abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165572717
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat is een denkfout. Ik kan als bijrijder in een auto zitten die ik heb gemaakt. Iemand anders kan die auto de gracht in rijden en ik kan dat aan zien komen. Dat wil niet zeggen dat ik er verantwoordelijk voor ben, omdat ik de auto heb gemaakt.
Jawel, want er is gesteld dat het opperwezen god alles weet en alles vantevoren al wist wat er zou gebeuren. Als je alles weet kun je hier ook naar handelen.

Door dit te laten gebeuren toont hij aan dat dit de koers is die hij heeft gewild.
pi_165572724
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Goede en slechte dingen.
Ahhhhh en alle slechte dingen die in mijn leven gebeurd zijn, zijn allemaal straffen van God omdat ik niet in hem geloof? Gelovigen leiden alleen een gelukkig leven?
Ben je al door de bliksem neergeslagen voor alle goddeloze dingen die je hebt gedaan en doet?

God is geduldig zoals wij geduldig met onze eigen kinderen moeten zijn (en is veel geduldiger dan ons).
pi_165572751
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jawel, want er is gesteld dat het opperwezen god alles weet en alles vantevoren al wist wat er zou gebeuren. Als je alles weet kun je hier ook naar handelen.

Door dit te laten gebeuren toont hij aan dat dit de koers is die hij heeft gewild.
Je hebt 2 opties:

1. je schept niets.
2. je schept geprogrammeerde robots.

Wat is meer de moeite waard, voor ons?
pi_165572801
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hebt 2 opties:

1. je schept niets.

Maar zo binair is het niet. Als iets alwetend is dan betekent het dat alle gelopen paden bewust gekozen zijn, omdat alle gevolgen van alle handelingen ook bekend zijn en er dus gesteld kan worden dat het huidige pad dus de in de ogen van deze alwetende het enige perfecte pad moet zijn.

Heel die keuze/optie is dus in dat denkproces allang langsgekomen.
pi_165572805
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ben je al door de bliksem neergeslagen voor alle goddeloze dingen die je hebt gedaan en doet?

God is geduldig zoals wij geduldig met onze eigen kinderen moeten zijn (en is veel geduldiger dan ons).
Ja maar whaddup met die trein dan die te pletter stort?

Jij zegt dat we in het hiernamaals niet gemarteld gaan worden. Wat gebeurt er dan WEL met ons als we de Bijbel niet voor de absolute waarheid aannemen? Houden we dan op te bestaan?
^O^ Ik zeg: prima! Liever dat dan oneindig veel triljoenen jaren dagelijks lofliederen aan een godheid te moeten zingen. Ik heb helemaal geeneens een mooie zangstem!
pi_165572839
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Maar zo binair is het niet. Als iets alwetend is dan betekent het dat alle gelopen paden bewust gekozen zijn, omdat alle gevolgen van alle handelingen ook bekend zijn en er dus gesteld kan worden dat het huidige pad dus de in de ogen van deze alwetende het enige perfecte pad moet zijn.

Heel die keuze/optie is dus in dat denkproces allang langsgekomen.
Nee, God schept mensen met vrije wil en laat hen die wil ook vrijuit uitoefenen. Het feit dat God weet wat je doet wil niet zeggen dat God bepaalt wat je doet.
pi_165572854
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, God schept mensen met vrije wil en laat hen die wil ook vrijuit uitoefenen. Het feit dat God weet wat je doet wil niet zeggen dat God bepaalt wat je doet.
Deze man weet.
wooblabalurg
pi_165572859
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hebt 2 opties:

1. je schept niets.

Optie 3: Je zegt gewoon zelf ff persoonlijk tegen je creatie wat je van hen verlangt en laat het niet aan interpretatie over aan een boek waar lang niet iedereen in kan geloven.
pi_165572864
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar whaddup met die trein dan die te pletter stort?

Jij zegt dat we in het hiernamaals niet gemarteld gaan worden. Wat gebeurt er dan WEL met ons als we de Bijbel niet voor de absolute waarheid aannemen? Houden we dan op te bestaan?
^O^ Ik zeg: prima! Liever dat dan oneindig veel triljoenen jaren dagelijks lofliederen aan een godheid te moeten zingen. Ik heb helemaal geeneens een mooie zangstem!
Je wordt inderdaad vernietigd en houdt op te bestaan. Einde oefening. Geen oneindige foltering of iets dergelijks.

Het je weleens lofliederen geprobeerd te zingen?
pi_165572879
quote:

[..]

Maar het maakt hem wel 100% verantwoordelijk voor alle gevolgen. Hij weet namelijk wat we doen met die vrijheid en had dus ook kunnen kiezen om ons wel als robots te scheppen.

Door deze keuze te maken heeft hij dus ook geaccepteerd dat satan in zijn macht kon komen onder andere.

100% verantwoordelijkheid dus.

En anders zijn we dus daadwerkelijk niets anders dan speelgoed voor een verveelde god.
pi_165572889
quote:

[..]

Dus hij heeft mij het leven gegeven terwijl hij in zijn alwetendheid bij voorbaat al wist dat ik niet in hem kan geloven?
pi_165572915
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En laat Bonifatius nou het gebrek aan actie van de Friese goden als bewijs zien voor het niet bestaan van die goden. Je weet wel, toen hij de heilige eik van de Friezen omhakte.
Maar in feite hadden de goden van de Friezen gewoon heel veel geduld met Bonifatius?

Het feit dat jij niet gelooft in Wodan, maar toch niet bent neergebliksemd toont aan dat Wodan veel geduld met jou heeft. Je bent een gezegend mens Ali!
pi_165572926
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je wordt inderdaad vernietigd en houdt op te bestaan. Einde oefening. Geen oneindige foltering of iets dergelijks.

Het je weleens lofliederen geprobeerd te zingen?
*O* Heerlijk! Count me in!

En ja; ik heb op een Katholieke basisschool gezeten, ben misdienaar geweest en heb op een christelijke Havo gezeten. Ik heb genoeg lofliederen gezongen terwijl ik in de kleuterklas al niet in God kon geloven. Toen ik er achter kwam dat Sinterklaas niet bestond, was het voor mij al HELEMAAL duidelijk dat God puur is om mensen in het gareel te houden.
pi_165572929
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus hij heeft mij het leven gegeven terwijl hij in zijn alwetendheid bij voorbaat al wist dat ik niet in hem kan geloven?
God opent alle deuren.
Alleen jij kan ze dicht doen.
wooblabalurg
pi_165572963
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

God opent alle deuren.
Als ik moet kiezen tussen de dood of eeuwig hem toezingen, hou ik die deuren potdicht en google ik ff welke sloten en grendels bestand zijn tegen de hand van God! ^O^
pi_165572969
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Jij zegt dat je niet in Hem kan geloven. Punt is dat geloof een genadegift is van God. Indien je nu niet gelooft, heb je die gift nog niet ontvangen. Maar wie zegt dat God je die gift zal geven? En of je hem zal accepteren op het moment dat ie komt? Dat weet ik niet.

Maar weet dat God zijn alwetendheid nooit tegen ons gebruikt. Al zal je uiteindelijk nooit jezelf tot God keren, zal Hij dat vandaag niet gebruiken om zich niet tot je uit te strekken.
pi_165572977
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

God opent alle deuren.
Maar omdat dit opperwezen alwetend en almachtig is weet hij allang wat je gaat doen dus een vrije keuze is het niet, ook niet welke deuren je gaat sluiten. Want het is al bekend.
pi_165573011
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij zegt dat je niet in Hem kan geloven. Punt is dat geloof een genadegift is van God. Indien je nu niet gelooft, heb je die gift nog niet ontvangen. Maar wie zegt dat God je die gift zal geven? En of je hem zal accepteren op het moment dat ie komt? Dat weet ik niet.

Maar weet dat God zijn alwetendheid nooit tegen ons gebruikt. Al zal je uiteindelijk nooit jezelf tot God keren, zal Hij dat vandaag niet gebruiken om zich niet tot je uit te strekken.
Ahhhhh dus geloof in hem is een genadegift? Dus hij schept je en geeft jou al dan niet de mogelijkheid om in hem te geloven en op die manier een eeuwig leven te krijgen of niet?"

:r Wat een vuile RAT!!!! :r Alsof je je ene kind WEL cadeautjes geeft en de ander niet! Ik zou klootzak echt HATEN als hij zou bestaan!
pi_165573017
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:35 schreef ToT het volgende:

[..]

*O* Heerlijk! Count me in!

En ja; ik heb op een Katholieke basisschool gezeten, ben misdienaar geweest en heb op een christelijke Havo gezeten. Ik heb genoeg lofliederen gezongen terwijl ik in de kleuterklas al niet in God kon geloven. Toen ik er achter kwam dat Sinterklaas niet bestond, was het voor mij al HELEMAAL duidelijk dat God puur is om mensen in het gareel te houden.
Wat een lamlendige ervaring moet dat zijn geweest. Ik kan uren zingen, werkelijke aanbidding vanuit het hart en met overtuiging is alsof je naar hemelse sferen getransporteerd wordt, een manier om werkelijk het goddelijke in en om je heen te ervaren. Kan extatische gevoelens van blijdschap, dankbaarheid en een verlangen om op de knieeen te gaan veroorzaken.
pi_165573019
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En doodgeboren baby's? Of baby's die na een dag overlijden? Krijgen die een andere geloofsgenade? Waren die te laat begonnen met aanbidden? Of hebben die in de buik al voor satan gekozen?

Echt, zoek de logica daar maar eens...
pi_165573038
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Als ik moet kiezen tussen de dood of eeuwig hem toezingen, hou ik die deuren potdicht en google ik ff welke sloten en grendels bestand zijn tegen de hand van God! ^O^
Jij kan overal uit kiezen maar als je er maar twee ziet zijn dat jouw opties.
wooblabalurg
pi_165573049
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat een lamlendige ervaring moet dat zijn geweest. Ik kan uren zingen, werkelijke aanbidding vanuit het hart en met overtuiging is alsof je naar hemelse sferen getransporteerd wordt, een manier om werkelijk het goddelijke in en om je heen te ervaren. Kan extatische gevoelens van blijdschap, dankbaarheid en een verlangen om op de knieeen te gaan veroorzaken.
Ja met Reiki heb ik ook wel prettige ervaringen gehad. Met bepaalde muziek ook, dan kan ik ook rillingen over m'n hele lijf krijgen. Het is heerlijk als je zo ergens in kunt opgaan.
pi_165573072
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij hebt het over deuren die open en dicht kunnen. Welke opties zijn er nog meer dan?
pi_165573101
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er wordt toch echt een binaire keuze gesteld, ook door Ali hier hoor.

Of je volgt het opperwezen, of niet.
pi_165573105
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ahhhhh dus geloof in hem is een genadegift? Dus hij schept je en geeft jou al dan niet de mogelijkheid om in hem te geloven en op die manier een eeuwig leven te krijgen of niet?"

:r Wat een vuile RAT!!!! :r Alsof je je ene kind WEL cadeautjes geeft en de ander niet! Ik zou klootzak echt HATEN als hij zou bestaan!
De gift van geloof heb je wellicht niet ontvangen, maar de gift van het leven, dagelijks eten, een dak boven je hoofd, enzovoorts enzovoorts ontvang je dagelijks. Is dat voor jou geen uitstekende deal, je gelooft niet, maar ontvangt wel vanalles? Tel je zegeningen.
pi_165573116
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Jij hebt het over deuren die open en dicht kunnen. Welke opties zijn er nog meer dan?
Er zijn oneindig veel opties.
Maar als je ze niet ziet zul je ze nooit in overweging nemen.
wooblabalurg
pi_165573128
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Je leeft of sterft.

Dat is de keuze.
pi_165573145
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je leeft of sterft.

Dat is de keuze.
Oh? :D
pi_165573151
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Of je volgt hem een beetje, en kom je in het hiernamaals een beetje in de hemel?
pi_165573186
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Of je volgt hem een beetje, en kom je in het hiernamaals een beetje in de hemel?
Dan hoop ik maar dat mijn snikkel in de hemel komt.

Vergelijkbaar met "een beetje zwanger" zijn?
Nee kom, laten we elkaar geen mietje noemen.

De keuze is enkel binair. Of je volgt, of niet.
pi_165573204
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Net als de jehovagetuigen? Met een voet tussen de deur?
pi_165573216
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De gift van geloof heb je wellicht niet ontvangen, maar de gift van het leven, dagelijks eten, een dak boven je hoofd, enzovoorts enzovoorts ontvang je dagelijks. Is dat voor jou geen uitstekende deal, je gelooft niet, maar ontvangt wel vanalles? Tel je zegeningen.
Ik ben blij dat mijn ouders geneukt hebben en ik geboren ben. Ik ben blij dat de zon voor fotosynthese zorgt in planten die op een aarde groeien die ontstaan is uit meerdere zonnen die supernova zijn gegaan en zo de voedingsstoffen bevat die die planten nodig hebben om mij te kunnen voeden. Ik ben blij dat ik de huur kan betalen voor het huis waar ik in woon.

Waar moet ik ergens dankbaar voor zijn?
pi_165573237
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ja ik kan die deur misschien vervangen voor een muur om hem helemaal buiten te houden, maar ik wil ook zelf nog naar buiten kunnen.
pi_165573238
quote:
5s.gif Op maandag 26 september 2016 12:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En doodgeboren baby's? Of baby's die na een dag overlijden? Krijgen die een andere geloofsgenade? Waren die te laat begonnen met aanbidden? Of hebben die in de buik al voor satan gekozen?

Echt, zoek de logica daar maar eens...
Die kunnen inderdaad een andere geloofdsgenade krijgen. Aangezien ze onwetend zijn.
pi_165573259
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

[..]

Da's het leuke met gelovigen; die hebben onderling veel meer onenigheden dan atheïsten op dit gebied! _O-
pi_165573262
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:42 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

[..]

BREAKING NEWS
NIET IEDEREEN IS HET MET ELKAAR EENS
U LAS HET HIER EERST
wooblabalurg
pi_165573268
quote:
9s.gif Op maandag 26 september 2016 12:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan hoop ik maar dat mijn snikkel in de hemel komt.

Vergelijkbaar met "een beetje zwanger" zijn?
Nee kom, laten we elkaar geen mietje noemen.

De keuze is enkel binair. Of je volgt, of niet.
_O- Precies! :D
pi_165573280
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:43 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Net als de jehovagetuigen? Met een voet tussen de deur?
Hehehe zoiets! :D
pi_165573287
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Da's het leuke met gelovigen; die hebben onderling veel meer onenigheden dan atheïsten op dit gebied! _O-
De aannames _O-
wooblabalurg
pi_165573322
quote:
4s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

BREAKING NEWS
NIET IEDEREEN IS HET MET ELKAAR EENS
U LAS HET HIER EERST
Je kunt er lollig over doen maar dat is wel de essentie van dit verhaal.

Jij zegt dat het waarheid X is, Ali zegt dat het waarheid Y is.

Als daar al niet eens consensus over bestaat, hoe moet ik me dan geroepen voelen om 1 van die waarheden te volgen?

Mooie alwetende oppergod ben je dan, als je volgelingen het al niet eens snappen.

Daarop voortbouwend is het dan wel te begrijpen dat satan door de mazen is geglipt en groot is geworden.
pi_165573324
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben blij dat mijn ouders geneukt hebben en ik geboren ben. Ik ben blij dat de zon voor fotosynthese zorgt in planten die op een aarde groeien die ontstaan is uit meerdere zonnen die supernova zijn gegaan en zo de voedingsstoffen bevat die die planten nodig hebben om mij te kunnen voeden. Ik ben blij dat ik de huur kan betalen voor het huis waar ik in woon.

Waar moet ik ergens dankbaar voor zijn?
Het feit dat je 2 ogen hebt die kunnen zien? Het feit dat je heerlijke gerechten kunt eten? Het feit dat je oren naar prachtige muziek kunnen luisteren? Het feit dat je allerlei prettige ervaringen kunt hebben? Dat is allemaal onderdeel van de gift van het leven en je lichaam...
pi_165573328
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die kunnen inderdaad een andere geloofdsgenade krijgen. Aangezien ze onwetend zijn.
Een andere geloofsgenade? En wat voor effect heeft dat dan? Komen die dode foetussen / overleden pasgeboren baby's dan ook gewoon in de hemel als volwassenen die altijd in Jezus geloofd hebben? En net als moordenaars en verkrachters die vlak voor ze hun laatste adem uitbliezen ineens ook alsnog in Jezus gingen geloven? Komen die moordenaars in de zelfde hemel als hun slachtoffers?
pi_165573342
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 12:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De aannames _O-
Ik zie het hier toch zo voor mijn neus gebeuren? :D
pi_165573371
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Een andere geloofsgenade? En wat voor effect heeft dat dan? Komen die dode foetussen / overleden pasgeboren baby's dan ook gewoon in de hemel als volwassenen die altijd in Jezus geloofd hebben? En net als moordenaars en verkrachters die vlak voor ze hun laatste adem uitbliezen ineens ook alsnog in Jezus gingen geloven? Komen die moordenaars in de zelfde hemel als hun slachtoffers?
Ik kan me hier een voorstelling van maken, maar aangezien ik het niet weet, kan ik je vragen helaas niet beantwoorden.

Wel is er maar 1 hemel idd.
pi_165573379
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:46 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Je kunt er lollig over doen maar dat is wel de essentie van dit verhaal.

Jij zegt dat het waarheid X is, Ali zegt dat het waarheid Y is.

Als daar al niet eens consensus over bestaat, hoe moet ik me dan geroepen voelen om 1 van die waarheden te volgen?

Mooie alwetende oppergod ben je dan, als je volgelingen het al niet eens snappen.

Daarop voortbouwend is het dan wel te begrijpen dat satan door de mazen is geglipt en groot is geworden.
Jij moet helemaal niks. En ik ben geen volgeling. Dus misschien eerst proberen niet meer zo in de war te zijn?
wooblabalurg
pi_165573384
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het feit dat je 2 ogen hebt die kunnen zien? Het feit dat je heerlijke gerechten kunt eten? Het feit dat je oren naar prachtige muziek kunnen luisteren? Het feit dat je allerlei prettige ervaringen kunt hebben? Dat is allemaal onderdeel van de gift van het leven en je lichaam...
Mensen met anosmie kunnen niet ruiken. Mensen die blind zijn kunnen niet zien. Wat hebben die gedaan dan om die geneugten niet te ervaren?

Reïncarnatie bestaat niet in de bijbel toch? Dus die mensen hebben allemaal iets op hun geweten?

Heeft satan ze in de baarmoeder al beroerd? Of komen ziektes en handicaps niet van satan maar van god?

Dat is ook moreel verwerpelijk dan van god.
pi_165573420
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 12:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik zie het hier toch zo voor mijn neus gebeuren? :D
Jij denkt iets te zien gebeuren, groot verschil.
wooblabalurg
pi_165573432
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:48 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Mensen met anosmie kunnen niet ruiken. Mensen die blind zijn kunnen niet zien. Wat hebben die gedaan dan om die geneugten niet te ervaren?
Niets, dat is hun schuld niet. Het is het gevolg van materieel verval.

quote:
Reïncarnatie bestaat niet in de bijbel toch? Dus die mensen hebben allemaal iets op hun geweten?
Nee nee.

quote:
Heeft satan ze in de baarmoeder al beroerd? Of komen ziektes en handicaps niet van satan maar van god?

Dat is ook moreel verwerpelijk dan van god.
Nee, is een natuurlijk fenomeen. Zoals ziekten, kanker...
pi_165573465
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niets, dat is hun schuld niet. Het is het gevolg van materieel verval.

[..]

Nee nee.

[..]

Nee, is een natuurlijk fenomeen. Zoals ziekten, kanker...
Maar god wist dat dit zou ontstaan en heeft er niets tegen gedaan.

En materieel verval? Deze ziektes en handicaps komen al voor sinds het ontstaan van het leven zelf.
pi_165573472
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja die miljarden jaren aan evolutie hebben daar goed voor gezorgd. Ogen waren in primitieve dieren eerst 2 lichtgevoelige cellen om te detecteren of het dag of nacht was.
Later kwamen er meer cellen, dus konden die dieren detecteren of de duisternis van een bepaalde kant af kwam, dus wisten ze dat ze de andere kant uit moesten vluchten.
Nog later vormden zich cupjes waar die cellen in zaten om zo meer richtingsgevoeligheid te krijgen. Die cupjes groeiden in de loop van VELE generaties met de randen meer naar elkaar toe zodat je een pinhole camera kreeg. Toen vormden slijmvliezen een primitieve lens er voor en werd het met vocht gevuld, en vervolgens kregen de dieren de ogen zoals we die nu kennen.

Dank aan evolutie! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')