abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:36:01 #61
3542 Gia
User under construction
pi_165808894
Ik vind dit net zoiets als religie. Wat jezelf doet in je eigen tijd, heeft niemand iets mee te maken.
Als ik mijn kinderen, nou ja, ooit kleinkinderen, laat geloven in Sinterklaas en Zwarte Piet, dan moet ik dat lekker zelf weten.

Dus, wat als we nou die klagers eens inderdaad gewoon negéren. Niet meer op reageren, maar gewoon vieren zoals wij dat gewend zijn en al jaren doen.

Helmond is er gelukkig heel makkelijk in. Hier blijven de Pieten gewoon donkerbruin.
Het kasteel van Sinterklaas gaat weer op 13 november open.

En geen Bokito of Quibus die er wat aan kan doen.
pi_165809213
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Cultuur onder vuur. :')

Het blijft altijd een meewarige vertoning. Mensen die doen alsof Sinterklaas iets essentieels is van de Nederlandse cultuur en dat koste wat kost willen beschermen. Met hun windmolens. :')

En dan die brief. :D
Er staan inderdaad stukken en vergelijkingen in waarvan ik denk: :')

Aan de andere kant ben ik het met je oneens in de zin dat er niks mis is om 's lands cultuur en tradities hoog te willen houden. Dat gebeurd door alle volkeren op de wereld, dus waarom moet er dan altijd meewarig over worden gedaan als het de Nederlandse cultuur en tradities betreft?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165809540
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er staan inderdaad stukken en vergelijkingen in waarvan ik denk: :')

Aan de andere kant ben ik het met je oneens in de zin dat er niks mis is om 's lands cultuur en tradities hoog te willen houden. Dat gebeurd door alle volkeren op de wereld, dus waarom moet er dan altijd meewarig over worden gedaan als het de Nederlandse cultuur en tradities betreft?
Omdat de figuren die dit soort initiatieven runnen 'de Nederlandse cultuur' ophangen aan fucking Sinterklaas. Ik ben wel benieuwd waar dit soort mafklappers nog meer de Nederlandse cultuur in zien. Doorgaans zijn het niet de mensen die buiten Europa zijn geweest. Dat verklaart ook meteen waarom er zo krampachtig mee wordt omgegaan.
pi_165809579
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

. Doorgaans zijn het niet de mensen die buiten Europa zijn geweest.
Jij wel dan, waarom ben jij niet buiten Europa gebleven?
pi_165809746
quote:

[..]

Omdat de figuren die dit soort initiatieven runnen 'de Nederlandse cultuur' ophangen aan fucking Sinterklaas. Ik ben wel benieuwd waar dit soort mafklappers nog meer de Nederlandse cultuur in zien. Doorgaans zijn het niet de mensen die buiten Europa zijn geweest. Dat verklaart ook meteen waarom er zo krampachtig mee wordt omgegaan.
Ja, lekker makkelijk zo. De Nederlandse cultuur is Sinterklaas. :')

Nee, Sinterklaas is "een" onderdeel van de Nederlandse cultuur én tradities. En daarbij voor de Nederlanders (minimaal) net zo belangrijk als bv Keti Koti of het Holi feest voor de Surinamers.

Daar moeten we ook van hen van afblijven:

http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/29605

(De rant van Sandew Hira tegen het vieren van het Holi feest in de zomer.)

Meten met 2 maten. Van de Nederlanders eisen dat ze hun feest aan moeten passen maar van aanpassing van hun eigen feest mag geen sprake zijn.
pi_165809785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, Sinterklaas is "een" onderdeel van de Nederlandse cultuur én tradities. En daarbij voor de Nederlanders (minimaal) net zo belangrijk als bv Keti Koti of het Holi feest voor de Surinamers.

Meten met 2 maten. Van de Nederlanders eisen dat ze hun feest aan moeten passen maar van aanpassing van hun eigen feest mag geen sprake zijn.
Waarom hoor ik dat soort vage clubjes dan nooit over andere culturele verschijnselen?
pi_165809802
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom hoor ik dat soort vage clubjes dan nooit over andere culturele verschijnselen?
Misschien ben jij dan toevallig buiten Europa?
pi_165809843
Bedenk een nieuw verhaal voor de kinderen. De Pieten hebben door een regenboog gelopen waardoor ze allerlei kleuren hebben gekregen. De kinderen geloven het gelijk.
pi_165809870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:34 schreef polderturk het volgende:
Bedenk een nieuw verhaal voor de kinderen. De Pieten hebben door een regenboog gelopen waardoor ze allerlei kleuren hebben gekregen. De kinderen geloven het gelijk.
Nee, kinderen die denken dat hun ouders aan de LSD zitten is niet zo`n goed idee :')
pi_165809871
quote:
Dan kan wat mij betreft de sint ook naar huis gestuurd worden, is ook al oud genoeg, gun de man de rust wel dan!
pi_165809884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:36 schreef Gia het volgende:
Helmond is er gelukkig heel makkelijk in.

En geen Bokito of Quibus die er wat aan kan doen.
Wat zet jij jezelf voor schut.
Niet te filmen dit.
wooblabalurg
pi_165809898
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat zet jij jezelf voor schut.
Niet te filmen dit.
Je mist om te schrijven dat jij dat vindt, ik vindt namelijk van niet!

Er zullen er wel meer zo denken als jou maar ook zoals ik!
pi_165809929
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat daar geen controverse over is misschien?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:48:43 #74
3542 Gia
User under construction
pi_165809996
quote:

[..]

Omdat de figuren die dit soort initiatieven runnen 'de Nederlandse cultuur' ophangen aan fucking Sinterklaas. Ik ben wel benieuwd waar dit soort mafklappers nog meer de Nederlandse cultuur in zien.
Vlaggetjesdag, de Kaasmarkt, rondvaartboten, Windmolens en oude molens, Gouden koets, klompen en klederdracht, Limburgse vlaai, Haagse hopjes, stroopwafels, Bossche bollen, ......
Oh ja, en Sinterklaas en Zwarte Piet.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:49:38 #75
3542 Gia
User under construction
pi_165810014
quote:
Waarom?
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:49:59 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165810019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

is die sandew hira ook tegen zwarte piet dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:53:35 #77
3542 Gia
User under construction
pi_165810074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Geen idee. Is dat zo?

Kan het me wel voorstellen, eigenlijk, als je de slavernijperiode in de VS erger vindt dan de holocaust, schort er wel wat aan je intellect.
pi_165810075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zeker! Hij is een van de initiators achter het offensief tegen Zwarte Piet én voor herstelbetalingen.

Heb dat al vaker gepost overigens. ;)
pi_165810092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zeker! Hij is een van de initiators achter het offensief tegen Zwarte Piet én voor herstelbetalingen.

Nou stel men betaald die herstelbetallingen mag Piet dan blijven in zijn huidige vorm?
pi_165810144
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom niet. Door de eeuwen heen is het Sinterklaasverhaal constant aangepast. Er is zelfs een heel battalion neger helpers bij gekomen die werken op basis van moderne efficiency principes en gekleed zijn in klederdracht van x eeuwen terug. De Folklore is er al lang uit en tegenwoordig draaid het net als kerst om schaamteloos consumeren :P

Welke ouder verteld tegenwoordig zijn/haar kinderen nog dat als ze vervelend zijn ze op 5 worden afgeranseld met de roe of ontvoerd worden naar Spanje door een oude vent?
pi_165810156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je mist om te schrijven dat jij dat vindt, ik vindt namelijk van niet!

Er zullen er wel meer zo denken als jou maar ook zoals ik!
Zit je nu uit te leggen dat racisten dit niet racistisch vinden?
wooblabalurg
pi_165810161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Geen idee. Is dat zo?

Kan het me wel voorstellen, eigenlijk, als je de slavernijperiode in de VS erger vindt dan de holocaust, schort er wel wat aan je intellect.
Vergeet jij niet de VOC en misschien nog dingen ervoor?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:01:31 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165810197
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou stel men betaald die herstelbetallingen mag Piet dan blijven in zijn huidige vorm?
Nee, natuurlijk niet. Als je eenmaal toegeeft aan die chantage, dan blijven ze ZP misbruiken om steeds meer geld te eisen.
Daarom zijn ze ook niet tevreden met roetveegpieten of anderekleur Pieten, met gaat om dat geld en niet om het vermeende racisme, dat is alleen het middel waarmee wordt gechanteerd.
pi_165810223
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Als je eenmaal toegeeft aan die chantage, dan blijven ze ZP misbruiken om steeds meer geld te eisen.
Daarom zijn ze ook niet tevreden met roetveegpieten of anderekleur Pieten, met gaat om dat geld en niet om het vermeende racisme, dat is alleen het middel waarmee wordt gechanteerd.
Als ik jou reactie dus zo lees gaat het dus om het geld en niet om Piet.
pi_165810229
quote:

[..]

Haha, het gaat ze alleen om t geld.
wooblabalurg
pi_165810242
quote:

[..]

Lopen er al rechtzaken tegen Sinterklaas bureau's waarbij schade vergoedingen worden geeist vanwege rascisme?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:12:40 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165810396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:36 schreef Gia het volgende:

Helmond is er gelukkig heel makkelijk in. Hier blijven de Pieten gewoon donkerbruin.
_O- De Helmondse Strontpiet komt de cadeautjes via het riool brengen nadat het gezin gezellig bij de toiletpot heeft staan zingen.
Goffer :') strontpiet.
Vandaar dat de zwarte piet na de opkomst van de cv niet meer zwart is, maar bruin.
Niks daarvan :r zwarte piet hoort zwart te zijn, zwart als roet (en niet zwart als roetvegen).
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:15:23 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165810447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

ow ok dan heb ik niets gezegd

das wel een hypocriete negert dan maar dat maakt hem nog niet 'de surinamers'

sterker nog mijn Surinaamse kant van de familie wil niet dood gevonden worden op een hindustaans feestje, verplaatst het naar de maan en het kan nog steeds niemand wat schelen _O-
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:15:42 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165810455
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

nee, de twee hebben eigenlijk niets met elkaar te maken
pi_165810483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat daar geen controverse over is misschien?
Natuurlijk wel, je kunt je ook inzetten voor andere uitingen die je op de een of andere wijze kunt linken aan cultuur. Taal, kunst en architectuur om maar wat zijstraten te noemen die redelijk tastbaar zijn. Maar daar horen we ze niet over. Want de Nederlandse cultuur zit in windmolens, stroopwafels en kroketten. Oh ja, en Zwarte Piet natuurlijk.

Nee, voorvechters van 'de Nederlandse cultuur' zijn dit allerminst. Eerder figuren die dat op een dusdanige manier vernauwen dat je je afvraagt of ze überhaupt over hun landsgrenzen kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')