Heb je het wel gelezen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
https://euobserver.com/eu-china/133927
nee, Kazachstan heeft wel wart meer , Uranium, Diamanten en rare metals en derg, Rusland echt niet meer dan gasquote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:59 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat meer te bieden uiteraard. Zou dat niet zo zijn dan had men voor de Oekraine en MH17 niet zoveel energie in dat land gestoken. Er zit wel meer in de bodem dan olie en gas alleen. Duitsland merkt wel degelijk dat de relatie verslechterd is. Links hoef ik niet meer te plaatsen. Want het word weer een welles nietes spel met verwijten over en weer. En dat hoeft voor mij niet om eerlijk te zijn.
juist, de Russen blieven hun eigen roebel niet eens,quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja en de Russen waren een economische power en kijk waar ze nu staan, met ruim 140 miljoen inwoners een vergelijkbare economie als de Benelux met nog geen 30 miljoen inwoners.
En dan nogmaals de vraag waarom zou China Rusland verkiezen met hun prutseconomie boven hun verreweg grootste handelspartner?
Ik denk dat jij iets te makkelijk trapt in stoere taal van narcistische leiders, dat laat je namelijk ook in andere topics zien.
quote:By contrast, Trump's Democratic rival Hillary Clinton could spark World War Three, said Zhirinovsky, who received a top state award from Putin after his pro-Kremlin Liberal Democratic Party of Russia (LDPR) came third in Russia's parliamentary election last month.
"Americans voting for a president on Nov. 8 must realize that they are voting for peace on Planet Earth if they vote for Trump. But if they vote for Hillary it's war. It will be a short movie. There will be Hiroshimas and Nagasakis everywhere."
Zhirinovsky once proposed blocking off mostly Muslim southern Russia with a barbed wire fence, echoing Trump's call for a wall along the U.S. border with Mexico.
Zhirinovsky, who said he met Trump in New York in 2002, revels in his similarities with the American businessman - they are the same age, favor coarse, sometimes misogynistic language and boast about putting their own country first. Zhirinovsky has even said he wants a DNA test to see if he is related to Trump.
Though Putin and Trump have never met, Zhirinovsky said he believed they could establish a close working relationship, adding: "Victory for Trump would be a gift to humanity. But if Hillary Clinton wins it will be the last U.S. president ever."
twitter:BSBully317 twitterde op woensdag 12-10-2016 om 22:57:05RAF given green light to shoot down hostile Russian jets in Syria. @20committee https://t.co/G4G35rgzRA reageer retweet
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:51 schreef Cobra4 het volgende:
Russia orders all officials to fly home any relatives living abroad, as tensions mount over the prospect of a global war
-Russian officials have been 'told to bring relatives home to the Motherland'
-Failure to act will put promotion chances at risk, according to local reports
-Comes amid worsening relations between Russia and US over Syria crisis
-US has pulled plug on Syria talks and accused Russia of hacking attacks
-Russia has moved nuclear-capable missiles nearer to the Polish border
PUBLISHED: 07:53 GMT, 12 October 2016 | UPDATED: 17:08 GMT, 12 October 2016
Russia is ordering all of its officials to fly home any relatives living abroad amid heightened tensions over the prospect of global war, it has been claimed.
Politicians and high-ranking figures are said to have received a warning from president Vladimir Putin to bring their loved-ones home to the 'Motherland', according to local media.
It comes after Putin cancelled a planned visit to France amid a furious row over Moscow's role in the Syrian conflict and just days after it emerged the Kremlin had moved nuclear-capable missiles near to the Polish border.
Former Soviet leader Mikhail Gorbachev has also warned that the world is at a 'dangerous point' due to rising tensions between Russia and the US.
According to the Russian site Znak.com, administration staff, regional administrators, lawmakers of all levels and employees of public corporations have been ordered to take their children out of foreign schools immediately.
Failure to act will see officials jeopardising their chances of promotion, local media has reported.
The exact reason for the order is not yet clear.
But Russian political analyst Stanislav Belkovsky is quoted by the Daily Star as saying: 'This is all part of the package of measures to prepare elites to some 'big war'.'
Relations between Russia and the US are at their lowest since the Cold War and have soured in recent days after Washington pulled the plug on Syria talks and accused Russia of hacking attacks.
Bron: http://www.dailymail.co.u(...)pect-global-war.html
quote:Here is the actual context: In Russia, just like in the U.S., people who shout "I'm the patriot" the loudest while beating their chests and proclaming everlasting love for their country are the biggest scoundrels. Except, in Russia this comes with a twist. Families of many, many of these people, specifically those in Duma (the Russian Parlament) as well as pro-Kremlin media and oligarchs, permanently live abroad. If they have children of school and college age, the kids study in Europe and in the US, and often refuse to go back to Russia when they graduate. Now it got to a point where this trend had become an embarrassment for Kremlin (notwistanding the fact that Putin's girlfriend Alina Kabaeva gave birth to their child in 2015 in Swithzerland and might still be living there). The cognitive dissonance between nonstop shouting by pro-Kremlin "patriots" about "rotten liberal Gayropa" (their term for Western Europe) and "stupid Pindosia" (their term for USA, roughly translated as "faggot-land") and the fact that their families prefer to live in Gayropa and in Pindostan is getting ever sharper as Kremlin-sponsored nationalism escalates in Russia. Hence, the calls (more like rumors, actually) for Russian "elites" to bring their families home. Plus, Kremlin is concerned about capital flight from Russia, which is often facilitated via these foreign-based family members.
Heb je een linkje naar de bron? Google herkent het niet.quote:
Wie zegt dat ze inruilen? Dppr de sancties hebben veel EU bedrijven hun Russische afzetmarkt verloren en daar zijn de Chinezen op ingesprongen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je het wel gelezen?
En nogmaals de vraag dan waarom zou China haar belangrijkste afzetmarkt inruilen voor een prutseconomie (vergelijkbaar met de Benelux maar met bijna 5x zoveel inwoners) als Rusland.
Daily mail...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:51 schreef Cobra4 het volgende:
Russia orders all officials to fly home any relatives living abroad, as tensions mount over the prospect of a global war
-Russian officials have been 'told to bring relatives home to the Motherland'
-Failure to act will put promotion chances at risk, according to local reports
-Comes amid worsening relations between Russia and US over Syria crisis
-US has pulled plug on Syria talks and accused Russia of hacking attacks
-Russia has moved nuclear-capable missiles nearer to the Polish border
PUBLISHED: 07:53 GMT, 12 October 2016 | UPDATED: 17:08 GMT, 12 October 2016
Russia is ordering all of its officials to fly home any relatives living abroad amid heightened tensions over the prospect of global war, it has been claimed.
Politicians and high-ranking figures are said to have received a warning from president Vladimir Putin to bring their loved-ones home to the 'Motherland', according to local media.
It comes after Putin cancelled a planned visit to France amid a furious row over Moscow's role in the Syrian conflict and just days after it emerged the Kremlin had moved nuclear-capable missiles near to the Polish border.
Former Soviet leader Mikhail Gorbachev has also warned that the world is at a 'dangerous point' due to rising tensions between Russia and the US.
According to the Russian site Znak.com, administration staff, regional administrators, lawmakers of all levels and employees of public corporations have been ordered to take their children out of foreign schools immediately.
Failure to act will see officials jeopardising their chances of promotion, local media has reported.
The exact reason for the order is not yet clear.
But Russian political analyst Stanislav Belkovsky is quoted by the Daily Star as saying: 'This is all part of the package of measures to prepare elites to some 'big war'.'
Relations between Russia and the US are at their lowest since the Cold War and have soured in recent days after Washington pulled the plug on Syria talks and accused Russia of hacking attacks.
Bron: http://www.dailymail.co.u(...)pect-global-war.html
Je vergeet iets:quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:01 schreef Nintex het volgende:
Syrie, Yemen, Oekraine, het is allemaal weer op het punt van exploderen.twitter:BSBully317 twitterde op woensdag 12-10-2016 om 22:57:05RAF given green light to shoot down hostile Russian jets in Syria. @20committee https://t.co/G4G35rgzRA reageer retweet
Dat de Russen in kamp Trump zitten is logisch, want dan hebben ze minder te vrezen van de VS. Dus een beetje angst voor oorlog zaaien als Clinton gekozen wordt is niets meer dan de eigen belangen verdedigen. Dat betekent niet dat er echt oorlog gaat komen.quote:
Hear, hear.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
Oorlog is nooit uit te sluiten, maar deze thread wekt de indruk dat het twee over twaalf is. Dat is het niet.
sensatiezoekers die dood willenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hear, hear.
Het lijkt af en toe wel alsof een deel van de FOKkers oorlog wil.
Dat valt me in wel meer zaken op. De sensatiezoekende popcornvreters die idolaat zijn van Trump en Poetin, maar om de verkeerde reden. Omdat ze shit de fan willen zien raken en in livetopics kunnen baggeren over hoe de boel naar de kloten gaat, zonder dat ze echt door hebben wat oorlog werkelijk betekent.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hear, hear.
Helemaal mee eens. Achter de schermen kunnen ze elkaars bloed wel drinken zeker met China's idee om de grondstoffen in Siberie over te nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:56 schreef Mystikvm het volgende:
Rusland en China zijn 'fair weather friends'. Die doen zaken met elkaar zolang het hun goed uit komt en zolang één van de twee niet te hard op de ander hoeft te steunen.
Je moet niet vergeten dat vrijwel iedereen in de wereld tegenwoordig op dezelfde ideologie leunt, en dat is er eentje van "eigen belang eerst". Waar in de Koude Oorlog nog op basis van politiek-ideologische overtuiging offers van het ene land aan het andere worden gebracht is dat nu totaal niet meer het geval. Rusland waait met dezelfde ideologische wind mee als de rest van de wereld. Dat maakt het beleid heel pragmatisch.
Rusland en China in hetzelfde hok willen plaatsen en doen alsof ze samen een wereldwijd machtsblok willen worden is heel dogmatisch gedacht. Wellicht gaan ze nu even samen optrekken, maar geheid dat die relatie weer bekoeld kan raken als één van de twee een te grote broek aan gaat trekken.
Wat in elk geval níet pragmatisch is, voor geen enkel land, is aansturen op directe militaire conflicten.
Klopt. Dat is gevolg van het tolereren van een zeer hoog percentage trolletjes hier.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hear, hear.
Het trollgedrag van 10 jaar terug in de krochten van het internet, toen het grappig was, begint steeds meer de heersende politieke overtuiging van mensen te worden. Ik denk dat het komt omdat ze geen flauw idee hebben wat de implicaties van dat soort getroll werkelijk zijn. Late twintigers en vroege dertigers met best radicale opvattingen waarvan ik het idee heb dat ze het alleen maar om de "shits and giggles" doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt. Dat is gevolg van het tolereren van een zeer hoog percentage trolletjes hier.
Dit stemt mij niet vrolijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:01 schreef Nintex het volgende:
Syrie, Yemen, Oekraine, het is allemaal weer op het punt van exploderen.twitter:BSBully317 twitterde op woensdag 12-10-2016 om 22:57:05RAF given green light to shoot down hostile Russian jets in Syria. @20committee https://t.co/G4G35rgzRA reageer retweet
Is dit niet een normale geweldsinstructie? Als Russen jou aanvallen, mag je terugschieten. Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit stemt mij niet vrolijk.
Ligt eraan wat endangered is. Schieten lijkt mij duidelijk maar vlakbij vliegen of trucs uithalen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is dit niet een normale geweldsinstructie? Als Russen jou aanvallen, mag je terugschieten. Lijkt me niet meer dan logisch.
Zoals ik al in een ander topic aanhaalde. Europa wordt het speelveld van al die ellende.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 05:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze inruilen? Dppr de sancties hebben veel EU bedrijven hun Russische afzetmarkt verloren en daar zijn de Chinezen op ingesprongen.
Ik verwacht nog meer ellende al Clinton aan het roer komt met haar anti Rusland (anti communisme) houding.
De implicaties zijn vooral dat bijna niemand online discussies nog serieus kan nemenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het trollgedrag van 10 jaar terug in de krochten van het internet, toen het grappig was, begint steeds meer de heersende politieke overtuiging van mensen te worden. Ik denk dat het komt omdat ze geen flauw idee hebben wat de implicaties van dat soort getroll werkelijk zijn. Late twintigers en vroege dertigers met best radicale opvattingen waarvan ik het idee heb dat ze het alleen maar om de "shits and giggles" doen.
Daar had je dat net zo goed onderbouwd als hier?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoals ik al in een ander topic aanhaalde. Europa wordt het speelveld van al die ellende.
Dat stelde jij net nogquote:Op donderdag 13 oktober 2016 05:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze inruilen? Dppr de sancties hebben veel EU bedrijven hun Russische afzetmarkt verloren en daar zijn de Chinezen op ingesprongen.
Ik verwacht nog meer ellende al Clinton aan het roer komt met haar anti Rusland (anti communisme) houding.
Wordt weer tijd voor jou om eens te duiken in je oude aardrijkskunde- en geschiedenisboekjes. Dan begrijp je de stelling.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar had je dat net zo goed onderbouwd als hier?
Die heb ik prima op orde. En voorlopig hebben China en Rusland nog meer dan genoeg ellende in hun eigen achtertuin om serieuze onrust in Europa te kunnen stoken. Dat speelveld is er dus nog lang niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wordt weer tijd voor jou om eens te duiken in je oude aardrijkskunde- en geschiedenisboekjes. Dan begrijp je de stelling.
En wat is het belang voor China om onrust te stoken in hun belangrijkste afzetmarkt?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die heb ik prima op orde. En voorlopig hebben China en Rusland nog meer dan genoeg ellende in hun eigen achtertuin om serieuze onrust in Europa te kunnen stoken. Dat speelveld is er dus nog lang niet.
Niets natuurlijk. Maar dat concept is voor Elzies al helemaal te ingewikkeld. Dat krijg ik niet uitgelegdquote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
En wat is het belang voor China om onrust te stoken in hun belangrijkste afzetmarkt?
Nee zo zijn er wel meer, zoals Dutchko, die dat niet in willen zien en maar elke strohalm aangrijpen om proberen aan te tonen dat China en Rusland zulke grote vriendjes zijn geworden.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niets natuurlijk. Maar dat concept is voor Elzies al helemaal te ingewikkeld. Dat krijg ik niet uitgelegd
Ik herinner me nog iets over een nieuwe gasleiding tussen beide landen die de weggevallen handel van Rusland met de EU zo zou compenserenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee zo zijn er wel meer, zoals Dutchko, die dat niet in willen zien en maar elke strohalm aangrijpen om proberen aan te tonen dat China en Rusland zulke grote vriendjes zijn geworden.
alleen de reminbie op genomen in het IMF mandje, maar ik zie de russen niet huizen kopen met chinees geld, die willen alleen maar de dollarquote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee zo zijn er wel meer, zoals Dutchko, die dat niet in willen zien en maar elke strohalm aangrijpen om proberen aan te tonen dat China en Rusland zulke grote vriendjes zijn geworden.
Russen, met geld, kopen ook nog steeds massaal huizen op in Europa, denk ook niet dat die gehoor zullen geven aan de oproep van Putin om naar huis te komen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alleen de reminbie op genomen in het IMF mandje, maar ik zie de russen niet huizen kopen met chinees geld, die willen alleen maar de dollar
En dat gaat echt niet veranderen, Russen hebben niks met chinezen
nee degenen die ik spreek gaan er rap vandoor, voordat het niet meer kanquote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Russen, met geld, kopen ook nog steeds massaal huizen op in Europa, denk ook niet dat die gehoor zullen geven aan de oproep van Putin om naar huis te komen.
Jij noemt Oekraïne en de Krim geen speelveld waar de EU, de NAVO, de Russen en de Amerikanen niet bij betrokken zijn?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die heb ik prima op orde. En voorlopig hebben China en Rusland nog meer dan genoeg ellende in hun eigen achtertuin om serieuze onrust in Europa te kunnen stoken. Dat speelveld is er dus nog lang niet.
In de praktijk is dat een zeer lokaal conflict. Als ze hiermee heel Europa willen destabiliseren moet er nog heel wat gebeuren.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jij noemt Oekraïne en de Krim geen speelveld waar de EU, de NAVO, de Russen en de Amerikanen niet bij betrokken zijn?
Ik blijf niet blind voor een sneeuwbaleffect. Europa is zich al aan het destabiliseren op meerdere vlakken. Versplinterde en verdeelde nieuwe politieke koersen, meer internationaal terrorisme binnen Europa, een onstabiel immigratievraagstuk wat met knip en plakwerk nog bij elkaar wordt gehouden, spanningen en oorlogen aan meerdere grensposten van de Europese grens. Economische verzwakking en ongelijkheid. Een onstabiele euromarkt en een EU ideaal die geen eensgezindheid meer vindt binnen politieke leiders als de bevolking van diens lidstaten. Met als recent voorbeeld natuurlijk de Brexit en de niet onderhandelbare posities van lidstaten als Hongarije en Polen. Het drama Griekenland dendert al jaren door.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de praktijk is dat een zeer lokaal conflict. Als ze hiermee heel Europa willen destabiliseren moet er nog heel wat gebeuren.
En hoe slecht is de situatie in vergelijking met je grote voorbeeld Rusland (met hun prutseconomie)?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik blijf niet blind voor een sneeuwbaleffect. Europa is zich al aan het destabiliseren op meerdere vlakken. Versplinterde en verdeelde nieuwe politieke koersen, meer internationaal terrorisme binnen Europa, een onstabiel immigratievraagstuk wat met knip en plakwerk nog bij elkaar wordt gehouden, spanningen en oorlogen aan meerdere grensposten van de Europese grens. Economische verzwakking en ongelijkheid. Een onstabiele euromarkt en een EU ideaal die geen eensgezindheid meer vindt binnen politieke leiders als de bevolking van diens lidstaten. Met als recent voorbeeld natuurlijk de Brexit en de niet onderhandelbare posities van lidstaten als Hongarije en Polen. Het drama Griekenland dendert al jaren door.
Iedereen ziet de films uit de 2e wereldoorlog over helden en willen van de zolder te komen om over 50 jaar ook films over hun terug te zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het trollgedrag van 10 jaar terug in de krochten van het internet, toen het grappig was, begint steeds meer de heersende politieke overtuiging van mensen te worden. Ik denk dat het komt omdat ze geen flauw idee hebben wat de implicaties van dat soort getroll werkelijk zijn. Late twintigers en vroege dertigers met best radicale opvattingen waarvan ik het idee heb dat ze het alleen maar om de "shits and giggles" doen.
Nee, het is drie voor twaalf, op de doomsday clock.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat de Russen in kamp Trump zitten is logisch, want dan hebben ze minder te vrezen van de VS. Dus een beetje angst voor oorlog zaaien als Clinton gekozen wordt is niets meer dan de eigen belangen verdedigen. Dat betekent niet dat er echt oorlog gaat komen.
Als je alleen dit topic leest lijkt een derde wereldoorlog onafwendbaar. Maar vergeet niet dat veel van de info hier volledig out of context wordt geplaatst, of dat dingen die eigenlijk volkomen normaal zijn hier worden gepresenteerd als de zekere voorbode van oorlog.
Oorlog is nooit uit te sluiten, maar deze thread wekt de indruk dat het twee over twaalf is. Dat is het niet.
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_navo_ma.html#morequote:Bereidt Rusland zich voor op nucleaire oorlog?
British tabloids go into WWIII frenzy over reported pull-out of Russian officials’ relatives http://on.rt.com/7rpr
11:51 - 13 oktober 2016
88 88 retweets 64 64 vind-ik-leuks
Ja, we zetten het vandaag maar gewoon even onder elkaar. De internationale 'kwaliteitskranten' lijken zich er nog niet aan te wagen, maar de tabloids stonden afgelopen dagen vol van paniekerige Russisch beleid, dat sterk de schijn had van voorbereiding op een nucleaire oorlog. Vorige week hoorden we de Amerikaanse General Mark A. Milley - Chief of Staff United States Army agressiever van leer trekken dan we ooit in moderne tijden van de VS gehoord hebben, terwijl Rusland zwoer Amerikaanse straaljagers boven Aleppo resoluut uit de lucht te knallen. Inderdaad spannend dus. Maar een probleempje in de berichtgeving tot nu toe is wel dat iedereen elkaar maar citeert, zonder de Russische bronartikelen te linken. Dat doen wij natuurlijk wel, want alles op GS is waar.
Op 29 september liet Zvezda TV, een nieuwsstation in eigendom van het Russische MinDef, een nieuwsbericht uitgaan dat waarschuwde: "Schizophrenics from America are sharpening nuclear weapons for Moscow." Op 30 september citeerde de pro-Putin nieuwswebsite Pravda.ru het Russische Emergency Situations Ministry (EMERCOM): "As a result of the introduction of new approaches to civil defense, an inventory of underground facilities of the city was conducted. The Moscow underground facilities will be able to protect 100% of the population of the city. (...) We work to improve the public training system in the field of civil defense." Vervolgens hield EMERCOM van 4 tot 7 oktober een grootschalige ontruimingsoefening. "More than 40 million people, 200,000 specialists of emergency rescue divisions and about 50,000 units of equipment are going to be involved in the drill," aldus EMERCOMs persbericht. Volgens Russische bronnen test het land dus zijn bestaande faciliteiten.
Maar er circuleren ook berichten dat Rusland investeert in nieuwe bunkers. Echter, die berichten leiden allemaal terug naar een voormalig Pentagon-expert, Mark Schneider, in een bericht op de The Washington Free Beacon. Zowel de Daily Mail als Independent schrijven dat respectievelijk Russische Staatsmedia en EMERCOM zelf ook berichten over de bouw van nieuwe bunkers, maar deze berichten lijken vooralsnog onvindbaar.
Tevens verscheen het bericht dat de gouverneur van St. Petersburg gezegd zou hebben dat hij zijn 5,2 miljoen inwoners in het geval van oorlog met een noodrantsoen twintig dagen lang van 300 gram brood per dag zou kunnen voorzien. Een opmerking die natuurlijk deed denken aan die keer dat de moffen voor de deur stonden. Maar, inmiddels ontkent St. Petersburg deze geruchten volgens The Moscow Times, en was de verordening getekend om de bloemmarkt te stabiliseren en extreme prijsstijgingen te voorkomen. Het zou niets met voorbereiding op oorlog van doen hebben.
Enfin, een paar dagen later berichtte de Russische website Znak.com op 11 oktober dat Russische officials, ongeacht welke rang, met kinderen in Europa, of die zelf in Europa verblijven, dringend verzocht werden naar het "moederland" terug te keren. Interssant natuurlijk, maar Znak.com (volgens RT een lokale in Yekaterinburg) heeft geen wiki, en we hebben geen idee betrouwbaar die lui zijn. Misschien is er een Russische volwassene in de zaal die meer weet? Het Kremlin ontkent de zaak in ieder geval stellig.
Al met al, spannende berichten, waarvan tot nu toe moeilijk gezegd kan worden in hoeverre ze waar zijn. Feit blijft echter dat de perceptie van vijandigheid soms bijna even ernstig is als feitelijke vijandigheid. Het zijn immers net mensen. Na de breek een Live-perso door de woordvoerdster van Het Russische MinBuza, wellicht worden we er nog iets wijzer uit.
De realiteit is echter dat je niet kan respawnen of een dik wapen kan unlocken. Nee, de realiteit is dat ze in een schuttersputje zichzelf beschijten en zeiken en om mama roepen, ze niet herinnerd zullen worden of gewoonweg omkomen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Iedereen ziet de films uit de 2e wereldoorlog over helden en willen van de zolder te komen om over 50 jaar ook films over hun terug te zien.
Dit lijkt me vooral een mooi staaltje wensdenken.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik blijf niet blind voor een sneeuwbaleffect. Europa is zich al aan het destabiliseren op meerdere vlakken. Versplinterde en verdeelde nieuwe politieke koersen, meer internationaal terrorisme binnen Europa, een onstabiel immigratievraagstuk wat met knip en plakwerk nog bij elkaar wordt gehouden, spanningen en oorlogen aan meerdere grensposten van de Europese grens. Economische verzwakking en ongelijkheid. Een onstabiele euromarkt en een EU ideaal die geen eensgezindheid meer vindt binnen politieke leiders als de bevolking van diens lidstaten. Met als recent voorbeeld natuurlijk de Brexit en de niet onderhandelbare posities van lidstaten als Hongarije en Polen. Het drama Griekenland dendert al jaren door.
in eygelshoven NL heeft VS een legerdepot overgenomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan mij niet schelen hoe de VS hadden gereageerd als zij in die positie hadden gezeten. Ik heb namelijk niets te schaften met de Amerikanen. Het gaat hier nu om de Russen en ik constateer slechts dat Moskou de Krim heeft geannexeerd en actief meestrijd in het oosten van Oekraïne. Daarnaast heeft een Russische BUK de MH17 neergehaald. Punt.
In het Kremlin vinden ze ongetwijfeld dat ze worden geprovoceerd door het westen. Die eeuwige slachtofferrol doet het daar immers goed. Feit is echter dat de regeringen in Oost-Europa er zelf voor hebben gekozen om zich aan te sluiten bij de NAVO en het zijn diezelfde overheden die de NAVO hebben gevraagd om troepen op hun grondgebied te stationeren. En dat willen ze omdat ze nogal vervelende ervaringen hebben met hun oosterburen.
Dus wil China graag Rusland inlijven vanwege de enorme bodemschatten aan metalen dus niet alleen olie en gas wat hier sommige beweren. Er zit daar heel wat meer in de grond. Hitler zocht ook daar niet voor niets wat lebensraum.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Achter de schermen kunnen ze elkaars bloed wel drinken zeker met China's idee om de grondstoffen in Siberie over te nemen.
Gewoon weer dezelfde berichten die je al tijden post, dit.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 15:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_navo_ma.html#more
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, dit is namelijk een topic over een mogelijke Derde Wereldoorlog.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gewoon weer dezelfde berichten die je al tijden post, dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |