duitse omgangsvormen.
De vrouw wil niets meer met haar man te maken hebben.
Wat een vuile smerige rassist zeg, die verdediging! Bahquote:De verdediging bracht naar voren dat de man uit een omgeving komt waar geweld heel normaal is
Lijkt mij vooral een argument om de beste man linea recta te droppen boven IS-gebied en het hem daar lekker zelf uit te laten zoeken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
Is het argument dat de man niet uit de voeten zou kunnen met de duitse omgangsvormen een goede reden voor strafvermindering?
Nooit gedacht dat ik het met je eens zou zijn, maar je hebt volledig gelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:33 schreef vaduz het volgende:
Nee is niet normaal, maar wordt het wel als je je hier niet tegen verzet.
quote:Syrian refugee 'threw three children out of first-floor window because his wife wanted more freedom' in Germany
Wednesday 21 September 2016
A Syrian asylum seeker is on trial for allegedly throwing his three children out of a first floor window in Germany because his wife wanted greater freedom.
The 36-year-old man has been accused of attempted murder after his two daughters, aged one and seven, and five-year-old son were injured at refugee accommodation near Bonn.
Police arrived at the scene in February to find the two elder children suffering broken bones and skull fractures, with the baby girl left with bruising and a liver contusion after landing on her brother.
According to an indictment seen by Germany’s DPA news agency, the suspect admitted the crime and said it stemmed from anger with his wife.
Prosecutors said he could not accept she “no longer wished to accept the roles they had at home, and did not want to put up with everything he wanted anymore” after fleeing to Europe, according to a translation by The Local.
The suspect had been put under a 10-day restraining order after previously attacking his wife in January but moved back in, before launching the assault on their children on 1 February.
He is also accused of using a metal saucepan to hit his wife in the face on the same day, sparking an additional charge of aggravated assault.
Bonn Police said officers were called to the refugee accommodation, in a former Chinese restaurant in Lohmar, at 4.30pm local time on the day.
Witnesses said they had seen three children thrown from the first floor windows.
All three were taken to hospital by road and air ambulances for treatment for what police described as serious injuries.
The defendant left Syria alone in 2014, travelling through Turkey, Bulgaria and France before arriving in Germany last year, where his family joined him.
Als meneer uit een omgeving komt waar geweld normaal zou zijn, waarom is hij er dan voor gevlucht?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nogal bedenkelijk deze argumentatie en zou er zelf niet in meegaan. Het normaliseren van geweld dient naar mijn idee geen enkele stimulans te krijgen in de vorm van strafvermindering. Kinderen uit het raam slingeren lijkt me weinig met omgangsvormen van doen te hebben.
Is het argument van de verdediging dat geweld in de omgeving van de dader heel normaal is een goede reden voor strafvermindering?
Is het argument dat de man niet uit de voeten zou kunnen met de duitse omgangsvormen een goede reden voor strafvermindering?
Of 'regressief links';quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:56 schreef LelijKnap het volgende:
Normalisering van terrorisme, verkrachting, geweld en pedofilie. Dat heet 'multiculturalism', TS.
Volgens mij niet. Denk dat het gewoon een truukje van de advocaat is. De Syrier hoeft dit niet zelf gezegd te hebben he. Het is natuurlijk een heel zwak argument, dus als dat het beste is wat de advocaat nog uit deze zaak kon halen is het verder vrij kansloos dat iemand naar dit argument luistert.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nogal bedenkelijk deze argumentatie en zou er zelf niet in meegaan. Het normaliseren van geweld dient naar mijn idee geen enkele stimulans te krijgen in de vorm van strafvermindering. Kinderen uit het raam slingeren lijkt me weinig met omgangsvormen van doen te hebben.
Is het argument van de verdediging dat geweld in de omgeving van de dader heel normaal is een goede reden voor strafvermindering?
Ik heb dat artikel gelezen en het was een genuanceerd stuk, geen aanklacht aan asielzoekers.quote:
Nee. Maar het zou zijn gedrag wel kunnen verklaren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, want de man is bewust gevlucht van het geweld. Hij vindt het dus zelf ook niet wenselijk of normaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
Nee. Als zijn vrouw ook Syrisch is, wat ik aanneem, dan spreekt haar reactie boekdelen. Zij wil niks meer met hem te maken hebben, blijkbaar vindt zij dit NIET normaal, als Syrische.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:38 schreef Hathor het volgende:
Simpele zaak, wat in een backwater country als Syrie normaal is, is het hier niet.
Geweld tegen hem is volgens zijn opinie misschien wat anders als huiselijk geweld. Hier in het westen beschouwen we dat gelukkig als hetzelfde.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 07:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, want de man is bewust gevlucht van het geweld. Hij vindt het dus zelf ook niet wenselijk of normaal.
De advocaten moeten een goede verdediging voeren. Het is afwachten wat het oordeel van de rechter gaat worden. En of jou nogal domme redenering door deze rechter nagevolgd gaat worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:56 schreef LelijKnap het volgende:
Normalisering van terrorisme, verkrachting, geweld en pedofilie. Dat heet 'multiculturalism', TS.
Pareltje weerquote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hassan Z, pictured, knelt on the floor with his shirt over his head at one point as a protest on the first day of his trial
Wie is Hassan Z.?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hassan Z, pictured, knelt on the floor with his shirt over his head at one point as a protest on the first day of his trial
Waarschijnlijk de verdachte.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 08:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wie is Hassan Z.?
Wel de ideale pose om gelijk z'n kop eraf te zagen!
Ik vind dit een heel goed tegenargument. De officier zou inderdaad ter disussie kunnen stellen wat de vluchtreden was. Als dat het ontvluchten van geweld is kan men onmogelijk volhouden dat verdachte het normaal vond.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 07:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, want de man is bewust gevlucht van het geweld. Hij vindt het dus zelf ook niet wenselijk of normaal.
De verdachte.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 08:28 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wie is Hassan Z.?
Wel de ideale pose om gelijk z'n kop eraf te zagen!
Wat zou er de oorzaak van zijn dat met name in Rotterdam en Den Haag opvallend veel geweld jegens de politie plaatsvindt?quote:Korpschef Akerboom eist snelle invoering stroomstootwapen voor agenten
Korpschef Erik Akerboom doet donderdag in De Telegraaf een dringende oproep aan het kabinet om een stroomstootwapen voor agenten in te voeren. Aanleiding hiervoor is het geweld tegen politieagenten.
"Er moet een einde komen aan dat eindeloze getreuzel van de politiek", zegt het hoofd van de Nationale Politie in de krant.
Akerboom heeft naar eigen zeggen diverse maatregelen genomen om het geweld jegens politiemensen een halt toe te roepen, zoals de invoering van bodycams en wapenstokken. "Ik heb heel veel gedaan, maar nu is de politiek aan zet", aldus de korpschef.
Akerboom zegt in het interview met De Telegraaf dat hij ervan overtuigd is dat het stroomstootwapen helpt bij het terugkeren van het gezag van de politie. "De taser geeft politiemensen een boost van vertrouwen", zegt hij. Bovendien heeft het stroomstootwapen volgens hem ook een preventieve werking.
Agent bewusteloos geslagen bij trouwstoet
Deze week ontstond ophef doordat een agent bewusteloos was geslagen, nadat hij een luidruchtige trouwstoet in Rotterdam had gecontroleerd. In dezelfde stad raakten deze week ook drie agenten gewond bij een aanhouding.
"We hebben hier niet te maken met een trend, maar met een structureel probleem", stelde de ACP, de grootste politievakbond van Nederland, in een reactie op het geweld.
Uit maandag gepubliceerde politiecijfers bleek dat in de eerste helft van dit jaar al vijfduizend geweldsincidenten hebben plaatsgevonden. Sommige agenten werden bespuugd, anderen kregen te maken met beledigingen en zelfs (zware) mishandelingen. In Den Haag en Rotterdam zijn de meeste incidenten geregistreerd.
Uit cijfers van vorig jaar bleek al dat het geweld tegen agenten is toegenomen. In 2018 waren er 10.593 incidenten tegen 9.598 incidenten in 2017 (pdf). Helma Huizing van de korpsleiding zei dat het aantal geweldsincidenten al jaren rond de tienduizend schommelt. "Het is veel en veel te veel. Laat onze mensen gewoon hun werk doen."
Politie wil tasers voor zeventienduizend agenten
De politie deed in 2017 en 2018 een proef met de taser. In een evaluatie van de Politieacademie van vorig jaar mei stond dat de het wapen "van toegevoegde waarde" bleek te zijn, vooral voor agenten die als eerste ter plaatse zijn bij incidenten.
De politie adviseerde de politiek in november om stroomstootwapens beschikbaar te stellen voor zeventienduizend agenten. Het is sindsdien aan minister Ferd Grapperhaus van Veiligheid om hier een besluit over te nemen.
Behalve dit nam het aantal kraken van pinautomaten d.m.v. zware explosieven zodanig toe dat werd besloten een groot aantal automaten te sluiten en alle pinautomaten te sluiten tussen 23:00 en 7:00h.quote:John lucas, hoofdofficier van justitie
Toch beseft hij dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. 'Omdat veel jongeren daar in een omgeving leven waar geweld misschien wel normaal is. Ik weet niet of het door de rapvideo's komt of dat video's het gevolg zijn van het feit dat men in die geweldsomgeving leeft, maar die zorg is wel heel groot. En je ziet dat het aantal incidenten toeneemt: jonge mensen die schieten of steken.'
Als het enkel in dit geval zou zijn dan zou ik je waarschijnlijk gelijk geven maar helaas kom je diezelfde verdediging in talloze vergelijkbare zaken tegen (waar ik nu even geen voorbeelden van geef)quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:54 schreef topdeck het volgende:
In andere landen word je gewoon gestraft voor zulke dingen hoor.
Denk je echt dat dit normaal zou zijn in Syrie?
De advocaat roept maar wat en jullie happen.
Ja nou ja, dat deed iedereen daar. Dat was de gebruikelijke usance. Als zij stout waren werden ze uit het raam geslingerd. Zo gek is dat toch niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
Kinderen uit het raam slingeren lijkt me weinig met omgangsvormen van doen te hebben.
Basale humane omgangsvormen zijn blijkbaar alleen in Duitsland van toepassing.quote:De man zou niet uit de voeten kunnen met de Duitse omgangsvormen.
'Back to the stoneage' met dat volk er bij.quote:
Geweld tegen politie en hulpverleners wordt steeds harder bestraft maar het ziet er niet naar uit dat het tot een trendbreuk leidt.quote:Korpschef: Te gek voor woorden dat politie brandweer moet beschermen
Politiekorpschef Erik Akerboom noemt het woensdag "te gek voor woorden" dat politieagenten tijdens de jaarwisseling met de brandweer mee moeten om brandweerlieden tijdens het blussen van branden te beschermen. Volgens Akerboom moeten "we dit niet normaal gaan vinden."
Volgens Akerboom ligt het aantal incidenten én het aantal belaagde agenten tijdens de jaarwisseling hoger dan voorgaande jaren, al ontbreken exacte cijfers nog.
Zo werden in Rotterdam bijna zestig mensen aangehouden en brandde in Den Haag een recordaantal auto's uit.
Volgens de korpschef van de politie werden agenten vooral in het midden van het land bekogeld met vuurwerk. Dat gebeurde toen de politie de brandweer ondersteunde tijdens het blussen van branden.
Het is geen ramp als er minder justitiepersoneel zou zijn, aangezien zij toch geen moer doen, dat ze maar voedzaam voedsel gaan verbouwen, zodat minderjarigen bomen van kerels kunnen worden, waardoor men gemakkelijker aan het hooghangend fruit zou kunnen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:43 schreef TomLuny het volgende:
Akerboom vindt het niet normaal - en hij heeft het niet alleen over oud en nieuw.
[ afbeelding ]
ANP
Volgens Akerboom is er al geruime tijd een opgaande lijn van geweld tegen politiemensen en hulpverleners zichtbaar, die tot steeds meer weerstand en tot ontwrichting in de samenleving leidt.
> https://tpo.nl/2020/01/01(...)dit-is-onacceptabel/
quote:'Bababababababa.' Een man doet na hoe het schietincident op de flat Groeneveen in Zuidoost waarschijnlijk is gegaan afgelopen nacht. 'Voor mij is dit normaal hier.'
Afgelopen nacht werd de flat beschoten: er zitten twee kogelgaten in de ruit op de begane grond. Een nacht daarvoor was het ook al raak: toen waren er maar liefst acht kogelinslagen te zien.
Er zijn geen gewonden gevallen, maar volgens buurtbewoners had dat wel gekund. 'De kogelgaten zijn op ooghoogte. Dat is niet fijn, zeker niet in een buurt met ouderen en jongeren', zegt een omwonende.
Een bovenbuurvrouw schrok voor de tweede nacht op rij wakker door de schoten. 'Ik sliep heel lekker en hoorde toen pfie, pfie, pfie. Misschien hebben de onderburen iets gedaan wat niet mocht. Ik was wel geschrokken. Heb wel wat andere dingen te doen in mijn leven dan dit.'
Een ander zegt nu niet extra angstig te worden. 'Ik woon hier al zo lang. Ik ben wel wat gewend in de Bijlmer.'
Jij woont niet in de grote stad blijkbaar.quote:
Nou, heb 20 jaar in Amsterdam gewoond dus weet het wel maar op die voorkant is het zo confronterend...quote:Op woensdag 25 november 2020 18:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij woont niet in de grote stad blijkbaar.
quote:Agressie en geweld tegen politiemedewerkers blijven op een te hoog niveau. In heel vorig jaar hebben zo’n 12.500 collega’s te maken gehad met een vorm van agressie tot geweld. ‘Dat is onaanvaardbaar hoog’, zegt programmamanager Geweld Tegen Politie Ambtenaren Henk van Dijk. ‘Dit raakt politiemensen ook in hun privéleven.’
Het aantal incidenten met agressie en geweld tegen politieambtenaren (GTPA) is al jaren op een te hoog niveau. Ook het aantal heftige incidenten blijft hoog. ‘Die hebben grote impact op de collega’s,’ zegt Van Dijk. ‘De verharding in de samenleving lijkt zich te vertalen in deze cijfers.’
quote:NS laat treinen zaterdag drie minuten niet rijden wegens mishandeling conducteur
De NS legt het treinverkeer aanstaande zaterdag drie minuten stil vanwege de mishandeling van een conducteur afgelopen weekend. "Het kan niet zo langer", zegt NS-topman Wouter Koolmees.
De conducteur werd zaterdagavond in een trein geschopt, geslagen en met grof geweld van de trap geduwd door een groep jongeren. Een minderjarige is aangehouden. Dat gebeurde in een trein tussen Delft en Den Haag Hollands Spoor.
De NS en vakbonden willen met het stilleggen van het treinverkeer een signaal afgeven aan de samenleving en de politiek. "Het geweldsincident van afgelopen weekend past in een schrikbarend patroon van bedreigingen en belagingen van onze collega's. We lopen tegen grenzen aan van wat wij kunnen. We hebben hulp nodig van de overheid", zegt Koolmees in een verklaring. Ook is de NS in gesprek met onder andere gemeenten, het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) en de ggz over het toenemende geweld.
Ik vraag me af of onder de autochtone bevolking de gewelds bereidheid ook aan het toenemen is?quote:Op maandag 15 april 2024 15:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Resultaat van jarenlang alles maar weg “modereren” qua gesprek in de maatschappij.
Beest niet bij de naam mogen noemen zonder stempeltje van racist of iets te krijgen, “islamofobie” ook zo’n mooie.
Lang verhaal kort : importeer ellende, je krijgt ellende.
Dat hangt van hun geaardheid af.quote:Op zaterdag 28 december 2019 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet dat het in Syrie normaal gevonden wordt als je kindertjes uit het raam smijt.
Ga het maar proberen dan. Gooi in Syrie een kind uit het raam en zeg dat het homo was. En zie wat er gebeurt.quote:Op maandag 15 april 2024 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hangt van hun geaardheid af.
Nee, en de duitse rechter vond dat ook niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
Ik snap echter niet waarom dat 8 jaar later weer opgehaald moet worden?quote:Für das Gericht ist der mörderische Vorsatz eindeutig. H. wollte seine Frau, wie Kunkel sagt, „maximal“ bestrafen, indem er die Kinder tötet. „Er wusste, dass er ihr damit das Schlimmste antun würde“, sagt der Richter. Die Motive seien „verachtenswert“ und „sittlich auf tiefster Stufe“. Die „völlig unschuldigen Kinder“ sollten für etwas büßen, das ihre Mutter getan hatte.
Der Angeklagte hat nach Ansicht des Gerichts keine Reue gezeigt und sei nicht bereit, Verantwortung für die Taten zu übernehmen. Es sei ein Glück, dass die Kinder überlebt hätten. Doch sie werden sich damit auseinandersetzen müssen, dass ihr eigener Vater sie töten wollte. „Wir stellen uns die Auseinandersetzung mit dieser Tatsache ziemlich schrecklich vor“, sagte der Richter. Der Angeklagte habe „das Urvertrauen seiner Kinder, in Gegenwart der Eltern geschützt zu sein, zerstört“.
Blijkbaar is het weer actueel. Sommige trends duren jaren en dat geduld heb ikquote:Op maandag 15 april 2024 15:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik snap echter niet waarom dat 8 jaar later weer opgehaald moet worden?
Wat is er actueel aan die veroordeling van die Syrische vader van 35 jaar 8 jaar terug in duitsland voor de poging tot moord op zijn kinderen?quote:
Het gaat mij om de toename van geweld, welke kan duiden op de normalisering van geweld onder de bevolking.quote:Op maandag 15 april 2024 16:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk nul komma nul overeenkomsten... tenzij je vind dat alles terug te voeren is op het buitenlander-riedeltje.. wil je dat hier doen?
nogmaals, wat heeft dat met die zaak in de Openingspost te maken?quote:Op maandag 15 april 2024 16:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat mij om de toename van geweld, welke kan duiden op de normalisering van geweld onder de bevolking.
quote:Op maandag 15 april 2024 16:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nogmaals, wat heeft dat met die zaak in de Openingspost te maken?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
De verdediging bracht naar voren dat de man uit een omgeving komt waar geweld heel normaal is
Ja en? je weet dat een advocaat die de verdediging voert verplicht is naar zijn beste kunnen een verdachte zo goed mogelijk te verdedigen?quote:
De verdediging kan zeggen wat nodig is om een vermindering van eventuele straf te krijgen. Dit was wel een karige poging.quote:
Waar blijkbaar enig ethisch vermogen geen enkele rol meer in speelt.quote:Op maandag 15 april 2024 16:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja en? je weet dat een advocaat die de verdediging voert verplicht is naar zijn beste kunnen een verdachte zo goed mogelijk te verdedigen?
Het is niet aan een advocaat te gaan oordelen over zijn client....quote:Op maandag 15 april 2024 16:53 schreef probeer het volgende:
Waar blijkbaar enig ethisch vermogen geen enkele rol meer in speelt.
Ik heb zelf een Eritrese familie als vrienden, die ik zeer waardeer. Je zult van mij geen beweringen zien dat alle buitenlanders gewelddadig zijn en ik stelde ook al de vraag of de gewelds bereidheid onder autochtonen ook toeneemt?quote:Op maandag 15 april 2024 16:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en? je weet dat een advocaat die de verdediging voert verplicht is naar zijn beste kunnen een verdachte zo goed mogelijk te verdedigen?
En dat het vervolgens aan de rechter is uitspraak te doen en dat deze in deze zaak al 8 jaar geleden gedaan is en de rechter concludeerde dat er geen enkele strafverlichting uit die verdediging volgde? De dader volledig aansprakelijk was voor zijn drievoudige poging tot moord op zijn kinderen...
Wil je misschien enkel er de hele tijd nadruk op leggen dat het hier om buitenlanders gaat?... en is dat voor jou de overeenkomst... dat alle buitenlanders volgens jou geweldadig zijn?
Stropop, dat beweer ik nergens. Ik stel dat het leden van die beroepsgroep regelmatig aan enige vorm van ethiek ontbreekt in de uitoefening van hun beroep. Wat dus leidt tot dit soort bullshit argumentaties in verdedigingen.quote:Op maandag 15 april 2024 16:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is niet aan een advocaat te gaan oordelen over zijn client....
sterker nog, het zou een heel slechte advocaat zijn als hij 'vind' dat zijn client maar eventjes extra bestrafd moet worden en dat hij dan bewust dingen gaat roepen om de straf hoger te laten uitvallen....
Rechtstaat heeft er geen ene fuck mee te maken, dit gaat geenszins over enige grondslag van het gezag van de Nederlandse staat.quote:... Het spijt me, maar als je zo denkt, snap je niet de werking van een rechtstaat... en het recht van een verdachte op de best mogelijke verdediging en vooral ook vertegwnoordiging van zijn belangen en rechten.
Welke stemmingsmakerij? Dat het aandragen van het argument dat een verdachte (door zijn oude omgeving) geweld genormaliseerd heeft, een normalisatie van geweld is? Want dat is gewoon de spijker op zijn kop raken.quote:Op maandag 15 april 2024 17:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
De stemmingsmakerij uit de op vind ik tegenwoordig een groter probleem dan een advocaat die wat aandraagt.
Nou, voortaan alle advocaten maar zonder gêne op de 'ja maar ze had ook echt een kort rokje aan hoor' tour. Alles er aan de haren bijslepen, want het is toch aan de rechter om te oordelen dus een advocaat hoeft geen enkel fatsoen te kennen?quote:Zo’n man heeft als werk om de aspecten die voor zijn cliënt spreken aan te dragen. Het milieu waar iemand vandaan komt mag je best benoemen. De rechter gaat vervolgens beoordelen welke punten meewegen en hoe zwaar. Het zou erger zijn wanneer er een vonnis geveld wordt terwijl een verdachte niet het idee heeft dat, de dingen die in zijn voordeel zouden kunnen werken benoemd zijn.
Het verbaast me hoeveel oproer dit topic zoveel jaar na dato oproept. De normalisering van geweld en toename van gewelds bereidheid lijken mij echt wel actueel en hopelijk een trend die gebroken kan worden.quote:Op maandag 15 april 2024 17:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
De stemmingsmakerij uit de op vind ik tegenwoordig een groter probleem dan een advocaat die wat aandraagt.
Zo’n man heeft als werk om de aspecten die voor zijn cliënt spreken aan te dragen. Het milieu waar iemand vandaan komt mag je best benoemen. De rechter gaat vervolgens beoordelen welke punten meewegen en hoe zwaar. Het zou erger zijn wanneer er een vonnis geveld wordt terwijl een verdachte niet het idee heeft dat, de dingen die in zijn voordeel zouden kunnen werken benoemd zijn.
Prima, maar als dat je nieuws is moet je met meer komen dan een specifieke zaak. Dan moet je met een onderzoek komen waar die trant blijkt.quote:Op maandag 15 april 2024 17:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het verbaast me hoeveel oproer dit topic zoveel jaar na dato oproept. De normalisering van geweld en toename van gewelds bereidheid lijken mij echt wel actueel en hopelijk een trend die gebroken kan worden.
Die oproer ben je zelf aan het veroorzaken met je intens domme vergelijkingen.quote:Op maandag 15 april 2024 17:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het verbaast me hoeveel oproer dit topic zoveel jaar na dato oproept. De normalisering van geweld en toename van gewelds bereidheid lijken mij echt wel actueel en hopelijk een trend die gebroken kan worden.
Het geluk is met dommenquote:Op maandag 15 april 2024 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die oproer ben je zelf aan het veroorzaken met je intens domme vergelijkingen.
Ik gebruik voor trends de methode van SchopenHauer. Een trend wordt pas na langere tijd achteraf goed zichtbaar en daar ga ik niet op wachten.quote:Op maandag 15 april 2024 18:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Prima, maar als dat je nieuws is moet je met meer komen dan een specifieke zaak. Dan moet je met een onderzoek komen waar die trant blijkt.
quote:All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. Arthur Schopenhauer
Gelukkig niet, maar het werd door de advocaat wel als argument aangedragen.quote:Nu noem je een zaak die ook nog onterecht blijkt omdat de rechter er niet in mee gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |