Kijk je wel eens keuringsdienst van waarde? Vaak betaal je gewoon voor gebakken lucht. In die hoek vallen wel een heleboel nutteloze baantjes te verzinnen.quote:Op donderdag 29 september 2016 08:44 schreef Dven het volgende:
Als iemand geld betaalt voor jouw werkzaamheden, geeft dat in feite natuurlijk al aan dat het nut heeft.
Product ontwikkelaar Andrelon shampoo! Wat gaan we er nu weer in doen: tarwe, bamboe, zijde, biefstuk, beton?... Het doet allemaal niets maar we hebben altijd nieuwe shampoo soorten nodig!quote:Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Kijk je wel eens keuringsdienst van waarde? Vaak betaal je gewoon voor gebakken lucht. In die hoek vallen wel een heleboel nutteloze baantjes te verzinnen.
Nee, want hij heeft een fantastisch leven in niet Nederland.quote:Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Kijk je wel eens keuringsdienst van waarde? Vaak betaal je gewoon voor gebakken lucht. In die hoek vallen wel een heleboel nutteloze baantjes te verzinnen.
Ik weet niet eens wat het isquote:Op donderdag 29 september 2016 09:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Kijk je wel eens keuringsdienst van waarde?
Gewoon schotel hangen op het balkon horquote:Op donderdag 29 september 2016 09:49 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft een fantastisch leven in niet Nederland.
Ah. Vandaar.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:24 schreef autoknutselaar het volgende:
Mijn bestaan is compleet zinloos. Maar het heeft ook weinig zin er mee te stoppen. En heel soms heb je toch heel even een soort gevoel dat leven niet alleen maar kut is. Dus we blijven maar door modderen. Hopen dat het niet te lang duurt en het einde niet te pijnlijk is.
Oh nouja, laatst hadden ze bijvoorbeeld die weipoeders voor sporters onder de loep genomen. Het kwam er op neer dat het eigenlijk allemaal het zelfde is, maar dan met een ander smaakje. En voor sommige betaal je de hoofdprijs, en die betaal je alleen maar vanwege alle marketing e.d. die erachter zit. Het is niet beter ofzo.quote:
Maar dan heeft het voor die firma toch duidelijk nut?quote:Op donderdag 29 september 2016 10:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh nouja, laatst hadden ze bijvoorbeeld die weipoeders voor sporters onder de loep genomen. Het kwam er op neer dat het eigenlijk allemaal het zelfde is, maar dan met een ander smaakje. En voor sommige betaal je de hoofdprijs, en die betaal je alleen maar vanwege alle marketing e.d. die erachter zit. Het is niet beter ofzo.
Of de angusburger van bijvoorbeeld de macdonalds. Die worden zo geproduceerd dat er uiteindelijk een gewone hamburger overblijft. Maar hij is wel euro's duurder dan de gewone. Maarja, er moet een mooie campagne gemaakt worden om die bullshit te verkopen.
Tja dan gaat het om de definitie nuttig. Ik vind je geld/tijd verspillen aan consumenten voor de gek houden niet nuttig.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar dan heeft het voor die firma toch duidelijk nut?
Dat is het verschil tussen maatschappelijk nut en nut voor het bedrijf. Ik zit ook op jouw lijn.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Tja dan gaat het om de definitie nuttig. Ik vind je geld/tijd verspillen aan consumenten voor de gek houden niet nuttig.
In de OP wordt duidelijk 'nut voor het bedrijf' genoemd. De hele maatschappelijke discussie is wat dat betreft niet relevant.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:41 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Tja dan gaat het om de definitie nuttig. Ik vind je geld/tijd verspillen aan consumenten voor de gek houden niet nuttig.
Het was wel angusvlees, maar het verschil proef je niet/nauwelijks.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh nouja, laatst hadden ze bijvoorbeeld die weipoeders voor sporters onder de loep genomen. Het kwam er op neer dat het eigenlijk allemaal het zelfde is, maar dan met een ander smaakje. En voor sommige betaal je de hoofdprijs, en die betaal je alleen maar vanwege alle marketing e.d. die erachter zit. Het is niet beter ofzo.
Of de angusburger van bijvoorbeeld de macdonalds. Die worden zo geproduceerd dat er uiteindelijk een gewone hamburger overblijft. Maar hij is wel euro's duurder dan de gewone. Maarja, er moet een mooie campagne gemaakt worden om die bullshit te verkopen.
Angusvlees is goed vlees wanneer je een goed stuk vlees ervan hebt, waarbij het vet mooi door het vlees loopt. Dat is wat angusvlees bijzonder maakt.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het was wel angusvlees, maar het verschil proef je niet/nauwelijks.
Wel bij de feiten blijven.
Maar het is wel angus beef, dus ik vind het niet echt oplichterij of gebakken lucht verkopen.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:12 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Angusvlees is goed vlees wanneer je een goed stuk vlees ervan hebt, waarbij het vet mooi door het vlees loopt. Dat is wat angusvlees bijzonder maakt.
Als je het dan gaat vermalen, en een deel van dat vet er weer uit haalt dan gebruik je inderdaad nog steeds angusvlees. Maar niet zoals het bedoeld zou zijn. En dan is het niet anders dan iedere andere hamburger. Dat is wat ik uit de aflevering gehaald heb.
Account manager.quote:Op donderdag 29 september 2016 10:25 schreef Kaas- het volgende:
Een baan zonder nut wordt op een gegeven moment wel weg bezuinigd. Noem eens voorbeelden van banen die volgens jou geen nut hebben TS?
Alle accountmanagers hebben per definitie geen nut?quote:
Bazenbaanquote:Op donderdag 29 september 2016 11:09 schreef Basp1 het volgende:
Mijn baan is in principe best nutteloos maar aangezien de marketing van grote chocolade fabrikanten toch steeds nieuwe producten willen hebben kan ik de hele dag door chocolaatjes ontwerpen.
Wat doet een account manager volgens jou?quote:Op donderdag 29 september 2016 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alle accountmanagers hebben per definitie geen nut?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |