Leg jij dit in je nachtkastje klaar?quote:Op maandag 3 oktober 2016 20:49 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Amandelen (geroosterd met honing), warme melk geblenderd met honing en amandelen (en ghee), tapiocapudding, yoghurtsmoothie, blokjes oude kaas, gedroogd fruit, crackers met notenspread

Ik had vaak een paar glazen melk klaarstaan en kerstkransjesquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Leg jij dit in je nachtkastje klaar?
 maar dit zijn m'n postnataal-doula-onstilbare(-borstvoedings)-honger-tips.. Die de postnataal doula natuurlijk voor je klaarzet
 maar dit zijn m'n postnataal-doula-onstilbare(-borstvoedings)-honger-tips.. Die de postnataal doula natuurlijk voor je klaarzet  

Ja ik had zoveel slechte adviezen gehoord bij een paar anderen dat ik er al niet op vertrouwde. Idd wel gevraagd naar iemand met veel ervaring met bv want dat vond ik het belangrijkste.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:23 schreef Burdie het volgende:
Veel kraamverzorgenden weten maar weinig van bv, ik verbaas me daar altijd over... Een vriendin van me kreeg van de kraam zonder echte reden het advies om KV te gaan geven, en haar zusje had volgens de kraam "niet genoeg melk" (die conclusie was na 2 dagen getrokken), terwijl zij nota bene zelf kraamverzorgster is geweest.
Wij hadden zelf bij kuiken expliciet gevraagd om een kraam die focus had op bv en er veel ervaring mee had, en alsnog waren het "wel oké" adviezen die ze gaf.

quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Leg jij dit in je nachtkastje klaar?

Dat leek mij ook t meest logische maar er staat echt 1 X per dag. Maar goed daar heb ik maling aan.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:37 schreef WupWup het volgende:
Chanty, die syntospray kun je natuurlijk gewoon bij elke kolfbeurt gebruiken.

Eenmaal per keer, niet per dag:quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:11 schreef Chanty het volgende:
Dat leek mij ook t meest logische maar er staat echt 1 X per dag. Maar goed daar heb ik maling aan.
quote:3. HOE GEBRUIKT U DIT MIDDEL?
Gebruik dit geneesmiddel altijd precies zoals uw arts of apotheker u dat heeft verteld. Twijfelt u over het juiste gebruik? Neem dan contact op met uw arts of apotheker.
Het is gebruikelijk om 2-5 minuten voor het aanleggen van de baby of het aanleggen van de borstpomp eenmaal in één van uw beide neusgaten te verstuiven.

Op de bijsluiter die de apotheek meegeeft staat 1X per dagquote:Op maandag 3 oktober 2016 22:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Eenmaal per keer, niet per dag:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h03716.pdf
[..]
 op de originele bijsluiter idd wat jij aangeeft dat had ik vanochtend ook opgezocht. Die zat er namelijk niet bij
 op de originele bijsluiter idd wat jij aangeeft dat had ik vanochtend ook opgezocht. Die zat er namelijk niet bij

idd een maand houdbaar. En damn net dus gekolfd. eerst zonder spray toen stopte de melkstroom na 7 minuten en zat ik op 60 cc in totaal. Toen die spray gedaan en een kwartier later had ik 200 cc in totaal
 idd een maand houdbaar. En damn net dus gekolfd. eerst zonder spray toen stopte de melkstroom na 7 minuten en zat ik op 60 cc in totaal. Toen die spray gedaan en een kwartier later had ik 200 cc in totaal  zonder masseren en moeilijk doen
 zonder masseren en moeilijk doen  

). Continu aan mijn tepel trekken, moppergeluiden maken, steeds tepel loslaten en weer aanhappen en dat een half uur lang. Soms helpt het als ik de andere borst aanbiedt, soms is ze ineens weer tevreden als we gewoon een half uur blijven proberen.
). Continu aan mijn tepel trekken, moppergeluiden maken, steeds tepel loslaten en weer aanhappen en dat een half uur lang. Soms helpt het als ik de andere borst aanbiedt, soms is ze ineens weer tevreden als we gewoon een half uur blijven proberen.  

Heel herkenbaar! Hier is het vaak dat er dan een boertje vast zit. Als dat niet helpt, stop ik met voeden en probeer ik het even later nog een keer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:05 schreef Mies_poes het volgende:
Ik wals weer even binnen met een vraag hoor...
M. drinkt heel goed aan de borst, maar tijdens 1 a 2 voedingen per dag waarbij ze eerst heel netjes drinkt, verandert ze na een tijdje in een wilde hond die zijn prooi verslindt (zo lijkt het althans). Continu aan mijn tepel trekken, moppergeluiden maken, steeds tepel loslaten en weer aanhappen en dat een half uur lang. Soms helpt het als ik de andere borst aanbiedt, soms is ze ineens weer tevreden als we gewoon een half uur blijven proberen.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Komt dit bekend voor?

Fijn dat het herkenbaar is (voor mij fijn althansquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:16 schreef Svane het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Hier is het vaak dat er dan een boertje vast zit. Als dat niet helpt, stop ik met voeden en probeer ik het even later nog een keer.
 )! Accepteert de jouwe het als je stopt met voeden? Die van mij alleen als ze dan bij papa mag liggen, bij mij is het alleen maar ETEN
)! Accepteert de jouwe het als je stopt met voeden? Die van mij alleen als ze dan bij papa mag liggen, bij mij is het alleen maar ETEN  

Ook hier heel herkenbaar!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:05 schreef Mies_poes het volgende:
Ik wals weer even binnen met een vraag hoor...
M. drinkt heel goed aan de borst, maar tijdens 1 a 2 voedingen per dag waarbij ze eerst heel netjes drinkt, verandert ze na een tijdje in een wilde hond die zijn prooi verslindt (zo lijkt het althans). Continu aan mijn tepel trekken, moppergeluiden maken, steeds tepel loslaten en weer aanhappen en dat een half uur lang. Soms helpt het als ik de andere borst aanbiedt, soms is ze ineens weer tevreden als we gewoon een half uur blijven proberen.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Komt dit bekend voor?

Nou, vaak is het dus wel een boertje dus als die eruit komt kunnen we meteen verder. Zelf zou hij liever als inderdaad een hyena al hijgend blijven happen maar dat zie ik zelf dan niet zo zitten haha!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:18 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Fijn dat het herkenbaar is (voor mij fijn althans)! Accepteert de jouwe het als je stopt met voeden? Die van mij alleen als ze dan bij papa mag liggen, bij mij is het alleen maar ETEN

Mijn lactatiekundige zei dat je het beste kunt kolven direct na de voeding.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:24 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe hebben jullie eigenlijk voorraadjes in de vriezer opgebouwd met kolven? Tussen de voedingen door kolven?

Dat verhaal hing mijn huisarts ook op, maar ik kreeg m wel steeds opnieuw mee. Gebruik 'm alleen bij het kolven, voeden lukt prima zonder. Maar als je altijd de spray gebruimt om een tsr op te wekken kan het kennelijk zijn dat het later niet meer lukt zonder.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:17 schreef fysio-tje het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die de syntospray gebruiken of recent hebben gebruikt. Kregen jullie niet te horen dat hij max 4 dagen gebruikt mocht worden ivm kans op verslaving bij langer gebruik? Ik heb de spray afgelopen februari aan de huisarts gevraagd en toen kwam de apotheker ineens met dit verhaal aan. Die zei dat dit de nieuwe richtlijn was... Ik heb de spray toch gebruikt maar het hielp niet voldoende dus ben na 2 wkn gestopt maar was toch benieuwd of jullie dit verhaal ook te horen kregen.

Ah okquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 10:31 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Mijn lactatiekundige zei dat je het beste kunt kolven direct na de voeding.
 Zou mooi zijn als ik ook op den duur een voorraadje klaar heb in de vriezer.
 Zou mooi zijn als ik ook op den duur een voorraadje klaar heb in de vriezer.

Na 'de' ochtendvoeding heb je vaak nog de meeste melkquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:02 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Ah okZou mooi zijn als ik ook op den duur een voorraadje klaar heb in de vriezer.
 (als tip)
 (als tip)

O zo! Tegen mij zeiden ze dat ook door gebruik tijdens kolven je eraan verslaafd kon raken maar dat leek me wat enthousiast. Ik gebruikte de spray ook alleen met kolven 4 dgn per week want gewoon voeden ging en gaat prima maar kreeg het toch bijna niet mee van de apothekerquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 11:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat verhaal hing mijn huisarts ook op, maar ik kreeg m wel steeds opnieuw mee. Gebruik 'm alleen bij het kolven, voeden lukt prima zonder. Maar als je altijd de spray gebruimt om een tsr op te wekken kan het kennelijk zijn dat het later niet meer lukt zonder.

Nicequote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Na 'de' ochtendvoeding heb je vaak nog de meeste melk(als tip)

Om voorraad op te bouwen, doe ik dat 1x per dag. Ook in de ochtend.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:47 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Nice
En hoe vaak kolven jullie dan af? 1 keer op een dag?

zelf nooit een gehad.
 zelf nooit een gehad.

)
 ) 

Ja doe ik doe ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:17 schreef BlueEyes het volgende:
Soof ga nou eerst maar eens die bv op orde krijgen en dat je kleintje goed aankomt voor je gaat kolven en doen
(Dat was jij toch afgelopen week met al die onzekerheid)
Dat kolven komt wel als alles lekker is ingesteld.
Zou daar als ik jou was nu nog niet alteveel mee bezig zijn.
 Maar ik zit met een bruiloft over een aantal weken waar ik M. niet mee kan nemen.
 Maar ik zit met een bruiloft over een aantal weken waar ik M. niet mee kan nemen.  

ik heb net even de handkolf gepakt: zonder spray tap ik in een kleine 20 minuten 125 cc
 ik heb net even de handkolf gepakt: zonder spray tap ik in een kleine 20 minuten 125 cc  ik snap het niet helemaal (zou verwachten dat elektrisch effectiever is) maar ga de handkolf ook maar meenemen naar het werk. Als de opbrengst elektrisch toch eens laag is kan ik het handmatig nog eens proberen.
 ik snap het niet helemaal (zou verwachten dat elektrisch effectiever is) maar ga de handkolf ook maar meenemen naar het werk. Als de opbrengst elektrisch toch eens laag is kan ik het handmatig nog eens proberen.

Ja daarom doe ik het liever alleen als ik er niet genoeg uit krijg. Heb het idee dat ik in de middag minder kolf dan in de ochtend (volgens mij ook niet gek gezien de productie in de nacht/ochtend het hoogste is). Donderdag kan ik hopelijk wel drie keer kolven. Benieuwd wat dan de opbrengst is. Amélie begint steeds meer te drinken. Vandaag heeft ze 200 cc gedronkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik kolfde handmatig ook beter dan elektrisch. Dat kwam omdat ik dan met lange tussenhalen kon kolven, dan bleef het stromen. Het is dat ik er duim RSI van kreeg en ik verder niets kon doen (op m'n telefoon of lezen).

NPO app is heel handig als je je handen nodig hebt bij kolvenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik kolfde handmatig ook beter dan elektrisch. Dat kwam omdat ik dan met lange tussenhalen kon kolven, dan bleef het stromen. Het is dat ik er duim RSI van kreeg en ik verder niets kon doen (op m'n telefoon of lezen).
 Maar handmatig deed ik thuis altijd en dat ging erg goed. Ik kolf op m'n werk alleen elektrisch omdat ik nooit zin heb om de tweede borst te doen na enkelzijdig
 Maar handmatig deed ik thuis altijd en dat ging erg goed. Ik kolf op m'n werk alleen elektrisch omdat ik nooit zin heb om de tweede borst te doen na enkelzijdig  

Lijkt mij normaal, het wordt gewoon steeds korter.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 11:34 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Soof dat is super!
Weer een vraag:
M. dronk tot een paar dagen geleden rustig 1-1.5 uur en kwam a 3 uur. Nu is ze vaak na 40 minuten al klaar en komt a 3 uur., drinkt dan beide borsten. Soms drinkt ze 20 minuten aan 1 borst en valt weer in slaap en is dan verzadigd. Zijn deze ontwikkelingen normaal? Moet ik haar toch per se aan 2 borsten laten drinken? Hoe weet ik of ze genoeg binnenkrijgt en stiekem niet ziek of zo is?
/overbezorgde moeder

Dit! Sowieso heb ik gemerkt dat het allemaal steeds weer een beetje kan veranderen. Mijn baby is nu 6 (bijna 7quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 11:49 schreef Burdie het volgende:
Klinkt heel normaal. Als ze groeit, goede plasluiers heeft, blij is en tevreden, hoef je je nergens druk om te maken
.
 ) maanden en eigenlijk is het nog steeds regelmatig allemaal een beetje anders met bijv 's nachts bijna elk uur drinken als ik ongesteld moet worden, overdag nauwelijks drinken omdat er zoveel te ontdekken is en dan 's avonds clusteren, een hele tijd maar 1 borst drinken en nu ineens weer 2..
) maanden en eigenlijk is het nog steeds regelmatig allemaal een beetje anders met bijv 's nachts bijna elk uur drinken als ik ongesteld moet worden, overdag nauwelijks drinken omdat er zoveel te ontdekken is en dan 's avonds clusteren, een hele tijd maar 1 borst drinken en nu ineens weer 2..  Volgens mij doen jullie het super Soof en Mies_Poes, hopelijk groeit het (zelf)vertrouwen met jullie baby mee!
  Volgens mij doen jullie het super Soof en Mies_Poes, hopelijk groeit het (zelf)vertrouwen met jullie baby mee!

Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn
 Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn  ). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om veel geld uit te geven nu, maar ik moet iets...
). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om veel geld uit te geven nu, maar ik moet iets... 

Kolf huren bij een lk kan ook?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:22 schreef Madivi het volgende:
Pfff vannacht een probleem, ineens begint m'n kolf te haperen en nu doet ie niets meer... Zit nog garantie op, maar de helpdesk van medela is dicht in het weekend.Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn
). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om

Je kunt bij een thuiszorgwinkel proberen, die hebben ze ook te huur. Sommige winkels bezorgen ook thuis. Ik denk dat het een telefoontje waard is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:22 schreef Madivi het volgende:
Pfff vannacht een probleem, ineens begint m'n kolf te haperen en nu doet ie niets meer... Zit nog garantie op, maar de helpdesk van medela is dicht in het weekend.Goedkoopste oplossing is denk ik zo een handkolf halen (stuwing = pijn
). Zou ik die bij een kruitvat of etos kunnen halen? Voelt echt zonde om

Nou ja, ik ga wel gewoon mee.
 Nou ja, ik ga wel gewoon mee.

Misschien kan je eigen medela-deel er wel op? Sterkte iigquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:32 schreef Madivi het volgende:
Hmm ja huren aan gedacht, maar dan moet ik ook weer een startset voor die kolf kopen natuurlijk. Handkolf kan ik nog doorverkopen misschien. Zal iig even wat rondbellen...

's Middags gaan we wel twee uur samen rusten, tijdens de andere momenten dat zij slaapt, slaap ik niet mee. Misschien toch maar gaan doen inderdaad (de oplossing is soms zo simpelquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:38 schreef Bloesem. het volgende:
Slaap je overdag, Mies? 'Slapen als de baby slaapt' was hier de eerste weken echt nodig, ondanks dat ik liever allerlei andere dingen wilde doen. Het kostte een paar weken dodelijke vermoeidheid, maar toen was ik erachter haha
 )
)

De aansluitingen van de slangen van de symfony zijn driehoekig ipv rond.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Misschien kan je eigen medela-deel er wel op? Sterkte iig

Nee daar doe ik verder niks meequote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:31 schreef Mies_poes het volgende:
Uni en Soof, kolven jullie die andere borst dan af of laten jullie die gewoon zes uur 'niets' doen?
Madivi, wat kut
Baby wilde vannacht elke 1.5/2 uur aan de borst en dronk dan een half uur. Ze wilde er steeds maar 1. Ze is nu precies 3 weken dus ik hoop dat de afgelopen nachten regelnachten waren, want ik trek dit niet. Vind het zo bewonderenswaardig hoe sommigen het nachtenlang met elk uur voeden volhouden...
 Ik kolf na de ochtendvoeding voor voorraadje.
 Ik kolf na de ochtendvoeding voor voorraadje. 

Nachtlampje op batterij in bed idd, ik gebruik deze: http://www.psikhouvanjou.(...)achtlampje-wolk-bluequote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:07 schreef Unihipili het volgende:
Ik zoek nog een oplossing voor licht 's nachts. Ik wil graag zien wat ik doe maar moet telkens m'n bed uit om de lamp (die te fel is dus een doek overheen ligt) uit en aan te doen. Als baby eenmaal aangehapt is mag het licht wel weer uit enzo.
Nachtlampje op batterij in bed? Iemand tips?

Over een tijdje doe je het in het donker.. Ik drukte vaak m'n mobiel even aan, dat gaf goed licht. En er stond een wake-up Light op mn nachtkastje, op de laatste stand precies goed..quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:07 schreef Unihipili het volgende:
Zes uur? Zoveel pauze krijgen mijn boobies niet hoor.
Ik doe eigenlijk maar wat. In het begin nog wel 2 voedingen dezelfde en dan de voeding erna de andere. Dan is een kant zo'n 4u ongebruikt.
Nu wissel ik af op gevoel.
Ohh ja en ik had ook zo'n nacht als mies. Nouja telkens kwartier tussen de voedingen.
Ik zoek nog een oplossing voor licht 's nachts. Ik wil graag zien wat ik doe maar moet telkens m'n bed uit om de lamp (die te fel is dus een doek overheen ligt) uit en aan te doen. Als baby eenmaal aangehapt is mag het licht wel weer uit enzo.
Nachtlampje op batterij in bed? Iemand tips?

.
.  

Oh dat lijkt op die ik op het oog had:quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:43 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Nachtlampje op batterij in bed idd, ik gebruik deze: http://www.psikhouvanjou.(...)achtlampje-wolk-blue
Prima licht (niet té, maar genoeg voor aanleggen ed), schattig en niet duur

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |