Bedenk ook dat uitkering gebaseerd is op dagwaarde bij zaken waarvan de dagwaarde vóór de schade minder dan 40 procent van de nieuwwaarde bedroeg. Heb je dus elektronica van 4 - 5 jaar oud of tweede hands inboedel, is de uitkering waarschijnlijk heel laag.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:18 schreef Hamzoef het volgende:
Mij is altijd geleerd dat je alleen een verzekering moet nemen wanneer je de eventuele schade niet kan betalen, of wanneer het risico erg groot is.
Ik heb geen waardevolle inboedel, voldoende spaargeld op de bank. Risico op inbraak is ook niet zo groot waar ik woon. Om die reden heb ik geen inboedelverzekering.
Die ¤250 voordeel zal dan vooral uitgespaarde levensverzekringspremie zijn die o zo handig bij je hypotheek is en wel door de adviseur wordt geregeld?quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:23 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ik wel 250 euro minder per maand betaal dan mensen die 'alles' verzekeren. over de afgelopen 20 jaar heeft mij dat dan al zo'n 60.000 euro opgeleverd. Als ik nu ergens voor moet betalen, heb ik het er allang uit.
Ja. Zie https://www.consumentenbo(...)rzekering/koopadviesquote:Op zaterdag 24 september 2016 22:18 schreef Hamzoef het volgende:
Wat als er door mijn schuld waterschade bij derden ontstaat? Dan vergoedt mijn AVP dat toch?
Net even Independer gecheckt en mijn gegevens ingevuld, d.w.z. stenen tussenwoning met pannendak, man/vrouw/kind en inkomen netto 2000-3000. De allergoedkoopste was een tientje plus nog wat.quote:Op zondag 25 september 2016 12:30 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Inboedel.. 10tje?
2,80 hier p/m... Zou eens een adviseur opzoeken.
Wat een vergelijking van likmevesje zeg. Natuurlijk is een gezin meer kwijt dan één persoon. Daarbij heb jij wel een zorgverzekering, maar betaalt iemand anders die.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over alle verzekeringen opgeteld natuurlijk. Ik las ooit dat sommige mensen 300 euro per maand daaraan kwijt zijn. Zo kom ik tot die 250 euro.
DM, het is trouwens voor 28k.quote:Op zondag 25 september 2016 13:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Net even Independer gecheckt en mijn gegevens ingevuld, d.w.z. stenen tussenwoning met pannendak, man/vrouw/kind en inkomen netto 2000-3000. De allergoedkoopste was een tientje plus nog wat.
Als ik een adviseur moet gaan opzoeken, zou het dan niet nog veel meer geld gaan kosten?
Welke verzekeraar heb jij, voor 2,80 p/m?
Misschien moet je even lezen voor hoeveel het is. 29k vind ik niet weinig? Maargoed, volgens fok! standaarden zal dat wel niks zijn idd.quote:Op zondag 25 september 2016 14:27 schreef Patroon het volgende:
Als je je inboedel kan verzekeren voor 2.80 p/m zonder onderverzekerd te zijn ben je gewoon een arme sloeber met een klein huisje vol 2e hands shit en ikea bankje van een rooitje. Ja dan zou ik er ook niet veel aan uitgeven. Toch waardeloos zodra het de winkel uit is.
Dan ben ik heel benieuwd onder welke voorwaarden dit is.quote:Op zondag 25 september 2016 14:46 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen voor hoeveel het is. 29k vind ik niet weinig? Maargoed, volgens fok! standaarden zal dat wel niks zijn idd.
Mwah, dit is heel subjectief. Er is in de jaren 70 een rechterlijke uitspraak geweest dat je met het uitgekeerde bedrag hetzelfde zou moeten kunnen kopen als wat er beschadigd is.quote:Op zondag 25 september 2016 13:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedenk ook dat uitkering gebaseerd is op dagwaarde bij zaken waarvan de dagwaarde vóór de schade minder dan 40 procent van de nieuwwaarde bedroeg. Heb je dus elektronica van 4 - 5 jaar oud of tweede hands inboedel, is de uitkering waarschijnlijk heel laag.
Verder hanteren de prijsvechters soms een Eigen Risico van bijv. ¤100,- scheelt premie
Verzekeren is alleen het afdekken van een financieel risico. Meer niet. Als je het financiele risico zelf kan of wilt dragen dan is dat prima. Wil of kan je dat niet, dan is verzekeren prima. Dit heeft verder niks te maken met hetgeen jij schrijft.quote:Op zondag 25 september 2016 15:26 schreef Dally het volgende:
Wat een ongelooflijke onzin redeneringen hier allemaal. Dus volgens jullie is het ook slim om met loterijen mee te doen want je kan een hoop winnen? Dit voorbeeld lijkt misschien het tegenovergestelde maar is hetzelfde principe.
Bij een verzekering koop je rust, heel belangrijk maar financieel gezien is het vrijwel altijd een slechte investering. Op de lange termijn betalen mensen 100 euro om 80 euro terug te krijgen (of misschien nog minder). Mensen zijn gewoon bang voor de korte termijn schommelingen en betalen daar goud geld voor. Prima, geld dat rolt is goed voor de economie en iedereen en mensen denken nog dat ze goed bezig zijn ook, win/win.
Er zijn natuurlijk een paar echt belangrijke en dus verplichte verzekeringen (gelukkig maar) en in zeldzame gevallen kan een verzekering juist goed uitpakken voor vooruit denkende mensen die goed kunnen rekenen. Ik heb er zelf ook wel een paar lopen maar vooral uit luiheid om het goed uit te zoeken. Toen de zorgverzekering verplicht werd heb ik me er weleens in verdiept, toen kwamen ook tandarts verzekeringen voorbij, ik heb me echt kapot gelachen en vroeg me serieus af of er idioten bestaan die daar intrappen. Zo'n slechte deal had ik echt nog nooit gezien. Je betaald veel premie maar ze hanteren wel een maximaal uitkeringsbedrag, kortom je hebt er niks meer aan als je echte kosten maakt (dat was toch juist het idee van verzekeren?). Alleen als jouw gebit in een bepaalde staat verkeerd kan het gunstig uitpakken, maar dat is bij weinig mensen het geval.
Al met al, een extra belasting alleen voor bange mensen die niet kunnen rekenen, prachtig toch?
Voor studenten is dit een gangbare premiequote:Op zondag 25 september 2016 14:27 schreef Patroon het volgende:
Als je je inboedel kan verzekeren voor 2.80 p/m zonder onderverzekerd te zijn ben je gewoon een arme sloeber met een klein huisje vol 2e hands shit en ikea bankje van een rooitje. Ja dan zou ik er ook niet veel aan uitgeven. Toch waardeloos zodra het de winkel uit is.
Welk gezeik bedoel je dan? Zonder krijg je geen vergoeding en met wel.... Dus welk gezeik?quote:Op zondag 25 september 2016 21:24 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb er wel een maar die zit bij de huur inbegrepen. Kost geen drol en scheelt een hoop gezeik als er iets met je spullen gebeurt.
Dat gaat over een gezin van vier personen, dan zit je al aan (minstens) twee ziektekostenverzekeringen die al snel 200e zullen zijn samen. Vind ik die overige 100 euro nog wel veel maar het is al veel minder dramatisch.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier dan een gemiddeld gezin:
[..]
http://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-kosten-huishouden
Jij bent niet oververzekerd, maar de gemiddelde Nederlander is dat dus blijkbaar wel.
Daarom raakt het vergelijk van LXIV ook kant nog wal...quote:Op zondag 25 september 2016 22:35 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Dat gaat over een gezin van vier personen, dan zit je al aan (minstens) twee ziektekostenverzekeringen die al snel 200e zullen zijn samen. Vind ik die overige 100 euro nog wel veel maar het is al veel minder dramatisch.
Doe er anderhalve autoverzekering bij en ook die 100 euro is niet eens echt veel meer.quote:Op zondag 25 september 2016 22:35 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Dat gaat over een gezin van vier personen, dan zit je al aan (minstens) twee ziektekostenverzekeringen die al snel 200e zullen zijn samen. Vind ik die overige 100 euro nog wel veel maar het is al veel minder dramatisch.
Het gaat natuurlijk niet alleen om stelen. Je kleren kunnen ook verbranden. Je laptop kan stuk gaan door waterschade.quote:Op maandag 26 september 2016 10:45 schreef sirdanilot het volgende:
De enige waardevolle inboedel die ik heb in m'n studentenkamer is mijn laptop en de helft van de tijd dat ik niet thuis ben heb ik die mee. En mijn kleren misscien maar die gaat niemand stelen.
Geen AVP hebben is m.i. verkeerde zuinigheid. Dat is nou echt een verzekering die kan voorkomen dat je de rest van je leven je schulden aan het afbetalen bent.quote:Letterlijk de enige verzekering die ik heb is mijn zorgverzekering. Die is dan weer wel aanvullend en met tandarts dat dan weer wel. Is in mijn geval nodig namelijk.
Geen wa verzekering geen doorlopende reisverzekering geen inboedel brand opstal , heb geen auto dus verder he le maal niks
Gemiddeld gezien vast wel. Sinds 4-5 jaar een koopwoning, direct inboedelverzekering afgesloten.quote:Op zaterdag 24 september 2016 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedere verzekering haalt altijd meer binnen dan zij uitkeert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |