abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2016 @ 18:02:14 #226
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_167448873
nais
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2016 @ 18:20:19 #227
43556 miss_dynastie
pi_167449425
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2016 14:15 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]

Het is begonnen! Dit zijn de rozemarijncrackers voor het aperitief.
Water, mond en zo :9~

Maarre, halen deze de Kerst? :o
pi_167449461
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Water, mond en zo :9~

Maarre, halen deze de Kerst? :o
de eerste batch niet. Die was niet mooi dus die zijn al op. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 19 december 2016 @ 18:23:23 #229
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_167449520
Ivm extreme drukte op mijn werk, geen speciaal kerst-gekook van mij. Ik heb domweg geen tijd om wat voor te bereiden.

Eerste kerstdag gaan we brunchen, iedereen neemt wat mee. Vriend maakt snert :+ (in kleine kopjes) en dochter (12) maakt pizzabreekbrood

's Avonds gourmetten bij schoonfamilie, daar hoeven we niets voor te doen.

Tweede kerstdag maken we alledrie een gang en dat wordt dus ook allemaal niet te ingewikkeld.
Ik maak tomatensoep met daarop een ster van bladerdeeg (voor het kerst-effect :') )
Vriend maakt rosbief uit de oven, hasselback aardappeltjes, bloemkool en stoofpeertjes
Dochter maakt yoghurttaart als dessert.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_167450207
Plan is hier aangepast :)

Het menu is inmiddels roti, dhal, kousenband en kerrieaardappelen.

Toe cranberrytaart.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_167451064
Ik heb m'n vriend lekker veel input gegeven voor ons kerstdinertje voor ons tweetjes op kerstavond en 2e kerstdag

Op kerstavond doen we vooraf een franse uiensoep (met gruyere enzo uiteraard :9)
Als hoofdgerecht een hertenbiefstuk met een chocoladesaus, daarbij geroosterde aardappelen en gevulde champignons. Als nagerecht maken we een chocolade cheesecake

Voor de 2e kerstdag zijn voorgerecht en nagerecht hetzelfde en als hoofdgerecht een stoof van wild zwijn met rode wijn en peperkoek, daarbij aardappelpuree met bieslook :9

Geen stress, gewoon gezellig met z'n tweetjes koken O+
  maandag 19 december 2016 @ 19:22:42 #232
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_167451327
Ik ga tweede kerstdag toch niet betaald koken. Ik dacht dat er wat tussen was gekomen, dat was niet zo, dus nu ga ik toch lekker alleen voor mezelf koken. Denk een surf en turf ofzo. En verder natuurlijk heel hard huilen dat ik weer helemaal alleen ben op tweede kerstdag.

Eerste kerstdag wel uitgebreid koken, maar heb het menu nog relatief eenvoudig gehouden. Kan ik zaterdag ff ontspannen in de keuken voorbereiden en de boel zondag met mijn zus afmaken. Menu is definitief:

Amuse 1: steak tartare met kwarteleitje
Amuse 2: krokant buikspek met chorizo-mayo en mango-chutney
Voor: texturen van bloemkool (zoetzuur, geroosterd, puree, couscous)
Soep: tomatenconsommé
Hoofd: beef wellington met rode portsaus, aardappelpuree, asperges en champignons
Na: cheesecake met sinaspoeder, sinas-gembergranita, chocokletskop en meringuensneeuw (en misschien nog een muntsiroopje).

En die relatief eenvoudig is natuurlijk onder voorbehoud van hoe de beef uit de oven komt, want dat wordt mijn eerste keer. :)
pi_167452163
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:22 schreef vinnypassy het volgende:
Ik ga tweede kerstdag toch niet betaald koken. Ik dacht dat er wat tussen was gekomen, dat was niet zo, dus nu ga ik toch lekker alleen voor mezelf koken. Denk een surf en turf ofzo. En verder natuurlijk heel hard huilen dat ik weer helemaal alleen ben op tweede kerstdag.

Eerste kerstdag wel uitgebreid koken, maar heb het menu nog relatief eenvoudig gehouden. Kan ik zaterdag ff ontspannen in de keuken voorbereiden en de boel zondag met mijn zus afmaken. Menu is definitief:

Hoofd: beef wellington met rode portsaus, aardappelpuree, asperges en champignons
Na: cheesecake met sinaspoeder, sinas-gembergranita, chocokletskop en meringuensneeuw (en misschien nog een muntsiroopje).

En die relatief eenvoudig is natuurlijk onder voorbehoud van hoe de beef uit de oven komt, want dat wordt mijn eerste keer. :)
dat klinkt fantastisch. O+ erg benieuwd naar de foto's, alvast ;-).

ik maak het nagerecht dit jaar, mijn vriend het tussengerecht. die wil iets doen van een appelsoep met appelchips en krokant buikspekje.

ik wil eigenlijk 3 fantastische taarten maken en dat er gekozen kan worden (we zijn met 20 man, waarvan 4 kleine kinderen die makkelijke eters zijn).
ik dacht aan:
> pure chocolade-bietentaart met chocolade mirror glaze en parels van bietensap
> tarte tatin van pruimen met rodewijnsiroop (eigenlijk een soort gluhweinsiroop, rode wijn inkoken met kruidnagel, sinaasappel, kaneel en steranijs)
> de derde taart weet ik nog niet. ik denk iets citrusachtigs of iets wat meer luchtig/cake. iemand een tip?
pi_167453232
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:22 schreef vinnypassy het volgende:

Klinkt goed! En grappig, ik heb ook chorizo-olie gemaakt voor een mayo/crème, wilde het combineren met een kaassoesje oid.
pi_167453250
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 19:47 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

ik maak het nagerecht dit jaar, mijn vriend het tussengerecht. die wil iets doen van een appelsoep met appelchips en krokant buikspekje.

ik wil eigenlijk 3 fantastische taarten maken en dat er gekozen kan worden (we zijn met 20 man, waarvan 4 kleine kinderen die makkelijke eters zijn).
ik dacht aan:
> tarte tatin van pruimen met rodewijnsiroop (eigenlijk een soort gluhweinsiroop, rode wijn inkoken met kruidnagel, sinaasappel, kaneel en steranijs)
> de derde taart weet ik nog niet. ik denk iets citrusachtigs of iets wat meer luchtig/cake. iemand een tip?
Misschien een charlotte? Met een sinaasappelkwark erin?
pi_167453443
Ik ben nog een beetje aan het dubben, heb van het weekend nog iets getest, maar dat beviel me niet zo goed.

Ik denk nu:

amuse of voorgerecht: kaassoesje met chorizocreme en een krokant kaaskoekje
voor- of tussengerecht: zelfgemaakte toast met plakjes eendenborst en een frambozensausje.. en nog iets?
hoofdgerecht: buikspek, afgelakt met een sausje met oa ketjap, met een creme van vadouvan, gestoofde venkel en een aardappelgratin
nagerecht: vanillepannacotta met karamelsaus en... nog iets. merenigue? fruit?
pi_167453562
quote:

:
Ik hoop voor je dat er geen picky eaters zijn, want dit is typisch zoiets waar van ik denk 'ik zou het zelf wel lusten maar 9 van de 10 mensen moet geen bieten in zijn dessert'.

quote:
Pas op dat het niet te zompig wordt, goed inkoken.

quote:
Citroen kwarktaart? New York cheesecake? Iets in elkaar flansen met merengue en lemon curd, diverse vruchten erop? Soort pavlova of zo. Je kunt allerlei citroen achtige dingen bedenken. Key lime pie misschien.

Vind dingen met citroen één van de lekkerste altijd :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167453784
Zelf nog geen idee wat ik ga doen. 1 dag naar familie die koken dan (en dat doen ze goed, gelukkig *O* ) . 1 dag met vrienden maar die willen gourmetten ( :') :') :') )

Verder nog geen flauw idee wat ik ga doen. Ik wil wel uitgebreid koken, maar beperkende factoren zijn: voor wie ga ik dat doen, en waar ga ik het doen (klein studentenkeukentje, slechte oven). Als ik al iets zou doen zou ik alleen dingen maken die in een lauwe oven mogen (ook op max wordt deze sowieso geen 180 graden :( ) of helemaal niet in de oven hoeven dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167454352
quote:

[..]

ik dacht aan:
Wij hebben 2e Kerstdag een grand dessert met o.a. cheesecake met zelfgemaakte lemon curd

http://www.zoetrecepten.nl/recepten/lemon-curd-cheesecake/

Ik heb hem vorige week getest en laten proeven aan vriendinnen, en hij was echt heerlijk. Hij is schoon opgegaan :9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_167458848
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 20:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat er geen picky eaters zijn, want dit is typisch zoiets waar van ik denk 'ik zou het zelf wel lusten maar 9 van de 10 mensen moet geen bieten in zijn dessert'.

[..]

Pas op dat het niet te zompig wordt, goed inkoken.

[..]

Citroen kwarktaart? New York cheesecake? Iets in elkaar flansen met merengue en lemon curd, diverse vruchten erop? Soort pavlova of zo. Je kunt allerlei citroen achtige dingen bedenken. Key lime pie misschien.

Vind dingen met citroen één van de lekkerste altijd :D
neuh, iedereen eet alles bij ons aan tafel. of probeert het tenminste. wel prettig!
en de tarte tatin heb ik wel vaker gemaakt, dus dat moet wel lukken :-).

ik vind cheesecakes en kwarktaarten een beetje saai (heel lekker, daar niet van, maar dat maak ik wel vaker). ik ben op zoek naar iets spectaculairders... nog even rondzoeken. thanks voor de tips, sirdanilot en essnhills!
pi_167459013
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk wel iets met knettersuiker zou willen doen voor m'n dessert. Iemand misschien een tof idee? Anders doe ik het gewoon op m'n zoute caramel cheesecakes.
pi_167459114
Een bonbon of truffel waar het in zit erbij? Of bij de koffie, als mensen denken dat ze alles gehad hebben, toch nog een kleine verrassing? ;-)
pi_167459787
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2016 22:16 schreef Myraela het volgende:
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk wel iets met knettersuiker zou willen doen voor m'n dessert. Iemand misschien een tof idee? Anders doe ik het gewoon op m'n zoute caramel cheesecakes.
in het kookboek van heston blumenthal serveert hij frambozenknettersuiker met dropstokjes... die moet je in de suiker dippen.
niet echt een toetje, wel lollig.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:00:42 #244
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167467510
Team voorgerecht hier, voor een gezelschap van 25 man. Het idee is om een ragout te maken, dat is in ieder geval makkelijk schaalbaar en goed voor te bereiden. Nu zit ik alleen nog over de rest te denken. Om me er nou vanaf te maken met een simpel pasteitje uit de doos..doe maar niet. Dus mensen hier nog ideeën voor variaties, behalve bitterballen/kroketten.

Googlen op ragout levert vooral pasteitjes op :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_167469432
Iets met pasta fathank?

Wat vinden jullie van het idee om een Baked Alaska dessert te maken van een red velvet-cake met ijs met een roomkaas-smaak?

Enne.. hoe kom ik aan cream cheese ijs? Heeft iemand een recept of een idee waar je dit gemakkelijk kunt kopen?
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:53:43 #246
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_167469621
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 10:00 schreef fathank het volgende:
Team voorgerecht hier, voor een gezelschap van 25 man. Het idee is om een ragout te maken, dat is in ieder geval makkelijk schaalbaar en goed voor te bereiden. Nu zit ik alleen nog over de rest te denken. Om me er nou vanaf te maken met een simpel pasteitje uit de doos..doe maar niet. Dus mensen hier nog ideeën voor variaties, behalve bitterballen/kroketten.

Googlen op ragout levert vooral pasteitjes op :')

Zoiets, maar dan met zelfgebakken broodjes?
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:56:02 #247
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_167469677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:45 schreef Lot_1 het volgende:
Iets met pasta fathank?

Wat vinden jullie van het idee om een Baked Alaska dessert te maken van een red velvet-cake met ijs met een roomkaas-smaak?

Enne.. hoe kom ik aan cream cheese ijs? Heeft iemand een recept of een idee waar je dit gemakkelijk kunt kopen?
Ik heb deze wel eens gemaakt:

http://uitpaulineskeuken.(...)nder-ijsmachine.html

Maar dan wel gewoon in de ijsmachine.
pi_167469782
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:56 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik heb deze wel eens gemaakt:

http://uitpaulineskeuken.(...)nder-ijsmachine.html

Maar dan wel gewoon in de ijsmachine.
Oh, dat klinkt wel erg lekker en de moeite van het proberen waard. Ik heb geen ijsmachine dus ik hoop dat het ook zonder kan :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_167471315
quote:
Iets in de richting van lemon poppy seed cake? Hier altijd erg populair.

Wij hebben als taak tussengerecht voor 18 man. Geen exotische eters, voorgerecht is carpaccio en hoofd is rosbief. Geen zeevruchten, geen champignons/paddenstoelen. Iemand toevallig een goed idee? Een soepje o.i.d. is makkelijk maar ook weer wat saai.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:36:23 #250
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_167475182
Risotto met venkel, citroen en een stukje kabeljauw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')