Ja, dat vond ik er ook geniaal aan: een met ossenhaas en een met groente. Klaar ben je!quote:Op woensdag 30 november 2016 12:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk best makkelijk vegetarisch en niet-vegetarisch te maken. Dan is er toch eenheid in hoofdgerecht.
Heb vorig jaar ook een vegetarische wellington gemaakt met kerst, gevuld met vergeten / niet standaard groenten en paddestoelen. Jus van uien erbij gemaakt. Was groot succesquote:Op woensdag 30 november 2016 12:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk best makkelijk vegetarisch en niet-vegetarisch te maken. Dan is er toch eenheid in hoofdgerecht.
quote:Op woensdag 7 december 2016 12:27 schreef Bleie het volgende:
Oooh ja, kerstdiner op school, daar moet ik ook wat voor verzinnen. Dochter wil (net als vorig jaar) gevulde eieren. Zoon weet het niet. Iemand nog ideetjes voor 15 kleuters? Liefst vega, want kindjes komen uit alle windstreken, en dat mag iedereen altijd wel hebben.
Oeh, dat klinkt goed! Ben geen hele grote cranberryfan (associatie met die Lingon-limonade van Ikea), maar volgens mij is het in zo'n gerecht wel erg lekker.quote:Op donderdag 8 december 2016 12:44 schreef MrsDuck het volgende:
Kalkoen Wellington? Deze van Jamie Oliver bevat cranberryjam, hoe kersterig wil je het hebben? http://www.smulweb.nl/rec(...)s-kalkoen-wellington
Mocht je geen cranberryjam kunnen vinden... http://terschellingercran(...)cepten/cranberryjam/
Ook goeie suggestie! Kende de pork wellington niet, maar klinkt natuurlijk wel logisch naast beef wellington... Denk alleen dat ik hem dit keer om de tijd en het gedoe even afschiet. Wil dit keer eigenlijk niet teveel handelingen te hoeven verrichten. Moet simpel maar spectaculair zijnquote:Op donderdag 8 december 2016 12:03 schreef Secricible het volgende:
80 euro? Wat wil je er voor vlees in doen dan?
Ossehaas is wel het lekkerst in een beef wellington, maar daar ben ik geen 80 euro per kilo aan kwijt hoor.... Rond de 55euro de kilo, dus nog wel ruim boven je budget. Als je geen moeite hebt om zelf je ossehaas schoon te maken kun je een hele ossehaas kopen, snijd je de chateaubriand er af voor je beef wellington en de rest kun je later nog opeten, maar dan moet je wel weten wat je doet.
Andere optie is rosbief er in. Minder lekker, wel wat goedkoper... Dat red je wellicht wel voor je budget.
Of pork wellington maken, met varkenshaas, kan ook nog. Beetje salie door je vulling, ook best lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 december 2016 19:58 schreef vinnypassy het volgende:
Ziet er wel mooi uit, maar als een risotto zo stevig blijft staan haak ik toch een beetje af hoor. Dan is 'ie of koud, of niet smeuïg genoeg. Zo had ik pas ook echt beetgare risotto, met dus nog echt van die ietwat knapperige korreltjes. De chef zweerde erbij, maar bij mijn risotto wil ik dat echt niet hoor.
Maar qua makkelijk; buikspek. Langzaam garen in de oven en dan 20 minuutjes hoog, kun je hele mooie bordjes mee maken. Ik was hier wel redelijk tevreden over (met lekker appelsausje en zoetzure venkel):bij mij zag het er niet zo stevig uit als op het plaatje, maar het was wel heerlijk smeuiig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat van jou ziet er ook lekker uit. Heb je een link naar recept?
just give a second thought
what if we don't get caught...
Tuurlijkquote:Op vrijdag 9 december 2016 09:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
bij mij zag het er niet zo stevig uit als op het plaatje, maar het was wel heerlijk smeuiig.
Dat van jou ziet er ook lekker uit. Heb je een link naar recept?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |