quote:Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?
“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.
Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.
Zondag met Lubach, 21.20 uur, VPRO (NPO3)
Goed kritisch maar zaten ook wel wat matige passages in.quote:Op zondag 25 september 2016 22:15 schreef Nielsch het volgende:
Minste uitzending van het seizoen, item over eten was wel leuk / goed.
Avondetappe toch?quote:Op zondag 25 september 2016 22:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Goed kritisch maar zaten ook wel wat matige passages in.
Waar komt dit muziekje ook alweer vandaan?
De rebus?quote:
Doe maar gewoon weer een schep suiker in je thee hoorquote:Op zondag 25 september 2016 22:19 schreef Lavenderr het volgende:
Vond het leuk. Vooral dat stuk over de dieeetdames.
Doe ik ook hoor. Dat idiote gedoe.quote:Op zondag 25 september 2016 22:19 schreef Joezi het volgende:
[..]
Doe maar gewoon weer een schep suiker in je thee hoor
Zelfs dat item over eten is gejat: http://koken.blogo.nl/2016/09/19/green-happiness/quote:Op zondag 25 september 2016 22:15 schreef Nielsch het volgende:
Minste uitzending van het seizoen, item over eten was wel leuk / goed.
Ach, het gebeurt wel vaker hoor, dat de tv oppikt wat in de "geschreven" media wordt gepubliceerd. Is dat jatten of gewoon meenemen naar een ander medium om een ander publiek te bereiken?quote:Op zondag 25 september 2016 22:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zelfs dat item over eten is gejat: http://koken.blogo.nl/2016/09/19/green-happiness/
Iets is niet gelijk gejat als je niet de eerste bent die het aan de kaak stelt. Lubach ging nog wel iets verder dan Karin.quote:Op zondag 25 september 2016 22:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zelfs dat item over eten is gejat: http://koken.blogo.nl/2016/09/19/green-happiness/
Er was een hele stortvloed aan kritiek over die Green Happinessdames. Daar was dit artikel ook zeker niet uniek in. Maar belangrijker nog, kritiek op allerhande dietgoeroes is niet nieuw. In het fragmentje van Pauw dat je zag met Kris Verburg werd die met de grond gelijk gemaakt door ik geloof Midas Dekkers en Maarten 't Hart. Ik kan me nog een moeder met een of ander idioot dieet herinneren die bij DWDD door Hugo Borst werd afgefakkeld voor wat ze haar zoontje aandeed.quote:Op zondag 25 september 2016 22:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat Hello Fresh item blijft fucking hilarischquote:Op zondag 25 september 2016 23:51 schreef Monolith het volgende:
Verder vond ik dat item vrij matig uitgevoerd. Zoals Hello Fresh destijds op de hak werd genomen was stukken leuker.
Het metaforenstukje was eigenlijk nog het leukst, maar erg bijzonder was de aflevering niet.
Als onderdeel van het Jaar van het Boek, was door Bijzondere Collecties van de UvA, de Koninklijke Bibliotheek, de Leescoalitie, het Letterkundig Museum, Stichting CPNB, Stichting Lezen en Stichting Lezen & Schrijven een verkiezing voor het belangrijkste boek georganiseerd. Daar heeft DWDD vorig seizoen een aantal keer aandacht aan besteed. Dan zou het natuurlijk nogal vreemd zijn als ze vervolgens de uitslag daarvan totaal zouden negeren enkel omdat de winnaar jou niet aanstaat.quote:Op maandag 26 september 2016 00:35 schreef BaardaapAd het volgende:
En DWDD komt met het nieuws dat DE BIJBEL het belangrijkste boek is.
Oh, maar dat is niet wat ik er mee bedoeldequote:Op maandag 26 september 2016 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:Dan zou het natuurlijk nogal vreemd zijn als ze vervolgens de uitslag daarvan totaal zouden negeren enkel omdat de winnaar jou niet aanstaat.
niet te zuipenquote:Op zondag 25 september 2016 22:19 schreef Joezi het volgende:
[..]
Doe maar gewoon weer een schep suiker in je thee hoor
Ovuleren is niet hetzelfde als menstrueren.quote:Op maandag 26 september 2016 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch blijft zo'n ei een beetje de eisprong van de kipMaar waarom zou je er dan minder eten?
Dat zeg ik toch ook niet.quote:Op maandag 26 september 2016 10:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ovuleren is niet hetzelfde als menstrueren.
Nee, dat zeiden die twee mutsen.quote:
Kloptquote:Op maandag 26 september 2016 10:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, dat zeiden die twee mutsen.
Sommige mensen bakken ook de moederkoek op na de bevalling...quote:Op maandag 26 september 2016 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
KloptMaar ik vind dat sowieso altijd een raar argument waarom het dan vies zou zijn... bloedworst is ook prima te eten dus ik denk dat je best een leuk gerecht kunt maken met menstruatie...
Ja ik snapte argument van die mutsenquote:Op maandag 26 september 2016 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch blijft zo'n ei een beetje de eisprong van de kipMaar waarom zou je er dan minder eten?
Ik vind dit juist wel een leuk itemquote:
Gelukkig maar. Was de vorige 4-5 keer een dieptepunt in de uitzending; voegde bar weinig toe.quote:
Ik vond het dit seizoen al beter dan t vorige, al was t nog steeds het zwakste item van de show idd. Klöpping was leuk, maar hoeft van mij niet terug. Wellicht over een paar seizoenen een eenmalige comeback ofzoquote:Op zondag 2 oktober 2016 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Was de vorige 4-5 keer een dieptepunt in de uitzending; voegde bar weinig toe.
Ik blijf hopen dat we Salamander Klöpping nog eens terugzien. Dat was vele malen grappiger dan die verslaggevers voor een blue screen.
Nee, dat stukje sloeg echt helemaal nergens opquote:Frank Rijkaard sluit niet uit dat zijn trainerscarrière reeds ten einde is. Frank Rijkaard is sinds zijn vertrek als bondscoach van Saudi-Arabië al ruim een jaar werkloos en dat bevalt hem uitstekend.
"Op dit moment heb ik ook geen zin in een terugkeer", zegt Frank Rijkaard tegen Voetbal International.
Frank Rijkaard werd in januari 2013 als keuzeheer op straat gezet door de voetbalbond van Saudi-Arabië en zit sindsdien zonder baan. "Zoals het er nu uitziet, word ik in elk geval geen hoofdtrainer meer."
Frank Rijkaard zwaaide in 1995, na het veroveren van de Champions League, af als speler bij Ajax en richtte zich toen ook aanvankelijk op een leven buiten de voetbalwereld. Dat scenario lijkt zich nu opnieuw te voltrekken.
"Ik ben dankbaar voor alles wat ik heb bereikt in het voetbal, maar nu ga ik liever andere dingen doen en naar wedstrijd kíjken of een beetje napraten. Ik heb in elk geval geen zin tot mijn zestigste op een veld te staan", aldus Frank Rijkaard.
Frank Rijkaard begon zijn trainersloopbaan als assistent- en later bondscoach van het Nederlands elftal, waarmee hij in 2000 tot de halve eindstrijd van het EK reikte. Twee jaar later degradeerde Frank Rijkaard met Sparta Rotterdam uit de eredivisie.
In de zomer van 2003 streek Frank Rijkaard op aanraden van Johan Cruijff als hoofdtrainer neer in Barcelona. Met de Catalanen legde hij beslag op onder meer de Champions League en twee landstitels in Spanje.
Na bijna vijf seizoenen in Camp Nou werd Frank Rijkaard opgevolgd door clubicoon Josep Guardiola.
Een jaar later werd Frank Rijkaard aangesteld als eindverantwoordelijke bij Galatasaray, om ruim een seizoen later ontslagen te worden. Zijn waarschijnlijk laatste klus was het bondscoachschap van Saudi-Arabië, waarmee hij kwalificatie voor het WK van 2014 in Brazilië misliep.
Nouja het is wel iets dat mij ook al jaren opviel (en niet eens bij sport-nieuws, want dat lees ik niet). Wat is toch mis met af en toe gewoon eens een 'hij' of 'zij' erin te stoppen, dit leest toch ook prima:quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:28 schreef heywoodu het volgende:
Dat stukje over synoniemen in de sportverslaggeving was wel echt heel slecht
Normaal vind ik Lubach wel leuk, maar dit sloeg nergens op
Eens even dat stukje over Rijkaard aanpassen en de synoniemen eruit halen:
[..]
Nee, dat stukje sloeg echt helemaal nergens op
Die synoniemen is gewoon een makkelijk trucje om wat achtergrond info erin te stoppen en als bijkomend voordeel dat de tekst iets levendiger is (want dat ge-hij/zij wordt ook snel vervelend). Maar als het zo geforceerd wordt gedaan is het ook irritant, er mag wel iets meer balans in komen. Alleen kwam dat punt niet echt naar voren in het zml item..quote:Frank Rijkaard sluit niet uit dat zijn trainerscarrière reeds ten einde is. Sinds zijn vertrek als bondscoach van Saudi-Arabië is hij al ruim een jaar werkloos en dat bevalt hem uitstekend.
"Op dit moment heb ik ook geen zin in een terugkeer", zegt hij tegen Voetbal International.
In januari 2013 werd hij als keuzeheer op straat gezet door de voetbalbond van Saudi-Arabië en zit sindsdien zonder baan. "Zoals het er nu uitziet, word ik in elk geval geen hoofdtrainer meer."
Nee natuurlijk, het kan ook wel eens overdreven worden, dat klopt. Maar hij deed het overkomen alsof je eigenlijk maar één woord moet gebruiken en, vooruit, af en toe hij/zij. Iemand bijvoorbeeld "de oud-wereldkampioen" noemen is echter ook helemaal niet erg als dat een beetje relevant isquote:Op maandag 3 oktober 2016 11:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nouja het is wel iets dat mij ook al jaren opviel (en niet eens bij sport-nieuws, want dat lees ik niet). Wat is toch mis met af en toe gewoon eens een 'hij' of 'zij' erin te stoppen, dit leest toch ook prima:
[..]
Die synoniemen is gewoon een makkelijk trucje om wat achtergrond info erin te stoppen en als bijkomend voordeel dat de tekst iets levendiger is (want dat ge-hij/zij wordt ook snel vervelend). Maar als het zo geforceerd wordt gedaan is het ook irritant, er mag wel iets meer balans in komen. Alleen kwam dat punt niet echt naar voren in het zml item..
twitter:arjenlubach twitterde op maandag 03-10-2016 om 19:48:49Spreekt er iemand Fins hier? https://t.co/u6QzQte86M reageer retweet
Vooral het filmpje waarin hij zich niet verkiesbaar stelt voor de tweede kamerquote:Op maandag 3 oktober 2016 12:24 schreef golfer het volgende:
Op het stukje met de sportsynoniemen na was het een goede uitzending. Met name het Splinterpartijen-item.
Ik kijk ZML dan ook voor de grappen, en niet zozeer voor onthullingen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 15:53 schreef elplato het volgende:
Hmm dat vond ik wel erg gemakkelijk inkoppen en daardoor flauw. Er is voldoende bewijs en Rusland verzint dingen om te kunnen ontkennen. Dat gaat al 2 jaar zo, niemand had daar zml voor nodig.
Iets met Chuck Norris en iets met nog iets andersquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 12:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
twitter:arjenlubach twitterde op maandag 03-10-2016 om 19:48:49Spreekt er iemand Fins hier? https://t.co/u6QzQte86M reageer retweet
Je ziet het publiek toch zitten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:36 schreef ato het volgende:
Ik vind hem vooral scherp, wordt het programma echt met publiek uitgezonden?
Is het lachen en applaudisseren echt of is het op band?
Is echt, maar zoals bij elk tvprogramma op aard nemen ze van tevoren wel wat lachjes en applausjes los op, zodat ze die kunnen gebruiken om retakes en knips te verbergen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:36 schreef ato het volgende:
Zit wel echt publiek, maar het is niet live. Dus er wordt wel gemonteerd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:36 schreef ato het volgende:
Dank je.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Is echt, maar zoals bij elk tvprogramma op aard nemen ze van tevoren wel wat lachjes en applausjes los op, zodat ze die kunnen gebruiken om retakes en knips te verbergen.
Heel tof!quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:34 schreef golfer het volgende:
Er komt ook in 2017 weer een nieuw seizoen van 10 afleveringen.
http://www.parool.nl/4392026
De Sjonnies gekquote:Op zondag 9 oktober 2016 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken Ronnie Ruysdael alleen van Zanger Rinus
Denk je dat ik de namen van De Sjonnies uit mijn hoofd heb geleerd?quote:
Vorig seizoen wel.quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:07 schreef heywoodu het volgende:
Heeft die Lubach eindelijk wel eens gasten aan tafel?
Af en toe een handpopquote:Op zondag 9 oktober 2016 22:07 schreef heywoodu het volgende:
vond dat weinig toevoegen in eerdere seizoenenquote:Op zondag 9 oktober 2016 22:07 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou hem delen als ik nog een facebookaccount had.quote:
GEEN FACEBOOK HEBBENquote:Op zondag 9 oktober 2016 22:14 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik zou hem delen als ik nog een facebookaccount had.
Nee, dat wordt Bayern Amsterdam.quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:14 schreef DeLuna het volgende:
Ajax wordt dus straks winnaar van de Champions League
Real Amsterdamquote:Op zondag 9 oktober 2016 22:14 schreef DeLuna het volgende:
Ajax wordt dus straks winnaar van de Champions League
ja godverquote:Op zondag 9 oktober 2016 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, dat wordt Bayern Amsterdam.
Ik behoor tot een minderheidquote:
Haha jaquote:Op zondag 9 oktober 2016 22:20 schreef Kaji het volgende:
Even aanwaaien voor lunch bij dat communicatiebureau morgen
quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Haha ja
http://www.7n60communicatie.nl/contact/
Nou, het leuke daaraan is dus dat ze zeggen dat je altijd mag komen aanwaaien voor lunch... maar hun bezoekadres staat niet eens op de site, alleen een postbus en een onnauwkeurig Google Maps-kaartje...quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:20 schreef Kaji het volgende:
Even aanwaaien voor lunch bij dat communicatiebureau morgen
Ik denk dat Mark Zuckerburg naar NL komtquote:Op maandag 10 oktober 2016 00:29 schreef golfer het volgende:
Ik denk niet dat Facebook erg onder de indruk zal zijn van dit item.
Same here.. gelukkig wel.quote:
*sluit aan in rijtjequote:
Het is vooral een beetje kritische artikelen lezen en daar omheen wat grapjes verzinnen met een paar man.quote:Op maandag 26 september 2016 00:35 schreef BaardaapAd het volgende:
Uitdaging; noem iets op de tv dat béter is dan Zondag met Lubach.
Nee, natuurlijk is er wel eens een minder onderdeel, althans iets wat je minder aanspreekt .... nou en?
Ik bedoel maar, als Lubach het budget (en salaris!) zou hebben dat DWDD heeft - trouwens allang blij dat Lubach het zónder een 'tafelheer of dame' doet en al helemaal zonder een flintertje 'muziek omdat het er in moet' - dan zou er meer kunnen. Maar ondertussen legt Lubach dingen die er wél toe doen op een luchtige doch stevige manier uit en maakt discussies los .... TTIP en zo.
En DWDD komt met het nieuws dat DE BIJBEL het belangrijkste boek is.
Ik ook niet trouwens, ik ga liever face-to-face met mensen spreken, lekker onder het genot van een kopje thee in de stadquote:
Het is niet dat ik liever in het echt met mensen afspreek, maar ik heb Facebook aan de straat gezet omdat de levens van andere mensen echt ongelooflijk oninteressant zijn en het dus helemaal niets toevoegt aan mijn leven.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ook niet trouwens, ik ga liever face-to-face met mensen spreken, lekker onder het genot van een kopje thee in de stad(maar ik heb idd serieus ook geen Facebook en ook nooit de behoefte aan gehad)
Ik vind het wel handig als nieuwsaggregator en verjaardagskalender.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is niet dat ik liever in het echt met mensen afspreek, maar ik heb Facebook aan de straat gezet omdat de levens van andere mensen echt ongelooflijk oninteressant zijn en het dus helemaal niets toevoegt aan mijn leven.
Ik heb ook wat mensen ontvriend en mensen gezet op niet volgen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het wel handig als nieuwsaggregator en verjaardagskalender.
Mensen die te pas en te onpas onzin delen of posten gooi ik gewoon van m'n tijdlijn af.
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:40 schreef Norrage het volgende:
Minister Schippers![]()
Waar rook is, is vuur. Haar man gaat niet voor niks ineens weg na zoiets "kleins".
twitter:zondagmetlubach twitterde op woensdag 12-10-2016 om 08:48:21nav #Schippers bij @pauwnl - Juist omdát t gevoelig lag hebben we uitgebreid gesproken met experts, journalisten en (soms anonieme) bronnen. reageer retweet
Volgens mij wordt iets gewoon automatisch geweigerd als veel mensen het rapporteren? Je ziet heel vaak woede over dat Facebook iets verwijdert, maar volgens mij wordt ook dat gewoon bepaald door het algoritme.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Donoren was een leuk item, Facebook prima en zeer terecht, Amsterdam ging wat te lang door (zoals vaak met de 'reporter' items).
Het beleid van Facebook is volgens mij een voortvloeisel van de extreem doorgetrokken politieke correctheid welke op veel Amerikaanse campussen ook terug te vinden is. Resultaat is dat mensen nog meer een eenzijdig wereldbeeld krijgen (door de algoritmes) en dat vrijwel elke mening of beeld waarop iets meer te zien is dan een neutrale pasfoto weggecensureerd wordt. Als Arjen Lubach van te voren de clip met Ronnie Ruysdael had laten zien en vervolgens vroeg waarom deze gecensureerd is, dan had waarschijnlijk niemand het kunnen beantwoorden![]()
In Borgen (>>>> House of Cards) is er precies zo'n situatie als deze. Zou prima puur politiek kunnen zijn. Als zorgconsultant niet zo'n walgelijke baan was geweest, had ik best medelijden gehad met de beste man.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:40 schreef Norrage het volgende:
Minister Schippers![]()
Waar rook is, is vuur. Haar man gaat niet voor niks ineens weg na zoiets "kleins".
Een aantal jaren geleden, toen Internet en dus Facebook nog niet bestonden, gingen mensen ook naar evenementen en feestjes. Hoe deden ze dat, denk je?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik snap niet hoe mensen evenementen en feestjes bijhouden zonder Facebook.
Toen werden uitnodigingen vooral via post (en later sms en mail) verstuurd. En overleg naar welk evenement te gaan vond op een andere manier plaats.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Een aantal jaren geleden, toen Internet en dus Facebook nog niet bestonden, gingen mensen ook naar evenementen en feestjes. Hoe deden ze dat, denk je?
Probeer het maar eens een weekje zonder mobiele telefoon en Internet.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toen werden uitnodigingen vooral via post (en later sms en mail) verstuurd. En overleg naar welk evenement te gaan vond op een andere manier plaats.
Ik zie overigens zeker voordelen van een internetloze samenleving, maar we leven nou eenmaal in eentje met.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)-hoeven-kopen-186079quote:Heeft u Zondag met Lubach gezien? Leuk was dat weer he? Vooral het item over Facebook werkte bij ons op de lachspieren. Ook op die van Damaris Beems trouwens, de pr-dame die toch nogal op de hak werd genomen.
‘Ja hoor, ik vond het een leuke uitzending’, vertelt Beems als we haar bellen. Sportief, want ze werd als (voormalig) woordvoerder van Facebook toch behoorlijk belachelijk gemaakt. Vanwege de ingewikkelde naam van haar kantoor, de hond die als teamlid wordt gepresenteerd en vooral ook vanwege deze passage op haar site: ‘Je kunt ook altijd gewoon even komen aanwaaien voor een lekkere kop koffie. De lekkerste uit de hele buurt vinden we zelf. En schuif op vrijdag gezellig aan bij de lunch voor een warme lekkerbek of garnalenkroket. Geef je bestelling tegen 12 uur door, dan komt het goed. (Je bent overigens elke dag welkom voor de lunch).’
Maar ondanks de oproep van Lubach om massaal aan te schuiven, zijn er voor het kantoor nog geen rijen hongerige mensen gesignaleerd, laat Beems weten. ‘Dus nee, we hebben voor vrijdag ook geen duizend lekkerbekjes besteld. Het is hier gewoon business as usual.’
Ik heb echt nog nooit facebook nodig gehad bij feestjes, maar misschien is dat de generatiekloof. Ik ben bijna 35quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik snap niet hoe mensen evenementen en feestjes bijhouden zonder Facebook.
Hij bedoelt concerten/festivals etc. denk ikquote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:36 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit facebook nodig gehad bij feestjes, maar misschien is dat de generatiekloof. Ik ben bijna 35
Als één van mijn vrienden een verjaardag of iets dergelijks viert, gaat dat tegenwoordig meestal via een groeps whatsapp. Zelfde voor familie, zelfs mijn ouders van 60+ gebruiken tegenwoordig de familie app.
Ik gebruikt trouwens ook nagenoeg nooit facebook messenger.
Ik hoor er nooit iemand negatief over doen. Maar dat zal ongetwijfeld ook aan mijn omgeving liggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:36 schreef Iwanius het volgende:
Snap trouwens nog steeds niet waarom sommige mensen zo tegen dit programma zijn en er negatief overdoen. Of hangt dat samen dat ze geen incasseringsvermogen hebben als zij belachelijk worden gemaakt?
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik hoor er nooit iemand negatief over doen. Maar dat zal ongetwijfeld ook aan mijn omgeving liggen.
twitter:zondagmetlubach twitterde op zondag 16-10-2016 om 17:56:52Als het verkeer mee zit is er rond 21:45 uur weer een nieuwe #zml! https://t.co/yBvetwnM1X reageer retweet
twitter:arjenlubach twitterde op zondag 16-10-2016 om 20:40:53Kan er iemand bij @Politie_Adam een escorte naar Hilversum voor @pieterklok met de #zml van vanavond regelen? Thanks.🚔 reageer retweet
twitter:arjenlubach twitterde op zondag 16-10-2016 om 21:50:12VANWEGE TECHNISCHE REDENEN BEGINT ZONDAG MET LUBACH OM 22.45 VANDAAG 😔 #zml reageer retweet
Waar slaat dit nou opquote:Op zondag 16 oktober 2016 21:53 schreef Schuimpjes het volgende:
"Mijn autisme kan dit niet aan". -d4v1d
Klopt. maar dan moeten ze nog alles monteren e.d. (gebeurd in Amsterdam) en dan naar Hilversum.quote:
En aangezien er een of andere marathon werd gelopen staat de redactie in de file.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klopt. maar dan moeten ze nog alles monteren e.d. (gebeurd in Amsterdam) en dan naar Hilversum.
Uit die tweet van Lubach leid ik inderdaad zoiets af.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En aangezien er een of andere marathon werd gelopen staat de redactie in de file.
Maar op periscope zei die dan weer dat het iets technisch was met het bestandquote:Op zondag 16 oktober 2016 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit die tweet van Lubach leid ik inderdaad zoiets af.
Misschien moeten de beelden met naar Hilversum gebracht worden (en dus file) omdat een of andere straalverbinding/upload niet werkt.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar op periscope zei die dan weer dat het iets technisch was met het bestand
Vaag verhaal.
Boeit verder ook niet.quote:Op zondag 16 oktober 2016 21:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar op periscope zei die dan weer dat het iets technisch was met het bestand
Vaag verhaal.
twitter:arjenlubach twitterde op zondag 16-10-2016 om 21:54:55Hier maakte ik geen grapje. https://t.co/1f9WEg78rx reageer retweet
twitter:arjenlubach twitterde op zondag 16-10-2016 om 22:14:10Zondag met Lubach - Lekker op tijd aan de wintertijd wennen! #zml https://t.co/DyB0VfDlyU reageer retweet
twitter:pieterklok twitterde op zondag 16-10-2016 om 22:19:18De definitieve uitzendtijd van Zondag met Lubach is 22:44:06. Grote excuus voor de vertraging. #zml reageer retweet
quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:15 schreef Kokoswater het volgende:
Is er iemand die die reporters leuk vindt?
Dat is wel heel erg Amerikaans ook qua maniertjes van de reporters. Die van vorige week over Amsterdam was wel leuk.quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:15 schreef Kokoswater het volgende:
Ik vind die Steije doorgaans leuker dan die andere twee.quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:15 schreef Kokoswater het volgende:
Maar liefst 40%%%%%%%%%%%%!!!!!!!!!quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:18 schreef Elfletterig het volgende:
Heel goed, dat item over het zogenaamde etnisch profileren. Die taartdiagram maakt de omvang van het 'probleem' perfect duidelijk. En wat ze nog vergaten te zeggen: uit het rapport blijkt ook dat 40 procent van de staandehoudingen bij autochtonen onterecht is.
Kortom: allochtonen en autochtonen worden ongeveer even vaak te onrechte staande gehouden. Dat kun je gewoon nalezen in dat rapport, als je de moeite neemt.
Ik vind ze bijna allemaal kut. De ene kutter dan de anders, maar goed. Vorige week was wel oké jaquote:Op zondag 16 oktober 2016 23:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg Amerikaans ook qua maniertjes van de reporters. Die van vorige week over Amsterdam was wel leuk.
Volgens mij mis je dan ook het punt. Namelijk dat je eigenlijk op basis van deze cijfers geen enkele conclusie kunt trekken. Ook niet dat allochtonen en autochtonen ongeveer even vaak onterecht worden staande gehouden.quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:18 schreef Elfletterig het volgende:
Heel goed, dat item over het zogenaamde etnisch profileren. Die taartdiagram maakt de omvang van het 'probleem' perfect duidelijk. En wat ze nog vergaten te zeggen: uit het rapport blijkt ook dat 40 procent van de staandehoudingen bij autochtonen onterecht is.
Kortom: allochtonen en autochtonen worden ongeveer even vaak te onrechte staande gehouden. Dat kun je gewoon nalezen in dat rapport, als je de moeite neemt.
De steekproef is inderdaad klein. Uit het onderzoek blijkt in elk geval NIET dat er stelselmatig sprake is van etnisch profileren en al helemaal niet dat allochtonen vaker ten onrechte staande worden gehouden dan autochtonen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij mis je dan ook het punt. Namelijk dat je eigenlijk op basis van deze cijfers geen enkele conclusie kunt trekken. Ook niet dat allochtonen en autochtonen ongeveer even vaak onterecht worden staande gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |