Aan de andere kant is het wel typisch iets waar overheden zich mee bemoeien en financieel aan alle kanten aan gebonden zitten (ondanks grote subsidies aan de voorkant komen de opruimkosten aan de achterkant over het algemeen toch weer bij de belastingbetaler uit). En vanwege de techniek en daarom grote schaal en omvang van centrales is het lastig van onderaf te organiseren en is er altijd een grote marktmacht. Bij je andere idealen lijkt me dit toch maar lastig te passenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
De hele documentaire Pandora's Promise staat op YouTube Ik vond het zeer interessant. Ik ben wel voor kernenergie omdat het enorm schoon is.
Ik heb het idee dat de gevaren aanwezig zijn maar ook enigszins opgeklopt worden door angstgevoelens.
Ook zonder die maatregelen is het maar de vraag of Borssele nog zou kunnen concurreren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:13 schreef Benger het volgende:
Borssele kan wel dicht, want tegen al die subsidie voor duurzame energie kan zo'n centrale niet concurreren. En dan hebben we met onze miljarden aan subsidies dus 0 resultaat qua verlaging van de CO2 uitstoot.
Bemoedigende ontwikkelingen!quote:Ook Petten kan binnenkort dicht, omdat er nu andere technologie is om medische isotopen te maken: https://www.bits-chips.nl(...)-isotopen-47632.html
Dat laatste stukje over nieuwe ontwikkeling betreft creëren isotopen voor medische wereld is heel interessant, maar ik vraag zich af of dat laser techniek enzovoort heeft ook energie nodig?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook zonder die maatregelen is het maar de vraag of Borssele nog zou kunnen concurreren.
[..]
Bemoedigende ontwikkelingen!
Allicht maar veel nuttige zaken kosten energie. Dat vind ik niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat laatste stukje over nieuwe ontwikkeling betreft creëren isotopen voor medische wereld is heel interessant, maar ik vraag zich af of dat laser techniek enzovoort heeft ook energie nodig?
Die vraagt waarschijnlijk niet beetje energie, maar redelijk veel.
Ik gok dat Petten voor een nieuwe serieuze centrale niet zo in beeld zal komenquote:Ik denk dat in toekomst juist combinatie met dat en thorium reactor wel haalbaar is. En ook veiliger dan huidige. Dat kan gewoon bij Petten komen staan. Samen met Universiteit onderzoek instituut. Goed voor onze kenniseconomie en duurzaam. Petten moet toch zich vernieuwen voor 21st eeuw. Daar tegen kan de verouderd Borssele afgedankt worden. Zo ook een nieuwste vervuilende kolen centrale ook goed sluiten.
Verduurzaming is flauwekul zolang het geld niet gaat naar condooms, abortussen, sterilisatie en seksuele voorlichting. De enige weg naar duurzaamheid is het verkleinen van de wereldbevolking en de bevolking in Nederland (1,5 miljard respectievelijk 3 miljoen mensen).quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:25 schreef Hexagon het volgende:
Kernenergie moeten we niet in stand gaan lopen houden met extra geld dat we beter in verduurzaming kunnen steken. Hetgeen ze in Petten doen is wel noodzakelijk en ik weet niet of we dat ergens kunnen kopen.
Want energie verduurzamen is flauwekul omdat de bevolkingsgroei tegen gaan niet alsnog kan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verduurzaming is flauwekul zolang het geld niet gaat naar condooms, abortussen, sterilisatie en seksuele voorlichting. De enige weg naar duurzaamheid is het verkleinen van de wereldbevolking en de bevolking in Nederland (1,5 miljard respectievelijk 3 miljoen mensen).
Dit zal echter enkele honderden jaren duren en zolang is kernenergie nodig.
Ook politiek gevoelig is het omdat je er ook kernbommen mee kan produceren, daarom is er ook zoveel gedoe met Iran en het Westenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kernenergie ligt inderdaad politiek gevoelig. Het is immers een prestigeproject bij uitstek om kerncentrales te bouwen. Daarom mag het allemaal ook zoveel geld kosten.
Het is en-en natuurlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verduurzaming is flauwekul zolang het geld niet gaat naar condooms, abortussen, sterilisatie en seksuele voorlichting. De enige weg naar duurzaamheid is het verkleinen van de wereldbevolking en de bevolking in Nederland (1,5 miljard respectievelijk 3 miljoen mensen).
Dit zal echter enkele honderden jaren duren en zolang is kernenergie nodig.
Omdat die verduurzaming alleen kan als de bevolking grondig is gekrompen. Landschappen verpesten met windmolens is ongewenst. Allerlei hoge kosten maken voor die verduurzaming is ook onwenselijk. Duurzaamheid kost veel ruimte. Als we echter overal ter wereld met niet meer dan 40 mensen per vierkante kilometer leven, dan kunnen we alle huizen en alle productie verduurzamen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:34 schreef embedguy het volgende:
[..]
Want energie verduurzamen is flauwekul omdat de bevolkingsgroei tegen gaan niet alsnog kan?
Waarom zou energie verduurzamen het tegen gaan van de bevolkingsgroei in de weg liggen? Waarom zou de bevolkingsgroei tegen gaan eerst moeten ipv later dan wel tegelijk?
Zie ik toch liever als een kelder vol radioactief afval!quote:Op zondag 9 oktober 2016 16:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Landschappen verpesten met windmolens is ongewenst.
Wat nu afval is kan over 10 jaar wellicht bruikbaar zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toekomstige generaties voor duizenden jaren met dodelijk afval opschepen. Brr.
Ik niet. Ik wil onze landschappen behouden. We stoppen wat kelders vol radioactief afval, we zorgen voor bevolkingskrimp en op termijn kunnen we volledig duurzaam leven en duurzaam produceren.quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zie ik toch liever als een kelder vol radioactief afval!
Minder mensen minder koopkracht etc. in noem maar iets en die 40km tel je daar ook het wateroppervlakte bij?
Jij denkt dat zo een kerncentrale niet bij iemand in het landschap staat?quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wil onze landschappen behouden. We stoppen wat kelders vol radioactief afval, we zorgen voor bevolkingskrimp en op termijn kunnen we volledig duurzaam leven en duurzaam produceren.
Nu ons landschap volbouwen met windmolens levert niets op als we over 30 jaar in bevolkingsaantal verdubbeld zijn.
Wat een domme opmerking. Eén kerncentrale heeft minder impact dan duizenden windmolens.quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo een kerncentrale niet bij iemand in het landschap staat?
Of is het ikke en de rest kan stikken?
Uit het oog uit het hart of noem maar iets?
Ik neem zelfs aan dat jij ook in een huis woont en niet in iets wat het landschap jou gegeven heeft.
Dat begrijp ik uiteraard vanuit jou kant!quote:Op zondag 9 oktober 2016 18:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |