ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 19 oktober 2016 19:01 schreef Prins_Pils het volgende: Hij staat op spoor 333, pak sporenplan er maar bij. Lichten aan, best wat mensen erin. Ander treinverkeer kan er gewoon normaal langs, dubbelspoors.
Klinkt als een wissel dat verkeerd stond, waardoor de trein naar een doodlopend spoor is gestuurd
Ik zie dat iemand op Somda schijnbaar in die IC zat. De trein begon volgens hem te schudden en lampenkappen kwamen naar beneden zetten. Volgens een ander zou ie wellicht door rood gereden kunnen zijn en een stop-ontspoorblok geraakt kunnen hebben.
EDIT: en de eerste meld zich daar ook met de complottheorie dat 40 km/u wissels daar niet voor 40 km/u geschikt zouden zijn en dat machinisten daarom er niet met 40 km/u doorheen willen Tja, comfort versus veiligheid. Twee heel verschillende dingen. Ik wil ook niet met 40 km/u door die klotewissels bij Amsterdam Centraal klappen, maar het kan veiligheidstechnisch prima.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter plaatse is wel een noodtrap het talud af dus evacueren ZOU zo gepiept moeten zijn..
Op woensdag 19 oktober 2016 19:18 schreef Yreal het volgende: Mijn hemel, overstap was al weg, in breclev. Ik ga nooit meer klagen op de ns als ik even 10 minuten op de volgende trein moet wachten
Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen?
Op woensdag 19 oktober 2016 19:28 schreef Prins_Pils het volgende: Trein staat er nog steeds, dan zal er toch wel een wieltje uit de rails liggen of iets dergelijks. Anders is het toch gewoon contact trdl + terugsteken en nog eens proberen?
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden.
ik denk dat het stop/ontspoorblok roet in het eten gooit. Als de trein daar overheen is gereden duurt het wel even, omdat de boel dan herspoord moet worden.
En het is ook nog eens een STS-passage dus de politie moet onderzoek doen en ILenT en de hele rimram, de trein kan niet simpelweg terugsteken punt.
Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven..
Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen.
Op woensdag 19 oktober 2016 19:36 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen zitten heel ontspannen een boekje te lezen en te kletsen Maar ik twijfel echt of daar wel een ontspoorblok ligt, zoals ik al zei, dat spoortje wordt vaak gebruikt door omlopende locomotieven..
Op woensdag 19 oktober 2016 19:39 schreef Peterselieman het volgende: Het zou op zich wel kunnen dat er laten we zeggen 50 meter na het wissel een stop/ontspoorblok ligt. Dan heb je ruimte zat om een loc om te kunnen lopen.
Nee dat kan niet het geval zijn. Zijn nu wel wat geelhesjes met zaklampen naar de draaistellen aan het schijnen.
Op woensdag 19 oktober 2016 20:01 schreef Prins_Pils het volgende: Alle mensen in de trein lopen nu naar achteren (terwijl er een noodtrap van het talud af vóóraan is), zal nu wel geëvacueerd worden.
ze gaan in het achterste treinstel dat terug naar station Deventer gaat
Op woensdag 19 oktober 2016 20:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles
Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6
Op woensdag 19 oktober 2016 20:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles
Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6
Sinds wanneer wordt vertraging tot op de seconde gerekend? Zelfs wij doen dat niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 19 oktober 2016 20:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ah. Achter de gestrande langs dus die had ik niet kunnen zien. Zit ook tv te kijken dus zie toch niet alles
Edit: had dan deze moeten zijn? Naar Oldenzaal? 29625 20.40 +6m57s NS Extra trein Oldenzaal 3 VIRM-6
Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6. Met reizigerstreinen zie je dit minder dan bij goederentreinen. Daar heeft een trein gewoon een geboekt pad, en de goederenboer kan aangeven of hij het pad wel of niet gaat gebruiken. Heeft de trein vertraging, dan wordt er een ander goederenpad gebruikt. Zo kan een goederentrein met +2 rondrijden, terwijl het ding feitelijk al +175 of zo heeft.
Zit er eigenlijk een bepaalde logica achter die vervangende treinpadnummers? Is 29xxxx een ander 'soort' pad dan 30xxxx?
Als een trein wordt opgeheven vanwege een verstoring, maar toch kan rijden omdat de verstoring sneller dan verwacht is verholpen, krijgt hij dan wel een ander nummer?
Op woensdag 19 oktober 2016 21:39 schreef MTL het volgende: Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6. Met reizigerstreinen zie je dit minder dan bij goederentreinen. Daar heeft een trein gewoon een geboekt pad, en de goederenboer kan aangeven of hij het pad wel of niet gaat gebruiken. Heeft de trein vertraging, dan wordt er een ander goederenpad gebruikt. Zo kan een goederentrein met +2 rondrijden, terwijl het ding feitelijk al +175 of zo heeft.
'hoe het spoor werkt'.. nee, er is voor gekozen om op de borden de tijden van het nieuwe rijpad weer te geven bij het inleggen van een nieuw pad nav forse vertraging. Dat is een keuze.
Op woensdag 19 oktober 2016 21:39 schreef MTL het volgende: Maar dat wordt ook nergens beweerd. Heeft niets met fopperij te maken, maar met hoe het spoor werkt. Er wordt speciaal een nieuw pad aangevraagd (29xxx nummer) om dit treinstel extra richting het oosten te sturen. Ten opzichte van die extra rit heeft de trein +6.
Ja. En oog voor reizigersbeleving? Helemaal nul. Chapeau
30/31/32 en 70/71 zijn bij NSR vaak treinen die opgeheven zijn op deeltrajecten (door een verstoring of werkzaamheden). Omdat een treinnummer per dag uniek moet zijn, wordt er bij ee gesplitst traject gewoon een nummer voorgezet. Zo is het duidelijk welke trein het betreft (ook voor de automatische reisinfo, hoewel dat laatste mis gaat bij de 32x nummers, dan denkt ie dat het een Syntus stoptrein is, zoals laatst gedemonstreerd bij een opnieuw ingelegde intercity naar Amsterdam dacht ik ). De 3x nummers worden meestal bij verstoringen gebruikt, de 7x bij werkzaamheden. Enkel een 7 voor een treinnummer is meestal een leegmat rit, tenzij daardoor een bestaande treinserie in de problemen komt, dan wordt er ook 70 voor gezet (leegmat voor Icd is bijvoorbeeld de 70965, maar de 71065, omdat ie anders in de problemen komt met de 7965). 80/81 zijn meestal leegmat ritten, 888xx is NS Int ad hoc paden, 29xxx is echt een extra ingelegde trein.
Op woensdag 19 oktober 2016 21:42 schreef James1988 het volgende: Zit er eigenlijk een bepaalde logica achter die vervangende treinpadnummers? Is 29xxxx een ander 'soort' pad dan 30xxxx?
Als een trein wordt opgeheven vanwege een verstoring, maar toch kan rijden omdat de verstoring sneller dan verwacht is verholpen, krijgt hij dan wel een ander nummer?
29xxx is voor extra treinen. Meestal wordt 296xx hiervoor gebruikt. Een dergelijk nummer kan door het hele land heen gebruikt worden, dit in tegenstelling door nummers als 30xxxx of 33xxxx waar een vast treinnummer en treinpad aan gekoppeld zit. Ook 69xxxx of 70xxxx die bij werkzaamheden wel gebruikt worden hebben een vast pad.
In dit geval is 29xxx logisch, omdat de trein station Deventer al voorbij was en daar opnieuw uiteindelijk weer opgestart werd als soort van extra trein en de nummers van de volgende uren al gepasseerd waren.
Kwam toevallig dit filmpje laatst tegen. Heb het net even bekeken en op 2.04 minuten zie je duidelijk op het spoortje rechts een stop/ontspoorblok zitten. Zegt genoeg denk ik
Op woensdag 19 oktober 2016 22:16 schreef Peterselieman het volgende: Kwam toevallig dit filmpje laatst tegen. Heb het net even bekeken en op 2.04 minuten zie je duidelijk op het spoortje rechts een stop/ontspoorblok zitten. Zegt genoeg denk ik
Ah dus toch wel, dan lopen die locs wel via een exotische route om En dan is het ook wel logisch dat er nog steeds geelhesjes met zaklampen staan zo van 'tja tja tja wat zullen we eens doen'
Nou dit is toch wel het heftigste dat er is gebeurd in Overijssel sinds oma Bettie uit Denekamp in 1973 haar breinaalden was kwijtgeraakt dus de redactie van RTV Oost staat op zijn kop, dat snap je wel.
Op donderdag 20 oktober 2016 00:33 schreef Prins_Pils het volgende: Nou dit is toch wel het heftigste dat er is gebeurd in Overijssel sinds oma Bettie uit Denekamp in 1973 haar breinaalden was kwijtgeraakt dus de redactie van RTV Oost staat op zijn kop, dat snap je wel.
13 mei 2000, kan het me nog goed herinneren. Woonde toen in Winterswijk en de rookwolken kon ik uit mijn slaapkamer zien.
Is denk ik trouwens toch goed mis met die trein die hier ontspoord schijnt te staan. De binnenlichten zijn inmiddels uit maar er staan een hoop felle lampen op de kop van de trein met een legertje geelhesjes eromheen die druk zijn met 'tsja tsja tsja wat nu'.
Sinds wanneer wordt vertraging tot op de seconde gerekend? Zelfs wij doen dat niet.
Sinds begin jaren '90. Maar de meeste systemen krijgen een afgeronde tijd opgestuurd, dat wel Er wordt ook op de seconde gepland trouwens. Ook die tijden worden afgerond.
Op donderdag 20 oktober 2016 08:31 schreef Dr_Flash het volgende: Op de seconde plannen Beetje zinloos als je het nog niet op minuten kunt waarmaken natuurlijk.
Da-mus en he-run. De inter-city naar Til-burg en Eind-hoven vertrekt over onge-veer zes-honderd-drie-en-der-tig secon-den.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 20 oktober 2016 04:33 schreef MTL het volgende: Met een beetje pech zijn er zodanige beschadigingen dat het spul op een lorry vervoerd moet worden. Ik wens ze dan veel succes daar
Direct afvoeren naar de sloper, die schommelboten.
Is niet ver gekomen dan, want stel staat volgens een bericht op Somda nog steeds ergens op Deventer Goederen en heeft schade aan een van de draaistellen. http://www.somda.nl/forum(...)e+dingen+19+oktober/
Is niet ver gekomen dan, want stel staat volgens een bericht op Somda nog steeds ergens op Deventer Goederen en heeft schade aan een van de draaistellen. http://www.somda.nl/forum(...)e+dingen+19+oktober/
Op donderdag 20 oktober 2016 08:31 schreef Dr_Flash het volgende: Op de seconde plannen Beetje zinloos als je het nog niet op minuten kunt waarmaken natuurlijk.
Nou ja, ergens is het wel logisch. Stel de rijtijd tussen A en D bedraagt 175 seconden. Maar tussen A en B is het 36 seconden, tussen B en C 101 en tussen C en D 38 seconden. Afgerond zou dat (1+3+1 = ) 5 minuten rijtijd zijn, terwijl het maar (175 seconden = ) 3 minuten zijn in werkelijkheid. Dan kun je de tijden bij A en D dus prima afgerond weergeven, maar de planning zal toch echt op de seconden moeten gebeuren om dit soort afrondingsverschillen te voorkomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, ergens is het wel logisch. Stel de rijtijd tussen A en D bedraagt 175 seconden. Maar tussen A en B is het 36 seconden, tussen B en C 101 en tussen C en D 38 seconden. Afgerond zou dat (1+3+1 = ) 5 minuten rijtijd zijn, terwijl het maar (175 seconden = ) 3 minuten zijn in werkelijkheid. Dan kun je de tijden bij A en D dus prima afgerond weergeven, maar de planning zal toch echt op de seconden moeten gebeuren om dit soort afrondingsverschillen te voorkomen.
Hoezo érgens is het wel logisch, het is gewoon logisch.
Tussen Hengelo en Oldenzaal rijden geen treinen door een seinstoring. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen. donderdag 20 oktober 08:16
quote:
De beperkingen tussen Hengelo en Oldenzaal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij. Houdt u nog rekening met een langere reistijd. donderdag 20 oktober 08:24
Korte seinstoring
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, ergens is het wel logisch. Stel de rijtijd tussen A en D bedraagt 175 seconden. Maar tussen A en B is het 36 seconden, tussen B en C 101 en tussen C en D 38 seconden. Afgerond zou dat (1+3+1 = ) 5 minuten rijtijd zijn, terwijl het maar (175 seconden = ) 3 minuten zijn in werkelijkheid. Dan kun je de tijden bij A en D dus prima afgerond weergeven, maar de planning zal toch echt op de seconden moeten gebeuren om dit soort afrondingsverschillen te voorkomen.
Ja, maar zolang je nog niet op een minuut nauwkeurig kunt uitgaan van hoe lang je haltering duurt, kun je plannen tot je er helemaal kleurenblind van ziet, maar het gaat gewoon niet echt ergens over.
mja, wat wel regelmatig gebeurt is dat ze een trein opjagen. Dat betekent dat aan het begin van een routedeel de rijtijden en halteringstijden erg krap staan, terwijl aan het eind van het routedeel de rijtijdmarge zit.
Zo kun je ervoor zorgen dat een trein niet onnodig lang stil staat onderweg.
Op donderdag 20 oktober 2016 18:47 schreef greavy het volgende: Is dat je vader? Die ken ik wel. Doet ook zo af en toe wat hobbyen, voornamelijk rond 't Harde Gefeliciteerd, en leuke kaart ja
Yep. Hij weet ook wie jij bent met je snoeiwerk, gisteren nog over je gehad toen we een of andere TXL loc in Teuge moesten knippen ofzo Waarna ik hem een NS TRAXX bij Bentink heb laten kopen
De echt ouwelui bij de SSN kennen mijn opa nog wel.
Op donderdag 20 oktober 2016 19:15 schreef greavy het volgende: Ik kreeg vandaag van een collega de vraag wat ik met het snoeigereedschap in mijn auto moet, terwijl ik in een flat woon
Straks denken ze nog dat je ergens een kwekerijtje hebt...
Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zal die lobbyisten van greenpeace weleens bellen. "Amazonewoud ontbossing huu huu Amazonewoud ditdat Hebben jullie weleens van greavy gehoord? "
Kan ie beter Dennis inhuren een een tankje agent Orange onder de drone hangen
Ja, maar zolang je nog niet op een minuut nauwkeurig kunt uitgaan van hoe lang je haltering duurt, kun je plannen tot je er helemaal kleurenblind van ziet, maar het gaat gewoon niet echt ergens over.
Niet op elk planpunt wordt gestopt. Er wordt gepland op dienstregelpunten en dat zijn er heel wat meer. Het zijn ook de punten waar exacte tijdgegevens van treinen vandaan komen. Tegenwoordig wordt die data trouwens gekoppeld met GPS-data om tussen die meetpunten ook een beeld te hebben van waar de trein is.
Niet op elk planpunt wordt gestopt. Er wordt gepland op dienstregelpunten en dat zijn er heel wat meer. Het zijn ook de punten waar exacte tijdgegevens van treinen vandaan komen. Tegenwoordig wordt die data trouwens gekoppeld met GPS-data om tussen die meetpunten ook een beeld te hebben van waar de trein is.
Geen idee hoe stops in het systeem staan.
Nja, op zich maakt dat voor mijn punt niet echt verschil.
Op donderdag 20 oktober 2016 22:51 schreef James1988 het volgende: Ach ja, zo heel bijzonder is die FLIRT niet. Heb je één FLIRT-3 gezien, dan heb je ze allemaal gezien.
Dat Stadler zo'n Europabreed toepasbare trein heeft weten te ontwikkelen verdient respect, maar wat is het saai zo
Nou en bitch. Alle vliegtuigen lijken nog veel meer op elkaar. Hoor je ook niemand over
Er zijn twee rood-grijze. De donkergrijze is voor Gouda-Alphen, de lichtgrijze is van Abellio en die gaat vanaf juli Arnhem-Zevenaar-Emmerich-(Düsseldorf?) rijden
Die trein die gisteravond hier ontspoorde heeft niet alleen zelf schade maar de rails is ook best stuk, men is as we speak druk bezig met repareren met een hoop poppetjes en zo'n snijmachine dat voor een metershoge vonkenregen zorgt en een graafmachine op treinwielen enzo. Vind het sowieso eigenlijk best raar dat een wissel in normale toestand gewoon zó staat dat een trein een spoor-met-ontspoorblok opgestuurd kan worden, zeker als daar nog zeker 300 meter rails achter ligt.
Even zitten tekenen hoe het volgens mij gegaan moet zijn:
De lichtblauwe stukken in de wissels zijn de standen. Omdat er voor 'andere trein' een rijweg ingesteld is gaan de wissels die naar dat spoor leiden automatisch in een stand waarbij ze niet naar het spoor met de ingestelde rijweg leiden, om zo een aanrijding te voorkomen. Dat er dan naar een spoor met een stop-ontspoorblok gegaan wordt is puur toeval: die ligt er meer zodat er vanaf de andere kant niet zomaar Deventer goederen opgereden kan worden door wagens die van de heuvel rollen.
Blijkbaar is sein 172 ook niet uitgerust met ATB-vv, want die had deze ontsporing (althans: het door rood rijden) kunnen voorkomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 20 oktober 2016 22:51 schreef James1988 het volgende: Ach ja, zo heel bijzonder is die FLIRT niet. Heb je één FLIRT-3 gezien, dan heb je ze allemaal gezien.
Vind het altijd grappig als dat argument gebruikt wordt, dat er vanaf de jaren '60 tot jaren '90 5000 varianten hondekop die er voor mijn gevoel allemaal min of meer hetzelfde uitzien rondreden was dan weer kennelijk niet erg.
Geen treinen tussen Den Bosch en Boxtel door vandalisme ...
quote:
's-Hertogenbosch-Eindhoven
Melding vrijdag 21 oktober 2016, 15:29 uur: Oorzaak: vandalisme
Tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel rijden geen treinen door vandalisme. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen. Reizigers tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch/Utrecht C. reizen via Tilburg.
Ik twijfel nog tussen de bus of omreizen met de trein, maar dat laatste duurt meer dan een uur. Aan de andere kant, zo vaak kom ik niet op de Valleilijn...
Diverse goederenvervoerders gok ik zo. Er stond in een recente RailMagazine een lijstje met Vectrons waar een pakket voor Nederland op zat. Ik denk PKP Cargo, DB Cargo ook. Misschien dat DB er brood in ziet om zonder locwissel met de pimpel door te jakkeren misschien ook?
BLS Cargo die gaat als eerste daarmee rijden met de treinen tussen Italië en de Waalhaven. PKP mogelijk ook, maar die heeft nu met ERS een samenwerking voor de trein tussen Poznan en Europoort.
Op vrijdag 21 oktober 2016 19:06 schreef greavy het volgende: Flirt is sinds 12-10 officieel toegelaten, Vectron per 1-1-17. Taurus krijgt geen toelatingsprocedure meer in Nederland.
Wat verandert er per 1 januari dat ze nu al zeker weten dat hij per dan toegelaten kan worden?
Ik zit te wachten op mijn nieuwe OV-chipkaart. De oude ben ik kwijt. Althans, mijn portemonnee is gejat, afgelopen zondag in Delft Dus ff geen trein dit weekend ...
Op vrijdag 21 oktober 2016 19:06 schreef greavy het volgende: Flirt is sinds 12-10 officieel toegelaten, Vectron per 1-1-17. Taurus krijgt geen toelatingsprocedure meer in Nederland.
Jammer Zou wel gaaf zijn voor een eventuele Nightjet
Diverse goederenvervoerders gok ik zo. Er stond in een recente RailMagazine een lijstje met Vectrons waar een pakket voor Nederland op zat. Ik denk PKP Cargo, DB Cargo ook. Misschien dat DB er brood in ziet om zonder locwissel met de pimpel door te jakkeren misschien ook?
Meer loc van DB Cargo of zal DB Fernverkehr ze ook kopen?
Vectron+Pimpel. Er zijn wat mij betreft 5 trajecten waar vandaag nog ERTMS uitgerold moet gaan worden, Amsterdam-Bad Bentheim, Amsterdam-Rheine, Amsterdam-Essen en Rotterdam-Venlo, en dan kan er mooi 160 of misschien wel 200 gekard worden. *fapfapfap*
We gaan rond 1245 bij Station Amersfoort zijn, dan zeggen we hoi tegen elkaar, jij krijgt waarschijnlijk wel een lebber, dan gaan we naar binnen, schrrijven we ons in en gaan we klote maken en winnen.
Bijzonder dat zoiets in het nieuws komt. Ik krijg weleens de indruk dat zulke dingen in dat soort landen zo'n beetje wekelijks gebeuren. Kennelijk valt dat nog wel mee dan
Op zaterdag 22 oktober 2016 00:03 schreef Dr_Flash het volgende: Bijzonder dat zoiets in het nieuws komt. Ik krijg weleens de indruk dat zulke dingen in dat soort landen zo'n beetje wekelijks gebeuren. Kennelijk valt dat nog wel mee dan
Dat ze er tijd voor hadden bij de NPO. Als Amerika-hater lijken ze maar voor een ding oog te hebben
Hee Fles en Doodlul, waar ontmoeten we elkaar morgen in Amf? Stationshal ofzo?
Voor het geval ik Fles niet in Dv al ontmoet, ik wil de IC van 1200 pakken maar het kan zomaar zijn dat ik pas op het laatste moment het perron op kom sjezen, ik ken mezelf
Neem effe een spoed-infuusje boerenkoolsap of zo joh, er komt rare praat uit je
Tjah als er aan de voorverkiezingen van Dakota - waar meer Jackalopes dan mensen wonen - meer tijd wordt besteed dan aan de deelstaatverkiezingen in Duitsland (of iets anders belangrijks in onze buurlanden) vind ik dat nogal tegenvallen ja van de Nederlandse omroepstichting. Donderdag, 11 van de 25? minuten journaal ging over Donald Duck en Zwarte Magica.
Normaal kijk ik eigenlijk altijd wel maar Pauw en DWDD... Maar de onderwerpen de laatste tijd zijn werk erg eenzijdig
Tjah als er aan de voorverkiezingen van Dakota - waar meer Jackalopes dan mensen wonen - meer tijd wordt besteed dan aan de deelstaatverkiezingen in Duitsland (of iets anders belangrijks in onze buurlanden) vind ik dat nogal tegenvallen ja van de Nederlandse omroepstichting. Donderdag, 11 van de 25? minuten journaal ging over Donald Duck en Zwarte Magica.
Normaal kijk ik eigenlijk altijd wel maar Pauw en DWDD... Maar de onderwerpen de laatste tijd zijn werk erg eenzijdig
Sorry maar de deelstaatverkiezingen in Duitsland zijn op veel vlakken veel minder boeiend dan deze continue treinramp in de VS.
Voor het geval ik Fles niet in Dv al ontmoet, ik wil de IC van 1200 pakken maar het kan zomaar zijn dat ik pas op het laatste moment het perron op kom sjezen, ik ken mezelf
ja die van 12:02 naar Schiphol wou ik ook nemen. Gaat wel lukken, ik ga zo slapen We appen wel fff morgen
Tjah als er aan de voorverkiezingen van Dakota - waar meer Jackalopes dan mensen wonen - meer tijd wordt besteed dan aan de deelstaatverkiezingen in Duitsland (of iets anders belangrijks in onze buurlanden) vind ik dat nogal tegenvallen ja van de Nederlandse omroepstichting. Donderdag, 11 van de 25? minuten journaal ging over Donald Duck en Zwarte Magica.
Normaal kijk ik eigenlijk altijd wel maar Pauw en DWDD... Maar de onderwerpen de laatste tijd zijn werk erg eenzijdig
Niet eens de helft van de tijd. Waar hebben we het over. Als er verkiezingen zijn in dat godverraden Drenthe van je, waar meer bladluizen dan mensen wonen, om even naar jouw niveau af te dalen, dan heeft ook heel het land erover. Dit gaat gewoon even bepalen hoe de wereld er de komende 4 jaar uit gaat zien okee. En ja het is logisch dat daar aandacht aan besteed wordt. De wereld, het mag je ontgaan zijn, is nou eenmaal groter dan suikerbieten en de aftakas op je Fendt.
En nog iets: Als iets aandacht krijgt zegt dat niets over of iemand anders het haat.
Sorry maar de deelstaatverkiezingen in Duitsland zijn op veel vlakken veel minder boeiend dan deze continue treinramp in de VS.
Maar dat maakt de deelstaatverkiezingen van NRW, NDS of BAY niet onbelangrijk. Mecklenburg-Vorpommern is inderdaad niet heel boeiend maar de drie deelstaten zijn óók van belang voor het reilen en zeilen in NL.
En ach, welke locomotief/treindienstleider ze daar ook krijgen, ontsporen doet het toch wel
Niet eens de helft van de tijd. Waar hebben we het over. Als er verkiezingen zijn in dat godverraden Drenthe van je, waar meer bladluizen dan mensen wonen, om even naar jouw niveau af te dalen, dan heeft ook heel het land erover. Dit gaat gewoon even bepalen hoe de wereld er de komende 4 jaar uit gaat zien okee. En ja het is logisch dat daar aandacht aan besteed wordt. De wereld, het mag je ontgaan zijn, is nou eenmaal groter dan suikerbieten en de aftakas op je Fendt.
En nog iets: Als iets aandacht krijgt zegt dat niets over of iemand anders het haat.
Er zullen allicht mensen zijn die het zeer boeiend vinden en misschien wel een beetje geilen op de VS. Maar er zijn ook mensen die echt zoiets hebben van "gaan we weer" Als meneer Duck en Zwarte Magica nou inhoudelijk es interessant bezig waren, ok, dan is het misschien de moeite waard om naar te kijken. Nu kijk je naar twee belegen mensen die kinderlijk modder aan het gooien zijn. Zeer boeiend
Als mensen dat wel willen kijken... Iedereen heeft interactieve, digitale TV zo ongeveer met 3563177 zenders. Daar zit vast wel CNN/Fox of een of ander thema kanaaltje bij
En ja, nu zap ik ook wel es naar BBC of ZDF als ik dat gezeik zat ben
Werd er trouwens maar wat meer aandacht besteed aan suikerbieten en de rest van de sector. Doordat de stas zonodig weggepromoveerd moest worden naar infra zitten we nu met de volstrekte incapabele Van Dam. Hij laat de melkveehouders nog even een jaartje extra in onzekerheid Maar dat is niet in het journaal geweest geloof ik, dus je hebt wrs geen idee waar ik het over heb
Verdomme zeg. Een 6delige schommel-slaaptrein. Het is nu drukker tussen Lelystad en Zwolle dan dat ik doordeweeks gewend ben, moest gewoon helemaal door naar voren lopen voor een plekje zonder een slapende student met een kater naast mij. En ik begon achterin...
Waar moet je dan inchecken voor de Eurobahn? Nou? Nou?
Je zou eventueel nog kunnen denken dat een Nederlandse partij het vervangend vervoer op zich neemt en zo dus een centje bijverdient, net zoals die bus Maastricht - Aix la Chapelle... Waar het buitenlandse stuk ook verchipt is..
Maar dat maakt de deelstaatverkiezingen van NRW, NDS of BAY niet onbelangrijk. Mecklenburg-Vorpommern is inderdaad niet heel boeiend maar de drie deelstaten zijn óók van belang voor het reilen en zeilen in NL.
En ach, welke locomotief/treindienstleider ze daar ook krijgen, ontsporen doet het toch wel
Tering hey, een land half in paniek omdat ze jarenlang misinformatie hebben gekregen en tegelijkertijd kwalitatief goed onderwijs de nek omgedraaid is dus je kan er ook niet echt iemand de schuld van geven en jij staat erbij te lachen. Het gaat wel om het land waar aan de knoppen gedraaid wordt.
De lichtblauwe stukken in de wissels zijn de standen. Omdat er voor 'andere trein' een rijweg ingesteld is gaan de wissels die naar dat spoor leiden automatisch in een stand waarbij ze niet naar het spoor met de ingestelde rijweg leiden, om zo een aanrijding te voorkomen. Dat er dan naar een spoor met een stop-ontspoorblok gegaan wordt is puur toeval: die ligt er meer zodat er vanaf de andere kant niet zomaar Deventer goederen opgereden kan worden door wagens die van de heuvel rollen.
Blijkbaar is sein 172 ook niet uitgerust met ATB-vv, want die had deze ontsporing (althans: het door rood rijden) kunnen voorkomen.
Sein 172 heeft geen ATB-vv omdat je als je daar voorbijrijdt door de eiswissels niet in de rijweg van een voor de hand liggende route kunt komen. Overigens zou naar de aangepaste regelgeving daar bij een wijziging wel ATB-vv kunnen komen. Door die eiswissels is de trein ook op het spoortje met het stop-ontspoorblok gekomen. In dit geval had ATB-vv er dus voor gezorgd dat niet alleen de veiligheid zou zijn opgelost (wat dus al het geval is) maar dat ook de beschikbaarheid van de infrastructuur bij een fout van de machinist omhoog gaat omdat je veel sneller weg bent als je niet of niet zo ver door rood komt.
Op zaterdag 22 oktober 2016 15:00 schreef Peterselieman het volgende: De karakteristieke perronkappen op de perrons 1, 2 en 3 in Leeuwarden worden tijdelijk weggehaald. Ze verkeren in slechte staat ...
Zijn ze er al uit wat ze willen doen met de perronoverkapping op Amsterdam RAI? Dit omdat er treinen richting Schiphol met beperkte snelheid moeten rijden omdat ze anders de rand van de overkapping kunnen raken?
Op zaterdag 22 oktober 2016 18:08 schreef James1988 het volgende: Als je het allemaal kut en jammer vindt had je maar moeten winnen, dan had je het volgend jaar zelf kunnen doen
Op zaterdag 22 oktober 2016 18:11 schreef Prins_Pils het volgende: Op het antwoordformulier dat ik moest nakijken stond 'Weet ik veel rot op met je Engelandvragen', ik noem geen namen
Dat had goed gerekend moeten worden Dan had ik er 14
En dan ook nog eerst moeilijk gaan doen over of iets wel of niet naar België rijdt. Stelletje waanzinnigen. Alsof TGV niet buiten de landsgrenzen van Frankrijk komt (uit mijn hoofd België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Monaco).
Op zaterdag 22 oktober 2016 18:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: En dan ook nog eerst moeilijk gaan doen over of iets wel of niet naar België rijdt. Stelletje waanzinnigen. Alsof TGV niet buiten de landsgrenzen van Frankrijk komt (uit mijn hoofd België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Monaco).
Op zaterdag 22 oktober 2016 18:25 schreef Dr_Flash het volgende: Er zaten wel weer een paar "zware gevallen" in het publiek ja Maar over het algemeen is er heel veel gelachen, en lang niet alleen door ons
Heel veel verschillend volk vooral. Je hebt de fanatiekelingen, de gezelligheidsdeelnemers, de allesweters die vervolgens laag eindigen, de spoorautisten, en ga zo maar door.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 22 oktober 2016 16:59 schreef Peterselieman het volgende: Zijn ze er al uit wat ze willen doen met de perronoverkapping op Amsterdam RAI? Dit omdat er treinen richting Schiphol met beperkte snelheid moeten rijden omdat ze anders de rand van de overkapping kunnen raken?
Jep, wordt binnenkort een vaste snelheidsbeperking. Tzt wordt de kap vervangen door hetzelfde als het andere perron is de bedoeling, maar daar is weer geld voor nodig, dan weer hele gezeik met vergunningaanvraag en inplannen werkzaamheden, dus de komende jaren blijft het daar 80.
Op zaterdag 22 oktober 2016 18:54 schreef Okuliarnik het volgende: Ben nu wel benieuwd naar eventuele foto's van die NVBS railquiz. Vraag me altijd af wat daar voor volk zit...