abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166655030
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 19:17 schreef evenlekkerzitten het volgende:

[..]

Nee, sorry maar de monotheistische Godsdiensten zijn vrij eenduidig: je kunt niet door goede werken in Zijn gunst komen, je zult je moeten onderwerpen. Dat is de boodschap die Jezus en Mohammed brachten, en ook de oud-testamentische profeten hebben nooit iets anders beweerd.
Komt nog eens bij dat ze een vrij bizarre definitie van 'goed' hebben.
  dinsdag 15 november 2016 @ 12:27:00 #177
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166668220
quote:
Kans dat de godsdienst die je aanhangt de ware is, is klein
Dat is voor echte gelovigen nooit een argument. Integendeel.
pi_166794295
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 18:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken geen mensen die een verband zien tussen evolutie en het ontstaan van de wereld.
Ze zijn de afgelopen jaren toch langsgekomen op FOK. Daarnaast heb ik nog een zolderdeurtje waar ik wel eens doorheen ga.waar ik 'echte mensen' tegenkom. :D
pi_166794304
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 18:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In welke god geloof jij?
Ik dacht toch dat het bekend was dat ik een cynisch agnostje ben.
pi_166794576
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 01:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ze zijn de afgelopen jaren toch langsgekomen op FOK. Daarnaast heb ik nog een zolderdeurtje waar ik wel eens doorheen ga.waar ik 'echte mensen' tegenkom. :D
En die zeggen dan dat van deze oerknal nu eenmaal de best passende was op dat moment en dat ook de benodigde natuurkunde het 'won' van alle andere natuurkunde, waardoor juist deze natuurkunde... Nee, laat maar. Niet te doen.
pi_166817968
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 06:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En die zeggen dan dat van deze oerknal nu eenmaal de best passende was op dat moment en dat ook de benodigde natuurkunde het 'won' van alle andere natuurkunde, waardoor juist deze natuurkunde... Nee, laat maar. Niet te doen.
Zijn er cynische agnostjes die dat zeggen? Vreemd ik moet de eerste nog ontmoeten, maar jij hebt al met ze gesproken.
pi_166818405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 01:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zijn er cynische agnostjes die dat zeggen? Vreemd ik moet de eerste nog ontmoeten, maar jij hebt al met ze gesproken.
Nee. Ik zou alleen niet weten hoe je het ontstaan van de aarde met behulp van de evolutieleer zou kunnen verklaren
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:02:44 #183
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_166826478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 05:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Ik zou alleen niet weten hoe je het ontstaan van de aarde met behulp van de evolutieleer zou kunnen verklaren
Daar gaat de evolutietheorie toch ook niet over?
pi_166828571
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:05 schreef polderturk het volgende:
Er zijn duizenden godsdiensten op aarde. Er kan er maar één gelijk hebben. Wie zegt dat de godsdienst die ik of een ander aanhangt de ware godsdienst is? Er zijn ook nog andere mogelijkheden: de godsdienst heeft zich (nog) niet geopenbaard of er bestaat geen schepper.

Puur rationeel gezien zal het moeilijk zijn om een godsdienst aan te hangen. Rationeel gezien is het waarschijnlijker dat agnosten of atheïsten gelijk hebben. Toch hang ik een godsdienst aan. Ik ga dan toch op mijn gevoel af ipv de ratio. Ben ik nu irrationeel bezig?

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn er mensen die er hetzelfde over denken en toch gelovig zijn?
Ik zie het zo: Onze God is onze Zon. Alles waaruit ons lichaam bestaat, is aards en zonder onze Zon zijn wij gedoemd om uit te sterven met alles wat er in en op aarde bestaat. Zo heeft elk zonnestelsel zijn eigen aarde en Zon en dus een andere God met zijn eigen natuur- en Kosmische wetten. Daarom geloof ik niet in één enkele God, maar in ontelbare goden die blijvend in ontwikkeling zijn en die aan een eeuwige evolutie zijn onderworpen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_166829786
quote:

[..]

Ster-evolutie :Y
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sterevolutie
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_166834666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Daar gaat de evolutietheorie toch ook niet over?
Exact.
pi_166924682
quote:

[..]

Ik ook niet. :D
  zondag 27 november 2016 @ 04:27:59 #188
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166925545
quote:
Dat gaat niet over Darwins evolutieleer die zich bezig houdt met de ontwikkeling van soorten. Die evolutieleer op sterren toepassen zou betekenen dat sterren een soort zijn die als soort een ontwikkeling doormaken, waarbij de oorspronkelijke sterren significant afwijken van jongere sterren in hetzelfde individuele ontwikkelingsstadium doordat alleen de sterren die het beste in hun habitat pasten zich konden voortplanten.

Niet elke keer dat het woord evolutie wordt gebruikt verwijst het naar Darwins evolutieleer. Het heeft buiten.de biologie andere betekenissen, zoals in sterevolutie.
  zondag 27 november 2016 @ 04:30:12 #189
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166925553
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 01:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik ook niet. :D
Griekse mythologie komt wel aardig in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')