Voor de joden is de zaterdag toch de Sabbat? De laatste dag was ook de rustdag van God, en de week begint met de zondag. Waarom hebben de apostelen het dan naar de zondag veranderd?quote:Op maandag 26 september 2016 17:25 schreef BerjanII1986 het volgende:
[..]
Dat klopt ja
http://www.adventist.nl/wat-wij-geloven/
[..]
En waarom dan precies?
Dat van die kerst is best logisch, maar ik kan je gewoon teksten geven waarin staat dat de apostelen op de eerste dag, dus zondag, bijeen kwamen om diensten te houden (in elk geval het brood te breken en samen te eten).
http://www.statenvertaling.net/bijbel/hand/20.html
Dit is de reden waarom de protestanten gewoon op zondag de dienst houden. Wist je overigens dat de dienst zelf ook heidens is? Voordat het christendom er was gingen heidenen al naar gebouwen om rond hun godsbeeld te zitten en het te vereren. Als christenen niks zouden doen dat heidens is zou het een stille boel worden. O nee, dat stil zijn deden boeddhisten al voordat christendom er was. Op de kop staan dan, dat heeft heidendom nog niet gedaan. Dat zou een mooie dienst zijn
Terwijl ik letterlijk zei dat hij niet dood is gegaan en zijn geest niet overgebleven.quote:Op maandag 26 september 2016 16:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee voor zover ik het nu begrijp is de duivel deaudtvermoord zodat hij nu een geest is, maar hij gaat nog een keertje écht sterven. Hij waart vrij rond, en iedereen die goed of slecht is maar niet in Jezus gelooft, zal in die hel wegbranden tot er niks meer van hem over is, en pas op het laatst als het kaf van het koren gescheiden is, bedankt God satan voor zijn bewezen diensten en laat hij de geest van satan ook wegteren in die allesconsumerende vlammen.
Waarom zet je jezelf op de plaats van God. Je schrijft allerlei dingen toe aan de bijbel en de God van de bijbel die je zelf ter plekke verzint. Dat heet een stroman. Of drogreden. Zinloze discussies.quote:Op maandag 26 september 2016 16:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Thanks, zal ik eens op googlen!Het lijkt me haast een enge sekte als ik dit allemaal zo lees!
Overigens wel opvallend dat een God die ons liefheeft ons weg laat teren in een vuur omdat we op ons verstand vertrouwen en de bewijzen van de wetenschap erkennen i.p.v. sprookjes uit het bronzen tijdperk. Mocht hij vredelievende mensen die vol naastenliefde zijn en in de wetenschap geloven TOCH als satansaanhangers beschouwen, waarom zorgt hij dan niet voor een zachte euthanasie? Waarom verdienen we de gruwelijkst denkbare spirituele dood als we op ons verstand vertrouwen?
Normaal ben ik ook heel relaxed, maar religie gaat onze ondergang worden, zeker met de komst van moslims deze kant op. Als je ziet wat voor ellende er allemaal om ons heen is uit naam van Allah en Mohammed, vreselijk! Hoe meer men absoluut gelooft in de wetten van onzichtbare mannetjes, hoe meer oorlogen er komen. George Bush dacht dat hij een Bijbelse oorlog in Mesopotamië aan het voeren was met de Golfoorlog.quote:Op maandag 26 september 2016 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
Damn ToT,
Normaal gesproken kom je over als een behoorlijk aangenaam persoon om mee te discussiëren
Hier laat je toch een hele andere kant van jezelf zien
Een online jihad tegen iedereen die jou wereldbeeld niet deelt
Kan nooit gezond zijn om met zoveel haat rond te lopen
Haal een paar keer diep adem, relax en probeer het nog een keer
Die denigrerende, minachtende toon is nergens voor nodig
Boeddhisme kent ook een hel waarin je terecht kan komen vanwege slechte daden.quote:Op maandag 26 september 2016 16:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Toch wel een geruststelling dat we slechts vergaan als we niet Christelijk sterven.![]()
Maar ik hou het toch maar gewoon lekker bij boeddhisme. Dat heeft toch veel meer diepgang imo.
Boeddhisme onderscheidt 6 werelden (godenwereld, half-godenwereld, wereld van de mensen, dierenwereld, wereld van de hongerige geest en idd: de hellenwereld). Alleen hoe hier naar gekeken wordt, verschilt nogal. Sommige zien dit meer als symbolisch voor zijnstoestanden van de geest in het gewone, dagelijkse leven (waarin het elkaar ook afwisselt). In andere kringen wordt dit meer letterlijk genomen.quote:Op maandag 26 september 2016 21:44 schreef Tevik het volgende:
[..]
Boeddhisme kent ook een hel waarin je terecht kan komen vanwege slechte daden.
Ben geen fan van de islam en dan nog druk ik me zwakjes uitquote:Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook heel relaxed, maar religie gaat onze ondergang worden, zeker met de komst van moslims deze kant op. Als je ziet wat voor ellende er allemaal om ons heen is uit naam van Allah en Mohammed, vreselijk!
Aha, en hoe kun je iemand aanbidden zonder het te weten?quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:17 schreef PSVCL het volgende:
God = God
De schepper en koning van hemel en aarde
Jezus,Mozes,Noah,Mohammed etc zijn de boodshappers en profeten.
Satan is degene die jullie atheïsten zonder te weten aanbidde
uit onwetenheid.quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Aha, en hoe kun je iemand aanbidden zonder het te weten?
Als je puur naar wetenschap kijkt en door alle bewijzen duidelijk door hebt dat die heilige boekjes onzin zitten te verkondigen, hoe kan dat gelijk staan aan aanbidding?
Je hersenen gebruiken is satanisch?
Hoe kan onwetendheid aanbidding zijn? Je weet wat het woord "aanbidding" betekent?quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:24 schreef PSVCL het volgende:
[..]
uit onwetenheid.
Wat is het bewijs dat het onzin is?
Wat ik zo vreselijk hypocriet en dubbel vind aan dit soort kreten is dat de grootste minachting, kleinering, denigrering, bespotting, intolerantie, agressiviteit van jezelf en mensen die er hetzelfde over denken als jezelf komen. Heb je enig idee hoe onbeschoft het is om mensen te vragen hun mening en overtuging met je te delen en er dan zo respectloos op te reageren? Naast het feit dat dit onbeschoft is is het tevens een enorm zwaktebod, en verandert het het hele debat in een emotionele uitbarsting in plaats van een intellectuele uitwisseling van gedachten. Bijzonder teleurgesteld in het gebrek aan niveau, dat je dat maar weet.quote:Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook heel relaxed, maar religie gaat onze ondergang worden, zeker met de komst van moslims deze kant op. Als je ziet wat voor ellende er allemaal om ons heen is uit naam van Allah en Mohammed, vreselijk! Hoe meer men absoluut gelooft in de wetten van onzichtbare mannetjes, hoe meer oorlogen er komen. George Bush dacht dat hij een Bijbelse oorlog in Mesopotamië aan het voeren was met de Golfoorlog.
Weg met religie! Ergens in geloven is prima, maar overtuigd zijn dat jouw mannetje de enige echte is en dat zijn wetten heilig zijn stuit me ongelooflijk tegen de borst, en levert ook meer ellende dan goeds op.
In Amerika zijn er senatoren die milieuwetten tegenhouden omdat de Dag des Oordeels volgens hen toch binnenkort komt, dus kan de aarde wel verkloot worden om zo de Amerikaanse economie draaiende te houden.
En ja, hier in Nederland heeft de christelijke kerk gelukkig wel de meeste invloed verloren en zijn christenen in het algemeen gewoon normaal. In het dagelijks leven ga ik ook gewoon normaal met gelovigen om, ook met moslims. Maar in feite vind ik het echt iets idioot achterhaalds.
Maar inderdaad, ik laat me er wel wat te veel in meeslepen. idd tijd voor een adempauze.
Doe jij ook, door onmiddellijk iedere mening die anders is dan die van jezelf neer te sabelen als onwaar.quote:Op dinsdag 27 september 2016 09:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik zo vreselijk hypocriet en dubbel vind aan dit soort kreten is dat de grootste minachting, kleinering, denigrering, bespotting, intolerantie, agressiviteit van jezelf en mensen die er hetzelfde over denken als jezelf komen. Heb je enig idee hoe onbeschoft het is om mensen te vragen hun mening en overtuging met je te delen en er dan zo respectloos op te reageren?
Maar debatteren met jou heeft al jaren geen zin meer, want het is zoals jij predikt, en niet anders. Jij bent in mijn ogen dusdanig gemanipuleerd en geindoctrineerd dat je totaal niet meer openstaat voor andere meningen. Het zal lang duren voor jij door middel van professionele hulp weer in staat zult zijn om zelf na te denken, en niet meer na te prevelen wat je al jaren is ingefluisterd.quote:Naast het feit dat dit onbeschoft is is het tevens een enorm zwaktebod, en verandert het het hele debat in een emotionele uitbarsting in plaats van een intellectuele uitwisseling van gedachten. Bijzonder teleurgesteld in het gebrek aan niveau, dat je dat maar weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL:DR :
7 I form light and create darkness;
I make well-being and create calamity;
I am the Lord, who does all these things
En dat is maar 1 voorbeeld.
Alleen al deze tekst geeft duidelijk aan dat het geschreven is, in eerste instantie, om het te doen lijken dat god maar van 1 volk houdt (de joden) en de rest de pleuris kan krijgen.
Ook uit die hoek wordt het allemaal verzonnen, het gaat van "god zou willen dat" naar god wil want alleen god zal" etc.
Nee, religie is pure onzin.
Daarnaast is het verhaal van lucifer sowieso verzonnen.
Dus dat het hele topic daarmee begint zorgt ervoor dat de rest ook nutteloos is zelfs als discussie.
Het is een onomstoten feit dat lucifer oorspronkelijk over een gevallen Babylonische koning ging, later hebben ze daar een gevallen engel incl. BS verhaal van gemaakt.
Daarbij is en was lucifer (zoals gezegd : de ochtendster aka venus) de bijnaam van Jezus geweest, in ieder geval in de bijbel.
Ooit verkeerd vertaalt vanuit of naar het Latijn destijds.
Bullllllllllshit! Dit soort dingen waren er ook echt wel voor men hier gedwongen werd christen te worden. Maar met religie kwam ook vervolging van ongelovigen. Iets wat nu dus weer dreigt te gebeuren nu de islam in opkomst is.quote:Op dinsdag 27 september 2016 09:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat betreft de grote kwaden van het christelijk geloof, besef wel even dat de gehele noord europese en noord amerikaanse maatschappij en welvaart gebaseerd is op dchristleijke, bijbelse principes. De organisatie, structuur, werkhouding, vrijheid en scheiding van kerk en staat enz enz allemaal de gevolgen van protestantisme. Ga eens een tijd in een land wonen met een andere culureel-historische achtergrond (zelfs katholiek) en zie dat hoewel lang niet perfect, dat calvinisme en lutheranisme etc wrl degelijk voor beschaving en een heleboel positieve elementen hebben gezorgd.
Verder iser geen enkele religie met zoveel ziekenhuizen, scholen, liefdadigheidsprojecten, rampenorganisaties enz enz als de christelijke. Het zijn niet de hindoes of de boeddhisten die je overal aanwezig ziet voor het verminderen van d misere in de wereld, noch de moslims of de communisten. Laat de feiten spreken in plaats van de propaganda want dit is bnw en van mensen op bnw verwacht ik meer dan dit.
christendom is dood manquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Bullllllllllshit! Dit soort dingen waren er ook echt wel voor men hier gedwongen werd christen te worden. Maar met religie kwam ook vervolging van ongelovigen. Iets wat nu dus weer dreigt te gebeuren nu de islam in opkomst is.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |