Op de persconferentie zeiden ze dat het hitteschild een succes was en dat de thrusters het wel deden, maar veel te kort, slechts enkele seconden (3 a 4)quote:Op donderdag 20 oktober 2016 21:18 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Schiaparelli is nu Scrapparelli
Of het hitteschild is er niet afgegaan...
Of de remraketten hebben gefaald...
Mooi man, man madequote:
Dus toch thruster failure...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Op de persconferentie zeiden ze dat het hitteschild een succes was en dat de thrusters het wel deden, maar veel te kort, slechts enkele seconden (3 a 4)
Rusland werkte er ook aan mee.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:50 schreef LXIV het volgende:
Toch jammer,
ik heb een hekel aan de EU en vind het altijd leuk als een project van hun faalt. Wat dat betreft heb ik dus genoeg te lachen. Maar dit specifieke project had ik toch graag als een succes gezien, ondanks dat marslanders racisme zjin.
Kost duurquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:29 schreef Onnoman het volgende:
waarom zou je deze missie haten?
dan ben je gewoon geboren om te falen
alsof jouw leven voordelen heeftquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:46 schreef t4600c het volgende:
[..]
Kost duur
Brengt mij niet direct een voordeel in het leven
Europa
Rusland
Ja zoals ik al zei; ze hebben het even gedaan, maar veel te kort, slechts een paar secondenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dus toch thruster failure...
Scrappelli Gevonden
[ afbeelding ]
One of the features is bright and can be associated with the 12-m diameter parachute used in the second stage of Schiaparelli's descent, after the initial heat shield entry. The parachute and the associated back shield were released from Schiaparelli prior to the final phase, during which its nine thrusters should have slowed it to a standstill just above the surface.
The other new feature is a fuzzy dark patch roughly 15 x 40 metres in size and about 1 km north of the parachute. This is interpreted as arising from the impact of the Schiaparelli module itself following a much longer free fall than planned, after the thrusters were switched off prematurely.
Estimates are that Schiaparelli dropped from a height of between 2 and 4 kilometres, therefore impacting at a considerable speed, greater than 300 km/h. The relatively large size of the feature would then arise from disturbed surface material. It is also possible that the lander exploded on impact, as its thruster propellant tanks were likely still full. These preliminary interpretations will be refined following further analysis.
Ben wel benieuwd of er nog iets rond Mars zweeft dat duidelijkere foto's kan makenquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dus toch thruster failure...
Scrappelli Gevonden
[ afbeelding ]
One of the features is bright and can be associated with the 12-m diameter parachute used in the second stage of Schiaparelli's descent, after the initial heat shield entry. The parachute and the associated back shield were released from Schiaparelli prior to the final phase, during which its nine thrusters should have slowed it to a standstill just above the surface.
The other new feature is a fuzzy dark patch roughly 15 x 40 metres in size and about 1 km north of the parachute. This is interpreted as arising from the impact of the Schiaparelli module itself following a much longer free fall than planned, after the thrusters were switched off prematurely.
Estimates are that Schiaparelli dropped from a height of between 2 and 4 kilometres, therefore impacting at a considerable speed, greater than 300 km/h. The relatively large size of the feature would then arise from disturbed surface material. It is also possible that the lander exploded on impact, as its thruster propellant tanks were likely still full. These preliminary interpretations will be refined following further analysis.
Ik zou het eerder een doel dan een reden noemen, maar het antwoord is naar mijn mening de satelliet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat was de hoofdreden van de missie? De satelliet of de lander?
En waarom moest die lander op Mars getest worden? Deden de Amerikanen toch ook niet met hun Marsmissies?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:44 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik zou het eerder een doel dan een reden noemen, maar het antwoord is naar mijn mening de satelliet.
De Amerikanen hebben al vele succesvolle landingen op Mars gehad, Europa niet. Die hebben slechts 1 eerdere poging gedaan en die is ook mislukt. In 2020 wil Europa een grote dure rover laten landen en om eerst te bewijzen dat ze wel konden landen op Mars, hebben ze deze Schiaparelli als testmissie bedacht. Die landing is dus niet gelukt, maar hopelijk kunnen ze van de fout leren omdat ze wel een berg data hebben kunnen ontvangen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En waarom moest die lander op Mars getest worden? Deden de Amerikanen toch ook niet met hun Marsmissies?
Delen de Nasa en de ESA hun ervaring niet?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben al vele succesvolle landingen op Mars gehad, Europa niet. Die hebben slechts 1 eerdere poging gedaan en die is ook mislukt. In 2020 wil Europa een grote dure rover laten landen en om eerst te bewijzen dat ze wel konden landen op Mars, hebben ze deze Schiaparelli als testmissie bedacht. Die landing is dus niet gelukt, maar hopelijk kunnen ze van de fout leren omdat ze wel een berg data hebben kunnen ontvangen.
Vast wel op een bepaalde wijze, maar zoiets complex als de technologie voor een marslanding is lastig 1 op 1 te delen. Een marslanding is uniek, want (bijna) elk voertuig is verschillend.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Delen de Nasa en de ESA hun ervaring niet?
Ik heb begrepen dat die lander een test is en dat het doel is een over een paar jaar een karretje op Mars neer te zetten. Als de Amerikanen nou datzelfde karretje op Mars hadden willen zetten hadden ze dan ook eerst een missie uitgevoerd zoals deze om het te testen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:00 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Vast wel op een bepaalde wijze, maar zoiets complex als de technologie voor een marslanding is lastig 1 op 1 te delen. Een marslanding is uniek, want (bijna) elk voertuig is verschillend.
Dat denk ik niet, omdat de Amerikanen dus een stuk meer ervaring hebben. Hier een overzicht van alle marsmissies van verschillende partijen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_missions_to_Marsquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat die lander een test is en dat het doel is een over een paar jaar een karretje op Mars neer te zetten. Als de Amerikanen nou datzelfde karretje op Mars hadden willen zetten hadden ze dan ook eerst een missie uitgevoerd zoals deze om het te testen?
Bij Beagle 2 ging de landing goed hoor! alleen klapten niet alle zonnenpanelen uit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben al vele succesvolle landingen op Mars gehad, Europa niet. Die hebben slechts 1 eerdere poging gedaan en die is ook mislukt. In 2020 wil Europa een grote dure rover laten landen en om eerst te bewijzen dat ze wel konden landen op Mars, hebben ze deze Schiaparelli als testmissie bedacht. Die landing is dus niet gelukt, maar hopelijk kunnen ze van de fout leren omdat ze wel een berg data hebben kunnen ontvangen.
Oja das waar ook! Daar kwamen ze pas een paar jaar later achter toen ze luchtfoto's van de lander konden maken, toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 16:32 schreef t4600c het volgende:
[..]
Bij Beagle 2 ging de landing goed hoor! alleen klapten niet alle zonnenpanelen uit.
Luchtfoto's zauw ik het niet noemen... waren gemaakt door een sateliet in een baan rond mars, niet iets in de ijle dampkring.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Oja das waar ook! Daar kwamen ze pas een paar jaar later achter toen ze luchtfoto's van de lander konden maken, toch?
Nouja, dan was deze Schiaparelli helemaal niet nodig geweest.
11 jaar laterquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:52 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Oja das waar ook! Daar kwamen ze pas een paar jaar later achter toen ze luchtfoto's van de lander konden maken, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |