abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165827773
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:38 schreef Bloesem. het volgende:
Slaap je overdag, Mies? 'Slapen als de baby slaapt' was hier de eerste weken echt nodig, ondanks dat ik liever allerlei andere dingen wilde doen. Het kostte een paar weken dodelijke vermoeidheid, maar toen was ik erachter haha
's Middags gaan we wel twee uur samen rusten, tijdens de andere momenten dat zij slaapt, slaap ik niet mee. Misschien toch maar gaan doen inderdaad (de oplossing is soms zo simpel :'))
pi_165827820
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Misschien kan je eigen medela-deel er wel op? Sterkte iig :*
De aansluitingen van de slangen van de symfony zijn driehoekig ipv rond.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:07:13 #153
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165827894
Handkolf is te koop bij Etos (Avent). Sowieso erg handig om een handkolf te hebben, vind ik.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165827977
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:31 schreef Mies_poes het volgende:
Uni en Soof, kolven jullie die andere borst dan af of laten jullie die gewoon zes uur 'niets' doen?

Madivi, wat kut :X

Baby wilde vannacht elke 1.5/2 uur aan de borst en dronk dan een half uur. Ze wilde er steeds maar 1. Ze is nu precies 3 weken dus ik hoop dat de afgelopen nachten regelnachten waren, want ik trek dit niet. Vind het zo bewonderenswaardig hoe sommigen het nachtenlang met elk uur voeden volhouden...
Nee daar doe ik verder niks mee :) Ik kolf na de ochtendvoeding voor voorraadje.

En snap dat je dat niet trekt. Pittig hoor.
:)
pi_165828896
Zes uur? Zoveel pauze krijgen mijn boobies niet hoor.
Ik doe eigenlijk maar wat. In het begin nog wel 2 voedingen dezelfde en dan de voeding erna de andere. Dan is een kant zo'n 4u ongebruikt.
Nu wissel ik af op gevoel.

Ohh ja en ik had ook zo'n nacht als mies. Nouja telkens kwartier tussen de voedingen.

Ik zoek nog een oplossing voor licht 's nachts. Ik wil graag zien wat ik doe maar moet telkens m'n bed uit om de lamp (die te fel is dus een doek overheen ligt) uit en aan te doen. Als baby eenmaal aangehapt is mag het licht wel weer uit enzo.
Nachtlampje op batterij in bed? Iemand tips?
pi_165829129
Als M. 1 borst wil 's nachts, dan ga ik daarna echt niet de andere kolven. Veel te moe voor. Ik voed al om de drie uur wat best wel lang duurt. :P
pi_165829361
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:07 schreef Unihipili het volgende:

Ik zoek nog een oplossing voor licht 's nachts. Ik wil graag zien wat ik doe maar moet telkens m'n bed uit om de lamp (die te fel is dus een doek overheen ligt) uit en aan te doen. Als baby eenmaal aangehapt is mag het licht wel weer uit enzo.
Nachtlampje op batterij in bed idd, ik gebruik deze: http://www.psikhouvanjou.(...)achtlampje-wolk-blue

Prima licht (niet té, maar genoeg voor aanleggen ed), schattig en niet duur :)
pi_165829396
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:07 schreef Unihipili het volgende:
Zes uur? Zoveel pauze krijgen mijn boobies niet hoor.
Ik doe eigenlijk maar wat. In het begin nog wel 2 voedingen dezelfde en dan de voeding erna de andere. Dan is een kant zo'n 4u ongebruikt.
Nu wissel ik af op gevoel.

Ohh ja en ik had ook zo'n nacht als mies. Nouja telkens kwartier tussen de voedingen.

Over een tijdje doe je het in het donker.. Ik drukte vaak m'n mobiel even aan, dat gaf goed licht. En er stond een wake-up Light op mn nachtkastje, op de laatste stand precies goed..
pi_165829480
Ja true vannacht ook een keer in het donker gelukt. Maar dan wil ik me verleggen en wel zien waar alles ligt in bed :').
Telefoon vind ik niet fijn ervoor.
pi_165829512
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:43 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Nachtlampje op batterij in bed idd, ik gebruik deze: http://www.psikhouvanjou.(...)achtlampje-wolk-blue

Prima licht (niet té, maar genoeg voor aanleggen ed), schattig en niet duur :)
Oh dat lijkt op die ik op het oog had:
http://www.alittlelovelyc(...)ni-wolklamp-wit.html
O+
pi_165829935
Hier ook een klein zacht nachtlampje, ideaal om niet té wakker te worden maar wel iets te zien.

Nou thuiszorgwinkel is dicht, verloskundigen alleen bereikbaar bij nood en geen lactatiekundige hier in de buurt die lijkt te verhuren. Op naar de etos maar.

Uiteraard is het ook zo'n dag waarbij de dag al 4 poepluiers bracht. :X }:|
pi_165830932
Licht 's nachts: wij hadden de staande lamp uit de woonkamer met een Philips Hue lamp tijdelijk op de slaapkamer gezet. De afstandsbediening lag op het nachtkastje en ik kon de lamp dimmen (of juist fel zetten als dat nodig was). Maar ja, die moet je dzn net hebben natuurlijk.

Balen, Madivi.
pi_165831031
Kan iemand mij helpen mbt kolfapparaten? Ik huurde eerst een Medela Symphony (dubbele kolf) en kolfde daar in een kwartier 80cc in totaal. Nu heb ik een Medela Swing gekocht (enkele kolf) en kolf ik een kwartier per borst. Als ik geluk heb kolf ik dan 5cc... Voor 5cc ben ik een half uur bezig dus dat schiet niet op.
Kan het zijn dat mijn borsten moeten wennen aan dit apparaat ook al heb ik hier nu vaker mee gekolfd dan met de symphony of kan ik beter een andere aanschaffen?
pi_165831056
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 12:24 schreef Madivi het volgende:
Hier ook een klein zacht nachtlampje, ideaal om niet té wakker te worden maar wel iets te zien.

Nou thuiszorgwinkel is dicht, verloskundigen alleen bereikbaar bij nood en geen lactatiekundige hier in de buurt die lijkt te verhuren. Op naar de etos maar.

Uiteraard is het ook zo'n dag waarbij de dag al 4 poepluiers bracht. :X }:|
pffff wat een gedoe! Eventueel mag je mijn elektrischekolf ff lenen? Is op half uurtje rijden wel... :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_165831082
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:37 schreef Mies_poes het volgende:
Kan iemand mij helpen mbt kolfapparaten? Ik huurde eerst een Medela Symphony (dubbele kolf) en kolfde daar in een kwartier 80cc in totaal. Nu heb ik een Medela Swing gekocht (enkele kolf) en kolf ik een kwartier per borst. Als ik geluk heb kolf ik dan 5cc... Voor 5cc ben ik een half uur bezig dus dat schiet niet op.
Kan het zijn dat mijn borsten moeten wennen aan dit apparaat ook al heb ik hier nu vaker mee gekolfd dan met de symphony of kan ik beter een andere aanschaffen?
lastig! Kun je veel instellen bij de swing? Of kan t daar niet aan liggen? Misschien aan een lk vragen of zij tips heeft?
pi_165831407
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

pffff wat een gedoe! Eventueel mag je mijn elektrischekolf ff lenen? Is op half uurtje rijden wel... :{
Zo lief aanbod. Ik probeer iets te regelen via een kennis nu, ik onthou het ok?!

Mies, het klinkt alsof de membranen niet goed vacuüm zuigen? Tenminste dan kan ik ook kolven tot ik een ons weeg (freestyle hier). Misschien alles nog even afwassen, héél goed afdrogen en weer in elkaar zetten en nog eens proberen of er dan wel een toeschiet reflex komt? Overstap is even wennen en het verschil met de symphony was bij mij wel aanwezig maar niet zķ groot.
pi_165831464
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:59 schreef Madivi het volgende:

[..]

Zo lief aanbod. Ik probeer iets te regelen via een kennis nu, ik onthou het ok?!

Mies, het klinkt alsof de membranen niet goed vacuüm zuigen? Tenminste dan kan ik ook kolven tot ik een ons weeg (freestyle hier). Misschien alles nog even afwassen, héél goed afdrogen en weer in elkaar zetten en nog eens proberen of er dan wel een toeschiet reflex komt? Overstap is even wennen en het verschil met de symphony was bij mij wel aanwezig maar niet zķ groot.
Prima :Y ik heb een ardo Calypso dubbelzijdig (maar kan ook enkel) ^O^

Ik had idd ook niet zo'n verschil Mies, maar ik kolfde vrij makkelijk dus is geen vergelijk denk ik...
pi_165832476
Dank voor jullie reacties :)
Tombo, aan de swing kun je niets instellen, alleen harder en zachter laten zuigen. Daar heb ik meegespeeld maar merkte geen verschil.
Ik zit er vandaag even helemaal doorheen, ook wat betreft kolven dus heb impulsief een andere kolf gekocht (Medela freestyle) die we straks op mogen halen. Hopelijk wordt het daar beter mee en zo niet, verkopen we hem weer.
pi_165833072
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:29 schreef Hupje het volgende:
Licht 's nachts: wij hadden de staande lamp uit de woonkamer met een Philips Hue lamp tijdelijk op de slaapkamer gezet. De afstandsbediening lag op het nachtkastje en ik kon de lamp dimmen (of juist fel zetten als dat nodig was). Maar ja, die moet je dzn net hebben natuurlijk.

Balen, Madivi.
Ja ik had zoiets soortgelijks maar kreeg hoofdpijn van de lampen (iets met refreshrate van ledlampen). Dat was ideaal... in theorie :'(.

Oja kolfdingen. Ik huur nog steeds de Symphony.. Maar vraag me af of ik niet beter iets zelf kan halen. Misschien een handkolf? Ik volg ook een veiling voor de Freestyle maar lees overal en nergens dat die luid is.
Met de Symphony kolf ik in 5min 120-140ml, best handig zo snel :+.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:41:55 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165833383
Mies anders eens een simpele handkolf proberen van avent? Heb zelf tweedehands een op marktplaats gekocht. Ik kolf daar even snel en net iets meer mee dan met mijn dubbelzijdige ardo calypso. Die overigens ook echt prima is (zowel zuigkracht als frequentie is instelbaar). Het is dat ik er een lamme hand van krijg dat ik elektrisch kolf op het werk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165834004
Ik vind de freestyle heel prettig en zeker niet luid?
pi_165834392
Een handkolf was ook nog een idee geweest, maar ik heb net de freestyle in huis verwelkomd :+ moeten we alleen weer een ander setje kopen, want het setje die we hadden voor de symphony past daar niet op (niet alle onderdelen iig). Heb de onderdelen van de mevrouw waar we hem van kochten wel erbij gekregen, maar die mag je eigenlijk niet gebruiken ivm spruw toch?
pi_165834517
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 17:59 schreef Mies_poes het volgende:
Een handkolf was ook nog een idee geweest, maar ik heb net de freestyle in huis verwelkomd :+ moeten we alleen weer een ander setje kopen, want het setje die we hadden voor de symphony past daar niet op (niet alle onderdelen iig). Heb de onderdelen van de mevrouw waar we hem van kochten wel erbij gekregen, maar die mag je eigenlijk niet gebruiken ivm spruw toch?
als je het uit kan koken dan is de eventuele spruw dood toch?
pi_165834538
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

als je het uit kan koken dan is de eventuele spruw dood toch?
Je zou het zeggen, maar kraamzorg adviseerde desondanks nieuwe setjes te kopen :?
pi_165835330
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:10 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Je zou het zeggen, maar kraamzorg adviseerde desondanks nieuwe setjes te kopen :?
Volgens mij zou het ook moeten kunnen, hij heeft een gesloten motor en de rest kan je uitkoken...

Vergeet niet dan ook de slangetjes helemaal uit elkaar te halen (kunnen aan alle kanten los), daar wil nog wel eens melk door lekken.

Ik hoop dat het je beter bevalt, kolfstress is niet tof.
pi_165836084
Sowieso stom dat er zoveel verschil in die kolfapparaten zitten.

Ik ben momenteel bezig met 1 voorraadje per dag extra aan het aanmaken. Ik doe 1 keer na de ochtendvoeding (ong. 50-60cc) en ik kolf 1 keer na het avondeten en dan kolf ik ongeveer 30-40cc. Nou als ik dat samenvoeg, heb ik 1 portie.

Als iemand nog tips heeft voor voorraadjes kolven, hoor ik het graag :) Die bewaarmelkzakjes zijn trouwens wel heel ideaal! En toch klopt het aantal cc wat op die zakjes staat, niet helemaal met wat op het flesje staat. Ik hou het flesje maar aan, want het zakje kan natuurlijk een beetje vervormen.
pi_165836243
Met flesjes onderling verschilt het aantal ml ook :')
pi_165836578
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 19:58 schreef WupWup het volgende:
Met flesjes onderling verschilt het aantal ml ook :')
Meen je! Achterlijk zeg..
pi_165893086
Qua licht gebruikte ik ook de wake up light en dan de laagste stand. Kon precies alles zien wat ik nodig had, of even in de wieg kijken of hij het nog deed :')

Twee jaar borstvoeding hier! *O* Wie had dat ooit gedacht met weken en weken zo'n helse pijn en de eerste vier dagen geen enkele productie in het ziekenhuis. :o Zo bijzonder allemaal.
R. drinkt alleen 's ochtends, het zijn een paar slokjes (toevallig vanochtend ineens best wel veel slokjes) maar meestal zegt hij na een slok of wat, borst op, andere borst. Als troost overdag en 's nachts gebruik ik het niet meer, is ook niet nodig en hij wil ook niet meer. Nu zijn we op zo'n punt aangekomen dat ik denk, moet ik nog wel voeden op mijn verzoek 's ochtends? In de gevallen dat ik drie keer in de week naar het werk ga, pak ik hem op uit zijn bed, om 6.00 uur 's ochtends, leg hem naast me in bed, hij drinkt even en ik leg hem weer terug. Daardoor maakt hij uitslaapuren tot half 10 :o maar ik twijfel of ik daar niet mee moet stoppen. Op andere momenten roept hij om mij als hij wakker wordt en als ik kom zegt hij borst borst. Dat is prima, maar die keren dat ik hem wakker moet maken, wat zouden jullie (langvoeders) doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165893429
Hier ook 2 jaar! L drinkt nog wat vaker, namelijk vķķr het slapen en erna (en op dagen dat ik thuis ben dus ook meestal vķķr zijn middagslaapje). Hij wil het ook erg graag, dinkuh,dinkuh! en idd een voldaan Op! als hij klaar is. Als hij er overdag naar vraagt is dat eigenlijk alleen omdat hij moe is en eigenlijk naar bed wil, als troost heeft hij nooit gedronken eigenlijk.. (en dus gelukkig ook nooit aan-shirt-trek-taferelen).

Als L nog slaapt 's ochtends maak ik hem al heel lang niet meer wakker (maar dat is bijna nooit). Soms ben ik een paar dagen weg en dan krijgt hij 's ochtends dus ook geen melk...Ik ben ook vaak 's avonds weg en dan brengt man m naar bed zonder melk. Maar ik zou m dus niet wakker maken ervoor.. (maar wij zijn sowieso veel te blij als hij slaapt, wakker maken is hier absoluut not done voor L)
pi_165893643
Wauw dames twee jaar!! Dat ga ik niet redden. :P

Hoe gaat dat eigenlijk als ze tandjes krijgen? Bijten ze nooit?
pi_165893825
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:06 schreef Soof-87 het volgende:

Ja hoor. Die van mij deed het gelukkig niet vaak en leerde het ook meteen af toen ik liet merken daar niet blij van te worden. }:| . Ze weten in het begin nog niet helemaal wat ze met die nieuwe verworvenheden kunnen aanrichten. :') .

Hilmo, ik kan je niet echt goed raad geven. Definitief stoppen kan echt voelen als een enorme stap, misschien juist wel als je al zo lang voedt en daar zo vertrouwd mee bent. Maar je hebt zo te lezen goede redenen, en het levert waarschijnlijk ook niet veel drama op. Dus ja... misschien iets bedenken om het mooi af te sluiten? Iets van een aandenken?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165893983
Hihi, bij de eerste tand tzt was ik zoooo bang voor bijten he. En hij heeft eigenlijk nooit gebeten! Wonderlijk vond ik dat, had ik van te voren nooit gedacht. Babytijd was pijnlijker dan tandjestijd. Wel dat er tandafdrukken in stonden maar dat kwam nooit door bijten, maar door verkeerde houding en dan blijven sabbelen (dat is wél pijnlijk) :+

Watmoetikkiezen, ook al twee jaar! *O* Ik snap het van wakker maken. Wij zijn sinds een paar maanden gestopt met 's avonds voeden. Een keer op vakantie was ik het vergeten en R. vroeg er niet om. Sindsdien niet meer gedaan. Oh ja, alleen in bad drinkt hij nog een slokje maar hij merkt dat er dan niks in zit. Interessant dat het na een paar dagen weg, wel gewoon melk blijft. Dat is mijn idee dan ook, die paar dagen (zijn wel aansluitende dagen) niet meer voeden en dan op zaterdag gewoon weer lekker bij me liggen. Dan bouwt het automatisch af, omdat hij dan slaapt en hij er op die momenten dus ook niet om vraagt...

Dat is ook een goed idee Franny. Het voelt als een enorme blokkade om op mijn verzoek te stoppen. Heel gek, had ik van te voren nooit zo bedacht. Misschien ook afsluiting babytijd ofzo. Ik had een moedermelk sieraad hier ook ooit eens in de groep gegooid maar nooit uitgevoerd, want duur en draag geen sieraden :') en foto's is niet handig want ik voed alleen op bed. Mijn hart breekt ook als ik denk aan zelf de beslissing te nemen haha.
Ik denk dat ik ga voor de werkdagen overslaan en alleen voeden als hij wakker is en erom vraagt. Op die manier gingen we ook snel van twee voedingen naar één terwijl dat misschien allang eerder had gekund. Ik hou het dan zelf voornamelijk in stand.
pi_165894005
quote:

Voor je het weet ben je bepaalde doelen voorbij ;)
Bij mij ging het van ik hoop dat het lukt naar 6 weken naar tot einde verlof naar 6 maanden naar och laten we kijken en toen werd het tot het jochie het zelf bepaald. Voor hem 'pech' dat ik zwanger werd en het na een goeie 2 jaar over was.
Kijk nu wel alweer uit naar een mini aan de borst.
En wederom: ik hoop dat het lukt...

En bijten gebeurde hier wel, i de periodes van nieuwe tand was het bal.
Het kostte doorzettingsvermogen maar wat ben ik blij ermee door te hebben gezet en zelf m'n kiezen op elkaar te hebben gezet in die periodes :')
pi_165894011
Wat Blue zegt ja! Die doelen gaan op die manier en als je alles overleefd hebt :') kan je net zo goed doorgaan hahahha.
pi_165894553
Wat super dat jullie er zo positief over zijn.

Mijn absolute streven is t/m januari borstvoeding geven (maar dan ook al wel afgebouwd), want dan moet ik weer werken. En misschien bevalt het me zo goed dat ik niet ga of wil stoppen, maar ik bekijk het allemaal wel. Nu bekijk ik het van week tot week nog.
pi_165894843
quote:

Hier nooit gebeten.
Oh nee, da's niet waar. Hij heeft 1 keer gebeten. Hij had toen ook nog een worteltje in zijn hand (had ik niet gezien) en vergiste zich dus..au! Verder inderdaad alleen wel eens last gehad als hij ging sabbelen of niet naar bed wilde en niet wilde stoppen en dan ging 'vasthouden".

En zo lang voeden, ging hier eigenlijk vanzelf..
Bij dochter ging borstvoeding heel lastig en was live aan de borst snel over (nog wel t/m 13 mnd gekolfd). Maar met zoon ging het heel makkelijk en was het zo ineens 2 jaar. Afbouwen ging ook heel natuurlijk. Vraag me wel eens af hoe het nu verder zal gaan, want kan me haast niet voorstellen dat hij er een keer zelf mee stopt. Maar voorlopig gaat het prima zo. Ik voed als ik er ben en alleen rondom bedtijd en als ik er niet ben gaat het ook prima. Maar een kleuter aan de borst lijkt me niks, dus voor die tijd zullen we wel ergens een keer stoppen.. (zeg ik nu, eerder dacht ik dat ik nooit een kind aan de borst zou willen die kon lopen)..
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:00:46 #188
409579 LuDann
All the way
pi_165895355
Twee jaar voor Hilmo en wmik! *O*

Hier 14 maanden. Ben ook blij dat ik doorgezet heb. De eerste 6 maanden veel tegenslag maar nu is het zo fijn. O+ Ze heeft me nooit gebeten.

Ik herken de moeite met loslaten wel Hilmo. Ik wilde stoppen met kolven op mijn werk maar toch maar niet. :') Ik ben wel van 2 naar 1 keer kolven gegaan en het blijkt dat dat me veel minder stoort op een werkdag (is ook maar 10 minuten). Daarbij speelt ook mee dat Wolk plantaardige melk niet wil drinken op het kdv. En ik ben bang dat mijn productie eronder gaat leiden. Ik ben op werkdagen om 7 uur de deur uit en pas om 18:30 weer thuis en bovendien ben ik gemiddeld twee avonden per week van huis en dan legt man haar op bed zonder melk.
pi_165895432
Hier is het nu echt klaar :) F lag dit weekend naast me in bed en wilde drinken. Volgens mij komt er gewoon niets meer uit want na 2 seconden proberen had hij het wel gezien en wilde boekjes lezen :D Het was mooi, ruim 2 jaar bv *O*

Ik hoop dat het met de volgende baby weer zo fijn zal gaan O+
pi_165896075
Ik kan me soms nu al druk maken om stoppen terwijl ik pas 2 maanden voed :') Mijn eerste doel was/is 6 maanden maar als het kolven op werk goed gaat kan het ook wel langer denk ik.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat een "groot" kindje aan de borst een vreemd idee voor mezelf vind. Mijn nichtje is 14 maanden en die vind ik al zo groot :D Maar we gaan het meemaken.
pi_165896205
Ik vond dat ook hoor Miezziej, zo'n groot kind aan de borst. :+
Maar de behoefte van je kind veranderd natuurlijk ook door de tijd. De afhankelijkheid die je baby nu nog heeft van je melk, is er op een gegeven moment niet meer ;)

De hoeveelheid voedingen werden steeds minder en het voeden gebeurde het laatste jaar alleen nog maar thuis, als we in bed lagen. :)
pi_165896282
Ik vind het stiekem wel grappig, een wat groter kind aan de borst hier. Nu bijna 13 maanden, en T is gefascineerd door mijn borsten. Als we thuis zijn draag ik vaak geen bh, en trekt hij soms als hij op schoot zit m'n tshirt naar beneden om even naar m'n borsten te kijken. En als hij m'n borsten ziet moet hij enorm lachen.

Ik had het geluk om een jaar thuis te zijn, dus bijna niet gekolfd, wat het makkelijker maakte. Nu drinkt T meestal nog 's morgens om 6 uur, als ik thuis ben overdag een keer, voor het naar bed gaan, en heeeeeel vaak snachts. :(
pi_165896306
Hier ook al ruim 14 maanden. Niet echt gepland, maar wel heel fijn. Ik heb wel een melksieraad laten maken, deze: https://www.moedermelk-si(...)ngertje-small-detail

Nu nog de vraag wat ik met de 2 liter melk in de vriezer ga doen... N drinkt het niet, en ik durf het niet te doneren omdat het al een jaar oud is. Weggooien dan maar?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165896367
Als het nog maar 1 of 2x per dag is lijkt het me des te lastiger om te stoppen. Denk ik..

Is het niet zo dat het begin het moeilijkst is en het dan alleen maar makkelijker wordt? Ik probeer me daar wel een beetje aan vast te houden.
Ik wilde als begindoel 6 maanden stellen. Met in m'n achterhoofd ook 2 jaar oid mooi vinden. O+
Dat werd door alle struggles per week bekijken.
Het lukt nu 3 weken. De moeilijkheid zit 'm nu in het volhouden denk ik. Het gaat nu maar als het altijd zo blijft dat ik de deur niet uit kan omdat ik heul veul slaap nodig heb dan gaat dat op een gegeven moment tegenstaan. Of dat het me niet lukt om het overdag in m'n eentje te doen allemaal.
Maar niks staat stil, er blijft vooruitgang komen dus...
pi_165896375
Ik vond een 'groot'kind aan de borst ook helemaal niets en zou zéker stoppen voor hij zou lopen (hij loopt inmiddels al ruim n jaar dus). Maar stiekem verandert hij als hij eenmaal drinkt in een groot minibabytje.. hij ontspant helemaal en zijn oogjes gaan half dicht.

Hij is alleen meteen weer groot als hij 's ochtends na het drinken triomfantelijk Op! roept en dan daarna Kieke wakker? Bovuh pele auto! (vertaling: is Wieke (zusje) wakker? Ik wil naar beneden met de auto spelen!)
pi_165896417
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:57 schreef SaskiaR het volgende:
Nu nog de vraag wat ik met de 2 liter melk in de vriezer ga doen... N drinkt het niet, en ik durf het niet te doneren omdat het al een jaar oud is. Weggooien dan maar?
Baden in moedermelk :D.
Of pannenkoeken?
Wat me gaaf lijkt.. er kan textiel gemaakt worden van melk, om dat dan van je eigen melk te laten maken. Maar dat bestaat zeker nog niet en geen idee hoeveel zoden aan de dijk 2l zet :D.
pi_165896514
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:57 schreef SaskiaR het volgende:
Hier ook al ruim 14 maanden. Niet echt gepland, maar wel heel fijn. Ik heb wel een melksieraad laten maken, deze: https://www.moedermelk-si(...)ngertje-small-detail

Pannenkoeken voor N. bakken (of andere dingen waar je normaal melk bij doet)

Uni, bij mij werd het wel steeds makkelijker ja. Mini drinkt voor haar 12 maanden (volgens de boekjes...) nog best vaak, maar ik vind 't easypeasy.

Normaal wordt mini 's avonds drie keer wakker. Twee keer om even te kroelen, de derde keer om te eten. Gisterenavond was man twee keer geweest, is ze daarna niet meer wakker geworden tot 6.30 vanochtend :o Ze wordt zo groot :'(
pi_165898910
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:01 schreef Unihipili het volgende:
Als het nog maar 1 of 2x per dag is lijkt het me des te lastiger om te stoppen. Denk ik..

Is het niet zo dat het begin het moeilijkst is en het dan alleen maar makkelijker wordt? Ik probeer me daar wel een beetje aan vast te houden.
Ik wilde als begindoel 6 maanden stellen. Met in m'n achterhoofd ook 2 jaar oid mooi vinden. O+
Dat werd door alle struggles per week bekijken.
Het lukt nu 3 weken. De moeilijkheid zit 'm nu in het volhouden denk ik. Het gaat nu maar als het altijd zo blijft dat ik de deur niet uit kan omdat ik heul veul slaap nodig heb dan gaat dat op een gegeven moment tegenstaan. Of dat het me niet lukt om het overdag in m'n eentje te doen allemaal.
Maar niks staat stil, er blijft vooruitgang komen dus...
Herkenbaar Uni hier hetzelfde :) Ik bekijk het van week tot week. Ik leef ook echt van voeding tot voeding. Nouja en soms van voeding tot kolf naar weer voeding. :')

Ik blijf kolven, want dat gaat me juist wat meer lucht geven over een aantal weken. :)
pi_165898916
En wow twee liter nog over! :o Jaloers wel :D
pi_165908255
Vraagje, hoe deden jullie dat toen jullie gingen werken. Ik merk dat F veel te weinig binnen krijgt bij opvang/oma/man, maar ik weet niet goed hoe dat te veranderen. Ze geven kleine flesjes (60cc per keer ) en bij honger meer, maar in praktijk hoeft ze dan vaak niet meer. 3x60 vind ik weinig en aan het aantal nachtvoedingen te merken vind F dat ook... :{
F is trouwens gewoon tevreden dan met wat ze krijgt, alleen slaapt dan niet zo best. Ze huilt overigens sowieso zelden van de honger. Ik ben bang dat ze daardoor juist niet krijgt wat ze zou moeten krijgen. Wat zou slim zijn, direct grotere flessen maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')