Kleine groene salade met warme geitenkaas omwikkeld met spek en een honingtijmdressing...quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:14 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Iets in de richting van lemon poppy seed cake? Hier altijd erg populair.
Wij hebben als taak tussengerecht voor 18 man. Geen exotische eters, voorgerecht is carpaccio en hoofd is rosbief. Geen zeevruchten, geen champignons/paddenstoelen. Iemand toevallig een goed idee? Een soepje o.i.d. is makkelijk maar ook weer wat saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder een toetje dat ik eerder maakte in de herhaling, met een kleine wijziging. Ik doe er gecrushte Daims doorheen. En dan in een chococupje presenteren, met een Daim er in gestoken. Over de top, past precies bij Kerstmis.
[ Bericht 3% gewijzigd door Noordsestern op 20-12-2016 23:28:12 ]
Groene groenten: geroosterde broccoli, gegrilde groene asperges, erwtenpuree.quote:Op woensdag 21 december 2016 12:31 schreef kazy het volgende:
Wat een heerlijke dingen komen hier weer voorbij!
Ik ben er bijna uit wat het moet gaan worden. Wellicht hebben jullie nog tips voor de groenten bij mijn hoofdgerecht en een aanvulling op het dessert? Wat ik in gedachten heb:
Voorgerecht: een salade met bieten, feta, pijnboompitten en een dressing o.b.v. balsamico-azijn.
Hoofdgerecht: kabeljauw met een mosterdsaus, aardappelroosjes en *(groene) groenten*
Dessert: frambozenijs met iets van chocola (liefst niet witte chocola) en nog iets krokants.
Ik zit nu met de groenten voor bij de vis. Iemand een idee?
Voor het dessert weet ik even niet wat ik aan chocola en/of iets knapperigs kan toevoegen. De beperkingen zijn geen alcohol en bij voorkeur ook geen rauw ei i.v.m. zwangerschap. Ik heb ooit wel een chocolademousse gemaakt van kokoscrème, maar misschien is dat te zwaar i.c.m. het ook al machtige ijs. Mijn man suggereerde een brownie maar daar heb ik eigenlijk dezelfde bezwaren bij. (Hoewel we wel grote eters zijn én dol op toetjes, dus misschien moet ik maar gewoon voor een zwaar dessert gaan)
Als ze uitschiet en je bent erbij, gewoon het stuk met het meeste zout eruit scheppen.quote:Dochter wilde gevulde eieren, en heeft die zelf gemaakt (excl. het koken). Ze schoot alleen nogal uit het met zout, dus erg lekker zijn ze helaas niet...
Spuitmondje kopen (b.v. bij Dille en Kamille), ziplock zakken kopen bij de Lidl (kost geen drol). Spuitmondje in zak, hoekje afknippen, vulling erin en spuiten maar. Een échte spuitzak is niet echt nodig.quote:
Maar doen ze dat ook in Brazilië?quote:Op woensdag 21 december 2016 18:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ze uitschiet en je bent erbij, gewoon het stuk met het meeste zout eruit scheppen.
Of laat haar alles afwegen / meten met lepels voor e het erin doet. Vinden ze ook leuk.
[..]
Afwegen niet nee.quote:Op woensdag 21 december 2016 19:31 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Maar doen ze dat ook in Brazilië?
Het was er al doorgeroerd voor ik erbij was, dus niets meer aan te doen. Heb haar wel verteld dat ze het dus inderdaad beter anders kan doen (zout weeg / meet ik zelf alleen af als ik brood bak, dus dat ziet ze mij ook altijd uit de losse pols doen). Ze zijn allemaal opgegaan, dus echt erg vonden de kinderen het kennelijk niet.quote:Op woensdag 21 december 2016 18:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ze uitschiet en je bent erbij, gewoon het stuk met het meeste zout eruit scheppen.
Of laat haar alles afwegen / meten met lepels voor e het erin doet. Vinden ze ook leuk.
[..]
Spuitmondje kopen (b.v. bij Dille en Kamille), ziplock zakken kopen bij de Lidl (kost geen drol). Spuitmondje in zak, hoekje afknippen, vulling erin en spuiten maar. Een échte spuitzak is niet echt nodig.
Ik moet dit zelf eigenlijk ook een keer gaan doen. Maar ik maak eigenlijk nooit echt dingen waarvoor ik moet spuiten. Zo bak ik hier geen taarten e.d. want mijn oven is heel erg zwak. En als ik een taart bak vreet ik hem half zelf op en word ik te dik
Laagjes biet en verse geitekaas?quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:14 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Iets in de richting van lemon poppy seed cake? Hier altijd erg populair.
Wij hebben als taak tussengerecht voor 18 man. Geen exotische eters, voorgerecht is carpaccio en hoofd is rosbief. Geen zeevruchten, geen champignons/paddenstoelen. Iemand toevallig een goed idee? Een soepje o.i.d. is makkelijk maar ook weer wat saai.
Vacherin!quote:Op woensdag 21 december 2016 15:50 schreef kazy het volgende:
@sirdanilot: Oehh chocoladefondant, goed ideeVrijdag maar eens even oefenen of me dat goed lukt. Het is trouwens frambozenroomijs (er ligt al een testbatch in de vriezer), maar ik overweeg om evt. toch maar sorbetijs te maken. IJs komt toch wel op hier thuis.
@vinnypassy: goede suggesties, thanks! Gegrilde groene asperges klinken wel goed hierbij. Chocolademousse met banaan en avocado heb ik beiden wel eens geprobeerd te maken, maar vond ik helaas niet lekker.
De makreel mousse kan je helemaal van te voren maken. De tonijndinges niet helemaal. Het tonijnmengsel kan je van tevoren maken, maar het gedeelte met de avocado moet op het laatst. Anders gaat het verkleuren denk ik.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:48 schreef Sarabi het volgende:
Ik zit nog over de gerechten van kerstavond te denken
In hoeverre zijn de volgende gerechten van te voren te bereiden:
https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=330534
https://www.ah.nl/kooksch(...)234773&userid=313358
Ik zat nu eens serieus te kijken, maar ik snap um niet. Ze pleuren hele, gedroogde shhitakes in de soep en koken die een half uurtje? En dan serveren ze die zo, gewoon gekookt mèt steeltje en al??? En dat is lekker?quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:15 schreef Myraela het volgende:
Maak de soep der soepen: http://www.isachandra.com/2011/10/mushroom-hot-pot/
Beroemd in dit topic, ik ga hem dit jaar voor het eerst maken.
omdat ik ook recepten tegenkom waar ze het wel gebruiken, zo'n rare vraag is dat dan toch niet?quote:Op donderdag 22 december 2016 11:02 schreef RobinOok het volgende:
Jezes, hoe duidelijk wil je het hebben? Niet gebruiken, schrijven ze daar.
Dus ja, hup, naar de winkel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |