Nee, een hardwerkende piet uitschelden voor mislukt kunstenaar is geen racisme. Maar wel pestgedrag.quote:Op zondag 16 oktober 2016 02:19 schreef govie het volgende:
[..]
Ik noem iedere zwarte piet die ik tegenkom al jaren "heey Quinsy", ben ik nu racist?
Ik noem het gewoon onfatsoen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, een hardwerkende piet uitschelden voor mislukt kunstenaar is geen racisme. Maar wel pestgedrag.
Dat krijg je ervan als Jumbo een nederlanse cultuur implosie probeert te bewerkstelligen, Quinsy!quote:
Je vergeet de subsidie.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, een hardwerkende piet uitschelden voor mislukt kunstenaar is geen racisme. Maar wel pestgedrag.
Nu heb ik gisteren bij Lidl een zak chocokruidnoten gekocht, maar alleen afbeeldingen van Sint, Americo en een staf. Ook Lidl moet in de ban.quote:Op zondag 16 oktober 2016 12:01 schreef govie het volgende:
Dat krijg je ervan als Jumbo een nederlanse cultuur implosie probeert te bewerkstelligen, Quinsy!
Nee, maar kun je punt 1, 2 en 3 weer uit de prullenbak halen? Het is namelijk wel een karikatuur van een ras.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:35 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Punt 1,2 en 3 kunnen de prullenbak in, want Zwarte Piet is niet een karikatuur van een ras. Overigens zijn punt 2 en 3 ook nog eens gedateerd.
Dat betekent automatisch dat punt 4 nergens meer op slaat. Wat je met punt 5 bedoelt is mij niet duidelijk.
Heb je nog andere argumenten?
Nee, hoor.quote:Op zondag 16 oktober 2016 12:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, maar kun je punt 1, 2 en 3 weer uit de prullenbak halen? Het is namelijk wel een karikatuur van een ras.
Ja hoor. Ik vind het zelfs een beetje schijnheilig om te doen alsof dat niet zo is. Maar schijnheiligheid is pro-pieters niet vreemd geloof ik. Er zijn hier in dit topic meerdere mensen waarvan ik *weet* dat ze racisten zijn, maar dat niet openlijk durven te erkennen.quote:
Ik hoef niet te bewijzen dat iets 'niet' is. Als jij de stelling wilt onderbouwen dat Zwarte Piet een karikatuur is van een ras, leef je uit. Totdat je afdoende onderbouwing hebt geleverd blijft het 'nee, hoor'.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar probeer voor het moment eens een ander argument dan "nee hoor".
Dat heeft speknek al voldoende gedaan. In dat geval neem ik jouw 'nietus' niet zo serieus.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:06 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik hoef niet te bewijzen dat iets 'niet' is. Als jij de stelling wilt onderbouwen dat Zwarte Piet een karikatuur is van een ras, leef je uit. Totdat je afdoende onderbouwing hebt geleverd blijft het 'nee, hoor'.
Blijkbaar niet. En jij kunt het blijkbaar ook niet. Nuff said.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat heeft speknek al voldoende gedaan. In dat geval neem ik jouw 'nietus' niet zo serieus.
Dit antwoord zul je geven ongeacht hoe goed de onderbouwing is, om maar niet op de inhoud te hoeven reageren.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:09 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. En jij kunt het blijkbaar ook niet. Nuff said.
Ik heb al diverse malen op de inhoud gereageerd. Een paar internetfotootjes en 1 boekje uit 1957 is echt niet voldoende onderbouwing. Mijn 'nee, hoor' is geen argument. Het is een feit totdat jij 'ja, hoor' kunt aantonen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit antwoord zul je geven ongeacht hoe goed de onderbouwing is, om maar niet op de inhoud te hoeven reageren.
Waarom zou ik de moeite doen?
Nogmaals "nietus" is geen argument.
Ik sluit wel weer aan als dit topic niet wordt bevolkt door mensen die heel schijnheilig tegen politieke correctheid schoppen zonder gewoon toe te geven zelf racist te zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:13 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik heb al diverse malen op de inhoud gereageerd. Een paar internetfotootjes en 1 boekje uit 1957 is echt niet voldoende onderbouwing. Mijn 'nee, hoor' is geen argument. Het is een feit totdat jij 'ja, hoor' kunt aantonen.
Don't hold your breath.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:15 schreef Molurus het volgende:
Ik sluit wel weer aan als dit topic niet wordt bevolkt door mensen die heel schijnheilig tegen politieke correctheid schoppen zonder gewoon toe te geven zelf racist te zijn.
Dit gaat al lang niet meer over een kinderfeestje namelijk.
Gaat niet gebeuren, weet ik ook wel. Maar dat weerhoudt mij er niet van om even een spotlight te zetten op die schijnheiligheid.quote:
Jij was toch gedumpt door je pafferige blonde vriendin? En je vond the walking dead een topseriequote:Op zondag 16 oktober 2016 13:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je moeder ook, maar ook daar gaan we nog elke avond overheen.
Het is nooit over een kinderfeestje gegaan. Het gaat over een handjevol zeurpieten die hun zin proberen door te drijven. Maar ook al roep je duizend keer 'geel is rood', dat betekent niet dat geel daardoor ook daadwerkelijk rood wordt.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit gaat al lang niet meer over een kinderfeestje namelijk.
En jij kunt op zijn minst reageren op de denkkronkel van de pro-pietlobby dat de zwarte kleur van Piet essentieel zou zijn voor een geslaagd kinderfeestje.quote:Op zondag 16 oktober 2016 13:28 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt op zijn minst reageren op die denkkronkel van de anti-pietlobby dat zwarte piet een neger moet voorstellen en dus niet zwart mag zijn.
Zwarte Pietenquote:Persoonlijk heb ik hele goede herinneringen aan het Sinterklaasfeest. Wel vond ik die Sinterklaas altijd maar een saaie Piet die niks uit zijn hoofd wist en alles moest opzoeken in zo’n boek. Nee, dan zijn metgezellen; die zaten vol met levenslust en hadden gevoel voor humor...
....Het is kortom een spel en iedereen speelt een rol. Om dit duidelijk te maken en ook aan alle vooroordelen een einde te maken stel ik voor dat we het aankomend jaar een Zwarte Sinterklaas hebben die een stoet van veelkleurige Pieten bij zich heeft. Het jaar daarna kan alles weer anders zijn. Want ja mensen, het is immers een spel voor kinderen!
Oh, was dat een recente vraag dan? Ik was hem in #33 nog niet tegengekomen. Wel heb ik dat in vorige afleveringen van deze reeks al uitgelegd. In het kort:quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En jij kunt op zijn minst reageren op de denkkronkel van de pro-pietlobby dat de zwarte kleur van Piet essentieel zou zijn voor een geslaagd kinderfeestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |