abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165578501
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, dat wordt door je gedrag bepaald. Dat blijkt toch duidelijk uit de tekst? Beetje onzinnige vraag hoor Tot.
Cherry Picking!

Hoe vaak staat er niet in de bijbel dat je door je geloof behouden wordt en niet door daden? Zelf ben ik geen Bijbellezen meer, maar een fanatieke gelovige als jij zou dit moeten kunnen tellen.

Maar als het op Bijbellezen aankomt zeggen christenen vaak "het gaat niet om geloof, maar om daden" wat zo onbijbels schijnt te zijn als de pest.
Trouwens, je hebt in het vorige draadje nog gezegd dat andere religies gaan om daden maar christelijk geloof om geloof. Dus wat is het nu Ali?

quote:
Hij is een geest die vernietigd zal worden. In de bijbel is een geest niet iets wat oveblijft als je lichaam sterft.

Geest = spirit = spiritus = adem, lucht. Intelligenties die geen fysiek lichaam hebben maar een geestelijk lichaam. Vraag me verder niet hoe dat technisch in elkaar zit want dat weet ik niet.
Neen dat klopt. Dit zou je bij elke vraag moeten beantwoorden. Is een stuk eerlijker.
pi_165578684
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 15:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar je zegt dat je trouw bent aan God, OF aan de duivel. Ik ben trouw aan geen van beiden
Je bent altijd deel van het ene of het andere kamp, of je het nu wilt of niet. Welk kamp is af te leiden uit je gedrag.

quote:
omdat het kinderlijk is in dat soort sprookjes te geloven. Wat nu? Dan zorgt je gedrag voor aan wie je trouw bent? Dus als je een goed leven leidt en mensen helpt enzo, ben je toch trouw aan God, ook al geloof je niet in hem? Wat voor nut heeft het dan in hem te geloven?
Nee, het is andersom. Als je wilt weten in welk kamp je je nu bevindt, kun je dat afleiden op basis van je gedrag. Je zal ook op basis van je gedrag geoordeelt worden. Denk bijv. ook aan de barmhartige samaritaan.

25 En ziet, een zeker wetgeleerde stond op, Hem verzoekende, en zeggende: Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beërven?
26 En Hij zeide tot hem: Wat is in de wet geschreven? Hoe leest gij?
27 En hij, antwoordende, zeide: Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelven.
28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt recht geantwoord; doe dat, en gij zult leven.
29 Maar hij, willende zichzelven rechtvaardigen, zeide tot Jezus: En wie is mijn naaste?
30 En Jezus, antwoordende, zeide: Een zeker mens kwam af van Jeruzalem naar Jericho, en viel onder de moordenaars, welke, hem ook uitgetogen, en daartoe zware slagen gegeven hebbende, heengingen, en lieten hem half dood liggen.
31 En bij geval kwam een zeker priester denzelven weg af, en hem ziende, ging hij tegenover hem voorbij.
32 En desgelijks ook een Leviet, als hij was bij die plaats, kwam hij, en zag hem, en ging tegenover hem voorbij.
33 Maar een zeker Samaritaan, reizende, kwam omtrent hem, en hem ziende, werd hij met innerlijke ontferming bewogen.
34 En hij, tot hem gaande, verbond zijn wonden, gietende daarin olie en wijn; en hem heffende op zijn eigen beest, voerde hem in de herberg en verzorgde hem.
35 En des anderen daags weggaande, langde hij twee penningen uit, en gaf ze den waard, en zeide tot hem: Draag zorg voor hem: en zo wat gij meer aan hem ten koste zult leggen, dat zal ik u wedergeven, als ik wederkom.
36 Wie dan van deze drie dunkt u de naaste geweest te zijn desgenen, die onder de moordenaars gevallen was?
37 En hij zeide: Die barmhartigheid aan hem gedaan heeft. Zo zeide dan Jezus tot hem: Ga heen, en doe gij desgelijks.

quote:
Dus waarom vernietigt God hem dan niet meteen en laat hij hem doodleuk mensen op het verkeerde pad zetten tot het moment van zijn executie?
Omdat nog niet alle mensen hun keuze hebben gemaakt. Er is nog tijd over, er is nog genade en geduld. Dat heb ik al eerder gezegd, je valt in herhaling.

2 petrus 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.
10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

quote:
Hoort hij niet op death row te zitten? Zou leuk zijn als je der dood veroordeelde mensen doodleuk tot hun executie op straat rond laat lopen.
Iedereen hoort op Death row te zitten, want iedereen heeft gezondigd. Spiritueel zitten we ook op death row, zijn we allemaal gevangen.

quote:
Ik lees overigens toch echt wel wat over vuur in dat stukkie tekst, maar je moet de Bijbel dus niet te letterlijk opvatten?
Ik heb ook een 'poel des vuurs' genoemd. Er zal dus wel degelijk vuur zijn ja, ik heb dit nooit ontkend. Wat ik ontkend heb is dat dit vuur eeuwig en eeuwig zal blijven branden en je nooit op zal houden te lijden. Het vuur zal je verbranden, vernietigen, tot in de eeuwigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 26-09-2016 16:01:04 ]
pi_165578813
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 15:35 schreef ToT het volgende:

Volgens mij zei de Bijbel ook ergens iets over dat de duivel vastgeketend zat in de hel, wat zijn domein was.
Nee, niet in de hel. De tekst waar je aan denkt staat in openbaringen 20:

1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand;
2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren;
3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.

In wezen gaat het hier om kettingen van omstandigheden. Maar is te complex om even in 1 post te behandelen, als je het niet erg vindt.

quote:
Ook het verhaal van Lazarus heeft het toch vrij letterlijk over branden in de hel, zonder dat je een druppel water krijgt ter verlichting? Maar dat is natuurlijk allemaal symbolisch, van dat de hel de afwezigheid van God is, en de druppel water is een moment van zijn aandacht.
Dat is een tekst die vaak wordt aangehaald maar zoals wel meer situaties wordt hier een populaire folklore gebruikt om iets te illustreren (net zoals dat Lazarus op de schoot van Abraham zit. Gaan miljoenen mensen tegelijkertijd op de schoot van Abraham zitten?) Dit moet niet letterlijk opgevat worden maar wordt gebruikt omdat het actueel was zo te denken ten tijde van de joden. Het is geen technische beschrijving van de hemel of hel, die komen we bijv. beter in openbaringen tegen.

Je moet je verstand gebruiken als je de bijbel leest. Ik begrijp niet waarom je je verstand uit zou moeten schakelen.
pi_165579096
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je bent altijd deel van het ene of het andere kamp, of je het nu wilt of niet. Welk kamp is af te leiden uit je gedrag.

[..]

Nee, het is andersom. Als je wilt weten in welk kamp je je nu bevindt, kun je dat afleiden op basis van je gedrag. Je zal ook op basis van je gedrag geoordeelt worden. Denk bijv. ook aan de barmhartige samaritaan.

25 En ziet, een zeker wetgeleerde stond op, Hem verzoekende, en zeggende: Meester, wat doende zal ik het eeuwige leven beërven?
26 En Hij zeide tot hem: Wat is in de wet geschreven? Hoe leest gij?
27 En hij, antwoordende, zeide: Gij zult den Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelven.
28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt recht geantwoord; doe dat, en gij zult leven.
29 Maar hij, willende zichzelven rechtvaardigen, zeide tot Jezus: En wie is mijn naaste?
30 En Jezus, antwoordende, zeide: Een zeker mens kwam af van Jeruzalem naar Jericho, en viel onder de moordenaars, welke, hem ook uitgetogen, en daartoe zware slagen gegeven hebbende, heengingen, en lieten hem half dood liggen.
31 En bij geval kwam een zeker priester denzelven weg af, en hem ziende, ging hij tegenover hem voorbij.
32 En desgelijks ook een Leviet, als hij was bij die plaats, kwam hij, en zag hem, en ging tegenover hem voorbij.
33 Maar een zeker Samaritaan, reizende, kwam omtrent hem, en hem ziende, werd hij met innerlijke ontferming bewogen.
34 En hij, tot hem gaande, verbond zijn wonden, gietende daarin olie en wijn; en hem heffende op zijn eigen beest, voerde hem in de herberg en verzorgde hem.
35 En des anderen daags weggaande, langde hij twee penningen uit, en gaf ze den waard, en zeide tot hem: Draag zorg voor hem: en zo wat gij meer aan hem ten koste zult leggen, dat zal ik u wedergeven, als ik wederkom.
36 Wie dan van deze drie dunkt u de naaste geweest te zijn desgenen, die onder de moordenaars gevallen was?
37 En hij zeide: Die barmhartigheid aan hem gedaan heeft. Zo zeide dan Jezus tot hem: Ga heen, en doe gij desgelijks.

[..]

Omdat nog niet alle mensen hun keuze hebben gemaakt. Er is nog tijd over, er is nog genade en geduld. Dat heb ik al eerder gezegd, je valt in herhaling.

2 petrus 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.
10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

[..]

Iedereen hoort op Death row te zitten, want iedereen heeft gezondigd.

[..]

Ik heb ook een 'poel des vuurs' genoemd. Er zal dus wel degelijk vuur zijn ja, ik heb dit nooit ontkend. Wat ik ontkend heb is dat dit vuur eeuwig en eeuwig zal blijven branden en je nooit op zal houden te lijden. Het vuur zal je verbranden, vernietigen, tot in de eeuwigheid.
Ik haat quotes te splitsen, dat maakt de discussie enorm onoverzichtelijk.

Prima, dus een goed mens moet in Jezus geloven en goed zijn voor anderen. Mensen die alleen maar naastenliefde hebben worden verbrand tot er niets meer van hen over is, omdat zij satan dienen. Dus alleen naastenliefde is satan's werk, als je niet tegelijkertijd ook in dat oude boekje gelooft, helder.

En God laat satan dus bewust vrij ronddwalen om mensen in verleiding te brengen zich van Hem af te keren. Omdat Hij ons vrije keuze heeft gegeven? Dus hij laat bewust een entiteit op ons los die er voor zorgt dat onze zielen zullen branden tot er niets meer van ons over is. Pas als de laatste mens beoordeeld is, zal hij deze entiteit (satan) doden, want dan heeft iedereen gekozen om OF voor God, OF voor satan te dienen, terwijl God makkelijk dit had kunnen tegenhouden. En nogmaals: zonder geloof in God is naastenliefde dus niets waard. (Zie regel 27 van wat je aanhaalt) Die Samaritaan deed wel goed werk, maar ik zie niet dat die daden hem de hemel in zouden krijgen.

Je zegt wel dat ik in herhaling val, maar je antwoorden zijn vaak erg onduidelijk of tegenstrijdig. Ik wil duidelijkheid hebben, en dingen uitdiepen, en kijken waar de grenzen volgens jou liggen. Blijkbaar is het dus God's wil dat satan mensen gaat verleiden die de genadegift of whatever nog niet hebben ontvangen. Wat is dat voor misselijke constructie? Ik ga meer en meer een hekel krijgen aan die God van je.

Ieder mens hoort op death row te zitten....dus iedereen HOORT al gevangen te zitten en op zijn dood te wachten volgens jou? Liefhebbende God heb je zeg! ^O^

Echt, als dit niet satan himself is, weet ik het ook niet meer! :N
pi_165579119
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, niet in de hel. De tekst waar je aan denkt staat in openbaringen 20:

1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand;
2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren;
3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.

In wezen gaat het hier om kettingen van omstandigheden. Maar is te complex om even in 1 post te behandelen, als je het niet erg vindt.

[..]

Dat is een tekst die vaak wordt aangehaald maar zoals wel meer situaties wordt hier een populaire folklore gebruikt om iets te illustreren (net zoals dat Lazarus op de schoot van Abraham zit. Gaan miljoenen mensen tegelijkertijd op de schoot van Abraham zitten?) Dit moet niet letterlijk opgevat worden maar wordt gebruikt omdat het actueel was zo te denken ten tijde van de joden. Het is geen technische beschrijving van de hemel of hel, die komen we bijv. beter in openbaringen tegen.

Je moet je verstand gebruiken als je de bijbel leest. Ik begrijp niet waarom je je verstand uit zou moeten schakelen.
^O^ Ah heel veel symboliek in de Bijbel dus, en je moet dus zelf maar beslissen wat de waarheid is, helder!
pi_165579183
Bij welke kerk hoorde je ook al weer, Ali? Was iets heel specifieks.
pi_165579206
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Jongens en meisjes, dat jij dit zegt...... Waar gebruik je dan je verstand voor? Om alles wat krom is recht te praten?

Want wat hieronder staat is krom gepraat in de Ruimte.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Wanneer lees je mijn teksten eens? Want ik heb hierboven al gezegd dat christendom gaat om geloof en niet om gedrag. Dit heb je nb zelf gezegd in een vorige topicje. Dat was het grote verschil tussen religies waar mensen het zelf moeten redden en het christendom. In jouw woorden. Moet je nu niet ineens anders praten. Of weet je het zelf ook niet meer? Kan ook bijna niet met de Bijbel. Het is net een spoorboekje.

quote:

Dit is ook weer grote onzin. Want hoe langer God wacht hoe groter het verval zal zijn, wat ook in deze tekst naar voren komt. Dus hij had beter snel kunnen komen, dan waren er minder die verloren gingen.
Je moet niet vergeten dat we nu veel sneller groeien dan vroeger.
Dus ook hierbij is de logica er niet. En dan maar praten over verstand gebruiken bij lezen.

ALS je verstand gebruikt moet je ook kunnen tegensputteren en niet alles klakkeloos aannemen, want het is geschreven.

quote:
Iedereen hoort op Death row te zitten, want iedereen heeft gezondigd.
Dus je moet foutloos zijn van jouw God, anders Death Row?
Ben ik blij dat ik dat wereldbeeld niet meer heb, goden zij geprezen.

Geen wonder ook dat je soms van dankbaarheid vervuld wordt omdat hij jou gered heeft. Iets met Stockholmsyndroom.[

quote:
Jij hebt het ontkend maar de Bijbel niet. Een eeuwig brandend vuur, zo staat geschreven.

quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:05 schreef ToT het volgende:
Bij welke kerk hoorde je ook al weer, Ali? Was iets heel specifieks.
Zevendedagadventisten :D
pi_165579334
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:06 schreef BerjanII1986 het volgende:

Thanks, zal ik eens op googlen! ^O^ Het lijkt me haast een enge sekte als ik dit allemaal zo lees! :X

Overigens wel opvallend dat een God die ons liefheeft ons weg laat teren in een vuur omdat we op ons verstand vertrouwen en de bewijzen van de wetenschap erkennen i.p.v. sprookjes uit het bronzen tijdperk. Mocht hij vredelievende mensen die vol naastenliefde zijn en in de wetenschap geloven TOCH als satansaanhangers beschouwen, waarom zorgt hij dan niet voor een zachte euthanasie? Waarom verdienen we de gruwelijkst denkbare spirituele dood als we op ons verstand vertrouwen?
  maandag 26 september 2016 @ 16:26:00 #184
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165579641
Toch wel een geruststelling dat we slechts vergaan als we niet Christelijk sterven. :P

Maar ik hou het toch maar gewoon lekker bij boeddhisme. Dat heeft toch veel meer diepgang imo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 26 september 2016 @ 16:27:01 #185
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_165579658
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:06 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

De zda geloven niet in zondag voor hun is de rustdag op zaterdag, ook niet dat Jezus op 25 december is geboren, daarom wordt er geen kerst door ze gevierd, toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_165579693
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Toch wel een geruststelling dat we slechts vergaan als we niet Christelijk sterven. :P

Maar ik hou het toch maar gewoon lekker bij boeddhisme. Dat heeft toch veel meer diepgang imo.
Ja dat kapot branden tot we vergaan zijn staat me ff wat minder aan, maar als dat is wat een absoluut goede God vindt dat moet gebeuren bij mensen die veel naastenliefde hebben gekend, naast gewetenloze monsters (dat we dus over één kam geschoren worden), dan accepteer ik dat lot liever dan eeuwig aan Zijn Heilige Leuter te moeten gaan zuigen.
pi_165579704
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

De zda geloven niet in zondag voor hun is de rustdag op zaterdag, ook niet dat Jezus op 25 december is geboren, daarom wordt er geen kerst door ze gevierd, toch?
Dat zijn dan wel weer 2 punten waarop ik hen credit moet geven.
pi_165579714
Waarom is God eigenlijk een man? Wie neukt hij dan?

Banale vraag, maar niet onterecht.
  maandag 26 september 2016 @ 16:33:20 #189
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165579780
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dat kapot branden tot we vergaan zijn staat me ff wat minder aan, maar als dat is wat een absoluut goede God vindt dat moet gebeuren bij mensen die veel naastenliefde hebben gekend, naast gewetenloze monsters (dat we dus over één kam geschoren worden), dan accepteer ik dat lot liever dan eeuwig aan Zijn Heilige Leuter te moeten gaan zuigen.
Dat branden doet toch niet meer mee, volgens Ali? We zullen gewoon verdwijnen? Dat lijkt me nou niet zo erg. Merk je toch niets van.
Alleen de duivel zelf gaat wel een flinke straf tegemoet dus. Maar mensen wordt het dsu eigenlijk niet echt aangerekend, Hij houdt blijkbaar rekening met de genialiteit van de duivel en de naïviteit van de mens. Ik moet zeggen dat al wel een heel stuk redelijker klinkt en God meteen een stuk minder liefdeloos en wreed maakt.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 26 september 2016 @ 16:33:45 #190
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165579788
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:30 schreef ToT het volgende:
Waarom is God eigenlijk een man? Wie neukt hij dan?

Banale vraag, maar niet onterecht.
God is geen mens, of überhaupt iets dat vorm heeft, lijkt me?
  maandag 26 september 2016 @ 16:36:30 #191
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_165579855
quote:

[..]

Ik vond dat de zda wel meer goede punten had, iemand van werk zat er ooit bij. Hij had ook een grote hekel aan de paus, wist te vertellen dat de paus een aanbidder was van het licht maar dan die van de duistere kant, hoe al die gebruiken van de katholieke kerk eigenlijk heidens zijn. Ik heb interessante gesprekken gehad met die gast. Ook stond ie open voor al de leugens aka conspiracies in de wereld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_165579879
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:33 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat branden doet toch niet meer mee, volgens Ali? We zullen gewoon verdwijnen? Dat lijkt me nou niet zo erg. Merk je toch niets van.
Alleen de duivel zelf gaat wel een flinke straf tegemoet dus. Maar mensen wordt het dsu eigenlijk niet echt aangerekend, Hij houdt blijkbaar rekening met de genialiteit van de duivel en de naïviteit van de mens. Ik moet zeggen dat al wel een heel stuk redelijker klinkt en God meteen een stuk minder liefdeloos en wreed maakt.
Nee voor zover ik het nu begrijp is de duivel deaudtvermoord zodat hij nu een geest is, maar hij gaat nog een keertje écht sterven. Hij waart vrij rond, en iedereen die goed of slecht is maar niet in Jezus gelooft, zal in die hel wegbranden tot er niks meer van hem over is, en pas op het laatst als het kaf van het koren gescheiden is, bedankt God satan voor zijn bewezen diensten en laat hij de geest van satan ook wegteren in die allesconsumerende vlammen.
pi_165579916
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:33 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

God is geen mens, of überhaupt iets dat vorm heeft, lijkt me?
God had de mens in zijn aangezicht geschapen, wat je op meerdere manieren kunt opvatten natuurlijk. De meesten vatten het op dat we dus het zelfde als hem er uit zien (dat staat ook in de Bijbel, maar hij heeft een tong een zwaard en weet ik wat nog meer), maar je kunt het ook zien alsof dat God de mensheid gewoon geschapen heeft terwijl hij er naar keek. Maar hoe dan ook: er wordt altijd over een Hij gesproken.
  maandag 26 september 2016 @ 16:39:44 #194
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165579942
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee voor zover ik het nu begrijp is de duivel deaudtvermoord zodat hij nu een geest is, maar hij gaat nog een keertje écht sterven. Hij waart vrij rond, en iedereen die goed of slecht is maar niet in Jezus gelooft, zal in die hel wegbranden tot er niks meer van hem over is, en pas op het laatst als het kaf van het koren gescheiden is, bedankt God satan voor zijn bewezen diensten en laat hij de geest van satan ook wegteren in die allesconsumerende vlammen.
Ik wacht nog even de verduidelijking van Ali af. :D
pi_165579972
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:36 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vond dat de zda wel meer goede punten had, iemand van werk zat er ooit bij. Hij had ook een grote hekel aan de paus, wist te vertellen dat de paus een aanbidder was van het licht maar dan die van de duistere kant, hoe al die gebruiken van de katholieke kerk eigenlijk heidens zijn. Ik heb interessante gesprekken gehad met die gast. Ook stond ie open voor al de leugens aka conspiracies in de wereld.
Klopt, er zijn veel heidense elementen in de Katholieke kerk verwerkt. De heilige drie-eenheid bestond al veel eerder: https://www.ucg.org/bible(...)nced-adoption-of-the

En er zijn allerlei gebruiken in de kerk die van de heidenen gejat zijn om hen makkelijker te laten bekeren. Het feit dat er kerken op die oude heilige paganistische plekken werd gebouwd, hielp natuurlijk ook mee. Mariaverering schijnt de verering van Moeder Natuur te zijn.
  maandag 26 september 2016 @ 16:42:36 #196
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165580004
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 16:38 schreef ToT het volgende:

[..]

God had de mens in zijn aangezicht geschapen, wat je op meerdere manieren kunt opvatten natuurlijk. De meesten vatten het op dat we dus het zelfde als hem er uit zien (dat staat ook in de Bijbel, maar hij heeft een tong een zwaard en weet ik wat nog meer), maar je kunt het ook zien alsof dat God de mensheid gewoon geschapen heeft terwijl hij er naar keek. Maar hoe dan ook: er wordt altijd over een Hij gesproken.
Dat er over een 'Hij' wordt gesproken, heeft geloof ik slechts een taaltechnische oorzaak. Ooit eens iets over gelezen.
En de mens naar Gods evenbeeld wordt idd op verschillende manieren uitgelegd. Ik zou zelf zeggen dat daarmee het geestelijke potentieel van de mens bedoeld wordt. Of het creatieve vermogen. Maar ook dat is dan weer aan de christen in kwestie om dat uit te leggen.
pi_165580008
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik wacht nog even de verduidelijking van Ali af. :D
Ja de uitleg vliegt soms verschillende kanten op, heb ik het gevoel. Of ik haal wat verhalen van meerdere christenen hier door elkaar.

Hoe dan ook; hoe exacter een sekte kerk claimt de absolute waarheid in pacht te hebben, hoe wantrouwiger ik er tegenover sta. Eerder zei iemand al (was jij dat?) dat het veel eerlijker is om te zeggen: "Ik weet het niet".

Met de uitspraak "Ik weet het niet" beginnen veel wijsheden.
pi_165580052
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:42 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat er over een 'Hij' wordt gesproken, heeft geloof ik slechts een taaltechnische oorzaak. Ooit eens iets over gelezen.
En de mens naar Gods evenbeeld wordt idd op verschillende manieren uitgelegd. Ik zou zelf zeggen dat daarmee het geestelijke potentieel van de mens bedoeld wordt. Of het creatieve vermogen. Maar ook dat is dan weer aan de christen in kwestie om dat uit te leggen.
Het geestelijk potentieel zou dan weer niet kloppen, want dat kregen we toch pas na het appelhappen? Maar ik zie idd ook veel meer in een spirituelere verklaring dan zo letterlijk te nemen. Daarom spreekt dit me ook veel meer aan: https://doorzie.wordpress(...)-jezus-zoon-van-god/
pi_165580862
Maar feitelijk is de duivel dus alleen relevant voor gelovigen; ongelovigen worden toch al wel op de meest gruwelijke manier vernietigd, of ze nou oprecht en mensenlievend zijn of niet.

Het feit of God je die genadegift gunt of niet van dat je in hem zou kunnen geloven, is dus stap 1.
Ik zou zeggen: kom maar op met die gift. Ik zit er klaar voor! ^O^ Mijn verstand moet dan wel volledig uitgeschakeld worden zodat ik zoals gezegd alle wetenschappelijke kennis kan negeren, maar it's worth a try! ^O^

Hoe werkt die gift? Wordt het ingestraald of zo? Verschijnt er een engel voor m'n neus?
pi_165580864
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat klopt ja :D

http://www.adventist.nl/wat-wij-geloven/

quote:

[..]

En waarom dan precies?

Dat van die kerst is best logisch, maar ik kan je gewoon teksten geven waarin staat dat de apostelen op de eerste dag, dus zondag, bijeen kwamen om diensten te houden (in elk geval het brood te breken en samen te eten).

http://www.statenvertaling.net/bijbel/hand/20.html

Dit is de reden waarom de protestanten gewoon op zondag de dienst houden. Wist je overigens dat de dienst zelf ook heidens is? Voordat het christendom er was gingen heidenen al naar gebouwen om rond hun godsbeeld te zitten en het te vereren. Als christenen niks zouden doen dat heidens is zou het een stille boel worden. O nee, dat stil zijn deden boeddhisten al voordat christendom er was. Op de kop staan dan, dat heeft heidendom nog niet gedaan. Dat zou een mooie dienst zijn :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')