Hoe gaat KOM dit doen als de helft kiest om niet mee te doen? Dubbele kosten en claim voor de helft van het bedrag?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:46 schreef papernote het volgende:
[..]
Hij (de ondernemer) reageert niet op het incassobureau. KOM wil van de investeerders ¤ 2000 hebben (gewogen naar inleg) om een juridische procedure te starten. Of je kunt er voor kiezen je verlies te nemen of mee te doen. Voor 11 okt reageren.
Klopt. KOM had bericht de inventaris was verkocht. Namelijk: "Het voorstel dat op dit moment op tafel ligt is dat B&D ¤25.000 betaalt aan KOM voor de inventaris en dat dit bedrag naar rato wordt uitgekeerd aan de investeerders via KOM."quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Was dit niet het geval dat in eerste instantie de franchise gever de inboedel tegen x zou overnemen en dat dit later toch niet het geval was?
Dat wordt een lastige. Je gaat natuurlijk altijd voor het volle bedrag. De kosten van de procedure zijn niet afhankelijk van het bedrag. Maar ja wat doe je dan met de mensen die niet meebetaald hebben als je succesvol bent? Je zal ze moeten betalen tenzij je ze vooraf laat tekenen dat ze hun verlies nemen en afzien van hun vordering.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:50 schreef komrad het volgende:
[..]
Hoe gaat KOM dit doen als de helft kiest om niet mee te doen? Dubbele kosten en claim voor de helft van het bedrag?
Ze gaan nu eerst inventariseren wie mee wil doen. Het bedrag dat je daadwerkelijk moet betalen zullen ze dus later wel bekend maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:50 schreef komrad het volgende:
[..]
Hoe gaat KOM dit doen als de helft kiest om niet mee te doen? Dubbele kosten en claim voor de helft van het bedrag?
KOM schrijft in elke mail: "Uiteraard staat het u zelf ook vrij om uw vordering individueel uit te winnen." En in de laatste ook: "Hebben wij van u geen reactie ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u uw investering in ... als niet te innen (default) heeft gekenmerkt."quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat wordt een lastige. Je gaat natuurlijk altijd voor het volle bedrag. De kosten van de procedure zijn niet afhankelijk van het bedrag. Maar ja wat doe je dan met de mensen die niet meebetaald hebben als je succesvol bent? Je zal ze moeten betalen tenzij je ze vooraf laat tekenen dat ze hun verlies nemen en afzien van hun vordering.
dus ben je altijd beter af als je je afzondert van de groep en meelift. Dit is het klassieke probleem van de freeriders.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat wordt een lastige. Je gaat natuurlijk altijd voor het volle bedrag. De kosten van de procedure zijn niet afhankelijk van het bedrag. Maar ja wat doe je dan met de mensen die niet meebetaald hebben als je succesvol bent? Je zal ze moeten betalen tenzij je ze vooraf laat tekenen dat ze hun verlies nemen en afzien van hun vordering.
Eerlijk gezegd had ik van de nieuwe toetsing door Exsyting wel iets meer verwacht. Slechter dan Agium kan haast niet, maar als je als financieel "professional" Excel al verkeerd schrijft, gaat bij mij minimaal een wenkbrauw fronzen. Natuurlijk kinderachtig om ze op deze ongelukkige misser te beoordelen, daarom nog een aantal opmerkingen:quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Wel leuk om even het rapport van de externe projectwaardeerder te lezen. https://www.kapitaalopmaa(...)posites-B.V.-2.1.pdf
KOM is de grootste freerider. Ze hebben de fees binnen en ik heb niet echt de indruk dat ze zich inspannen om de belangen van investeerders goed te vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:58 schreef komrad het volgende:
[..]
dus ben je altijd beter af als je je afzondert van de groep en meelift. Dit is het klassieke probleem van de freeriders.
Ze zullen het zo brengen dat je positief kiest voor procederen door te betalen en als je niet betaalt dat je of afschrijft of zelf uitwint.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:58 schreef papernote het volgende:
[..]
KOM schrijft in elke mail: "Uiteraard staat het u zelf ook vrij om uw vordering individueel uit te winnen." En in de laatste ook: "Hebben wij van u geen reactie ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u uw investering in ... als niet te innen (default) heeft gekenmerkt."
Ik vraag me inderdaad af of ze kunnen stellen dat niet-reageren staat voor een keuze.
het zou helemaal niet verkeerd zijn als bemiddelaars als skin in the game verplicht worden zelf 10% van de lening op de eigen balans te houden. Zo doen een aantal Europese P2P leners het ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:03 schreef papernote het volgende:
[..]
KOM is de grootste freerider. Ze hebben de fees binnen en ik heb niet echt de indruk dat ze zich inspannen om de belangen van investeerders goed te vertegenwoordigen.
Dat is natuurlijk ook van belang. Een advocaten kantoor sponsoren zit niemand op te wachten!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef komrad het volgende:
[..]
Heeft KOM inzicht gegeven in de kansrijkheid van het verhalen van de vordering ?
Nee. Ik heb ook al meerdere keren gevraagd om inzicht in de communicatie tussen KOM, ondernemer en franchise; maar dat krijg ik niet. Het is niet transparant. Daardoor ga ik vermoeden dat KOM er niets aan doet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:06 schreef komrad het volgende:
[..]
het zou helemaal niet verkeerd zijn als bemiddelaars als skin in the game verplicht worden zelf 10% van de lening op de eigen balans te houden. Zo doen een aantal Europese P2P leners het ook.
Heeft KOM inzicht gegeven in de kansrijkheid van het verhalen van de vordering ?
Ik ga er vanuit dat het weinig kansrijk is, omdat ook hier KOM de verpanding niet schriftelijk heeft geregeld. En we zien hoe dat bij Bussman is afgelopen...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook van belang. Een advocaten kantoor sponsoren zit niemand op te wachten!
Maar ja wie moet die inschatting maken?
Het incassobureau dat aan een gesloten deur heeft geklopt en blijkbaar geen kans zag om die te openen?
Misschien is het beter de vordering te verkopen aan Dick Scheringa en zijn nieuwe firma?!?
Wat zou die geven tussen de 10 en 20% van de vordering?
Ik weet het dus ook nog niet. Ik zit er maar voor een klein bedrag in, maar voor mijn gevoel komt die man er nu heel makkelijk mee weg. Naar mijn idee is er 1 keer op zijn deur geklopt en verder niets.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:53 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik moet zelf nog reageren voor 11 okt, maar ik heb nog geen idee wat te doen.
Herkenbaar. het ging tot de zomer goed maar met de defaults en probleemprojecten verwacht ik ergens tussen de -5% en +4% uit te komen afhankelijk van hoeveel defaults er nog bij komen en hoe de afhandeling gaat.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:18 schreef AQuila360 het volgende:
Nog eens even gekeken maar als ik dit jaar de rente minus de defaults doe heb ik 330,- euro ''verdiend'' tot vandaag en als alles verder goedloopt komt er nog 300,- bij dit jaar dus dan is het 630,- dat schiet niet op en als ik nog een default of 2 krijg is het 0,-
Heb nog even een toevoeging gedaan, totaal bedrag is wel positief nog maar ga je het delen door de jaren dan is het matig. Maargoed als de rest dit jaar goed doorloopt gaat het nog. Maar ben al min of meer gestopt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:25 schreef komrad het volgende:
[..]
Herkenbaar. het ging tot de zomer goed maar met de defaults en probleemprojecten verwacht ik ergens tussen de -5% en +4% uit te komen afhankelijk van hoeveel defaults er nog bij komen en hoe de afhandeling gaat.
Heeft er bij mij toe geleid dat ik het crowdfunden teruggeschroefd heb en vooral projecten meepak waar de zekerheden hard zijn en bij voorkeur een platform dat ik vertrouw. Daarnaast doe ik wat meer via LendaHand en wat buitenlandse platforms.
Ik zie het vooral als leergeld. Projecten die ik in het begin meegepakt heb waar ik nu voor zou passen.
Als ik jou was zou ik morgen je vragen eens voorleggen bij Pim vd Velde. Wat mij betreft zijn het legitieme vragen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:23 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik weet het dus ook nog niet. Ik zit er maar voor een klein bedrag in, maar voor mijn gevoel komt die man er nu heel makkelijk mee weg. Naar mijn idee is er 1 keer op zijn deur geklopt en verder niets.
En ik ben benieuwd wat alle gevolgen zijn van een keuze. Stel dat ik besluit niet mee te doen, en meneer vind morgen een droombaan waar hij een top salaris gaat verdienen. Dan kan ik dus nooit meer aanspraak maken op mijn geld?
Wat als ik de enige ben die zegt: procederen. Moet ik dan de ¤ 2000,- (een voorlopige schatting van Kom, het kan dus ook ¤ 5000,- worden) in mijn eentje ophoesten?
Zou je ook kunnen zeggen: Procederen, maar ik wil een max van ¤ ??,- betalen? Mochten de kosten dan echt te hoog worden dan kan ik het alsnog stoppen en het bedrag afschrijven.
Allemaal erg vaag dus.
Persoonlijk heb ik iets meer vertrouwen in de mensen en meningen hier, dan in de antwoorden van Pim. Heb de ervaring dat Pim of geen antwoord geeft, of op zo'n manier dat het op meerdere manieren uit te leggen is.Vandaar dat ik eerst hier eens rond vraag.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik morgen je vragen eens voorleggen bij Pim vd Velde. Wat mij betreft zijn het legitieme vragen.
Bij Exsyting analyseren studenten van de Hogeschool Rotterdam in de laatste fase van hun opleiding, onder leiding van financiële professionals uw financieringsaanvraag.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:02 schreef mike79_n het volgende:
Persoonlijk vind ik de nieuwe toetsing geen substantiële verbetering tot nu toe, maar het is pas de eerste. Misschien dat ze even moeten wennen.
Zeker geen ingewikkeld stempeltje en wat mij betreft niet in kleur. Toch jammer, ik adviseer de kinderen van de Hogeschool eens een rapportje te downloaden van IVM als inspiratie.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij Exsyting analyseren studenten van de Hogeschool Rotterdam in de laatste fase van hun opleiding, onder leiding van financiële professionals uw financieringsaanvraag.
De gekleide asbak die je voor vaderdag kreeg, maar dan van de Hogeschool van Rotterdam. Wees vooral trots dat ze er iets leuks van gemaakt hebben. Mooie kleurtjes wel toch? Zeker een stempeltje waard.
Er komt een tijd dat we weer gaan verlangen naar Aguim.
quote:Pim van de Velde: "Wij gaan met elke ondernemer wiens project op ons platform wordt gepubliceerd in gesprek om de aansluiting met Sparkholder te realiseren. Sinds 1 mei 2015 is het een verplicht onderdeel. Het is belangrijk dat investeerders meer inzicht krijgen hebben hoe het gaat met hun geïnvesteerde gelden. De eerste onderneming die met deze unieke tool aan de slag gaat is Flexipol Composites. Dit bedrijf heeft onlangs de benodigde ¤ 125.000,- voor de financiering van werkkapitaal via Kapitaal Op Maat opgehaald".
Mee eens. Ik zou beide alleen tegelijkertijd doen want anders is het voor je het weet de 11e.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:44 schreef didi80 het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik iets meer vertrouwen in de mensen en meningen hier, dan in de antwoorden van Pim. Heb de ervaring dat Pim of geen antwoord geeft, of op zo'n manier dat het op meerdere manieren uit te leggen is.Vandaar dat ik eerst hier eens rond vraag.
Mocht ik er dan nog niet uitkomen dan zal ik inderdaad eens een berichtje sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |