Ah dus DNA is niet de kern van het leven van de cel?quote:Op maandag 26 september 2016 11:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is een hersamenstelling van een levende cel. Men heeft chemisch gefabriceerd DNA in een celkern geplaatst. Indrukwekkend, maar het wordt pas interessant als men een cel van de bodem af maakt en tot leven brengt.
Zeer gevaarlijke gedachten. Op basis van dit soort redenaties zijn honderden miljoenen mensen over de kling gejaagd. En niet door God.quote:Op maandag 26 september 2016 11:53 schreef BerjanII1986 het volgende:
Mijn mening is onschadelijk. Ik ben voor universele broederschap. En als mensen hun mening daarom op zij moeten zetten, het zij zo. Als mensen steeds maar bij hun mening zouden blijven dan evolueren ze niet. Ze zijn als stilstaand water dat troebel wordt.
God heeft in zijn alwetendheid de engelen geschapen en WIST dus dat een deel van hen tegen hem gingen rebelleren en dat zijn eerste, mooiste engel hun aanvoerder zou zijn en dat deze de mensheid zou corrumperen!quote:Op maandag 26 september 2016 12:01 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar als alles is gemaakt door het opperwezen, dan is satan toch ook door hem gemaakt? In den beginne was er niks enzo?
quote:Op maandag 26 september 2016 12:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer gevaarlijke gedachten. Op basis van dit soort redenaties zijn honderden miljoenen mensen over de kling gejaagd. En niet door God.
Nou ja dat is dus mijn punt inderdaad. Als schepper van alles ben je dus ook diegene die dit heeft gemaakt. Dus ook een eventuele satan komt dan uit zijn handen.quote:Op maandag 26 september 2016 12:03 schreef ToT het volgende:
[..]
God heeft in zijn alwetendheid de engelen geschapen en WIST dus dat een deel van hen tegen hem gingen rebelleren en dat zijn eerste, mooiste engel hun aanvoerder zou zijn en dat deze de mensheid zou corrumperen!
Wat een quatsch.quote:Op maandag 26 september 2016 12:03 schreef ToT het volgende:
[..]
God heeft in zijn alwetendheid de engelen geschapen en WIST dus dat een deel van hen tegen hem gingen rebelleren en dat zijn eerste, mooiste engel hun aanvoerder zou zijn en dat deze de mensheid zou corrumperen!
Doe nou niet net alsof het allemaal zo simpel is. Ze hebben 20 jaar gedaan over dat experiment wat je citeerde. De mens is simpelweg niet in staat om iets tot leven te wekken. Dat probeert men al decennia.quote:Op maandag 26 september 2016 12:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah dus DNA is niet de kern van het leven van de cel? ]/quote]
Nee, DNA is de genetische code.
[quote]
Een celmembraan is simpel na te maken. Een mitochondrion is gewoon een bacterie die een deel van onze cellen geworden is. Veel onderdelen van een levende cel zijn prima na te maken, maar voor die delen waarvan niet direct aan te tonen is hoe die met natuurlijke processen ontstaan zijn in de loop der miljarden jaren, hebben we geen God of the gaps nodig. Op geen enkel punt zegt de wetenschap dat iets onmogelijk te verklaren is en dat God het dus gedaan moet hebben.
Vaticaan...quote:Op maandag 26 september 2016 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja nee, religie heeft nooit voor oorlogen gezorgd!Er zijn geen vele miljoenen mensen vermoord doordat gedacht werd dat ze heksen waren!
Het heeft ook vele jaren na de dood van Einstein gekost om gravitatiegolven te kunnen detecteren. Betekent niet dat dat onmogelijk was.quote:Op maandag 26 september 2016 12:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Doe nou niet net alsof het allemaal zo simpel is. Ze hebben 20 jaar gedaan over dat experiment wat je citeerde. De mens is simpelweg niet in staat om iets tot leven te wekken. Dat probeert men al decennia.
Yes. Maar was Satan in den beginnen al evil? Nee.quote:Op maandag 26 september 2016 12:01 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar als alles is gemaakt door het opperwezen, dan is satan toch ook door hem gemaakt? In den beginne was er niks enzo?
Ik vind het helemaal prima dat je gelooft dat het ooit mogelijk zal zijn, maar pretendeer niet dat het makkelijk is en al gedaan is. Dat is simpelweg oneerlijk.quote:Op maandag 26 september 2016 12:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Het heeft ook vele jaren na de dood van Einstein gekost om gravitatiegolven te kunnen detecteren. Betekent niet dat dat onmogelijk was.
We hebben Mars ook nog niet gekoloniseerd. Betekent niet dat dat onmogelijk is.
Deze gedachten als die van jou zijn de reden dat de mensheid pas zo kort geleden de industriële revolutie heeft gehad. Zonder dit soort kerkelijke gedachtes waren we nu al veel verder geweest.
Dat is verder niet relevant. Het feit dat iets dus goed begon en toch "slecht" is geworden toont aan dat een perfect wezen dus een imperfect iets heeft gemaakt.quote:Op maandag 26 september 2016 12:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Yes. Maar was Satan in den beginnen al evil? Nee.
Was dat iets wat God niet kon zien aankomen?quote:Op maandag 26 september 2016 12:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Yes. Maar was Satan in den beginnen al evil? Nee.
Makkelijk is het niet, nee. Maar onmogelijk is het zeer zeker ook niet.quote:Op maandag 26 september 2016 12:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima dat je gelooft dat het ooit mogelijk zal zijn, maar pretendeer niet dat het makkelijk is en al gedaan is. Dat is simpelweg oneerlijk.
Alles was al lang bekend ja.quote:Op maandag 26 september 2016 12:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Was dat iets wat God niet kon zien aankomen?
Zo ja; is er nog meer wat God niet kan weten?
Is jouw overtuiging...quote:Op maandag 26 september 2016 12:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Makkelijk is het niet, nee. Maar onmogelijk is het zeer zeker ook niet.
Dan heeft god dus bewust, nogmaals, bewust het "slechte" gebracht?quote:Op maandag 26 september 2016 12:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alles was al lang bekend ja.
Nee, het is juist in zijn perfectie dat ie de keuze kon maken.quote:Op maandag 26 september 2016 12:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is verder niet relevant. Het feit dat iets dus goed begon en toch "slecht" is geworden toont aan dat een perfect wezen dus een imperfect iets heeft gemaakt.
Dus God wist dat satanj en een flink deel van de engelen een coup tegen hem ging plegen, en toch heeft hij hen geschapen? En hij wist dat satan de mensheid (die hij nog niet gecreëerd had) zou gaan beïnvloeden?quote:Op maandag 26 september 2016 12:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alles was al lang bekend ja.
Inderdaad, allemaal geen verrassing.quote:Op maandag 26 september 2016 12:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus God wist dat satanj en een flink deel van de engelen een coup tegen hem ging plegen, en toch heeft hij hen geschapen? En hij wist dat satan de mensheid (die hij nog niet gecreëerd had) zou gaan beïnvloeden?
Vreemd plan van hem dan.
Wat is het nut van de mensheid dan? Als de keuze bij ons ligt? Waarom dan uberhaupt iets schapen/creëren?quote:Op maandag 26 september 2016 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, het is juist in zijn perfectie dat ie de keuze kon maken.
Wat is perfecte zinvolle liefde en trouw en gehoorzaamheid? Dat je als een robot geprogrammeerd bent? Of dat je er zelf voor kiest?
Een cel is een hoopje chemicaliën waarin chemische processen plaats vinden. Daar zit geen speciale levensvonk in of zo, of een hand van God die het continu in leven houdt.quote:
Omdat God geen control freak is, maar een zinvolle relatie met zijn schepping wil.quote:Op maandag 26 september 2016 12:13 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wat is het nut van de mensheid dan? Als de keuze bij ons ligt? Waarom dan uberhaupt iets schapen/creëren?
"Je bent vrij in het maken van je keuzes, maar kies je iets anders dan wat ik van je verlang, dan ga je tot het einde der tijden gemarteld worden in een heet vuur waarin je ziel zal lijden. Maar hee: jouw keuze hoor om precies te doen wat ik zeg of niet!"quote:Op maandag 26 september 2016 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is perfecte zinvolle liefde en trouw en gehoorzaamheid? Dat je als een robot geprogrammeerd bent? Of dat je er zelf voor kiest?
Mensen verlangen wellicht naar geprogrammeerde robots, die zijn makkelijker te controleren. God echter verlangt wellicht naar iets anders.
Je kan alle elementen van het leven samenbrengen, dan nog gebeurt er niets zonder die vitaliteit, of levensvonk zo je wilt.quote:Op maandag 26 september 2016 12:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Een cel is een hoopje chemicaliën waarin chemische processen plaats vinden. Daar zit geen speciale levensvonk in of zo, of een hand van God die het continu in leven houdt.
Wat is dan het zinvolle van die relatie?quote:Op maandag 26 september 2016 12:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat God geen control freak is, maar een zinvolle relatie met zijn schepping wil.
Als je geprogrammeerd bent om te doen wat God wil, wat voor zin heeft dat?
Het licht dat jij bentquote:Op maandag 26 september 2016 12:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je kan alle elementen van het leven samenbrengen, dan nog gebeurt er niets zonder die vitaliteit, of levensvonk zo je wilt.
Dat 'tot het einde der tijden gemarteld worden' is een heidens/rooms katholiek fabeltje. Maar uiteindelijk onderga je inderdaad de gevolgen van je eigen keuzes.quote:Op maandag 26 september 2016 12:15 schreef ToT het volgende:
[..]
"Je bent vrij in het maken van je keuzes, maar kies je iets anders dan wat ik van je verlang, dan ga je tot het einde der tijden gemarteld worden in een heet vuur waarin je ziel zal lijden. Maar hee: jouw keuze hoor om precies te doen wat ik zeg of niet!"
ChrisCarter heeft dit gepost.quote:Op maandag 26 september 2016 12:15 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ali_Kannibali is dat niet met je eens.
Wat gebeurt er dan met ons als we niet blindelings in die Bijbel geloven?quote:Op maandag 26 september 2016 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat 'tot het einde der tijden gemarteld worden' is een heidens/rooms katholiek fabeltje. Maar uiteindelijk onderga je inderdaad de gevolgen van je eigen keuzes.
Zie het leven als een trein die op een afgrond afgaat. Als je weigert ervan af te springen, zul je ermee te pletter slaan. Zo is het met ons.
Haha, dus mensen die menen dat mensen hun mening opzij kunnen zetten hebben gevaarlijke gedachten?quote:Op maandag 26 september 2016 12:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeer gevaarlijke gedachten. Op basis van dit soort redenaties zijn honderden miljoenen mensen over de kling gejaagd. En niet door God.
Natuurlijk kerel. Jij moet nog veel leren over slavernijverleden, over de 80-jarige oorlog, over het ontstaan van christendom, het vernietigen van andere religies, koloniseren van Indonesie, over het koloniseren van wat nu Amerika heet.quote:Op maandag 26 september 2016 12:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vaticaan...
Communisme heeft de meeste doden op zijn geweten geloof ik.
Dan is vrije keuze dus ook een illusie in die vorm.quote:Op maandag 26 september 2016 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat 'tot het einde der tijden gemarteld worden' is een heidens/rooms katholiek fabeltje. Maar uiteindelijk onderga je inderdaad de gevolgen van je eigen keuzes.
Zie het leven als een trein die op een afgrond afgaat. Als je weigert ervan af te springen, zul je ermee te pletter slaan. Zo is het met ons.
Ja, jij?quote:Op maandag 26 september 2016 12:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ga je ook nog wat inhoudelijks meebrengen in dit topic?
En nu?quote:Op maandag 26 september 2016 12:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan nog is Ali het niet met je eens.
Het was God zelf die in feite robots wilde. Anders had hij de mens wel echt een keuze gegeven. Het is hetzelfde als een kind twee snoepjes voorhouden en zeggen "je mag ze allebei kiezen. Kies je de blauwe dan krijg je een hele zak vol met snoep. Kies je de gele, dan ga je morgen mee naar de tandarts die je onverdoofd gaat opereren aan een gaatje in je kiezen".quote:Op maandag 26 september 2016 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mensen verlangen wellicht naar geprogrammeerde robots, die zijn makkelijker te controleren. God echter verlangt wellicht naar iets anders.
Je vraagt me wat is de zin van het kennen van je maker, en de maker van de gehele wereld?quote:Op maandag 26 september 2016 12:15 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wat is dan het zinvolle van die relatie?
Die macht is niet door God gegeven, maar door de mens. God gaf macht aan de mens over de aarde. Die macht verloor de mens door de zonde. Hierdoor kreeg de duivel zijn macht.quote:Waarom macht geven aan iets slechts?
Hoezo, is er niets in de wereld wat de moeite waard is voor jou? Geen schoonheid, blijdschap, liefde... ik vraag niet om naar de negatieve dingen te kijken, maar de positieve die er ook nog deel van uitmaken.quote:Dan zijn we dus gewoon een stuk speelgoed voor een opperwezen dat zich verveelt?
Ok, ik probeer je door middel van vragen te stellen jou zelf de logica te laten vormen, aangezien ik niet geloof in hapklare antwoorden.quote:Disclaimer: ik bedoel dit niet om je aan het twijfelen te brengen (sowieso iemands mening veranderen is totaal niet relevant) maar ik probeer inzicht te krijgen in de motieven, de drijfveren.
Het klinkt voor mij vooralsnog alleen nog maar als "het is zo omdat het zo is" maar de logica is er niet.
Wat is er vooralsnog met je gebeurd?quote:Op maandag 26 september 2016 12:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met ons als we niet blindelings in die Bijbel geloven?
Maar het opperwezen is almachtig en alwetend en wist dat dit zou gebeuren. Dus is hij er 100% verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 26 september 2016 12:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die macht is niet door God gegeven, maar door de mens. God gaf macht aan de mens over de aarde. Die macht verloor de mens door de zonde. Hierdoor kreeg de duivel zijn macht.
Goede en slechte dingen.quote:Op maandag 26 september 2016 12:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is er vooralsnog met je gebeurd?
Nee dat is een denkfout. Ik kan als bijrijder in een auto zitten die ik heb gemaakt. Iemand anders kan die auto de gracht in rijden en ik kan dat aan zien komen. Dat wil niet zeggen dat ik er verantwoordelijk voor ben, omdat ik de auto heb gemaakt.quote:Op maandag 26 september 2016 12:24 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar het opperwezen is almachtig en alwetend en wist dat dit zou gebeuren. Dus is hij er 100% verantwoordelijk voor.
Is God alwetend of niet?quote:Op maandag 26 september 2016 12:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat is een denkfout. Ik kan als bijrijder in een auto zitten die ik heb gemaakt. Iemand anders kan die auto de gracht in rijden en ik kan dat aan zien komen. Dat wil niet zeggen dat ik er verantwoordelijk voor ben, omdat ik de auto heb gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |