abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165608256
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:33 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar een diagnose wordt niet gesteld op basis van testuitslagen alleen. Of het moet wel erg slecht gesteld zijn met de GGZ.
Zijn er nog mensen die denken dat het wel goed zit bij de GGZ dan? :@
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:50:26 #127
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165608276
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:46 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Schizoaffectief is geen persoonlijkheidsstoornis.

Het psychisch ziek topic loopt voor geen meter, dan zou het dus zijn dat dat mijn topic wordt aangezien ik er dan als een van de weinigen post.

Ik heb nog altijd de chronische ziekte diabetes, dus ze kunnen niet zeggen dat ik niet welkom ben. Dat kan geen user bepalen. ;)

Nou het is toch zo? Ik heb m'n best gedaan...
Probeer dan wat te maken van dat topic.
pi_165608285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waar zei ik dat dit geen R&P materiaal is?

Een dagboektopic enkel om te klagen (zoals in de OP wordt gesteld) is hier gewoonweg niet op zijn plek en gaat zeker geen reeks worden.
Dit topic is dus niet bedoeld als klaagtopic. Ik heb de OP dan ook veranderd. Als sararaats een soortgelijk topic mag (over haar leven), dan ik ook! Ik had het niet voor niets op LIF gezet, waar haar topic ook op staat.
pi_165608305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een uitslag van een test is geen diagnose.
En toch heb ik de officiële diagnose autisme gekregen.
pi_165608335
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

En toch heb ik de officiële diagnose autisme gekregen.
Ja zo schreef je, niet eens van een arts blijkbaar.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:54:25 #131
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165608386
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dit topic is dus niet bedoeld als klaagtopic. Ik heb de OP dan ook veranderd. Als sararaats een soortgelijk topic mag (over haar leven), dan ik ook! Ik had het niet voor niets op LIF gezet, waar haar topic ook op staat.
Ja, maar dit soort topic hoort niet in LIF. Toen we het idee tegen je zeiden bedoelden we ook iets heel anders.
pi_165608392
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja zo schreef je, niet eens van een arts blijkbaar.
Ik weet niet wat zij was, de vrouw die de test bij mij afnam. (Psychiater, psycholoog, spv'er, of iets anders. Geen idee.)
pi_165608436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:54 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja, maar dit soort topic hoort niet in LIF. Toen we het idee tegen je zeiden bedoelden we ook iets heel anders.
Yeah right! Nu inene bedoelden jullie het niet zo? :') Ik weet wat er gezegd is tegen mij. Dat is: open alsjeblieft een eigen topic, net zoals Sara.
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:58:11 #134
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165608479
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:56 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Yeah right! Nu inene bedoelden jullie het niet zo? :') Ik weet wat er gezegd is tegen mij. Dat is: open alsjeblieft een eigen topic, net zoals Sara.
Ja dat klopt. Maar je begon dit topic alleen over je geestelijke problemen.
pi_165608599
Nou, dan word "psychisch ziek" uit de TT verwijderd door een mod en weer teruggeplaatst naar LIF en zal ik de OP veranderen.
pi_165608692
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik weet niet wat zij was, de vrouw die de test bij mij afnam. (Psychiater, psycholoog, spv'er, of iets anders. Geen idee.)
Wat voor test was het dan? Want je schreef eerder dat je niet bekend was hoe het ging met stellen van diagnoses. Denk dat het beste wat je kan doen is naar de huisarts gaan om een doorverwijzing te vragen naar de psychiatrie. Als je echt wil weten wat er psychisch met je aan de hand is. Het zijn wel enorm lange en vermoeiende onderzoeken trouwens.
pi_165608694
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Maar als aanpassen dus niet lukt? Ik kan bijv niet toneelspelen dat ik extravert ben. :X Als ik niks weet te zeggen, dan weet ik niks te zeggen en zeg ik dus niks.

Qua andere dingen ben ik het met je eens, je kan bijv niet in het openbaar gaan zitten masturberen, of hevig tongzoenen met je partner, of met geheel ontbloot bovenblijf je baby borstvoeding geven op een terras ofzo.

Maar karaktertrekken die niet schadelijk zijn vind ik niet gelden.
Dat soort dingen kun je leren. Echt. Ik kan zelf zeggen dat ik er enige ervaring mee heb en bijv. een sova cursus heeft mij echt goed gedaan. Terwijl er ooit een tijd was dat ik mensen niet aan durfde te spreken, stap ik nu makkelijk op mensen af. Het is een proces van jaren, maar je kan jezelf wel aanleren dat bijv. mensen op straat meestal niet bijten en dat je met een open houding al veel kunt bereiken. Een groepscursus en rollenspellen kunnen juist helpen bij het reflecteren op je eigen gedrag en zo leer je in een veilige omgeving waar het mis gaat. Bedenk je ook dat alle mensen op een dergelijke cursus moeite hebben met hun sociale vaardigheden. Iedereen komt om te leren.
pi_165608723
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 19:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nou maakt natuurlijk niet zoveel uit aangezien de test toch niet betrouwbaar was omdat je zelf aanstuurde op die diagnose. Maar verder weet je het wel, het was geen arts:
quote:
en daarna kreeg ik de uitslag van m'n eigen spv'er te horen.
pi_165608888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:05 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Wat voor test was het dan? Want je schreef eerder dat je niet bekend was hoe het ging met stellen van diagnoses. Denk dat het beste wat je kan doen is naar de huisarts gaan om een doorverwijzing te vragen naar de psychiatrie. Als je echt wil weten wat er psychisch met je aan de hand is. Het zijn wel enorm lange en vermoeiende onderzoeken trouwens.
Nee, ik weet niet hoe het gaat als je in de psychiatrie komt, dat bedoelde ik. Het stellen van een diagnose als autisme weet ik dus wel. Das een vragenlijst invullen en van daaruit wordt de diagnose gesteld.
pi_165608965
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet hoe het gaat als je in de psychiatrie komt, dat bedoelde ik. Het stellen van een diagnose als autisme weet ik dus wel. Das een vragenlijst invullen en van daaruit wordt de diagnose gesteld.
Huh, maar een diagnose autisme wordt toch gesteld in de psychiatrie? :P

Als je er maar rekening mee houdt dat er ook een andere diagnose uit zou kunnen komen dan autisme.
pi_165609193
Maar wat wil je nou eigenlijk?
pi_165609215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat soort dingen kun je leren. Echt. Ik kan zelf zeggen dat ik er enige ervaring mee heb en bijv. een sova cursus heeft mij echt goed gedaan. Terwijl er ooit een tijd was dat ik mensen niet aan durfde te spreken, stap ik nu makkelijk op mensen af. Het is een proces van jaren, maar je kan jezelf wel aanleren dat bijv. mensen op straat meestal niet bijten en dat je met een open houding al veel kunt bereiken. Een groepscursus en rollenspellen kunnen juist helpen bij het reflecteren op je eigen gedrag en zo leer je in een veilige omgeving waar het mis gaat. Bedenk je ook dat alle mensen op een dergelijke cursus moeite hebben met hun sociale vaardigheden. Iedereen komt om te leren.
Mijn probleem is dus niet dat ik niet weet wat sociale vaardigheden zijn, of hoe ik die toe kan passen. Dat weet ik wel en kan ik ook toepassen, als ik wil. Ik durf gerust mensen aan te spreken op straat, iets te zeggen tegen ze. Ik ben absoluut niet verlegen, noch onzeker.

Mijn probleem is dat ik geen contact wil met mensen. Dus ook geen medecursisten/collega's/meer vriendinnen dan ik nu heb (1). En dat kan ik blijven proberen uit te leggen...
pi_165609230
Ik snap dat dit bedoeld is als dagboektopic. Maar er zijn al veel tips gegeven. Wat ga je doen met alle hulp die je tot nu toe hebt gehad?
pi_165609261
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Een heteroanamnese en een ontwikkelingsanamnese zijn toch wel essentieel om tot een gedegen diagnose te komen. Testen zijn daarbij ondersteunend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 20:23:20 ]
pi_165609299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:14 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Huh, maar een diagnose autisme wordt toch gesteld in de psychiatrie? :P

Als je er maar rekening mee houdt dat er ook een andere diagnose uit zou kunnen komen dan autisme.
Daar ben ik dus zeker van, dat er een andere - wellicht heel andere - diagnose uitkomt.
pi_165609327
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Mijn probleem is dus niet dat ik niet weet wat sociale vaardigheden zijn, of hoe ik die toe kan passen. Dat weet ik wel en kan ik ook toepassen, als ik wil. Ik durf gerust mensen aan te spreken op straat, iets te zeggen tegen ze. Ik ben absoluut niet verlegen, noch onzeker.

Mijn probleem is dat ik geen contact wil met mensen. Dus ook geen medecursisten/collega's/meer vriendinnen dan ik nu heb (1). En dat kan ik blijven proberen uit te leggen...
Ik heb toch het vermoeden dat dat niet helemaal juist is. Aangezien je eerder aangaf liever iemands auto te bekrassen dan hem aan te spreken op slecht parkeren. En aangezien je ook aangaf het lastig te vinden een gesprek op gang te houden. Als je zulke dingen doet dan heb je blijkbaar niet veel zicht op hoe je overkomt op anderen, of beter gezegd: wat gepast is in een bepaalde situatie. Voor wat betreft het eerste: ook dat zou je kunnen leren. Het gaat er niet zozeer om dat je verplicht zou worden om vrienden te maken, maar meer dat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en daardoor minder vaak buiten een groep valt bijvoorbeeld. Dat is voor jezelf ook een stuk prettiger.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:26:34 #147
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165609384
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik beschadig een auto met een sleutel als die in ONS parkeerplekje parkeert, in plaats van gewoon er naartoe lopen en gewoon te communiceren dat wij al stonden te wachten op dát plekje. Zó contactgestoord ben ik...
Jokkebrok.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:28:32 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165609448
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:26 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

[..]

Jokkebrok.
Dat hij t niet doet kan zijn omdat hij t niet durft, of omdat hij het niet wil. Zijn twee verschillende zaken.

Al kan hij wel denken dat het een kwestie is van niet willen. Terwijl t eig niet durven is. Dat kan
pi_165609507
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat hij t niet doet kan zijn omdat hij t niet durft, of omdat hij het niet wil. Zijn twee verschillende zaken.

Al kan hij wel denken dat het een kwestie is van niet willen. Terwijl t eig niet durven is. Dat kan
Dat kan best, maar niet durven is natuurlijk geen reden om zomaar iemands auto te bekrassen. Dat vind ik hoe dan ook gestoord.
pi_165609527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:26 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

[..]

Jokkebrok.
Als ze iets laten vallen bijv. Of als ik ergens niet bij kan, als ze in de weg staan.

Niet als ik in een furieuze staat ben, omdat ik dan niet weet of ik mezelf kan tegenhouden. Ik wil namelijk liever niet in de gevangenis zitten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')