abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165763929
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik kolfde handmatig ook beter dan elektrisch. Dat kwam omdat ik dan met lange tussenhalen kon kolven, dan bleef het stromen. Het is dat ik er duim RSI van kreeg en ik verder niets kon doen (op m'n telefoon of lezen).
NPO app is heel handig als je je handen nodig hebt bij kolven O-) Maar handmatig deed ik thuis altijd en dat ging erg goed. Ik kolf op m'n werk alleen elektrisch omdat ik nooit zin heb om de tweede borst te doen na enkelzijdig :')
pi_165768495
M. is binnen 6 dagen 200 gram aangekomen :o Yeah!!!

Even een ego jompel momentje hoor *O*
:)
pi_165768503
Shit dit hoorde in het andere topic. Nouja mag ook hier. :')
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:04:20 #129
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165768517
Slagroom *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165769957
Supergoed bezig Soof!
pi_165770392
Zooo dan *O*
pi_165771971
^O^ Yes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165772254
Blij dat ik de bv. heb doorgezet en blij met de lk. Thanks dames. :)
pi_165808854
Wauw Soof dat is super! *O*

Weer een vraag:
M. dronk tot een paar dagen geleden rustig 1-1.5 uur en kwam a 3 uur. Nu is ze vaak na 40 minuten al klaar en komt a 3 uur., drinkt dan beide borsten. Soms drinkt ze 20 minuten aan 1 borst en valt weer in slaap en is dan verzadigd. Zijn deze ontwikkelingen normaal? Moet ik haar toch per se aan 2 borsten laten drinken? Hoe weet ik of ze genoeg binnenkrijgt en stiekem niet ziek of zo is? :@
/overbezorgde moeder
pi_165809096
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:34 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Soof dat is super! *O*

Weer een vraag:
M. dronk tot een paar dagen geleden rustig 1-1.5 uur en kwam a 3 uur. Nu is ze vaak na 40 minuten al klaar en komt a 3 uur., drinkt dan beide borsten. Soms drinkt ze 20 minuten aan 1 borst en valt weer in slaap en is dan verzadigd. Zijn deze ontwikkelingen normaal? Moet ik haar toch per se aan 2 borsten laten drinken? Hoe weet ik of ze genoeg binnenkrijgt en stiekem niet ziek of zo is? :@
/overbezorgde moeder
Lijkt mij normaal, het wordt gewoon steeds korter.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:49:40 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165809136
Klinkt heel normaal :). Als ze groeit, goede plasluiers heeft, blij is en tevreden, hoef je je nergens druk om te maken :).
KuikenGuppy
pi_165809430
Herkenbare zorgen Mies :P

Hier vaak ook 's nachts ineens maar 1 borst en korter drinken. Daarna met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen. Ik leg hem dan maar weg en dan probeer ik het 3 uur later gewoon weer. Plasluiers zijn prima hier en hij komt goed aan, dus komt goed :)

(Kan het hier misschien ook zo zijn dat ik 2 keer op een dag extra kolf? Heb ik dan meer melkproductie ofzo?)
pi_165809584
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:49 schreef Burdie het volgende:
Klinkt heel normaal :). Als ze groeit, goede plasluiers heeft, blij is en tevreden, hoef je je nergens druk om te maken :).
Dit! Sowieso heb ik gemerkt dat het allemaal steeds weer een beetje kan veranderen. Mijn baby is nu 6 (bijna 7 :o) maanden en eigenlijk is het nog steeds regelmatig allemaal een beetje anders met bijv 's nachts bijna elk uur drinken als ik ongesteld moet worden, overdag nauwelijks drinken omdat er zoveel te ontdekken is en dan 's avonds clusteren, een hele tijd maar 1 borst drinken en nu ineens weer 2..

Vind het wel tof om te merken dat ik veel onzekerheden van het begin herken in wat jullie schrijven, en dat het nu zó anders voelt allemaal, heb gaandeweg zoveel vertrouwen gekregen in m'n baby en mezelf O+ Volgens mij doen jullie het super Soof en Mies_Poes, hopelijk groeit het (zelf)vertrouwen met jullie baby mee!
pi_165809970
Dat vertrouwen komt langzaam op gang gelukkig. Het is echt je weg vinden in het hele voedingsproces. En ook het vertrouwen hebben in je kleintje. Ik ben iig blij dat er lactatiekundigen zijn bij wie ik altijd terecht kan met vragen enzo.

En natuurlijk ook dit forum ;)
pi_165810022
Oké O+ dank voor de geruststelling!
pi_165810943
Ik bied ook meestal maar 1 borst aan. Ze vraagt meestal gewoon niet om nog meer dan dat.
pi_165811988
Hier nu de laatste twee dagen overdag 2 borsten en 's nachts 1 borst :)
pi_165827589
Pfff vannacht een probleem, ineens begint m'n kolf te haperen en nu doet ie niets meer... Zit nog garantie op, maar de helpdesk van medela is dicht in het weekend. :X Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn :X). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om veel geld uit te geven nu, maar ik moet iets...

[ Bericht 7% gewijzigd door Madivi op 08-10-2016 08:30:06 ]
pi_165827611
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:22 schreef Madivi het volgende:
Pfff vannacht een probleem, ineens begint m'n kolf te haperen en nu doet ie niets meer... Zit nog garantie op, maar de helpdesk van medela is dicht in het weekend. :X Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn :X). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om
Kolf huren bij een lk kan ook?
pi_165827627
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:22 schreef Madivi het volgende:
Pfff vannacht een probleem, ineens begint m'n kolf te haperen en nu doet ie niets meer... Zit nog garantie op, maar de helpdesk van medela is dicht in het weekend. :X Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn :X). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om
Je kunt bij een thuiszorgwinkel proberen, die hebben ze ook te huur. Sommige winkels bezorgen ook thuis. Ik denk dat het een telefoontje waard is.

Mijn VK had trouwens ook kolven te huur. Maar ik bedenk me nu dat jij bij de gynaecoloog was. Misschien kan je een VK bij jou in de buurt bellen?
pi_165827637
Of bij Vegro / thuiszorgwinkel. Vervelend (en pijnlijk) Madivi, succes!

Hier een clusterbaby. Van 10 maanden oud :') Nou ja, ik ga wel gewoon mee.
pi_165827640
Uni en Soof, kolven jullie die andere borst dan af of laten jullie die gewoon zes uur 'niets' doen?

Madivi, wat kut :X

Baby wilde vannacht elke 1.5/2 uur aan de borst en dronk dan een half uur. Ze wilde er steeds maar 1. Ze is nu precies 3 weken dus ik hoop dat de afgelopen nachten regelnachten waren, want ik trek dit niet. Vind het zo bewonderenswaardig hoe sommigen het nachtenlang met elk uur voeden volhouden...
pi_165827648
Hmm ja huren aan gedacht, maar dan moet ik ook weer een startset voor die kolf kopen natuurlijk. Handkolf kan ik nog doorverkopen misschien. Zal iig even wat rondbellen...
pi_165827695
Slaap je overdag, Mies? 'Slapen als de baby slaapt' was hier de eerste weken echt nodig, ondanks dat ik liever allerlei andere dingen wilde doen. Het kostte een paar weken dodelijke vermoeidheid, maar toen was ik erachter haha
pi_165827747
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 08:32 schreef Madivi het volgende:
Hmm ja huren aan gedacht, maar dan moet ik ook weer een startset voor die kolf kopen natuurlijk. Handkolf kan ik nog doorverkopen misschien. Zal iig even wat rondbellen...
Misschien kan je eigen medela-deel er wel op? Sterkte iig :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')