En waarom zijn er Kathoieken, protestanten, hervormden, gereformeerden, Calvinisten enz?quote:Op maandag 26 september 2016 12:49 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Jij denkt iets te zien gebeuren, groot verschil.
God intervenieert inderdaad niet constant op miraculeuze wijze om de gevolgen van de zonde inherent in dit leven tegen te gaan.quote:Op maandag 26 september 2016 12:50 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar god wist dat dit zou ontstaan en heeft er niets tegen gedaan.
Degeneratie, zo kun je het ook noemen. Fouten in kopies.quote:En materieel verval? Deze ziektes en handicaps komen al voor sinds het ontstaan van het leven zelf.
Je weet niet of hij god zal accepteren, maar je weet wel dat god zijn alwetendheid niet tegen ons zal gebruiken? Dus van mensen weet je niks, maar van een onzichtbaar wezen weet je meer?quote:Op maandag 26 september 2016 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij zegt dat je niet in Hem kan geloven. Punt is dat geloof een genadegift is van God. Indien je nu niet gelooft, heb je die gift nog niet ontvangen. Maar wie zegt dat God je die gift zal geven? En of je hem zal accepteren op het moment dat ie komt? Dat weet ik niet.
Maar weet dat God zijn alwetendheid nooit tegen ons gebruikt. Al zal je uiteindelijk nooit jezelf tot God keren, zal Hij dat vandaag niet gebruiken om zich niet tot je uit te strekken.
Dit bedoel ik nou. Ik krijg er rillingen van over mijn hele lijf. Waarom zou je dankbaar zijn? Of een verlangen hebben om op de knieen te gaan? Je hebt toch ook geen verlang om een broodje te eten. Enkel als je geen brood hebt zal je misschien een verlangen voelen, maar als je brood hebt eet je. Als je knieen hebt dan kun je op je knieeen gaan.quote:Op maandag 26 september 2016 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat een lamlendige ervaring moet dat zijn geweest. Ik kan uren zingen, werkelijke aanbidding vanuit het hart en met overtuiging is alsof je naar hemelse sferen getransporteerd wordt, een manier om werkelijk het goddelijke in en om je heen te ervaren. Kan extatische gevoelens van blijdschap, dankbaarheid en een verlangen om op de knieeen te gaan veroorzaken.
Het is jouw overtuiging dat het een gift is van jouw God. Maar volgens de biologie zit het anders in elkaar. Iets met bloemetjes en bijtjes, en ooievaars. En daarna keihard werken.quote:Op maandag 26 september 2016 12:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De gift van geloof heb je wellicht niet ontvangen, maar de gift van het leven, dagelijks eten, een dak boven je hoofd, enzovoorts enzovoorts ontvang je dagelijks. Is dat voor jou geen uitstekende deal, je gelooft niet, maar ontvangt wel vanalles? Tel je zegeningen.
Omdat iedereen zijn eigen mening vormt? Je weet wel, individuen enzo.quote:Op maandag 26 september 2016 12:51 schreef ToT het volgende:
[..]
En waarom zijn er Kathoieken, protestanten, hervormden, gereformeerden, Calvinisten enz?
Precies!quote:Op maandag 26 september 2016 12:54 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Omdat iedereen zijn eigen mening vormt? Je weet wel, individuen enzo.
Maar hij weet er wel van (want alwetend etc) dus is medeplichtig op zijn minst.quote:Op maandag 26 september 2016 12:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God intervenieert inderdaad niet constant op miraculeuze wijze om de gevolgen van de zonde inherent in dit leven tegen te gaan.
Zoals Hij niet iedere afgevuurde kogel stopt bijv.
Hoe kan een perfect wezen iets imperfects maken? En waarom herstelt hij de fouten niet dan?quote:Degeneratie, zo kun je het ook noemen. Fouten in kopies.
Dat van die medeplichtigheid wilde ik ook al zeggen met een voorbeeld van dat je weet dat je beste kameraad een overval gaat plegen en je het verder allemaal op z'n beloop laat.quote:Op maandag 26 september 2016 12:55 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar hij weet er wel van (want alwetend etc) dus is medeplichtig op zijn minst.
[..]
Hoe kan een perfect wezen iets imperfects maken? En waarom herstelt hij de fouten niet dan?
Dus iemand die op een videocamera een misdaad ziet is medeplichtig?quote:Op maandag 26 september 2016 12:55 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar hij weet er wel van (want alwetend etc) dus is medeplichtig op zijn minst.
De imperfectie is het gevolg van de breuk met perfectie.quote:Hoe kan een perfect wezen iets imperfects maken? En waarom herstelt hij de fouten niet dan?
Als de persoon die het ziet er niets mee doet vervolgens ja, dan ben je medeplichtig.quote:Op maandag 26 september 2016 12:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus iemand die op een videocamera een misdaad ziet is medeplichtig?
Toch worden we als bevolking steeds gezonder. Met deze logica zou je stellen dat we allemaal steeds zieker zouden wordenquote:De imperfectie is het gevolg van de breuk met perfectie.
Het is door God de rug toe te keren dat je alle negatieve effecten van de dood krijgt (verval vanaf de conceptie).
Zie het als een ventilator. Zodra je de stekker eruit trekt, draait hij nog wel door, maar steeds langzamer en valt uiteindelijk stil.
Satan wil als God heersen. Aangezien weinig mensen vrijwillig er voor zullen kiezen om zich aan hun persoonlijke vijand te onderwerpen, is hij genoodzaakt God te lasteren en mensen te bedriegen.quote:Op maandag 26 september 2016 12:57 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar als ik dan lees dat het aantal uitdrijvingen per dag afneemt, dan is satan toch aan het verliezen?
En wat wil satan bereiken dan? Wil hij/zij uiteindelijk niet hetzelfde of misschien meer als god? Vrije keuze voor mensen?
Dat ze zelf doen wat ze willen?
Dus staat satan voor vrije wil? En god voor onderwerping?
God is degene die die dader heeft geschapen en al bij voorbaat wist wat die ging doen, of is hij niet alwetend?quote:Op maandag 26 september 2016 12:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus iemand die op een videocamera een misdaad ziet is medeplichtig?
Maar nergens staat dat God niets ermee zal doen. Iedereen zal zich op een gegeven moment moeten verantwoorden voor wat hij in dit leven gedaan heeft en de consequenties ondergaan.quote:Op maandag 26 september 2016 12:59 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Als de persoon die het ziet er niets mee doet vervolgens ja, dan ben je medeplichtig.
Gezonder wellicht dankzij medische zorg, maar genetisch? Genetische fouten accumuleren alleen maar.quote:Toch worden we als bevolking steeds gezonder. Met deze logica zou je stellen dat we allemaal steeds zieker zouden worden
Waarom verleidt satan de mensheid dan, als je zegt dat je ophoudt te bestaan als je niet in God gelooft? Wat wint satan daarmee? Wij vormen dan geen nieuw leger voor hem. Hij voorkomt alleen dat er een paar extra mensen in God z'n leger komen, maar de zijne zal nooit groter worden, toch?quote:Op maandag 26 september 2016 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Satan wil als God heersen. Aangezien weinig mensen vrijwillig er voor zullen kiezen om zich aan hun persoonlijke vijand te onderwerpen, is hij genoodzaakt God te lasteren en mensen te bedriegen.
Zie het als een dictator wiens laatste uur is geslagen. Satan weet al lang dat hij verloren heeft en hij zelf vernietigd zal worden. In zijn haat tegen mensen probeert hij simpelweg zoveel mogelijk mensen hetzelfde lot te laten ondergaan.quote:Op maandag 26 september 2016 13:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom verleidt satan de mensheid dan, als je zegt dat je ophoudt te bestaan als je niet in God gelooft? Wat wint satan daarmee? Wij vormen dan geen nieuw leger voor hem. Hij voorkomt alleen dat er een paar extra mensen in God z'n leger komen, maar de zijne zal nooit groter worden, toch?
Waarom heeft God de duivel dan in de hel gedonderd om hem ooit in de toekomst te vernietigen? Wat heeft die death row voor nut? Maak 'm dan meteen af, dan zit hij niet de hele tijd te wachten en kan hij ook niet vanuit de hel mensen op het verkeerde pad brengen. Of zit hij niet meer in de hel? Hoe kan hij anders mensen beïnvloeden?quote:Op maandag 26 september 2016 13:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zie het als een dictator wiens laatste uur is geslagen. Satan weet al lang dat hij verloren heeft en hij zelf vernietigd zal worden. In zijn haat tegen mensen probeert hij simpelweg zoveel mogelijk mensen hetzelfde lot te laten ondergaan.
Merk op dat de bijbel zegt dat 'de hel', of de 'poel van vuur', voorbereid is voor de 'duivel en zijn engelen'.
Die uiteindelijke destructie van mensen is dus nooit voor mensen bedoeld geweest, maar voor de duivel en zijn gevallen engelen.
Alleen zullen jammergenoeg mensen deel uitmaken van die groep.
God heeft de duivel niet 'in de hel gedonderd'. De 'hel', of gehenna, betekent zoveel als 'graf'. De duivel ligt niet in het graf. De duivel en gevallen engelen zijn geesten. Ze zijn mobiel en kunnen in materie treden.quote:Op maandag 26 september 2016 13:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom heeft God de duivel dan in de hel gedonderd om hem ooit in de toekomst te vernietigen? Wat heeft die death row voor nut? Maak 'm dan meteen af, dan zit hij niet de hele tijd te wachten en kan hij ook niet vanuit de hel mensen op het verkeerde pad brengen. Of zit hij niet meer in de hel? Hoe kan hij anders mensen beïnvloeden?
En niet in dat boekje met volksverhaaltje uit het bronzen tijdperk geloven, staat aan trouw aan de duivel zijn?quote:Op maandag 26 september 2016 13:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat teksten voor onderbouwing:
12 Hierom bedrijft vreugde, gij hemelen, en gij, die daarin woont! Wee dengenen, die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is tot u afgekomen, en heeft groten toorn, wetende, dat hij een kleinen tijd heeft. Openbaringen 12
31 En wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid, en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op den troon Zijner heerlijkheid.
32 En voor Hem zullen al de volken vergaderd worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, gelijk de herder de schapen van de bokken scheidt.
33 En Hij zal de schapen tot Zijn rechter hand zetten, maar de bokken tot Zijn linker hand.
34 Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beërft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld.
schilderij van Pieter Aertsen: De zeven werken van barmhartigheid
» meer
35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.
36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.
Mattheus 25
Zie dat het koninkrijk 'voorbereid is van de grondlegging van de wereld'.
Dus ja, God wist welke catastrofe zou komen, maar had ook de oplossing ervoor al voorbereid.
Het komt uiteindelijk neer op aan wie je trouw bent: God of de duivel.
Als je met de duivel bent, zul je hetzelfde lot ondergaan als de duivel: eeuwige vernietiging (dat is de eeuwige straf).
Indien je met God bent, het eeuwige leven.
Blijkbaar is het "If you are not with me, you are against me", en DUS ben je trouw aan de vijand.quote:Op maandag 26 september 2016 14:09 schreef ChrisCarter het volgende:
Dat is het punt ook; ik kies er bewust voor om beiden af te doen als niet-bestaand. Dus dan zweer ik trouw aan niemand. In welk "kamp" zet mij dat?
Nee, dat wordt door je gedrag bepaald. Dat blijkt toch duidelijk uit de tekst? Beetje onzinnige vraag hoor Tot.quote:Op maandag 26 september 2016 13:49 schreef ToT het volgende:
[..]
En niet in dat boekje met volksverhaaltje uit het bronzen tijdperk geloven, staat aan trouw aan de duivel zijn?
Hij is een geest die vernietigd zal worden. In de bijbel is een geest niet iets wat oveblijft als je lichaam sterft.quote:Je had het over dat de duivel vernietigd zal worden door God, maar hij is al een geest, dus wordt die geest vernietigd? Of is de duivel al vernietigd en is hij daarom en geest, en zullen wij dan ook geesten worden? Dus ook een eeuwig bestaan, maar dan zonder oneindig veel triljoenen jaren dagelijks lofliederen te hoeven zingen?
Dat wordt door je gedrag bepaald.quote:Op maandag 26 september 2016 14:09 schreef ChrisCarter het volgende:
Dat is het punt ook; ik kies er bewust voor om beiden af te doen als niet-bestaand. Dus dan zweer ik trouw aan niemand. In welk "kamp" zet mij dat?
Maar je zegt dat je trouw bent aan God, OF aan de duivel. Ik ben trouw aan geen van beiden omdat het kinderlijk is in dat soort sprookjes te geloven. Wat nu? Dan zorgt je gedrag voor aan wie je trouw bent? Dus als je een goed leven leidt en mensen helpt enzo, ben je toch trouw aan God, ook al geloof je niet in hem? Wat voor nut heeft het dan in hem te geloven?quote:Op maandag 26 september 2016 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, dat wordt door je gedrag bepaald. Dat blijkt toch duidelijk uit de tekst? Beetje onzinnige vraag hoor Tot.
Dus waarom vernietigt God hem dan niet meteen en laat hij hem doodleuk mensen op het verkeerde pad zetten tot het moment van zijn executie? Hoort hij niet op death row te zitten? Zou leuk zijn als je der dood veroordeelde mensen doodleuk tot hun executie op straat rond laat lopen.quote:Hij is een geest die vernietigd zal worden. In de bijbel is een geest niet iets wat oveblijft als je lichaam sterft.
Geest = spirit = spiritus = adem, lucht. Intelligenties die geen fysiek lichaam hebben maar een geestelijk lichaam. Vraag me verder niet hoe dat technisch in elkaar zit want dat weet ik niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |