abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165592228
Kan iemand dat even uitleggen want om daar nou anderhalf jaar van te voren over te beginnen is een beetje té.

De verkiezingen van welk ander land dan ook krijgen niet of nauwelijks aandacht.

Ik weet zeker dat het weer een democraat of republikein word, nou wat spannend.
  dinsdag 27 september 2016 @ 00:15:23 #2
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_165592283
Omdat de grote tv-mediazenders in Nederland daar mensen hebben zitten en daar verhalen vandaan moeten komen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_165592363
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:15 schreef Dagoduck het volgende:
Omdat de grote tv-mediazenders in Nederland daar mensen hebben zitten en daar verhalen vandaan moeten komen.
Dit + de VS is het machtigste land ter wereld, dan is meer aandacht ook logischer.
pi_165592376
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dit + de VS is het machtigste land ter wereld, dan is meer aandacht ook logischer.
China is de machtigste, dit niet weten. :')
pi_165592955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Op welk gebied is China volgens jou het machtigst? Cultureel? Economisch en militaristisch beken valt het namelijk allemaal nog wel mee met de Chinese macht.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_165592981
Volgens mij krijgen de Amerikaanse verkiezingen buitensporig veel aandacht omdat ze lekker makkelijk te volgen zijn, 2 kandidaten. Misschien nog wel belangrijker is de hoge entertainment factor van de amv. Voor Nederlandse begrippen vaak idiote campagnes, dramatisch, simpel.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_165593128
quote:

[..]

Maar verkiezingen met een eenpartijenstelsel zijn dan weer lang niet zo boeiend.
pi_165593160
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:16 schreef tofastTG het volgende:
Volgens mij krijgen de Amerikaanse verkiezingen buitensporig veel aandacht omdat ze lekker makkelijk te volgen zijn, 2 kandidaten. Misschien nog wel belangrijker is de hoge entertainment factor van de amv. Voor Nederlandse begrippen vaak idiote campagnes, dramatisch, simpel.
Ze zijn inderdaad makkelijk te volgen, ook vanwege de Engelse taal.

Duitsland is voor Nederland belangrijker dan de VS. Duitsland is onze grootste handelspartner, als de Duitse economie mee of tegen zit, merken we dat onmiddellijk. Als Duitsland veel vluchtelingen over de vloer krijgt, zien wij ook een piek. Toch besteden de media meer aandacht aan Amerika (de VS) dan Duitsland.
pi_165593178
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad makkelijk te volgen, ook vanwege de Engelse taal.

Duitsland is voor Nederland belangrijker dan de VS. Duitsland is onze grootste handelspartner, als de Duitse economie mee of tegen zit, merken we dat onmiddellijk. Als Duitsland veel vluchtelingen over de vloer krijgt, zien wij ook een piek. Toch besteden de media meer aandacht aan Amerika (de VS) dan Duitsland.
Duitse verkiezingen zijn dan ook stukken minder spannend, veel zakelijker. Daar kun je ook gewoon minder spannende tv van maken. ;) En daar gaat het natuurlijk meestal om, waar kijken mensen naar.
pi_165593276
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Duitse verkiezingen zijn dan ook stukken minder spannend, veel zakelijker. Daar kun je ook gewoon minder spannende tv van maken. ;) En daar gaat het natuurlijk meestal om, waar kijken mensen naar.
Ja, maar nieuws gaat er ook om wat belangrijk is.

Aangezien de verkiezingen in Amerika niet het belangrijkst zijn. Zo is Duitsland voor ons belangrijker en is de Amerikaanse president ook weer afhankelijk van het congres en de senaat. Spelen er inderdaad andere dingen.

Die Amerikaanse show zorgt natuurlijk voor mooie televisie. Het is daarnaast makkelijk te verslaan, o.a. door de taal.
pi_165598312
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Eens. Van de andere kant hebben de Yanks de rekbaarheid van hun verkiezingscircus ruim overschreden, want beide kandidaten bakken er helemaal niks van. Ik vind er in ieder geval weinig aan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 27 september 2016 @ 11:45:18 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165598334
Mensen houden van mediaspektakel en daar zijn de Amerikanen de beste in.
pi_165598580
Omdat de Amerikaanse verkiezingen zijn opgezet als een grote spelshow en ook het nieuws om kijkcijfers draait.
pi_165598971
quote:

[..]

Die leiderschapswissel eens per tien jaar is alleen net even ietsje minder toegankelijk om over te berichten en het te volgen, is het niet?
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:14:12 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165599011
Maar eigenlijk zijn de Franse verkiezingen qua opzet veel leuker
pi_165599142
Aandacht voor politiek beperken tot tijdelijke aandacht voor verkiezingen is eigenlijk al een erg beperkte visie...

Verkiezingen zijn een moment-opname en alhoewel vaak erg invloedrijk voor het politieke besluitproces en uiteindelijke mandaten voor bestuurders, is het ook zeker niet alleszeggend.

Sowieso is de andacht voor bv wetsvoorstellen voordat deze al door de parlementen aangenomen worden meestal nihil, evengoed voor politieke thematische inhoudelijke discussies vooraf (achteraf lopen echter verdom graag een hoop kiezers opeens te hoop over al aangenomen bestuurszetten, vaak ook met slechts een half begrip wat deze vaststellen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165599810
Er is een of andere gezagsgeilheid bij de media, enerzijds heel irritant, maar als ik ze zie kruipen voor Obama die Apocalypse now style zijn onderdanen in Nederland kwam bezoeken dan vraag ik me ook wel eens af of ze misschien beter door hebben wie de baas is dan wij. Figuren als Twan Huys, Groenhuijsen en Rick Nieman zijn gewoon ziekelijk onderdanig aan het grote Amerika.

Lubach had er een tijd geleden al wat zinnigs over gezegd.
http://www.dumpert.nl/med(...)se_verkiezingen.html
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165604394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Lubach had er een tijd geleden al wat zinnigs over gezegd.
http://www.dumpert.nl/med(...)se_verkiezingen.html
Met zijn wannabe Amerikaanse show.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165605017
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

de VS is het machtigste land ter wereld
:')
pi_165608624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:11 schreef Nober het volgende:
Kan iemand dat even uitleggen want om daar nou anderhalf jaar van te voren over te beginnen is een beetje té.

De verkiezingen van welk ander land dan ook krijgen niet of nauwelijks aandacht.

Ik geef niet alleen iets om de Amerikaanse verkiezingen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:27:52 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165609425
quote:

De scholen voor de journalistiek in NL leren hun scholieren aan dat dit hét belangrijke event is, dus brengen de media dat groot.
Het zal mij jeuken wie ze kiezen, wat mij vooral stoort is dat men in NL meent beter te weten wie ze als president moeten kiezen dan de amerikanen dat zelf weten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165610497
Omdat het de grootste show is die er is en de uitslag grote invloed heeft op de wereld. Iedereen kan het makkelijk volgen in tegenstellingen tot andere landen zoals Duitse of France politiek
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:13:44 #23
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_165611399
Ik volg veel liever de Amerikaanse politiek dan de Belgische.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_165614377
De Duitse en Franse verkiezingen krijgen ook volop aandacht. Het zijn landen die grote invloed hebben op ons.
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:32:35 #25
45206 Pietverdriet
pi_165614482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De Duitse en Franse verkiezingen krijgen ook volop aandacht. Het zijn landen die grote invloed hebben op ons.
Staat niet in verhouding tot de amerikaanse.
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:33:32 #26
45206 Pietverdriet
pi_165614516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:53 schreef Sunst0rm het volgende:
Omdat het de grootste show is die er is en de uitslag grote invloed heeft op de wereld. Journalisten kunnen het makkelijk volgen in tegenstellingen tot andere landen zoals Duitse of France politiek
Zo klopt ie
pi_165614538
Welke verkiezingen uit dit lijstje (https://en.wikipedia.org/(...)alendar_2016#October) zouden we anders moeten volgen? Die in Moldavië? Of Kaapverdië? Of misschien toch Palau?
pi_165614617
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Staat niet in verhouding tot de amerikaanse.
Ik moet zeggen dat het inderdaad zo is dat sinds de verkiezingen van Obama de aandacht voor Amerika wel heel groot is. Maar het is eigenlijk wel heel verklaarbaar: De media zijn cultuur-marxistisch en de Amerikaanse verkiezingen passen prachtig in dat plaatje. Eerst een zwarte president, nu een vrouwelijke tegenover een rechtse man die als een soort duivel wordt neergezet. Gelijkgeschakelde media in Nederland smullen er van.

Daar geven ze liever aandacht aan, dan aan de Poolse en Hongaarse volkeren die verstandige keuzes maken (en waar groene thee drinkers alleen met een vergrootglas te vinden zijn).
pi_165615636
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het inderdaad zo is dat sinds de verkiezingen van Obama de aandacht voor Amerika wel heel groot is. Maar het is eigenlijk wel heel verklaarbaar: De media zijn cultuur-marxistisch en de Amerikaanse verkiezingen passen prachtig in dat plaatje. Eerst een zwarte president, nu een vrouwelijke tegenover een rechtse man die als een soort duivel wordt neergezet. Gelijkgeschakelde media in Nederland smullen er van.

Daar geven ze liever aandacht aan, dan aan de Poolse en Hongaarse volkeren die verstandige keuzes maken (en waar groene thee drinkers alleen met een vergrootglas te vinden zijn).
Een zwarte president en een vrouwelijke kandidaat vallen nu eenmaal op, dus meer aandacht. Heeft niks met cultuur-marxisisme te maken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_165618002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:37 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar verkiezingen met een eenpartijenstelsel zijn dan weer lang niet zo boeiend.
Ik vind die zuiveringen erna, zoals in bijvoorbeeld Noord Korea, altijd wel wat hebben.
pi_165618003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een hele generatie groeit misschien op zonder ooit een blanke man als president te hebben gehad als ze over acht jaar stemgerechtigd zijn. Die leren nooit dat de blanke man de leiding kan hebben.

.
pi_165618029
En bovendien:

quote:
As far as the cyber, I agree to parts of what Secretary Clinton said. We should be better than anybody else, and perhaps we’re not. I don’t think anybody knows that it was Russia that broke into the DNC. She’s saying Russia, Russia, Russia—I don't, maybe it was. I mean, it could be Russia, but it could also be China. It could also be lots of other people. It also could be somebody sitting on their bed that weighs 400 pounds, okay?

...

We came in with the Internet. We came up with the Internet. And I think Secretary Clinton and myself would agree very much, when you look at what ISIS is doing with the Internet, they’re beating us at our own game. ISIS.

So we had to get very, very tough on cyber and cyber warfare. It is a huge problem. I have a son—he’s 10 years old. He has computers. He is so good with these computers. It’s unbelievable. The security aspect of cyber is very, very tough. And maybe, it's hardly doable. But I will say, we are not doing the job we should be doing. But that’s true throughout our whole governmental society. We have so many things that we have to do better, Lester. And certainly cyber is one of them.
Dat is toch topamusement?
pi_165618804
quote:

Omdat de verkiezingen worden verslagen in termen en themas die ook naar Nederland zijn geimporteerd. Het gaat niet meer om de inhoud of belangen maar om allerlei randzaken, en hoe zogenaamde blunders worden geframed en door neuromarketeers wordt misbruikt. De zgn. "horse race".

quote:
better title: "dukakis doesn't skip a beat while staying true to his principles"
quote:
Um...so wait....a president staying calm, professional, and NOT making his job personal is a BAD thing?! No wonder America is fucked!
quote:
Coming from a fierce conservative and supporter of death penalty, I have to respect Dukakis' answer - he came across to me as a man dedicated to his conviction, even backed up his response with provable facts (although I'm not sure if no death penalty is to credit Mass' low homicide rate), and he would not let something so close to home shake him. But I disagree with his answer - murder warrants death, deterrent or not. When you shed someone's life, it's equal and fair payment you lose yours.
quote:
As I saw in another video however, someone was commenting how Dukakis could have been more perceptive and better answer by saying, "The real question you are asking me is would I allow desire for revenge to influence my principle and conviction and the answer is no."
quote:
What is sad here is that he gives a logical policy oriented answer and that is somehow viewed as a bad answer. Any idiot can get heated and say "that's my wife, I love her so much....blah.....blah....". I don't care if either Bush or Dukakis loves his wife or not, telling us you love your wife is emotionally charged pandering. Gimmie your policy ideas, not some emotional connection. It makes me sad.
quote:
Ah yes, the good old days...when the so-called "mainstream" media at least pretended to be fair; particularly in debates.
Reagan fans zoals Rick Nieman - een enorme kwal - krijgen elke vier jaar een masterclass van showmanship en mediamanipulatie te zien. Dit geeft ze dan een mooie impliciete legitimatie om hetzelfde met Nederland te doen. De breinen van de kijkers worden voorgemasseerd, en klaar voor acceptatie gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165620078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat de verkiezingen worden verslagen in termen en themas die ook naar Nederland zijn geimporteerd. Het gaat niet meer om de inhoud of belangen maar om allerlei randzaken, en hoe zogenaamde blunders worden geframed en door neuromarketeers wordt misbruikt. De zgn. "horse race".

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Reagan fans zoals Rick Nieman - een enorme kwal - krijgen elke vier jaar een masterclass van showmanship en mediamanipulatie te zien. Dit geeft ze dan een mooie impliciete legitimatie om hetzelfde met Nederland te doen. De breinen van de kijkers worden voorgemasseerd, en klaar voor acceptatie gemaakt.
Koekoek, zou je dit niet in BNW plaatsen?
pi_165620435
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Koekoek, zou je dit niet in BNW plaatsen?
Ach, in iets andere bewoordingen staat het ook in o.a. het boekje van Joris Luyendijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165620772
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach, in iets andere bewoordingen staat het ook in o.a. het boekje van Joris Luyendijk.
Nogal iets anders dan. Ziedaar het verschil tussen wel/geen werk hebben.
pi_165620956
Amerika beschermt voor een groot gedeelte nog steeds Europa. Maar het staat je vrij om de Russische verkiezingen te volgen. Daar is altijd één winnaar: Poetin.
pi_165621136
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nogal iets anders dan. Ziedaar het verschil tussen wel/geen werk hebben.
Het verschil tussen wel en geen aids aan je snikkel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165621201
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het verschil tussen wel en geen aids aan je snikkel.
Bwehehehehehehehehe!!
pi_165621235
Ergens is wel een hypocrisie te bespeuren, de media klaagt over Turken die zo begaan zijn met Turkije i.p.v Nederland, en nu zie je diezelfde media helemaal in overdrive gaan voor Amerika.

Mensen kijken eenmaal op tegen grote landen waar ze gevoel voor hebben, of er bij willen horen. Nederland is miniscuul klein op de wereldkaart, en de blanke hipster wil graag als Amerikaan worden gezien. Kijken enkel Amerikaanse series en films, volgen de verkiezingen op de voet, gebruiken veel Amerikaans engelse woorden in hun taalgebruik, checken regelmatig Amerikaanse sites, etcetera.

De lange arm van Ankara? Nou, de lange arm van Washington is vele malen groter, langer en sterker.

Maar ach....de hindoestaan is gefocust op India, de moslim op Turkije en Marokko, en zo heeft ieder wel ergens een voorliefde, of zelfs passie, voor.
pi_165621944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 11:27 schreef Freak188 het volgende:
Amerika beschermt voor een groot gedeelte nog steeds Europa. Maar het staat je vrij om de Russische verkiezingen te volgen. Daar is altijd één winnaar: Poetin.
In de VS normaal gesproken ook. Beide partijen zijn gekocht door dezelfde lobby's.

In principe is er niet zoveel mis mee om je vermaken met die farce, maar als je gaat doen alsof het belangrijk is dan zeg je daarmee ook wat over democratie. Verkiezingen worden gepresenteerd als een soort sportevenement waarbij we beoordelen hoe kandidaten het doen, niet waar ze voor staan, en kunnen we er allemaal iets van vinden. Vervolgens hebben we dan onze eigen verkiezingen, en gaan we ook lekker met zijn allen er iets van vinden en naar een wedstrijdje overtuigend overkomen en uitstralen kijken. Het presenteert verkiezingen als niet meer dan een aanleiding voor vrijblijvende meningsvorming ter vermaak, ipv als het uitoefenen van macht over de toekomst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165633998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 04:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een hele generatie groeit misschien op zonder ooit een blanke man als president te hebben gehad als ze over acht jaar stemgerechtigd zijn. Die leren nooit dat de blanke man de leiding kan hebben.

.
Gezien het voortplantingsgedrag van zwarte mensen niet ontdenkbaar. Er zijn simpelweg meer zwarte kiezers. Een land met zowel zwarten als blanken is demografisch gezien catastrofaal voor blanken en ook voor het land, aangezien er in de wereld geen enkel 'zwart' land is dat net zo welvarend is als een gemiddeld Europees land.

Enige oplossing is een monoculturele samenleving. En zolang dat niet kan een censuskiesrecht invoeren om er voor te zorgen dat een achterlijke meerderheid er voor zorgt dat er geen goede leiders meer gekozen worden.
pi_165634365
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 23:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Een zwarte president en een vrouwelijke kandidaat vallen nu eenmaal op, dus meer aandacht. Heeft niks met cultuur-marxisisme te maken.
Wel gezien het gekwijl van de Nederlandse media. Obama deugt niet, Hillary is een gevaarlijk en labiel mens, maar de gelijkgeschakelde media in Nederland zijn lyrisch over deze twee.
pi_165636242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel gezien het gekwijl van de Nederlandse media. Obama deugt niet, Hillary is een gevaarlijk en labiel mens, maar de gelijkgeschakelde media in Nederland zijn lyrisch over deze twee.
Veel Nederlandse media zijn nu eenmaal pro-democraten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_165650965
De Oostenrijkse verkiezingen worden weer opnieuw gehouden in december. Dat wordt ook weer spannend, zal Hofer nu wel winnen?
pi_165692952
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:51 schreef Klopkoek het volgende:

so true _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2016 18:49:46 ]
  zondag 2 oktober 2016 @ 13:17:49 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165706481
Hier tussen 1:27:05 en 1:36:45 een prima rant van Maarten van Rossem over de verheerlijking van Amerika door de Nederlandse pers, en welke onzin continu wordt gedebiteerd.

Het is echt de moeite waard om even te bekijken. Hij heeft inderdaad gelijk dat bij de groeicijfers van de VS er nooit bij wordt verteld dat dit door demografische ontwikkelingen komt, terwijl West Europa krimpt en vergrijsd. Haal dat weg en de groeicijfers zijn hetzelfde, maar dat vertelt de krant bijna nooit. De afgelopen dertig jaar is continu onzin verkondigd.

Kunnen kakkers als Rick Nieman nog wat van opsteken.

Had even daarvoor nog een accuraat punt dat de obsessie met de beurskoersen iets van midden jaren tachtig is (een observatie geschraagd door tekstanalyse). Daarvóór speelde het geen prominente plaats in de krantenkolommen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:30:33 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165728153
Omdat de VS nogal een grote voetafdruk op de wereld heeft:

quote:
The Wholesale Failure of American Foreign Policy

Bottom line: The use of military power since 2001 has:

•Turned a previously whole and regionally impotent Iraq that balanced Iran into a factory of terrorism and a client of Tehran;

•Turned Afghanistan from a country with a two-sided civil war—contained within its own borders—into a dysfunctional state that serves as a magnet for terrorists.

•Turned a Libya that suffered internal unrest, but didn’t threaten its neighbors or harbor terrorists, into an “unmitigated failure” featuring a raging civil war, serving as an African beachhead for ISIS and a terrorist breeding ground;

•Contributed to the expansion of al-Qaeda into a “franchise” group, spawned a new strain when ISIS was born out of the vacuum created by our Iraq invasion, and seen major terrorist threats explode worldwide;

•Joined other nations in battles in Pakistan, Yemen, Somalia, and other areas within Africa whose only result has been the expansion of the threat and the deepening of the suffering of the civil populations.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_165731139
Het is heel simpel, welke landen zijn belangrijk voor ons land en voor de wereld? Het lijstje is helemaal niet zo groot als je denkt. De BRIC landen, Amerika en onze directe buren. that's it. De rest stelt voor ons echt heel weinig voor.

Duitsland - verkiezingen volgen we wel, maar zijn extreem saai vanwege saaie Duitsers zonder enige vorm van humor, spektakel of sensatie.
Frankrijk - volgen we wel, maar er is sprake van een taalbarrière waardoor mensen niet zelf de media uit het land bekijken maar afhankelijk zijn van vertalingen (tenzij je goed frans spreekt).
Engeland - Wordt wel degelijk heel veel gecoverd in ons nieuws.
België - eigenlijk totaal niet belangrijk voor ons want Belgie stelt niks voor, en wie er ook wint, in dat belachelijke systeem gebeurt er toch nooit iets.
Rusland - één keer raden wie er wint + taalbarrière. valt dus niks te coveren.
China - idem dito.
India - Zou graag meer over india horen, want het is een super snel groeiend land wat wel eens een tikkende tijdbom kan zijn. Echter is de taalbarriere en het 'ver van mijn bed' gehalte groot waardoor je nauwelijks iets over politiek in india zult horen.
Brazilië - Ook een belangrijk land dat ondergerepresenteerd is in de media, al hoor je er tegenwoordig wel wat meer over met de corruptieschandalen, de spelen etc. Bedenk dat het net zo groot is qua oppervlakte en bevolking als de VS en ook economisch snel groeide (nu gaat het wat minder dus).

De rest stelt geen ene fuck voor voor ons en je hoort hooguit in het stukje 'kort nieuws' dat pietje heeft gewonnen in land X.

En dan heb je dus amerika. Geen taalbarriere, veel show en spektakel en een makkelijk te volgen systeem. En heel belangrijk voor ons.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:42:16 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165963501
Dat gekwijl op Michelle Obama bij Pauw :')

Dieptepunt om bij een vrij serieuze talkshow het daar zo lang over te hebben.

En dan in katzwijm te vallen bij wat holle frases. 'They go low, we go high' - jaja, de Amerikaanse politiek is daar altijd een heus toonbeeld van geweest... En Clinton/Obama zijn daar nooit in mee gegaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')