Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 09:35 |
Hi, Domme vraag misschien, maar ik ga hem toch stellen. Ik vraag mij al tijden af.. hoe kan het dat er zoveel relatief dure auto's op de Nederlandse wegen rondrijden? Het valt mij gewoon op, er rijden heel veel Audi's, BMW's, mercedes, duurdere Volvo's etc op de weg rond. Laat ik zeggen auto's met een nieuwwaarde van 35K en meer. Ik heb zelf een redelijk goede baan, hoor wel in de hogere regionen van Nederland. Maar ik kan echt niet 35K neertellen voor een auto. Laat staan meer. Ik weet ook wel dat een deel lease auto's zijn, maar alsnog. Ben ik de enige die zich dit afvraagt? Waar haalt Nederland het geld vandaan om in zulke dure auto's te rijden? | |
BasEnAad | maandag 24 oktober 2016 @ 09:40 |
Het is vooral in het buitenland dat er zo veel dure auto's rondrijden. | |
Juup© | maandag 24 oktober 2016 @ 09:41 |
Moet je eens in België kijken, daar kom ik gemiddeld gezien meer auto's uit het duurdere segment tegen dan in Nederland.Dat dus. | |
jakob558 | maandag 24 oktober 2016 @ 09:41 |
Lease. Weinig dikke auto's die je op de snelweg tegen komt zijn privé-eigendom. Lease of andere constructie (via eigen bedrijf oid). Een klein deel zal privé zijn en dat zijn (bij echt dikke auto's) of echt vermogende mensen of mensen die redelijk verdienen en iets andere prioriteiten hebben. Denk ik. | |
PierreTT | maandag 24 oktober 2016 @ 09:41 |
Maak van dat "voor een deel" maar "voor een heel groot deel". Allemaal leasebakken. | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 09:48 |
In Belgie zou een verklaring kunnen zijn dat auto's gewoon goedkoper zijn. Je betaald daar veel minder belasting bij aankoop van een nieuwe auto. Bijvoorbeeld een Mercedes SLA die hier in Nederland 38K kost, kost daar maar 29K. | |
-AMG- | maandag 24 oktober 2016 @ 10:08 |
Van Volvo weet ik dat meer dan 80% lease is. | |
JeMoeder | maandag 24 oktober 2016 @ 10:22 |
Lease. | |
jakob558 | maandag 24 oktober 2016 @ 10:43 |
Inderdaad, Duitsland/België is gewoon meer auto voor minder geld. Dus men kan duurder rijden met eenzelfde inkomen. | |
Anne | maandag 24 oktober 2016 @ 10:47 |
Grappig. Ik was laatste 4 daagjes met SD in de randstad en toen merkte ik op dat er eigenlijk best wel veel nieuwe en dure auto's rijden daar. Hier in het zuid-oosten van Nederland rijden er toch wat meer 'barrels' of oudere autootjes op de weg (naast uiteraard ook een hele hoop nieuwe auto's). SD zei dat ik het mij verbeelde ![]() Of kom je ook uit Zuid-Oost-Nederland ![]() | |
Dven | maandag 24 oktober 2016 @ 10:53 |
Vind ik erg meevallen eigenlijk. Zie zelfs hier in Bulgarije meer dure wagens rijden dan in Nederland. | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 10:54 |
Nee uit de Randstad. En wat is SD? | |
Geralt | maandag 24 oktober 2016 @ 11:08 |
Het gros van de nieuwe auto's is lease. Maargoed, er zijn ook auto's waarvan iemand zonder verstand zou denken dat is een dure nieuwe auto, terwijl dat wellicht een auto is die je voor 5K gewoon kan kopen van een paar jaar oud. | |
Gunner | maandag 24 oktober 2016 @ 11:13 |
Er zijn idioten zoals ik die wel zelf een nieuwe auto kopen van 35K+ , maar meer dan 80% (vanaf het C-segment) is gewoon lease ja. Wel frustrerend als je meerdere malen dat vooroordeel te horen krijgt over dat mijn auto ook wel een leasebak zal zijn. Pure afgunst. maar goed daar zal ik mee moeten leven ![]() misschien tijd voor een custom kentekenplaatsticker [ Bericht 3% gewijzigd door Gunner op 24-10-2016 11:19:36 ] | |
Anne | maandag 24 oktober 2016 @ 11:15 |
SD = Sounddragon. De andere moderator van dit stukje forum ![]() | |
CoolGuy | maandag 24 oktober 2016 @ 11:25 |
Grootste deel is inderdaad leasebakken denk ik, of mensen die gewoon zo'n auto zelf kunnen betalen. Maar het overgrote deel zijn leasebakken. En dan nog mensen die een lening aangaan om een auto te kunnen kopen. Ik doel nu niet op die financial lease constructies want volgens mij zijn dat juist vaker kleinere autootjes die geprivate leased worden? | |
ITrade | maandag 24 oktober 2016 @ 11:36 |
Dit, in Europa kom je vaak modellen tegen die er in Nederland niet eens rondrijden. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 24 oktober 2016 @ 11:41 |
Ben wel benieuwd welke modellen dat zijn? | |
mrlumen | maandag 24 oktober 2016 @ 12:04 |
Lease auto's en sommige mensen krijgen in 1keer een hoop provisie ofzo | |
StretchingKoala | maandag 24 oktober 2016 @ 12:20 |
En een gedeelte wat zakelijk koopt, jaar puur zakelijk rijdt zonder bijtelling en vervolgens daarna zelf prive overneemt voor een leuk prijsje ;-) | |
Mr.Ping | maandag 24 oktober 2016 @ 12:24 |
Als je hard werkt en risico's durft te nemen dan kan je dit soort auto's kopen. Ik vind dat in Nederland de wegen vol staan met de goedkopere ECO modelletjes, zo licht en zuinig mogelijk is toch wel de trend hier. | |
Gunner | maandag 24 oktober 2016 @ 12:32 |
Vind je het gek? In een land als Nederland fiscaal voordeel geven (of de rest extra belasten met co2 taks) en iedereen die de mogelijkheid heeft springt er als een gek bovenop. Als je ziet dat een Porsche hybride met 2 turbo's en 400PK slechts 650 euro naar de schatkist gaat aan BPM en op de gemiddelde kleine middenklasser duizenden.... tsjah.... [ Bericht 7% gewijzigd door Gunner op 24-10-2016 12:40:55 ] | |
Ciora | maandag 24 oktober 2016 @ 13:01 |
De praktijk is natuurlijk ook dat het gros van de mensen enkel kleine afstanden in de spits hoeft af te leggen. Dan heb je dus echt geen reet aan een grote/potente auto. Ik heb zelf jarenlang in grotere auto's met >250 pk gereden en toen ik op een dag voor tienmiljoenste keer stapvoets in de file sukkelde, de oliemeter nog lang niet in de buurt van wat het zou moeten zijn, heb ik het weekend erop een A-segmenter gekocht en werd de 'luxewagen' vanaf dat moment alleen nog ingezet bij langere ritten (en later verkocht omdat ik die zelden maak). | |
RikBiesheuvel | maandag 24 oktober 2016 @ 13:40 |
Volgens mij staat een Mercedes SLA in Nederland maar ook in België niet in de prijslijst. | |
Rekkie | maandag 24 oktober 2016 @ 13:52 |
Gewoon werken voor je geld..... nee echt! | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 14:10 |
Jewel hoor. CLA 180 4/1.595 6-handgesch. 90 (122)/200 125/Euro 6 25% 23.659 4.968 4.868 33.495 34.605 CLA 180 4/1.595 7G-DCT 90 (122)/200 121/Euro 6 25% 25.489 5.353 4.372 35.214 36.324 | |
Rekkie | maandag 24 oktober 2016 @ 14:19 |
Dat is een CLA en heel wat anders dan een SLA | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 14:36 |
oeps. sorry. Maar hij is hier i.i.g. duurder dan in Belgie, dat was mijn punt. | |
dick_laurent | maandag 24 oktober 2016 @ 14:40 |
Grappig, ik reed onlangs in Duitsland en werd daar ingehaald door de ene na de andere gloednieuwe BMW / Mercedes / Audi ...idd allemaal auto's van makkelijk 45k en daarboven... In Nederland is autorijden (en auto kopen) echt belachelijk duur.... dus ja, ws is het merendeel lease. Ik kan iig met mijn modale baan echt mooi minimaal 5 jaar intensief gaan sparen voordat ik een kans maak op een beetje een leuke nieuwe auto. ![]() ![]() | |
dick_laurent | maandag 24 oktober 2016 @ 14:47 |
Betere oplpossing: spaar gewoon tyfushard één jaar, en ga dan naar Amerika voor een aantal weken, en huur dan deze auto:![]() Stuk epischer dan in de file staan op de A2 in je gloednieuwe Opel Astra ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 24 oktober 2016 @ 14:52 |
In België kost zo'n Mustang v8 ook maar 50k, terwijl die 4cyl 38k of zo kost. In Nederland kost de 4cyl 50k, en de v8 100k ![]() | |
dick_laurent | maandag 24 oktober 2016 @ 14:53 |
Ja, echt fucking belachelijk he ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 24 oktober 2016 @ 15:15 |
Overigens vind ik dat Nederland van alle Europese landen op Denemarken na het meest paupere wagenpark heeft.. | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 15:23 |
Ja vind je het gek met dit overheidsbeleid. Waarom is nederland zo extreem duur qua BPM? Ik bedoel, we hebben al een van de zwaarste inkomstenbelastingen stelsels van Europa. Als je ook maar ietsjes meer dan gemiddeld gaat verdienen, dan betaal je 52% belasting over elke euro die je verdiend. Alles wat we kopen verder wordt ook nog een keer met 21% btw belast. Als je ouders succesvol zijn geweest en iets willen nalaten, dan pakt de overheid de fucking helft daarvan in, als het niet meer is. Daarnaast is brandstof (benzine, diesel) ook erg duur door accijnsheffing, volgens mij het duurst van heel Europa. Daarnaast moeten we elke maand ook nog een paar tientjes tot meer dan honderd euro betalen aan belasting voor onderhoud en aanleggen van de wegen (en toch staan we met ze alle in de file!). Het lijkt wel alsof het hele beleid van Nederland erop gericht is om een hele grote middelmassa te creeren. Iedereen net genoeg om een rijtjeshuis te kopen, een simpele auto. Iedereen die meer dan dat wil (lees: groter huis, duurdere auto) wordt het leven onmogelijk gemaakt door middel van belastingen. Dit is toch niet normaal meer eigenlijk? | |
Randy_S | maandag 24 oktober 2016 @ 15:37 |
66.422 per jaar is wel behoorlijk meer dan gemiddeld als inkomen, pas vanaf dat bedrag ga je 52 procent betalen over het inkomen boven dit bedrag. Je hebt het hier over inkomen van ruim 5.000 euro per maand. Modaal inkomen is geschat voor 2016 op 36.500 per jaar ,dat is dus bijna de helft.. Overigens als je het zo erg vind, onderneem actie en schrijf politieke partijen aan óf ga emigreren. | |
Dven | maandag 24 oktober 2016 @ 15:42 |
Jammer van dit soort dooddoeners altijd. | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 16:34 |
Ik hoop wel dat je het met mij eens bent dat je als inwoner van Nederland te maken hebt met een van de zwaarste belastingstelsels van de wereld? Het is hier verder goed hoor, maar bovenstaande kun je niet ontkennen | |
Randy_S | maandag 24 oktober 2016 @ 17:30 |
Ik ben het zeker eens met je dat we hier een hoge belastingdruk hebben, daarentegen heb ik in nog geen enkel ander (europees) land ervaren waar alles zo goed geregeld is. Neem bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegendek, dat is echt nérgens zo goed onderhouden en aangelegd als hier. Als wij een dergelijke levensstandaard willen hebben dan staan daar nu eenmaal veel kosten tegenover, ik zou graag dezelfde levensstandaard willen behouden maar minder betalen.ik zie een schreeuw, je kan blijven schreeuwen maar er ook actie op ondernemen. Ik zie heel veel mensen klagen, maar geen actie ondernemen. Het is meer een aansporing om wat te gaan doen ipv maar wat roeptoeteren. | |
Dven | maandag 24 oktober 2016 @ 17:49 |
Nee. Als inwoner van Nederland heb je niet te maken met één van de zwaarste belastingstelsels ter wereld. | |
Dven | maandag 24 oktober 2016 @ 17:51 |
Het wegennet heeft natuurlijk wel met iets meer te maken. Buiten dat zijn er relatief kleine afstanden en een hoge bevolkingsdichtheid. Dat scheelt natuurlijk. | |
DieselTank | maandag 24 oktober 2016 @ 19:12 |
Wel leuk hoor goede wegen maar toch staan we elke dag in de file, en bij mij in de buurt worden sommige kruizingen elke 3 jaar weer compleet omgebouwd, dan weer met rotondes dan weer stoplichten dan weer turbo rotonde en nu gaan ze het weer anders maken.. Dat zal ook genoeg munten kosten. (alhoewel het is wel goed voor de werkgelegenheid) En zoals dven zei wei hebben heel veel mensen die over 1 weg moeten en die wegen zijn vaak niet lang. | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 19:22 |
Zeker wel. Top 5 van de wereld zeker. Kom is met argumenten. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 24 oktober 2016 @ 19:49 |
Ik dacht dat ze zoveel wegenbelasting in NL binnenkrijgen dat ze het niet eens op krijgen? Brandstof in Italië is ook vrij prijzig, laatste jaren geloof ik duurder dan NL. Paar jaar terug zelfs een keer 1,80 euro per liter voor diesel betaalt. | |
stinkie | maandag 24 oktober 2016 @ 19:53 |
Veel is lease. En zeker in het echt duurdere segment zal er veel op eigen bedrijf gekocht zijn. De btw vervalt dan al, en als je een beetje milieuvriendelijk iets koopt kost zo'n auto na alle afschrijvingen niks meer. Model S kost je na 5 jaar 20K. Daarvoor rijd je als particulier net een 5 jaar oude 318 ![]() | |
Zwansen | maandag 24 oktober 2016 @ 19:57 |
Top 5? ![]() | |
Zwansen | maandag 24 oktober 2016 @ 20:04 |
http://www.welingelichtek(...)t-andere-landen.html https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Belastingdruk http://www.nu.nl/nugeld-o(...)k-eu-gemiddelde.html Puur kijkend naar het hoogste tarief zitten we hoog. Maar dat tarief heeft voor heel weinig mensen veel impact. Gaat in vanaf 66? duizend en als je daar iets boven zit is het effect op je hele belastingdruk minimaal natuurlijk. | |
Dven | maandag 24 oktober 2016 @ 20:09 |
In plaats van mij te vragen om met argumenten te komen mag je zelf ook gewoon eerst wel eventjes je huiswerk doen hoor. ![]() | |
Dven | maandag 24 oktober 2016 @ 20:16 |
De meeste mensen in Nederland zouden wensen dat ze de 52% mogen betalen ![]() | |
Catch22- | maandag 24 oktober 2016 @ 20:19 |
In dld zie je echt veel meer dure auto's. En ook met veel meer opties en dikkere motoren. Buiten de aanschaf zijn alle andere kosten in het buitenland ook lager. Van brandstof tot wegenbelasting en onderhoud | |
Zwansen | maandag 24 oktober 2016 @ 20:31 |
Ben wel eens in Oost-Duitsland geweest? En dan niet Berlijn? ![]() | |
Catch22- | maandag 24 oktober 2016 @ 20:34 |
West Polen bedoel je? Ja daar is alles minder, in West dld is het wel een heel stuk beter | |
Hyaenidae | maandag 24 oktober 2016 @ 20:35 |
Of gewoon zorgen voor een dikke motor erin, die worden vaak ook niet geleased. | |
Vervoerder014 | maandag 24 oktober 2016 @ 20:49 |
Je doelt erop dat je als ondernemer de betaalde BTW weer af mag trekken met je BTW aangifte? Dat betekend niet dat de BTW komt te vervallen, je mag hem alleen aftrekken van je ontvangen BTW. Wat nu als we een B.V-tje oprichten, daar wat kapitaal instorten en een "bedrijfsauto" aanschaffen? Daar zal vast wel iets op bedacht zijn dat het niet mag? | |
borbit | maandag 24 oktober 2016 @ 20:53 |
Wat voor merk SD kaartje had je meegenomen? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 24 oktober 2016 @ 23:03 |
Ja, want je kunt alleen de BTW aftrekken die jij ontvangt door iets of een dienst te verkopen. Dus wil jij een auto van 100.000 euro kopen en dan de BTW aftrekken, moet je eerst 100.000 euro hebben aan omzet 😄 | |
JDude | dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:45 |
Nee, je betaalt motorrijtuigenbelasting. Geen wegenbelasting. | |
Vervoerder014 | dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:28 |
Nog erger. | |
RikBiesheuvel | dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:49 |
![]() ![]() | |
warhamstr | dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:09 |
Dure auto's naar Nederlandse maatstaven zijn niet duur in Duitsland. En iedereen die 'hier' 40-50k uit kan geven aan een auto koopt geen Dikke Duitser met een 2l diesel/pluging-hybride/of een zuinige Zweed. Dus, overgrote deel dat 'hier' in de file staat is idd lease. | |
Ivo1985 | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:56 |
Veel nieuw spul is lease. En na de lease termijn van 4 of 5 jaar komen die wagens op de tweedehands markt en zijn ze voor een gezin met anderhalf tot 2 keer modaal inkomen ook best betaalbaar. Voor 15.000-20.000 euro kun je een nieuwe auto uit het B-segment kopen, maar bijvoorbeeld ook een leuke Volvo V60 die zijn leasetermijn er op heeft zitten en nieuw voor de meeste gezinnen onbetaalbaar is. Of voor minder dan 15.000 euro een 4 jaar oude Passat. En die wagens gaan dan nog met gemak (en regelmatig onderhoud) 10 jaar mee. | |
pwmh82 | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:01 |
Ik durf het tegenovergestelde van de topictitel te beweren. Ik ken geen ander land in (West?) Europa waar de markt voor kleine goedkope koekblikken a la c1, aygo, up, twingo zo groot is als in Nederland? | |
Tamabralski | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:05 |
Ik ben het eens met OP Wie is SD ? | |
Gunner | woensdag 26 oktober 2016 @ 08:06 |
SoundDragon ![]() Ja je moet het ff weten ![]() | |
Hyperdude | woensdag 26 oktober 2016 @ 17:39 |
Is al gezegd. Denemarken. En wat katholieke nietsnutlanden in het zuiden. Maar daar heb je ook geen auto nodig om naar je werk te rijden. ![]() Groot verschil als je over de brug Zweden binnen tuft. Ineens fatsoenlijke auto's in plaats van oude Daihatsu gebakjes. | |
YoshiBignose | woensdag 26 oktober 2016 @ 20:47 |
Nee hoor, je kan gewoon de btw terugvragen zonder omzet. Vroeg of laat zal de Belastingdienst echter langskomen met de vraag waarom je geen omzet hebt en wel een dikke wagen ![]() Ben het verder niet echt met TS eens, zie toch echt veel troep hier rijden. Maandje geleden naar New York en daar rijdt iedereen in grote wagens. Iets goedkoper misschien daar, maar hier rijden de meeste mensen echt in kleine goedkope auto's. En lease of sparen maakt verder niet zoveel uit, links of rechtsom betaal je er toch voor. | |
Nerdslayer | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:14 |
35k veel geld vinden voor een auto ![]() | |
Metalfreak | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:40 |
Uiteraard moet er weer een 18-jarige met alleen een fiets even komen doen alsof hij veel geld heeft ![]() Maar zoals al gezegd: veel zijn dus leaseauto's en voor de rest wordt er een heel groot gedeelte met een financiering gekocht. Dan rij je dus wel een nieuwe auto, maar ben je toch een flink aantal jaar aan het afbetalen. Geloof dat een autoverkoper me ooit eens heeft verteld dat 2/3 van de auto's met financiering verkocht werd. Die mensen hebben dat geld dus ook niet ![]() | |
Nerdslayer | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:44 |
Het ligt aan je referentiekader natuurlijk. En wat ook leuk is om auto's van duurdere merken te kopen die een paar jaar oud zijn. Scheelt een boel geld en je rijdt gelijk een mooie/comfortabele/snelle auto ![]() Afschrijving is soms geweldig ![]() | |
pwmh82 | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:47 |
Mwah valt mee. De Denen kennen een vergelijkbaar zware bpm, zelfs nog wel iets extremer dan bij ons. Dus dat zorgt voor veel goedkope auto's idd. Maar ze kennen daar in veel mindere mate zulke enorm gunstige fiscale stimuleringsmaatregelen in de leasemarkt. | |
CoolGuy | woensdag 26 oktober 2016 @ 22:57 |
Nee natuurlijk hebben die dat ook niet. Wil je een auto kopen van 35k, dan moeten de meeste mensen jaren sparen. Ik bedoel, het inkomen wat het vaakst voorkomt (modaal dus) is toch rond de 34k? Dan moet je dus een jaar lang (ja, iets langer ja, want 1k nog) ELKE euro die je binnen krijgt met je werk sparen. Dan mag je helemaal NIETS uitgeven, wat natuurlijk niet kan, want je moet ook wonen en eten en andere dingen. Voor veel mensen is een auto van 35k, nieuw, nooit bereikbaar zal zijn. Natuurlijk heb je uitschieters naar boven en naar beneden, maar voor het grootste deel is zoiets onbereikbaar van eigen geld. | |
Nerdslayer | woensdag 26 oktober 2016 @ 23:07 |
Beginnen met tweedehands auto's, rekening houden met de afschrijving en zorgen dat je meer spaart dan de afschrijving zodat je iedere x jaar een ander model kan kopen. Aan de andere kant is een nieuwe auto kopen van 35k dom tenzij het geld je echt niets interesseert ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:24 |
Mwah er zijn zat mensen die WEL sparen. Dit kun je in de jonge jaren al gedaan hebben, als je dan een auto koopt en deze uiteindelijk verkoopt, heb je altijd een restbedrag dat je weer kan investeren in een nieuwe auto. Maar soms is het zelfs slimmer op krediet een auto te kopen dan te sparen, je rijdt immers een nieuwe auto die veel zuiniger zou kunnen zijn of lagere maandelijkse lasten heeft. Als je eerst 3 jaar moet sparen in een 7-serie uit 1995 die 1 op 7 rijdt voor een nieuwe BMW i3 met halve wegenbelasting en die veel zuiniger is... Een nieuwe auto kopen is vaak ongunstig ja, tenzij je echt verwacht die auto de komende 10 jaar te rijden. | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:39 |
Op krediet een auto kopen.. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:42 |
Rente is laag, als je na gaat rekenen op krediet of private lease, dan is het echt niet zoveel duurder meer hoor. Ze pakken een stukje rente ja, beetje zelfde als telefoonabonnementen tegenwoordig. Bij private lease heb je bovendien geen risico. Nou heb je dat sowieso al niet zo snel bij nieuwe auto's, maar zekerheid is natuurlijk ook iets waard. Het risico is dat je een aan contract gebonden zit je dus je moet genoeg geld blijven verdienen. En bij private lease moet je heel goed je km's inschatten anders kom je ook van een koude kermis thuis ![]() Ik heb zelf ook een stukje krediet voor m'n auto maar dat is zakelijk dus iets anders. Ga echt niet zo lang sparen, voor je het weet ben je dood ![]() | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:46 |
Dat heeft geen risico's nee? Behalve dan als je later een huis wil kopen en een hypotheek wil. Dán kom je pas van een koude kermis thuis, maar ja, dát vertellen ze er niet bij als je je handtekening zet. | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:58 |
Tja ik zou sowieso zeggen huis gaat voor dus dat moet je eerst op orde hebben voor je een nieuwe auto koopt. Dat private lease of krediet van invloed is op hoeveel je maximaal mag lenen lijkt me vrij logisch, je hebt immers hogere vaste lasten iedere maand. Maar links of rechtsom is dat nog niet anders, want als het goed is heb je meer spaargeld omdat je niet in 1x veel geld had moeten uitgeven voor een auto, dat eigen geld is bij een hypotheek ook weer van belang. | |
Metalfreak | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:58 |
Nu is het ook weer geen onoverkomelijk bedrag. Zeker als je bijvoorbeeld met twee man werkt en samen een auto koopt. In dat geval zouden wij ook met gemak een auto van 35K kunnen kopen. Dat het geheel onverstandig is en je het beter in je hypotheek kunt stoppen is wat anders natuurlijk ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 09:59 |
Want... en groter huis is belangrijker dan een dikke auto? | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:00 |
Uhuh, maar het is niet zo dat jij voor een auto van 10k ook maar 10k minder hypotheek krijgt he. Dat wat je minder aan hypotheek krijgt is véél hoger, wat effectief betekent in sommige gevallen dat je gewoon geen huis meer kunt kopen. Als je meer spaargeld hebt ben je een enorme oelewapper als je dan alsnog gaat lenen voor een auto. Mensen moeten eens leren te accepteren dat ze niet alles kunnen. | |
Metalfreak | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:02 |
Nee, maar als je je hypotheek voortijdig kan aflossen, heb je ook lagere woonlasten en kun je dus weer meer sparen ![]() | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:03 |
Jawel, maar nu ga je al uit van 2 mensen. Kijk, als je het met 3 mensen doet wordt het nóg eenvoudiger natuurlijk. Ik bedoelde maar aan te geven dat je (niet jij, gewoon in t algemeen bedoel ik) vrij makkelijk praat over iets als 35k, maar dat dat voor veel mensen een enorm bedrag is, alle andere kosten voor wonen en leven meegerekend ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:03 |
Komt door die achterlijke kut banken. Als ik ¤10.000 zou neertellen voor een oude 7-serie ben ik een fortuin kwijt aan brandstof, onderhoud en vaste lasten, maar daar kraaien ze niet naar. Als je ¤150 lease voor zo'n AH i10 dan kan je opeens lomp minder lenen. Maar goed ben het wel met je eens dat een auto van 35k inderdaad gemiddeld niet te betalen is voor iemand met een inkomen van 35k per jaar. | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:03 |
Nou ja, het is vaak een bepaald type mens dat zo'n private lease constructie aangaat. Die denken niet zo ver vooruit. Die willen alleen maar NU een nieuwe auto hebben. | |
Metalfreak | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:07 |
Ow, daar ben ik me zeer van bewust en ik vind 35k voor een auto ook heel veel geld. Persoonlijk kan ik het alleen ook niet betalen en hoe groot autoliefhebber ik ook ben, op dit moment vind ik een dure auto geen verstandige aanschaf, al zou ik het misschien over een paar jaar wél kunnen betalen. (maar dan los ik dus liever eerst af aan de hypotheek) | |
DieselTank | donderdag 27 oktober 2016 @ 10:30 |
voor 35k heb je geen eens een heule grote auto hoor. 35k is een golf met wat opties en een 3 pitter motor. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:01 |
Zou in plaats van een 3-pitter Golf an 35k een leuke 2ehands auto halen van 15k ofzo (of nog minder). Met minimaal 5 cilinders. Heb je veel meer plezier van en je houdt nog geld op zak ook. | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:17 |
Klets niet zo stom, met je 3 pitter motor ![]() | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:29 |
Dat is inderdaad hele dikke onzin; dom borrelgeklets. Voor iets meer dan 35K heb je al een kale GTI. Dus moet je nagaan wat je normaal kan samenstellen voor dat geld. De enige driepitter is de goedkopste en minst krachtige motorisering.Dat is een jouw mening maar geen feit Persoonlijk wil ik geen tweedehands auto's meer rijden als dat niet hoeft. Ik geef meer om comfort dan om vermogen. [ Bericht 15% gewijzigd door Gunner op 27-10-2016 14:20:24 ] | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:32 |
Logisch toch? Van die private lease kom je niet zomaar af. Die BMW kun je schorsen, verkopen etc etc.. het is kapitaal dat echt van jou is.. | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 14:20 |
Niet echt, want die BMW kan allang afgeschreven zijn en de maandelijkse lasten kunnen hoger zijn dan een private lease bedrag van ¤150. Waar je al bijna op zit met alleen MRB + verzekering. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 27 oktober 2016 @ 14:41 |
Dat is ook mijn mening. Maar ook een 7-serie van 15 jaar oud (of een S-klasse of een LS) is een stuk comfortabeler dan een nieuwe Golf. Vermogen is niet het enige natuurlijk. En ook bij dit vergelijk houd je heel veel geld over (bij aanschaf). Ik zou nooit nieuw kopen. Alleen als ik echt rijk genoeg ben. Maar dan heb ik het over auto's van 2 ton ofzo. Ik heb ook meer met oudere auto's. Voor het geld wat mijn BMW kost (incl. onderhoud en LPG installatie van afgelopen jaar) had ik misschien een Aygo kunnen kopen. Die zal wel goedkoper rijden, maar nu zit ik met een glimlach achter het stuur zodra ik de koude start van die V8 hoor 😍 | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 14:42 |
Dat is bij voorbaat al geen goede vergelijking ![]() Sowieso is comfort op diverse vlakken verbeterd; infotainment etc is in een nieuwe Golf 10x beter dan in 7-serie van 15 jaar oud. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat een feit is, toch? | |
Metalfreak | donderdag 27 oktober 2016 @ 14:46 |
Ow ja, tegenwoordig geeft iedereen meer om de koppeling met hun telefoon dan om hoe de auto rijdt ![]() | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 14:47 |
Infotainment is een stuk meer dan alleen een koppeling met een telefoon. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:11 |
Maar hoezo is dat geen goede vergelijking dan? We hebben het hier over aanschaf en comfort. Nergens staat dat het uit het uit hetzelfde segment moet zijn toch? Je koopt een leuk aangeklede Golf voor zeg 30k. Wil je wat reserve op zak houden koop je voor 20k een heerlijke 5-serie/E-klasse/A6/7-serie/S-klasse/A8. Infotainment is misschien iets wat flink is verbeterd. Maar persoonlijk mis ik dat niet. Spotify op m'n iPhone werkt prima via BT in m'n BMW (10 speakers, af fabriek 😉) en Sygic was een prima koop voor die 25 euro. Ik heb een werkbus van 3 jaar oud met een mooi ingebouwd systeem (Mercedes). Mag jij raden welke navi beter, makkelijker en meer up to date is 😉 En welke comfort vlakken bedoel je nog meer? Verder heeft zelfs mijn 22 jaar oude BMW elektrisch verstelbare stoelen, hoofdsteunen en stuur. 2 open daken, gescheiden climate control, automatische niveauregeling en nog wat kleine dingen. Nee, ik mis niks. En tuurlijk mag iedereen het zelf weten, maar ik vind het zonde van m'n geld. Ik rijd veel nieuwe auto's maar mis uiteindelijk toch m'n ouwe autobahncruizer. En ook oudere auto's kun je weer als nieuw krijgen natuurlijk. | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:28 |
Wat was de nieuwprijs in 2016 euro's van die auto dan? Dat zal meer zijn dan van een gemiddelde C-segmenter. En dus is het niet eerlijk want van een veel duurdere auto mag je meer verwachten op het gebied van comfort en luxe. ja ook dat die toen hij nieuw was al dat soort snufjes had. Maar goed, daar gaan we niet uitkomen dus let's agree to disagree ![]() | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:34 |
Als je veel op de weg zit is het prettiger om in een nieuwe auto van 35k te rijden dan in een Daihatsu van 20 jaar oud die van ellende uit elkaar valt, ja Buiten dat zijn er ook nog mensen die een mooie/leuke/comfortabele auto waarderen en bereid zijn om in te leveren op andere dingen. | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:35 |
Of voor dit: ![]() ![]() ![]() https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/s4/30280238 | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:36 |
Nieuwe auto's schrijven af als een gek, kun je beter een jonge auto kopen. Ligt er wel aan in welk segment je een auto zoekt natuurlijk. | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:37 |
Maar de BMW 7-serie kun je zo de deur uit doen als het je financieel opeens wat minder af gaat. De lease i10 niet. | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:39 |
Dat is een misverstand of ik kan goed onderhandelen; Begin dit jaar een nieuwe auto gekocht. 2,5 jaar oude ingeruild die een nieuwwaarde had van 25K. 19500 teruggekregen. Dat is een kleine 200 euro per maand. Ik vind dat niet persoonlijk niet veel. Natuurlijk zullen die voorbeelden er wel genoeg zijn maar het wordt imho wel snel geroepen. Vaak niet eens gebaseerd op eigen ervaring. En nee, ze hadden de klandizie echt niet nodig van mij; de hybride modellen waren al verkocht voordat ze van de trailer afkwamen bij wijze van spreken. En ik wil helemaal geen jong gebruikte. dat zijn veelal demo's of lease-auto's geweest. No thanks. Vanaf het C-segment wordt er (zoals waar het in dit topic over gaat) vrij weinig privé gekocht. | |
nikky | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:43 |
Dit valt mij ook op. En bij mij is 'hier' het noorden (Groningen) van het land. | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:45 |
Wat voor auto heb je? Of in ieder geval wat voor segment? En een kaal model of een rijk uitgerust model? | |
YoshiBignose | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:46 |
Oh ik zag nu dat ik EN ipv EEN geschreven had, maar we zijn het dus eens ![]() Dat is toch niet zo raar, mensen daar zijn gemiddeld ook armer. | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 15:48 |
C-segmenter met een vanafprijs van 18.000 aangekleed tot ongeveer 36.000 en geen 'business/lease' uitvoering. En wat ik inruilde was ook prima courant, misschien dat dat meespeelt | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:03 |
Dat laatste prima 😉 Snap echt wel waarom je een nieuwe auto wilt hoor, maar er zijn genoeg alternatieven. Alleen dat andere heb ik dan verkeerd begrepen? Want waarom mag je niet uit een ander segment een auto pakken? De nieuwprijs doet er toch niet toe? Het gaat er om wat je voor je geld kan kopen. Een nieuwe Golf of 3 E38 7-series bijvoorbeeld 😉 Dus ik vind dat een eerlijke vergelijking. Ik had bij mijn keuze ook een budget. Welk segment maakte me niet uit, als het maar een leuke auto is. Het is ook oneerlijk om een Golf 2016 alleen met een Golf 2001 te mogen vergelijken. De huidige Golf heeft geen 6-cilinders meer dus zijn nooit zo cool als de oude 😉 Golf 4 is overigens enorm comfortabel, misschien iets te zelfs. Precies! Daar word ik heel blij van! | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 16:15 |
Juist wel logisch. Aan de kosten van die i10 blijf je zitten.. die BMW kan de deur uit indien nodig.. je kunt hem schorsen zoals ik al zei. Je kunt de kosten van die BMW vrijwel reduceren tot 0.. en hij is te verkopen waardoor je weer wat geld hebt.. | |
Ivo1985 | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:41 |
De grote maatschappijen bieden afkoop tegen een gering bedrag aan in geval van baanverlies. | |
DieselTank | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:28 |
Heel even snel in de configurator gekeken en kwam op dit uit ![]() 6vers handgeschakelde 1.0 golf. | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:40 |
Daar heb ik vanmiddag al in gekeken en ik kwam heel ergens anders op uit. | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:06 |
Voor dat geld rij je met gemak een 150pk highline met een bult andere opties. Wat hij gedaan heeft is alle opties (incl DSG) selecteren, ja zo kan ik het ook. [ Bericht 27% gewijzigd door Gunner op 27-10-2016 19:18:26 ] | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:38 |
De duurste 1.0 is een Comfortline volhangen met opties ![]() Ik kom op ¤38714 | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:40 |
Dan kies ik wel voor de GTI ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:48 |
![]() ![]() Zitten wel iets van 10 uitlaatsierstukken bij en 8 kinderstoeltjes maar /care ![]() | |
Gunner | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:48 |
![]() Lekkere configuratiefaal. wat is het zonder? | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:49 |
Ik denk een euro of 2 a 3000 minder.. Heb m niet meer open staan | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:51 |
23k aan opties bovenop een auto van 27k ![]() | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:52 |
Ik denk trouwens wel dat TS gelijk heeft hoor Ik heb net even berekend en een nieuwe Audi S8 Plus met een paar opties kost nieuw 250k. Als je ook afschrijving en brandstofkosten enzo neemt is een Hyundai i10 leasen wel wat goedkoper over een periode van 3 jaar | |
HPoi | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:53 |
Die kleine volvo's met die glazen achterklep zijn 2e hands niet duur. Nieuwwaarde wel. | |
HPoi | donderdag 27 oktober 2016 @ 19:55 |
TS is nog een twintig er misschien? Met jaren sparen kom je nl. heel ver. | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:06 |
![]() Alle dakkoffers verzamelen ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:10 |
En is dit de duurste 1.0 op de markt?![]() //edit nee het kan nog meer zijn: ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Glijdt_licht op 27-10-2016 20:19:55 ] | |
Nerdslayer | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:50 |
75k voor een c-segment 3cilinder ![]() Voor iets meer geld heb je ook dit ![]() ![]() https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/rs6/31903796 | |
pwmh82 | donderdag 27 oktober 2016 @ 22:53 |
Kort door de bocht. Met de juiste deal kan PL gerust interessant zijn. Ik moet altijd lachen als mensen heel hypocriet doen over private lease alsof dat iets is voor mensen zonder geld maar die wel een nieuwe auto willen. Maar iemand die zakelijk leased en daar dus waarschijnlijk een stuk salaris minder door krijgt (zonder auto van de zaak had je meer salaris kunnen bedingen, immers voor de baas maakt het geen verschil) daar heeft niemand dezelfde mening over. Dan is het ineens wel goed of zo. Terwijl die persoon ook gewoon stukken minder hypotheek kan krijgen omdat zijn salaris nu eenmaal lager ligt dan zonder auto van de zaak. Ik snap dat onderscheid nooit zo. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 27 oktober 2016 @ 22:57 |
Kennis van mij heeft een RS6 gekocht, hoop binnenkort een keer te rijden ![]() ![]() | |
DieselTank | donderdag 27 oktober 2016 @ 23:18 |
Je gelooft me nog steeds niet zeker ![]() | |
CoolGuy | donderdag 27 oktober 2016 @ 23:19 |
Ja, leuk, ik kwam op een andere auto uit zeg ik toch net? Highline met allerlei opties voor 33.600 ongeveer. Zal het morgen nog een keer doen.was met de 1.4 TSI. | |
Glijdt_licht | donderdag 27 oktober 2016 @ 23:28 |
Je hebt dat ene model genomen en volgehangen met opties ja.. zoals ik deed met die Audi's Met een highline met 1.4 kom je verder m.i. en goedkoper | |
DieselTank | vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:03 |
Nee we hadden het over dat het zogenaamd niet bestond dat je voor 35k een golf met een 1.0 3 cilinder motor kon kopen. | |
CoolGuy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:15 |
Nee nee. Jij wilde doen voorkomen dat je voor 35k net een golf met een 3pitter en wat opties kon krijgen en dat is gelul, want voor 35k kun je echt wel wat meer krijgen dan een 3 pitter. Nu niet gaan draaien. [ Bericht 0% gewijzigd door CoolGuy op 28-10-2016 09:05:26 ] | |
Gunner | vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:48 |
Je probeert je er nu uit te redden maar hier zeg je toch echt dat je voor 35K alleen maar een driepitter rijdt met wat opties...toch? | |
YoshiBignose | vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:29 |
Ik kon m'n Tesla een paar dagen ruilen voor een 3-pitter, niets mis mee ![]() | |
derLudolf | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:02 |
Ford Mondeo is ook leverbaar met een 1.0. Misschien is die duurder te maken? | |
Tism | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:14 |
Mijn Seat Arosa volstaat.. ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:26 |
Nee, de Mondeo 1.0 is niet duurder te krijgen dan ¤41.839 omdat heel veel opties ervoor niet beschikbaar zijn, en de 1.0 alleen voor de goedkoopste uitvoering is | |
DieselTank | vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:39 |
Voor 35k KAN je inderdaad meer krijgen, daar ben ik het mee eens. Maar het begin van het verhaal was dat ik zei dat je voor 35k nog steeds in een golfje rijdt. | |
CoolGuy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:33 |
Nee, het begin van het verhaal was dat jij claimde dat je voor 35k nog steeds in een Golf met een 1.0 3pitter met wat opties reed, en dat is gewoon niet waar. | |
leolinedance | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:32 |
Met een goede baan kun jij op je 50e ook gewoon een auto van >Eur35k kopen hoor. Als je dat zou willen en prioriteiten stelt. Ik heb een collega van ca 33 jaar met een iets bovenmodaal salaris die een nieuwe Mercedes CLA heeft gekocht. | |
leolinedance | vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:37 |
Waarom is dat afgunst of een vooroordeel? Maakt jou toch geen reet uit wat iemand denkt neem ik aan? | |
Gunner | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:04 |
Ik merk dat mensen bijvoorbeeld anders tegen een eigen aangeschafte wagen aankijken die wat duurder is dan bijvoorbeeld iemand die in een leaseauto rijdt. Bij een leasebak kunnen ze het nog voor zichzelf goedpraten door te denken dat iemand die toch niet zelf betaald heeft. Natuurlijk zou ik daar schijt aan moeten hebben maar als bv in je vriendenkring er mensen zijn die er niets positiefs over willen zeggen en het overduidelijk negeren maar wel graag wilenl dat jij naar 'hun' nieuwe suffe 14% leasebak komen kijken dan irriteert dat wel ja. Maar dat is toch niet vreemd? Sowieso is het iets typisch Nederlands dat er afgunst is als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt en niet lult over geld maar er wat mee doet. | |
Glijdt_licht | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:24 |
Tja, als ik geen huis had gekocht had ik ook prima en nieuwe auto kunnen kopen. Maar het is ook van waar leg je je prioriteiten. Ik heb flink wat eigen geld in het huis gegooid zodat de hypotheek op een lager rentepercentage kwam. Ik heb zelf dan liever een auto waar de kop af is en 'bespaar' zo voor de toekomst wat aan rente. Op dit moment in mijn leven vond ik dit de verstandigste optie. De mooie auto komt ooit wel, of niet.. Mja, prioriteiten.. ik ken iemand die een (studenten)kamer huurde en een garagebox, maar wel in een Porsche reed.. dat zijn keuzes die je maakt ![]() Een auto ga ik iig niet betalen met geleend geld of privé leasen, dat weet ik wel.. | |
leolinedance | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:34 |
Ach ik heb ook mensen in mijn omgeving die mijn 'bovenmodale' leasewagen overduidelijk bewust negeren maar wel verwachten dat ik interesse toon in hun 'nieuwe' prive auto van 8 jaar oud. Doet mij echt helemaal niks en ik speel het lekker mee. Maar ik kan me jouw gevoel wel voorstellen inderdaad. Ik denk dat autoliefhebbers het wel waarderen zonder afgunst. Mijn buurman heeft mijn droomauto die ik de komende 10 jaar sowieso niet kan betalen (Porsche 911) maar ik maak maar al te graag een praatje als hij staat te wassen ![]() | |
leolinedance | vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:40 |
Hier idem. Ooit serieus de aankoop van volgende auto's voor erbij overwogen: 911, Cayman, BMW Z4, Honda S2000 en BMW 850i ( ![]() Uiteindelijk van het geld een huis gekocht en meteen 10% afgelost. Die 911 komt nog wel ooit. Of niet... Ik ken iemand die een Audi A8 en BMW 7-serie heeft gereden maar wel nog bij pappie en mammie woonde ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:23 |
Vertel mij wat... met een dikke auto bij klanten krijg je altijd de opmerking dat ze dus teveel betalen etc. Bij sommige parkeer ik ook om de hoek, maar ja vaak zijn dat de grootste sloebers die zo janken. Het hangt er ook wel vanaf of iemand een autoliefhebber is ja. Ik weet niet waarom je die ![]() ![]() En je leeft maar één keer hé, soms zelfs korter dan je zou willen... | |
leolinedance | zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:47 |
Inderdaad omdat het waarschijnlijk een mega onverstandige en ietwat fout keuze zou zijn geweest. Maar het blijft een echte guilty pleasure, zo'n 850i. Toen ik nog een mini linedancer was had ik een vriend en zijn opa had er één, een nieuwe. Geweldig vond ik het ![]() | |
Glijdt_licht | zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:47 |
Dat is Nederland hè. Je mag met een VW, Volvo, Opel, Ford of iets Frans aan komen rijden, dan is het prima. Maar zodra je erg BMW, Audi of Mercedes hebt ben je te blijkbaar duur vanwege je auto.. Een Audi A4 kan daardoor fouter overkomen dan een duurdere Volvo s90.. Terwijl ze in Duitsland juist denken: die moet zijn werk wel er goed doen, anders had hij zich nooit tot die auto kunnen opwerken | |
YoshiBignose | zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:01 |
Het is ook gewoon de jaloezie in Nederland. Heb dat nooit begrepen. De eerste dag dat ik m'n Tesla had was ie de volgende dag bekogeld met eieren. Mocht laatst een paar dagen in een i8 rijden, eerste keer dat ik uitstapte krijg ik de reactie: heb je geld teveel ofzo? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:05 |
Kennis van m'n ouders had een BMW Z8. Werd zo gek van het spuug er op etc, dat ze 'm hebben weg gedaan en een Wiesmann voor teruggekocht. | |
YoshiBignose | zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:14 |
Dat is echt heel triest want een Z8 is gewoon een klassieker. Iedereen kijkt toch James Bond? Oke, die 7-serie die hij op afstand kon besturen is uiteindelijk een turkenbak geworden ![]() ![]() Maar ben blij dat ik in de buurt van Poelenburg woon, Turken en Marokkanen kunnen dikke auto's tenminste waarderen ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:20 |
Ja heel triest! Is wel al jaren terug hoor, Z8 is inmiddels nog duurder geworden volgens mij. Maar de Wiesmann is zeker niet verkeerd ![]() Haha ja dat is wel zo! Kwam een keer in Engeland ook buitenlandse jongemannen tegen met een M3 en M5. Dus ik zei dat ze goede smaak hebben. Die jongen meteen tegen z'n maten: geef even een showtje voor die kerel! Dus allebei die wagens laten brullen haha! Steek vaak ook m'n duimpje op als ik een dikke wagen zie. Maar soms voor we website hebben we ook weleens dikke wagens en dan zie je mensen gauw wegkijken als ze zien, dat jij ziet dat zij kijken (huh?) ![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:07 |
Dit is wel waar ja. Daarnaast worden heel veel van die dure wagens gewoon gefinancierd (lees, op afbetaling of lening) gekocht. | |
Nerdslayer | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:09 |
Kutmentaliteit in Nederland ook ![]() | |
Nerdslayer | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:10 |
De goedkoopste op Autotrack is 250k ![]() https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z8/30870949 | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:11 |
Had ik 'm toen maar gekocht (niet dat ik 'm kon betalen) ![]() Maar blijft wel echt een gave bak! | |
Nerdslayer | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:12 |
Ik zou veel te bang zijn dat de auto beschadigd raakt ![]() Aan de andere kant, als je het geld hebt om zo'n auto te kunnen kopen zal die angst ook wel meevallen. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:15 |
Denk ik ook. Plus het was hun weekend auto. Die staat thuis gewoon in een garage en gaat niet mee naar de supermarkt bijvoorbeeld. Maar goed, ik ben ook al bang dat mijn 540i bij de supermarkt beschadigd hoor ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:18 |
Kijk bv. tegenwoordig bij hotels of ze een privé-garage aanbieden. Heb geen zin meer in butsen door andere autodeuren op een vol gepropte parking. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:20 |
Ah dat doe ik dan nog net niet, maar ik ben wel een halfuur bezig met het uitzoeken van een goede plek dan.. Haha, vindt m'n vriendin altijd zo leuk (gelukkig snapt ze me wel ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:23 |
je zoekt dus eigenlijk een B&B met één enkele kamer? ![]() Ik sta heel vaak op hotelparkings, maar die staan ook gewoon vol meestal. Soms kun je door lekker achteraf te gaan staan wel wat ruimte claimen, maar als het hotel vol zit, is de parking dat meestal ook ![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:23 |
E34? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:25 |
Klopt! ![]() | |
leolinedance | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:26 |
Is niet alleen in Nederland hoor. | |
Hyperdude | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:33 |
Beetje off-topic ![]() Wintersporthotels ed. hebben vaak wel wat privé-garages beschikbaar. Vaak wel reserveren ![]() ![]() Nee, garage was niet voor die ouwe BMW. ![]() | |
Spanky78 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:42 |
Auto's, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen. Ik prijs me gelukkig met mijn 14 procentyleasebak.ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 7k in bijtelling over 5j. Dus schijt aan alle dikke derdehands onderhoudsvreters. Als de auto voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn huis, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt. Mensen die hele dikke auto's rijden zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met tweedehands BMW puk je er zo uit. ![]() ![]() ![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:44 |
Godverdomme wat dik ![]() Zuinig op zijn en nooit meer wegdoen. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:49 |
Wat een flauwekul. Je kunt ook gewoon een autoliefhebber zijn. De ene spendeert een godsvermogen aan duiken, de andere aan zijn auto. Bovendien kunnen juist oude auto's een goede investering zijn, steeds meer mensen doen dat in plaats van sparen of aandelen omdat het minder risico is. De prijzen van old- en youngtimers rijzen de pan uit. De vraag is dus nu of het gaat instorten of gewoon doorgaat. Maar veel plezier met je aandelen, geniet ik wel van m'n V8 ![]() Gr. een 2ehands BMW rijder die niet rijk is (maar wel met een glimlach achter het stuur zit). Thanks! Heel blij mee! Heb er wel LPG in laten bouwen, zodat ik er ook écht elke dag van kan genieten ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 29-10-2016 15:10:27 ] | |
Glijdt_licht | zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:58 |
Of ze houden van autorijden. Iets wat jij blijkbaar niet doet.. Qua parkeerplaatsen, ik hou er ook niet van. Rijd meestal een eind door, dan maar iets verder lopen, en als het echt druk is zet ik hem het liefst naast auto's waaraan je ziet dat er geen kinderen mee vervoerd (kunnen) worden, of auto's waar mensen zuinig op zijn.. | |
YoshiBignose | zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:07 |
Dat iemand andere hobby's heeft dan jij maakt ze niet meteen dom ![]() Ik neem aan dat jij met de winst die je met de aandelen maakt en de energie die je bespaart ook wat leuks doet ![]() Ja maar goed, dat is de hele wereld van het ondernemen een beetje. Het betekent niet dat je een slechte ondernemer bent als je een lening ergens hebt. | |
Nerdslayer | zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:20 |
Huizen, belachelijk dure gebruiksvoorwerpen. Ik prijs me gelukkig met mijn 90k appartement .ik had een duurdere kunnen kiezen, maar dat scheelt met gewoon iets van 150k in hypotheek over 30j. Dus schijt aan alle dikke onderhoudsvreters. Als de woning voldoet en niet te duur is. Prima. Ik steek mijn geld liever in mijn auto, aandelen of zonnepanelen ipv een ding dat met de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek harder afschrijft dan wat ook en daarnaast bakken aan kosten meebrengt. Mensen die hele dikke huizen bewonen zijn ofwel echt rijk, of echt dom. En je ziet heel makkelijk wie echt rijk is. De domme tokkies met villa's puk je er zo uit. ![]() ![]() ![]() | |
leolinedance | zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:23 |
![]() | |
Spanky78 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:53 |
Jezus wat een slechte vergelijking. | |
Spanky78 | zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:59 |
Klopt. Maar van die types die over hun BMW uit 2001 praten met serienummers, die hem gebruiken als verlengstuk van hun piemeltje... Ik vind iemand die een Daimler double six weet rijdend te houden een stuk stoerder dan zo'n nepturk met dikke BMW... Maar dat is slechts mijn mening. Ik ben ook inderdaad geen liefhebber van auto's. Ik snap de lol van een snelle wagen wel, maar niet waarom je er perse een moet hebben. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:59 |
Ik GOK dat het een grapje was na jouw reactie ![]() | |
Nerdslayer | zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:04 |
Er is een verschil tussen een mooie, goed onderhouden (en vooral originele) BMW 3-serie uit 2001 en een 'goedkoopste-3-serie-zonder-onderhoud'. Voor sommige mensen is een auto puur een vervoersmiddel, anderen hechten er meer waarde aan. | |
Nerdslayer | zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:04 |
Het geeft aan dat het allemaal afhankelijk is van waar jij waarde aan hecht en hoe je je geld uitgeeft. Ieder z'n ding. | |
leolinedance | zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:33 |
Nee die post van jou was een topper ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:23 |
* strooit bloemetjes, vlindertjes en wierook rond in dit topick | |
LethalNinja | zondag 30 oktober 2016 @ 12:40 |
Godsamme die topic wending op blz 7 ![]() ![]() | |
RamboDirk | zondag 30 oktober 2016 @ 19:17 |
maar een oude bmw/audi/mercedes blijft volk dat premium wilt rijden maar het niet kan betalen, niet dat dat erg is verder, maar het komt gewoon zo karig over. | |
Sigaartje | zondag 30 oktober 2016 @ 19:19 |
Nee, geen domme vraag, ik vraag het mee ook af. En het zijn niet zomaar auto's van 40.000 euro of zo, maar echt tonnenbakken. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 30 oktober 2016 @ 19:37 |
Of je bent gewoon een liefhebber.. Ik hoef geen nieuwe auto (behalve de acht dikke bakken dan). | |
Nerdslayer | zondag 30 oktober 2016 @ 19:38 |
Elke oude auto komt karig over. | |
YoshiBignose | zondag 30 oktober 2016 @ 19:40 |
Wat een gelul. Er zitten gewoon voor- en nadelen aan. Een 10 jaar oude BMW kan beter rijden dan een nieuwe Fiat Panda, maar kan jaarlijks ook duurder zijn qua onderhoud, brandstof etc. Uiteindelijk ben je over 5 jaar gezien zelfs meer kwijt. Maar een nieuwe BMW was financieel misschien niet haalbaar geweest, ook al is een nieuwe natuurlijk mooier, meer opties etc. | |
Stokken_en_stenen | zondag 30 oktober 2016 @ 20:13 |
gad damn hippies ![]() ![]() | |
LethalNinja | zondag 30 oktober 2016 @ 20:15 |
Hoe simple minded kan je zijn. Een 10 jaar oude of in mijn geval 13 jaar oude auto rijdt voor mij nog steeds veel beter dan net uitgebrachte auto's van verschillende merken. een oudere auto maar alles behalve karig: ![]() Hoe meer iemand een autoliefhebber is hoe makkelijker hij zij toch richting de duurdere merken gaat. En als het budget het niet toelaat dan moet je genoegen nemen met wat meer jaartjes maar geloof mij ook dat is nog alles behalve goedkoop.. Veel rijders van japanse auto's maar ook duitse auto's zoals Opels tja die willen gewoon iets dat ze van A naar B brengt. Het boeit ze allemaal niet zoveel. Ga je voor een merk als Mercedes of wellicht Jaguar (ik noem maar eens wat) dan wil je genieten van A naar B.. Autoliefhebbers kopen wat dat betreft ook op emotie. | |
leolinedance | zondag 30 oktober 2016 @ 20:19 |
![]() | |
PierreTT | zondag 30 oktober 2016 @ 21:21 |
Ik zou absoluut niet zo ver willen gaan als "elke" oude auto. |