abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:46:49 #176
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165893336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk. Maar of je nou erg gelukkig wordt van het jaarlijkse Zwarten Pieten bashen. Tja, ieder zijn hobby.
Sommige mensen zien niet hoe het racisme is en sommige mensen zien niet hoe andere mensen kunnen denken dat het racisme is. Toch heb ik wel hoop voor die mensen, ze bedoelen het vast niet slecht.
wooblabalurg
pi_165893361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oh jij weet wat die mensen denken, wat makkelijk.
Wow nu ga je ook nog vertellen wat ze zouden moeten denken.

En de afsluiter is dat tradities heilig zijn.
Nou dan staat ons nog wat te wachten als we al die oude tradities terug zouden brengen.
Het is al lang geen kinderfeest meer maar een aanleiding voor volwassen mensen om alles maar op racisme te gooien :r
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:49:27 #178
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165893385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:48 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het is al lang geen kinderfeest meer maar een aanleiding voor volwassen mensen om alles maar op racisme te gooien :r
Slachtofferrol activated.
wooblabalurg
pi_165893475
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Slachtofferrol activated.
Nee hoor, ik heb zelf een kindje van 5 en hij gaat net zo opgevoed worden met Sinterklaas en Zwarte Piet zoals ik vroeger, ik heb Zwarte Piet nooit als een neger of slaaf gezien en mijn zoontje ziet dat ook niet zo, maar waarom zullen wij naar onze kinderen luisteren, hij vindt juist gekleurde pieten maar raar. laten we het gewoon bij een kinderfeestje houden ipv racisme discussie feest voor volwassenen elk jaar weer..

[ Bericht 5% gewijzigd door WhateverWhatever op 11-10-2016 14:08:34 ]
pi_165893662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja lijkt me nogal wiedes.
Nee.

Discrimintatie begint pas als ik er door dat schilderij vanuit ga dat alle Joden grote neuzen hebben.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165893663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Sommige mensen zien niet hoe het racisme is en sommige mensen zien niet hoe andere mensen kunnen denken dat het racisme is. Toch heb ik wel hoop voor die mensen, ze bedoelen het vast niet slecht.
Als de folklore persoon van Zwarte Piet daadwerkelijk een rolmodel zou zijn om donker gekleurde mensen te bespotten en te discrimineren, dan zou ik je gelijk geven. Maar hoe vaak je het ook verkondigd en je probeert de ander te overtuigen dat die associatie er niet is, men blijft stoïcijns vasthouden aan het eigen denkhokje. Ik vind dat echt jammer te noemen.

Tuurlijk bestaan er etnische verdeeldheden. Maar spreek die uit als etniciteit tegen etniciteit. Daarvoor ieder jaar een kinderfeest vergallen is niet de juiste weg.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:08:58 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_165893688
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:07 schreef BoneThugss het volgende:
Nee.

Discrimintatie begint pas als ik er door dat schilderij vanuit ga dat alle Joden grote neuzen hebben.
What the...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165893689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

En ik zeg dat ik het je niet uit kan leggen als je het nu nog niet begrijpt.

Als je het mij vraagt heeft dat weinig met draaien te maken en veel met inlevingsvermogen en historische kennis.
Ik begrijp best dat mensen zich gediscrimineerd kunnen voelen.

Als je het mij vraagt is dat onderdeel van een minderwaardigheidscomplex.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165893717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:08 schreef speknek het volgende:

[..]

What the...
Een jood heeft vaak een grote neus.

Negers vaak bruine ogen. Als ik een schilderij maak van een neger met bruine ogen is dat geen discriminatie. Pas als ik er door dat schilderij vanuit ga dat alle negers bruine ogen hebben.

Zo duidelijker?
pi_165893722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oh jij weet wat die mensen denken, wat makkelijk.
Wow nu ga je ook nog vertellen wat ze zouden moeten denken.

Jij denkt het toch ook te weten, jij denkt nog te weten wie naast mij woont!

Is hij minder dan jouw?
pi_165893756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind mensen die het Sinterklaasfeest racisme noemen bizar. Inderdaad, een zeer malle en eigenlijk overbodige discussie.
snel, stuur wat dreigbrieven!
pi_165893783
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij denkt het toch ook te weten, jij denkt nog te weten wie naast mij woont!

Is hij minder dan jouw?
Sorry John, maar het is jou
pi_165893798
ik vind het fijn dat dit topic weer los is, dan hebben alle werkloze blanke tokkies ook wat aan hun dag _O-
pi_165893804
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:14 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Sorry John, maar het is jou
De taal jeukt mij niet meer, het land is toch al een gekleurde massa dus wat zal mij die taal nog jeuken!

Zal leuk gaan worden met de gekleurde pieten straks, als ze al komen, paarse wit getoep lila of noem maar op!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2016 14:17:36 ]
pi_165893818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Zolang ze uitvergrote negroide kenmerken hebben kan dat niet anders gezien worden.

Geen probleem:
[ afbeelding ]

Wel een probleem:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deal. Terug naar een vorm van de OerPiet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165893822
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:15 schreef Nielsch het volgende:
ik vind het fijn dat dit topic weer los is, dan hebben alle werkloze blanke tokkies ook wat aan hun dag _O-
Ik weet niet of ik onder de catagorie Tokkie val maar ik ben gewoon aan het werk hoor, heb jij wel een baan Nielsch?
pi_165894210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij bent echt van mening dat iemand die een joodse karikatuur maakt en bv bij een schilderij het gezicht een grote neus geeft dan aan het discrimineren is?
Ja.

Het is een vorm van discriminatie (behalve dan als het een portret is van iemand met een grote neus die niet extra aangezet wordt). Dat het een vorm van discriminatie is betekend niet altijd dat het perse heel erg kwalijk is (negatief is of bedoeld wordt). Dat het een karikatuur is betekend ook niet perse dat het negatief is.

Maar het blijven karikaturen, het blijft een vorm van discriminatie. En ik vermoed zo dat vele joden de humor niet in kunnen zien van elke keer die overdreven grote neus en andere onzin die aan het jood zijn wordt gekoppelt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165894227
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:15 schreef Nielsch het volgende:
In generaliseren ben jij wel de koning hier.
pi_165894291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja.

Het is een vorm van discriminatie (behalve dan als het een portret is van iemand met een grote neus die niet extra aangezet wordt). Dat het een vorm van discriminatie is betekend niet altijd dat het perse heel erg kwalijk is (negatief is of bedoeld wordt). Dat het een karikatuur is betekend ook niet perse dat het negatief is.

Maar het blijven karikaturen, het blijft een vorm van discriminatie. En ik vermoed zo dat vele joden de humor niet in kunnen zien van elke keer die overdreven grote neus en andere onzin die aan het jood zijn wordt gekoppelt.
Niet mee eens, wel goed onderbouwd.

Een karikatuur is dus eigenlijk niet zo veel mis mee. Anders zouden we alles wel af kunnen schaffen wat indirect mensen beledigd.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:50:45 #195
3542 Gia
User under construction
pi_165894296
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:

Woestijnmensen?

Is dat ook al krenkend?
Is randstadmensen ook krenkend of eilandbewoners?

Inderdaad, lange tenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 11-10-2016 15:13:51 ]
pi_165894307
Het gaat 100% zeker aangepast worden en hoe hard de tokkies die nooit verder komen dan Center Parcs komen ook schreeuwen en janken, ze kunnen het niet voorkomen :D :D :D :D :D

Genot! Jullie hebben bij voorbaat al verloren!
pi_165894331
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een karikatuur is dus eigenlijk niet zo veel mis mee. Anders zouden we alles wel af kunnen schaffen wat indirect mensen beledigd.
Nee, alleen dingen die mensen met een kleurtje beledigen. Die zijn emotioneel nog niet volwassen genoeg om daarmee om te gaan.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:57:54 #198
3542 Gia
User under construction
pi_165894368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat soort taal draagt natuurlijk nooit bij aan een goede discussie.
Nomaden is inderdaad een beter woord, maar het was niet krenkend bedoeld.

Maar goed, op de vraag komt geen antwoord?
Mogen we arabieren uitbeelden, nonnen, paters en de Paus?
pi_165894384
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een karikatuur is een karikatuur, dat kan zowel negatief als positief zijn.

Neem de "oude" piet, een doodenge piet met zware tongval en de associatie met een donker mens erbij die veel was, maar niet netjes. Dat was een negatieve karikatuur.
De piet van nu, een vrolijke snuiter die van heel slim naar dom maar oh zo vrolijk kan gaan, niet meer eng, niet meer dreigend en de associatie met de donkere mens als zijnde een "wild en gevaarlijk dier", een duivel, eruit gesloopt. Dat kan je zien als een positieve karikatuur. Elk kind nu dat wel een associatie legt met de donkere medemens (en dat gebeurd veelvuldig!) legt een positieve associatie, want piet is leuk! Die donkere man op straat in de sint tijd wordt blij benaderd ipv met angst bezien.

Toch zou je je best voor moeten kunnen stellen dat ondanks het feit dat het nu een positieve karikatuur is (bij kinderen dan!) dat het toch best vervelend kan zijn om door kinderen aangesproken te worden als zijnde zp, of je pepernoten hebt, of je wat door kan geven aan de sint.
Leuk en schattig of niet, ze zijn geen zp. En zitten misschien helemaal niet te wachten op kinderen die aan ze hangen en bedelen. Of dat de associatie met die donkere mensen zo sterk is, ze zijn geen fantasiefiguren en willen misschien ook niet zo gezien worden.

Helaas wordt zp ook nog misbruikt als negatief karikatuur, eindelijk een neger die wel werkt is een hele oude en nare bv die voornamelijk door volwassenen wordt gebezigd. Wat puur op zichzelf dus geen negatief figuur is wordt zo wel negatief gemaakt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:05:43 #200
3542 Gia
User under construction
pi_165894472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Is echt niet normaal om op je 11de nog te geloven in sinterklaas... Kind gaat bijna naar de middelbare en geloofd nog in sinterklaas, dat is best wel een beetje erg.

Hoe hebben jullie (zijn ouders en familie) dit voor elkaar gekregen trouwens? Want zelfs de scholen werken al lang niet meer mee aan dat leuke fantasie verhaal, geen enkel ander kind in zijn omgeving zal nog geloven in sinterklaas.
Ben je dan elk jaar bezig met al die mensen inc leraren e.d. voor leugenaars uit te maken?
Over het algemeen geloven ze tot groep 5. Daar zitten kinderen die in oktober 10 worden, maar ook die pas in augustus het jaar erop 10 worden.
In groep 5 en 6 wordt over het algemeen nog gewoon Sinterklaas gevierd alsof de kinderen geloven, en sommigen geloven dan ook nog, bijvoorbeeld vanwege een jonger broertje of zusje. In groep 7 en 8 wordt vaak al surprise gedaan, met lotjes trekken.

Mijn oudste is van augustus, maar heb hem wel vóór het sinterklaasfeest in groep 5 verteld hoe de vork in de steel zat en dat dit een grotemensen geheim is, wat hij niet tegen zijn broertje en neefjes en nichtjes mag vertellen. Hij voelde zich heel wat dat hij bij de grote mensen mocht horen, maar had nog wel één vraag: "Mam, je wilt toch niet zeggen dat jij en papa al die cadeaus hebben gekocht!"
Zo lief!
Sommige kinderen worden boos vanwege het voorliegen, hij was vol bewondering dat wij zoveel van hem hielden dat we 'al die cadeaus voor hen kochten'.

Maar het is ook maar net hoe je het brengt.

Een meisje in de klas van mijn jongste was door de familie flink angst aangejaagd voor Zwarte Piet, waardoor ze op de kleuterklas gewoon niet kon slapen van de spanning. Haar ouders hadden haar toen al verteld dat Sinterklaas niet bestond.
Dus, tja, zij vertelde dat tegen iedereen in de klas. Maar goed, niemand geloofde haar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')