abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2016 @ 11:47:58 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_165643150
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat doet een account manager volgens jou?

Het klinkt heel cool maar het betekent feitelijk dat je je met klanten 'bezig houdt'. Vrij vaag imho.
Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn accountmanagers juist een essentieel onderdeel van een bedrijf.

Hoe kan je in vredesnaam iets dat zich volgens jou met klanten bezighoudt als nutteloos ervaren?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_165643937
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bazenbaan _O_

Mag je ook proeven?

Ik heb zelf het idee dat, hoe groter het bedrijf, hoe groter de kans dat er functies tussen zitten die echt helemaal geen meerwaarde hebben maar er zijn omdat een groot concern dat 'hoort' te hebben.
Heel soms proeven als men een keer een sample stuurt. Het bedrijf waar ik werkzaam ben maakt de de vormen waarmee de chocolade producenten hun producten maken.
pi_165644159
Ja mijn baan heeft nut.

Ik geef groen licht om een productie op te starten in het verre oosten. Als het technisch niet goed is onderbouwd zet ik de boel on hold.

En ik behandel technisch complexe dossiers. En ik ben vraagbaak voor producenten die tijdens hun productie tegen problemen aan lopen. Als niemand het meer weet, dan kom ik :)
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165644209
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 07:30 schreef zatoichi het volgende:

De zorg ja... werk ik ook. Wij hebben zelfs bij hetzelfde ziekenhuis gewerkt volgens mij.

Ja, in Utrecht :)
  donderdag 29 september 2016 @ 12:49:42 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165644408
Ik bouw interfaces tussen verschillende systemen op software niveau. Ik faseer per opdracht ongeveer 3 mensen uit. :{
pi_165644531
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat doet een account manager volgens jou?

Het klinkt heel cool maar het betekent feitelijk dat je je met klanten 'bezig houdt'. Vrij vaag imho.
Vroeger heette dat vertegenwoordiger, het is gewoon een mooie naam voor iemand die zich met de verkoop bezighoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165644698
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vroeger heette dat vertegenwoordiger, het is gewoon een mooie naam voor iemand die zich met de verkoop bezighoudt.
Dat niet alleen. Accountmanagers zijn je voelsprieten. En kunnen ook vaak als eerste bij een klant langs als die een probleem heeft.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165645056
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 07:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')

Mijn baan heeft nut. Ik werk als technisch tekenaar in de petrochemie. Zonder mij geen olieplatformen. :7
Ik vind het heel knap dat je dit kan want het lijkt me erg moeilijk, maar neemt mijn gevoel niet weg dat je je bezig houdt met dingen die bijdragen aan millieuvervuiling. Daarom zou ik dit zelf nooit doen, dan maar wat minder geld in een kleiner huisje. Dan maar geen dure kinderen. Mijn werk moet ik ethisch verantwoord vinden zelf, ookal verdien ik minimumloon, en ik wil niet het gevoel hebben dat ik indirect bloed aan mijn handen heb zitten bij mijn werk. Dat zou ik hebben als ik zou werken voor de olieindustrie.
pi_165645109
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

Ik vind het heel knap dat je dit kan want het lijkt me erg moeilijk, maar neemt mijn gevoel niet weg dat je je bezig houdt met dingen die bijdragen aan millieuvervuiling. Daarom zou ik dit zelf nooit doen, dan maar wat minder geld in een kleiner huisje. Dan maar geen dure kinderen. Mijn werk moet ik ethisch verantwoord vinden zelf, ookal verdien ik minimumloon, en ik wil niet het gevoel hebben dat ik indirect bloed aan mijn handen heb zitten bij mijn werk. Dat zou ik hebben als ik zou werken voor de olieindustrie.
Dus jij gebruikt geen producten die voortkomen uit de olie-industrie? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 13:23:39 ]
pi_165645178
quote:

[..]

Ik denk dat je je vergist in wat jij allemaal gebruikt dat ook uit de olieindustrie komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165645267
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dus jij gebruikt geen producten uit de olie-industrie? :')
Ik woon bij mijn ouders, die hebben geen zonnepanelen maar gebruiken gewoon gas, water, elektriciteit van geen groene maatschappij, helaas. Zelf zou ik zonnepanelen kiezen in een klein, zeer goed geisoleerd huis dat makkelijk warm te houden is, liever zonder gebruik van aardgas. Producten probeer ik altijd ethisch verantwoord te kopen. Maar het wordt je niet makkelijk gemaakt als consument om zonder producten uit de olie-industrie te leven of ethisch verantwoorde producten te kopen (schoenen, kleren, cosmetica, woonproducten), tenzij je heel goed zoekt en superveel geld hebt. Zelf had ik de wereld helemaal anders ingericht. In 2050 is de wereld naar de klote, ik geef het op een briefje. Sorry ik ben zeer gefrustreerd hierover:( Dus misschien zeik ik. Maar het lijkt net of mensen het allemaal niks kan schelen ook. Dat vind ik jammer.
pi_165645348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:30 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

Ik woon bij mijn ouders, die hebben geen zonnepanelen maar gebruiken gewoon gas, water, elektriciteit van geen groene maatschappij, helaas. Zelf zou ik zonnepanelen kiezen in een klein, zeer goed geisoleerd huis dat makkelijk warm te houden is, liever zonder gebruik van aardgas. Producten probeer ik altijd ethisch verantwoord te kopen. Maar het wordt je niet makkelijk gemaakt als consument om zonder producten uit de olie-industrie te leven of ethisch verantwoorde producten te kopen (schoenen, kleren, cosmetica, woonproducten), tenzij je heel goed zoekt en superveel geld hebt. Zelf had ik de wereld helemaal anders ingericht. In 2050 is de wereld naar de klote, ik geef het op een briefje. Sorry ik ben zeer gefrustreerd hierover:( Dus misschien zeik ik. Maar het lijkt net of mensen het allemaal niks kan schelen ook. Dat vind ik jammer.
Lekker makkelijk uithalen naar een ander dan....
Je hebt duidelijk geen enkel idee wat voor producten je uit de olieindustrie gebruikt, maar zelfs al die "verantwoorde" producten die je wel gebruikt (als je ze niet te duur vindt), die komen niet zonder de olieindustrie op de plek waar jij ze koopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165645485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lekker makkelijk uithalen naar een ander dan....
Je hebt duidelijk geen enkel idee wat voor producten je uit de olieindustrie gebruikt, maar zelfs al die "verantwoorde" producten die je wel gebruikt (als je ze niet te duur vindt), die komen niet zonder de olieindustrie op de plek waar jij ze koopt.
Klopt, je kunt het nooit helemaal goed doen, maar wel zo goed mogelijk. En dat kan. Dat probeer ik. Alsnog zou ik mij niet willen inzetten voor een baan in de olie-industrie.
pi_165645596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:38 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

Klopt, je kunt het nooit helemaal goed doen, maar wel zo goed mogelijk. En dat kan. Dat probeer ik. Alsnog zou ik mij niet willen inzetten voor een baan in de olie-industrie.
Vanwaar dat idealisme? Voor je eigen gemoedsrust of voor het welzijn van de aarde?
  donderdag 29 september 2016 @ 13:44:08 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_165645618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:49 schreef xzaz het volgende:
Ik bouw interfaces tussen verschillende systemen op software niveau. Ik faseer per opdracht ongeveer 3 mensen uit. :{
Oh gelukkig, ik was al bang dat ze ontslagen werden...
Tot nooit .......
pi_165645653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:38 schreef ChocolateCoco het volgende:

[..]

Weet je, als je de wereld wilt verbeteren moet je vooral bij jezelf beginnen, niet onwetend (of blind voor wat je zelf gebruikt) een ander gaan lopen betichten van bloed aan zijn handen.

Ga eerst maar eens zelf zorgen dat jij werkelijk niets gebruikt van waarvan hij aan de productie meewerkt, dan verbeter je de wereld, niet door te roepen dat hij bloed aan z'n handen heeft maar zelf niet te kunnen leven zonder de gevolgen van zijn werk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165645730
quote:

[..]

Dit heb ik ook zo sterk :@ Helaas maak je het daarmee jezelf niet makkelijker op de arbeidsmarkt
Gelukkig heb ik nog niet in hoeven leveren op mijn principes
  donderdag 29 september 2016 @ 13:53:31 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165645807
quote:

[..]

Dat mag je vinden.

Maar waarom zit je op internet? ICT is 1 van de grootste vervuilers van het milleu. Het is allemaal mooi praten als je nog thuis woont maar er moet toch echt brood op tafel komen. En ik vind de offshoreindsturie, of dat nou platformen zijn of grote hijsbedrijven als Mammoet of Smit nou eenmaal prachtig.

Ik heb er wel een beetje moeite mee dat we projecten in oa. Nigeria doen, want wat de Shell en andere bedrijven daar doen is niet echt chique.

Je kan het ook anders zien. Ik zorg er voor dat er kwalitatief goede installaties komen. Als ik installaties zie die door bedrijven uit China worden gemaakt is dat een regelrechte verspilling van materiaal. En ook van kostbare andere grondstoffen.

Ik rij trouwens geen auto en doe alles met de fiets, soms met de trein. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165645819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je, als je de wereld wilt verbeteren moet je vooral bij jezelf beginnen, niet onwetend (of blind voor wat je zelf gebruikt) een ander gaan lopen betichten van bloed aan zijn handen.

Ga eerst maar eens zelf zorgen dat jij werkelijk niets gebruikt van waarvan hij aan de productie meewerkt, dan verbeter je de wereld, niet door te roepen dat hij bloed aan z'n handen heeft maar zelf niet te kunnen leven zonder de gevolgen van zijn werk.
Niemand kan 100% perfect zijn op dit gebied. Maar je kunt wel je best doen. Dat kan voor iemand persoonlijk toch betekenen dat ze bepaalde banen niet uit willen voeren?
Daarnaast zijn het vaak ook nasty bedrijven waarbij wel meer niet klopt als je buiten het product om kijkt

Voor mij is een baan een heel groot deel van mijn leven dus zou ik juist op dat gebied niet iets willen doen wat sterk tegen mijn principes in gaat
Ja ik koop ook dingen in plastic, en weet dat daar olie voor nodig is. 100% neutraal leven is voor mij niet te doen zonder er op een of andere manier aan onder door te gaan. Maar op bepaalde gebieden een bepaalde lijn aan houden zorgt wel dat ik me beter voel. En ik probeer niet 'lui' te worden en dus steeds een nieuw element in mijn leven te verbeteren

Ik vind die hele 'ja maar het zit toch al overal in dus dan heeft het geen zin als ik er op een bepaald gebied op let' een beetje een excuus houding
Zo hoef je nooit iets te verbeteren
  donderdag 29 september 2016 @ 13:57:32 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165645892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Niemand kan 100% perfect zijn op dit gebied. Maar je kunt wel je best doen. Dat kan voor iemand persoonlijk toch betekenen dat ze bepaalde banen niet uit willen voeren?
Daarnaast zijn het vaak ook nasty bedrijven waarbij wel meer niet klopt als je buiten het product om kijkt

Voor mij is een baan een heel groot deel van mijn leven dus zou ik juist op dat gebied niet iets willen doen wat sterk tegen mijn principes in gaat
Ja ik koop ook dingen in plastic, en weet dat daar olie voor nodig is. 100% neutraal leven is voor mij niet te doen zonder er op een of andere manier aan onder door te gaan. Maar op bepaalde gebieden een bepaalde lijn aan houden zorgt wel dat ik me beter voel. En ik probeer niet 'lui' te worden en dus steeds een nieuw element in mijn leven te verbeteren

Ik vind die hele 'ja maar het zit toch al overal in dus dan heeft het geen zin als ik er op een bepaald gebied op let' een beetje een excuus houding
Zo hoef je nooit iets te verbeteren
Tsja, ik doe mijn best om de installaties zo efficient mogelijk te maken zodat er zo weinig mogelijk materiaal voor nodig is en het zo makkelijk mogelijk gemaakt kan worden. Dat is niet alleen voor de portemonnee goed, maar ook voor het milieu.
Ik kan hier wel niet gaan werken, maar dan doet iemand mijn functie misschien die daar minder zijn best voor doet.
Ik ben sterk afhankelijk van jullie, want als jullie geen olie meer verbruiken heb ik geen werk meer :7
pi_165645994
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja, ik doe mijn best om de installaties zo efficient mogelijk te maken zodat er zo weinig mogelijk materiaal voor nodig is en het zo makkelijk mogelijk gemaakt kan worden. Dat is niet alleen voor de portemonnee goed, maar ook voor het milieu.
Ik kan hier wel niet gaan werken, maar dan doet iemand mijn functie misschien die daar minder zijn best voor doet.
Ik ben sterk afhankelijk van jullie, want als jullie geen olie meer verbruiken heb ik geen werk meer :7
Ik weet niet voor welk bedrijf je werkt maar heb je daar nooit vervelende gevoelens bij?
Een Shell is echt euhm vies
pi_165646029
Ik maak banen van andere mensen overbodig, dus nuttig? Ligt eraan wie je het vraagt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 29 september 2016 @ 14:03:58 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165646043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:01 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik weet niet voor welk bedrijf je werkt maar heb je daar nooit vervelende gevoelens bij?
Ik wel. ;) Geen groot concern, we leveren installaties, meer niet.
Weet je wat het is? Ik ontwerp die dingen hier, kijk er naar als ze gemaakt worden en daarna gaan ze in een kist en weg. Wat er daarna mee gebeurd is niet mijn zaak.
Toch zou ik niet zo snel bij Heckler & koch werken. Al maken die ook mooie dingen :9
quote:
Een Shell is echt euhm vies
Mwah. Niet met alles. Shell gaat niet in de waddenzee boren, de NAM wilt dat volgens mij wel.
pi_165646068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik wel. ;) Geen groot concern, we leveren installaties, meer niet.
Weet je wat het is? Ik ontwerp die dingen hier, kijk er naar als ze gemaakt worden en daarna gaan ze in een kist en weg. Wat er daarna mee gebeurd is niet mijn zaak.
Toch zou ik niet zo snel bij Heckler & koch werken. Al maken die ook mooie dingen :9

[..]

Mwah. Niet met alles. Shell gaat niet in de waddenzee boren, de NAM wilt dat volgens mij wel.
Als iemand anders iets ergers doet maakt het het eerste nog niet erg :P
pi_165646078
quote:

[..]

Doe je ogen eens open en zie in dat je zelf onderdeel van het probleem bent.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 29 september 2016 @ 14:06:01 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165646099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:04 schreef Allures het volgende:

[..]

Als iemand anders iets ergers doet maakt het het eerste nog niet erg :P
Nee, dat is waar. Maar we willen wel allemaal goedkoop met de auto naar 't werk en lekker met het vliegtuig naar Azië enzo.

Leuke discussie trouwens, voor het eerst dat ik hem voer in de 5 jaar dat ik hier werk.
pi_165646189
Dit is geen topic om anderen te gaan lopen afzeiken op hun baan.
Het is dus ook klaar met "bedrijf X is echt vies" en "bloed aan je handen" opmerkingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165646244
Ik ben wajongkundige
Moeten zij weten
  donderdag 29 september 2016 @ 14:14:29 #79
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_165646294
Toen ik het topic opende dacht ik nog, hé, leuk topic met interessante vraagstelling.
Jammer dat het daarna afgleed.

Dus om een poging te doen weer ontopic te komen....

Ja, ik vind dat mijn baan wel 'nut' heeft.
Ik ben wetenschappelijk onderzoeker. Ik werk o.a. aan het ontwikkelen van sensorsystemen waardoor diabetici minder vaak bloed hoeven te prikken, of brandwonden sneller genezen, of het risico dat er bepaalde giftige stoffen in het milieu terecht komen verlaagd kan worden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_165647283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 07:06 schreef bijdehand het volgende:
Welke baan heeft geen nut dan?
Badmeester bij de Olympische Spelen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165647733
Stel dat er echt marktwerking zou zijn in Nederland.
Of dat mensen echt zelfredzaam zouden (mogen) zijn....

Dan zouden er héél veel banen bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, Zelfstandig BestuursOrganen, agentschappen etc. per direct overbodig zijn.
  donderdag 29 september 2016 @ 15:48:16 #82
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_165648071
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]

Je weet dat de NAM voor 50% van Shell is? ;)
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 29 september 2016 @ 15:54:19 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165648179
Ik verzamel en analyseer klantdata. Als ik daar morgen mee ophoud draait de wereld net zo hard verder. Volkomen nutteloos, krijg er wel heel veel geld voor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165648268
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:26 schreef Vermar het volgende:

Dan zouden er héél veel banen bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, Zelfstandig BestuursOrganen, agentschappen etc. per direct overbodig zijn.
Wat zie je als echte marktwerking? De marktwerking waar men het normaal over heeft is niets anders als het goedkoop laten produceren van rotzooi in China, waarbij de externaliteiten niet meegerekend worden. Hierdoor is de vervuiling in China schrijnend, zijn de arbeidsomstandigheden in geheel Azië totaal niet volgens de normen waar we in Nederland aan moeten voldoen, enz...
  donderdag 29 september 2016 @ 17:28:15 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165650165
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 01:20 schreef Geralt het volgende:
Nope; ik ben compleet vervangbaar. Al hou ik mezelf wel graag voor dat het zonder mij allemaal kutter zou draaien :+
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 29 september 2016 @ 17:40:22 #86
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_165650438
Ja mijn werk heeft wel nut, gelukkig wel :)

Sinds 3 maanden storingsmonteur bij Ziggo en daarvoor 1,5 jaar installaties gedaan..

Mensen zijn soms boos, maar vaak toch wel erg blij als ik het heb kunnen oplossen en ook zo uit heb kunnen leggen dat ze ook daadwerkelijk begrijpen wat het veroorzaakt heeft.. Geen enkele dag is hetzelfde en dat maakt het erg leuk! En je moet je hersens gebruiken!
pi_165650879
Ja, mijn werk heeft nut. Ik spoor fraude op voor de overheid ( belastingdienst).
Ontzettend leuk werk wat ik elke dag met veel plezier doe.

Maar zelf ben ik natuurlijk vervangbaar zoals ieder mens m.b.t. tot werk.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 18:04:09 #88
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165650914
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 07:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Lijkt me een mooie baan :Y

OT: nee, niet direct. Draait prima door zonder mij...
Och. Het is een baan :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165651058
Ben manager dus het heeft geen nut
  donderdag 29 september 2016 @ 18:34:37 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_165651462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:26 schreef Vermar het volgende:

Ik denk dat de meeste nutteloze banen ontstaan door kapitalistische fenomenen.
  donderdag 29 september 2016 @ 18:53:31 #91
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_165651813
Vanwege herkenbaarheid zeg ik liever niet wat ik precies doe, maar ik help mensen om verder te komen. Heel nuttig, vind het ook erg leuk. Maar inderdaad, niemand is onmisbaar :)
pi_165652144
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 07:35 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ambtenaar, boekhouder
Op die toer: rechters, advocaten, vuilnismannen, vakkenvullers... :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_165652222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:01 schreef Bloem75 het volgende:
Ja, mijn werk heeft nut. Ik spoor fraude op voor de overheid ( belastingdienst).
Ontzettend leuk werk wat ik elke dag met veel plezier doe.

Maar zelf ben ik natuurlijk vervangbaar zoals ieder mens m.b.t. tot werk.
Oh, dat lijkt me een geweldige baan!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165652801
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:53 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vanwege herkenbaarheid zeg ik liever niet wat ik precies doe, maar ik help mensen om verder te komen. Heel nuttig, vind het ook erg leuk. Maar inderdaad, niemand is onmisbaar :)
Bandenplakker bij wielerkoersen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 29 september 2016 @ 20:26:08 #95
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_165654466
quote:
99s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Op die toer: rechters, advocaten, vuilnismannen, vakkenvullers... :)
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.

Kortom, vuilnisman is zo ongeveer het meest nuttige beroep dat er is.

En die anderen zijn ook gewoon nodig overigens.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:28:17 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165654537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.

Ik vind het lastig om te zeggen dat een beroep het meest nuttige is.

Immers is schoon drinkwater, riolering, voedsel etc etc ook van levensbelang.
  donderdag 29 september 2016 @ 20:36:13 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_165654779
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind het lastig om te zeggen dat een beroep het meest nuttige is.

Immers is schoon drinkwater, riolering, voedsel etc etc ook van levensbelang.
Klopt, schoon drinkwater en riolering vallen onder dezelfde categorie.

Waar we doen alsof de medische wetenschap zorgt dat we gemiddeld ouder zijn geworden zijn dat in werkelijkheid vooral de betere afvoer van pies/poep/afval en schoon drinkwater die daarvoor gezorgd hebben.

En boeren zijn ook best handig
pi_165655087
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

ja, als iedereen met een nutteloze baan geen werk had konden we zelf alles schoon houden hè, dan heb je geen vuilnismannen nodig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_165655643
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja, als iedereen met een nutteloze baan geen werk had konden we zelf alles schoon houden hè, dan heb je geen vuilnismannen nodig.
Nee? Je zou dan dagelijks met je tasje vuilnis naar de vuilstort fietsen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165657230
Functie: Softwaretester.

Nuttig: Ja, want ik controleer of de developers hun werk goed hebben gedaan. Dat wil zeggen hebben ze gebouwd wat de klant vraagt en voldoet dat ook aan (ongeschreven) normen. Ik kijk daarbij verder dan de developers, die (ongewild) verblind raken door het idee dat ze in hun hoofd hebben. Ook denk ik soms mee bij het opstellen van een functioneel ontwerp.

Leuk: Mwah, regelmatig niet. Het kan behoorlijk eentonig zijn, zeker als ik applicaties moet testen die ik al veel vaker heb gezien, of als ik een hoop schrijfwerk heb te doen. Ook kan ik eigenlijk moeilijk stilzitten op een stoel. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')