Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn accountmanagers juist een essentieel onderdeel van een bedrijf.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wat doet een account manager volgens jou?
Het klinkt heel cool maar het betekent feitelijk dat je je met klanten 'bezig houdt'. Vrij vaag imho.
Heel soms proeven als men een keer een sample stuurt. Het bedrijf waar ik werkzaam ben maakt de de vormen waarmee de chocolade producenten hun producten maken.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:34 schreef Mishu het volgende:
[..]
Bazenbaan![]()
Mag je ook proeven?
Ik heb zelf het idee dat, hoe groter het bedrijf, hoe groter de kans dat er functies tussen zitten die echt helemaal geen meerwaarde hebben maar er zijn omdat een groot concern dat 'hoort' te hebben.
Ja, in Utrechtquote:Op donderdag 29 september 2016 07:30 schreef zatoichi het volgende:
De zorg ja... werk ik ook. Wij hebben zelfs bij hetzelfde ziekenhuis gewerkt volgens mij.
Vroeger heette dat vertegenwoordiger, het is gewoon een mooie naam voor iemand die zich met de verkoop bezighoudt.quote:Op donderdag 29 september 2016 11:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wat doet een account manager volgens jou?
Het klinkt heel cool maar het betekent feitelijk dat je je met klanten 'bezig houdt'. Vrij vaag imho.
Dat niet alleen. Accountmanagers zijn je voelsprieten. En kunnen ook vaak als eerste bij een klant langs als die een probleem heeft.quote:Op donderdag 29 september 2016 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger heette dat vertegenwoordiger, het is gewoon een mooie naam voor iemand die zich met de verkoop bezighoudt.
Ik vind het heel knap dat je dit kan want het lijkt me erg moeilijk, maar neemt mijn gevoel niet weg dat je je bezig houdt met dingen die bijdragen aan millieuvervuiling. Daarom zou ik dit zelf nooit doen, dan maar wat minder geld in een kleiner huisje. Dan maar geen dure kinderen. Mijn werk moet ik ethisch verantwoord vinden zelf, ookal verdien ik minimumloon, en ik wil niet het gevoel hebben dat ik indirect bloed aan mijn handen heb zitten bij mijn werk. Dat zou ik hebben als ik zou werken voor de olieindustrie.quote:Op donderdag 29 september 2016 07:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Mijn baan heeft nut. Ik werk als technisch tekenaar in de petrochemie. Zonder mij geen olieplatformen.
Dus jij gebruikt geen producten die voortkomen uit de olie-industrie?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Ik vind het heel knap dat je dit kan want het lijkt me erg moeilijk, maar neemt mijn gevoel niet weg dat je je bezig houdt met dingen die bijdragen aan millieuvervuiling. Daarom zou ik dit zelf nooit doen, dan maar wat minder geld in een kleiner huisje. Dan maar geen dure kinderen. Mijn werk moet ik ethisch verantwoord vinden zelf, ookal verdien ik minimumloon, en ik wil niet het gevoel hebben dat ik indirect bloed aan mijn handen heb zitten bij mijn werk. Dat zou ik hebben als ik zou werken voor de olieindustrie.
Ik denk dat je je vergist in wat jij allemaal gebruikt dat ook uit de olieindustrie komt.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Ik vind het heel knap dat je dit kan want het lijkt me erg moeilijk, maar neemt mijn gevoel niet weg dat je je bezig houdt met dingen die bijdragen aan millieuvervuiling. Daarom zou ik dit zelf nooit doen, dan maar wat minder geld in een kleiner huisje. Dan maar geen dure kinderen. Mijn werk moet ik ethisch verantwoord vinden zelf, ookal verdien ik minimumloon, en ik wil niet het gevoel hebben dat ik indirect bloed aan mijn handen heb zitten bij mijn werk. Dat zou ik hebben als ik zou werken voor de olieindustrie.
Ik woon bij mijn ouders, die hebben geen zonnepanelen maar gebruiken gewoon gas, water, elektriciteit van geen groene maatschappij, helaas. Zelf zou ik zonnepanelen kiezen in een klein, zeer goed geisoleerd huis dat makkelijk warm te houden is, liever zonder gebruik van aardgas. Producten probeer ik altijd ethisch verantwoord te kopen. Maar het wordt je niet makkelijk gemaakt als consument om zonder producten uit de olie-industrie te leven of ethisch verantwoorde producten te kopen (schoenen, kleren, cosmetica, woonproducten), tenzij je heel goed zoekt en superveel geld hebt. Zelf had ik de wereld helemaal anders ingericht. In 2050 is de wereld naar de klote, ik geef het op een briefje. Sorry ik ben zeer gefrustreerd hierover:( Dus misschien zeik ik. Maar het lijkt net of mensen het allemaal niks kan schelen ook. Dat vind ik jammer.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:23 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt geen producten uit de olie-industrie?
Lekker makkelijk uithalen naar een ander dan....quote:Op donderdag 29 september 2016 13:30 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Ik woon bij mijn ouders, die hebben geen zonnepanelen maar gebruiken gewoon gas, water, elektriciteit van geen groene maatschappij, helaas. Zelf zou ik zonnepanelen kiezen in een klein, zeer goed geisoleerd huis dat makkelijk warm te houden is, liever zonder gebruik van aardgas. Producten probeer ik altijd ethisch verantwoord te kopen. Maar het wordt je niet makkelijk gemaakt als consument om zonder producten uit de olie-industrie te leven of ethisch verantwoorde producten te kopen (schoenen, kleren, cosmetica, woonproducten), tenzij je heel goed zoekt en superveel geld hebt. Zelf had ik de wereld helemaal anders ingericht. In 2050 is de wereld naar de klote, ik geef het op een briefje. Sorry ik ben zeer gefrustreerd hierover:( Dus misschien zeik ik. Maar het lijkt net of mensen het allemaal niks kan schelen ook. Dat vind ik jammer.
Klopt, je kunt het nooit helemaal goed doen, maar wel zo goed mogelijk. En dat kan. Dat probeer ik. Alsnog zou ik mij niet willen inzetten voor een baan in de olie-industrie.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lekker makkelijk uithalen naar een ander dan....
Je hebt duidelijk geen enkel idee wat voor producten je uit de olieindustrie gebruikt, maar zelfs al die "verantwoorde" producten die je wel gebruikt (als je ze niet te duur vindt), die komen niet zonder de olieindustrie op de plek waar jij ze koopt.
Vanwaar dat idealisme? Voor je eigen gemoedsrust of voor het welzijn van de aarde?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:38 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Klopt, je kunt het nooit helemaal goed doen, maar wel zo goed mogelijk. En dat kan. Dat probeer ik. Alsnog zou ik mij niet willen inzetten voor een baan in de olie-industrie.
Oh gelukkig, ik was al bang dat ze ontslagen werden...quote:Op donderdag 29 september 2016 12:49 schreef xzaz het volgende:
Ik bouw interfaces tussen verschillende systemen op software niveau. Ik faseer per opdracht ongeveer 3 mensen uit.
Weet je, als je de wereld wilt verbeteren moet je vooral bij jezelf beginnen, niet onwetend (of blind voor wat je zelf gebruikt) een ander gaan lopen betichten van bloed aan zijn handen.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:38 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Klopt, je kunt het nooit helemaal goed doen, maar wel zo goed mogelijk. En dat kan. Dat probeer ik. Alsnog zou ik mij niet willen inzetten voor een baan in de olie-industrie.
Dit heb ik ook zo sterkquote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Niemand kan 100% perfect zijn op dit gebied. Maar je kunt wel je best doen. Dat kan voor iemand persoonlijk toch betekenen dat ze bepaalde banen niet uit willen voeren?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, als je de wereld wilt verbeteren moet je vooral bij jezelf beginnen, niet onwetend (of blind voor wat je zelf gebruikt) een ander gaan lopen betichten van bloed aan zijn handen.
Ga eerst maar eens zelf zorgen dat jij werkelijk niets gebruikt van waarvan hij aan de productie meewerkt, dan verbeter je de wereld, niet door te roepen dat hij bloed aan z'n handen heeft maar zelf niet te kunnen leven zonder de gevolgen van zijn werk.
Tsja, ik doe mijn best om de installaties zo efficient mogelijk te maken zodat er zo weinig mogelijk materiaal voor nodig is en het zo makkelijk mogelijk gemaakt kan worden. Dat is niet alleen voor de portemonnee goed, maar ook voor het milieu.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:54 schreef Allures het volgende:
[..]
Niemand kan 100% perfect zijn op dit gebied. Maar je kunt wel je best doen. Dat kan voor iemand persoonlijk toch betekenen dat ze bepaalde banen niet uit willen voeren?
Daarnaast zijn het vaak ook nasty bedrijven waarbij wel meer niet klopt als je buiten het product om kijkt
Voor mij is een baan een heel groot deel van mijn leven dus zou ik juist op dat gebied niet iets willen doen wat sterk tegen mijn principes in gaat
Ja ik koop ook dingen in plastic, en weet dat daar olie voor nodig is. 100% neutraal leven is voor mij niet te doen zonder er op een of andere manier aan onder door te gaan. Maar op bepaalde gebieden een bepaalde lijn aan houden zorgt wel dat ik me beter voel. En ik probeer niet 'lui' te worden en dus steeds een nieuw element in mijn leven te verbeteren
Ik vind die hele 'ja maar het zit toch al overal in dus dan heeft het geen zin als ik er op een bepaald gebied op let' een beetje een excuus houding
Zo hoef je nooit iets te verbeteren
Ik weet niet voor welk bedrijf je werkt maar heb je daar nooit vervelende gevoelens bij?quote:Op donderdag 29 september 2016 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, ik doe mijn best om de installaties zo efficient mogelijk te maken zodat er zo weinig mogelijk materiaal voor nodig is en het zo makkelijk mogelijk gemaakt kan worden. Dat is niet alleen voor de portemonnee goed, maar ook voor het milieu.
Ik kan hier wel niet gaan werken, maar dan doet iemand mijn functie misschien die daar minder zijn best voor doet.
Ik ben sterk afhankelijk van jullie, want als jullie geen olie meer verbruiken heb ik geen werk meer
Ik wel.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:01 schreef Allures het volgende:
[..]
Ik weet niet voor welk bedrijf je werkt maar heb je daar nooit vervelende gevoelens bij?
Mwah. Niet met alles. Shell gaat niet in de waddenzee boren, de NAM wilt dat volgens mij wel.quote:Een Shell is echt euhm vies
Als iemand anders iets ergers doet maakt het het eerste nog niet ergquote:Op donderdag 29 september 2016 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wel.Geen groot concern, we leveren installaties, meer niet.
Weet je wat het is? Ik ontwerp die dingen hier, kijk er naar als ze gemaakt worden en daarna gaan ze in een kist en weg. Wat er daarna mee gebeurd is niet mijn zaak.
Toch zou ik niet zo snel bij Heckler & koch werken. Al maken die ook mooie dingen
[..]
Mwah. Niet met alles. Shell gaat niet in de waddenzee boren, de NAM wilt dat volgens mij wel.
Doe je ogen eens open en zie in dat je zelf onderdeel van het probleem bent.quote:Op donderdag 29 september 2016 13:20 schreef ChocolateCoco het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Maar we willen wel allemaal goedkoop met de auto naar 't werk en lekker met het vliegtuig naar Azië enzo.quote:Op donderdag 29 september 2016 14:04 schreef Allures het volgende:
[..]
Als iemand anders iets ergers doet maakt het het eerste nog niet erg
Badmeester bij de Olympische Spelen.quote:
Je weet dat de NAM voor 50% van Shell is?quote:Op donderdag 29 september 2016 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Niet met alles. Shell gaat niet in de waddenzee boren, de NAM wilt dat volgens mij wel.
Wat zie je als echte marktwerking? De marktwerking waar men het normaal over heeft is niets anders als het goedkoop laten produceren van rotzooi in China, waarbij de externaliteiten niet meegerekend worden. Hierdoor is de vervuiling in China schrijnend, zijn de arbeidsomstandigheden in geheel Azië totaal niet volgens de normen waar we in Nederland aan moeten voldoen, enz...quote:Op donderdag 29 september 2016 15:26 schreef Vermar het volgende:
Stel dat er echt marktwerking zou zijn in Nederland.
Of dat mensen echt zelfredzaam zouden (mogen) zijn....
Dan zouden er héél veel banen bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, Zelfstandig BestuursOrganen, agentschappen etc. per direct overbodig zijn.
quote:Op donderdag 29 september 2016 01:20 schreef Geralt het volgende:
Nope; ik ben compleet vervangbaar. Al hou ik mezelf wel graag voor dat het zonder mij allemaal kutter zou draaien
Och. Het is een baanquote:Op donderdag 29 september 2016 07:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie baan
OT: nee, niet direct. Draait prima door zonder mij...
Ik denk dat de meeste nutteloze banen ontstaan door kapitalistische fenomenen.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:26 schreef Vermar het volgende:
Stel dat er echt marktwerking zou zijn in Nederland.
Of dat mensen echt zelfredzaam zouden (mogen) zijn....
Dan zouden er héél veel banen bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten, Zelfstandig BestuursOrganen, agentschappen etc. per direct overbodig zijn.
Op die toer: rechters, advocaten, vuilnismannen, vakkenvullers...quote:
Oh, dat lijkt me een geweldige baan!quote:Op donderdag 29 september 2016 18:01 schreef Bloem75 het volgende:
Ja, mijn werk heeft nut. Ik spoor fraude op voor de overheid ( belastingdienst).
Ontzettend leuk werk wat ik elke dag met veel plezier doe.
Maar zelf ben ik natuurlijk vervangbaar zoals ieder mens m.b.t. tot werk.
Bandenplakker bij wielerkoersen?quote:Op donderdag 29 september 2016 18:53 schreef Fietsertje70 het volgende:
Vanwege herkenbaarheid zeg ik liever niet wat ik precies doe, maar ik help mensen om verder te komen. Heel nuttig, vind het ook erg leuk. Maar inderdaad, niemand is onmisbaar
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.quote:Op donderdag 29 september 2016 19:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op die toer: rechters, advocaten, vuilnismannen, vakkenvullers...
Ik vind het lastig om te zeggen dat een beroep het meest nuttige is.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.
Kortom, vuilnisman is zo ongeveer het meest nuttige beroep dat er is.
En die anderen zijn ook gewoon nodig overigens.
Klopt, schoon drinkwater en riolering vallen onder dezelfde categorie.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om te zeggen dat een beroep het meest nuttige is.
Immers is schoon drinkwater, riolering, voedsel etc etc ook van levensbelang.
ja, als iedereen met een nutteloze baan geen werk had konden we zelf alles schoon houden hè, dan heb je geen vuilnismannen nodig.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat je vuilnismannen noemt vind ik nou een beetje jammer. Als er iets heeft bijgedragen aan ons huidige gezondheidsniveau dan is het de verbetering van de vuilverwerking. Veel meer dan artsen ooit gedaan hebben.
Kortom, vuilnisman is zo ongeveer het meest nuttige beroep dat er is.
En die anderen zijn ook gewoon nodig overigens.
Nee? Je zou dan dagelijks met je tasje vuilnis naar de vuilstort fietsen?quote:Op donderdag 29 september 2016 20:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ja, als iedereen met een nutteloze baan geen werk had konden we zelf alles schoon houden hè, dan heb je geen vuilnismannen nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |