Natuurlijk mis ik die, ik zie echter de keerzijde ook ervan, of dat zo zou zijn weet ik niet?quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Je mist wel heel erg de essentie van mijn verhaal.
Het riekt naar een vooropgezet plan.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:10 schreef 99.999 het volgende:
Blijft ook lekker melodramatisch geleuter dit
Het grote complot, ik snap het. Maar het blijft mooi melodramatisch geleuter.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het riekt naar een vooropgezet plan.
Financial Times had al reeds in 2014 een artikel over de Nederlandse kwetsbaarheden.
Paniek en symboolpolitiek.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, vandaar dat de meerderheid van de landen de stemcomputers in de ban heeft gedaan.
Dit soort topics laat het aluhoedje gehalte in POL goed zien. In het ene topic lopen de gebruikelijke verdachten vreselijk af te geven op democratie, met zaken als een referendum, want het volk is te dom om over zaken te beslissen, en in een ander topic is men weer tegen een stemcomputer, want dat bedreigd zogenaamd de democratie.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
Stemmen moet gewoon via een app kunnen.
Argumenten graag, een youtube dump is geen argumentquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik was altijd wel voor een experiment maar wat mij betreft levert electronisch stemmen te veel problemen op zonder heel veel toe te voegen.
Ik ben voor referenda, iets waar de elite beschermers van de VVD altijd tegen zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit soort topics laat het aluhoedje gehalte in POL goed zien. In het ene topic lopen de gebruikelijke verdachten vreselijk af te geven op democratie, met zaken als een referendum, want het volk is te dom om over zaken te beslissen, en in een ander topic is men weer tegen een stemcomputer, want dat bedreigd zogenaamd de democratie.
Zoiets als in TRU of BNW dezelfde mensen in het ene topic afgeven op wetenschap, maar in een ander topic het bejubelen omdat het homeopatie zou bewijzen. Of dat de maanlandingen fake zijn, maar dat de apollo astronauten op de maan aliens ontmoet zouden hebben.
Het gaat vooral om vertrouwen. Wie vertrouw je om het apparaat te bouwen? De software? De stemmen via internet versturen is een bizar slecht idee, dus zul je de machines zelf lokaal moeten uitlezen. Maar wie kan garanderen dat de machine de juiste informatie uitspuugt?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Argumenten graag, een youtube dump is geen argument
https://www.theguardian.c(...)n-elections-researchquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:20 schreef Kaas- het volgende:
Gidsland Estland.
http://estonia.eu/about-estonia/economy-a-it/e-voting.html
Open er een topic overquote:Op donderdag 12 januari 2017 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben voor referenda, iets waar de elite beschermers van de VVD altijd tegen zijn.
Regel jij bankzaken via internet? Ben je daar tegen?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat vooral om vertrouwen. Wie vertrouw je om het apparaat te bouwen? De software? De stemmen via internet versturen is een bizar slecht idee, dus zul je de machines zelf lokaal moeten uitlezen. Maar wie kan garanderen dat de machine de juiste informatie uitspuugt?
Mensen moeten totaal anoniem kunnen stemmen, maar hoe garandeer je dat iemand terwijl hij in het stemhokje staat niet met het apparaat gaat knoeien?
Het belangrijkste argument is eigenlijk schaal. Als iemand nu een paar tellers in een gemeente weet te beïnvloeden dan is het effect op de totale verkiezing nog beperkt. Maar weet iemand 1 machine te hacken dan kan hij dat bij allemaal.
Dat allemaal maakt het de moeite simpelweg niet waard.
Beantwoord jij inhoudelijke vragen altijd met irrelevante wedervragen?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Regel jij bankzaken via internet? Ben je daar tegen?
De SP/PVV modus van je dus. De dictatuur van de boze, gefrustreerde kereltjes.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben voor referenda, iets waar de elite beschermers van de VVD altijd tegen zijn.
Is een volkomen relevante wedervraag. Bankieren via internet is veilig en laat zien dat het zeer goed veilig te maken is. Waarom zou dat voor stemmen anders zijn? Vertrouw je de code niet? Eis open source.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Beantwoord jij inhoudelijke vragen altijd met irrelevante wedervragen?
Ik heb mijn argumenten uitgelegd en het filmpje verduidelijkt het dat nog eens. Ik vertrouw de overheid niet om de implementatie perfect te doen (wat noodzakelijk is). Open source of niet.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een volkomen relevante wedervraag. Bankieren via internet is veilig en laat zien dat het zeer goed veilig te maken is. Waarom zou dat voor stemmen anders zijn? Vertrouw je de code niet? Eis open source.
Je hebt dus een sterk wantrouwen tegen de overheid in deze dat is wat anders dan een argument tegen stemcomputers.quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb mijn argumenten uitgelegd en het filmpje verduidelijkt het dat nog eens. Ik vertrouw de overheid niet om de implementatie perfect te doen (wat noodzakelijk is). Open source of niet.
Het verschil tussen internetbankieren en verkiezingen zou ik niet uit hoeven leggen.
Nee, dat is het beste argument tegen het gebruik van stemcomputers. Ga je nog in op de andere punten?quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt dus een sterk wantrouwen tegen de overheid in deze dat is wat anders dan een argument tegen stemcomputers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |