Dat lijkt me een uitstekend begin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Per direct toelatingseisen verlagen en allochtonen quota invoeren aub
Lol, links typetje zeker? Spreek voor jezelf svp.quote:"De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit"
Oh god. Mijn hemel.quote:Gloria Daisy Wekker is emeritus hoogleraar sociale en culturele antropologie. Zij concentreert zich op de vakgebieden genderstudies, seksualiteit, Caribische studies, etniciteit en postkolonialisme.
Als ze maar niet blank zijn. Alleen zo komt ze van dat jeukende schuldgevoel af.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:22 schreef Fenomeno het volgende:
Maar vraag me wel af wat ze nou precies wil, meer buitenlandse studenten of meer allochtoons-Nederlandse studenten?
Blanke journalisten bij Powned? Dat zou me wat zijn.quote:Wekker, die weinig zin had in het interview met een blanke journalist
En dan een paar verdwaalde corpsleden die 'politesse!!!' roepen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:24 schreef DrDentz het volgende:
Dan krijgen we straks beelden uit universiteiten die er zo uit zien:
Amerikaanse ziekte. Gaat ook hier ongetwijfeld wild om zich heen slaan.quote:
Het stikt wel van de Aziatische studenten hoor. Die ondanks de. 10000 kilometer de weg naar de nl universiteitennwetennte vinden...quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:22 schreef Fenomeno het volgende:
Maar vraag me wel af wat ze nou precies wil, meer buitenlandse studenten of meer allochtoons-Nederlandse studenten?
Dat telt niet, die hebben geen ziel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het stikt wel van de Aziatische studenten hoor. Die ondanks de. 10000 kilometer de weg naar de nl universiteitennwetennte vinden...
Zijn gemiddeld ook een stuk intelligenter. Dat schijnt ook te helpen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het stikt wel van de Aziatische studenten hoor. Die ondanks de. 10000 kilometer de weg naar de nl universiteitennwetennte vinden...
Dit inderdaad. Schande voor het begrip wetenschap.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:25 schreef thedeedster het volgende:
Als wetenschapper vermomde activiste.
Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
In Eindhoven ook,dus snap niet zo goed wat ze bedoeldquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen alleen het geval bij Aziaten die hier komen voor Bèta studies.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:26 schreef TheJanitor het volgende:
Zijn gemiddeld ook een stuk intelligenter. Dat schijnt ook te helpen.
Wekker denkt zwart wit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:27 schreef Fenomeno het volgende:
[..]
In Eindhoven ook,dus snap niet zo goed wat ze bedoeld. Superveel Chinezen, Indiërs en ook flink wat Mexicanen hier, die zijn allemaal getinter dan Mevrouw Wekker.
Toch wel bijzonder hoe dat werkt ja. Zernike is 5 minuten fietsen van een wijk met veel allochtonen, maar toch zijn er volgens mij een factor 10 meer Chinezen van de andere kant van de wereld.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Conclusie: het probleem ligt bij de groep die er niet is, en niet bij de rest.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder hoe dat werkt ja. Zernike is 5 minuten fietsen van een wijk met veel allochtonen, maar toch zijn er volgens mij een factor 10 meer Chinezen van de andere kant van de wereld.
Racist! bah!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.powned.tv/artikel/nederlandse-universiteiten-te-wit
Wekker, die weinig zin had in het interview met een blanke journalist
Ze bedoelen dat ze meer Marokkanen, Antillianen en Surinamers willen die Econometrie studeren en hoogleraar worden. Misschien moeten ze de oplossing zoeken in de opvoeding van dergelijke kinderen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen alleen het geval bij Aziaten die hier komen voor Bèta studies.
De Chinezen die economie kwamen doen waren inderdaad geen bijster goede studentenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:27 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat is over het algemeen alleen het geval bij Aziaten die hier komen voor Bèta studies.
Echt waar?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:31 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ze bedoelen dat ze meer Marokkanen, Antillianen en Surinamers willen die Econometrie studeren en hoogleraar worden. Misschien moeten ze de oplossing zoeken in de opvoeding van dergelijke kinderen.
Als je het bronartikel van de volkskrant mag geloven ben je nu heel koloniaal bezig. Zomaar de zwarte medemens behandelen zoals je blanke buurjongetje die weinig zin in leren heeft. De zwarte persoon hoort al eeuwenlang hoe hij dom is, terwijl het blanke jongetje ongeacht zijn persoonlijke situatie al eeuwenlang leert hoe hij superieur is. Daarom mag je de zwarte best een kontje omhoog geven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Conclusie: het probleem ligt bij de groep die er niet is, en niet bij de rest.
Dat zijn over het algemeen rijkeluiskinderen die naar Europa komen voor het aanzien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:31 schreef WammesWaggel het volgende:
De Chinezen die economie kwamen doen waren inderdaad geen bijster goede studenten
Misschien overstappen opSwahili, Papiamento, Arabisch of zoiets?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:27 schreef Drieklank het volgende:
Hoe strookt deze bevinding met het feit dat universiteiten bakken met geld uitgeven om "internationaal" te zijn, dat wil zeggen: een Engelstalige website te hebben, opleidingen aan te bieden in de Engelse voertaal, relaties te vormen met bedrijven uit het buitenland en exclusieve huisvesting aan te bieden aan studenten uit het buitenland, hetgeen hordes Aziatische studenten aantrekt?
Haha.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:35 schreef TheJanitor het volgende:
Voor hand-outs op basis van ras gaat ze maar naar Amerika. Hier heeft iedereen gelijke rechten en gelijke kansen. Als je dan niet mee kan draaien ligt dat aan jezelf. Houdoe.
Waar komt dit vandaan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:41 schreef Lunatiek het volgende:
Als wij veel Chinezen importeren opde universiteiten en de Chinese universiteiten hebben geen zwarte studenten, is dat dan ons probleem?
Op basis van wat moeten we haar geen podium geven? Ze is een onafhankelijke autoriteit. Wie of wat bepaalt aan wie of wat dan wel een podium gegeven wordt en op basis waarvan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:47 schreef begaaierd het volgende:
Dit soort mensen zijn dus het grote gevaar voor de samenleving.
Ze zetten groepen tegen elkaar op en het ergste is nog dat ze haar zegje op de TV en in de kranten mag doen. Geef dit mens geen podium en ze gaat zich weer met volle overgave inzetten voor de gender neutrale wc's op universiteiten.
Je wil zeggen dat iemand die in een achterstandswijk opgroeit met analfabete ouders net zoveel kansen heeft als een rijkeluiskindje? Was dat maar waar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Welke scholen selecteren er precies op huidskleur dan?
En hoe heeft de blankmensch daar precies schuld aan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat iemand die in een achterstandswijk opgroeit met analfabete ouders net zoveel kansen heeft als een rijkeluiskindje? Was dat maar waar.
Wat heeft dit met kleur te maken dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat iemand die in een achterstandswijk opgroeit met analfabete ouders net zoveel kansen heeft als een rijkeluiskindje? Was dat maar waar.
Belangrijkere vraag lijkt me hoe we die verschillen kunnen verkleinen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En hoe heeft de blankmensch daar precies schuld aan?
Heel simpel: er is geen bewijs voor dat de Nederlandse universiteiten mensen selecteren op huidskleur (zo wel, dan is dat strafbaar en moet dat aangegeven worden), noch worden mensen tijdens hun studie verwijderd wegens hun huidskleur. Ze moeten het dus doen met de aanvoer van studenten.quote:
Ligt eraan welke verschillen je bedoelt. Er zijn een paar gradaties te bedenken namelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Belangrijkere vraag lijkt me hoe we die verschillen kunnen verkleinen.
Mwah, daar zijn wel wat op- en aanmerkingen over te maken, maar waar ik op reageerde was dat je stelde dat iedereen hier gelijke rechten en kansen heeft. Daar spreekt wel een zekere naïviteit uit in ieder geval.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat heeft dit met kleur te maken dan?
Het schijnt ook zo te zijn dat mensen uit achterstandswijken die wel de hersenen hebben en theoretisch gezien aan een universitaire studie kunnen beginnen, ze liever voor een praktische studie kiezen, waarmee ze hun familie direct kunnen helpen als ze zijn afgestudeerd. Als het een universitaire studie wordt, dan vaak geneeskunde of rechten: eigenlijk de academische praktijkopleidingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een van de dingen is: iedereen kan de hele dag door vrijwel gratis naar de Nederlandse TV kijken. Met overigens kwalitaitef zeer goed bekendstaande kindertv. Door dat te doen, kun je de taalachterstand op de kleuterschool al voor een belangrijk deel opvangen. Gelijke rechten, gelijke kansen. Kies je er dan toch voor door met de schotel of de kabel alleen tv uit je thuisland te kijken, dan is die achterstand je eigen schuld (nou ja, de schuld van de ouders).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, daar zijn wel wat op- en aanmerkingen over te maken, maar waar ik op reageerde was dat je stelde dat iedereen hier gelijke rechten en kansen heeft. Daar spreekt wel een zekere naïviteit uit in ieder geval.
Nou ja tja, er wordt toch wel veel gesproken over lagere scholen (basis en middelbaar) waarbij mensen met een andere afkomst een lager advies krijgen, bij dezelfde prestatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik snap dat gehamer op die schuldvraag niet zo goed. Het lost niets op en het lijkt op een reflex om toch maar weer 'de schuld' bij die buitenlanders te leggen. Waarom richten we ons niet op de vraag hoe we die achterstand zoveel mogelijk kunnen verkleinen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Een van de dingen is: iedereen kan de hele dag door vrijwel gratis naar de Nederlandse TV kijken. Met overigens kwalitaitef zeer goed bekendstaande kindertv. Door dat te doen, kun je de taalachterstand op de kleuterschool al voor een belangrijk deel opvangen. Gelijke rechten, gelijke kansen. Kies je er dan toch voor door met de schotel of de kabel alleen tv uit je thuisland te kijken, dan is die achterstand je eigen schuld (nou ja, de schuld van de ouders).
Je stelt de verkeerde vraag. Ik reageerde louter op de uitspraak dat eenieder dezelfde kansen zou hebben in Nederland. Echter beschikt niet iedere Nederlander over hetzelfde kapitaal (materiaal, sociaal en cultureel) waardoor kansen niet gelijk zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:45 schreef TheJanitor het volgende:
Even gezocht: ongeveer een kwart van de Nederlandse bevolking is allochtoon, ca. een vijfde niet-westers allochtoon. Aangezien niet alle niet-westerse allochtonen (waaronder Chinezen) zwart zijn, is een score van 1:5 in Rotterdam al bovengemiddeld voor Nederland.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Uit het rapport zou blijken dat in multiculti stad Rotterdam 1 op de 5 studenten van niet-westerse komaf is, en in het boerengat Wageningen 1 op de 25
Cultureel-marxisme en vervanging! Eindelijk! Bijna weer bingo!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:10 schreef LelijKnap het volgende:
Geen zorgen, 90% van de witte mensen op de universiteiten, c.q. culturele marxistische bolwerken, zullen hun levenslang in dienst staan van de 'minderheden' en de eigen vervanging.
Ik verheug me er nu al op dat ik een etnische minderheid wordt in Nederland. Dan kan ik tenminste terecht in de slachtofferrol wentelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Cultureel-marxisme en vervanging! Eindelijk! Bijna weer bingo!
21.7% van de totale bevolking. Wat is de verhouding op 'studeerleeftijd' (18-25)?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:11 schreef detaris het volgende:
In 2015 was 21,7% van de Nederlandse bevolking allochtoon (westers- en niet westers). Dan is 1 op de 5 toch helemaal geen slecht percentage?
Whut? Damnquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Commissievoorzitter en hoogleraar Gloria Wekker stelt dat witte Nederlanders de problemen ontkennen. Dat komt natuurlijk door ons koloniaal verleden dat 400 jaar voor rotting aan de fundering heeft gezorgd. "De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit", stelt Wekker in een interview met wederom de Volkskrant. "De heersende gedachte is: ras doet er hier niet toe. In andere landen speelt het wel een rol, maar bij ons gelukkig niet."
Verklaard genoeg. Vooringenomen scharminkel met een combi van calimerogedrag en bevooroordelde haat richting de witmens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:21 schreef Twiitch het volgende:
Gloria Daisy Wekker is emeritus hoogleraar sociale en culturele antropologie. Zij concentreert zich op de vakgebieden genderstudies, seksualiteit, Caribische studies, etniciteit en postkolonialisme.
Oh god. Mijn hemel.
Dat kan nu ook al hoor. Gewoon verongelijkt doen over het feit dat je als blanke geen echt slachtoffer kan worden van racisme of discriminatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik verheug me er nu al op dat ik een etnische minderheid wordt in Nederland. Dan kan ik tenminste terecht in de slachtofferrol wentelen.
Je hebt nooit dit soort superlatieven bij jezelf herkend?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whut? Damn
Dit gaat dus gewoon even om een reden te zoeken om weer te blanken-bashen en een collectief schaamtegevoel aan te praten mbt de slavernij.
[..]
Verklaard genoeg. Vooringenomen scharminkel met een combi van calimerogedrag en bevooroordelde haat richting de witmens.
Goeie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
Dat kan nu ook al hoor. Gewoon verongelijkt doen over het feit dat je als blanke geen echt slachtoffer kan worden van racisme of discriminatie.
Ah, een usual suspect. Zij ik het niet vanmiddag?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt nooit dit soort superlatieven bij jezelf herkend?
Dan blijft nog de vraag welke universiteit op huidskleur selecteert.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou zelfs zeggen dat er tevéél zwarten studeren aan de EUR! Eruit met die lui!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:11 schreef detaris het volgende:
In 2015 was 21,7% van de Nederlandse bevolking allochtoon (westers- en niet westers). Dan is 1 op de 5 toch helemaal geen slecht percentage?
Zij? Je hebt al een taalachterstand op veel donkere mensen, kijk maar uit, straks word je vervangen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, een usual suspect. Zij ik het niet vanmiddag?
Het zal geen doel zijn, maar het is wel een effect van bepaalde patronen in een samenleving.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan blijft nog de vraag welke universiteit op huidskleur selecteert.
Er wordt immers gesproken van een blank bolwerk en een bolwerk is een verdedigingswerk waarin de ene partij zich verschanst met het doel de andere partij buiten te houden.
Dat iemand in een achterstandswijk of met analfabete ouders onvoldoende leert om op het niveau van (V)WO te komen is aannemelijk, maar dat is niet de schuld van de universiteit.
Maar soms is dat (misschien) ook gewoon terecht. Als bv blijkt dat kinderen van een niet Nederlandse afkomst vaker een lager schooladvies krijgen zonder dat de directe prestatie daar een reden voor is is dat een serieus probleem.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik verheug me er nu al op dat ik een etnische minderheid wordt in Nederland. Dan kan ik tenminste terecht in de slachtofferrol wentelen.
Ah, over de vorm beginnen als de inhoud je te machtig wordt. Jammerdebammer voor je, maar het bewijst wel eens te meer het punt over jou. Extra spijkertje zeg maar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zij? Je hebt al een taalachterstand op veel donkere mensen, kijk maar uit, straks word je vervangen.
Ja, maar dus niet de schuld van de universiteiten en uiteindelijk maken de zwarten zelf ook deel uit van de samenleving, dus kan de schuld niet alleen bij blanken worden gezocht.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zal geen doel zijn, maar het is wel een effect van bepaalde patronen in een samenleving.
Ook hier, alleen naar de universiteiten kijken doet de materie te kort. Je zal naar het hele schoolsysteem moeten kijken, beginnend bij de basisschool.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan blijft nog de vraag welke universiteit op huidskleur selecteert.
Er wordt immers gesproken van een blank bolwerk en een bolwerk is een verdedigingswerk waarin de ene partij zich verschanst met het doel de andere partij buiten te houden.
Dat iemand in een achterstandswijk of met analfabete ouders onvoldoende leert om op het niveau van (V)WO te komen is aannemelijk, maar dat is niet de schuld van de universiteit.
Daar had mevrouw Wekker zich inderdaad beter mee kunnen bezighouden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:20 schreef erodome het volgende:
Onderzoeken of deze klacht waarheid bevat lijkt me wel belangrijk.
okquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, over de vorm beginnen als de inhoud je te machtig wordt. Jammerdebammer voor je, maar het bewijst wel eens te meer het punt over jou. Extra spijkertje zeg maar.
Wie of wat daar zoal schuld aan heeft lijkt me dan ook niet zo relevant.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar dus niet de schuld van de universiteiten en uiteindelijk maken de zwarten zelf ook deel uit van de samenleving, dus kan de schuld niet alleen bij blanken worden gezocht.
Dit is gewoon een botte bewering. Samen met de soep 'kolonialisme' is het een bekend riedeltje wat de afgelopen jaren vaker de ronde heeft gedaan. Uit bepaalde hoek.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar had mevrouw Wekker zich inderdaad beter mee kunnen bezighouden.
Bij deze dan een donkere Nederlander die het probleem ook ontkent.quote:Commissievoorzitter en hoogleraar Gloria Wekker stelt dat witte Nederlanders de problemen ontkennen.
Ik ben het met je eens. Mijn opmerking was dan ook een sarcastische reactie op de meute 'White Genocide' gelovigen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:20 schreef erodome het volgende:
Maar soms is dat (misschien) ook gewoon terecht. Als bv blijkt dat kinderen van een niet Nederlandse afkomst vaker een lager schooladvies krijgen zonder dat de directe prestatie daar een reden voor is is dat een serieus probleem.
Dus dat iemand die misschien vwo aankan geen havo/vwo advies krijgt, maar een lager advies krijgt, daardoor niet naar de havo/vwo klassen gaat en daardoor dus niet naar een universiteit gaat.
Dat zijn gemiste kansen door achterstelling en is doodzonde.
Ik weet niet zeker of dit echt zo is, maar het is wel een veel gehoorde klacht. Onderzoeken of deze klacht waarheid bevat lijkt me wel belangrijk. Kritisch blijven kijken naar ons schoolsysteem en hoe daarin gehandeld wordt van begin tot eind lijkt mij geen slecht iets. Er maar vanuit gaan dat het goed zit want we kijken hier niet naar afkomst lijkt me op sommige momenten naief.
Het is een zeer goed uitgangspunt, maar moet wel bewaakt worden.
Mee eens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Sorry, mijn sarcasme radar werkt niet zo goed, is niet naar behoren ontwikkeld bij mijquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:26 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Mijn opmerking was dan ook een sarcastische reactie op de meute 'White Genocide' gelovigen.
Maar je moet er ook al niet in gaan dat er bij voorbaat al racisme plaats vindt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar soms is dat (misschien) ook gewoon terecht. Als bv blijkt dat kinderen van een niet Nederlandse afkomst vaker een lager schooladvies krijgen zonder dat de directe prestatie daar een reden voor is is dat een serieus probleem.
Dus dat iemand die misschien vwo aankan geen havo/vwo advies krijgt, maar een lager advies krijgt, daardoor niet naar de havo/vwo klassen gaat en daardoor dus niet naar een universiteit gaat.
Dat zijn gemiste kansen door achterstelling en is doodzonde.
Ik weet niet zeker of dit echt zo is, maar het is wel een veel gehoorde klacht. Onderzoeken of deze klacht waarheid bevat lijkt me wel belangrijk. Kritisch blijven kijken naar ons schoolsysteem en hoe daarin gehandeld wordt van begin tot eind lijkt mij geen slecht iets. Er maar vanuit gaan dat het goed zit want we kijken hier niet naar afkomst lijkt me op sommige momenten naief.
Het is een zeer goed uitgangspunt, maar moet wel bewaakt worden.
Absoluut mee eens. Vandaar ook dat ik zeg dat ik het niet weet, alleen maar weet dat het een veelgehoorde klacht is die onderzocht moet worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar je moet er ook al niet in gaan dat er bij voorbaat al racisme plaats vindt.
Een onderzoeker moet onbevooroordeeld zijn onderzoek in gaan. Bij alles.
Zeker niet, echter de grootste oorzaak ligt bij die analfabete ouders en niet aan de kansen die ze niet zouden krijgen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het probleem is dat de universiteiten te wit zijn, dan moet je als wetenschapper niet roepen dat de universiteiten te wit zijn, maar onderzoeken waar dat door komt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een botte bewering. Samen met de soep 'kolonialisme' is het een bekend riedeltje wat de afgelopen jaren vaker de ronde heeft gedaan. Uit bepaalde hoek.
Wat heb je aan dit soort mensen?
Ze verraad simpelweg haar bias en achterliggende ideologie met de gepubliceerde stelling. Veel blank = teveel blank = schuld van blank = blank schuldig aan alles = moeten minder (invloed) van blank = teveel blank op universiteit, et cetera.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als het probleem is dat de universiteiten te wit zijn, dan moet je als wetenschapper niet roepen dat de universiteiten te wit zijn, maar onderzoeken waar dat door komt.
Aangezien racisme door de universiteiten hoogst onwaarschijnlijk is (maar ook dat mag onderzicht worden), moet je het zoeken met de ontwikkeling van kinderen, dat onderzoeken. Is het inderdaad zo dat de universiteiten gesloten blijven voor zwarten omdat ze al aan het begin van hun loopbaan, zoals de keuze voor de middelbare school worden "gefilterd"?
Maar het is natuurlijk veel leuker om je 'witte' haat weer de spreiden en even lekker te gaan wijzen op slavernijverledens. 'Want we willen er niet aan herinnerd worden hoor, maar jij bent wel een nakomeling slavenhouder, met je erfschuld'.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als het probleem is dat de universiteiten te wit zijn, dan moet je als wetenschapper niet roepen dat de universiteiten te wit zijn, maar onderzoeken waar dat door komt.
Aangezien racisme door de universiteiten hoogst onwaarschijnlijk is (maar ook dat mag onderzicht worden), moet je het zoeken met de ontwikkeling van kinderen, dat onderzoeken. Is het inderdaad zo dat de universiteiten gesloten blijven voor zwarten omdat ze al aan het begin van hun loopbaan, zoals de keuze voor de middelbare school worden "gefilterd"?
Onzin, want slavernij!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:35 schreef Noriega het volgende:
Wat een gelul zeg. Ze zijn voor iedereen toegankelijk. Mits je het niveau hebt en gemotiveerd bent.
Toen ik studeerde, woonde ik in een achterstandswijk. Het kost heel wat doorzettingsvermogen als je om 8 uur al onderweg moet naar college, en het overgrote deel van de buurt slaapt nog wegens werkloos. En als je 's avonds thuis studeert en vroeg naar bed wil voor een examen, is het best kut als de buren nog lekker lang doorfeesten, want werkeloos dus hoeven ze niet vroeg op. Om maar te zwijgen van nachtelijke schietpartijen en politie-invallen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:32 schreef DrDentz het volgende:
Of je nu blank of zwart bent, als je niet met de gouden lepel in de mond geboren bent kun je met hard werken en discipline altijd nog ver komen. Op de uni is er is geen toelatingseis op basis van afkomst, je cijfers tellen.
Ik heb het rapport niet doorgelezen, maar wellicht staat er iets over in:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dan is er al 2 afvallers hierquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Vandaar ook dat ik zeg dat ik het niet weet, alleen maar weet dat het een veelgehoorde klacht is die onderzocht moet worden.
Minder kutaziaten idd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Per direct toelatingseisen verlagen en allochtonen quota invoeren aub, maar een uitzondering maken voor aziaten natuurlijk, daar willen we niet teveel van hebben op de uni. Niet alle allochtonen zijn gelijk. Sommige zijn zieliger dan anderen.
Kijk eens naar de kennisgebieden van deze mevrouw. Het enige wat ze doet is haar flutstudies relevant houden en daardoor wat langer knaken verdienen met deze onzin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk veel leuker om je 'witte' haat weer de spreiden en even lekker te gaan wijzen op slavernijverledens. 'Want we willen er niet aan herinnerd worden hoor, maar jij bent wel een nakomeling slavenhouder, met je erfschuld'.
Denk dat je wat te snel conclusie's trekt. Ik heb geen idee of deze Wekker hiernaar gekeken heeft, jij wel blijkbaar?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is er al 2 afvallers hierWekker en Shepherd, die muts van de 'vn'.
Inhoudsopgave doorgekeken: het gaat er niet over. Een van de veronderstellingen lijkt te zijn dat het onderwijs aan de UvA niet voldoet aan de eisen die zwarten aan onderwijs stellen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb het rapport niet doorgelezen, maar wellicht staat er iets over in:
http://commissiedd.nl/wp-(...)ommission-Report.pdf
In ieder geval een stuk lijviger onderzoek dan het stukje van Powned weer doet vermoeden.
Wist je niet dat je bij inschijving bij de duo moet aangeven welke huidskleur je hebt? Ik had voor de gein zwartjoekel aangevinkt en meteen werd ik uit het systeem geflikkerd. Ik moest persoonlijk langsgaan bij de duo met 2 verschillende id bewijzen en mijn ouders om te bewijzen dat ik geen neger was.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hoe komen die universiteiten zo wit? Zouden ze gekleurde mensen weigeren?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wist je niet dat je bij inschijving bij de duo moet aangeven welke huidskleur je hebt? Ik had voor de gein zwartjoekel aangevinkt en meteen werd ik uit het systeem geflikkerd. Ik moest persoonlijk langsgaan bij de duo met 2 verschillende id bewijzen en mijn ouders om te bewijzen dat ik geen neger was.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk veel leuker om je 'witte' haat weer de spreiden en even lekker te gaan wijzen op slavernijverledens. 'Want we willen er niet aan herinnerd worden hoor, maar jij bent wel een nakomeling slavenhouder, met je erfschuld'.
Dat staat er niet. Ze zegt dat veel mensen denken dat in andere landen wel racisme is, maar in Nederland niet. Specifiek dat probleem relateert ze aan het feit dat wij vierhonderd jaar lang hebben geleefd met het idee dat blanken beter zijn dan zwarten, waaruit voortvloeit dat wij ook het probleem van racisme beter begrijpen dan zwarten, en dat die dus niet moeten zeuren.quote:Commissievoorzitter en hoogleraar Gloria Wekker stelt dat witte Nederlanders de problemen ontkennen. Dat komt natuurlijk door ons koloniaal verleden dat 400 jaar voor rotting aan de fundering heeft gezorgd. "De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit", stelt Wekker in een interview met wederom de Volkskrant. "De heersende gedachte is: ras doet er hier niet toe. In andere landen speelt het wel een rol, maar bij ons gelukkig niet."
Ik zou deze opmerking nog even overlezen en nagaan of dit echt is wat je wil zeggen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:41 schreef Metro2005 het volgende:
Komt dit bericht van de speld ofzo?
Volgend onderzoek: Er spelen vrij weinig dwergen mee met professioneel basketbal. Dit is discriminerend.ik weet niet of ik hier nou heel hard om moet lachen of moet huilen eigenlijk en ik weet eigenlijk ook niet of dit nou een verwijt is aan de universiteiten of aan de gekleurde medemens.
Dat lijkt mij een redelijk legitiem punt om aan te kaarten als commissie van de UvA die moet uitzoeken waarom de diversiteit op de UvA geen gelijke tred houdt met die in de maatschappij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Inhoudsopgave doorgekeken: het gaat er niet over. Een van de veronderstellingen lijkt te zijn dat het onderwijs aan de UvA niet voldoet aan de eisen die zwarten aan onderwijs stellen.
En 1 op de hoeveel nederlanders zijn allochtoon?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
stad Rotterdam 1 op de 5 studenten van niet-westerse komaf is
Nogmaals; dat zijn absolute getallen. Wat is de verhouding leeftijd 18-30?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En 1 op de hoeveel nederlanders zijn van niet westerse komaf?
volgens deze cijfers ongeveer 1 op de 4 http://statline.cbs.nl/St(...)G5,T,G3,G2,G4&STB=G1
Dan valt 1 op de 5 toch nog mee... als 1 op de 4 het streefgetal is.
En als je naar niet westerse alloctonen kijkt is het 1 op de 8 dan zijn er in rotterdam dus meer niet westerse allochtonen universitair geschoold dan de verhouding niet westerse allochtonen in nederland.
Aldus mevrouw Wekkerquote:"Sylvana Simons heb ik hoog zitten. Ik vind dat zij buitengewoon veel inzicht heeft in hoe de samenleving in elkaar zit en er goed over kan praten. Ze is een heel intelligente vrouw.
Dan stellen ze alsnog maatregelen voor die ook mensen treffen die wel onschuldig zijn. Derhalve zou je er niet aan moeten beginnen.quote:
Geen idee maar streven naar een 1 op 1 verhouding zou de weegschaal teveel richting de niet-westerse allochtoon duwen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nogmaals; dat zijn absolute getallen. Wat is de verhouding leeftijd 18-30?
De hamvraag is; waarom is zo een vrouw commissievoorzitter bij de UVA, welke blijkbaar uit bijna enkel blanken bestaat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
Mevrouw Wekker is gewoon een haatzaaiende racist door alles en iedereen over 1 kam te scheren.
Welke dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan stellen ze alsnog maatregelen voor die ook mensen treffen die wel onschuldig zijn. Derhalve zou je er niet aan moeten beginnen.
Ik zou enorm graag jouw theorie zien. In BNW natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:57 schreef LelijKnap het volgende:
De hamvraag is; waarom is zo een vrouw commissievoorzitter bij de UVA, welke blijkbaar uit bijna enkel blanken bestaat?
Lol waar is dit een veel gehoorde klacht?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:20 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet zeker of dit echt zo is, maar het is wel een veel gehoorde klacht.
Waarom?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
teveel richting de niet-westerse allochtoon duwen.
Ik denk niet dat ik jou in BNW zal zien daar je men in BNW natuurlijk niet kan doorverwijzen naar BNWquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:57 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik zou enorm graag jouw theorie zien. In BNW natuurlijk.
Als er 90 blauwe knikkers en 10 rode knikkers in een zak zitten en ze hebben gelijke kansen om getrokken te worden dan zou in een steekproef dus de verhouding 9 blauw en 1 rode zijn. Als er je dus gelijke kansen hebt bij een groep waarvan er 1 op de 8 nederlanders is dan verwacht je dus 1 op de 8 studenten van een niet-westerse afkomst. En niet 1 op 1.. dan zijn de kansen niet meer gelijk.quote:
Je kans om bij UvA hoogleraar te worden als mannelijke student is nihil als deze mevrouw haar quota zin krijgt. Niet omdat je noodzakelijk een smerige racist bent, of ongeschikt, maar vanwege je huidskleur en penis.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke dan?
Ik ben een witte man. Hoe ga ik benadeeld worden?
Stuur me nu maar gewoon een linkje.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:01 schreef LelijKnap het volgende:
Ik denk niet dat ik jou in BNW zal zien daar je men in BNW natuurlijk niet kan doorverwijzen naar BNW
Interessant. Waar?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je verder gaat kijken dan het hier en nu we kunnen al in de Angelsaksische landen zien waar deze gender koloniale studies en voorstellen toe leiden. Kleine blanke kinderen die huilend terug komen van de basisschool, omdat ze daar geleerd hebben dat blanke mensen boosaardig zijn.
http://nypost.com/2016/07(...)-theyre-born-racist/quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:07 schreef Gudetama het volgende:
Ja, daily mail is ook echt een goede bron.
Dan ga je er dus uit dat het onderwijs van de UvA en andere "verdachte" universiteiten - of eerder de manier waarop het onderwijs aan de potentiële studenten wordt voorgesteld- niet aantrekkelijk genoeg is voor zwarten, waardoor ze zich niet aan de universiteiten inschrijven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een redelijk legitiem punt om aan te kaarten als commissie van de UvA die moet uitzoeken waarom de diversiteit op de UvA geen gelijke tred houdt met die in de maatschappij.
Lees het nog een keer en je hebt direct antwoorden op je vragen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Op basis van wat moeten we haar geen podium geven? Ze is een onafhankelijke autoriteit. Wie of wat bepaalt aan wie of wat dan wel een podium gegeven wordt en op basis waarvan?
Moet alleen podium worden gegeven aan uitspraken die gewaardeerd worden door een meerderheid, of door een minderheid, of op basis van wat populair is, sociaal geaccepteerd is of wat juist taboe is?
Jouw post is gevaarlijk voor het vrije woord. Alles moet bespreekbaar zijn en hardop gezegd kunnen worden, zodat we mens en samenleving optimaal kunnen ontwikkelen, of dat nu richting meer of minder is.
Ben ik toch benieuwd wat de verschillen zijn tussen de aantrekkelijke / werkende onderwijsmethoden voor blanke mensen en die voor gekleurde mensen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:19 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dan ga je er dus uit dat het onderwijs van de UvA en andere "verdachte" universiteiten - of eerder de manier waarop het onderwijs aan de potentiële studenten wordt voorgesteld- niet aantrekkelijk genoeg is voor zwarten, waardoor ze zich niet aan de universiteiten inschrijven.
Maar -en ik baseer me nog steeds op de inhoudsopgave- als de zwarten zich wèl inschrijven, maar halverwege vertrekken dan kun je dat onderzoeken.
In beide gevallen heeft het niets met het weren van zwarten aan de poort te maken, maar eerder met de "diversiteit van het onderwijs" (met je onderwijsmethoden inspelen op de verschillende huidskleuren, grof gezegd) waar je wat aan zou willen kunnen doen.
Dat laatste is opvallend, aangezien de gemiddelde zwarte zich al door het witte onderwijs aan de middelbare school heeft moeten worstelen en dus wel een beetje het klappen van de zweep kent.
Eerlijk gezegd denk ik dat zwarten best ontmoedigd kunnen worden als mevrouw Wekker als rolmodel voor de hoogopgeleide zwarte geldt.
Geen idee, dat zegt die mevrouw. Zul je dus wss aan haar moeten vragen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:32 schreef Gudetama het volgende:
Hoezo hebben zwarten andere onderwijsmethode's nodig? Ik heb genoeg zwarte klasgenoten op het vwo gehad die hoge cijfers haalden en ook op de universiteit waren er zat De meesten kozen alleen andere studies dan ik.
Zal wel weer iets te maken hebben met het % vloeroppervlak zonder religieuze bestemming.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Ben ik toch benieuwd wat de verschillen zijn tussen de aantrekkelijke / werkende onderwijsmethoden voor blanke mensen en die voor donkergekleurde mensen.
Dat hoop ik in het rapport te lezen. Je kunt het natuurlijk ook zelf lezen (iemand plaatste een linkje een paar pagina's terug).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:32 schreef Gudetama het volgende:
Hoezo hebben zwarten andere onderwijsmethode's nodig? Ik heb genoeg zwarte klasgenoten op het vwo gehad die hoge cijfers haalden en ook op de universiteit waren er zat De meesten kozen alleen andere studies dan ik.
Nee. Ik ben oprecht benieuwd. Niet vanuit een of ander sarcasme of ongeloof.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zal wel weer iets te maken hebben met het % vloeroppervlak zonder religieuze bestemming.
Het is idd vooroordelen bevestigend.quote:
Zeg dat nu niet, daar komen alleen maar clownpieten vanquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Zwarte Pieten toelaten, zou dat een oplossing zijn?
Of clowns anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Welnee. Het is genoeg om blank te zijn om het tegen je te gebruiken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:01 schreef kawotski het volgende:
Steeds meer reverse-KKK'ers in Nederland..
Je moet als blanke al steeds meer op je tenen lopen met alles wat je zegt. Werkelijk alles wat je zegt in bijzijn van iemand die ooit uit een gekleurd land is gekomen kan tegen je gebruikt worden. Als dan de hele wereld dezelfde kleur heeft zijn er weer te weinig Marsmannetjes..
Ik vind deze vergelijking dan ook wel weer vrij dom.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:41 schreef Metro2005 het volgende:
Komt dit bericht van de speld ofzo?
Volgend onderzoek: Er spelen vrij weinig dwergen mee met professioneel basketbal. Dit is discriminerend.ik weet niet of ik hier nou heel hard om moet lachen of moet huilen eigenlijk en ik weet eigenlijk ook niet of dit nou een verwijt is aan de universiteiten of aan de gekleurde medemens.
Toch wel redelijk breed gedeeld, dat de uitslagen van de cito score's niet overeenkomen met het schooladvies. Waarbij dat schooladvies toch wel overmatig zwaar telt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:58 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Lol waar is dit een veel gehoorde klacht?
Klopt, hoewel je weinig allochtoonse Nederlanders ziet zijn de universiteiten zeker geen 'witte' bolwerken meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is kwalijk maar op te vangen op de brugklas van het middelbaar. Bij mij bepaalde dat echt veel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch wel redelijk breed gedeeld, dat de uitslagen van de cito score's niet overeenkomen met het schooladvies. Waarbij dat schooladvies toch wel overmatig zwaar telt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)totoets-wat-nu.dhtml
http://www.nu.nl/algemeen(...)-van-cito-toets.html
http://vorige.nrc.nl//bin(...)_allochtonen_te_laag
En dit is maar een kleine greep uit verschillende jaren, al jaren zijn hier (fikse) klachten over.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:01 schreef kawotski het volgende:
Steeds meer reverse-KKK'ers in Nederland..
Je moet als blanke al steeds meer op je tenen lopen met alles wat je zegt. Werkelijk alles wat je zegt in bijzijn van iemand die ooit uit een gekleurd land is gekomen kan tegen je gebruikt worden. Als dan de hele wereld dezelfde kleur heeft zijn er weer te weinig Marsmannetjes..
Goede post.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
De oplossing is natuurlijk vrij simpel, en om andere redenen wenselijk: Je herstelt het niveau van de universiteit weer, zodat het weer een selectie op niveau wordt en minder op geld van pappie en mammie. Dan kan 3/4 naar het HBO of MBO waar ze thuis horen, inclusief al die rijkeluiskindjes die met heel veel moeite en kosten het VWO zijn doorgesleept. Als je op intelligentie selecteert wordt achtergrond minder belangrijk.
Verder is er natuurlijk wel een probleem met deze uit de VS geimporteerde antiracistische stroming, waar mevrouw Wekker duidelijk sterk door beinvloed is. Die is heel anders dan het traditionele Nederlandse antiracisme, dat gaat niet uit van groepen. Dat is meer van 'je moet niet denken dat je bijzonder bent omdat je zwart bent, je valt uiterlijk alleen wat meer op'. Dat Amerikaanse antiracisme gaat wat meer uit van de black community en 'wij zwarten' en dat gaat meer om aantallen dan om het individu en daar wordt het ook als recht gezien om als zwarte onder zwarten te zijn.
Je kunt je afvragen of dat wel antiracistisch is, als je het gaat importeren dan komt er in ieder geval Amerikaans racisme achteraan. Sowieso zijn die Amerikanen cultureel nogal imperialistisch met al hun etnocentrisme, en vinden ze traditioneel dat oorspronkelijk bewoners maar plaats moeten maken voor immigranten die menen net zo goed recht te hebben op dat land. Dat laatste verwijt treft Amerikanen in het algemeen, maar de zgn antiracismelobby daar vind het ook heel normaal dat al die vluchtelingen zomaar naar binnen mogen wandelen en blijven, en dat is dan nog goed ook want dan voelen de andere kleurlingen zich wat meer op hun gemak. Het idee dat als jij zwart bent in Nederland en dat je opvalt met je huidskleur een persoonlijke kwestie is dat geen maatschappelijke oplossing behoeft leeft daar niet zo.
In het hoofd van dit soort extremistische activisten zoals Wekker bestaat dit echt.quote:
Volgens mij staat in het rapport de term 'witte bolwerken' niet vermeld. Dat maakt de boze journalist ervan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
In het hoofd van dit soort extremistische activisten zoals Wekker bestaat dit echt.
NWS / Mees (13) was de enige blanke op school: 'Ze noemden me kut-Hollander'quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Nederlandse universiteiten zouden witte bolwerken zijn. Dat betoogt een rapport van de Universiteit van Amsterdam.
Uit het rapport zou blijken dat in multiculti stad Rotterdam 1 op de 5 studenten van niet-westerse komaf is, en in het boerengat Wageningen 1 op de 25, meldt de Volkskrant. De commissie van de UvA deed in eerste instantie alleen onderzoek naar de eigen universiteit, maar nam later ook andere instellingen in het land mee in haar onderzoek.
U lijdt aan struisvogel-racisme
Commissievoorzitter en hoogleraar Gloria Wekker stelt dat witte Nederlanders de problemen ontkennen. Dat komt natuurlijk door ons koloniaal verleden dat 400 jaar voor rotting aan de fundering heeft gezorgd. "De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit", stelt Wekker in een interview met wederom de Volkskrant. "De heersende gedachte is: ras doet er hier niet toe. In andere landen speelt het wel een rol, maar bij ons gelukkig niet."
DENK
Wekker, die weinig zin had in het interview met een blanke journalist, neemt het nog wel op voor Sylvana Simons. Hoewel ze de methoden van diens partij DENK niet onderschrijft, is ze wel te spreken over de rol van de ex-TMF VJ: "Sylvana Simons heb ik hoog zitten. Ik vind dat zij buitengewoon veel inzicht heeft in hoe de samenleving in elkaar zit en er goed over kan praten. Ze is een heel intelligente vrouw. Dat zij zich bij DENK heeft aangesloten, vind ik veelzeggend."
De vraag is niet of er verschil is, maar of de witte goegemeente daar schuldig aan is. Want dat is de claim. De witman heeft het gedaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als er 90 blauwe knikkers en 10 rode knikkers in een zak zitten en ze hebben gelijke kansen om getrokken te worden dan zou in een steekproef dus de verhouding 9 blauw en 1 rode zijn. Als er je dus gelijke kansen hebt bij een groep waarvan er 1 op de 8 nederlanders is dan verwacht je dus 1 op de 8 studenten van een niet-westerse afkomst. En niet 1 op 1.. dan zijn de kansen niet meer gelijk.
Waar wordt die claim gedaan dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De vraag is niet of er verschil is, maar of de witte goegemeente daar schuldig aan is. Want dat is de claim. De witman heeft het gedaan.
Jij hebt nooit begrijpend letten lezen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waar wordt die claim gedaan dan?
Ik lees dat niet in het rapport of het stukje van powned, dus wellicht kun je het uitleggen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij hebt nooit begrijpend letten lezen?
Het is 'hun' problem en wij hebben dat veroorzaakt. En een zien dat ook moeten oplossen... Dat wijf is compleet gestoord.
Sommige mensen met duidelijk zichtbaar andere afkomst benthem vast wel eens last van discriminatie of racisme. Maar de universiteit is voor iedereen even toegankelijk. Zwart of geel..
Aan de andere kant, er is onderzoek gedaan waarbij docenten een opstel of werkstuk moesten beoordelen en als je bij hetzelfde werkstuk verschillende namen er boven zette, kreeg Merel of Sebastiaan een hoger cijfer dan Pascal, Kevin, Murat of Mohammed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij hebt nooit begrijpend letten lezen?
Het is 'hun' problem en wij hebben dat veroorzaakt. En een zien dat ook moeten oplossen... Dat wijf is compleet gestoord.
Sommige mensen met duidelijk zichtbaar andere afkomst benthem vast wel eens last van discriminatie of racisme. Maar de universiteit is voor iedereen even toegankelijk. Zwart of geel..
Hij is vrij logisch. Het gemiddelde IQ van zwarte mensen is lager dan dat van blanken en dat van blanken is weer lager dan dat van aziaten. Die verdeling zie je ook op universiteiten terug. Daarentegen zijn zwarte mensen gemiddeld langer dan blanken die gemiddeld weer langer zijn dan aziaten. Daarom wordt basketball weer vooral beoefend door zwarte mensen. Ook zijn zwarte mensen vaak gespierder en zijn ze beter in sport dan bv blanken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind deze vergelijking dan ook wel weer vrij dom.
Nee, dat het voor jou een volstrekt logische reactie lijkt was wel duidelijk. Maar thanks for proving my point.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hij is vrij logisch. Het gemiddelde IQ van zwarte mensen is lager dan dat van blanken en dat van blanken is weer lager dan dat van aziaten. Die verdeling zie je ook op universiteiten terug. Daarentegen zijn zwarte mensen gemiddeld langer dan blanken die gemiddeld weer langer zijn dan aziaten. Daarom wordt basketball weer vooral beoefend door zwarte mensen. Ook zijn zwarte mensen vaak gespierder en zijn ze beter in sport dan bv blanken.
Mensen zijn nu eenmaal verschillend en hebben nu eenmaal hun eigen sterke en zwakke punten.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat het voor jou een volstrekt logische reactie lijkt was wel duidelijk. Maar thanks for proving my point.
Weet jij wat IQ testen eigenlijk meten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hij is vrij logisch. Het gemiddelde IQ van zwarte mensen is lager dan dat van blanken
Verdiep je maar eens in dat enge mens. Een grotere racist zal je niet tegenkomen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:45 schreef Ludachrist het volgende:
. Ze doet voor zover ik kan zien niet alsof de blanke Nederlander overal schuld aan heeft.
Het IQ.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet jij wat IQ testen eigenlijk meten?
Dat verklaart mede waarom studenten vaak zo wereldvreemd zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Uit het rapport zou blijken dat in multiculti stad Rotterdam 1 op de 5 studenten van niet-westerse komaf is, en in het boerengat Wageningen 1 op de 25, meldt de Volkskrant. De commissie van de UvA deed in eerste instantie alleen onderzoek naar de eigen universiteit, maar nam later ook andere instellingen in het land mee in haar onderzoek.
Wat loopt iedereen hier te roken. Eerst valt iemand over mijn vergelijking die gewoon valide is en nu begin jij weer over wat een IQ test meet? HET IQ ! Het meet niet de huiskamertemperatuur.quote:
Iedereen heeft vooroordelen. Dit soort onderzoeken zijn er legio. Ook met legio uitkomsten. Ik ken dit onderzoek niet, maar gedaan doordeze mevrouw vertrouw ik eet niets van.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er is onderzoek gedaan waarbij docenten een opstel of werkstuk moesten beoordelen en als je bij hetzelfde werkstuk verschillende namen er boven zette, kreeg Merel of Sebastiaan een hoger cijfer dan Pascal, Kevin, Murat of Mohammed.
Waarom zegt dit genoeg. Leg eens uit wat voor standpunten zij inneemt en laat zien waar ik die terug kan vinden, dan wil ik het er best over hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in dat enge mens. Een grotere racist zal je niet tegenkomen.
Dit plaatje zegt genoeg denk ik:
[ afbeelding ]
[..]
Het IQ.
Als je een IQ-test afneemt bij een kind van 6, scoort die dan dezelfde score op het moment dat je hem nog eens afneemt op zijn 30e? Nee. Dat komt omdat IQ geen onwrikbaar gegeven is dat in je DNA vastligt, maar beïnvloed kan worden door allerlei factoren, waaronder scholing. Het is dus lastig op basis van een IQ-test te zeggen dat zwarte mensen dommer zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat loopt iedereen hier te roken. Eerst valt iemand over mijn vergelijking die gewoon valide is en nu begin jij weer over wat een IQ test meet? HET IQ ! Het meet niet de huiskamertemperatuur.
Je noemt donkere mensen dom maar dat geeft niet want ze zijn beter in sport.quote:
Helaas, Nederlanders zijn gemiddeld de langste mensen ter wereld. De rest van de top 5 ligt ook in Europa. Apart, je zou zeggen dat Afrika helemaal bovenaan zou staan volgens deze redenatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daarentegen zijn zwarte mensen gemiddeld langer dan blanken die gemiddeld weer langer zijn dan aziaten. Daarom wordt basketball weer vooral beoefend door zwarte mensen. Ook zijn zwarte mensen vaak gespierder en zijn ze beter in sport dan bv blanken.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoeld maar dat is inderdaad werkelijkheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:35 schreef TheJanitor het volgende:
Voor hand-outs op basis van ras gaat ze maar naar Amerika.
Zo'n klein land dat, oh trotsche Patriot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:55 schreef kurk_droog het volgende:
Te wit? Het is nooit te wit in Nederland. Nederland is en hoort nou eenmaal wit te zijn. En ja ik ben trots op ons verleden, zo'n klein land die zoveel bereikt heeft in de wereld....heerlijk!
Ik kan daar niet vinden dat er "blanke kinderen huilend terug komen van de basisschool, omdat ze daar geleerd hebben dat blanke mensen boosaardig zijn".quote:
But parents say some white children come home crying after classquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan daar niet vinden dat er "blanke kinderen huilend terug komen van de basisschool, omdat ze daar geleerd hebben dat blanke mensen boosaardig zijn".
Waar?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
But parents say some white children come home crying after class
Dat is aan jou. Jij stelde een vraag, ik lever.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, Daily Mail. Die geloof ik nooit.
Ja, onzin. Hoogstwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is aan jou. Jij stelde een vraag, ik lever.
Dat is een reden dat de meeste docenten gewoon hun studenten kennen. En dat er ook steeds meer docenten hun tentamens gewoon blind nakijken en later pas namen bij de cijfers zetten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er is onderzoek gedaan waarbij docenten een opstel of werkstuk moesten beoordelen en als je bij hetzelfde werkstuk verschillende namen er boven zette, kreeg Merel of Sebastiaan een hoger cijfer dan Pascal, Kevin, Murat of Mohammed.
Wat mij betreft niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah ja, wel of niet huilende kinderen. Het fenomeen is natuurlijk om te huilen.
New York Post wel goed genoeg voor je? http://nypost.com/2016/07(...)-theyre-born-racist/quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat onderzoek ken ik ook niet, misschien heb je er een link naar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dit klopt niet. Je gaat ervan uit dat beide populaties homogeen en vergelijkbaar zijn. De verhouding hoogopgeleide en welvarende ouders binnen de Nederlandse populatie zal veel hoger liggen dan bij de allochtone populatie simpelweg omdat de gevestigde orde voor de komst van immigranten volledig blank was en het merendeel van de immigranten bij aankomst laagopgeleid is. Maatschappelijke stijging is ook voor Nederlanders moeilijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als er 90 blauwe knikkers en 10 rode knikkers in een zak zitten en ze hebben gelijke kansen om getrokken te worden dan zou in een steekproef dus de verhouding 9 blauw en 1 rode zijn. Als er je dus gelijke kansen hebt bij een groep waarvan er 1 op de 8 nederlanders is dan verwacht je dus 1 op de 8 studenten van een niet-westerse afkomst. En niet 1 op 1.. dan zijn de kansen niet meer gelijk.
Dat is van hetzelfde pluimage.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:
New York Post wel goed genoeg voor je? http://nypost.com/2016/07(...)-theyre-born-racist/
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
het boerengat Wageningen 1 op de 25,
En kwart van de studenten aan de WUR is afkomstig uit het buitenland, maar die binnenring jankende Amsterdammers willen dat niet zien *prutsers*quote:Wageningen zelf is een kleine stad met 35.000 inwoners met meer dan 167 verschillende nationaliteiten.
Herkomst studenten
De 10.380 studenten aan Wageningen University komen uit 99 landen. De belangrijkste herkomstlanden van de buitenlandse studenten zijn China, Griekenland en Duitsland.
Herkomst van studenten 2015/2016 (10.380)
Nederland 8.016
Europa 1.259
Azië 796
Afrika 93
Noord- en Zuid-Amerika 209
Overig 9
Nee. In de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een rasechte liberaal als jezelf leeft liever in ontkenning ?
Nope. Vind ik ook een kutsite.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Pas als het op Joop staat gelooft Jiggy het, want dan heeft Fransisco het gecheckt.
Het zal je misschien verbazen, maar er is een vrij groot grijs vlak tussen Joop en tokkierechts.quote:
1e pagina van dit topic staat een heel verhaal over dr.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zegt dit genoeg. Leg eens uit wat voor standpunten zij inneemt en laat zien waar ik die terug kan vinden, dan wil ik het er best over hebben.
Wat ik in dit topic lees is niet dat ze stelt dat elke blanke per definitie een racist is, of dat we een erfzonde dragen van de slavernij of wat dan ook, maar dat Nederlanders voor zichzelf een soort morele uitzonderingspositie hebben gecreëerd. 'Overal is racisme, behalve in Nederland', terwijl er ook in Nederland natuurlijk sprake is of kan zijn van racisme. Dat kan in extreme vormen, zoals neo-nazi's, of op onbewuste wijze, zoals in het voorbeeld van Piet. Ironisch genoeg zijn er een heleboel mensen in dit topic die dat standpunt bestrijden door te zeggen 'ze heeft geen gelijk, want Nederlanders zijn niet racistisch'.
Een lager IQ staat niet gelijk aan dom.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je noemt donkere mensen dom maar dat geeft niet want ze zijn beter in sport.
Echt.Ach ja, je komt er in ieder geval eerlijk voor uit.
Je IQ blijft gedurende je leven ongeveer hetzelfde en ook bij andere rassen die gewoon in het westen wonen zijn er significante IQ verschillen te zien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je een IQ-test afneemt bij een kind van 6, scoort die dan dezelfde score op het moment dat je hem nog eens afneemt op zijn 30e? Nee. Dat komt omdat IQ geen onwrikbaar gegeven is dat in je DNA vastligt, maar beïnvloed kan worden door allerlei factoren, waaronder scholing. Het is dus lastig op basis van een IQ-test te zeggen dat zwarte mensen dommer zijn.
En wat zou het toch raar zijn als de elite van deze tijd, net zoals bijna alle voorgaande, een domme massa prefereren. Nee, dat is onmogelijk. We leven in 'een speciale' tijd. Een tijd zonder 'complot', een tijd zonder psychopaten achter de schermen. Dat soort dingen bestaan alleen in films en geschiedenisboekjes. Zegen onze tijd, want onze tijd is de tijd van de teletubie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je IQ blijft gedurende je leven ongeveer hetzelfde en ook bij andere rassen die gewoon in het westen wonen zijn er significante IQ verschillen te zien.
Ik weet er alles van. Ik was bloedserieus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoeld maar dat is inderdaad werkelijkheid.
Als je een 'underrepresented minority' bent worden de toelatingseisen voor exclusieve uni's daadwerkelijk versoepeld.
[ afbeelding ]
Op naar poging twee in de niet-stedelijke gebieden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:37 schreef LXIV het volgende:
Een paar jaar geleden waren 'zwarte scholen' nog een actueel onderwerp in de Nederlandse media en politiek. Zwarte scholen waren de schuld van de blanken, die bij elkaar bleven klitten en er moest gestreefd worden naar zo veel mogelijk menging van alle ethniciteiten. Dat zou het beste zijn voor iedereen. Nederlandse kinderen zouden de multiculturele geneugten kunnen opsnuiven en buitenlandse kinderen de Nederlandse normen en waarden.
Inmiddels is dat probleem gewoon achterhaald omdat nu zó'n groot percentage van de schoolgaande bevolking in de grote steden allochtoon of zwart is dat bij een optimale menging alle scholen gewoon zwart zijn.
Nog 20 jaar eerder wilde de gemeente Rotterdam een spreidingsbeleid toepassen als meer als 12% van een wijk zwart dreigde te worden. Dat zou verloedering voorkomen. Inmiddels is het al niet meer mogelijk om volledig te spreiden en nog blanke wijken over te houden.
De niet-stedelijke gebieden staan nu waar de stedelijke gebieden in de jaren 70 stonden. Het is zo simpel, je kunt gewoon de 40 jaar aftellen voordat het hier net zo'n jungle is als in de stad. Alleen zal er tegen die tijd geen grote massa werkende mensen meer zijn om de boel bij elkaar te houden en alles te financieren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Op naar poging twee in de niet-stedelijke gebieden.
IQ niet begrijpenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je IQ blijft gedurende je leven ongeveer hetzelfde en ook bij andere rassen die gewoon in het westen wonen zijn er significante IQ verschillen te zien.
De populatie van dan heeft gelukkig geen middelen nodig zolang het benodigde opium van het volk geprint kan worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
De niet-stedelijke gebieden staan nu waar de stedelijke gebieden in de jaren 70 stonden. Het is zo simpel, je kunt gewoon de 40 jaar aftellen voordat het hier net zo'n jungle is als in de stad. Alleen zal er tegen die tijd geen grote massa werkende mensen meer zijn om de boel bij elkaar te houden en alles te financieren.
Dit is toch gewoon iets wat we na moeten streven?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
De heersende gedachte is: ras doet er hier niet toe. In andere landen speelt het wel een rol, maar bij ons gelukkig niet."
Het telt alleen als je een zielige neder-allochtoon bent naturlich...quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
En kwart van de studenten aan de WUR is afkomstig uit het buitenland, maar die binnenring jankende Amsterdammers willen dat niet zien *prutsers*
Wel vreemd dat hij er dan gewoon aan het posten is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jammer om te zien dat je het niveau van KLB nog niet hebt kunnen overstijgen maar dat jij van KLB verbannen bent betekent niet dat je andere subfora tot KLB kan omtoveren natuurlijk. Zullen we het nog een jaar geven?
correctamundo!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Meh, misschien. Laten we er maar niet over praten. Offtopic en geneuzel over bans worden evenmin gewaardeerd
Fixedquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het telt alleen als je een zielige nedger-allochtoon bent naturlich...
Zou iemand van het onderzoek dyscalculie hebben? 1:25 verwarren met 25%?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
En kwart van de studenten aan de WUR is afkomstig uit het buitenland, maar die binnenring jankende Amsterdammers willen dat niet zien *prutsers*
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan daar niet vinden dat er "blanke kinderen huilend terug komen van de basisschool, omdat ze daar geleerd hebben dat blanke mensen boosaardig zijn".
quote:The program, these parents say, deliberately instills in white children a strong sense of guilt about their race. Some kids come home in tears, saying, “I’m a bad person.”
Dit. En niets meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:36 schreef Eiwitshake het volgende:
Wanneer houdt het eens op om de witte mens te demoniseren.
De extreem doorgeslagen policor is een verderfelijke soort kanker die steeds meer voet aan de grond krijgt.
Er zijn te veel blanken in blanke landen.
Ons soort is walgelijk en moet plaats maken voor een ander.
NY post.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je hebt geen probleem met 7 jarigen de vermeende schulden van hun vader of overgrootouders mee te geven? Wat is het volgende. Kinderen met een criminele ouder ook de gevangenis in sturen?quote:
Allochtonen zijn geen homogene groep.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:20 schreef Ali_boo het volgende:
De reden waarom er weinig allochtonen zijn op universiteiten : combinatie van factoren waar IQ slechts een onderdeel van is
Euh, nee. Het idee klopt, je voorbeeld niet. Het gaat niet om allochtonen, alleen om zwarten. Mogen ook zwarte autochtonen zijnquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:56 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Allochtonen zijn geen homogene groep.
Ik zie dat er hier een aantal idioten rondlopen die het gebrek aan 'allochtonen' op universiteiten aan een rassentheorie willen koppelen, maar dat is je reinste onzin.
Iraniërs zijn bijvoorbeeld hoger opgeleid dan autochtone Nederlanders. Marokkanen daarentegen niet. Dat heeft niets te maken met genetica, maar met diens sociale status en culturele achtergrond.
oke maar wat zijn die factoren wel dan? Wat ik me kan voorstellen is dat omdat onze allochtone medemens over het algemeen minder welvarend is, zij minder geld hebben om hun kinderen naar school te sturen. Maarja, als ik naar mijn medestudenten kijk zie ik er ook genoeg die het zonder steun van pappie en mammie moeten doen..quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:20 schreef Ali_boo het volgende:
Back ontopic dan maar weer
Jiggy heeft genoeg aandacht gehad voor vandaag
De reden waarom er weinig allochtonen zijn op universiteiten : combinatie van factoren waar IQ slechts een onderdeel van is
Waar het niets mee te maken heeft: blanke superioriteit, kolonisatie verleden , onrecht in de maatschappij
Ik zie nergens in het artikel dat het specifiek om mensen van Afrikaanse origine gaat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 23:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Euh, nee. Het idee klopt, je voorbeeld niet. Het gaat niet om allochtonen, alleen om zwarten. Mogen ook zwarte autochtonen zijn
Welk universiteit, en welk opleiding?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:19 schreef Warsaw het volgende:
Ik studeer aan de uni en heb twee negers plus een meisje met een boerka in de klas, ze mag m weliswaar niet geheel dragen in de klas maar toch..
Geologie in Groningen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:22 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Welk universiteit, en welk opleiding?
Rechten, economie of geneeskunde inderdaad. Zijn bij uitstek de studies waar men in veel niet-westerse landen tegenop kijkt.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:33 schreef Gudetama het volgende:
Religiewetenschappen is toch geen serieuze studie te noemen. Daar heb je ook de grootste gekken.
De meeste moderne allochtonen doen iets met economie of gaan geneeskunde kun, puur omdat ze zich geen alfastudie kunnen veroorloven met veelal arme ouders en weinig terugval. Al had ik op mijn studie ook wel veel allochtonen, voornamelijk moslima's van rijke ouders (die dus wel dokter of zo waren).
Yup, weer zo'n muts die het wiel denkt uitgevonden te hebben.quote:
Jawel hoor.quote:
ik ben sinds kort ook emeritus hoogleraar sociale en culturele antropologie..quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:24 schreef DrDentz het volgende:
Dan krijgen we straks beelden uit universiteiten die er zo uit zien:
Je begrijpt me verkeerd. Onbevooroordeelde personen moeten een onderzoek doen. Die 2 zijn bevooroordeeld. En hard ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat je wat te snel conclusie's trekt. Ik heb geen idee of deze Wekker hiernaar gekeken heeft, jij wel blijkbaar?
Dat zou inderdaad ook nog een factor moeten zijn. Mensen met middeleeuwse ideeen horen niet op de universiteit, dat is nou juist het instituut dat ons van de middeleeuwen bevrijd heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:40 schreef Momo... het volgende:
[..]
Maar die moslima gelooft wel dat de aarde 6000 jaar oud is ?
Ze noemen dit soort debielen niet voor niets regressief links...quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook nog een factor moeten zijn. Mensen met middeleeuwse ideeen horen niet op de universiteit, dat is nou juist het instituut dat ons van de middeleeuwen bevrijd heeft.
Je haalt je religies door elkaar, dat is het christendom.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:40 schreef Momo... het volgende:
[..]
Maar die moslima gelooft wel dat de aarde 6000 jaar oud is ?
Ik denk dat blijkbaar bepaalde jongeren de toelatingseisen niet halen. En dat los je niet op met lullen over een koloniaal verleden. Of met quota en dergelijke. Of de blanken altijd maar overal de schuld van geven. Alla Wekker en Simons. En de toelatingseisen verlagen haalt de toch al magere kwaliteit van het onderwijs alleen nog maar meer onderuit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Per direct toelatingseisen verlagen en allochtonen quota invoeren aub, maar een uitzondering maken voor aziaten natuurlijk, daar willen we niet teveel van hebben op de uni. Niet alle allochtonen zijn gelijk. Sommige zijn zieliger dan anderen.
Die moslima gelooft wel dat God Adam uit klei gemaakt heeft?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je haalt je religies door elkaar, dat is het christendom.
Nee, dat zijn alle Abrahamistische religies, dus ook de Islam.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je haalt je religies door elkaar, dat is het christendom.
Het probleem is alleen dat veel van die blanken ontzettend lijden aan zelfhaat. Als ik de woorden ''tweet van een hoogleraar'' lees, weet ik eigenlijk van tevoren al dat het weer een hoop marxistische, anti-man, anti-blanke stront wordt.quote:
Het is geen zelfhaat.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het probleem is alleen dat veel van die blanken ontzettend lijden aan zelfhaat. Als ik de woorden ''tweet van een hoogleraar'' lees, weet ik eigenlijk van tevoren al dat het weer een hoop marxistische, anti-man, anti-blanke stront wordt.
Volgens mij hebben alleen de thora en de bijbel het over enkele duizenden jaren (gebaseerd op oudere griekse/germaanse/keltische overtuigingen) en is de Islam daar niet zo duidelijk over. Er staat ergens in de koran wel een vergelijking van (de leeftijd van) de aarde met een 'hele oude vrouw', maar daar kan je niet zo veel mee natuurlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, dat zijn alle Abrahamistische religies, dus ook de Islam.
Niet echt. Ze gaan uit van het idee dat een dag voor God 1000 jaar voor de mens is, dus je komt dan op 6000 jaar als God de aarde in 6 dagen heeft geschapen, maar in de Koran wordt nergens verwezen naar een bepaalde ouderdom van de aarde, of over hoelang het geleden is dat God de aarde heeft geschapen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, dat zijn alle Abrahamistische religies, dus ook de Islam.
Dit dus.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet echt. Ze gaan uit van het idee dat een dag voor God 1000 jaar voor de mens is, dus je komt dan op 6000 jaar als God de aarde in 6 dagen heeft geschapen, maar in de Koran wordt nergens verwezen naar een bepaalde ouderdom van de aarde, of over hoelang het geleden is dat God de aarde heeft geschapen.
LOL!! Vet lachen. Die pianotonen ook tussendoor.quote:
https://www.welt.de/vermi(...)htere-Schulnote.htmlquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat onderzoek ken ik ook niet, misschien heb je er een link naar.
Klopt dat het vanuit die positie moeilijker is. Wmb mag hoger onderwijs (en maatschappelijk opwerken) financieel gezien makkelijker toegankelijk zijn voor mensen die van huis uit minder te besteden hebben. Van daar uit zou die ongelijkheid in een generatie of 2 wel redelijk in balans moeten zijn. Maar schreeuwen dat de witman het allemaal heeft gedaan is zo vreselijk sneu, in de generatie van mijn ouders moest ook iedereen een vak leren om een beetje bijtijds aan de slag te kunnen zodat het financieel allemaal de doen was.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je weet dat ze dit betoog doet naar aanleiding van een onderzoek van een commissie (waar zij voorzitter van was) van de UvA naar diversiteit binnen de universiteit?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:54 schreef 24Fan het volgende:
Wat kan zo'n vrouw nou bereiken met een betoog als dit? Als het merendeel het er toch niet mee eens is, zal hier toch ook niks mee gedaan worden?
Of neemt de top van de universiteitswereld klakkeloos een bericht als dit over en maakt er beleid van? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Sure, maar ik neem aan dat het beleid er ook niet per direct op gewijzigd gaat worden. Als je een zere plek moet aanwijzen in deze kwestie dan ligt die eerder in het traject dat voor de uni komt dan bij de uni zelf. Lijkt mij in ieder geval.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je weet dat ze dit betoog doet naar aanleiding van een onderzoek van een commissie (waar zij voorzitter van was) van de UvA naar diversiteit binnen de universiteit?
Dus ja, ik denk wel dat de UvA hier serieus naar gaat kijken.
Dat weet ik niet, hangt van de voorstellen af denk ik. Als die redelijk makkelijk te implementeren zijn verwacht ik weinig problemen, zoals schakelprogramma's met hbo's intact houden. Als er gemorreld moet worden aan toelatingseisen verwacht ik grotere problemen om het beleid aan te passen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Sure, maar ik neem aan dat het beleid er ook niet per direct op gewijzigd gaat worden. Als je een zere plek moet aanwijzen in deze kwestie dan ligt die eerder in het traject dat voor de uni komt dan bij de uni zelf. Lijkt mij in ieder geval.
quote:Zij concentreert zich op de vakgebieden genderstudies, seksualiteit, Caribische studies, etniciteit en postkolonialisme.
Die combinatie van studies en bezigheden, echt fantastischquote:Zij staat bekend om haar werk over racisme in Nederland en intersectioneel denken in het feminisme.
Dat is dan ook een van de dingen die die commissie voorstelt. Staat ook verder op het eerste oog niets schokkends in. Nederlandse samenvatting vanaf pagina 95.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, hangt van de voorstellen af denk ik. Als die redelijk makkelijk te implementeren zijn verwacht ik weinig problemen, zoals schakelprogramma's met hbo's intact houden.
In de titel staat een hint.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:01 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik zie nergens in het artikel dat het specifiek om mensen van Afrikaanse origine gaat?
Nog steeds?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:05 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Wat een onzin. Kijk naar het vwo, zie je ook veel minder zwarte leerlingen dan op het vmbo. En met de invoeringen van Engelstalige opleidingen is binnenkort de Nederlandse student waarschijnlijk in de minderheid...
Knap staaltje werk met het (nog verder) wegnemen van de Nederlandse cultuur.
Laten we vooral niet over de Turken praten, met hun Ottomaanse rijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit
Vooral diegenen wonend in Grijze Wolvegaquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Laten we vooral niet over de Turken praten, met hun Ottomaanse rijk.
En wat leer je dan bij "diversity cursussen"?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:29 schreef Harlon het volgende:
Dezelfde Gloria Wekker die kwam met het voorstel om "diversity cursussen" op iedere opleiding verplicht te stellen en daarvoor genadeloos werd neergesabeld door de verschillende studenten raden en medewerkers. Dit mens moet je gewoon negeren, klapjosti waar niets dan bagger vandaan komt, net zoiets als remlof of meki.
Ideologie verpakt in een stukje waardevrije geschiedenis, sociologie en psychologie wrsquote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat leer je dan bij "diversity cursussen"?
vooral dat feiten dingen zijn van boze witte mannen en je dat dus geen wetenschap mag noemen, dat de witte man de bron van al het kwaad is en ander gewauwel.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat leer je dan bij "diversity cursussen"?
Ik krijg steeds meer de indruk dat zwarte ouders hun eigen minderwaardigheidscomplex projecteren op de kinderen en daarmee zichzelf in een sfeer van mislukking houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je het bronartikel van de volkskrant mag geloven ben je nu heel koloniaal bezig. Zomaar de zwarte medemens behandelen zoals je blanke buurjongetje die weinig zin in leren heeft. De zwarte persoon hoort al eeuwenlang hoe hij dom is, /
Hoewel ik het in de kern met je eens ben klopt je bewering niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook nog een factor moeten zijn. Mensen met middeleeuwse ideeen horen niet op de universiteit, dat is nou juist het instituut dat ons van de middeleeuwen bevrijd heeft.
Juist. en zo iemand moet gewoon verwijderd worden van haar zetel gewoon omdat zij hiermee tegen elke opgebouwde norm en waarde die in onze democratie geldt, aanschopt en aan positieve discriminatie doet ter faveure van de eigen racistische agenda.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Nederlandse universiteiten zouden witte bolwerken zijn. Dat betoogt een rapport van de Universiteit van Amsterdam.
U lijdt aan struisvogel-racisme
DENK
Wekker, die weinig zin had in het interview met een blanke journalist, neemt het nog wel op voor Sylvana Simons. Hoewel ze de methoden van diens partij DENK niet onderschrijft, is ze wel te spreken over de rol van de ex-TMF VJ: "Sylvana Simons heb ik hoog zitten. Ik vind dat zij buitengewoon veel inzicht heeft in hoe de samenleving in elkaar zit en er goed over kan praten. Ze is een heel intelligente vrouw. Dat zij zich bij DENK heeft aangesloten, vind ik veelzeggend."
Newtons ideeen waren ook niet strijdig met enige religie. Maar sindsdien is de wetenschap wel verder gegaan, er is een traject ingezet waarbij het gaat om twijfelen en weten, ipv om geloven.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:12 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Hoewel ik het in de kern met je eens ben klopt je bewering niet.
Isaac Newton mag toch wel als een van de grootste wetenschappers beschouwd worden. Hij was tevens zeer religieus.
Het wordt echter een probleem wanneer men het relatief progressieve Christendom gaat vergelijken met andere wereldbeschouwingen. Dan zou je inderdaad terecht kunnen stellen dat die niet op een Universiteit thuis horen.
Die zijn ook wit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 10:19 schreef HSG het volgende:
Overigens wel raar want als ik op de universiteiten rondloop dan zie ik overal Aziaten.
Het is eigenlijk hetzelfde als de hippies uit de jaren 60, gewoon lekker jezelf afzetten tegen de rest van de samenleving door te strijden tegen wat ongelooflijk vaag gedefinieerde vijanden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:47 schreef Montagui het volgende:
"Dekolonize your mind"
"White innocence"
"Cultural appropriation"
"White supremacy"
Het begint een flinke lijst te worden van quasi intelligent uitziende termen.
Iets zegt me dat de bedenkers ervan zelf niet los kunnen komen van hun eigen kolonialisme en dat projecteren op de afstammelingen van kolonialisten.
Oh ja, en 'this is not America'.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Te succesvolle buitenlanders.quote:
Vage verhalen. Waarom verklaart men dit als resultaat van feminisering en niet als gebrek aan ambitie van de leerling die wel wiskunde zou kunnen studeren maar liever rapper of drugsdealer wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch wel redelijk breed gedeeld, dat de uitslagen van de cito score's niet overeenkomen met het schooladvies. Waarbij dat schooladvies toch wel overmatig zwaar telt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)totoets-wat-nu.dhtml
http://www.nu.nl/algemeen(...)-van-cito-toets.html
http://vorige.nrc.nl//bin(...)_allochtonen_te_laag
En dit is maar een kleine greep uit verschillende jaren, al jaren zijn hier (fikse) klachten over.
Ze wordt er wel hitsig van, der tepeltje prikt zo door der BH heen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dit zal wel het vervolg worden: het ist verboten om dreads te dragen 'because I am offended'
LOL is dit echt?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dit zal wel het vervolg worden: het ist verboten om dreads te dragen 'because I am offended'
Jazeker, dreads zijn verboten.quote:
Omdat er dan nog geen sprake is van gebrek aan amibitie? Dit gaat over de gang van basisschool naar middelbaar onderwijs. Dat voornamelijk kinderen met een cito uitslag die havo/vwo zegt het schooladvies vmbo krijgen. Omdat dat schooladvies zo zwaar meetelt (zo zwaar dat in redelijk veel gevallen je niet eens toegang krijgt tot een hoger niveau) komt dat kind dus nooit op het punt dat bv die ambitie om wiskunde te studeren erin zit, die mogelijkheid gezien en gepakt kan worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:13 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Vage verhalen. Waarom verklaart men dit als resultaat van feminisering en niet als gebrek aan ambitie van de leerling die wel wiskunde zou kunnen studeren maar liever rapper of drugsdealer wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |