Hoe garandeer je dat niemand mee kijkt en het onderschept? De lijnen af luistert?quote:Op zondag 9 oktober 2016 19:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met je digitaal paspoort in een beschermde omgeving is wel OK toch?
Ik ben geen technisch wonder, maar ik zou toch zeggen dat dat moet kunnen. Een veel interessanter object om te kraken, een pinautomaat, is toch ook niet op afstand uit te lezen?quote:Op zondag 9 oktober 2016 20:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe garandeer je dat niemand mee kijkt en het onderschept? De lijnen af luistert?
Dat oninteressantere object kon wel eens meer geld opbrengen, niet alles wat voor jouw interessant lijkt is dat ook!quote:Op zondag 9 oktober 2016 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben geen technisch wonder, maar ik zou toch zeggen dat dat moet kunnen. Een veel interessanter object om te kraken, een pinautomaat, is toch ook niet op afstand uit te lezen?
Je bedoelt dat EenVandaag net zoveel experts is afgegaan tot ze er een aantal gevonden hebben die tegen zijnquote:Op zondag 9 oktober 2016 08:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lach er maar om.
Er was onlangs op EenVandaag een item over waar werd vermeld dat juist vrijwel alle cybersecurity experts tégen het gebruik van stemcomputers zijn.
http://buitenland.eenvand(...)ackcampagne_tegen_vs
Deze terechte bewering werd gedaan door de oprichter van Fox-IT - en je kunt bijvoorbeeld ook denken aan de oprichter van XS4ALL die al zijn hele leven campagne voert tegen stemcomputers. Een klassiek incident is Diebold en Bush.
Ik moet hierbij wel toevoegen dat FOX-IT zelf geen onbesproken partij is
https://www.oneworld.nl/v(...)nationale-veiligheid
https://tweakers.net/nieu(...)overname-fox-it.html
Je zou bijna iets achter het plan van de VVD gaan zoeken. Want als je veel geld en macht achter je hebt staan, dan kun je de zaak goed manipuleren. Aan campagnekassen, Bilderbergers en macht geen gebrek bij de VVD.
Zoals BramvanLoon al zegt: álle landen met een beetje serieuze geheime dienst en goed georganiseerde overheid gebruiken geen stemcomputers. Natuurlijk wordt het dan wel veel moeilijker om verkiezingsfraude en een stapel volmachten a la Jos van Rey te verstoppen. Voor aantoonbare verkiezingsfraude kreeg hij slechts een taakstraf. Een stemcomputer kan dat beter verstoppen en verbergen.
Ten eerste is een pinautomaat geen interessanter object. Ten tweede richten criminelen zich daar niet op. Die stelen óf geld óf transactiegegevens op een andere manier dan een pinautomaat kraken. Beiden is zeer vaak succesvol gebleken. Bankgegevens zijn op straat beland; hetzij via derde partijen zoals Endemol, hetzij via banken zoals Rabobank en ING zelf.quote:Op zondag 9 oktober 2016 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben geen technisch wonder, maar ik zou toch zeggen dat dat moet kunnen. Een veel interessanter object om te kraken, een pinautomaat, is toch ook niet op afstand uit te lezen?
Het buitenland heeft er al mee geëxperimenteerd of is er van terug gekomen. Van 'voorloper' zijn is geen sprake. Landen met serieuze veiligheidsdiensten hebben dit onderwerp van voor tot achter omgekeerd en uitgeplozen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:18 schreef Zolder het volgende:
Een buitenbeentje of voorloper, het is maar net hoe je het bekijkt.
Hoe garandeer je dat degene die inlogt daadwerkelijk degene is die hij/zij beweert te zijn? Dat is het grote probleem. Inloggen op digid gaat nog steeds met login/password en die kunnen gestolen worden. Ja je kan ook extra sms authenticatie gebruiken, maar ook die is te omzeilen. We hebben op dit moment nog niet de middelen/infrastructuur om waterdichte en betrouwbare authenticatie op afstand voor iedereen te bieden.quote:Op zondag 9 oktober 2016 20:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe garandeer je dat niemand mee kijkt en het onderschept? De lijnen af luistert?
En wat kwam er uit dat uitpluizen? Werd in Nederland toen we stemcomputers hadden meer gefraudeerd?quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het buitenland heeft er al mee geëxperimenteerd of is er van terug gekomen. Van 'voorloper' zijn is geen sprake. Landen met serieuze veiligheidsdiensten hebben dit onderwerp van voor tot achter omgekeerd en uitgeplozen.
Dat is de grote vraag.quote:Op zondag 9 oktober 2016 11:25 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel werd er concreet gefraudeerd toen we nog stemcomputers hadden?
Zal mij iets jeuken hoe te tellen, als maar niet gemakkelijk en door vele handen, ogen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:30 schreef nanuk het volgende:
Als we alleen al af stappen van die idioot grote stembilletten en dat vervangen door iets stevigers en kleiner. Desnoods formaat ponskaart. Dan hoef je de procedure nauwelijks aan te passen maar kan je wel tellen met een machientje en evt ook nog met de hand.
Het huidige telsysteem is redelijk waterdicht. Bij het uitdelen van de biljetten kijken meer mensen mee en het tellen gebeurt ook in een afgesloten ruimte met mensen van diverse pluimage. Het is alleen vreselijk arbeidsintensief en daardoor toch ook weer fout gevoelig.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zal mij iets jeuken hoe te tellen, als maar niet gemakkelijk en door vele handen, ogen.
Zou er fraude gepleegd kunnen worden dat er vele klokkenluiders zouden kunnen opstaan!
Zijn ze smetteloos dan?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De grootste weerstand is omdat het een vvd idee is
Wat heeft dit in vredesnaam met stemcomputers te maken?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn ze smetteloos dan?
Briefje van teeven of noem maar iets anders dan?
Zullen heus nog wel meer dingen zijn als dat neem ik aan.
Hebben ze toen ballen getoond zijn ze afgetreden noem maar iets hoor!
Niks, behalve dat ik ze niet vertrouw!quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat heeft dit in vredesnaam met stemcomputers te maken?
De meest corrupte partij met de meeste veroordelingen, meeste gevangenisstraffen ondanks dat ze het hele ministerie in handen hebben (al decennia) en met de grootste bewezen verkiezingsfraude in de geschiedenis gaat dit even lopen pushen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
De grootste weerstand is omdat het een vvd idee is
Tjonge jonge. Politiek is wat anders dan Ajax - Feijenoord.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:58 schreef john2406 het volgende:
Jij legt het leuk uit hoor, maar wat mij betreft een Nee een dubbel nee en nogmaals een nee, alleen al omdat de VVD iets veranderd wil zien!
Inderdaad zou zomaar kunnen dat men de uitslag al weet voordat er gestemd is!quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:27 schreef nanuk het volgende:
[..]
Alleen die lange spannende verkiezingsavonden zullen dan tot het verleden horen.
Je mist wel heel erg de essentie van mijn verhaal.quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad zou zomaar kunnen dat men de uitslag al weet voordat er gestemd is!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |