Ik mis nog steeds info over:quote:Op woensdag 5 oktober 2016 10:26 schreef Remond1977 het volgende:
Zit er hier iemand in het project GvE project 011704? Ik krijg bericht
dat ze op 7 sept. jl. failliet zijn verklaard :-(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop het ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:02 schreef Graankorrel het volgende:
Klote dat die parfumboer zo snel failliet is gegaan. Zit er ook in. Uit het mee gestuurde bericht van hun jurist begrijp ik dat er nog gesprekken worden gevoerd over een mogelijk vervolg. Hopelijk komt er voor de investeerders nog een redelijk nette oplossing, want anders wordt dit een forse afschrijving.
Ik doe niets op lendico. Wat zijn de ervaringen? Een beetje dezelfde summiere info als op FNC. Verder ziet het project er cijfermatig wel goed uit. Behoorlijke omzet en winststijging naar onvoltooid 2016 wordt er opgeschreven. Volgens de cijfers in combinatie met een hypotheekvrij bedrijfspand zou je misschien wel een A verwachten. Wat me niet duidelijk wordt wat voor een OG ze nu willen aanschaffen. Wat is jullie mening?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:07 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Lendico: https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/28460-128
[ afbeelding ]
Ik doe wel af en toe wat op Lendico. Vooral leningen met hogere rente. In tegenstelling tot op FNC (waar ik er nu alleen een aantal heb die een week of zo te laat zijn) heb ik er hier een paar die maanden achter zijn. Er komt nog wel af en toe geld binnen. Risicovolle projecten (D) zijn hier dus echt risicovol.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik doe niets op lendico. Wat zijn de ervaringen? Een beetje dezelfde summiere info als op FNC. Verder ziet het project er cijfermatig wel goed uit. Behoorlijke omzet en winststijging naar onvoltooid 2016 wordt er opgeschreven. Volgens de cijfers in combinatie met een hypotheekvrij bedrijfspand zou je misschien wel een A verwachten. Wat me niet duidelijk wordt wat voor een OG ze nu willen aanschaffen. Wat is jullie mening?
4,37% na aftrek kosten. Dat vind ik echt te weinig ondanks dat het een mooie onderneming is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:21 schreef tiara1977 het volgende:
Same here. ziet er op zich goed uit maar slechts 5% nominaal dus 4.x% effectief.
Voor mij een pas.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:20 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op GVE:
Espol Plastics
Aardig project maar wel belachelijk lage rente dus stop er niet heel veel in.
idem en geen echte zekerheden als hypotheek/pandrecht op een specifiek object. Dus als het mis gaat kom je in de grote hoop.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:39 schreef komrad het volgende:
[..]
4,37% na aftrek kosten. Dat vind ik echt te weinig ondanks dat het een mooie onderneming is.
Precies wat ik denk, bedrijf met waarschijnlijk een (groot) liquiditeitsprobleem dat snel even wat cash wil ophalen. En dat gaat via GVE prima lukken. Missie accomplished maar zonder een bijdrage van mij.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
idem en geen echte zekerheden als hypotheek/pandrecht op een specifiek object. Dus als het mis gaat kom je in de grote hoop.
De borgstellingen van de eigenaren worden ook niet ondersteund met beschreven overwaarde in onroerend goed of iets dergelijks.
Kortom te weinig info en zekerheden om op zo'n laag rente percentage in te stappen naar mijn idee.
Daarnaast vind ik het ook wel een beetje vreemd dat zo'n groot bedrijf voor zo'n relatief klein bedrag niet bij de normale financiers terecht kan. Zou er misschien een (groot/klein) liquiditeits- probleem zijn?
zie ook in de creditsafe rapporten de limietgeschiedenis, tevens weinig info omtrent boekjaar 2015, daar kan meer over gezegd worden. De bruto marge als getal op zich zegt maar beperkt wat. Rente% in verhouding tot looptijd niet passend voor mijzelf. Uiteindelijk is 148k voor de machines rest is werkkapitaal en financiering. 148k is qua financiering te overzien. Geen eigen inbreng en geen inbreng vanuit de in principe gezonde holdings. Waarom lenen i.c.m. borgstellingen, als je ook het zou kunnen 'verkrijgen' vanuit de holdings? Zoals eerder CASH IS KING, vermogenspositie OK liquiditeit KRAP . Ik pas.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:52 schreef mike79_n het volgende:
[..]
Precies wat ik denk, bedrijf met waarschijnlijk een (groot) liquiditeitsprobleem dat snel even wat cash wil ophalen. En dat gaat via GVE prima lukken. Missie accomplished maar zonder een bijdrage van mij.
Wel leuk om even het rapport van de externe projectwaardeerder te lezen. https://www.kapitaalopmaa(...)posites-B.V.-2.1.pdfquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:57 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Op KOM staat een nieuwe,
www.kapitaalopmaat.nl/Flexipol-Composites-groeit
ik pas even
Als de opstellers van het rapport meelezen;quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Wel leuk om even het rapport van de externe projectwaardeerder te lezen. https://www.kapitaalopmaa(...)posites-B.V.-2.1.pdf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. al besproken?
Ik heb even terug gezocht, maar kan het niet vinden. Ben wel benieuwd wie hier nog meer in zit, en wat jullie gaan doen.
Lekkere debiteuren/crediteuren verhouding!!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Wel leuk om even het rapport van de externe projectwaardeerder te lezen. https://www.kapitaalopmaa(...)posites-B.V.-2.1.pdf
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:50 schreef didi80 het volgende:
Is hier de brief mail van KoM inzakeWelke opties worden er geboden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. al besproken?
Ik heb even terug gezocht, maar kan het niet vinden. Ben wel benieuwd wie hier nog meer in zit, en wat jullie gaan doen.
Hij (de ondernemer) reageert niet op het incassobureau. KOM wil van de investeerders ¤ 2000 hebben (gewogen naar inleg) om een juridische procedure te starten. Of je kunt er voor kiezen je verlies te nemen of mee te doen. Voor 11 okt reageren.quote:
Was dit niet het geval dat in eerste instantie de franchise gever de inboedel tegen x zou overnemen en dat dit later toch niet het geval was?quote:
Hoe gaat KOM dit doen als de helft kiest om niet mee te doen? Dubbele kosten en claim voor de helft van het bedrag?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:46 schreef papernote het volgende:
[..]
Hij (de ondernemer) reageert niet op het incassobureau. KOM wil van de investeerders ¤ 2000 hebben (gewogen naar inleg) om een juridische procedure te starten. Of je kunt er voor kiezen je verlies te nemen of mee te doen. Voor 11 okt reageren.
Klopt. KOM had bericht de inventaris was verkocht. Namelijk: "Het voorstel dat op dit moment op tafel ligt is dat B&D ¤25.000 betaalt aan KOM voor de inventaris en dat dit bedrag naar rato wordt uitgekeerd aan de investeerders via KOM."quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Was dit niet het geval dat in eerste instantie de franchise gever de inboedel tegen x zou overnemen en dat dit later toch niet het geval was?
Dat wordt een lastige. Je gaat natuurlijk altijd voor het volle bedrag. De kosten van de procedure zijn niet afhankelijk van het bedrag. Maar ja wat doe je dan met de mensen die niet meebetaald hebben als je succesvol bent? Je zal ze moeten betalen tenzij je ze vooraf laat tekenen dat ze hun verlies nemen en afzien van hun vordering.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:50 schreef komrad het volgende:
[..]
Hoe gaat KOM dit doen als de helft kiest om niet mee te doen? Dubbele kosten en claim voor de helft van het bedrag?
Ze gaan nu eerst inventariseren wie mee wil doen. Het bedrag dat je daadwerkelijk moet betalen zullen ze dus later wel bekend maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:50 schreef komrad het volgende:
[..]
Hoe gaat KOM dit doen als de helft kiest om niet mee te doen? Dubbele kosten en claim voor de helft van het bedrag?
KOM schrijft in elke mail: "Uiteraard staat het u zelf ook vrij om uw vordering individueel uit te winnen." En in de laatste ook: "Hebben wij van u geen reactie ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u uw investering in ... als niet te innen (default) heeft gekenmerkt."quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat wordt een lastige. Je gaat natuurlijk altijd voor het volle bedrag. De kosten van de procedure zijn niet afhankelijk van het bedrag. Maar ja wat doe je dan met de mensen die niet meebetaald hebben als je succesvol bent? Je zal ze moeten betalen tenzij je ze vooraf laat tekenen dat ze hun verlies nemen en afzien van hun vordering.
dus ben je altijd beter af als je je afzondert van de groep en meelift. Dit is het klassieke probleem van de freeriders.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat wordt een lastige. Je gaat natuurlijk altijd voor het volle bedrag. De kosten van de procedure zijn niet afhankelijk van het bedrag. Maar ja wat doe je dan met de mensen die niet meebetaald hebben als je succesvol bent? Je zal ze moeten betalen tenzij je ze vooraf laat tekenen dat ze hun verlies nemen en afzien van hun vordering.
Eerlijk gezegd had ik van de nieuwe toetsing door Exsyting wel iets meer verwacht. Slechter dan Agium kan haast niet, maar als je als financieel "professional" Excel al verkeerd schrijft, gaat bij mij minimaal een wenkbrauw fronzen. Natuurlijk kinderachtig om ze op deze ongelukkige misser te beoordelen, daarom nog een aantal opmerkingen:quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
KOM is de grootste freerider. Ze hebben de fees binnen en ik heb niet echt de indruk dat ze zich inspannen om de belangen van investeerders goed te vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:58 schreef komrad het volgende:
[..]
dus ben je altijd beter af als je je afzondert van de groep en meelift. Dit is het klassieke probleem van de freeriders.
Ze zullen het zo brengen dat je positief kiest voor procederen door te betalen en als je niet betaalt dat je of afschrijft of zelf uitwint.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:58 schreef papernote het volgende:
[..]
KOM schrijft in elke mail: "Uiteraard staat het u zelf ook vrij om uw vordering individueel uit te winnen." En in de laatste ook: "Hebben wij van u geen reactie ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u uw investering in ... als niet te innen (default) heeft gekenmerkt."
Ik vraag me inderdaad af of ze kunnen stellen dat niet-reageren staat voor een keuze.
het zou helemaal niet verkeerd zijn als bemiddelaars als skin in the game verplicht worden zelf 10% van de lening op de eigen balans te houden. Zo doen een aantal Europese P2P leners het ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:03 schreef papernote het volgende:
[..]
KOM is de grootste freerider. Ze hebben de fees binnen en ik heb niet echt de indruk dat ze zich inspannen om de belangen van investeerders goed te vertegenwoordigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |