Je haalt je religies door elkaar, dat is het christendom.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 09:40 schreef Momo... het volgende:
[..]
Maar die moslima gelooft wel dat de aarde 6000 jaar oud is ?
Ik denk dat blijkbaar bepaalde jongeren de toelatingseisen niet halen. En dat los je niet op met lullen over een koloniaal verleden. Of met quota en dergelijke. Of de blanken altijd maar overal de schuld van geven. Alla Wekker en Simons. En de toelatingseisen verlagen haalt de toch al magere kwaliteit van het onderwijs alleen nog maar meer onderuit.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Per direct toelatingseisen verlagen en allochtonen quota invoeren aub, maar een uitzondering maken voor aziaten natuurlijk, daar willen we niet teveel van hebben op de uni. Niet alle allochtonen zijn gelijk. Sommige zijn zieliger dan anderen.
Die moslima gelooft wel dat God Adam uit klei gemaakt heeft?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je haalt je religies door elkaar, dat is het christendom.
Nee, dat zijn alle Abrahamistische religies, dus ook de Islam.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je haalt je religies door elkaar, dat is het christendom.
Het probleem is alleen dat veel van die blanken ontzettend lijden aan zelfhaat. Als ik de woorden ''tweet van een hoogleraar'' lees, weet ik eigenlijk van tevoren al dat het weer een hoop marxistische, anti-man, anti-blanke stront wordt.quote:
Het is geen zelfhaat.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het probleem is alleen dat veel van die blanken ontzettend lijden aan zelfhaat. Als ik de woorden ''tweet van een hoogleraar'' lees, weet ik eigenlijk van tevoren al dat het weer een hoop marxistische, anti-man, anti-blanke stront wordt.
Volgens mij hebben alleen de thora en de bijbel het over enkele duizenden jaren (gebaseerd op oudere griekse/germaanse/keltische overtuigingen) en is de Islam daar niet zo duidelijk over. Er staat ergens in de koran wel een vergelijking van (de leeftijd van) de aarde met een 'hele oude vrouw', maar daar kan je niet zo veel mee natuurlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, dat zijn alle Abrahamistische religies, dus ook de Islam.
Niet echt. Ze gaan uit van het idee dat een dag voor God 1000 jaar voor de mens is, dus je komt dan op 6000 jaar als God de aarde in 6 dagen heeft geschapen, maar in de Koran wordt nergens verwezen naar een bepaalde ouderdom van de aarde, of over hoelang het geleden is dat God de aarde heeft geschapen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, dat zijn alle Abrahamistische religies, dus ook de Islam.
Dit dus.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet echt. Ze gaan uit van het idee dat een dag voor God 1000 jaar voor de mens is, dus je komt dan op 6000 jaar als God de aarde in 6 dagen heeft geschapen, maar in de Koran wordt nergens verwezen naar een bepaalde ouderdom van de aarde, of over hoelang het geleden is dat God de aarde heeft geschapen.
LOL!! Vet lachen. Die pianotonen ook tussendoor.quote:
https://www.welt.de/vermi(...)htere-Schulnote.htmlquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat onderzoek ken ik ook niet, misschien heb je er een link naar.
Klopt dat het vanuit die positie moeilijker is. Wmb mag hoger onderwijs (en maatschappelijk opwerken) financieel gezien makkelijker toegankelijk zijn voor mensen die van huis uit minder te besteden hebben. Van daar uit zou die ongelijkheid in een generatie of 2 wel redelijk in balans moeten zijn. Maar schreeuwen dat de witman het allemaal heeft gedaan is zo vreselijk sneu, in de generatie van mijn ouders moest ook iedereen een vak leren om een beetje bijtijds aan de slag te kunnen zodat het financieel allemaal de doen was.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat iemand die in een achterstandswijk opgroeit met analfabete ouders net zoveel kansen heeft als een rijkeluiskindje? Was dat maar waar.
Je weet dat ze dit betoog doet naar aanleiding van een onderzoek van een commissie (waar zij voorzitter van was) van de UvA naar diversiteit binnen de universiteit?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:54 schreef 24Fan het volgende:
Wat kan zo'n vrouw nou bereiken met een betoog als dit? Als het merendeel het er toch niet mee eens is, zal hier toch ook niks mee gedaan worden?
Of neemt de top van de universiteitswereld klakkeloos een bericht als dit over en maakt er beleid van? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Sure, maar ik neem aan dat het beleid er ook niet per direct op gewijzigd gaat worden. Als je een zere plek moet aanwijzen in deze kwestie dan ligt die eerder in het traject dat voor de uni komt dan bij de uni zelf. Lijkt mij in ieder geval.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je weet dat ze dit betoog doet naar aanleiding van een onderzoek van een commissie (waar zij voorzitter van was) van de UvA naar diversiteit binnen de universiteit?
Dus ja, ik denk wel dat de UvA hier serieus naar gaat kijken.
Dat weet ik niet, hangt van de voorstellen af denk ik. Als die redelijk makkelijk te implementeren zijn verwacht ik weinig problemen, zoals schakelprogramma's met hbo's intact houden. Als er gemorreld moet worden aan toelatingseisen verwacht ik grotere problemen om het beleid aan te passen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Sure, maar ik neem aan dat het beleid er ook niet per direct op gewijzigd gaat worden. Als je een zere plek moet aanwijzen in deze kwestie dan ligt die eerder in het traject dat voor de uni komt dan bij de uni zelf. Lijkt mij in ieder geval.
quote:Zij concentreert zich op de vakgebieden genderstudies, seksualiteit, Caribische studies, etniciteit en postkolonialisme.
Die combinatie van studies en bezigheden, echt fantastischquote:Zij staat bekend om haar werk over racisme in Nederland en intersectioneel denken in het feminisme.
Dat is dan ook een van de dingen die die commissie voorstelt. Staat ook verder op het eerste oog niets schokkends in. Nederlandse samenvatting vanaf pagina 95.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, hangt van de voorstellen af denk ik. Als die redelijk makkelijk te implementeren zijn verwacht ik weinig problemen, zoals schakelprogramma's met hbo's intact houden.
In de titel staat een hint.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 00:01 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik zie nergens in het artikel dat het specifiek om mensen van Afrikaanse origine gaat?
Nog steeds?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 14:05 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Wat een onzin. Kijk naar het vwo, zie je ook veel minder zwarte leerlingen dan op het vmbo. En met de invoeringen van Engelstalige opleidingen is binnenkort de Nederlandse student waarschijnlijk in de minderheid...
Knap staaltje werk met het (nog verder) wegnemen van de Nederlandse cultuur.
Laten we vooral niet over de Turken praten, met hun Ottomaanse rijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit
Vooral diegenen wonend in Grijze Wolvegaquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Laten we vooral niet over de Turken praten, met hun Ottomaanse rijk.
En wat leer je dan bij "diversity cursussen"?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:29 schreef Harlon het volgende:
Dezelfde Gloria Wekker die kwam met het voorstel om "diversity cursussen" op iedere opleiding verplicht te stellen en daarvoor genadeloos werd neergesabeld door de verschillende studenten raden en medewerkers. Dit mens moet je gewoon negeren, klapjosti waar niets dan bagger vandaan komt, net zoiets als remlof of meki.
Ideologie verpakt in een stukje waardevrije geschiedenis, sociologie en psychologie wrsquote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat leer je dan bij "diversity cursussen"?
vooral dat feiten dingen zijn van boze witte mannen en je dat dus geen wetenschap mag noemen, dat de witte man de bron van al het kwaad is en ander gewauwel.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef HSG het volgende:
[..]
En wat leer je dan bij "diversity cursussen"?
Ik krijg steeds meer de indruk dat zwarte ouders hun eigen minderwaardigheidscomplex projecteren op de kinderen en daarmee zichzelf in een sfeer van mislukking houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je het bronartikel van de volkskrant mag geloven ben je nu heel koloniaal bezig. Zomaar de zwarte medemens behandelen zoals je blanke buurjongetje die weinig zin in leren heeft. De zwarte persoon hoort al eeuwenlang hoe hij dom is, /
Hoewel ik het in de kern met je eens ben klopt je bewering niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook nog een factor moeten zijn. Mensen met middeleeuwse ideeen horen niet op de universiteit, dat is nou juist het instituut dat ons van de middeleeuwen bevrijd heeft.
Juist. en zo iemand moet gewoon verwijderd worden van haar zetel gewoon omdat zij hiermee tegen elke opgebouwde norm en waarde die in onze democratie geldt, aanschopt en aan positieve discriminatie doet ter faveure van de eigen racistische agenda.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.powned.tv/artikel/nederlandse-universiteiten-te-wit
Nederlandse universiteiten zouden witte bolwerken zijn. Dat betoogt een rapport van de Universiteit van Amsterdam.
Uit het rapport zou blijken dat in multiculti stad Rotterdam 1 op de 5 studenten van niet-westerse komaf is, en in het boerengat Wageningen 1 op de 25, meldt de Volkskrant. De commissie van de UvA deed in eerste instantie alleen onderzoek naar de eigen universiteit, maar nam later ook andere instellingen in het land mee in haar onderzoek.
U lijdt aan struisvogel-racisme
Commissievoorzitter en hoogleraar Gloria Wekker stelt dat witte Nederlanders de problemen ontkennen. Dat komt natuurlijk door ons koloniaal verleden dat 400 jaar voor rotting aan de fundering heeft gezorgd. "De 400 jaar dat Nederland een koloniale macht was, hebben geleid tot een diepgeworteld gevoel van witte superioriteit", stelt Wekker in een interview met wederom de Volkskrant. "De heersende gedachte is: ras doet er hier niet toe. In andere landen speelt het wel een rol, maar bij ons gelukkig niet."
DENK
Wekker, die weinig zin had in het interview met een blanke journalist, neemt het nog wel op voor Sylvana Simons. Hoewel ze de methoden van diens partij DENK niet onderschrijft, is ze wel te spreken over de rol van de ex-TMF VJ: "Sylvana Simons heb ik hoog zitten. Ik vind dat zij buitengewoon veel inzicht heeft in hoe de samenleving in elkaar zit en er goed over kan praten. Ze is een heel intelligente vrouw. Dat zij zich bij DENK heeft aangesloten, vind ik veelzeggend."
Newtons ideeen waren ook niet strijdig met enige religie. Maar sindsdien is de wetenschap wel verder gegaan, er is een traject ingezet waarbij het gaat om twijfelen en weten, ipv om geloven.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 22:12 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Hoewel ik het in de kern met je eens ben klopt je bewering niet.
Isaac Newton mag toch wel als een van de grootste wetenschappers beschouwd worden. Hij was tevens zeer religieus.
Het wordt echter een probleem wanneer men het relatief progressieve Christendom gaat vergelijken met andere wereldbeschouwingen. Dan zou je inderdaad terecht kunnen stellen dat die niet op een Universiteit thuis horen.
Die zijn ook wit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 10:19 schreef HSG het volgende:
Overigens wel raar want als ik op de universiteiten rondloop dan zie ik overal Aziaten.
Het is eigenlijk hetzelfde als de hippies uit de jaren 60, gewoon lekker jezelf afzetten tegen de rest van de samenleving door te strijden tegen wat ongelooflijk vaag gedefinieerde vijanden.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 15:47 schreef Montagui het volgende:
"Dekolonize your mind"
"White innocence"
"Cultural appropriation"
"White supremacy"
Het begint een flinke lijst te worden van quasi intelligent uitziende termen.
Iets zegt me dat de bedenkers ervan zelf niet los kunnen komen van hun eigen kolonialisme en dat projecteren op de afstammelingen van kolonialisten.
Oh ja, en 'this is not America'.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Per direct toelatingseisen verlagen en allochtonen quota invoeren aub, maar een uitzondering maken voor aziaten natuurlijk, daar willen we niet teveel van hebben op de uni. Niet alle allochtonen zijn gelijk. Sommige zijn zieliger dan anderen.
Te succesvolle buitenlanders.quote:
Vage verhalen. Waarom verklaart men dit als resultaat van feminisering en niet als gebrek aan ambitie van de leerling die wel wiskunde zou kunnen studeren maar liever rapper of drugsdealer wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch wel redelijk breed gedeeld, dat de uitslagen van de cito score's niet overeenkomen met het schooladvies. Waarbij dat schooladvies toch wel overmatig zwaar telt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)totoets-wat-nu.dhtml
http://www.nu.nl/algemeen(...)-van-cito-toets.html
http://vorige.nrc.nl//bin(...)_allochtonen_te_laag
En dit is maar een kleine greep uit verschillende jaren, al jaren zijn hier (fikse) klachten over.
Ze wordt er wel hitsig van, der tepeltje prikt zo door der BH heen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dit zal wel het vervolg worden: het ist verboten om dreads te dragen 'because I am offended'
LOL is dit echt?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 12:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dit zal wel het vervolg worden: het ist verboten om dreads te dragen 'because I am offended'
Jazeker, dreads zijn verboten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |