abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166189329

quote:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

In het Algemeen Dagblad vandaag een interview met Perez Jong Loy. Wie? Zeg maar de Quincy Gario voordat Quincy Gario dé Quincy Gario werd. Een vrij extreme anti-zwarte piet-actievoerder dus, die elk mogelijk middel dat hij kan vinden tegen de geschminkte kindervriend inzet.

Nu is dat op zich geen nieuws: sinds een aantal jaar schieten dit soort lui als paddestoelen uit de grond. Maar het uitzonderlijke aan Jong Loy is dat hij gewoon eerlijk is over zijn einddoel: demonstreren tegen zwarte piet is slechts een middel. Uiteindelijk gaat het om aandacht gegeneren voor slavernij, en het idee dat Nederland nakomelingen van voormalige slaven geld moet betalen. Veel geld:

De strijd tegen Piet is voor hem direct verbonden met de financiële compensatie voor het slavernijverleden: hij vindt het 'verbijsterend' dat daar nog steeds niet over te praten valt. ,,Joodse mensen zijn terecht gecompenseerd voor de Tweede Wereldoorlog. Dus waarom de nazaten van de slaven niet? Omdat het te lang geleden is? Voor ons voelt het dichtbij. Mijn voorouders werkten nog als slaven."

Het gaat hem dan niet om 'zoiets onbenulligs' als een tientje per familie, maar om de oprichting van miljardenfondsen voor de nazaten van slaven. ,,Wij hebben op elk gebied een achterstand in de maatschappij. Zo worden de capaciteiten van donkere kinderen jaar na jaar lager ingeschat dan die van blanke. Zij komen veel vaker op het vmbo en moeten opleidingen stapelen voor ze naar de universiteit kunnen. Dat kan door zulke fondsen worden gecompenseerd."

Jong Loy doet denken aan de werkelijke agenda van de Jamaicaanse VN-onderzoeker Verene Shepherd. Ook zij was maar matig geïnteresseerd in ons "kerstfeest," en had eigenlijk als doel om momentum te creëren voor de schadevergoedingsactie van de anti-slavernij beweging.

Mensen als Shepherd en Jong Loy proberen dus uiteindelijk te construeren dat zwarte mensen in Nederland 'slachtoffers' zijn van slavernij, omdat enkelen van hun vooruders slaven zouden zijn geweest. Blanke Nederlanders die nu leven zijn kennelijk ook per definitie afstammelingen van slavenhandelaars, en daarom ook 'daders'. Laat mij nog eenmaal duidelijk maken hoe ik hier over denk:

Ga gewoon weg. Geachte heer Jong Loy: neemt u gewoon een baan en werkt u gaarne voor uw geld. Dat is pas een eerlijke manier om aan uw geld te komen. En wat betreft de Nederlandse regering? Die moeten meegaan in het verhaal dat "we" daar achter zaten en dat "we" dat "hen" hebben aangedaan. U en ik hebben immers niet in slaven gehandeld, en deze Perez en zijn tijdgenoten zijn geen slachtoffer van slavernij. Achterstand in de maatschappij? Klinkklare onzin.

Hoe dan ook hoop ik dat we deze discussie snel kunnen sluiten. Nederland gaat nu al lang genoeg gebukt onder de tirannie van de pietenpesters, en nu ze ook een grote mond gaan krijgen over 'miljardenfondsen' is het helemáál tijd om dit af te kappen. Iedereen de spandoeken weer naar binnen! De demonstratie is over; tijd om weer aan het werk te gaan.
pi_166189356
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom?
Dus van echte slaven mag je wel genieten en van zwarte piet ( die alleen in de ogen van de piethaters een slaaf voorstelt) mag je niet genieten? Vreemde logica.
pi_166189411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus van echte slaven mag je wel genieten en van zwarte piet ( die alleen in de ogen van de piethaters een slaaf voorstelt) mag je niet genieten? Vreemde logica.
:') . Mi gado jongen, ben jij ooit in een museum geweest?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166189448
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Mi gado jongen, ben jij ooit in een museum geweest?
Niet zo heel vaak maar weet wel dat daar schilderijen met slaven hangen waar racistische Nederlanders van genieten.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:27:36 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:15 schreef DrDentz het volgende:
Witmenschen die denken met het aanpassen van de Piet 'goed te doen' en de discussie naar een einde te brengen. Oh oh, de naïviteit. Is pas een kleine opmaat naar een miljardenfonds voor herstelbetalingen. Je moet betalen.
De grap is natuurlijk dat het afschaffen van Zwarte Piet onder druk van de racisme-chantage is gebeurd, Er is helemaal geen omslag dat er minder racisme is, RTL heeft ook helemaal geen anti-racisme standpunt gemaakt. Integendeel, door dat dat gezuig en gedreig is het racisme groter dan ooit. De anti-pieten hebben de gekleurde mens niet fraai op de kaart gezet. De pro-pieten de blanke man ook niet, maar die werden bij voorbaat al voor racist uitgemaakt dus dat maakt niet veel uit w/ ):O

Als de herstelbetalingen plaatsvinden, breekt de pleuris pas echt uit en hebben zwarten in Nederland helemaal geen leven meer oO/
pi_166189509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De grap is natuurlijk dat het afschaffen van Zwarte Piet onder druk van de racisme-chantage is gebeurd, Er is helemaal geen omslag dat er minder racisme is, RTL heeft ook helemaal geen anti-racisme standpunt gemaakt. Integendeel, door dat dat gezuig en gedreig is het racisme groter dan ooit. De anti-pieten hebben de gekleurde mens niet fraai op de kaart gezet. De pro-pieten de blanke man ook niet, maar die werden bij voorbaat al voor racist uitgemaakt dus dat maakt niet veel uit w/ ):O

Als de herstelbetalingen plaatsvinden, breekt de pleuris pas echt uit en hebben zwarten in Nederland helemaal geen leven meer oO/
Dat hoeft RTL ook niet te doen, de racisten komen vanzelf uit hun spelonken tevoorschijn. Blijkens ook jouw post.
pi_166189551
Ze hebben in Suriname wel een goede president gekozen, iemand zonder besmet verleden enzo. Maar dat geheel terzijde.

[ Bericht % gewijzigd door timmmmm op 25-10-2016 11:49:17 ]
pi_166189557
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet zo heel vaak maar weet wel dat daar schilderijen met slaven hangen waar racistische Nederlanders van genieten.
Heb jij mensen gezien die naar die schilderijen kijken en zeggen 'huhu, kijk die zwartjes daar eens slaven zijn, mooie tijd was dat he'?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166189562
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hoeft RTL ook niet te doen, de racisten komen vanzelf uit hun spelonken tevoorschijn. Blijkens ook jouw post.
Het voordeel is dan ieg dat we weten wie ze zijn. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166189578
Leuke geupdate OP, met een geweldig stukje van de extremistische site DDS uit 2014 :')
Natuurlijk heeft DrDentz die in zijn bookmarks staan.
pi_166189590
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb jij mensen gezien die naar die schilderijen kijken en zeggen 'huhu, kijk die zwartjes daar eens slaven zijn, mooie tijd was dat he'?
Dat is geen argument want dat doe de ZP-liefhebbers ook niet. Vervelend voor de racistische schilderijliefhebbers maar alle schilderijen met slaven moeten toch echt op de brandstapel.
pi_166189594
quote:
Het gaat hem dan niet om 'zoiets onbenulligs' als een tientje per familie, maar om de oprichting van miljardenfondsen voor de nazaten van slaven.
De aap komt uit de mouw.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:35:01 #13
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189597
Het artikel in deze OP is een drogredenering.
.
Gut, wat kunnen de boze witte mannetjes toch zielig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is geen argument want dat doe de ZP-liefhebbers ook niet. Vervelend voor de racistische schilderijliefhebbers maar alle schilderijen met slaven moeten toch echt op de brandstapel.
Nee, oude foto's van zwarte piet hoeven niet verbrand, we gaan gewoon geen nieuwe maken.

Het is dezelfde drogredenering die jij gebruikt.
Ik ook, bedankt!
pi_166189601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw.
Ho ho pas hier nou mee op.
pi_166189620
Gossie dat had ik nou helemaal niet aan zien komen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:38:54 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189650
Aapje Simons van DENK: Johan Derksen in de bocht.
http://www.show.nl/video/(...)naar-sylvana-simons/
pi_166189661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:38 schreef Lunatiek het volgende:
Johan _O_
pi_166189662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:35 schreef sc00p het volgende:
Het artikel in deze OP is een drogredenering.
.
Gut, wat kunnen de boze witte mannetjes toch zielig zijn.

[..]

Nee, oude foto's van zwarte piet hoeven niet verbrand, we gaan gewoon geen nieuwe maken.

Het is dezelfde drogredenering die jij gebruikt.
Nee hoor, de Gouden Koets moet ook verdwijnen volgens de Pietenhaters. Ik zie niet in hoe we het dan nog kunnen toelaten om schilderijen met slaven in musea te laten hangen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:40:21 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189679
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat het afschaffen van Zwarte Piet alleen is om racisme uit te lokken bij blanke Nederlanders?

Altijd al geweten hoor.
pi_166189686
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw.
Oei, pas je op, niet mensen zwart maken he...
pi_166189712
Zo trots als een aap met zeven lullen
pi_166189717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat het afschaffen van Zwarte Piet alleen is om racisme uit te lokken bij blanke Nederlanders?

Altijd al geweten hoor.
Klopt, daar is het allemaal om te doen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:43:15 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166189729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:38 schreef Lunatiek het volgende:
Johan Derksen, de opperproleet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166189732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, de Gouden Koets moet ook verdwijnen volgens de Pietenhaters. Ik zie niet in hoe we het dan nog kunnen toelaten om schilderijen met slaven in musea te laten hangen.
Begrijp je het verschil tussen handelen in oorspronkelijke oplages van Mein Kampf door verzamelaars en historici en het uitdelen van een nieuwe druk daarvan op de markt?

Dat is ongeveer het verschil tussen schilderijen in musea met een slaventhema en ermee rondrijden op prinsjesdag.
pi_166189734
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, daar is het allemaal om te doen.
Het is eigenlijk om je moreel superieur te doen voelen.

Benieuwd wat het volgende zal zijn.
pi_166189747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is eigenlijk om je moreel superieur te doen voelen.

Benieuwd wat het volgende zal zijn.
De Nederlandse vlag.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:45:14 #27
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ook gewoon nog een keer dezelfde drogreden gebruiken :') Ik dacht dat Nederlanders zo nuchter waren.
Ik ook, bedankt!
pi_166189827
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Begrijp je het verschil tussen handelen in oorspronkelijke oplages van Mein Kampf door verzamelaars en historici en het uitdelen van een nieuwe druk daarvan op de markt?

Dat is ongeveer het verschil tussen schilderijen in musea met een slaventhema en ermee rondrijden op prinsjesdag.
Toch genieten nog dagelijks mensen van schilderijen met slaven. Dat moet jou toch wel pijn doen gezien je verleden.
pi_166189852
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toch genieten nog dagelijks mensen van schilderijen met slaven. Dat moet jou toch wel pijn doen gezien je verleden.
Maar als er volgende week gemeld wordt dat die schilderijen racistisch zijn en wegmoeten dan staan ze ineens vooraan om te protesteren.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:52:38 #30
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189907
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar als er volgende week gemeld wordt dat die schilderijen racistisch zijn en wegmoeten dan staan ze ineens vooraan om te protesteren.
Zou je fijn vinden hè?
Ik ook, bedankt!
pi_166189909
quote:

[..]

Niemand in Nederland heeft een slavernijverleden, daar moeten we mee uitkijken. De allochtonen in NL hebben de zweep niet gevoeld, die worden van geboorte tot overlijden gepamperd met subsidies en quota.
pi_166189919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:52 schreef sc00p het volgende:

[..]

Zou je fijn vinden hè?
Ik vind hypocrisie wel grappig, maar fijn niet. Niet zo projecteren.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:55:22 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166189956
Gaat het hier nog over zwarte piet?

Ik vind een afscheid van zwarte piet nogal geforceerd. Omdat mensen er verdriet van hebben en er een goed alternatief is, volgens RTL. Je kan zeggen wat je wil over zwarte piet, maar daar afstand van nemen of drastische aanpassingen in maken, maakt heel veel los in de samenleving en hebben nog meer mensen heel veel moeite mee en oprecht verdriet van. Dan zou je denken dat RTL zijn doel niet bereikt.
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:56:18 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166189970
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Niemand in Nederland heeft een slavernijverleden, daar moeten we mee uitkijken. De allochtonen in NL hebben de zweep niet gevoeld, die worden van geboorte tot overlijden gepamperd met subsidies en quota.
Ik denk dat er zat allochtonen in Nederland zijn die meer belasting betaald hebben dan jij, dus ik zou een beetje rustig aan doen met de generalisaties
Laffe huichelaar
pi_166190005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zo zit de blanke elite in elkaar. Wel de speledingetjes van het volk bij het vuilnis doen om zich moreel superieur te voelen maar zelf geen enkel offer willen doen. Hoezeer ik ook van geschiedenis en ons cultureel erfgoed hou, ik zal me vrijwillig aanbieden om die schilderijen met slaven in de fik te steken, al was het alleen om die beteuterde gezichten van die blanke elitaire moralisten te zien.
pi_166190012
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat er zat allochtonen in Nederland zijn die meer belasting betaald hebben dan jij, dus ik zou een beetje rustig aan doen met de generalisaties
Mensen die hun eigen broek ophouden zijn dan ook niet de mensen die hun hoop gevestigd hebben op de miljarden aan herstelbetalingen.
pi_166190018
quote:

[..]

Mijn verleden? Waar heb je het over?

En je kunt best genieten van geschiedenis zonder de culturele normen van 500 jaar geleden te delen. Wat een onzin kraam jij uit zeg. Ronduit zielig.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:00:10 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166190029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

En je kunt best genieten van geschiedenis zonder de culturele normen van 500 jaar geleden te delen
Geldt dat ook voor rituelen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:00:11 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:59 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Mensen die hun eigen broek ophouden zijn dan ook niet de mensen die hun hoop gevestigd hebben op de miljarden aan herstelbetalingen.
Toch heb je het over 'de allochtoon'. Mij hoef je niet te overtuigen dat er verschillen zijn tussen mensen
Laffe huichelaar
pi_166190033
quote:

[..]

dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:08 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190061
quote:

[..]

En je kunt best genieten van geschiedenis zonder de culturele normen van 500 jaar geleden te delen. Wat een onzin kraam jij uit zeg. Ronduit zielig.
Ben ik helemaal met je eens. Er is een groot verschil tussen naar schilderijen of een koets uit het jaar 0 kijken met racistische kenmerken omdat dat nou eenmaal is zoals het toen was en actief deelnemen aan een feest dat die kenmerken versterkt.

Los van het feit of je vindt dat dat laatste het geval is. Ik zie het niet. Maar de twee gevallen staan wel helemaal los van elkaar imo
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:27 #42
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_166190068
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:55 schreef timmmmm het volgende:
Gaat het hier nog over zwarte piet?

Ik vind een afscheid van zwarte piet nogal geforceerd. Omdat mensen er verdriet van hebben en er een goed alternatief is, volgens RTL. Je kan zeggen wat je wil over zwarte piet, maar daar afstand van nemen of drastische aanpassingen in maken, maakt heel veel los in de samenleving en hebben nog meer mensen heel veel moeite mee en oprecht verdriet van. Dan zou je denken dat RTL zijn doel niet bereikt.
Wat mij betreft zijn het vooral die enorm racistische opmerkingen die uit het pro-zwartepiet-kamp komen die veel los maken en zorgen voor verdriet.

RTL heeft een wijs besluit genomen denk ik. De groep die de discussie moe is en het feest gewoon weer om Sinterklaas wil laten draaien in plaats van om deze discussie wordt steeds groter. En de groep die maar blijft roeptoeteren over 'zwarte piet moet zwart' wordt steeds kleiner en steeds meer geassocieerd met de racistische minderheid binnen die groep.

Over twintig jaar zeggen we met zijn allen: 'dat dat toen nog kon, zwarte piet helemaal zwart schmincken met dikke lippen en oorringen en al'.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:02:44 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:04:22 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Over twintig jaar zeggen we met zijn allen: 'dat dat toen nog kon, zwarte piet helemaal zwart schmincken met dikke lippen en oorringen en al'.
vroegâh was alles betâh
pi_166190152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Er is een groot verschil tussen naar schilderijen of een koets uit het jaar 0 kijken met racistische kenmerken omdat dat nou eenmaal is zoals het toen was en actief deelnemen aan een feest dat die kenmerken versterkt.

Los van het feit of je vindt dat dat laatste het geval is. Ik zie het niet. Maar de twee gevallen staan wel helemaal los van elkaar imo
Nederland schijnt nu of iig in het verleden het meest tolerante volk van de wereld te zijn geweest. Hoe is dat mogelijk als onze jeugd al van jongs af aan via het Sinterklaasfeest geleerd heeft dat zwarte mensen dom en zielig zijn? ( Niet mijn woorden maar de redenatie van de Pietenhaters)
pi_166190166
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Amazing Atheist _O_
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:08:05 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190178
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn het vooral die enorm racistische opmerkingen die uit het pro-zwartepiet-kamp komen die veel los maken en zorgen voor verdriet.

RTL heeft een wijs besluit genomen denk ik. De groep die de discussie moe is en het feest gewoon weer om Sinterklaas wil laten draaien in plaats van om deze discussie wordt steeds groter. En de groep die maar blijft roeptoeteren over 'zwarte piet moet zwart' wordt steeds kleiner en steeds meer geassocieerd met de racistische minderheid binnen die groep.

Dat ben ik wel met je eens. Als men gewoon de schouders opgehaald had bij dat handjevol klagers, was dit allemaal niet zo geescaleerd. Het merendeel van het 'tegen'-kamp is nu gewoon tegen door de heftige reacties van de harde voorstanders

Ik vraag me alleen af of het een goed idee is uiteindelijk dus toch toe te geven aan dat handjevol klagers omdat de goegemeente niet goed reageert op de klagers. Heb je een grote groep die pissig is op die paar mensen die erover klagen, en het is écht een hele grote groep mensen die gewoon wil dat zwarte piet blijft zoals ie is, ga je ze nóg pissiger maken
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:14:30 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190311
Gaan we nu weer ontopic in met argumenten ipv persoonlijke aanvallen?
Laffe huichelaar
pi_166190319
Wat mag je hier nog wel zeggen dat blijft staan?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:16:17 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_166190346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:14 schreef DrDentz het volgende:
Wat mag je hier nog wel zeggen dat blijft staan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:14 schreef timmmmm het volgende:
ontopic met argumenten
Laffe huichelaar
pi_166190367
-commentaar op de moderatie in FB-

[ Bericht 86% gewijzigd door timmmmm op 25-10-2016 12:18:54 ]
pi_166190418
Die pietenhaters moeten eens hun stamboom gaan uitzoeken, dan weten ze wie hun bazen waren en die moeten ze gaan aanklagen.
Het is wat werk, zeker een dagje archief, maar dan weten ze wel de juiste mensen te vinden.
Ik heb aangetrouwde familie die ook dachten dat ze slaven waren geweest, even naspeuren en het bleek niet het geval te zijn geweest.
Maar goed...
zoek het uit, klaag ze aan , verdeel de schadevergoeding onder de nakomelingen en ga terug naar Afrika, klaag daar de stamhoofden aan die ze aangeleverd hebben en leef nog lang en gelukkig :)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:20:00 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190434
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:19 schreef longinus het volgende:
Die pietenhaters moeten eens hun stamboom gaan uitzoeken, dan weten ze wie hun bazen waren en die moeten ze gaan aanklagen.
Het is wat werk, zeker een dagje archief, maar dan weten ze wel de juiste mensen te vinden.
Ik heb aangetrouwde familie die ook dachten dat ze slaven waren geweest, even naspeuren en het bleek niet het geval te zijn geweest.
Maar goed...
zoek het uit, klaag ze aan , verdeel de schadevergoeding onder de nakomelingen en ga terug naar Afrika, klaag daar de stamhoofden aan die ze aangeleverd hebben en leef nog lang en gelukkig :)
emo.gif
pi_166190446
quote:
Maar goed...
Deze reactie is zo sad.
wooblabalurg
pi_166190455
Offtopic mag blijkbaar alleen als je mod bent.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:21:24 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190468
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:20 schreef Stranger het volgende:
Offtopic mag blijkbaar alleen als je mod bent.
jij mag het ook maar alles tot op zekere hoogte :Y
pi_166190523
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor rituelen?
Dat geldt voor alle aspecten van geschiedenis. Inclusief de holocaust en mensen aan een kruis timmeren.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:24:38 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166190541
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle aspecten van geschiedenis. Inclusief de holocaust en mensen aan een kruis timmeren.
Eens, maar waarom zou dat niet voor zwarte piet gelden?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:28:07 #59
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166190616
quote:
Maar goed...

emo.gif

Nog steeds deze drogredenering gebruiken.
Ik ook, bedankt!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:01 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:28 schreef sc00p het volgende:

[..]

[ [url=http://i.fokzine.net/s/emo.gif]afbeelding
][/url]

Nog steeds deze drogredenering gebruiken.
dat argument heeft niets met een escalation of commitment te maken

escalation of commitment is meer zwartere zwarte pieten inzetten, wat hij zegt slaat gewoon nergens op
pi_166190654
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederland schijnt nu of iig in het verleden het meest tolerante volk van de wereld te zijn geweest. Hoe is dat mogelijk als onze jeugd al van jongs af aan via het Sinterklaasfeest geleerd heeft dat zwarte mensen dom en zielig zijn? ( Niet mijn woorden maar de redenatie van de Pietenhaters)
Wij leren nu iig van de anti-pieten dat zwarte mensen dom en zielig zijn :').

Zwarte Piet en iemand met een donkere huidskleur zijn 2 totaal verschillende dingen in de ogen van een Nederlander.

Mensen met een hersenkronkel daarbij niet meegerekend.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:25 #62
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190660
Johan Derksen betreurt zijn uitspraak in de uitzending van Voetbal Inside afgelopen maandag, waarin hij beweerde dat Sylvana Simons "zo trots als een aapje" was.
"Ik haalde op ongelukkige wijze verschillende spreekwoorden door elkaar", vertelt de voetbalanalist aan NU.nl. "Ik had dat zelf niet eens in de gaten. Het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen."

Derksen reageerde in de uitzending op het nieuws dat RTL niet meer gebruik zal maken van de Zwarte Piet en in plaats daarvan de schoorsteenpiet introduceert. Presentator Wilfred Genee vroeg aan de analist wat hij van dat nieuws vond.

"Het enige nadeel aan het besluit van RTL vind ik dat dat hysterische juffrouwtje Sylvana Simons nu trots als een aapje door het land rent", reageerde Derksen. Genee vroeg aan zijn collega of hij "zo trots als een pauw bedoelde", maar de oud-voetballer bleef bij zijn woorden: "Waarschijnlijk waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ze lijkt ook helemaal niet op een pauw."

De politieke partij DENK, waarvan Simons lid is, is op het moment van schrijven aan het vergaderen over vervolgstappen.

:') :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:35 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wij leren nu iig van de anti-pieten dat zwarte mensen dom en zielig zijn :').

Zwarte Piet en iemand met een donkere huidskleur zijn 2 totaal verschillende dingen in de ogen van een Nederlander.

Mensen met een hersenkronkel daarbij niet meegerekend.
hey hallo, je bent zelf dom en zielig
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:30:46 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190673
net als je moeder
pi_166190676
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens, maar waarom zou dat niet voor zwarte piet gelden?
Omdat het geen geschiedenis is maar een actueel cultureel gebruik.

Het is hetzelfde verschil als tussen het handelen in oorspronkelijke uitgaven van Mein Kampf door historici en verzamelaars aan de ene kant en het uitdelen van een nieuwe druk daarvan op de markt aan de andere kant. Het 1 is prima, het ander niet.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:31:07 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166190681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo zit de blanke elite in elkaar. Wel de speledingetjes van het volk bij het vuilnis doen om zich moreel superieur te voelen maar zelf geen enkel offer willen doen. Hoezeer ik ook van geschiedenis en ons cultureel erfgoed hou, ik zal me vrijwillig aanbieden om die schilderijen met slaven in de fik te steken, al was het alleen om die beteuterde gezichten van die blanke elitaire moralisten te zien.
Tief dan gelijk alle zwarten op de brandstapel, die elkaar voortdurend herinneren aan het slavernijverleden en racisme! </sarcasme>

...
Nee, dat gaat zo niet werken. Allemaal symboolpolitiek. Het echte racisme wordt niet aangepakt, ook niet met het afschaffen van ZP. De ironie is dat blanke Nederlanders racisme niet durven aanpakken, omdat ze dan voor racist worden uitgemaakt.
pi_166190685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef Onnoman het volgende:
Johan Derksen betreurt zijn uitspraak in de uitzending van Voetbal Inside afgelopen maandag, waarin hij beweerde dat Sylvana Simons "zo trots als een aapje" was.
"Ik haalde op ongelukkige wijze verschillende spreekwoorden door elkaar", vertelt de voetbalanalist aan NU.nl. "Ik had dat zelf niet eens in de gaten. Het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen."

Derksen reageerde in de uitzending op het nieuws dat RTL niet meer gebruik zal maken van de Zwarte Piet en in plaats daarvan de schoorsteenpiet introduceert. Presentator Wilfred Genee vroeg aan de analist wat hij van dat nieuws vond.

"Het enige nadeel aan het besluit van RTL vind ik dat dat hysterische juffrouwtje Sylvana Simons nu trots als een aapje door het land rent", reageerde Derksen. Genee vroeg aan zijn collega of hij "zo trots als een pauw bedoelde", maar de oud-voetballer bleef bij zijn woorden: "Waarschijnlijk waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Ze lijkt ook helemaal niet op een pauw."

De politieke partij DENK, waarvan Simons lid is, is op het moment van schrijven aan het vergaderen over vervolgstappen.

:') :')
DENK :')
vervolgstappen :')
Erdogan :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:31:48 #68
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166190693
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat argument heeft niets met een escalation of commitment te maken

escalation of commitment is meer zwartere zwarte pieten inzetten, wat hij zegt slaat gewoon nergens op
Escalation of commitment is zeggen dat omdat zwarte piet nu veranderd wordt, er straks nog meer veranderd wordt waardoor we dus een schadevergoeding voor slavernij moeten betalen.

Hetzelfde werd gebruikt voor het invoeren van het homo-huwelijk. Dat zou dan weer zorgen dat er daarna ook een pedo-huwelijk zou komen.
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:31:55 #69
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190695
quote:
net als je moeder
dat je dit zegt als moderator :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166190696
Derksen maakt excuses

Anti-climax :')

Denk vergadert over vervolgstappen :')

[ Bericht 39% gewijzigd door luxerobots op 25-10-2016 12:45:11 ]
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:32:18 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:31 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat je dit zegt als moderator :)
boohoo
pi_166190715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:31 schreef sc00p het volgende:

[..]

Escalation of commitment is zeggen dat omdat zwarte piet nu veranderd wordt, er straks nog meer veranderd wordt waardoor we dus een schadevergoeding voor slavernij moeten betalen.

Hetzelfde werd gebruikt voor het invoeren van het homo-huwelijk. Dat zou dan weer zorgen dat er daarna ook een pedo-huwelijk zou komen.
Daar ben ik dan wel weer voor, het pedo-huwelijk. Dat was vroeger ook heel normaal (oude Grieken).
pi_166190733
quote:

[..]

hey hallo, je bent zelf dom en zielig
Prima, ik ben tenminste geen huilie :r
pi_166190745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Daar ben ik dan wel weer voor, het pedo-huwelijk. Dat was vroeger ook heel normaal (oude Grieken).
En bij de moslims is het pedo-huwelijk nog steeds een hot-item.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:34:22 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166190746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het geen geschiedenis is maar een actueel cultureel gebruik.
Maar het gaat juist om de geschiedenis van de figuur zwarte piet. Men claimt dat die racistisch is. Zelfs als dat zo zou zijn is dat niet relevant want, zoals je zelf zegt, je kunt best genieten van rituelen zonder de normen en waarden van de oorsprong van die rituelen aan te hangen.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:35:29 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:31 schreef sc00p het volgende:

[..]

niet volgens de link die je geeft
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:35:49 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:33 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Prima, ik ben tenminste geen huilie :r
beetje wel met dit soort argumenten
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:36:31 #78
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

beetje wel met dit soort argumenten
je komt af en toe wel een beetje simpel over :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:37:35 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190799
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:36 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat boeit niemand

je kunt toch gewoon voor zwarte piet zijn zonder 'hunnie dit en hunnie dat en hunnie moeten terug naar Afrika?'

dan ben je pas simpel :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:37:53 #80
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166190807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:36 schreef Onnoman het volgende:

[..]

quote:
net als je moeder
:D
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_166190811
Ik schrijf met een Zwarte Pen
pi_166190812
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat boeit niemand

je kunt toch gewoon voor zwarte piet zijn zonder 'hunnie dit en hunnie dat en hunnie moeten terug naar Afrika?'

dan ben je pas simpel :')
Buiten de hele Pietendiscussie moet Sylvana Simons wel gewoon terug naar haar eigen land.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:24 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190817
in mijn ogen is dat ook het grootste gevaar voor zwarte piet ... mensen die hun argumenten niet normaal aan de man kunnen brengen

zeg dan gewoon niets en laat verstandigere mensen erover praten
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:38:37 #84
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166190822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Buiten de hele Pietendiscussie moet Sylvana Simons wel gewoon terug naar haar eigen land.
dat is ze toch? :{
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:01 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190828
quote:

[..]

ze moet helemaal niets en ze doet niets wat verboden is
pi_166190833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:38 schreef Sosa het volgende:

[..]

dat is ze toch? :{
Is ze naar Paramaribo?
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:34 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190837
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:37 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

[..]

:D
hehehe
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:00 #88
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190842
vraag me soms af of er een verband zit tussen het aantal immigranten/allochtonen en de zieltjes die de linkse partijen binnen sprokkelen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:34 #89
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166190855
quote:

dit is gewoon opportunisme en moedwillig discrimineren. Een straf is hier op z'n plek. Vooral omdat hij een -ahem- voorbeeldfunctie heeft of in ieder geval een verantwoordelijkheid naar zijn kijkers/lezers. Goedkoop scoren. Laat Johan maar publiekelijk excuses aanbieden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:40:40 #90
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_166190857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Onnoman het volgende:
vraag me soms af of er een verband zit tussen het aantal immigranten/allochtonen en de zieltjes die de linkse partijen hierbij binnen sprokkelen
Misschien wil een intellectueel als Diderik Stapels dit voor je onderzoeken.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_166190860
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Onnoman het volgende:
vraag me soms af of er een verband zit tussen het aantal immigranten/allochtonen en de zieltjes die de linkse partijen binnen sprokkelen
Ze halen hun stemvee in grote getale binnen ja.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:41:12 #92
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166190865
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:39 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Is ze naar Paramaribo?
Ze is gewoon Nederlands druiloor.

Moet ik ook naar Indonesie terug? Omdat mijn moeder daar geboren is?

racist
pi_166190877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:41 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ze is gewoon Negerlands druiloor.

racist
pi_166190879
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:41 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ze is gewoon Nederlands druiloor.

racist
Nee alleen Sylvana Simons, jij bent niet relevant.
pi_166190885
---

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 12:42:20 ]
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:42:34 #96
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190892
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef Sosa het volgende:

[..]

dit is gewoon opportunisme en moedwillig discrimineren. Een straf is hier op z'n plek. Vooral omdat hij een -ahem- voorbeeldfunctie heeft of in ieder geval een verantwoordelijkheid naar zijn kijkers/lezers. Goedkoop scoren. Laat Johan maar publiekelijk excuses aanbieden.
een straf?
Wij Nederlanders zijn al genoeg gestraft met types als Sylvana.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:25 #97
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166190906
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ze halen hun stemvee in grote getale binnen ja.
dat bedoel ik dus
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:50 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166190916
lijkt ze geen windeieren te leggen
pi_166190937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:43 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus
"Hoe meer stemvee voor de linkse kerk, hoe beter. Ik denk wel eens, in het vliegtuig wordt ze zeker al geleerd: jij stemmen op Wouter Bos, hij jou geven uitkering." zei de Grote Blonde Leider al eens.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45:07 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166190939
quote:

[..]

Ze wilde toch naar Suriname als Zwarte Piet niet werd afgeschaft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')