quote:
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 13:52 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
hier is het originele artikel
ik kan die foto niet copiëren
https://www.scientias.nl/(...)-op-mars-analyseren/
Alle RAW images van de Mastcam gemaakt op sol 1647quote:
quote:Op zondag 7 mei 2017 12:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Alle RAW images van de Mastcam gemaakt op sol 1647
Ik heb meer schermen nodig voor alle cams die ik wil volgenquote:
er waaiert ook iets uit aan de bovenkant. Als het inslag zou zijn geweest, zouden de randen dan niet een stuk groffer moeten zijn? Het ziet er zo "netjes" uit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 08:42 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
08-06-2017
NASA breekt zich het hoofd over mysterieuze kuil in 'Zwitserse kaas' op Mars
[ afbeelding ]
© NASA.
Sterrenkunde NASA doopte het terrein op Mars het "Zwitserse kaas-gebied". Het landschap op de recente foto hierboven van de 'Mars Reconnaissance Orbiter' - al elf jaar aan de slag op de rode planeet - vertoont inderdaad een zekere gelijkenis met de gaten in een kaas. Maar wat vooral opvalt, is de merkwaardige veel grotere en diepere kuil in de bodem van de rode planeet. Wetenschappers krabben zich in de haren: wat is dit?
Het 'Zwitserse kaas-gebied' is gelokaliseerd in de zuidelijke hemisfeer van Mars. Het bevroren kooldioxideterrein telt verscheidene ondiepe putten, 'kaasgaten' veroorzaakt door sublimatie die bepaalde stukken droogijs gasvormig maakt. Heel Mars bulkt van de kraters en depressies, onder meer door meer dan een half miljoen meteorietinslagen en door vulkaanuitbarstingen. Maar dit gat gaat veel dieper, dwars door het ijs en het stof heen.
Wetenschappers vragen zich af of die onverklaarbare put het gevolg is van een zware inslag op Mars dan wel of de bodem er is ingezakt met een bijna perfecte cirkel als resultaat. De diameter van de kuil wordt geschat op enkele honderden meters.
(HLN)
het is idd een sinkhole.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 10:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
er waaiert ook iets uit aan de bovenkant. Als het inslag zou zijn geweest, zouden de randen dan niet een stuk groffer moeten zijn? Het ziet er zo "netjes" uit.
quote:En op termijn kan een ticket zelfs rond de 100.000 dollar gaan kosten. “Er is echt een manier om ervoor te zorgen dat iedereen die wil gaan, kan gaan.”
We hebben er nog niet eens een voet op gezet en de vervuiling is al tig jaar bezig (voor de wetenschap).quote:Op maandag 19 juni 2017 15:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
verder blijf ik van mening dat we niet nog een planeet hoeven te gaan verpesten
wat bedoel je verpesten? Er is op Mars helemaal niks anders dan rotsen, zand, en een klein beetje waterijs en droogijs. Er valt helemaal niks te verpesten, alleen te verbeteren.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
verder blijf ik van mening dat we niet nog een planeet hoeven te gaan verpesten
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 19 juni 2017 19:29 schreef Surowa94 het volgende:
[..]
wat bedoel je verpesten? Er is op Mars helemaal niks anders dan rotsen, zand, en een klein beetje waterijs en droogijs. Er valt helemaal niks te verpesten, alleen te verbeteren.
vervuilen, oorlogen etc. er ligt een redelijk ongerepte planeet. Ik zie niet in waarom we voor veel geld daar met onze rotzooi naar toe moeten.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:29 schreef Surowa94 het volgende:
[..]
wat bedoel je verpesten? Er is op Mars helemaal niks anders dan rotsen, zand, en een klein beetje waterijs en droogijs. Er valt helemaal niks te verpesten, alleen te verbeteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |