Haha. Er is op dit moment maar 1 baby in aantocht om voor te haken, maar ik ga het onthoudenquote:Op maandag 28 november 2016 15:05 schreef Elleska het volgende:
beide![]()
losse squares zoals de bobble star zijn handig om overal en nergens te haken. en een wafeldeken is gemakkelijk een eind weg haken zonder na te denken dus prima haakmateriaal voor bij de tv.
Bij al die kleurtjes kon ik geen stofje kiezen eigenlijkquote:Op maandag 28 november 2016 13:25 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik zie nu pas deze. 😔
Wat een goed idee met de oude jeans.
ik haak nu een dekentje voor nog geen idee welk kindjequote:Op maandag 28 november 2016 15:11 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha. Er is op dit moment maar 1 baby in aantocht om voor te haken, maar ik ga het onthouden
Ze zijn idd echt beide zo leuk.
Heb alleen weer veel last van m`n ribben spier ontsteking dus rustig aan helaas.
Lekker bezig! Heb je ook nog wel tijd voor andere dingenquote:Op dinsdag 29 november 2016 14:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik moet voor februari ook nog een baby's dekentje maken, ik dacht ook aan de wafelsteek voor deze![]()
Heb ook nog een sjaal voor m'n neefje en voor m'n schoonvader gehaakt, in de corner to corner steek en met grijze Julia van de zeeman. Kunnen ze gezellig eensgezind gaan wandelen op de oppas dag![]()
Ook nog een muts voor m'n neefje aan t maken in dezelfde steek maar heb hm een vlakje te smal gemaakt voor het model wat ik wilde, nog even puzzelen hoe ik dat ga aanpakken.
Nu nog bedenken of ik het voor het weekend nog haal om nog een col te haken voor m'n beide schoonzussen, misschien wat enthousiast
Wat een leuk idee!quote:Op woensdag 30 november 2016 13:43 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Lekker bezig! Heb je ook nog wel tijd voor andere dingen![]()
Wij hebben met ons haakclubje lootjes getrokken voor Sinterklaas. We gaan allemaal een kleinigheidje haken. Zojuist heb ik het cadeautje afgemaakt en een gedichtje geschreven. Ik zal nog even een foto maken voor ik het inpak.
Wat een schatje! Ga ik ook eens proberen als kraamcadeautje.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:46 schreef NijntjesUk het volgende:
@HarrrrieH, heel leuk idee!
Ik heb een rammelaar af.![]()
[ afbeelding ]
Die is echt heel erg goed gelukt <3quote:Op woensdag 30 november 2016 19:46 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk! En lekker warmquote:Op donderdag 1 december 2016 14:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Super leuk die rammelaar!![]()
Het mutsje voor m'n neefje is af
[ afbeelding ]
Hier heb ik dus voor m'n neefje wn voor zijn opa een bijpassende sjaal bij![]()
Dit weekend geven!
Die wil ik ook! Maken he.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:46 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
http://textiel-handwerken(...)ed-haakpatronen.htmlquote:Op donderdag 1 december 2016 15:45 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ben op zoek naar een Nederlands patroon voor een cloche (zo'n hoedje). Iemand een idee waar die te vinden is?
Goed idee om van die lappenpinguin een rammelaarversie te maken!quote:Op woensdag 30 november 2016 19:46 schreef NijntjesUk het volgende:
[ afbeelding ]
Merci. Inderdaad dit soort hoedjes.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:34 schreef -sabine- het volgende:
[..]
http://textiel-handwerken(...)ed-haakpatronen.html
Is hier wat?
Ik ben een quiltdeken gestart.
Het is weer zover: ik start vanalles. Nu het afmaken nog.
Weet je toevallig hoe je ervoor zorgt dat de sneeuwvlokken plat blijven (beetje stevig en vormhoudend kunt maken)?quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:04 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ben hier ook begonnen met sterren en sneeuwvlokken haken. En heb iets gedropt voor Facebookgroep de anonieme sjaal. Gewoon omdat het leuk is
Strijkplank? Twee meter is wel lang, ik zou steeds een stukje doen.quote:Op zondag 11 december 2016 09:58 schreef _Arual_ het volgende:
Hoe blokken jullie je werk? Ik heb een sjaal van 2 meter (acryl) en ik denk dat-ie er van opknapt. Maar tutorials gaan er maar vanuit dat je of een logeerbed hebt, of een (los) stuk tapijt, of van die foam blokken, of een yogamatje, of een stapel oude handdoeken. En dat heb ik allemaal niet! En omdat het eenmalig is, wil ik het ook niet kopen.
Kan ik proberen! In partjes dan, inderdaad.quote:Op zondag 11 december 2016 10:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Strijkplank? Twee meter is wel lang, ik zou steeds een stukje doen.
Met welk patroon? Ik heb een sneeuwvlok gehaakt met dit patroon:quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:04 schreef HarrrrieH het volgende:
Ik ben hier ook begonnen met sterren en sneeuwvlokken haken. En heb iets gedropt voor Facebookgroep de anonieme sjaal. Gewoon omdat het leuk is
Die is ook mooi! Ik heb er eentje via YouTube meegedaan. Moet eens kijken of ik die nog kan terugvinden. Wil ook nog andere varianten maken.quote:Op zondag 11 december 2016 17:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met welk patroon? Ik heb een sneeuwvlok gehaakt met dit patroon:
[ afbeelding ]
Ken het garen niet, maar merino is erg fijn.quote:Op maandag 12 december 2016 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een vraag over garen! Ik wil een deken haken met een haaknaald 7-8. Absolute voorwaarde is dat het garen niet kriebelt of synthetisch voelt. Heeft iemand een idee wat geschikt garen zou kunnen zijn? Een eerste verkenning brengt me bij merino van Lang Yarns.
Thnx voor de review! Handig om te lezen/wetenquote:Op donderdag 15 december 2016 14:48 schreef HarrrrieH het volgende:
Even een update over de hard Tex.
De Hard Tex is inmiddels droog. Glitters schijnen er weer doorheen. Ik had het maar aan een kant ingesmeerd, dus ook maar hard aan een kant. Dat vind ik prima. Gaat meer om de vormvastheid. Hoeft van mij niet knetterhard te zijn. Als je dat wel wilt moet je het denk ik aan twee kanten insmeren (of erin dopen zoals met suikerwater? )
Ik had het trouwens met spelden op een stuk karton vastgezet. Dat was niet zo'n succes, want het bleef dus wel een beetje vastplakken, wat enigszins te verwachten was. Ik moest er dus wat karton afpulken. Volgende keer ga ik er dus denk ik iets van plastic onderleggen.
Bij normaal haken is een toer 1 keer 1 kant op, maar volgens mij is bij tunisch haken juist 1 keer heen en weer terug een toer. Dus als je op het punt bent beland waar je begonnen bent.quote:Op donderdag 15 december 2016 17:24 schreef Ooi86 het volgende:
Hoi allemaal! Ik ben geen vaste poster hier, maar hopelijk mag ik toch 2 vragen stellen. Ik wil deze deken gaan haken:
http://www.byclaire.eu/tunisch-gehaakt-dekentje-fruithagel/
[ afbeelding ]
(alleen andere kleuren)
Nou heb ik 2 vragen:
In de beschrijving staat het volgende (tunische full stitch steek):
– Begin met een ketting van 75 lossen en haak totaal 114 toeren
– Wissel iedere toer van kleur
Is een toer in dit geval heen en terug? (volgens mij niet, maar ff checken)
Hoe kan je elke toer van kleur wisselen en het netjes houden in je haakwerk? Elke toer afhechten? Of is er een trucje?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Thnx! Idd, dit lees ik hier nu ook: http://www.allesoverhaken.nl/haaksteken-tunische-haaksteek.htmlquote:Op donderdag 15 december 2016 17:41 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Bij normaal haken is een toer 1 keer 1 kant op, maar volgens mij is bij tunisch haken juist 1 keer heen en weer terug een toer. Dus als je op het punt bent beland waar je begonnen bent.
Ik kan me enigszins herinneren van de blauwe maandag dat ik het deed, dat kleuren toevoegen en afhalen heel gemakkelijk was, ik haakte toen een afbeelding. Maar ik durf je niet re zeggen hoe dat zit met het beginnen van een toer steeds.quote:Op donderdag 15 december 2016 20:06 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Thnx! Idd, dit lees ik hier nu ook: http://www.allesoverhaken.nl/haaksteken-tunische-haaksteek.html
En met die verschillende kleuren per toer, nog ideeen?
Ja, heb ik gezien en ik ben van dat feit inmiddels ook wel overtuigd. En dat elke kleur afgehecht moet worden is denk ik ook een feit. Vanavond komen mn goodies en dan kan ik beginnen!quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het filmpje bij het patroon bekeken, Ooi86? Ik krijg daaruit de indruk dat een tour heen en weer is.
Ik heb deze net af en ga wat kittens erbij maken:
[ afbeelding ]
Ik post hier normaal niet, maar ik zag je vraag en ik kwam gister toevallig deze site tegen voor tunisch haken met 3 kleurenquote:Ja, heb ik gezien en ik ben van dat feit inmiddels ook wel overtuigd. En dat elke kleur afgehecht moet worden is denk ik ook een feit. Vanavond komen mn goodies en dan kan ik beginnen!
Hoi ik ben deze aan het maken met wisselende banen van twee of drie kleuren om en om.quote:Op donderdag 15 december 2016 17:24 schreef Ooi86 het volgende:
Hoi allemaal! Ik ben geen vaste poster hier, maar hopelijk mag ik toch 2 vragen stellen. Ik wil deze deken gaan haken:
http://www.byclaire.eu/tunisch-gehaakt-dekentje-fruithagel/
[ afbeelding ]
(alleen andere kleuren)
Nou heb ik 2 vragen:
In de beschrijving staat het volgende (tunische full stitch steek):
– Begin met een ketting van 75 lossen en haak totaal 114 toeren
– Wissel iedere toer van kleur
Is een toer in dit geval heen en terug? (volgens mij niet, maar ff checken)
Hoe kan je elke toer van kleur wisselen en het netjes houden in je haakwerk? Elke toer afhechten? Of is er een trucje?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik heb geen idee wat het is.. ik ga er even naar kijken!quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:52 schreef trui het volgende:
Of stijfsel.
Amnistia, doe jij mee met die monster amigurumi wedstrijd, of had ik 't verkeerd gezien?
Heb een keer tijdens een korte workshop een proeflapje gehaakt, maar verder nog geen echt project. Wat wil je maken?quote:Op zondag 18 december 2016 17:35 schreef Amnistia het volgende:
Iemand ervaring met C2C haken? Ik zie zoveel toffe dingen voorbij komen op internet, en ik wil het leren.
Ik heb net een sjaal gehaakt in deze steek. Maar wat wil je precies haken? Aan een pixelproject heb ik me nog niet gewaagd.quote:Op zondag 18 december 2016 17:35 schreef Amnistia het volgende:
Iemand ervaring met C2C haken? Ik zie zoveel toffe dingen voorbij komen op internet, en ik wil het leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |