abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165580915
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:25 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Dat klopt ja :D

http://www.adventist.nl/wat-wij-geloven/

[..]

En waarom dan precies?

Dat van die kerst is best logisch, maar ik kan je gewoon teksten geven waarin staat dat de apostelen op de eerste dag, dus zondag, bijeen kwamen om diensten te houden (in elk geval het brood te breken en samen te eten).

http://www.statenvertaling.net/bijbel/hand/20.html

Dit is de reden waarom de protestanten gewoon op zondag de dienst houden. Wist je overigens dat de dienst zelf ook heidens is? Voordat het christendom er was gingen heidenen al naar gebouwen om rond hun godsbeeld te zitten en het te vereren. Als christenen niks zouden doen dat heidens is zou het een stille boel worden. O nee, dat stil zijn deden boeddhisten al voordat christendom er was. Op de kop staan dan, dat heeft heidendom nog niet gedaan. Dat zou een mooie dienst zijn :D
Voor de joden is de zaterdag toch de Sabbat? De laatste dag was ook de rustdag van God, en de week begint met de zondag. Waarom hebben de apostelen het dan naar de zondag veranderd?

En ja, diensten houden is sowieso een heel oud gebruik! :Y
pi_165581298
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee voor zover ik het nu begrijp is de duivel deaudtvermoord zodat hij nu een geest is, maar hij gaat nog een keertje écht sterven. Hij waart vrij rond, en iedereen die goed of slecht is maar niet in Jezus gelooft, zal in die hel wegbranden tot er niks meer van hem over is, en pas op het laatst als het kaf van het koren gescheiden is, bedankt God satan voor zijn bewezen diensten en laat hij de geest van satan ook wegteren in die allesconsumerende vlammen.
Terwijl ik letterlijk zei dat hij niet dood is gegaan en zijn geest niet overgebleven.

Vermoeiend om met jou te discussieren zeg.
pi_165581338
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Thanks, zal ik eens op googlen! ^O^ Het lijkt me haast een enge sekte als ik dit allemaal zo lees! :X

Overigens wel opvallend dat een God die ons liefheeft ons weg laat teren in een vuur omdat we op ons verstand vertrouwen en de bewijzen van de wetenschap erkennen i.p.v. sprookjes uit het bronzen tijdperk. Mocht hij vredelievende mensen die vol naastenliefde zijn en in de wetenschap geloven TOCH als satansaanhangers beschouwen, waarom zorgt hij dan niet voor een zachte euthanasie? Waarom verdienen we de gruwelijkst denkbare spirituele dood als we op ons verstand vertrouwen?
Waarom zet je jezelf op de plaats van God. Je schrijft allerlei dingen toe aan de bijbel en de God van de bijbel die je zelf ter plekke verzint. Dat heet een stroman. Of drogreden. Zinloze discussies.
pi_165581647
- Laat maar -

[ Bericht 98% gewijzigd door ToT op 26-09-2016 20:44:01 ]
pi_165581661
- Edit: Ging idd wel wat te ver. -

[ Bericht 56% gewijzigd door ToT op 26-09-2016 20:43:41 ]
pi_165582112
Damn ToT,

Normaal gesproken kom je over als een behoorlijk aangenaam persoon om mee te discussiëren
Hier laat je toch een hele andere kant van jezelf zien
Een online jihad tegen iedereen die jou wereldbeeld niet deelt

Kan nooit gezond zijn om met zoveel haat rond te lopen

Haal een paar keer diep adem, relax en probeer het nog een keer

Die denigrerende, minachtende toon is nergens voor nodig :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 26 september 2016 @ 18:55:06 #207
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165582436
Het is volgens mij een waarschijnlijker idee dat als het Christendom echt van God komt, en dit Gods heilige schepping is, dat het Christendom dan een beetje overeenkomt met wat gangbaar is op aarde. Zou wel raar zijn als ze ineens alles anders doen dan de rest. _O- dan lijkt het meer een afscheidingsbeweging.

*Kut, ik reageer op iets van de vorige pagina en dat zie ik nu pas.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165584621
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
Damn ToT,

Normaal gesproken kom je over als een behoorlijk aangenaam persoon om mee te discussiëren
Hier laat je toch een hele andere kant van jezelf zien
Een online jihad tegen iedereen die jou wereldbeeld niet deelt

Kan nooit gezond zijn om met zoveel haat rond te lopen

Haal een paar keer diep adem, relax en probeer het nog een keer

Die denigrerende, minachtende toon is nergens voor nodig :D
Normaal ben ik ook heel relaxed, maar religie gaat onze ondergang worden, zeker met de komst van moslims deze kant op. Als je ziet wat voor ellende er allemaal om ons heen is uit naam van Allah en Mohammed, vreselijk! Hoe meer men absoluut gelooft in de wetten van onzichtbare mannetjes, hoe meer oorlogen er komen. George Bush dacht dat hij een Bijbelse oorlog in Mesopotamië aan het voeren was met de Golfoorlog.
Weg met religie! Ergens in geloven is prima, maar overtuigd zijn dat jouw mannetje de enige echte is en dat zijn wetten heilig zijn stuit me ongelooflijk tegen de borst, en levert ook meer ellende dan goeds op.

In Amerika zijn er senatoren die milieuwetten tegenhouden omdat de Dag des Oordeels volgens hen toch binnenkort komt, dus kan de aarde wel verkloot worden om zo de Amerikaanse economie draaiende te houden.

En ja, hier in Nederland heeft de christelijke kerk gelukkig wel de meeste invloed verloren en zijn christenen in het algemeen gewoon normaal. In het dagelijks leven ga ik ook gewoon normaal met gelovigen om, ook met moslims. Maar in feite vind ik het echt iets idioot achterhaalds.

Maar inderdaad, ik laat me er wel wat te veel in meeslepen. idd tijd voor een adempauze.

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 26-09-2016 20:30:21 ]
pi_165587662
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Toch wel een geruststelling dat we slechts vergaan als we niet Christelijk sterven. :P

Maar ik hou het toch maar gewoon lekker bij boeddhisme. Dat heeft toch veel meer diepgang imo.
Boeddhisme kent ook een hel waarin je terecht kan komen vanwege slechte daden.
  maandag 26 september 2016 @ 22:22:55 #210
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165588987
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:44 schreef Tevik het volgende:

[..]

Boeddhisme kent ook een hel waarin je terecht kan komen vanwege slechte daden.
Boeddhisme onderscheidt 6 werelden (godenwereld, half-godenwereld, wereld van de mensen, dierenwereld, wereld van de hongerige geest en idd: de hellenwereld). Alleen hoe hier naar gekeken wordt, verschilt nogal. Sommige zien dit meer als symbolisch voor zijnstoestanden van de geest in het gewone, dagelijkse leven (waarin het elkaar ook afwisselt). In andere kringen wordt dit meer letterlijk genomen.

Het eerste is in ieder geval praktischer en nuttiger voor in het gewone leven.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165592864
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Normaal ben ik ook heel relaxed, maar religie gaat onze ondergang worden, zeker met de komst van moslims deze kant op. Als je ziet wat voor ellende er allemaal om ons heen is uit naam van Allah en Mohammed, vreselijk!
Ben geen fan van de islam en dan nog druk ik me zwakjes uit

Maar religie is niet wat ons de ondergang gaat worden maar eerder dit:

Bij elke nieuwe aanslag krijgen we dezelfde liedjes te horen

- acties van de dader staat los van het islam
- De moslims zijn de echte slachtoffers van de tragedie. Het is hun geloof wat gehajacked is door een paar radicale gekken
- islam is een religie van vrede

Bij elke nieuwe verkrachting spreekt men van

- incidentjes
- hunnie doen het ook
- heb een positieve uitzondering gevonden op te regel en daarmee heel je argument ontracht!!!11!
- degene die melding maken van de verkrachting zijn net zo fout bezig als de verkrachters zelf |:(

Het punt wat ik duidelijk wilde maken is dat politieke correctheid( en alles wat daar onder valt ) veel weg heeft van een religie

Beide geloven ze in absurde theorieën die niet ondersteund worden door feiten
Ze zijn genoodzaakt om in ontkenning te leven of hun geloof word aangetast
Beiden word zeer agressief wanneer je hun geloof ik twijfel trekt

En wanneer je in ontkenning leeft spreek van je

- van vluchtelingen ipv een invasie
- argumenten , logica en feiten zijn je vijand en moeten zsm geëlimineerd worden
- geloof je dat diversiteit onze kracht is
- elke tropische verrassing net zo waardevol, net zo goed, net zo goed is als het Europese volk. ( ondanks alle bewijs die dat tegen spreekt )
- dat er geen enkele verschil is tussen rassen
- dat rassen niet bestaan behalve als je iemand een racist wil noemen ( dan weer wel)

Door iedere vorm van kritiek te onderdrukken en ridiculiseren worden de mensen monddood gemaakt . Liever de problemen onder de tapijt schuiven dan ze bespreekbaar maken

Heel de natie is zo gebrainwashed door het politiek correcte denken dat ze passief kijken hoe hun eigen land ten onder gaat

Dat ze nog liever sterven dan het risico lopen om racist genoemd te worden |:(

Oost europa laat zien hoe het WEL moet ^O^

En het volgende is een reactie van een brainwahsed zombie( ook wel bekend als de cult van equality)

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 27 september 2016 @ 01:11:29 #212
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165592940
Naïviteit is eigenlijk ergens een mooie eigenschap. Het is het geloof in onschuld... erg om te zien zo'n foto.
pi_165592992
God = God
De schepper en koning van hemel en aarde

Jezus,Mozes,Noah,Mohammed etc zijn de boodshappers en profeten.

Satan is degene die jullie atheïsten zonder te weten aanbidde
pi_165593017
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:17 schreef PSVCL het volgende:
God = God
De schepper en koning van hemel en aarde

Jezus,Mozes,Noah,Mohammed etc zijn de boodshappers en profeten.

Satan is degene die jullie atheïsten zonder te weten aanbidde
Aha, en hoe kun je iemand aanbidden zonder het te weten?
Als je puur naar wetenschap kijkt en door alle bewijzen duidelijk door hebt dat die heilige boekjes onzin zitten te verkondigen, hoe kan dat gelijk staan aan aanbidding?

Je hersenen gebruiken is satanisch?
pi_165593030
En @ multiculti; tot op zekere hoogte kan het wel, maar je houdt wel risico op kliekgedrag van mensen van dezelfde afkomst, en dat die dan treitervlogs gaan maken enzo. :P
pi_165593046
Maar goed, ik lees het antwoord morgen wel. :P

:W
pi_165593048
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Aha, en hoe kun je iemand aanbidden zonder het te weten?
Als je puur naar wetenschap kijkt en door alle bewijzen duidelijk door hebt dat die heilige boekjes onzin zitten te verkondigen, hoe kan dat gelijk staan aan aanbidding?

Je hersenen gebruiken is satanisch?
uit onwetenheid.

Wat is het bewijs dat het onzin is?
pi_165594989
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]

uit onwetenheid.

Wat is het bewijs dat het onzin is?
Hoe kan onwetendheid aanbidding zijn? Je weet wat het woord "aanbidding" betekent?

Het universum is met de Big Bang ontstaan wat aan te tonen is door de expansie van het heelal (o.a. door de zogeheten "red shift").
Hier leer je er meer over:

Het heelal is aantoonbaar 14 miljard jaar oud en de aarde 4 miljard jaar. De evolutie is een aantoonbaar feit, en dat het een "theorie" genoemd wordt doet daar niets aan af: http://notjustatheory.com

Het ontstaan van het leven kunnen we voor een flink deel verklaren:
Nog niet elk piepklein onderdeel, maar wel in grove lijnen.

Hoe aanbidden we satan door deze feiten in te zien?

Er kan best wel iets spiritueels bestaan of zo, dat valt niet te ontkennen. Maar zoals het in die heilige boeken staat, en ZEKER de koran met Mohammed die op een magisch paard door het luchtledige naar de maan vliegt en die, ondanks dat de maan een doorsnee van dik 1700 km heeft, in tweeën gespleten zou hebben en er een licht in gevonden zou hebben, is niet bepaald geloofwaardig te noemen. Zeker ook omdat er geen sporen te vinden zijn van deze breuk, en zelfs al zou deze man door Allah de fysieke kracht hebben gekregen een stuk steen van 7.342×1022 kg te splijten, dan zou de grip van zijn handen hooguit een stuk van de toplaag losrukken. Mocht hij de maan echt gespleten hebben, dan zouden de 2 helften uit elkaar gedreven zijn.

Ook mengen zout en zoet water echt wel, en drijven schepen door natuurkundige krachten i.p.v. de hand van Allah, en vliegen vogels ook door natuurkundige krachten i.p.v. de hand van Allah.
En vliegen hebben niet ziekte op de ene vleugel, en het geneesmiddel op de andere vleugel.
De zon daalt ook nooit op de aarde zelf neer en is ook niet in een modderpoel terug te vinden als-ie onder is gegaan.
De aarde is ook niet plat en heeft geen kristallen koepel over zich heen.
Een kind gaat ook niet op de moeder lijken als de vrouw als eerste klaarkomt bij de conceptie, en niet op de vader als die zijn kwakje deponeert voor de vrouw gillend klaarkomt.
Satan zit ook niet 's nachts in je neus en zeikt ook niet in je oor als je tijdens het bidden ligt te slapen.
Niet-gelovigen hebben geen 7 darmen.
Je ogen vallen er niet uit als je tijdens het bidden naar boven kijkt.
Kamelenpis drinken geneest geen ziektes.
Ethiopiërs hebben geen hoofd als een rozijn.

Deze dingen niet geloven is dus satan aanbidden?

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 27-09-2016 08:46:11 ]
pi_165595759
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Normaal ben ik ook heel relaxed, maar religie gaat onze ondergang worden, zeker met de komst van moslims deze kant op. Als je ziet wat voor ellende er allemaal om ons heen is uit naam van Allah en Mohammed, vreselijk! Hoe meer men absoluut gelooft in de wetten van onzichtbare mannetjes, hoe meer oorlogen er komen. George Bush dacht dat hij een Bijbelse oorlog in Mesopotamië aan het voeren was met de Golfoorlog.
Weg met religie! Ergens in geloven is prima, maar overtuigd zijn dat jouw mannetje de enige echte is en dat zijn wetten heilig zijn stuit me ongelooflijk tegen de borst, en levert ook meer ellende dan goeds op.

In Amerika zijn er senatoren die milieuwetten tegenhouden omdat de Dag des Oordeels volgens hen toch binnenkort komt, dus kan de aarde wel verkloot worden om zo de Amerikaanse economie draaiende te houden.

En ja, hier in Nederland heeft de christelijke kerk gelukkig wel de meeste invloed verloren en zijn christenen in het algemeen gewoon normaal. In het dagelijks leven ga ik ook gewoon normaal met gelovigen om, ook met moslims. Maar in feite vind ik het echt iets idioot achterhaalds.

Maar inderdaad, ik laat me er wel wat te veel in meeslepen. idd tijd voor een adempauze.
Wat ik zo vreselijk hypocriet en dubbel vind aan dit soort kreten is dat de grootste minachting, kleinering, denigrering, bespotting, intolerantie, agressiviteit van jezelf en mensen die er hetzelfde over denken als jezelf komen. Heb je enig idee hoe onbeschoft het is om mensen te vragen hun mening en overtuging met je te delen en er dan zo respectloos op te reageren? Naast het feit dat dit onbeschoft is is het tevens een enorm zwaktebod, en verandert het het hele debat in een emotionele uitbarsting in plaats van een intellectuele uitwisseling van gedachten. Bijzonder teleurgesteld in het gebrek aan niveau, dat je dat maar weet.
pi_165595860
Wat betreft de grote kwaden van het christelijk geloof, besef wel even dat de gehele noord europese en noord amerikaanse maatschappij en welvaart gebaseerd is op dchristleijke, bijbelse principes. De organisatie, structuur, werkhouding, vrijheid en scheiding van kerk en staat enz enz allemaal de gevolgen van protestantisme. Ga eens een tijd in een land wonen met een andere culureel-historische achtergrond (zelfs katholiek) en zie dat hoewel lang niet perfect, dat calvinisme en lutheranisme etc wrl degelijk voor beschaving en een heleboel positieve elementen hebben gezorgd.

Verder iser geen enkele religie met zoveel ziekenhuizen, scholen, liefdadigheidsprojecten, rampenorganisaties enz enz als de christelijke. Het zijn niet de hindoes of de boeddhisten die je overal aanwezig ziet voor het verminderen van d misere in de wereld, noch de moslims of de communisten. Laat de feiten spreken in plaats van de propaganda want dit is bnw en van mensen op bnw verwacht ik meer dan dit.
  dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:02 #221
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_165596904
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat ik zo vreselijk hypocriet en dubbel vind aan dit soort kreten is dat de grootste minachting, kleinering, denigrering, bespotting, intolerantie, agressiviteit van jezelf en mensen die er hetzelfde over denken als jezelf komen. Heb je enig idee hoe onbeschoft het is om mensen te vragen hun mening en overtuging met je te delen en er dan zo respectloos op te reageren?
Doe jij ook, door onmiddellijk iedere mening die anders is dan die van jezelf neer te sabelen als onwaar.

quote:
Naast het feit dat dit onbeschoft is is het tevens een enorm zwaktebod, en verandert het het hele debat in een emotionele uitbarsting in plaats van een intellectuele uitwisseling van gedachten. Bijzonder teleurgesteld in het gebrek aan niveau, dat je dat maar weet.
Maar debatteren met jou heeft al jaren geen zin meer, want het is zoals jij predikt, en niet anders. Jij bent in mijn ogen dusdanig gemanipuleerd en geindoctrineerd dat je totaal niet meer openstaat voor andere meningen. Het zal lang duren voor jij door middel van professionele hulp weer in staat zult zijn om zelf na te denken, en niet meer na te prevelen wat je al jaren is ingefluisterd.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_165597438
een zoveelste 'haha, gelovigen zijn dom topic', neem ik aan?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_165597494
Wat een discussie, 9 vagina's lang vol met nat gezever.

God zegt het zelf zonder er doekjes omheen te winden.

Isaiah 45:7 (uit de engelse standaard versie, alle andere versies zijn eigenlijk exact gelijk)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TL:DR :

7 I form light and create darkness;
I make well-being and create calamity;
I am the Lord, who does all these things

En dat is maar 1 voorbeeld.

Alleen al deze tekst geeft duidelijk aan dat het geschreven is, in eerste instantie, om het te doen lijken dat god maar van 1 volk houdt (de joden) en de rest de pleuris kan krijgen.
Ook uit die hoek wordt het allemaal verzonnen, het gaat van "god zou willen dat" naar god wil want alleen god zal" etc.

Nee, religie is pure onzin.

Daarnaast is het verhaal van lucifer sowieso verzonnen.
Dus dat het hele topic daarmee begint zorgt ervoor dat de rest ook nutteloos is zelfs als discussie.
Het is een onomstoten feit dat lucifer oorspronkelijk over een gevallen Babylonische koning ging, later hebben ze daar een gevallen engel incl. BS verhaal van gemaakt.

Daarbij is en was lucifer (zoals gezegd : de ochtendster aka venus) de bijnaam van Jezus geweest, in ieder geval in de bijbel.
Ooit verkeerd vertaalt vanuit of naar het Latijn destijds.
pi_165597616
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat betreft de grote kwaden van het christelijk geloof, besef wel even dat de gehele noord europese en noord amerikaanse maatschappij en welvaart gebaseerd is op dchristleijke, bijbelse principes. De organisatie, structuur, werkhouding, vrijheid en scheiding van kerk en staat enz enz allemaal de gevolgen van protestantisme. Ga eens een tijd in een land wonen met een andere culureel-historische achtergrond (zelfs katholiek) en zie dat hoewel lang niet perfect, dat calvinisme en lutheranisme etc wrl degelijk voor beschaving en een heleboel positieve elementen hebben gezorgd.

Verder iser geen enkele religie met zoveel ziekenhuizen, scholen, liefdadigheidsprojecten, rampenorganisaties enz enz als de christelijke. Het zijn niet de hindoes of de boeddhisten die je overal aanwezig ziet voor het verminderen van d misere in de wereld, noch de moslims of de communisten. Laat de feiten spreken in plaats van de propaganda want dit is bnw en van mensen op bnw verwacht ik meer dan dit.
Bullllllllllshit! Dit soort dingen waren er ook echt wel voor men hier gedwongen werd christen te worden. Maar met religie kwam ook vervolging van ongelovigen. Iets wat nu dus weer dreigt te gebeuren nu de islam in opkomst is.

pi_165597690
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2016 11:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Bullllllllllshit! Dit soort dingen waren er ook echt wel voor men hier gedwongen werd christen te worden. Maar met religie kwam ook vervolging van ongelovigen. Iets wat nu dus weer dreigt te gebeuren nu de islam in opkomst is.

[ afbeelding ]
christendom is dood man

happy church :')
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')